Sportin rakennusprojekti kausimallia 2015–2016 – vaasalaista identiteettiä rakentamassa

  • 469 051
  • 2 311
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Se olin kyllä mä, joka sekoilin Hovinen - Vehanen nimissä. Mulle ne on jostain syystä olleet aina yksi ja sama henkilö. Sama tyyppi, eli minä oletin myös että Ore olisi ollut ainoa saksan DEL2:ssa pelaava suomalaisvahti. Täältä siis käsi ylös sekoilusta O/
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Eilisen perusteella Komulainen ei kyllä näyttänyt kärkikenttien Liigapelaajalta. Toivotaan, että ykkös-, kakkosketjuun saadaan vielä joku kunnon laituri ja Komu taistelkoot paikastaan kakkos-, kolmosen välimaastossa.
 

båbby

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Itse taisin olla ensimmäinen, joka täällä hovisesta huhuili ja pidän siitä edelleen kiinni.. mutta jos se ei hän ole niin kovanluokan maalivahti meidän täytyy silti saada. Jos pidetään jalat maassa ja nöyrästi ajatellaan niin täytyisi ensi kaudelle hankkia ainakin 3-4 liigatason pakkia. Voi olla että se onnistuu mutta en oikeen jaksa uskoa. Pienin askelin rosteri parantuu ja sitä myöten myös toivottavasti pelaaminen, ja puhun siis kausien ajanjaksolla. Sellaisia nimimiehiä ja rahareikiä ei tänne heti saada millään osakeanneilla että kärkipäässä tapeltaisiin. Tottakai maalinteko voimaa tarvis myös mut jos niitä maalin pelejä meinataan kääntää niin puollustuksestahan se lähtee.. Näin ollen maalivahdin on mielestäni oltava isoin ja rahakkain kiinnitys, jotta jonkinlainen pohja ensikauden parempaan menestykseen löytyy. Eli parempaa kuin Ore on löydyttävä.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Hattusen otteet jakaa mielipiteitä. Minä olen ehdottomasti sitä mieltä että jatkoon. Ok, tuhlaa paikkoja edelleen, mutta kuuluu niihin harvoihin pelaajiin joka pystyy pitämään kiekon hyökkäysalueella taistelullaan.
 

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Hattusen otteet jakaa mielipiteitä. Minä olen ehdottomasti sitä mieltä että jatkoon. Ok, tuhlaa paikkoja edelleen, mutta kuuluu niihin harvoihin pelaajiin joka pystyy pitämään kiekon hyökkäysalueella taistelullaan.

Niin. Jos jengiä on tarkoitus vahvistaa, niin onko näille Hattusille, Rekosille ym. Ennemmin otan uutta äijää sisälle 3-4 ketjuihin kun katson ensivuonnakin tota samaa tehotonta pörräämistä pelistä toiseen. Parhaassa tapauksessa sieltä saattaa löytyä Kivirannan kaltaisia 18v helmiä joille ainakin tässä tapauksessa saatiin tehtyä kiitettävän pitkä jatkosopimus.

Toivosen otteista näkyy jo kilometrin päähän että ei jatka meillä ensi kaudella. Ollut viimeisen kuukauden luvalla sanoen huono. Moni lyttäsi Hostikan syyskaudella, mutta aika hyvää tekemistä ollut jo pitkään aikaa, vaikka tyyli on luokkaa martinbrodeur. En ihmettelisi vaikka jatkaisi ensi kaudellakin.
 
Suosikkijoukkue
Lukko
Nikko oikeastaan on varma ensikaudeksi, mutta lähdettä en kerro.

Tohtiskos kysyä Pohjanmaan porukoilta mikä mahtaa olla Joni Nikon isän etunimi? Liittyy lainaamaani nimimerkkiin. Olen nimittäin Jonin Lukko-uran aikana toisinaan pohdiskellut että ilmeisesti ainakin iän puolesta isä sopisi olemaan sama Nikko joka aikanaan komensi minua muun muassa ryömimään Sundominlahden jäällä 25 asteen pakkasessa. =/
 
Hattusen otteet jakaa mielipiteitä. Minä olen ehdottomasti sitä mieltä että jatkoon. Ok, tuhlaa paikkoja edelleen, mutta kuuluu niihin harvoihin pelaajiin joka pystyy pitämään kiekon hyökkäysalueella taistelullaan.
Aika vahvat huhuthan olivat tuomassa Hattusta yhdessä vanhan tutkaparin Marko Virtalan kanssa Kouvolaan, joten saa nähdä mikä on lopputulema. Jotenkin lähtökohtaisesti Hattunen menisi kolmoskentässä maksimissaan, mutta toki hän on Liigassa parempiakin kausia pelannut? Miksi sitten hiipunut vai johtuuko siitä, että joukkue ei paukuta niin paljon pongoja, että näkyisi pistesarakkeessa?
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Jotenkin lähtökohtaisesti Hattunen menisi kolmoskentässä maksimissaan, mutta toki hän on Liigassa parempiakin kausia pelannut? Miksi sitten hiipunut vai johtuuko siitä, että joukkue ei paukuta niin paljon pongoja, että näkyisi pistesarakkeessa?
Tämä on pisteiden valossa hänen heikoin kautensa Liigassa ja ei kyllä voi sanoa, että menisi muiden saamattomuuden piikkiin. Hän on helposti joukkueen top-3 eniten maalipaikkoja tuhlannut pelaaja. Itselleni ei kyllä tule ikävä, niin kuin ei tule ikävä ketään muutakaan tällä hetkellä sopimuksetonta hyökkääjää.
 

fågel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport Vaasa
Aika vahvat huhuthan olivat tuomassa Hattusta yhdessä vanhan tutkaparin Marko Virtalan kanssa Kouvolaan, joten saa nähdä mikä on lopputulema. Jotenkin lähtökohtaisesti Hattunen menisi kolmoskentässä maksimissaan, mutta toki hän on Liigassa parempiakin kausia pelannut? Miksi sitten hiipunut vai johtuuko siitä, että joukkue ei paukuta niin paljon pongoja, että näkyisi pistesarakkeessa?

Hattunen on nallipyssy. Kymmeniä tuhlattuja huippupaikkoja, läpiajoja ja muutama rankku. Yksi tehty maali. Pääsee paikkoihin, mutta sen näkee heti ei edes yritä tehdä maalia vaan vedot on kaikki sellaisia märkiä lompakoita suoraan veskarin logoon. Ei tule ikävä.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Mikä on vahva huhu? Täällä ollaan ulostettu Hattus Jakea ja heitelty palloa ilmaan mitään sen vakavempaa pohjaa. Vai, onko jossain ollut jotain väkevämpääkin tarinaa siirrosta? Kyllä mä luulen, että pidetään puoli-ilmaisena meillä. En tiedä, veikkaan.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Todetta ikävä toi kock'alan Luokkaantuminen. Kaveri ollut enemmän ja vähemmän tällä kaudella telakalla. Silti tehny 43 ottellun tehot 9+11= 20, eli melkeen 1/2-pistettä per peli. Ens kausi puhtailla papereilla, niin se 30 ei ole kovinkaan kaukaa haettu. Ei ainakaan Tallberg-Kiviranta laitureilla.

Ika ja se teksti-tv-mies osasi kertoa viikolla, että me ollaan tehty kaikki päin persettä. No, mitä muuta uskalti odottaa?
He osasivat syväluotaavasti kertoa, ettei meillä ole yhtään nousujohteista pelaajaa. No ei oo, ei joo!

Itse laskisin silti...
Kokkala 30 pistettä
Bertrand 30 pistettä
Kiviranta väh. 25 pistettä
Tallberg 20 pistettä
Leskinen 25 pistettä
Immonen +30 pistettä

Aika hyvinhän tossa noita pisteitä tuli jo... Mielestäni kaikki vieläpä aivan realistisia.
 

