Speden parhaat ?

  • 7 399
  • 14

Stolk-2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuli eilen katsottua toinen jakso sarjasta ”Speden parhaat. Voi rähmä. Nämäkö ovat niitä parhaita palasia? Sääliksi käy nykynuorisoa, joka ei ole nähnyt miten hauskoja Speden parhaat sketsit olivat. Jukka Virtanen aloittaa mielenkiinnottomalla paapatuksella ja jorisee monta minuuttia hänen ja Speden kaveruudestaan. Kahteen jaksoon on saatu vain yksi hauska sketsi (Spede vie todistuksia virastoon). Vain Päiviö Pyysalo saa hauskasta miehestä tylsän miehen. Kiitti mulle riitti. En vaivaudu katsomaan tulevia jaksoja. Odotin todella hauskaa kahdeksanosaista sarjaa Speden parhaista sketseistä, mutta pahoja väreitä aiheutti minulle se, että kuulin tuon elottoman ihmeen Pyysalon tuottavan sen. Oikeassa olin. Voin vain kuvitella, kuinka joka maanantaina Speden istuu pilven reunalla katsoen ja lyöden kättänsä otsaan ja sanovan voi rähmä. Tämä toinen jakso osoitti kuinka vähän vaivaa oli tämän takia nähty.

Kumpi on lahjattomampi? Koditon orpo jouluaattona vai Päiviö Pyysalo?
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
En nähnyt eikä minulla ole suureksi harmikseni mahdollisuutta nähdä, mutta Spedehän on tehnyt niin valtavan paljon materiaalia etten uskaltaisi kyllä tuomita juttua ensimmäisen osan perusteella.
 

Memmu26

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Täysin samaa mieltä! Noi älyttömät puujalkavitsit nyt ei kyllä ole jaksanu naurattaa oikeastaan koskaan. No ehkä poislukien Uunot tms. Jos niitä "uusimpia" jaksoja saatais ruutuun, ni asia olis ihan erikseen. Tarkoitan tällä esim. Naisen logiikkaa -sketsiä :)
 

ace

Jäsen
Olen katsonut molemmat kaksi ensimmäistä jaksoa, ja täytyy sanoa että montaa kertaa ei ole naurattanut. Käsittääkseni sarja etenee aika järjestyksessä, ja ensin näytetään Speden uran alkuaikojen tuotantoa. Tuolloin huumori ja tv-sketsit olivat aivan erilaisia kuin nykyään; jutut ovat paljon hidastempoisempia ja vitsit erilaisista aiheista. Uskon ja toivon että kun sarjassa päästään -80 luvulle, alkaa sketsitkin parantua. Sieltähän Spedellä riittää hulvattomia pätkiä kuten mm. Pikkupojat.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Eilinen jakso oli kieltämättä aivan surkea. En muista ennen nähneeni noita "Speden saluuna"-juttuja, mutta en ole näemmä mitään menettänyt. Kuten jo tässä ketjussa mainittiin, Speden tuotanto on kuitenkin niin laaja, että eiköhän sieltä vielä niitä parempiakin sketsejä ala tulla, kunhan sarja etenee. Tai sitten minulla on täysin erilainen huumorintaju kuin Jukka Virtasella.

Noita Speden alkuaikojen sketsejä leimaa niiden pitkäkestoisuus. Mitään ei oikeastaan tapahdu, vain ilmeet muuttuvat. Ehkä tuollainen nauratti aikanaan.
 
Viimeksi muokattu:

OldTimeHockey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Bayern München, Deutschland
Päiviö Pyysalo on äijä, johon Maikkarin ammattitaidottomuus ja juosten kusemalla tekeminen henkilöityvät. Eli sikäli ei ole mikään yllätys, että jälki on taas tällaista. Kun Päiviö-setä tarttui ruoriin, heikkeni jopa Hockey Night entisestään, mitä voidaan jo pitää melkoisena saavutuksena.

Itse en ymmärrä, miksi ei voida tehdä "Speden parhaat" -ohjelmaa, jossa tosiaan näytettäisiin tauotta niitä Speden parhaita. Nyt siellä nähdään jälleen kerran Speden kavereita puhumassa niistä Speden parhaista, vaikka ne olennaisimmat muistelot varmasti kuultiin jo siinä aiemmin tehdyssä kaksiosaisessa Koomikon kuva -dokumentissa.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eilinen jakso oli kieltämättä järkyttävän huono. Viimeisten sekuntien "rullarämäluistelu"-juttu nyt hieman hymyilytti, mutta ei todellakaan pelastanut koko puolta tuntia.

Ensimmäisessä jaksossa oli nyt pari ihan hymyilyttävääkin juttua, se retken valmistelu ja todistusten vienti virastoon, mutta ne molemmat taisivat olla jo parin vuoden takaisessa muisto-ohjelmassa.

Eiköhän se siitä parane, kun siirrytään 70- ja 80-luvuille. Jos ei parane, Päiviö Pyysalo tulee kierittää tervassa ja höyhenissä.
 

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Koomikon kuva

Tämä on nyt sitä samaa linjaa, mitä se surkea dokumentti "Koomikon kuva" jo hyvin pohjusti. Liekö sekin Pyysalon tekemä? Se dokumentti huipentui mahtavasti Speden kavereiden vetäessä golf-kärryjään minuuttitolkulla kentällä.

Näistä ohjelmista olisi voitu tehdä puolituntisia naurupläjäyksiä, joissa olisi näytetty kertakaikkiaan parhaat sketsit. Nyt on tehty toinen "koomikon kuva", jossa on pakko esittää kaikki puolet Spedestä - ne huonommatkin. Ja päällä on vielä tuotava joku (Virtanen) ylistämään Spedeä joka jaksossa. Siinä on nyt se vaara, että se jatkuva ylistäminen alkaa ärsyttää ihmisiä siinä määrin, että koko Spede alkaa ärsyttää. Paljon parempaa ylistystä olisi laittaa ne hauskimmat pätkät ruutuun ja antaa ihmisten nauraa. Sitä varten se Pertti ne teki, eikä niillä ole muuta käyttöä tai arvoa. Turha edes liikaa analysoida - ne ovat aikansa kuvaa ja kertovat siitä, mistä niiden on tarkoitus kertoa ilman analysointia.

Jos tehdään ohjelmaa, niin laitetaan sille edes nimi ohjelman mukaan. "Speden parhaat" on yhtä lähellä totuutta kuin Tavastia Oulua.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ihan samoilla linjoilla olen edelle kirjoittaneiden kanssa, eli varsinkin eilisen jakson perusteella täytyy todeta että kovin helposti saatiin 60-luvulla kansa nauramaan. Vaikken kyllä usko että tuo Speden Saluuna Oklahoman Kuviokellujineen ja "arvokkaine ohjelmineen" paljon silloinkaan nauratti.

Muistelin itsekin, että juuri tuota eilistä pormestari-sketsiä lukuunottamatta nämä kaikki tähän mennessä nähdyt sketsit esitettiin jo parituntisessa "Koomikon kuva"-ohjelmassa, ja luultavasti jatkossakin näemme samoja. Ei nimittäin puoleen tuntiin edes paljon hjuumoria mahdu, kun ensin Jukka Virtanen kehuu Spedeä ja itseään, sitten mainoskatko vie palan pois ja loppujen lopuksi puolituntinen ohjelma loppuukin jo viisi minuuttia ennen puolen tunnin täyttymistä.

No, tulossa on vielä ainakin Rautakauppa-sketsi. Ja toivottavasti myös 30 vuotta sitten pienen pojan mielestä huiman jännältä vaikuttanut tarina Yksisilmä-Jackista, ja mielellään myös tarina Vinosta päivästä.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Kyllä Speden jutuille naurettiin 60-luvulla, sillä silloin ei ollut muita kilpailijoita. Ei ollut väliä mitä Spede teki - se oli uutta ja hauskaa. Tänään kaikki tämä on vanhaa ja kulunutta. Vain todella parhaat jutut saavat suun vääntymään hymyntapaiseen.
 

Tilatiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Metaani CH
Viestin lähetti Roku
Vaikken kyllä usko että tuo Speden Saluuna Oklahoman Kuviokellujineen ja "arvokkaine ohjelmineen" paljon silloinkaan nauratti.
Minua ainakin nauratti ajatus kuusikymmenluvun ihanneperheestä; isästä, äidistä, pojasta ja tyttärestä hirnumassa tasatahtiin Speden puujalkaosastolle. Voi herran jestas miten huonoa huumoria.

Toisaalta tuli mieleen, josko tämä pormestari olisi ollut vertauskuvallisesti joku elokuvasäätiön jamppa, joka jakaa tukea paskalle. Ja Spede halusi näyttää, että kyllä sitä kulttuuria ja runonlausuntaa Spedetuotantokin pystyy suoltamaan. Tosin ei kait Spede vielä 60-luvulla tukiaissysteemiin riitaantunut? Oliko sellaista edes vielä silloin?
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Tänään vihdoin ruudussa "Naisen logiikka" sketsejä, jotka kylläkään eivät ole mitään sketsejä vaan useimmiten totista totta. Ihan viimeisin tositarina himasta; eukko väitti kiven kovaan, että uusi kuivausrummun tiiviste pitää laittaa rummun sisäpuolelle, sillä sieltähän se vesi pääsee ulos. Jeeeesus sitä logiikkaa!
 

Huerzo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Donnerwetter S.p.A.
Viestin lähetti PeteX
Tänään vihdoin ruudussa "Naisen logiikka" sketsejä, jotka kylläkään eivät ole mitään sketsejä vaan useimmiten totista totta.

Vihdoinkin...itse olen odottanut legendaarista Tasauspyörästö-sketsiä jo parin jakson ajan. Tulisiko se tässä jaksossa? Naisen logiikka-sketsit ovat niitä joita kerrotaan sopivassa mielentilassa ukkoporukassa. Siksi on miehistä perussivistystä tietää edes muutama näistä taiteen merkkipaaluista.

Olen nähnyt muutamia irtosketsejä tästä Naisen logiikka-sarjasta ja täytyy sanoa että Hannele Lauri on loistava näyttelijä; osaa todellakin eläytyä rooliinsa...(hjumio)
 

Eino_Mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Viestin lähetti Huerzo
Olen nähnyt muutamia irtosketsejä tästä Naisen logiikka-sarjasta ja täytyy sanoa että Hannele Lauri on loistava näyttelijä; osaa todellakin eläytyä rooliinsa...(hjumio)
Kyllä nuo naisen logiikka- sketsit ihan hyvin kolahti vielä, vaikka vitstit vanhoja alkavatkin olemaan. Mutta omalla tavallaan iättömiä. Nainen on nainen ja mies on mies, nyt ja aina.

Aika pahasti repeilin myös siinä Loirin näyttelemässä kuolemaan tuomitun viimeinen toive- sketsissä. Vesku kertoili puujalkavitsejä ja lopulta muka kuoli nauruun. Mutta "heräsikin" lopussa henkiin ja tokaisi: Paska.. Simonhan piti sanoa kaska. Johon Vesku, että housuissas on P...

R.I.P. Spede
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Speden "Beer commercial"..."Ai niid van boddle öf biör ö dei"

"Listen. If you don't like beer - you don't drink it. But I love it, that's the point!!!"
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös