Sportin pelaajisto kaudelle 2014–2015

  • 1 009 422
  • 3 407
Muutenkin, Kokkalaa, jota pidän edelleen tulevaisuuden pelaajana, olisi aivan turha peluuttaa jossain kolmosessa pienemmällä peliajalla samalla kun joku has-been-Immonen söisi kehittyviltä kavereilta peliaikaa. Kokkalasta voidaan saada vielä leivottua oikein kelpo liigatason keskushyökkääjä, kunhan saa riittävästi peliaikaa ja vastuuta. Immonen on jo sen ikäinen peluri, että ei se taso tuosta ainakaan enää parane, eikä nykytrendissä ole paljoa hurraamista. Esimerkiksi tämän päivän treenien perusteella Kokkala oli selkeästi kentän kingi ja sai runsaasti kehuja valmennukselta pelkästään jo asenteestaan harjoitteluun.

Mä en millään saa kolmekymppisestä kaverista has-beeniä. Enkä toisaalta arvosta harkkapelejä puhumattakaan harjoituksista.

Totesin vain että tollasta liigakokemusta varsinkin ikään suhteutettuna teillä ei taida olla(?). Eikä ole tarvinut Immosen oikeastaan koskaan Mestiksessä pyöriä Kokkalan tavoin.
 

Entrosantier

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Mä en millään saa kolmekymppisestä kaverista has-beeniä. Enkä toisaalta arvosta harkkapelejä puhumattakaan harjoituksista.

Totesin vain että tollasta liigakokemusta varsinkin ikään suhteutettuna teillä ei taida olla(?). Eikä ole tarvinut Immosen oikeastaan koskaan Mestiksessä pyöriä Kokkalan tavoin.
Pointti tossa mun koko kirjoituksessa oli se, että ei "sentteri-hierarkiaa" luoda sen perusteella kuka on pelannut montako peliä koska ja missä. Päivän kunto is all that matters.

Siinä oot oikeassa että Immonen on meidän kokeneinta kaartia (Luomalan ohella) liigapeleissä mitattuna, ja tulee varmasti olemaan tärkeässä roolissa nimenomaan näinkin nuoressa joukkueessa. Hyvä että on kopissa muitakin kuin pelkkiä räkänokkia.
 

Jugger77

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mulla on hurja luotto Immoseen. Tulee olemaan teidän kolmen tärkeimmän pelaajan joukossa koko kauden ja tekee henkilökohtaisen piste-ennätyksen. Saa ottaa talteen.
 

Juhaht

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Kyllä sille on syynsä, että Immonen on pelannut vuosia liigaa ja neverheard-mestismiehet Mestistä. Jos taso olisi riittävä, olisi liigapaikka auennut jo aiemmin.
 

Scissors

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Pointti tossa mun koko kirjoituksessa oli se, että ei "sentteri-hierarkiaa" luoda sen perusteella kuka on pelannut montako peliä koska ja missä. Päivän kunto is all that matters.

Tästä samaa mieltä. Esim. TPS:n mestaruuskeväänä 2010 nähtiin vastuunkantajina vähän yllättäenkin sellaisia nimiä joilla vyöllä pääsarjatasolla aika vähän matseja.

Kokkala on ihan hyvä pelaaja, mutta ei mikään sateentekijä. Ei täysi turisti, mutta ei ole pystynyt ottamaan sitä ihan viimeistä harppausta eteenpäin urallaan. Odottelin jo sitä TPS:n mestaruuskevään jälkeen mutta siirtyikin pienempiin ympyröihin Tanskaan, pelasi siellä keskinkertaisesti ja sen jälkeenkään ei ole oikein saanut mitään aikaiseksi. Mestis-tasolle hyvä pelaaja, sen osoitti viime kausi. Piste-ennätys Liigassa 13 paremmassa jengissä, tekee tiukkaa päästä esim. 20 pinnaan Sportissa ensi kaudella. Kaikkea hyvää Lassille kuitenkin.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
20 pistettä Kokkalalle olisi todella onnistunut kausi Liigassa. Hyvä pelaaja hän on, mutta jotain siitä puuttuu, ettei ole breikannut isommin koskaan Liigassa. Näyttää ajoittain todella laiskalta jäällä ja lieneekö se juuri se syy, että viimeinen veto jää puristamatta? Jokatapauksessa pidän hänestä pelaajana erittäin paljon ja toivon, että nyt saisi paljon vastuuta ja tekisi lopullisen läpimurtonsa. Kaikki eväät repusta kyllä löytyy.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Jos Immonen onnistuisi palaamaan sille n. 0,5 ppg tasolle ja tämän lisäksi Kokkala ja Tessier vetäisivät sellaiset 20+ ja 30+ pisteen kaudet, niin Sportin pullat olisi aika hyvin uunissa.

Itse kyllä odotan Kokkalalta vähintään sellaista 10+10 kautta. Tomek kommentoi silloin keväällä, että hänellä on potentiaalia olla johtava pelaaja liigassa, joten roolikin on varmasti odotuksien mukainen. Muistetaan sekin, että Asplundkin veti yhden onnistuneen Mestis välikauden jälkeen yli 30 pistettä Ilveksessä.

Onko muuten kenelläkään havaintoa miten Rekonen on vetänyt treeneissä? Kaveri on päässyt vähän tutkan alla kulkemaan koko kesän.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Jos Immonen onnistuisi palaamaan sille n. 0,5 ppg tasolle ja tämän lisäksi Kokkala ja Tessier vetäisivät sellaiset 20+ ja 30+ pisteen kaudet, niin Sportin pullat olisi aika hyvin uunissa.

Immosen 0,5ppg lienee odotettavissa. Pelicansissa hänen pistetahtinsa taisi hiipua, koska yv-aika väheni, mutta Sportissa peliaikaa niin tasakentällisin kuin yv:llä lienee luvassa enemmän kuin Lahdessa. Immosen ketjukavereiden tasosta ja ketjun yhteisestä kemiasta ei vielä voi sanoa mitään, mutta jos hän Immonen pysyy terveenä, voi häneltä odottaa 30 pisteen kautta ja ylikin.

Tessierin kohdalla tuo 30 pisteen odotus tuntuu jopa vaatimattomalta. Itse pidän häntä jopa 35-40 pisteen pelaajana ja Sportin kirkkaimpana timanttina.
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Itse kyllä odotan Kokkalalta vähintään sellaista 10+10 kautta. Tomek kommentoi silloin keväällä, että hänellä on potentiaalia olla johtava pelaaja liigassa, joten roolikin on varmasti odotuksien mukainen.

Olen todella iloinen siitä, että Valtonen on huomannut tuon. Johtava rooli on Kokkalalle luontainen juttu, ja siinä hän viime kaudellakin osoitti suurta kehittymistä. 20 pistettä on täysin realistinen tavoite hänelle. Kehittämistä on ehkä siinä, että peliin voisi osallistua enemmän ja pelata hiukan rohkeammin. Rauhallisen ja perusvarman pelaajan haasteita.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Tessierin kohdalla tuo 30 pisteen odotus tuntuu jopa vaatimattomalta. Itse pidän häntä jopa 35-40 pisteen pelaajana ja Sportin kirkkaimpana timanttina.

Pidän tuollaista 30+ pisteen kautta häneltä jo ihan ok suorituksena, jolloin voisi olla tyytyväinen hankintaan. 35+ pisteillä alettaisiin jo lähentelemään Liigan top 10 sentteristöä ja silloin olisin jo todella tyytyväinen hänen suoritukseensa.

Kehittämistä on ehkä siinä, että peliin voisi osallistua enemmän ja pelata hiukan rohkeammin. Rauhallisen ja perusvarman pelaajan haasteita.

Kyllä ja sellaista tietynlaista räjähtävyyttä kaipaisin mausteeksi tuohon rauhalliseen tyyliinsä. Viime kaudella näytti välillä niin rauhalliselta, että välillä tuntui ettei se edes yritä.
 

Entrosantier

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Antti Kangasniemi bongattu torilla. Jalka on leikattu ja näytti kävelen ilman mitään apuvälineitä ihan normaalisti. Pelikunnosta tai edes luvasta jääharjoitteluun/pelaamiseen tuo ei toki kerro vielä mitään. Toivo elää, että saataisiin Antti rosteriin jo vaikka ennen marraskuuta.
 