MENTALSPORT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Itse laskisin silti...
Kokkala 30 pistettä
Bertrand 30 pistettä
Kiviranta väh. 25 pistettä
Tallberg 20 pistettä
Leskinen 25 pistettä
Immonen +30 pistettä

Aika hyvinhän tossa noita pisteitä tuli jo... Mielestäni kaikki vieläpä aivan realistisia.

Nojoo ehkä nyt vähän vois laskee noita odotuksia. Leskinen esim loukkaantumishistorian tuntien ei koko kautta pelaa ja tälläkin kaudella tehnyt 1 maalin. Lähtisin hänen kohdallaan 10 pisteestä riippuen yv ajasta. Kiviranta toivottavasti breikkaa ja tekee noin 20 ja Kokkala varmaan 25. Tallu ei tee 20 pistettä koska en usko, että saa ensikaudella yv aikaa. Myös tuo immosen +30 on vähän ylimitoitetty ja sellanen 20 pongoo on realistinen. Bertrandi luultavasti jatkaa siitä mihin on tälkä kaudella jäänyt :)
 

MENTALSPORT

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Miksi ei Tallu tekisi 20 pinnaa? Nytkin kasassa jo 5+10=15 ja alkukausi meni häneltä pelillisesti pipariksi. Ensi syksyny jos löytää sen punaisen langan heti alkuun, niin helposti voi mennä 20 pojoa rikki.

No olin jo tuossa samassa lauseessa perustellut osittain kantani, mutta perustelen mieluusti lisää. Eli tallu on nyt päässyt hyvään lentoon, kun on pelannut kokkalan ja kivirannan kanssa 2 ketjussa. Ensikaudella JOS saamme Nikon ja mahdollisesti vielä yhden laiturin lisähankintana ja kivimäki palaa lasaretista niin uskon että joku niistä istutetaan kokkalan ja kivirannan kanssa 2 ketjuun ja 2 yv:hen. Näin tallulle tulee jäämään luultavasti 4 ketjun rooli tai max 3 ja av aikaa eikä sieltä kyllä tehdä 20 pistettä. Tai jos tehdään niin sitte meillä on hirstorian paras duunariketju :)

Mutta nää nyt on mun mielipiteitä ja ERITTÄIN MIELUUSTI olen väärässä :)
 
Viimeksi muokattu:
Teidän kuolaama Nikko pelaa loppukauden siirtokikkailun ansiosta KooKoossa, joten seuralla on kyllä nyt hyvät eväät myös tehdä Liiga-sopparia pojan kanssa, jos siihen näytöt edellyttävät. Käsittääkseni Nikko ei ole ollut missään virallisissa neuvotteluissa Sportin kanssa, joten myös tämä sitten puoltaa asiaa.

Kyllä mulle kelpaisi, jos löytää loukin jälkeen "vanhan tasonsa" myös Liigaan.
 

Entrosantier

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Teidän kuolaama Nikko pelaa loppukauden siirtokikkailun ansiosta KooKoossa, joten seuralla on kyllä nyt hyvät eväät myös tehdä Liiga-sopparia pojan kanssa, jos siihen näytöt edellyttävät. Käsittääkseni Nikko ei ole ollut missään virallisissa neuvotteluissa Sportin kanssa, joten myös tämä sitten puoltaa asiaa.

Kyllä mulle kelpaisi, jos löytää loukin jälkeen "vanhan tasonsa" myös Liigaan.
Onnea vaan Kouvolaan, mikäli onnistutte purkamaan Nikon jo usealta eri taholta varmistetun sopparin Sportin kanssa. Miksi ihmeessä seuran oma kasvatti lähtisi pelaamaan Kouvolaan kun mahdollisuus on pelata kotikaupungissakin? Valoja päälle nyt.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Heh! Jos näytöt riittää. :)

KooKoon kannattajin on turha odotella mitään sopimusta Nikon kanssa ensi kaudeksi. On meidän pelaaja ja saa nyt hyvää pelituntumaa pitkän loukkaantumisen jälkeen.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eipä taida olla vielä mitään varmuutta missä Nikko ensi kaudella pelaa.

Eiköhän se ole Lukko tai Sport. Raumalla kuitenkin viihtynyt hyvin jo pidempään ja Lukko haluaisi hänet pitää, eli pidän hyvin mahdollisena Raumallekin jäämistä.

Niin, ja Lukkohan voi hänet tällä kaudellakin niin halutessaan kutsua takaisin.

http://kiekkoareena.fi/jutut/nikko-laittoi-tarjoukset-jaihin
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Eiköhän se ole Lukko tai Sport. Raumalla kuitenkin viihtynyt hyvin jo pidempään ja Lukko haluaisi hänet pitää, eli pidän hyvin mahdollisena Raumallekin jäämistä.
Ura polkee aika pahasti paikoillaan Raumalla, enkä usko, että hän tulisi ensi kaudellakaan saamaan kovin suurta roolia. Täällä olisi 1-2 ketjun paikka ja mahdollisuus lyödä kunnolla läpi Liigassa. Näen, että ainoa mahdollisuus "menettää" hänet muualle olisi se, jos ei jostain syystä halua vielä palata Vaasaan.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Tää "meidän" Mat "Red" Mangene vetää ihan kivasti AHL:n kolmanneksi kovimmassa jengissä. Pelejä takana 23 ja pisteitä 0+10, eli melkeen 0,5 pistettä per peli. Tällä ollaan joukkueen pakkitilastossa sijalla 5, mutta pitää ottaa huomioon, että kovimmat pisteet (26) pistettä tehnyt vanha NHL-jyrä, Derek Meech on pelannut 48 ottelua.

Esim. Muista joukkuekavereista NHL:ssäkin vetänyt Jyrki Jokipakka on tehnyt 19 pelissä tehot 3+2 ja viime kesän 1. Kierroksen varaus, Julius Honka 48 pelissä 5+12=17'pistettä.

Voi olla kovakin tekijä, kun muistaa vielä, että alkukaudesta teki ECHL:ssä 23 pelissä 17 pistettä.
 
Viimeksi muokattu:

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ura polkee aika pahasti paikoillaan Raumalla, enkä usko, että hän tulisi ensi kaudellakaan saamaan kovin suurta roolia. Täällä olisi 1-2 ketjun paikka ja mahdollisuus lyödä kunnolla läpi Liigassa. Näen, että ainoa mahdollisuus "menettää" hänet muualle olisi se, jos ei jostain syystä halua vielä palata Vaasaan.

Miten niin polkee paikallaan? Täksi kaudeksi oli kaavailtu vähintään kolmosen paikkaa ja olen varma että Janne Lahden olisi syrjäyttänyt kakkosesta, mikäli loukkaantuminen ei olisi pilannut koko kautta.

Tämä kausi nyt on vaan ollut välikausi loukkaantumisen takia. Ensi kaudeksi olisi varmasti rooliakin tarjolla.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Miten niin polkee paikallaan? Täksi kaudeksi oli kaavailtu vähintään kolmosen paikkaa ja olen varma että Janne Lahden olisi syrjäyttänyt kakkosesta, mikäli loukkaantuminen ei olisi pilannut koko kautta.

Tämä kausi nyt on vaan ollut välikausi loukkaantumisen takia. Ensi kaudeksi olisi varmasti rooliakin tarjolla.
Mietin vain, että ensi kaudellakin Lukossa tulee olemaan statukseltaan kovempia laitureita niin paljon, että Nikko tuskin tulee saamaan paljoa vastuuta, ellei hänellä lähde heti kulkemaan. Olisi pelaajana Lukolle sellainen "ihan kiva, jos onnistuu, mutta ei haittaa vaikka ei onnistukaan". Parempi olisi hakea vauhtia pienemmästä seurasta, jossa hänelle olisi varmasti iso rooli tarjolla.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Jos Valkonen jatkaa meillä, niin pitäähän meillä olla hänelle "vastaparikin"!
Eli Puna! "syöttäjät.. Puna ja Valkonen". :)

Eliteprospects.com - David Puna
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös