Ymmärrän
@BussiKUSKI :n ajatuksia. Itse aion vielä kuitenkin katsoa loppuun asti miten tämä lapsuudesta saakka kytenyt liigaunelma tästä lähtee vai lähteekö ollenkaan. Uskoakseni seuraavat 5 vuotta ovat Sportin pitkän linjan tulevaisuuden kannalta ratkaisevat. Joko syntyy liigassa pärjäämisen mahdollistavaa osaamista tai edessä on paluu puuhastelusarjoihin. Paljon myönteistä täytyy kuitenkin vielä tapahtua urheilullisella rintamalla, ja suoranaisia vaasalaisen palloilukulttuurin "kirouksia" täyty vielä murtaa. Sportilla on tähän kuitenkin siinä mielessä muita paremmata mahdollisuudet, että esimerkiksi kaksikielisyys ei ole koskaan ollut ongelma.
Myös junioripolussa näkyy valoa tunnelinpäässä, mistä iso kiitos kuuluu kyllä valtakunnan mittakaavassakin loistaville harjoitteluolosuhteille. Sportin kannattaakin olla organisaationa nimensa veroinen ja nostaa urheilullisuus keskiöön kaikessa tekemisessä. Kun tämä puoli on kunnossa niin rahaakaan ei pala älyttömästi. Vähävarainen seura satsaa suunnitelmallisesti olosuhteiden ja lajiosaamisen kehittämiseen, millä houkutellaan nuoria ja menestysnälkäisiä pelaajia.
Katseen tuleekin olla nyt tulevissa vuosissa, sillä tämä kausi on tosiaan jo menetetty. Pitkään aikaan olin innoissani vielä kun kausi alkoi, ja juhlakauden avausottelussa kotona meinasi vielä herkistyäkin joukkueen tullessa jäälle. Mutta paskat. Se tunne meni melkein jo tuossa Jukurit-pelissä, kun silloin jo oli nähtävissä ettei joukkueen yhteispeli ota toimiakseen. Mulla oli kuitenkin sen verran luottoa siihen, että homma lähtis vielä toimimaan. Mutta eihän se sitten lähtenyt.
Ei tämän pitänyt helppoa ollakaan, mutta onhan tämä sitten vaikeaa ollutkin. Yleisö ei vaivaudu paikanpäälle ja organisaatio on välillä pahasti tuuliajolla. Valmentajakysymyksissä sekoillaan ja mitä vielä..
Ensi kausi on kyllä mielenkiintoinen. Sitten nähdään mikä on totuus tuosta kilpahallin olosuhteiden vaikutuksesta yleisömääriin. Ajat toki muuttuvat, ja varmasti mestiksessäkin olisi keskiarvot tippuneet parhaista ajoista. Mutta onhan tuo nyt käsittämätöntä ellei Vaasassa saada yli 3000 katsojan keskiarvoja liigapeleihin.
Vaasa. Vittu mitä paskaa.