MrMacmanaman

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Antti Kangasniemi bongattu torilla. Jalka on leikattu ja näytti kävelen ilman mitään apuvälineitä ihan normaalisti. Pelikunnosta tai edes luvasta jääharjoitteluun/pelaamiseen tuo ei toki kerro vielä mitään. Toivo elää, että saataisiin Antti rosteriin jo vaikka ennen marraskuuta.

Jos käveli jo ihan normaalisti, niin mitään kipuja ei varmaan ole tai sitten on kova lääkitys päällä. Voi olla yllättävänkin nopeasti takaisin, kun aluksi veikattiin, että menisi talveen asti.
 
Suosikkijoukkue
KK
Selaa muutama sivu taaksepäin tätä ketjua, asia on jo käsitelty vähän aiemmin.

Löytyikin sivulta 65. No nyt asia on kumminkin taas tapetilla, kun seuraa ei vielä ole löytynyt. Kai Rudikin tajuaa hyvissä ajoin laittaa ALE-laput ikkunaan? Mielestäni olisi kiva nähdä Rudi kotimaisessa sarjassa ja miksei siis Sportissa. Tosin jos Sport on vielä löytämässä jotain 1-2 kentän pelaajia niin aika turhaa Rudia on Vaasaan hankkia.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Kyllähän totuudennimissä pitää muistaa, että Rudi on tehnyt myös tiliä kiekolla sekä kiinteistöbusineksellaan. Näinköhän olisi ylipäätään perheellisenä edes kiinnostunut enää siirtymään, ainakaan Liigassa Kehä IIIn ulkopuolelle? Itse uskon, että ura saattaa loppua, jos ei Espoo-Stadi-linjalta löydy palkanmaksajaa.
 

red&white

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Philadelphia Flyers, CFC
Tuo nyt on selvää, että pakki on hakusessa. Eniten minua pistää silmään tuo Eren kommenti Wysopalista: - Meillä sattui tossa pieni takapakki, että kaveri, joka meille oli tarjoitettu tänne tryoutille, niin joutui perumaan terveydellisistä syistä, Jämsä kertoo.

Tarjottu. TARJOTTU. Aina vaanko siellä harrastetaan tätä "töitä pitää itse hakea"-kaavaa? Luulin edes Virmas Masan skouttaukseksi, mutta paskat. Wysopalia oli itse tyrkytetty meille.
 

Entrosantier

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Tuo nyt on selvää, että pakki on hakusessa. Eniten minua pistää silmään tuo Eren kommenti Wysopalista: - Meillä sattui tossa pieni takapakki, että kaveri, joka meille oli tarjoitettu tänne tryoutille, niin joutui perumaan terveydellisistä syistä, Jämsä kertoo.

Tarjottu. TARJOTTU. Aina vaanko siellä harrastetaan tätä "töitä pitää itse hakea"-kaavaa? Luulin edes Virmas Masan skouttaukseksi, mutta paskat. Wysopalia oli itse tyrkytetty meille.

Ehkä kuitenkin kirjoitusvirhe? Tarkoitettu. K ja J ovat näppäimistöllä vierekkäin.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Tarjottu. TARJOTTU. Aina vaanko siellä harrastetaan tätä "töitä pitää itse hakea"-kaavaa? Luulin edes Virmas Masan skouttaukseksi, mutta paskat. Wysopalia oli itse tyrkytetty meille.

Noin tuo menee yhä suurimmassa osassa liigajoukkueita. Eli agentit tarjoavat ulkomaalaispelaajia suoraan seuroille ja seurat sitten tarjouksen saatuaan tekevät omat selvityksensä tarjotusta pelaajasta ja sen perusteella päättävät, ovatko kiinnostuneita.

Ulkomaalaispelaajien kohdalla vähemmistössä ovat ne hankinnat, että seura olisi scoutannut jotain ulkomaalaispelaajaa vieraassa liigassa ja kiinnostus menisi niin päin, että seura ottaa yhteyttä pelaajan agenttiin ja kyselee mahdollisuudesta saada tämä Suomeen.

Varmaan Wysopalia siis oli tarjottu ja agentti oli kertonut, että pelaaja suostuu myös tryoutiin, ja sen jälkeen Sport oli kiinnostunut.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Niin, vai tarkotettiinko tolla, että jota Wirmanen on tajonnut?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös