Sport 2012–2013: Paremman huomisen jalanjäljillä osa III

  • 718 814
  • 1 975

red&white

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Philadelphia Flyers, CFC
Ilmoittaisivat nyt edes millä tavoittein / minkälaisella budjetilla lähdetään ensi kauteen. KooKoo julkaisi koko rungon kerralla ja mielenkiintoisia nimiä siellä oli.

Jiri Veistolaa itse kuolasin tänne, mutta taitaa olla aika done deal Jokereihin.

Näitä nimiä kun malttamattomana pyörittelee ja "scouttailee" niin pari nimeä on tullut vastaan. En sitten tiedä onko minkäänlaisia saumoja hintalapun takia, mutta peliesityksien valossa olisivat jokseenkin mahdollisia ja todellisia johtajia Mestiskessä. Toisella jopa löytyy Sport historiaa, ei pitkää, mutta kuitenkin.

The Liideripakki

Eliteprospects.com - Jani Forsström

Mahdollinen Kujanpään/Kokkalan korvaaja.

Eliteprospects.com - Mika Viinanen

Forsström olisi kyllä huippupakki Mestikseen ja siinä olisi myös viivapelote ylivoimalle. Hoitaa varmasti myös omanpään hyvin. Täydellinen All around pakki Mestikseen. Viinaselle tuskin Liigasta tarjouksia tulee, mutta jatkanee ulkomailla. Allsvenskan?


edittiä: Maalivahtien osalta tilanne on muuttunut. Puurula ei ilmeisesti enää edes neuvottele SaiPan kanssa, mutta Laitista taas huhuillaan Jukureihin. Näin kertoin mun tietolähde. Sitä en tiedä, neuvotteleeko Sport Puurun kanssa.

Mun kanta on se, että Puurula on ylivertainen kassari Mestikseen ja torjuu joukkueen melkeinpä yksinään Mestaruuteen, MUTTA karsintoihin saatika Liigaan Puuru ei riitä. Pää ei vaan kestä. En meinaa, että karsinnat olisi Pelsuja tai Ilvestä vastaan hävitty Puurulan takia, mutta kyllähän kaveri romahti kummassakin karsintasarjassa aika totaalisesti. Kyllä mä ennemmin päästäisin Puurun menemään ja veivaisin vaikka väkisin Laitisen tai jonkun muun vastaavan (Iilahti) kanssa 2 vuotisen (1+1) sopimuksen. Ensi kausi Mestiskessä 1. veskarina ja sitten Kovat tiskiin ja karsintojen kautta liigaan.

Eli Laitinen/Iilahti (Aurén) tai sitten ensi kausi Iilahti/Laitinen pelit 50-50 ja kauden päätteeksi päätetään kumman kanssa yritetään nousta
 
Viimeksi muokattu:

everon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, KHL Jokerit, sympatiat Kärpät
Suurinta tyhmyyttä mitä Sport voisi nyt tehdä olisi Puurulan pois päästäminen.

Edit: anteeksi lyhyt viesti, mutta mitään tuohon ei ole lisättävää.
 
Viimeksi muokattu:

SPORTTIKOTKA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Odottavan aika on pitkä. Saisihan sieltä Sportin toimistolta jotakin alkaa jo kuulumaan vaikka varmasti kuumeisesti duunia tehdään. Muistaakseni hallituksen piti melko nopeasti päättää millä strategialla tulevaan kauteen lähdetään. Noh kun ei kuulu mitään niin suunnataan tarmoa Vepsun sunnuntaiseen liigakauden avaukseen Espoossa.
 

C Waddle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Riskan perheellä taitaa olla koti-ikävä, voisiko sport olla vaihtoehto? Ei nyt mikään pistelinko mutta ainakin löytyisi sitä kaivattua fyysisyyttä. Olisi mielenkiintoista saada lisätietoa ketä Jämsä tarkoitti kun sanoi että oli tullut yllättäviä yhteenottoja liigapelaajalta/pelaajilta. Sopimuksia odotellessa...

En tiedä kuinka hyvin perillä tämä kaveri on asioista

Twitter

Edit: lisätty linkki
 
Viimeksi muokattu:

Nicotsein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Pittsburgh Penguins (Geno <3)
Riskan perheellä taitaa olla koti-ikävä, voisiko sport olla vaihtoehto?

No miksei voisi olla, mutta vaikea silti uskoa. Riska on nykäskylässä erittäin arvostettu pelaaja niin uskoisin että siellä Filippi ainakin halutaan pitää, eihän Riska ole vielä mikään ikäloppukaan.

Pisteitähän Riska teki viimeisimmällä Sport kaudellaan 35.
 

Niksi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tiedät sen paremmin. Vai tiedätkö sittenkään?
Moran sivuilla on vahvistettu Nabbin poistuvan joukkueesta. Fugin tilanne on vielä kysymysmerkki.
 
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Riskahan olisi kuningas Mestiksessä. On yksi liigan arvostetuimpia puolustavia hyökkääjiä. Hitto, siinä ei Marjamäet ensi kaudella lapioisi kiekkoja maaliin, kun riskimies Jeppiksestä siirtelisi sivuun. Aivan huikea kaappaus, jos isoveli Riska meille saatasiin. Tuntuisi silti todella kaukaa haetulta.

Nabb olisi kyllä toinen todella kova kiinnitys. Kuuluiskohan tänään muuten muutenkin jotain uutta, kun on noi Mestaruusjuhlatkin?

Elämme mielenkiintoisia aikoja...
 

everon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, KHL Jokerit, sympatiat Kärpät
Nabb olisi kyllä toinen todella kova kiinnitys.

Nabb on ihan ok hankinta, mutta ei voida kyllä puhua todella kovasta kiinnityksestä alkuunkaan. Tuo laadukasta leveyttä rosteriin, mutta ei mun papereissa kuulu kärkihyökkääjiin.

Olen kuitenkin erittäin tyytyväinen tähän hankintaan. Leveyttä tarvitaan. Odotetaan nyt kuitenkin virallista vahvistusta asialle.

Maalivahtiosastolla odotan tai toivon Puurun jatkavan. Näytöt on huikeat. Takuumies mestaruuksien takana. Kuten Tapiokin sanoi, sarjan ehdottomasti paras pelaaja.
 

red&white

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport, Philadelphia Flyers, CFC
Nabb on ihan ok hankinta, mutta ei voida kyllä puhua todella kovasta kiinnityksestä alkuunkaan. Tuo laadukasta leveyttä rosteriin, mutta ei mun papereissa kuulu kärkihyökkääjiin.

Olen kuitenkin erittäin tyytyväinen tähän hankintaan. Leveyttä tarvitaan. Odotetaan nyt kuitenkin virallista vahvistusta asialle.

Maalivahtiosastolla odotan tai toivon Puurun jatkavan. Näytöt on huikeat. Takuumies mestaruuksien takana. Kuten Tapiokin sanoi, sarjan ehdottomasti paras pelaaja.

Puuru on ollut nyt 2 mestaruuden takuumies, kyllä. En tiedä vielä seuran ensi kauden tavoitteista, mutta otetaanpa pieni ajatusleikki.

skenaario a) Kauteen lähdetään maltillisella budjetin korostuksella ja tavoitteena Mestiksen mestaruus. Puuru olisi siihen tavoitteeseen täsmäase, mutta itse ajaisin uutta ykköstä sisään, jonka kanssa lähdetään voittamaan karsintoja.

skenaario b) Kovat piippuun. Ennemmin maalille Laitinen tai Iilahti. Puurula ei ole veskari, joka voittaa karsinnat. Se on nähty 2 vuotena peräjälkeen. Laitisella siihen on potentiaalia, Iilahtea ei voi verrata vielä tähän.

Itse lähtisin edelleen kiinnittämään jomman kumman em. jätkistä. Laitisella on kokemusta 1. maalivahtina olosta ja liigakarsinnoista ym. Iilahti on tulevaisuuden 1. veskari liigassa, vaasalainen ja erittäin lahjakas. Ens kaudella ensimmäinen täysi kausi alle miesten peleistä ja 2013-2014 Iilahden kanssa kohti Liigaa.

Puurulalla ei vaan pipo kestä karsinnoissa. Mestikseen on ylivertainen. Tälläisiä pelaajia mahtuu 13 tusinaan, jotka ovat liian hyviä Mestikseen, mutta liian huonoja liigaan. Dickenson, Juutilainen, Tapio nyt muutamana esimerkkinä. Halavankin voisin melkein listata tähän, mutta annetaan kaverin mahdollisesti näyttää kykynsä liigassa, itse en usko Mikan koskaan pärjäävän liigassa pelityylinsä vuoksi.

edit: Mitään antipatioita ei Puurua vastaan ole, mutta en usko hänen olevan karsinnoissa pärjäävän joukkueen ykkösmaalivahti.
 
Viimeksi muokattu:

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Suosikkijoukkue
Vaasan ylpeydet, punavalkoiset & Voittamaton Vaasa
Heikkinen kirjoittaa Pohjalaisen Twitterissä, että Jämsän kertoman mukaan ainoastaan yksi pelaaja olisi ilmoittanut, että ei tule jatkamaan meillä. Hyvältä vaikuttaa, varsinkin, jos pelaajabudjetin oletetaan sijoittuvan likipitäen tämänkauden tasolle.

Sportin tulos tulee myös Hiltusen sanojen mukaan petraantumaan huomattavasti viimevuodesta (viimeksi +120.000eur), joten tätäkin vasten katsottuna hyvin pyyhkii. Tuo huomattava petraus tulokseen ei toki tule yllätyksenä ja itse asiassa tuollainen 120.000eur voittoa olisi ollut jopa suuri pettymys sen kaiken hypetyksen jälkeen, mitä tänä keväänä on huudeltu. Itse odotan jotain 300.000 - 500.000eur voittoa. Saas nähä, pitääkö pettyä?
 

Mustakotka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Eikös Hiltunen sanonut aikaisemmin, että mikäli aletaan tavoittelemaan liiganousua, niin pelaajabudjetti tulee nousemaan noin 200-250K€ tjsp. Jos tuo summa osataan käyttää oikein noin kentälliseen täsmähankintoja, niin voja voja, ensi kesänä jälleen rillataan. Näin muuten tänään Jutin Vaasa Areenan käytävällä, hitto siinä on leveä mies.

Hallilla oli tänään lähes koko Sportin joukkue ja hyvin näytti pojille väkijuoma maistuvan. Tänään olisi vielä mestaruusbileet Amarillossa, saa nähdä jaksaako lähteä kuuntelemaan poikien märkiä huhuja ensi kauden suunnitelmista. Tuo "ei käytettävissä" pelaaja lienee Halavan Mika, eli olisko Koivisto Miika vielä miettimässä mihin lappuun nimensä kirjoittaa? Sportista on käsittääkseni lyöty pöydälle ihan varteenotettava tarjous.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Sportin tulos tulee myös Hiltusen sanojen mukaan petraantumaan huomattavasti viimevuodesta (viimeksi +120.000eur), joten tätäkin vasten katsottuna hyvin pyyhkii. Tuo huomattava petraus tulokseen ei toki tule yllätyksenä ja itse asiassa tuollainen 120.000eur voittoa olisi ollut jopa suuri pettymys sen kaiken hypetyksen jälkeen, mitä tänä keväänä on huudeltu. Itse odotan jotain 300.000 - 500.000eur voittoa. Saas nähä, pitääkö pettyä?
Jos vähän rauhoittuisit. Huomattavasti ei yleensä merkitse 150-300% tuloskasvua (niinkuin sinä esität). Huomattavasti tarkoittaa yleensä esim. 50% talouskasvua. Ja silloin tulos voisi olla noin +180 000€. Jos tulos kasvaa tuohon sinun odotuksiin niin se menee jo luokkaan sairaan järkyttävään tulosparannukseen.

Olen aika varma että lopullinen tulos jää johonkin haarukkaan 120 000 - 180 000. Ja sekin on kiitettävä tulos mestisseuralle.
 

kotkanpoikii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sumulaakson kk, Spora forever,
Heikkinen kirjoittaa Pohjalaisen Twitterissä, että Jämsän kertoman mukaan ainoastaan yksi pelaaja olisi ilmoittanut, että ei tule jatkamaan meillä. Hyvältä vaikuttaa, varsinkin, jos pelaajabudjetin oletetaan sijoittuvan likipitäen tämänkauden tasolle.

Sportin tulos tulee myös Hiltusen sanojen mukaan petraantumaan huomattavasti viimevuodesta (viimeksi +120.000eur), joten tätäkin vasten katsottuna hyvin pyyhkii. Tuo huomattava petraus tulokseen ei toki tule yllätyksenä ja itse asiassa tuollainen 120.000eur voittoa olisi ollut jopa suuri pettymys sen kaiken hypetyksen jälkeen, mitä tänä keväänä on huudeltu. Itse odotan jotain 300.000 - 500.000eur voittoa. Saas nähä, pitääkö pettyä?

No jos kerran lähes koko joukkue on valmis jatkmaan niin eikun vaan kovia treeenejä alle. Eikös se joukkue vahvistu mitä enemmän tulee haastetta ja voitettavaa. Ajatus: Voiskohan Stögö joukkueen yhtenä omistajan järkätä harkkamatseja Saksan maalle? Niin että pojat pääsis treenaamaan kunnolla ennen kauden alkua. Jos sama jengi jatkaa uusilla täsmähankinnoilla lisättynä niin sehän tietää vahvaa joukkuekemiaa ja entistä kovempaa hitsaantumista?
 

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Olipa väsyneet torijuhlat. Väkeä ei ollut paikalla kärpäsen paskan vertaa ja touhu oli about vartissa ohi.

Tärkeintä antia oli Hiltusen haastattelu, jossa hän julisti yhdessä valmennusjohdon kanssa sovitun, että ensi kauden tavoite on nousu SM-liigaan. Tiukasta taloudenpidosta ei tingitä - hyvä niin. Mielenkiinnolla odotan, millä ihmeellä tavoite toteutetaan. En sano näin tietenkään pahalla tai epäuskoisena. Tänäänkin saatiin illan A-maaottelussa todistaa, ettei nimet selässä auta ellei hommassa ole sydän mukana.

Puurula ei ollut paikalla 'juhlissa', vaikkei se välttämättä mitään merkitsekään.

E: Jutilan Timoa lainatakseni, pannaan koko Tampere sekaisin. Siinä on hieno operaationimike ensi kaudelle.
 
Viimeksi muokattu:

Spinal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Olipa väsyneet torijuhlat. Väkeä ei ollut paikalla kärpäsen paskan vertaa ja touhu oli about vartissa ohi.

Torijuhlat olisi pitänyt varmaan järjestää heti mestaruuden jälkeen. Valitettavasti se yleinen kiinnostus (itseni mukaanlukien) on väljähtänyt hävityn Ilves sarjan jälkeen...
 

SPORTTIKOTKA

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Ei ikinä enää mitään torijuhlia Divarin voiton jälkeen. Divarin voiton jälkeen jatkossa ei myöskään yhtäkään dokupäivää joukkueelle vaan täysi keskittyminen jatkossa vain ja ainoastaan nousussa ylöspäin. Se kun tapahtuu niin pidetään sitten koko Vaasa sekaisin bileet.

Kuten odotettua niin päivän Pohjalainen kertoo, että sopimuksia on jätetty ja niitä myös kirjoitettu. Erityisen hienoa oli lukea Jämsän kertomana, että Ilves-sarja opetti sen että joukkueeseen on saatava tietynlaista kovuutta lisää. Tässä olen niin samaa mieltä. Kulmissa ja molempien maalien edustalla hävittiin paljon kaksinkamppailuja.
 

Rocco

Jäsen
Mielestäni Sportiin pitäisi ensi kaudella hankkia joku ehdoton väriläiskä. En tarkoita jotakuta 1000 NHL-ottelun miestä, vaan vaikka nelosketjuun joku kaksimetrinen hampaaton hillbilly, tai jostakin Pohjois-Kanadasta puolihullu intiaani tai eskimo, joka nippanappa pysyy kokoonpanossa. Ei sellaiseen rooliin, että pitäisi tehdä 30 maalia kaudessa, vaan tekemään vaikka edes se kaksi.

Sellainen pelaaja, ketä ihmiset haluavat tulla katsomaan, koska ei voi ikinä tietää mitä se pelaaja kentällä saa aikaan. Ei ihmiset sirkukseenkaan mene katsomaan aina hienoa akrobatiaa tai isoja norsuja, he menevät taka-ajatuksenaan se, että leijona puraiseekin kerran pään irti klovnilta, tai se norsu vääntääkin yhtäkkiä keskelle telttaa Fiat 127:n kokoisen schaissen.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
puolihullu intiaani

Roccon viestiä lukiessa tuli mieleen, että Kouvolasta voisi olla tarjolla tuohon rooliin vähän kalpeampi versio alkuperäiskansan edustajasta. Tiedä sitten miehen ja KooKoon suunnitelmista, mutta kyllä Foppa kovasti petrasi esityksiään, kun kausi vanheni. Tosin kovin hankalaa se ei sinällään ollut, kun muistelee miten sysipaska(ssa kunnossa) mies syksyllä oli.
 

Mustakotka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport
Itse olisin valmis antamaan Foballe mahdollisuuden näyttää mihin rahkeet riittää hyvin valmennetussa joukkueessa. Kesällä ohjatusti kovaan kuntoon, luistelua, luistelua ja luistelua, niin ehkä tuo menisi Räsäsen pelikirjassa sinne nelosketjun laitaan. Kiviniemi-Riska-Forsbacka aiheuttaisi ainakin vastustajalle mukavasti päänvaivaa. Viime kauden otteilla se on kuitenkin ehdoton ei.

Jaakko Pellinen - Mika Kujanpää - Kim Strömberg
Jere Sallinen - Pete Suonpää - Jussi Tapio
Kim Nabb - Lassi Kokkala - Markus Piispanen
Jani Kiviniemi - Erik Riska - Patrik Forsbacka
Oskari Hakomäki, Viktor Fagerhed + junnut

Toni Niemi - Miika Koivisto
Aleksi Laakso - Matti Pelkonen
Eetu Heikkinen - Antti Uitto
Toni Mäkinen, Tomi Kankaanpää + junnut

Jarno Laitinen/Joni Puurula/Jonathan Iilahti

Perus ketjulottoa ilman syväanalyyseja. Ai ei ole yhtään realistinen? No ei sitten.
 
Viimeksi muokattu:

magnum37

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevaisuuden Sport
Mitä perjantaisieniä porukka on eilen vetänyt? Todella toivon ettei Rocco kirjoittanut tuota viestiään tosissaan. Onneksi Markus Jämsä tänään Pohjalaisessa ehtikin luvata, että nimenomaan tuollaisia pelaajia Sportiin ei olla hakemassa. Siis jos joku haluaa tulla Kupisaareen katsomaan jotain lämärileffatouhua niin mun puolesta vieköön ne veriset rahansa muihin seuroihin.

Ja senkin voin luvata, että Sport ei voita edes Mestiksen mestaruutta jos Forsbacka on mukana pudotuspeleissä kiehumassa. Muutama itsensä täysin hillitsevä kova pelaaja tarvitaan. Forsbacka ei ole sellainen.

Sportin A-junnuissa pelasi menneellä kaudella useampia ulkolaisia pelureita. Näistä ilmeisesti potentiaalisimpia ovat slovakialainen Michal Kristof ja par'aikaa Tshekin paidassa 18-vuotiaiden MM-kisojen pelaava Euvstathio Soumelidis. Onko Sportilla heidän suhteen minkälaisia suunnitelmia?

Olin hieman pettynyt, ettei Kristof päässyt kokeilemaan Mestistä päättyneellä kaudella. Tosin jos jatkaa Vaasassa A:ssa niin eiköhän sitten ensi kaudella, kuitenkin vasta -93 syntynyt kaveri. Sen sijaan sieltä on nyt jäämässä ulos -91 syntyneitä kuten Pitkäjärvi, Östman ja Nässlin, joiden suhteen Sport joutuu nyt pähkäilemään että onko käyttöä. Toivottavasti on. Varsinkin Pitkäjärvessä on mielestäni eniten potentiaalia.
 

Hartiapankki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport ja kaikkinainen urheilu vaasalaisittain
Ja senkin voin luvata, että Sport ei voita edes Mestiksen mestaruutta jos Forsbacka on mukana pudotuspeleissä kiehumassa. Muutama itsensä täysin hillitsevä kova pelaaja tarvitaan. Forsbacka ei ole sellainen.
Tulee hakematta mieleen -06 finaalit, ja Kalle Mattilan kilahtaminen Vaasassa pelatussa neljännessä pelissä. Sportilla oli hyvä draivi päällä, ja kavennusmaali (vai olisiko ollut peräti tasoitusmaali) roikkui ilmassa. Sitten Mattila otti aivan älyttömän hyökkäyspään jäähyn, ja Sportin takaa-ajo lopahti siihen.
Mattilahan oli käytännössä yksi yhteen Forsbackan kanssa, mitä tulee pelityyliin ja jopa ulkonäköön. Jos jotain sirkusmeininkiä haetaan harmaan runkosarjan ajaksi, pitää k.o. viihdyttäjä kaupata sitten siirtorajalla muualle. Win-win-tilanne.

Eikö se ole nyt jo nähty, mikä on toimiva sapluuna. Pientä viilausta ja parannusta joka kausi, niin joku päivä se viimeinenkin ovi aukeaa.
 

C Waddle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sport
Ei nyt ehkä mitään yllättävää mutta bladetissa vahvistetaan että Nabb neuvottelee Sportin kanssa. Lehden mukaan osapuolet kuitenkin ovat aika kaukana toisistaan, eli käytännössä Sport ei ole valmiita maksamaan sitä mitä Kimi pyytää.

Fogströmin voi sen sijaan unohtaan, jutun mukaan suoraan pelajaan suusta että ei ole ollut yhteydessä Sportiin.

Nabb pratar med Sport - Vasabladet


Linkki vie Vasabladetin nettisivuille
 

Nicotsein

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vaasan Sport, Pittsburgh Penguins (Geno <3)
Ohhoh, Sport napittaa takkia oman kasvattinsa kanssa, mitä täällä oikein tapahtuu! Ei sinällään että mulla mitään sitä vastaan olis. Jos Nabb ja Sport pääsee yhteisymmärrykseen niin ei se mussa ainakaan mitään suuria riemunkiljahduksia aiheuta. Tosin kolikon kääntöpuolena on se että Nabbilla on iso kotkasydän ja sellasia pelaajia ei ikinä ole liikaa. Nabb kuitenkin antaisi kaikkensa joka tilanteessa, tilanteesta riippumatta.

Toki Nabb on vielä "nuorehko" pelaaja ja parhaat vuodet voi olla vasta edessäpäin.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös