Sopimukset kaudelle 2014–2015

  • 269 245
  • 746

Surprise Me

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gus Polinski - Polka king of the midwest
Kai Kantola on tehnyt sopimuksen Bluesin kanssa. Sopimuksen pituudesta ei ole tietoa. Ihan hyvä haku Bluesilta.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Kantola on tehnyt tällä kaudella 17 maalia ja kuulemma erikoistunut ajamaan röyhkeästi maalille ja hakkaamaan kiekkoja sisään aivan maalin edestä. Eli juuri sellainen ukko jota tällekin kaudelle tuonne kaivattaisiin.

Tervetuloa vaan! Onko tää tyyppi muuten amerikansuomalainen?
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Koska Kantola on sentteri niin tuntuis olevan ennemmin Sallisen korvaaja eli uusi kakkosena.

Laiturina tuo ainakin Ipassa pelaa. Elitprospectsiin kylläkin merkitty "C":llä. Ei toki huono asia jos hallitsee molemmat. Jatkoajan pelaajaesittely: "Voimahyökkääjä, joka sopii rooliin kuin rooliin. Pystyy pelaamaan myös keskushyökkääjänä."
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Jaa, mihinkäs se Sallinen lähtee? Luulin hänellä olevan sopimuksen ensi kaudeksi Bluesiin. Kuten myös Huhtalalla.
Onhan niillä sopparit mutta niissä soppareissa on myös KHL-pykälät.
 
Jokerit on kummankin perässä ilmeisesti ollut.

Jos Sallinen KHL:ään lähtee niin rahaahan se taas tietää Bluesin kassaan. Nykyistä sopimusta sorvattaessa Sape ei ollut sen tason pelaaja että olisi paljoa KHL-pykäliä voinut sanella toisin kuin esimerkiksi Huhtala.

Jokerit nyt on varmaan ollut ties kuinka monen pelaajan perässä eikä siinä mitään väärää ole, epäilen kuitenkin että Narrit lähtee Sapen sopparia ulosostamaan.
 

Kiekoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo, Україна
Jokerit nyt on varmaan ollut ties kuinka monen pelaajan perässä eikä siinä mitään väärää ole, epäilen kuitenkin että Narrit lähtee Sapen sopparia ulosostamaan.
Viime kesänä nähtiin, että ei se KHL-peikko niin paha ollut kuin epäiltiin. Jokereiden listallakin lienee ensimmäisenä muualla kuin liigassa pelaavia kotimaisia. Katsotaan nuo KHL-kortit vasta sitten kesällä.
 

Footless

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Saman ikäinen kuin Huhtala ja tällä kaudella vain 3 maalia vähemmän. Sanoisin siis että lähtökohtaisesti Huhtalan korvaaja jo ensi kaudella ja toteutuessaan erinomainen hankinta.

Kappas, luulin pari vuotta nuoremmaksi, en edes tsekannut ikää vaikka tilastosivun katsoinkin.

Laituri tuo käsittääkseni on lähtökohtaisesti, mutta pystyy tosiaan sentteriäkin pelaamaan, josta ei tietenkään haittaa ole.
 

Boosteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bleg, Red Wings, Gunners, Kaner's Crew
Kantola laitaan ja Hirso nyt sitten virallisesti kakkoseksi ja sitä uutta ykköstä hakemaan Sallinen/Huhtala rahoilla. Jos molemmat lähtevät niin riittäisikö raha myös sitten sen Lajusen villen kotiuttamiseen? Aina saa toivoa.

Pakistohan ei paljoa muutu. Kuukkakin sai sen ansaitun jatkopahvinsa ja taitaa näillä nuorilla kiekollisillakin olla ne vielä väh. vuosi jäljellä. Jalvanti kun todennäköisesti saa ähteä niin olisi sitten se Lajusen kokoinen tontti siellä puolustuksessa.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Jos Sallinen KHL:ään lähtee niin rahaahan se taas tietää Bluesin kassaan. Nykyistä sopimusta sorvattaessa Sape ei ollut sen tason pelaaja että olisi paljoa KHL-pykäliä voinut sanella toisin kuin esimerkiksi Huhtala.
Ei noista tiedä. Ihan hyvin Salliselle on voitu antaa hyvät KHL-pykälät komensaationa siitä kun liksaa ei ole voitu maksaa maltaita. Pahmiassa tapauksessa sekä Sallisella että Huhtalalla voi olla sellaiset KHL-pykälät että saa touko- ja kesäkuunaikana siirtyä sinne ilmatteeksi. Tällaisia KHL-pykäliä on ymmärtääkseni aika monella liiga-pelaajalla.

Ja jos jouku pelaaja Hifkistä pitäisi Espooseen roudaa niin mä kyllä äänestän Janos Haria. Mutta en tiedä kelpaako noin pikkuinen pelaaja Aholle ja varmaan ne sen siellä Nordiksella haluaa pitää kanssa.
 
Ei noista tiedä. Ihan hyvin Salliselle on voitu antaa hyvät KHL-pykälät komensaationa siitä kun liksaa ei ole voitu maksaa maltaita. Pahmiassa tapauksessa sekä Sallisella että Huhtalalla voi olla sellaiset KHL-pykälät että saa touko- ja kesäkuunaikana siirtyä sinne ilmatteeksi. Tällaisia KHL-pykäliä on ymmärtääkseni aika monella liiga-pelaajalla.

Boldaukset mun tekemiä. Agentti nyt ei voi olla kovin hyvä jos suostuu 10-20 pistettä edellisillä kausilla naputelleelle kolmossentterille neuvottelemaan alemman palkan KHL-pykälän takia, mutta eihän näistä koskaan tiedä.

Koko viesti on aika hyvä esimerkki näistä Jatkoaikajutuista jotka kylvävät kauhua milloin minkäkin jengin fanien keskuudessa: ei faktoja, paljon mutua ja sitäkin enemmän pessimismiä.
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Agentti nyt ei voi olla kovin hyvä jos suostuu 10-20 pistettä edellisillä kausilla naputelleelle kolmossentterille neuvottelemaan alemman palkan KHL-pykälän takia, mutta eihän näistä koskaan tiedä.
Eiku mun pointti oli se että seura tarjoaa pelaajalle hyvät KHL-pykälät jotta heidän tarjous olisi houkuttelevampi esim. kilpailijoihin nähden. Se nyt on yksi keino tehdä omaa sopparitarjousta houkuttelevammaksi jos ei seuralla ei ole resusseja pistää lisää liksaa pöytään. Faktaa on että melkeen jokaisella vähänkin paremmalla liigapelaajalla on nykyään ne KHL-pykälät sopparissaan. Kuinka hyvät ne on sitten pelaajan tai seuran osalta onkin sitten asia erikseen ja neuvottelukysmys. Kun tolta Venäjältä saa vähintään tupla liksan niin ei ne pelaajat ja heidän agentit( jotka saa aina bonarin uuden sopparin suuruudesta) halua missata tilaisuutta sen takia että siirto kariutuu siihen että siirtokorvaus on liian suuri.
 
Eiku mun pointti oli se että seura tarjoaa pelaajalle hyvät KHL-pykälät jotta heidän tarjous olisi houkuttelevampi esim. kilpailijoihin nähden. Se nyt on yksi keino tehdä omaa sopparitarjousta houkuttelevammaksi jos ei seuralla ei ole resusseja pistää lisää liksaa pöytään. Faktaa on että melkeen jokaisella vähänkin paremmalla liigapelaajalla on nykyään ne KHL-pykälät sopparissaan. Kuinka hyvät ne on sitten pelaajan tai seuran osalta onkin sitten asia erikseen ja neuvottelukysmys. Kun tolta Venäjältä saa vähintään tupla liksan niin ei ne pelaajat ja heidän agentit( jotka saa aina bonarin uuden sopparin suuruudesta) halua missata tilaisuutta sen takia että siirto kariutuu siihen että siirtokorvaus on liian suuri.

Kyllä mä pointin ymmärrän. Eliteprospectsin mukaan Sallisen sopparin jatko on uutisoitu 21.1.2013 eli itse sopparia on varmaan sorvattu joulun alla vuonna 2012 jolloin Sapella on ollut alla parhaasta liigakaudestaan vain syksy. Itse en millään jaksa uskoa että edelliskausilla 10-20 pistettä tehneelle sentterille oltaisiin maksamassa niin isoa palkkaa että seura joutuisi antamaan jotain alennuksia KHL-pykälillä, tosin Bluesin ja Vuorisen puuhastelun ollessa kyseessä sekin on mahdollista. Sallisen myöhempi kehityskaari huomioon ottaen tällainen mahdollinen virhe osoittautuu jos ei puolen miljoonan niin ainakin satojen tuhansien tappioksi Bluesille.

Jos Iivana nyt Sapen haluaa niin se onnistuu miljoonalla josta puolet menee pelaajalle ja puolet seuralle, jos Sape taas pääsee lähtemään kesällä ilmaiseksi Jokereihin on toimistolla mokattu mun mielestä pahemman kerran.

Sama juttu Ville Lajusen kohdalla, kyseessä on oma kasvatti joka on pelannut Bluesissa halvalla sopparilla taitoihin nähden ja onhan sama mies tuonut KHL-siirrollaan seuran kassaan ison mahorkantuoksuisen siirtokorvauksen. Jos Ville ajautuu nyt esimerkiksi paikallisvastustajan (lue IFK) jengiin ensi kaudeksi jonkun parinkymmenen tuhannen euron takia niin kyllä mä olen fanina pettynyt ja mun mielestä seurajohto on mokannut. Etenkin kun ollaan siinä tilanteessa jossa rosteri suorastaan huutaa koodinimi villelajusta.

Katsotaan nyt kuitenkin mitä tulevaisuus tuo tullessaan :)
 

Hartza

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo
Entä jos:

Huhtalan ja Sallisen sopparit on yhteistuumin Jokereiden, Bluesin sekä pelaajien kesken myyty KHL-Jokereille.

Win-Win-Win

Jokerit saa pelaajat
Blues saa rahaa
Pelaajat saavat roiman palkankorotuksen ja KHL mahiksen

Mielenkiintoista nähdä siirtyykö Jokereiden organisaatiosta pelaajia Bluesiin ensi kaudeksi pelaamaan tai mikä mahtaa olla pelaajaliikenne joukkueiden välillä kesken ensi kauden.
 
Suosikkijoukkue
Seksi-Lasse
Pientä hahmotelmaa ensi kaudelle:

Hankinta - Hirso - Kantola
Aaltonen - Sallinen/Hankinta - Huhtala/Hankinta
Nyberg - Makkonen - Rooba
Virkkunen - Liivik - Pitkänen

Seppälä - Laatikainen
Kaijomaa - Valkonen
Kuukka - Malmivaara

Nieminen
Kähkönen

Lisäksi jää ainakin Tiivola ja se ensi kaudeksi tänne huhuiltu Rekonen. Niin ja pakeista Tikkinen.

Huhtalasta ja Sapesta on huhuja pois mutta heillä myös on soppari ensi kaudelle Bluesiin joten pakkohan heidät on vielä noissa hahmotelmissa mukana pitää kunnes toisin ilmoitetaan.
 
Viimeksi muokattu:

jani#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
UudestiSyntynyt. ReBorn.
Entä jos:

Huhtalan ja Sallisen sopparit on yhteistuumin Jokereiden, Bluesin sekä pelaajien kesken myyty KHL-Jokereille.

Olen paljon aiemminkin jankuttanut tätä, mutta verotuksen takia ihan todella paljon ihmettelen jos Hotsi Jokereihin päätyy. Perheetön kaveri, jolla ura vasta oikeastaan alussa ja voi olla että isompi palkka houkuttaa aika paljon.

Veikkaan, että Hotsi päätyy enskaudella pelaamaan johonkin venäläiseen tai tsekkiläiseen KHL seuraan. Sapella sama juttu, jos lähtee...
 

Violaattori

Jäsen
Suosikkijoukkue
K-Espoo, Colorado
Olen lähes varma että Sallisen sopimus on pelaajaoptiolla vaikka se onkin Bluesin toimesta uutisoitu kahden vuoden soppariksi. Tomi oli jo viime kaudella lähdössä Ruotsiin joten oma veikkaukseni on että ensi kauden osoite on SHL ja Blues ei saa tuosta yhtään mitään.
 

Hannutic

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kiekko-Espoo
Bluesin kotisivulta poimittua: ' ”Urheilupuolelta on myös tulossa varmasti monelle espoolaisen jääkiekkoilun ystävälle mieluista tiedotettavaa ehkä jo huomenna keskiviikkona” lisää Rautio.'

Sopimuksen julkistaminen? Olisiko jonkun tärkeän sopimuksen julkaiseminen säästetty boostaamaan playoffskausarimyyntiä? Voihan se olla joku junnukin, tai paluumuuttaja. Tai sitten ilmoitetaan että Liivik pelaa lauantaina.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös