Sportin rakennusprojekti kausimallia 2016–2017 – third season's the charm

  • 328 616
  • 1 520

Nebelwerfer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Keskimäärin 13 minuuttia ottelussa, eli varmaan 3-4 sentteri.

Ok, eli mun "teksti-tv scouttaus" on valmis tällä kerta. Tuo tarkoittaa tietenkin että kun Ville täällä saa ykkössenan rooli + kauhee feelis pelata Sundom Stån eteen, ja takaisin tuttu ja turvallinen SM-Liigaan = 40 pinnaa helposti :D
 
Aluksi tuli liikaa tuijoteltua meneillään olevaa kautta, mutta kun selvisi, että ei ole ikinä oikein Ruotsissa pärjännyt ja pelasi vielä pienessä roolissakin, niin alkoi uskoa Viitaluomaan löytymään.

Kyllähän Viitaluoma luultavastii tuplaa pisteensä, ehkä vähän päälle. Tuollainen 30-40 pistettä. Tuppaa mutulla aina pistemäärät nousemaan kun länsinaapurista tullaan. Mielenkiintoisesti muuten samassa jengissä veti enemmän tai vähemmän vihkoon muutama tuttu kasvo ketkä otettaisiin ehkä kiljuen moneen liigajengiin:

Justin Hodgman 11 1+3 = 4
Jakub Petruzalek 14 4+0 = 4
Mikko Lehtonen 32 3+7 = 10
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Kuka tällainen olisi Sportissa? Olavi Vauhkonen ei jalkanopeudeltaan ole ideaali ja Markus Nenonen on lefti, mutta siinä on kelpo vaihtoehdot. Vai tekisikö Sport vielä jonkun sopivan laiturihankinnan?
Yksi laituri on kuulemma vielä kiinnittämättä ja uskoisin, että sille paikalle haettava pelaaja on enemmän Bertrandin tyylinen hyvä luistelija ja työmyyrä, joka kykenee myös maalintekoon.

Viitaluoman sopimuksesta vielä sen verran, että vaikka kahden vuoden sopimus noin kokeneelle pelaajalle saattaa olla riski, niin on silti hyvä, että oletettuja kärkipelaajiakin saadaan kiinnitettyä pidemmillä pahveilla. Valtosen sopimusta on jäljellä kaksi kautta, joten jos 17/18 kaudella halutaan saada maksimaalinen tulos, niin vaihtuvuus ei voi olla enää kovin suurta ensi kauden jälkeen.

Tämä sopimus tietänee sitä, että Koskiranta lähtee suurella todennäköisyydellä. Viitaluoma-Komulainen-Kokkala-Riska on vahva sentteriosasto, vaikka Komun viime kausi jäikin torsoksi. Hänkin veti kuitenkin 0,5 ppg, vaikka olikohan edes missään vaiheessa 100% kunnossa.

Tuo jatkajien tilanne jopa huolettaa vähän, koska jos Tale ei jatka niin hyökkääjistä ainoastaan Westermarck on sellainen, jolle jonkun halvan jatkon voisi sorvata. No, ei siinä vielä mitään, mutta kun niitä jatkoja on vähintään se toinenkin ja se tarkoittaa väkisinkin, että joltain osastolta jää joku vahvistus saamatta. Mikäli se on puolustaja, niin kiekollinen peli ottaa jonkun verran takapakkia ellei Salo nosta tasoaan. Jos taas siellä on joku toinenkin hyökkääjä saanut jatkon niin joko Nenonen tai Vauhkonen jää tulematta. Itse toivon, että Laitamäkeä olisi pidetty jatkajana ja se toinen julkaisematta oleva jatko olisi Westermarck.
 

Ralph

Jäsen
"Kokemusta tuo joo, mutta montako peliä pelaa ens kaudella? Niin loukkaantumisalttis jätkä"

Näin totesi joku "asiantuntija" Sportin Facebookissa. Viitaluoma on pelannut nyt 12 kautta putkeen vähintään 50 ottelun kausia, joten tälle asiantuntijalle voisi vastata, että vähintään 50 ottelua.

Viimeiseen viiteen kauteen on joutunut jättämään kolme ottelua väliin. Sitä ennen toki joutui huilaamaan katastrofaaliset viisi ottelua yhdessä kaudessa, mutta sitä ennen taas kaksi täyttä kautta. Eli viimeiseen kahdeksaan kauteen kahdeksan huilattua ottelua ja joku on huolissaan hänen loukkaantumisalttiudestaan. Isot on huolet.

Noista kahdeksasta huilatusta ottelusta yhden muistan olleen flunssan vuoksi ja toinen kymppitilin täyttymisen takia. Eli maksimissaan kuusi peliä jäänyt loukkaantumisten takia väliin kahdeksassa kaudessa.

EDIT: Jos Sportia olisi myös vaivannut tämän kannattajan loukkaantumishuolet, niin pitkään ja tarkkaan olisi saanut etsiä, jotta löytäisi pelaajan, jota voitaisiin pitää vähemmän loukkaantumisalttiina. Siis saman tason pelaajaa eli kärkipelaajaa.
 
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
KK
Itse olen kyllä epäileväinen Viitaluoman suhteen. Ei ole nyt pariin kauteen oikein kaivattua tulosta. Mistä lie johtuu eikä monikaan varmaan ole nähnyt miehen otteita SHL:ssä? Löytyykö miehestä ruotsinkielisiä artikkeleita Ruotsin puolelta noilta kausilta? Itse kun en ruotsia ymmärrä.
 

MENTALSPORT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Äläkä unohda Nenosta. Jos itse olisin GoGo-fani, olisi tällä hetkellä melkoinen banaani otsassa.

Älkää ny vielä Nenosesta huudelko ennen ku on mustaa valkoisella todistetusti. Osuu pian omaan nilkkaan ku KooKoo julkistaaki yhtäkkiä Nenosen sopparin.

Mutta en mä ymmärrä miten joku voi dissata Viitaluoman hankintaa sportilta. Siis aivan jäätävän Nova nimi meidän jokaiselle jengille.

@Lätkä-Bongari Iso-E :llä ei vissiin kovin monesta sport pelaajasta Oo positiivisia kommentteja antaa ;)
 

Tuima

Jäsen
Ymmärrän, että Kouvolassa vituttaa, kun sinne tuli Immonen... ja vielä kolmen vuoden pahvilla. Hänkään ei ole ilmainen, varsinkaan kahden onnistuneen Sport-kauden jälkeen.

Silloin kun Immosen kolmen vuoden pahvi julkaistiin, naamallani loisti kaunis, ehkä hieman kiero ja ivallinen hymy.

Äläkä unohda Nenosta. Jos itse olisin GoGo-fani, olisi tällä hetkellä melkoinen banaani otsassa.

Tämä.

Kyllä kouvolassakin se mopon keula tipahtaa pian takaisin tien pinnalle.
 

Raju Erkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport & Vegas Golden knights & Jokerit
Nenosta ei kannata missään nimessä pitää varmana hankintana. Yksi KooKoo fani heittänyt huhun ilmoille , joten ei ole vielä kovin luotettava. Toki huhut hyvistä pelaajista uskoo sina helpommin :)
 

t.m.a.l

Jäsen
Suosikkijoukkue
SPORT
Älkää ny vielä Nenosesta huudelko ennen ku on mustaa valkoisella todistetusti. Osuu pian omaan nilkkaan ku KooKoo julkistaaki yhtäkkiä Nenosen sopparin.

JUURI NÄIN

Mutta en mä ymmärrä miten joku voi dissata Viitaluoman hankintaa sportilta. Siis aivan jäätävän Nova nimi meidän jokaiselle jengille.

@Lätkä-Bongari Iso-E :llä ei vissiin kovin monesta sport pelaajasta Oo positiivisia kommentteja antaa ;) JUURI NÄIN

2Xjuurinäin omat:)
 

Knutsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Kings
Itse olen kyllä epäileväinen Viitaluoman suhteen. Ei ole nyt pariin kauteen oikein kaivattua tulosta. Mistä lie johtuu eikä monikaan varmaan ole nähnyt miehen otteita SHL:ssä? Löytyykö miehestä ruotsinkielisiä artikkeleita Ruotsin puolelta noilta kausilta? Itse kun en ruotsia ymmärrä.
Palstan asiantuntijat katsoi myös eliteprospectista viime kesänä, että Tomi Kallio on korkeintaan hyvä kolmoskentän laituri liigaan. Toisin taisi käydä.

Itse uskon Viitaluoman napauttavan sen 40 pinnaa. Ainut mikä mietityttää on se miten sopii Tomekin puolustuspelikirjaan tai nopeisiin kääntöihin.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Ymmärrän, että Kouvolassa vituttaa, kun sinne tuli Immonen...

Jos itse olisin GoGo-fani, olisi tällä hetkellä melkoinen banaani otsassa.

Ainiin sitä huhuttiin myös sinne. Mahtaa vituttaa...

Ai hitsin vitsi, näinpä taitaa muuten ollakin. Ei ole vain ehtinytkään vielä ajatella tuota, kun on pitänyt seurata miten meidän pojat esiintyvät maajoukkueessa tässä keväällä...

No joo, en kyllä ymmärrä miksi joku Viitaluomaa disauttaisi. Nykyliigaan erittäin hyvä haku Sportilta ja helposti voi odottaa mieheltä juuri tuota mainittua ~40 pistettä oletetussa roolissaan. Viitaluoma on myös lähtökohtaisesti toki Immosta aavistuksen tasokkaampi haku, mutta toisaalta KooKoolla on ykkös-kakkossentterin paikat käytännössä lukittu Malisen ja Greenin osalta, joten eipä Viitaluoma enää olisi mukaan sopinutkaan ja en minä ainakaan kovin pettynyt ole, jos Immonen kolmossentteriä ja kakkosylivoimassa painaa menemään ensi kaudella Sumulaaksossa. Toinen on kuitenkin lähtökohtainen ykkössentteri, toinen kolmonen eli turha lienee yksi yhteen edes vertailla.

Onnittelut hyvästä hankinnasta joka tapauksessa.
 
Viimeksi muokattu:

Lepranmies

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vaasan Sport, Philadelphia Flyers
Ihan hyvältähän tuo Sportin meininki rupeaa jo vaikuttamaan tuohon vielä Riska,Vauhkonen ja Nenonen? Niin tuo hyökkäys rupeaa vaikuttamaan jo oikein hyvältä. Top-6 Vänttinen,Kiviranta,Kokkala,Viitaluoma,(Vauhkonen),(Nenonen). Pakko sanoa ,että tuo rupeaa jo vaikuttamaan ihan uskottavalta kärjeltä. Varsinkin jos Viitaluoma palaa sille tasolleen millä on liigassa normaalisti pelannut, Vänttinen, Vauhkonen ja Nenonen jatkaa siitä mihin viime kaudella jäi, Kokkala nostaa vielä hieman tasoaan ja Kiviranta lyö läpi.
Eli meneekö se näin? (Suluissa pienet ennusteet pisteistä)

Vänttinen(30)-Viitaluoma(35)-Nenonen(30)
Vauhkonen(30)-Kokkala(30)-Kiviranta(20)

Sitten vielä alemmissa kentissä löytyy Komulaista ja Blomqvistia joilta ainakin itse odotan sellaista pientä läpimurtoa. Mielestäni nuo pisteet joita tuohon heitin ovat vähintäänkin realistisessa muodossa ja ainakin Nenoselta ja Kivirannalta voi odottaa kovempiakin pistemääriä.

Aika hyvin on Vaasassa pullat uunissa. Ei tuolla nyt voi mitään 6 joukkoon venymistä odottaa mutta itse ainakin näkisin ihan realistisena mahdollisuutena säälien kotiedun.
 

Mustakotka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Viitaluoma on myös lähtökohtaisesti toki Immosta aavistuksen tasokkaampi haku, mutta toisaalta KooKoolla on ykkös-kakkossentterin paikat käytännössä lukittu Malisen ja Greenin osalta, joten eipä Viitaluoma enää olisi mukaan sopinutkaan ja en minä ainakaan kovin pettynyt ole, jos Immonen kolmossentteriä ja kakkosylivoimassa painaa menemään ensi kaudella Sumulaaksossa. Toinen on kuitenkin lähtökohtainen ykkössentteri, toinen kolmonen eli turha lienee yksi yhteen edes vertailla.
Näinhän se on, eikä tässä varmaan ole Immosta dissattukaan, vaan oltu ainoastaan tyytyväisiä, että hänet korvattiin lähtökohtaisesti kovemmalla sentterillä. Immonen on KooKoolle hyvä hankinta ja varmasti tullut hintapyynnössäkin jonkin verran vastaan tuon sopimuksen pituuden takia. Kyllä minäkin ottaisin Immosen joukkueeni kolmossentteriksi.
 
Suosikkijoukkue
KK
En minä kuvittele mitään. Itse odotan Immoselta tulevana (jos ehjänä saapelata) 20-25 pistettä. Olisihan Immoselta tuollainen 35pts ihan kiva lukema kakkos- tai kolmossentteriltä. Toki voi Kouvolassa päästä hurjiin tehoihin, mutta en lähde lyömään vetoa, että edes yli 30:ntä pistettä tekee. Sama juttu Viitaluomaan. Pari kautta pienellä vastuulla ei todennäköisesti ole kehittänyt miestä ainakaan parempaan suuntaan. Myös ikä alkaa painamaan, joten myös siksi minuutit ovat voineet Ruotsissa pudota. Toki Greenikin osoitti, että iällä ei ole niin paljoa väliä. Mutta täytyy muistaa, että puhutaan eri pelaajista. En minä mielesyäni ole Viitaluimaa dissannut vaan kertonut, että en ole täysin vakuuttunut, että yltää sinne ~40:seen.

Hyvä haku, mutta että 40pts?
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Vai on täällä kikkelinvenyttelyt jo käynnissä? Pitääkö siis Viitaluomaa verrata Välimallin Immoseen? Ei hyvää päivää!

Mutta Immosen pisteet kertoo aika hyvin, ettei kannata aina pelkkiin txt-tv tilastoihin turvautua.
Immonen ennen Vaasaan tuloa kolme edellistä kautta ja pisteet meni näin: 32 -> 21 -> 11. Sportissa 31 -> 35 pistettä.

Ensi kaudella Immoselle ei ole luvassa Bertandia tai Vänttistä, joten arvioisin jotain 15-20 pisteen kautta.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Vai on täällä kikkelinvenyttelyt jo käynnissä? Pitääkö siis Viitaluomaa verrata Välimallin Immoseen? Ei hyvää päivää!

Näinhän ne teidän poijjaat jostain syystä ovat tehneet, vaikka en oikein ymmärrä miksi eri roolin ukkoja verrataan.

Ensi kaudella Immoselle ei ole luvassa Bertandia tai Vänttistä, joten arvioisin jotain 15-20 pisteen kautta.

Joku +20 pistettä lienee ihan realistinen odotusarvo Immoselta roolinsa huomioiden. Sportin paidassa tuohon 20 pisteeseen pystyi viime vuonna viisi hyökkääjää, KooKoon sotisovassa puolestaan vain kolme. Noh, tämä Immosesta.
 

Ribals

Jäsen
Tässä kohtaa aletaan pätemään ensikauden pisteistä? Mielestäni aivan turhaa alkaa jo nyt asettamaan pelaajille pisteitä.

Ps. Juurihan täällä toivottiin Immoselle jatkoja, mutta nyt onkin ihan paska kun teki sopparin KooKooseen?
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Kyllä minäkin ottaisin Immosen joukkueeni kolmossentteriksi.
En kyllä itse ottaisi ainakaan ensi kauden Sportiin. Kokkala ja Komulainen ovat kokonaisvaltaisempia ja pistepotentiaali on vähintään tarpeeksi lähellä Immosen viime kauden pisteitä.

Vai on täällä kikkelinvenyttelyt jo käynnissä? Pitääkö siis Viitaluomaa verrata Välimallin Immoseen? Ei hyvää päivää!
Immonen oli viime kaudella meidän ykkössentteri, joten Viitaluomaa voi ihan hyvin verrata häneen. Komulainen korvaa Koskirannan, joka tuli viime kaudella paikkaamaan Komua.
 

Koheltaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, HIFK, FC Woking
Saimmekin "sittekin" Villen! Tervetuloa vaan! Selvä parannus Immoseen, ainakin 1.) +/- tilaston perusteella sekä 2.) pistehistorian perusteella. Voi pojat, millaisia AV-spesialisteja tulee "ovista ja ikkunoista": Nyt on jo Vänttinen ja Viitaluoma. Sekä vielä huhuissa Filip! Kyllä Kelpaa! Nyt kohti seuraavaa pelaaja uutista, eihän tässä pysy housuissaan!
 
Viimeksi muokattu:

Fordél

Jäsen
Ymmärrän, että Kouvolassa vituttaa, kun sinne tuli Immonen... ja vielä kolmen vuoden pahvilla. Hänkään ei ole ilmainen, varsinkaan kahden onnistuneen Sport-kauden jälkeen.

Äläkä unohda Nenosta. Jos itse olisin GoGo-fani, olisi tällä hetkellä melkoinen banaani otsassa.

KooKoon sentterit ensi kaudeksi (suluissa pisteet tällä kaudella) ovat Malinen (42) - Green (43) - Immonen (35).

Voitte olla huoletta. KooKoon ensi kauden jengi ei aiheuta Kouvolassa minkäänlaista vitutusta.
 
Suosikkijoukkue
KK
No jos nyt kuitenkin verrataan teidän lähteviä ja tulevia senttereitä niin teiltä on lähtenyt pisteitä, kun taas Immonen taas Kouvolaan oli selkeä upgrade. Teillä nyt on kaksi ok sentteriä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös