Spekulaatioita tulevista muutoksista

  • 212 846
  • 625

Akke P.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Henrik Petre kiekollisena puolustajana on lähinnä myytti, joka syntyi Lappeenrannassa ja joka uskottiin Porissa. Erityisen voimakkaita perusteluja tälle myytillle on vaikea löytää sen enempää miehen Elitserien-uralta kuin lopulta edes liigauraltakaan.

Myös Nickerson on myytti - mutta päivastaisella tavalla. Luuloista huolimatta hänellä nimittäin on jonkin verran annettavaa myös jääkiekkoilijana, se vaan jää huomaamatta hetkellisten auringonpimennysten seurauksena.
 

Mortal

Jäsen
Suosikkijoukkue
ILVES
Onneksi myönsit näkemyksesi olevan vajavainen. Jokainen järkevä ihminen ottaisi Ilveksen nykytilanteessa keikollisesti selvästi paremman Petren mieluummin kuin Nickersonin. Ainoa pitkä miinus on ruotsalaisen loukkaantumisherkkyys. Tosin hintakin lienee halvempi.
Jokainen järkevä ihminen lakkaisi heittelemästä mielipiteitään totuuksina. Sinä et.
Henrik Petre ei ole mielestäni vahvistus, Nickerson on.
 

Fordél

Jäsen
Petre on erittäin virhealtis pelaaja, jolle sattuu käsittämättömiä nukahduksia ja helppoja kiekonmenetyksiä - siis juuri sellaisia, jotka ovat olleet Ilves-puolustuksen riesana koko kauden ajan. Lisäksi hänen kamppailuvoimansa ja -valmiutensa ovat vaatimattomalla tasolla. Kiekollisessa pelissä mies on suurin piirtein perushyvän liigapakin tasoa eli pystyy keräämään mukavan kasan syöttöpinnoja hyvän hyökkäävän ketjun takana, mutta ei taidoillaan kasvata ylemmän keskikastin joukkueen hyökkäysvoimaa. Petre olisi Ilveksessä nelos- tai vitospakki, koska ei millään syrjäyttäisi Lehtivuorta ja Tukiota kärkiparien kiekollisina puolustajina ja jäisi heikon tilannekovuutensa takia myös Kuukan ja Kanteen taakse.

Jep, nänhän se varmasti onkin, mutta tuntuu, että tuo lepsuilu voisi mennä aika paljon motivaation piikkiin, joka ei varmasti ole kohdillaan Ässissä pelatessa. Veikkaan, että Ilveksessä nähtäisiin kaverilta selvä tasonnosto.

Petre ei varmasti uhkaisi sinänsä Lehtivuoren, Tukion ja kumppaneiden asemaa, mutta eipä hän varmasti paljoa tästä tasosta jäisikään. Lähinnä näen, että Petre taistelisi pelipaikasta Jääskeläisen kanssa ja tämän taistelun hän mielestäni voittaa. Petren myötä saataisiin kolme tasapainoista pakkiparia kasaan, josta löytyisi tarpeeksi kiekollista osaamista ja omanpään pelaamista:

1. Tukio - Kantee
2. Lehtivuori - Kuukka
3. Petre - Niemi
4. Näppilä - Jääskeläinen
 

Paatelainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Hurjaa! Nyt porilaisten pitää vain äkkiä päättää, lähtevätkö ajamaan Haden Kiaa takaa vai ajavatko soihtujen ja talikoiden kanssa Julpan ulos kaupungista.

Hurja kaappaus Hautikselta siksi kovasta kansansuosiosta Matt Porissa nauttii. Itse en oikein tiedä pitäisikö itkeä vai nauraa. Kovuutta ainakin saatiin, kiekollisuutta oltaisiin tarvittu enemmän, mutta tosiaan Petressä ei oltaisi saatu mitään.
Tervetuloa Tampereelle. Erikoinen siirto kaikinpuolin ja ainakin tuo väriä meitin joukkueeseen ja toivottavasti sitä sykettä mitä ei paikallispelissä ollut.
 

Fordél

Jäsen
Okei eli se sitten Petrestä ja nyt täytyy vain toivoa, että Matt pitää pollansa kasassa. Silloin hänestä on kyllä hyötyä joukkueelle ja varmasti houkuttelee myös lisää yleisöä lehtereille. Mielenkiintoista nähdä kenen pakkipariksi Matt laitetaan? Jääskeläisen?
 

ensio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Greg "Paras" Jacina & John "0+2" Lammers
Itse ehdottaisin Mattia Kanteen pakkipariksi.

Kyllä. Siinä onkin kuvaajilla herkuttelemista kerrakseen. Näin se kiekkohomma muuttuu. Kaksi kuukautta sitten Ilveksen miehet olivat joukolla itkemässä Nickersonia ulos SM-liigasta, nyt yksi heistä hakee miehen aamuhämärissä kiljuen oman seuransa riveihin.

Ei muuta kuin onnea. Katsotaan nyt, tulisiko yhtään tappeluita Ässät-pelissä. Toivon mukaan Masa nyt ei taas Kanteeta töni, mutta erottaahan tuon silti jo paidan väristä heti kun silmä vihreään tottuu.
 

Peeveli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
nyt yksi heistä hakee miehen aamuhämärissä kiljuen oman seuransa riveihin.

Ei se kiljunta Nickersonista johtunut, Pori nyt vaan ei ole mikään miellyttävin paikka vierailla.

ensio kirjoitti:
Ei muuta kuin onnea. Katsotaan nyt, tulisiko yhtään tappeluita Ässät-pelissä. Toivon mukaan Masa nyt ei taas Kanteeta töni, mutta erottaahan tuon silti jo paidan väristä heti kun silmä vihreään tottuu.

Happamia, sano kettu..
 

Habardinho

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ja ei ole huono vaihtoehto tuo jälkimmäinenkään! Jos Matt tiputtaa hanskat edes kerran, olen enemmän kuin tyytyväinen!

Ja tiputtaa varmasti! Viimeistään seuraavassa derbyssä hakee itselleen tanssikaveria, ja saa sillä tempulla loputkin Ilvesfanit puolelleen.
Mutta valitettavasti en usko, että Matista on meidän yyveen pelastajaksi...
 

lokster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Hienoa, asia on varmistunut ja pääsemme eroon turhakkeista nimeltä Malmström ja Peltola. Toivottavasti en tule varsinkaan jälkimmäistä enää ikinä Ilveksessä näkemään.
 

Mortal

Jäsen
Suosikkijoukkue
ILVES
Huippu-urheilija Malmström taistelee siis jatkossa Itävallan sarjassa ja ikinuori Mikko Peltola koomailee Ruotsin Suomi-sarjan vastineessa.

Kummankaan tämän kauden esityksiä ei ikävä tule.
 

raipe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ja tiputtaa varmasti! Viimeistään seuraavassa derbyssä hakee itselleen tanssikaveria, ja saa sillä tempulla loputkin Ilvesfanit puolelleen.
...


No varmasti ei saa.

Itse kuulun siihen äänettömään enemmistöön ( tästä olen varma) Ilves-kannattajia, joka ei lainkaan ymmärrä Nickerssonin hankkimista. Olen puhunut asiasta hyvin monen peruskannattajan kanssa ja kaikki ovat ihmetelleet ja tuominneet.

He edustavat aikuisempaa kannattajakuntaa, monet heistä ovat yrityselämän edustajia, heillä pelaa omia lapsia Ilveksen junioreissa. Sanalla sanoen he ovat tavallisia suomalaisia, rauhaarakastavia ja väkivaltaa inhoavia. He eivät kuitenkaan kirjoita tänne kiekkopalstoille, joten heidän äänensä ei täällä kuulu.

Hankkimalla Nickerssonin Ilves asetti omat puheensa noin kuukausi sitten kummalliseen valoon. Miten mielipiteitä ja julkisia sanomisia voidaan tuosta noin vaan unohtaa ja kääntää päälaelleen.

Linjakkuus on nykyajan maailmassa yksi tärkeimmistä yrityksen perusarvoista ja yrityksiähän nämä liigaseuratkin ovat. Epätietoisuus omasta linjasta ja sen heittelehtiminen on merkki siitä, että kaikki ei ole kunnossa.

Tämä sama asia pätee myös brandin mukaiseen toimintaan. Ilveksen selkeä brandi on ollut taitokiekko, mutta sitä ollaan muutenkin vahvasti muuttamassa. Tähän brandiin ei Matt sovi mitenkään.

Yrityskumppanit ovat liigaseuroille elintärkeitä. Suomalaiselle jääkiekolle taas lajin julkisuuskuva, joka ei saa olla liian väkivaltainen tai negatiivinen. Näille taas Mattin tempaukset tältä ja aiemmilta kausilta ovat erittäin ei-toivottavia.
Paljon on jo nyt yrityksiä, jotka eivät halua laittaa tukeaan huippu-urheilulle, ei varsinkaan, jos siihen liittyy negatiivista julkisuutta. Tässä on myös iso riski Ilveksen kannalta.

Ikävä tulee, kun katsoo Leinon kiemuroita ja syöttöjä, Enlund - Lehterä kaksikkoa naapurissa, Lee Sweattia Tepsissä, jne. Muut ovat omineet meidän aiemman tyylin.

Surullista on myös se, että jatkoajan ketjussa Heleniuksen ja jonkun O:n tappelusta on 11 sivua sitä ihannoivaa tekstiä. Huh, mihin jääkiekko on menossa ja Ilves siinä mukana.

Omien lapsieni en halua ihannoivan jääkiekon tappeluita. Sen vuoksi en halua heidän myöskään menevän Ilveksen peliin odottamaan, tappeleeko Matt, kuten niin monet odottavat. Myös itse aion pysyä poissa hallista, tällainen homma ei minua kiinnosta. Tulevana lauantaina on taas paikallispeli, mutta silloinkin taitaa Valioliiga Canalilta voittaa ja jään kotiin. Hyvää esimerkkiä nuorille Ilves-junioreille ei tämä pelaajapolitiikka myöskään tarjoa.

Ikävää on myös se. että Nickerssonin tulon myötä Näppilän pelit liigassa päättyivät, vaikka hän on pelannut erinomaisesti. Eilen jo komennus A-n peliin ja se on varmasti edessä jatkossakin.
 

Mortal

Jäsen
Suosikkijoukkue
ILVES
Vahvaa yleistystä läpi kirjoituksen ja monen suulla puhumista.

Itse olen kahden lapsen yli kolmekymmenvuotias isä ja minulla ei ole mitään Nickersonia vastaan, vaikka en olekaan mikään jääkiekkotappeluiden ihannoija. Minulle ne ovat yksi osa tätä lajia.

Uskon, että tiistaina hallissa on vähintäinkin normaali määrä yleisöä ellei jopa enemmän. Ja joukossa aivan normaali ikäjakauma.
 

raipe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Vahvaa yleistystä läpi kirjoituksen ja monen suulla puhumista.

Itse olen kahden lapsen yli kolmekymmenvuotias isä ja minulla ei ole mitään Nickersonia vastaan, vaikka en olekaan mikään jääkiekkotappeluiden ihannoija. Minulle ne ovat yksi osa tätä lajia.

Uskon, että tiistaina hallissa on vähintäinkin normaali määrä yleisöä ellei jopa enemmän. Ja joukossa aivan normaali ikäjakauma.


Peruslähtökohtani oli oma subjektiivinen mielipiteeni ja suhtautuminen jääkiekkoväkivaltaan ja sen ihannointiin.

Toiseksi käymäni keskustelut ovat tosiasioita.

Kolmanneksi: uskon , että olet oikeassa sen yleisömäärän suhteen. Se tekeekin minut surulliseksi. Mutta sen yleisön joukossa eivät ole edustettuna yritykset ja yhteistyökumppanit ainakaan siinä mielessä, että Nickerssonin tapaiset pelaajat lisäisivät mielenkiintoa Ilvekseen.

Oma kantani on selvä, ja sen saan kait pitää. Olen myös mukana Ilves Ry:n toiminnassa, eikä tällainen pelaajapolitiikka varmastikaan ole positiivista junioreita ajatellen. Valitettavasti juniorikiekossakin tappelut ovat yleistyneet ja syytä siihen ei tarvi kaukaa hakea.

Minusta se ei ole oikeaa urheilupolitiikkaa eikä kasvatusta. Meillä on iso vastuu siitä, miten me seuroissa kasvatamme nuoria, millaisia me heistä haluamme.
 

Janis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Peruslähtökohtani oli oma subjektiivinen mielipiteeni ja suhtautuminen jääkiekkoväkivaltaan ja sen ihannointiin.

Toiseksi käymäni keskustelut ovat tosiasioita.

Kolmanneksi: uskon , että olet oikeassa sen yleisömäärän suhteen. Se tekeekin minut surulliseksi. Mutta sen yleisön joukossa eivät ole edustettuna yritykset ja yhteistyökumppanit ainakaan siinä mielessä, että Nickerssonin tapaiset pelaajat lisäisivät mielenkiintoa Ilvekseen.

Oma kantani on selvä, ja sen saan kait pitää. Olen myös mukana Ilves Ry:n toiminnassa, eikä tällainen pelaajapolitiikka varmastikaan ole positiivista junioreita ajatellen. Valitettavasti juniorikiekossakin tappelut ovat yleistyneet ja syytä siihen ei tarvi kaukaa hakea.

Minusta se ei ole oikeaa urheilupolitiikkaa eikä kasvatusta. Meillä on iso vastuu siitä, miten me seuroissa kasvatamme nuoria, millaisia me heistä haluamme.

Minä uskon Ilveksen nähneen Nickersonissa valtaosin paljon muuta kuin kukkopoika-tappelijan. Mitä järkeä olisi joukkueeseen tuoda showta ja pölhöilyä?

Kukaan meistä ei vielä tiedä, miten Matt meillä tulee esiintymään. Itse jätän oman tuomioni vain ja ainoastaan Mattin esiintymiseen meillä Ilveksessä ja jäällä. Vasta sen jälkeen nähdään onko meidän valmennus onnistunut muokkaamaan Nickersonista Ilvestä mahdollisimman hyvin palvelvan vahvistuksen.

Mun lapset eivät jää minun toimesta hallista pois, tulee sitten pelaamaan kuka tahansa. Kyllä se on meidän vanhempien vastuulla ja vähän vanhemmiten lapsenomalla vastuulla, miten jääkiekko pitää suhteuttaa normielämään. Turha sitä syytä ja vastuuta on vierittää itseltä pois.
 

Loktev

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Antakaamme Nickersonin näyttää että hän osaa myös pelata jääkiekkoa. Nämä tämän kauden aikaisemmat ylilyönnit johtuivat paljolti siitä että Mattin piti näyttää porilaisyleisölle olevansa kovanaama. Kun sitten Suhonen palkattiin Ässien peräsimeen niin Nickerson rauhoittui silmin nähden.
Se, onko Nickerson sitten vahvistus Ilvekselle, jää nähtäväksi. Eipä hän taidoiltaan kovin ihmeellinen ole, mutta jospa hän saisi puhallettua sitä kuuluisaa henkeä Ilveksen vähän aneemiseen ryhmään. Ties vaikka Ässät-ilmiö toteutuisi myös Ilveksessä.
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Ikävää on myös se. että Nickerssonin tulon myötä Näppilän pelit liigassa päättyivät, vaikka hän on pelannut erinomaisesti. Eilen jo komennus A-n peliin ja se on varmasti edessä jatkossakin.

Nähtäväksi jää, oletko vielä ratkaisupelien kynnyksellä sitä mieltä, että Nickersonin nostaminen jonkun kukalie-Näppylän tilalle oli käsittämätön teko. Väittäisin, että tämä jenkki on silloin nimittäin rautainen vahvistus ja tärkeä osa sitä teidänkin palapeliänne.

Muutenkin viestisi aikamoista diipadaapaa. Aika paljon on Suomessakin jo matseja kertynyt Nickersonille, ja siihen suhteutettuna niitä matseja on kyllä ollut kohtalaisen vähän. Tilastojen perusteella en mitään tappelijaa tuosta kyllä saisi luettua. Toki kaverin peli-minään kuuluu vahvasti tunteella pelaaminen, mutta tuota tappelupuolta on kyllä karsittu turhankin kovalla kädellä kaverin Suomi-uran edetessä.

Tuosta viimeisestä lauseesta voit toki päätellä sen, että olen omiani tukemaan lapsillesi syötettävää, virheellistä ja suorastaan saatanallista tappelun sanomaa.

Paskapuhetta. Kyllä se Nickerson on vahvistus nimenomaan pelillisellä puolella. Sekopään maine on sitten se kiva lisäbonus, josta on takuuvarmasti hyötyä omalle joukkueelle.
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Antakaamme Nickersonin näyttää että hän osaa myös pelata jääkiekkoa. Nämä tämän kauden aikaisemmat ylilyönnit johtuivat paljolti siitä että Mattin piti näyttää porilaisyleisölle olevansa kovanaama.

Asiantuntija?

Mitäköhän sen Nickersonin piti porilaisille näyttää tällä kaudella? Eiköhän tämä jannu tunnettu jo siihen mennessä aika hyvin. Ja nimenomaan PORILAISET ja yksin porilaiset ovat olleet niitä, jotka ovat antaneet Nickersonin myös näyttää, että "hän osaa myös pelata jääkiekkoa." Ulkopaikkakuntalaisillehan sitä tässä on pitänyt vakuutella. Vaan nythän se takki siellä Tampereella viuhuu, kun huomataan, ettei se jannu pelkkä tappelija olekaan.

Tekee varmasti hyvää nähdä asiat siltäkin kantilta. Jotenkin se näkökyky on siellä suunnalla kiihkossa välillä varmasti heikentynyt.
 

Mortal

Jäsen
Suosikkijoukkue
ILVES
Sekin on ihmeellistä, että näet vasta Nickersonin olevan Ilveksen takavuosien imagon vastainen.

Onhan joukkueessa ollut viime vuosina näitä vähemmän suloisia pelaajia aiemminkin Huume-Astashenko, Väkivalta-Vopat, Superilkeä-Duda ja Lempeä-Sami, joka on Suomen tunnetuin jääkiekko tappelija.

Ilmeisesti aina näissäkin tapauksissa olet jäänyt kotiin ?
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Minusta se ei ole oikeaa urheilupolitiikkaa eikä kasvatusta. Meillä on iso vastuu siitä, miten me seuroissa kasvatamme nuoria, millaisia me heistä haluamme.

Osakeyhtiön ainoa tehtävä on tuottaa omistajilleen voittoa. Ja parhaiten sitä tuottaa menestymällä. On makukysymys auttaako Matt Nickerson Ilvestä voittoon vaiko ei, mutta ei tähän pidä juniorijääkiekkoa sotkea. Juniorikiekon tehtävä on Ilves Hockey Oy:n kannalta kasvattaa liigajoukkueelle jääkiekkoilijoita ja pitää huoli, että ne joista ei tule jääkiekkoilijoita, eivät pety lajiin lopettaessaan, vaan käyvät halleissa fanina.

Kasvatus on jonkun ihan muun tehtävä kuin jääkiekkoseuran, varsinkaan liiketoimintaa harrastavan seuran. Se kasvatustyö jonka yksittäinen tappelu tai vähän reilumpikin nujakointi SM-liigaottelussa muka pilaa, on turhaa, jos se muka tuollaiseen kaatuu. Silloin on kotikasvatus hoidettu huonosti, eikä sille voi enää sen jälkeen mitään Ilves ry.
 

Raymond Pearl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Omien lapsieni en halua ihannoivan jääkiekon tappeluita.

En mitenkään erityisesti ihannoi tappeluita (etenkään täysin pelitapahtumista irrallisia showpaineja), mutta kyllähän ne tähän lajiin sen alkuperäissäännöstön mukaan kuuluvat. Miksi niille olisi muutoin tarvinnut määritellä omat kohtansa sääntökirjaan vastoin montaa muuta lajia?

....

Nickerson oli aivan kelvollinen hankinta Ilveksen resurssit huomioiden ja tuo ainakin avuja oman maalin edustalle, vaikkei kiekollisen moottorin nimikettä täytäkään. Luulen myös Mattin itsensäkin ymmärtävän, että eläkekertymän kannalta olisi olennaista antaa näyttöjä kovuudesta ja joukkuepelaamisesta varsinaisissa pelitilanteissa, eikä vihellysten jälkeisissä tapahtumissa.

Ylivoimaan saatavasta lisäarvosta en olisi niinkään varma, mutta eiköhän hän ainakin Dipin, Kanteen tai tuossa roolissa epäonnistuneen Männikön saappaat täytä ja ylikin. Pudotuspelikokemusta saadaan ainakin.

Näppilän aikakin tulee vielä ja tälläkin kaudella nähtäneen käyntejä liigaottelussa. Ensi kaudella ukon pitäisi olla kaiken järjen mukaan valmis ottamaan pysyvä paikkansa kokoonpanosta.
 
Viimeksi muokattu:

Fordél

Jäsen
Osakeyhtiön ainoa tehtävä on tuottaa omistajilleen voittoa.

Jos yhtiön hallitus haluaa, voi osakeyhtiöllä olla muitakin tehtäviä. Urheiluseura ei varmasti ole niitä tavanomaisimpia osakeyhtiöitä, joten olisi ihan luonnollista, että sen toiminnalle on asetettu muitakin tavoitteita kuin vain tuloksen tekeminen. Jos pelkkä tulos olisi tavoitteena niin empä usko, että kovinkaan moni sijoittaja olisi mukana suomalaisessa jääkiekossa.

Mitä tulee nimimerkin raipe kirjoitukseen Nickersonista ja Ilveksen johdon takin kääntämisestä niin olen satavarma, että Nickersonin alkukauden otteilla miestä ei olisi koskaan nähty Ilveksessä eikä varmasti missään muussakaan liigajoukkueessa kuin Ässissä. Viimiset kuukaudet Matt on kuitenkin keskittynyt pelaamiseen eikä vastustajan vahingoittamiseen. Nykyisellä Nickersonilla on todellakin hyötyä jokaiselle liigajoukkueelle ja varsinkin Ilvekselle. Maalineduspelaaminen, kiekon ylöstuonti yms. ovat niitä aseita, joita Matt ensisijaisesti joukkueeseen tuo. Nyrkit ovat sitten se kakkosprioriteetti ja Ilveksessäkin ne varmasti heiluvat vasta jos vastustaja antaa siihen aihetta. Täällä NIckersonin on hankittava yleisön, valmentajan ja joukkuekavereiden kunnioitus ensisijaisesti pelaamalla eikä nyrkeillä. Tämän Nickerson varmasti tiedostaa ja otteet kaukalossa ovat varmasti sitä luokkaa.

Itsekään en ihannoi millään tavalla tappeluita tai väkivaltaa jääkiekossa, mutta jos ja kun ne tapahtuvat rehdisti niin että molemmat ovat siinä mukana, en näe mitään ongelmaa. Paljon pahempaa on se, että jos raukkamaisesti hyökätään takaapäin kiinni, hakataan mailalla päähän tai tehdään berttuzzit yms. Ne ovat mun mielestä kasvatuksellisestkin pahempaa katsottavaa lapsille kuin rehti tappelu ja omien puolustaminen. En usko kuitenkaan, että Nickerson Ilveksessä harrastaa samanlaista sikailua kuin Ässissä alkukaudesta, joten voit mielestäni tuoda ihan hyvillä mielin lapsesi katsomaan pelejä tästäkin eteenpäin.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Ruotsi vs USA
  • 2.44
  • 4.40
  • 2.36
Tshekki vs Suomi
  • 2.66
  • 4.20
  • 2.36
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös