Sonera Koti TV -kokemukset?

  • 48 824
  • 137
jostain luin että, kaikki urhon pelit tallentuvat automaattisesti verkkokirjastoon. Nyhän voi viime kaudenkin pelejä katsella sieltä. Voisiko joku koti-tv:n omistaja katsoa että löytyykö matsit sieltä jo? Itse olen töissä..
 

Jasi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Jaano, ois sitä urhoteeveetä voinu katella tänään, mutta Soneran kaukosäädin oli levinnyt itsekseen. Ihmettelin, kun ei reagoinut mihinkään. Avasin sitten patterikotelon, niin toisen pään jouset menny sisään. Mielenkiintoista että patterikotelo ei kestä itse pattereita, kaikenhan kruunasi tietenkin se ettei kyseinen digiboksi omista mitään nappeja kyljessään. Kuulemma tyyppivika, kummallista.
 

Baldrick

Jäsen
Sonera Viihteen piti tänään aueta, mutta ei.. Huomenna heti klo 8 linjat kuumana soittoa Soneralle..
 

Warthog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
On muuten ihan vitusta, että tämä Koti TV ei toimi kuin Soneran lähettämällä 3 euron rihkama modeemilla.

Tilasin näet tuossa parisen viikkoa sitten tämän paketin ja virittelin digiboksin omaan reitittimeen kiinni vain todetakseni ettei tämä koko Koti TV asennu sillä vaan jumittaa 34 % asennusvaiheessa. Eikun soittoa Soneralle ja neuvoivat kytkemään tuon heidän lähettämänsä modeemi/reititin härpäkkeen oman laitteeni tilalle. No sillähän se alkoi toimimaan ja hyvin tuo koti tv sillä toimiikin, eli ei sen puolesta mitään valittamista, mutta netti takkuilee ja esiintyy kaikenmaailman viivettä sekä en pysty kaikkia laitteitani kytkemään tuohon tai en ainakaan osaa enkä haluakaan osata.

Onkohan jollain käsitystä miten saisin tuon Soneran halpismodeemin sijaan oman modeemi - reititin kombinaation toimimaan tuossa? Pakko siinä joku jippo olla? Soneran oman vehkeen asetuksiinkaan ei pääse käsiksi, joten en sieltä pysty vakoilemaan tarvittavia säätöjä.
 
Tilasin näet tuossa parisen viikkoa sitten tämän paketin ja virittelin digiboksin omaan reitittimeen kiinni vain todetakseni ettei tämä koko Koti TV asennu sillä vaan jumittaa 34 % asennusvaiheessa. Eikun soittoa Soneralle ja neuvoivat kytkemään tuon heidän lähettämänsä modeemi/reititin härpäkkeen oman laitteeni tilalle.

Kappas, tismalleen sama ongelma alkoi tänään täälläkin. Vielä eilen illalla homma skulasi oikein hyvin, mutta tänään kotiuduttani ruudulla seisoi (ja seisoo edelleen) Palvelua käynnistetään ja mittari jumittuu 34% kohdalle. Käytössä on oma reititinlaite, joka kyllä on toiminut moitteettomasti Koti-TV:nkin kanssa ennen tätä vuoden 2010 kesästä lähtien.

Soneran nettisivujen keskustelupalstalla monet valittelevat samasta 34% ongelmasta. Onkohan palveluun sitten tehty jotain muutoksia, kun vasta nyt on tällaista alkanut tapahtua.

edit: Nyt testattu myös Soneran toimittamalla reitittimellä eikä tää nyt kyllä silläkään toiminut. Itse asiassa toimi huonommin, eikä hommat edenneet edes siihen vaiheeseen, johon omalla reitittimellä pääsee. Mitähän vittua nyt taas.
 
Viimeksi muokattu:

kesäesa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, KalPa
Kai se tähän ketjuun kuuluu..

Tilasin 13.9. Sonera Koti TV:n, MTV3 kanavapaketin ja Urho TV Totalin. Kysymys koskee kuitenkin Spotify Premiumia. Tuleeko se tosiaan ilmaiseksi Koti TV:n mukana? Tilauksen yhteydessä ei Spotifysta sanottu yhtään mitään. Entä Soneran "leffavuokraamo"?
 

Aatos

Jäsen
Kai se tähän ketjuun kuuluu..

Tilasin 13.9. Sonera Koti TV:n, MTV3 kanavapaketin ja Urho TV Totalin. Kysymys koskee kuitenkin Spotify Premiumia. Tuleeko se tosiaan ilmaiseksi Koti TV:n mukana? Tilauksen yhteydessä ei Spotifysta sanottu yhtään mitään. Entä Soneran "leffavuokraamo"?

Mulla on ollut vuoden Tämä koti-boksi, ja Spotify pelannut koko ajan koko versiona. Eli se on lisänä Urho-paketissa..

Ja olen asentanut spotifyn kotikoneelle, puhelimeen ja työkoneeseen. Ja hyvin pelittää..
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Kappas, tismalleen sama ongelma alkoi tänään täälläkin. Vielä eilen illalla homma skulasi oikein hyvin, mutta tänään kotiuduttani ruudulla seisoi (ja seisoo edelleen) Palvelua käynnistetään ja mittari jumittuu 34% kohdalle. Käytössä on oma reititinlaite, joka kyllä on toiminut moitteettomasti Koti-TV:nkin kanssa ennen tätä vuoden 2010 kesästä lähtien.
Tuliko tuohon jonkinlaista ratkaisua? Minulla tulee koti tv käyttöön tämän kuun lopussa, mutta nuo laitteet minulla on jo, ja tuo sama ongelma tulee myös. Aluksi luulin sen johtuvan siitä, että palvelu ei ole alkanut.
 
Tuliko tuohon jonkinlaista ratkaisua? Minulla tulee koti tv käyttöön tämän kuun lopussa, mutta nuo laitteet minulla on jo, ja tuo sama ongelma tulee myös. Aluksi luulin sen johtuvan siitä, että palvelu ei ole alkanut.

Eipä ole ratkaisua kuulunut. Perjantaina soittelin aspaan ja tein vikailmoituksen. Huoltomies tulee kyläilemään varmaankin lähipäivinä, joten josko sitten saisi televisiolähetyksetkin taas näkymään. Netti on toiminut kaiken aikaa ihan normaalisti, joten yhteydessä ei pitäisi sinällään mitään ongelmia olla.

Siis sullako on jo ne laitteet, mutta Koti-TV-sopimus alkaa vasta kuun lopussa ja ongelmasi on samanlainen?
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Siis sullako on jo ne laitteet, mutta Koti-TV-sopimus alkaa vasta kuun lopussa ja ongelmasi on samanlainen?
Kyllä juurikin näin. Joskus aikaisemmin kokeilin huvikseni antaa käyttäjätunnuksen ja salasanan ja kokeilla, kuinka pitkälle pääsen ennen sopimuksen alkua. Salasanan sain annettua, mutta eihän se siitä tietenkään edennyt. Nykyään kun käynnistän boksin, tulee aina tuo latauspalkki joka pysähtyy 34% kohdalle.
 
Kyllä juurikin näin. Joskus aikaisemmin kokeilin huvikseni antaa käyttäjätunnuksen ja salasanan ja kokeilla, kuinka pitkälle pääsen ennen sopimuksen alkua. Salasanan sain annettua, mutta eihän se siitä tietenkään edennyt. Nykyään kun käynnistän boksin, tulee aina tuo latauspalkki joka pysähtyy 34% kohdalle.

Pahuksen mystillistä, kun samanlainen ongelma koskettaa niin uutta, vielä palvelun käytön aloittamatonta käyttäjää kuin vanhaakin asiakasta. Soneran nettisivujen keskustelussakin tuota on ihmetelty ja siellä pähkäilevät lähinnä KotiTV:n vastikään hankkineet, mutta mulla tuo on nyt ollut jo reilun vuoden ja nyt on sitten samanlainen prosenttiongelma kuin monilla muillakin.

Tosin tein hiljattain muuttoilmoituksen Soneralle, kun olen kämppää vaihtamassa, ja jo nyt asiakastiedoissani Soneran nettisivuilla näkyy tuo tuleva osoitteeni, vaikka muutto on todellisuutta vasta lokakuun puolivälissä. Näinköhän ovat keksineet lopettaa KotiTV-palveluiden toimittamisen nykyiseen osoitteeseeni jo nyt, noin kuukautta etuajassa. Tosin koska nettiliittymä toimii muuten ihan mainiosti, niin teoria hieman ontuu.

Niin ja boksin resetointi on tehty ja kaikki muutkin tumpeloille sopivat kotikonstit kokeiltu. Ei ole auttanut mikään, ei resetointi eikä sekään, että vedin piuhan suoraan seinästä boksiin varmistaakseni, että vika ei ole ainakaan reitittimessä. Sama 34% televisioruudulla silti seisoi.
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet
- - -
Niin ja boksin resetointi on tehty ja kaikki muutkin tumpeloille sopivat kotikonstit kokeiltu. Ei ole auttanut mikään, ei resetointi eikä sekään, että vedin piuhan suoraan seinästä boksiin varmistaakseni, että vika ei ole ainakaan reitittimessä. Sama 34% televisioruudulla silti seisoi.

Tumpeloudesta puheen ollen olethan irrottanut virtajohdot ja kaikki muutkin johdot ihan fyysisesti pistorasiasta ja odottanut 30sek? Elektronisiin laitteisiin kun jää sellaista hituvirtaa seikkailemaan, ettei se lähde kuin totaalisella galvaanisella erottamisella.

Jos ei homma parane niin uutta boksia vaan hakemaan.
 

McCracken

Jäsen
Suosikkijoukkue
Koiraporin Marsut
Hankin Sonera Koti-TV -paketin, laitteet toimitettiin ja sain tekstarilla 14.9. varmistuksen, että ADSL on nyt asennettu ja valmis käytettäväksi. Kaikki ok tähän saakka. Kun asensin laitteet ohjeiden mukaan, reititin (TeleWell TW-EA510) ei löytänytkään ADSLää, ts. DSL-valo ei pala reitittimessä. Rajasin vian itsenäisesti, mutta ongelma ei ratkennut. Asiasta ilmoitettu asiakaspalveluun huonoin tuloksin.

Nyt jo kuudes päivä menossa, eikä laajakaistavikaa ole vieläkään korjattu. Reititin konfiguroitiin Helpson-tuen avulla, mutta sekään ei tuonut ratkaisua DSL-ongelmaan. Eilen paikallisen puhelinoperaattorin miehet kävivät tarkistamassa tekemänsä kytkennät, jotka olivat ok. Heidän esimiehensä ilmoitti ansiokkaasti minulle asiasta soittamalla ja kertoi, että ongelma on Soneran kytkennöissä. Soneralta en sen sijaan saanut mitään ilmoitusta asiasta, vaikka olin jättänyt soittopyynnöt kahdesta eri numerosta asiakaspalvelun automaattivastaajaan, jossa luvattiin ottaa yhteyttä seuraavana arkipäivänä, eli 19.9. Miksi tällaiset lupaukset tehdään, jos niitä ei pidetä?

Jotain asiasta kertoo sekin, että paikallisen operaattorin esimies ilmoitti Soneran väittänen hoitavan asiat kuntoon 20.9. aikana, mutta naurahti sanoen, että näin ei ehkä kuitenkaan tule tapahtumaan. Ilmeisesti kokemusta löytyy Soneran toiminnasta.

Tämä on yksi luokattomimmista ”palvelu” kokemuksista, johon olen koskaan törmännyt: jonotusajat puhelimella ovat törkeitä (jopa yli 20 minuuttia), ongelmat ohjataan vianrajauspalvelun kautta, vaikka siihen ei välttämättä ole tarvetta, asiakaspalvelusta ei anneta konkreettisia ongelmanratkaisuohjeita esim. reitittimen konfiguroimiseksi, eikä edes oma-aloitteisesti esitetä, että vika voisi olla konfiguroinnissa, annettuja lupauksia ei pidetä (soittopyynnöt), asioista ei informoida kuluttajaa, ongelmia ei korjata kohtuullisessa ajassa.
 

kesäesa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, KalPa
Nyt olisi hyvät neuvot kalliit. Asentelen tässä juuri noita laitteita makuuhuoneen televisiolle ja kaikki sujuu siihen asti hyvin, kunnes digiboksi on asentanut itsensä. Ruutuun tulee viisi vihreää valoa kuten pitääkin, mutta tämän jälkeen ruutu menee täysin valkoiseksi. Mikä avuksi?
 
Nyt olisi hyvät neuvot kalliit. Asentelen tässä juuri noita laitteita makuuhuoneen televisiolle ja kaikki sujuu siihen asti hyvin, kunnes digiboksi on asentanut itsensä. Ruutuun tulee viisi vihreää valoa kuten pitääkin, mutta tämän jälkeen ruutu menee täysin valkoiseksi. Mikä avuksi?

Oli sama vika itsellä toissapäivänä. Buuttasin laitteet ja kokeilin uudestaan, ja vielä kerran, niin sit jatkoi tosta eteenpäin. Kuumottavasti jäi vielä lataus tohon 34% kohdalle vähäksi aikaa, mutta jatkoi kuitenkin matkaansa pian kohti 100%

Harmittava juttu on tuo urhotv:n otteluiden hidas tallentuminen verkkokirjastoon. Ajattelin tyhmänä että samana iltana niitä voisi jo katsella, mutta ottelut ilmestyivät sinne vasta joskus seuraavana iltapäivänä.
 

kesäesa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Edmonton Oilers, KalPa
Oli sama vika itsellä toissapäivänä. Buuttasin laitteet ja kokeilin uudestaan, ja vielä kerran, niin sit jatkoi tosta eteenpäin. Kuumottavasti jäi vielä lataus tohon 34% kohdalle vähäksi aikaa, mutta jatkoi kuitenkin matkaansa pian kohti 100%

Kiitoksia tuosta, buuttasin toisen kerran ja alkoi toimimaan. Käyttäjätunnusta ja salasanaa kysyessä tuli kuitenkin uusi este eteen. Kolmesti kirjoitin molemmat oikein, mutta Koti TV ilmoitti ne "vääriksi"...
 

arpa80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mitenkäs teillä on toiminut tuo verkkotallennus? Itsellä tuo on nyt viime aikoina alkanut tökkimään, esmes yksi ilta nauhoitettiin sarja jonka katsomisen aloitimme vielä nauhoituksen ollessa käynnissä. Ei meinannut pyöriä lainkaan ja kun pyöri niin lopetti kesken emmekä pystyneet katsomaan loppua laisinkaan, mutta kun avasin seuraavana iltana tuon nauhoituksen niin pystyimme katsomaan sarjan loppuun. Nauhoitus oli siis korjaantunut yön aikana itsestään. Ja eilen taas sama homma, saa nähdä onko tallenne korjaantunut nyt igen.

Joskus kun valitsee jonkun verkkotallenuksen ja kestokin siinä sivussa on oikeanoloinen, mutta valittaessa tallenne valittaa jotain tyyliin "kanavaa ei ole". Ja nämä ongelmat ovat siis tulleet tässä ihan viime aikoina, muuten on toiminut erittäin hyvin.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
Oli sama vika itsellä toissapäivänä. Buuttasin laitteet ja kokeilin uudestaan, ja vielä kerran, niin sit jatkoi tosta eteenpäin. Kuumottavasti jäi vielä lataus tohon 34% kohdalle vähäksi aikaa, mutta jatkoi kuitenkin matkaansa pian kohti 100%
Minulla on tuo 34% ongelma, mutta en saa laitetta buutattua, ainakaan noiden J.Petken linkittämien ohjeiden mukaisesti. Pitäisikö siihen siis tulla joku valikko, kun ottaa virrat pois ja laittaa ne takaisin ja samalla hakkaa kaukosäätimen info-nappia? Minulla ei ainakaan tule.
 
Minulla on tuo 34% ongelma, mutta en saa laitetta buutattua, ainakaan noiden J.Petken linkittämien ohjeiden mukaisesti. Pitäisikö siihen siis tulla joku valikko, kun ottaa virrat pois ja laittaa ne takaisin ja samalla hakkaa kaukosäätimen info-nappia? Minulla ei ainakaan tule.

Pitäisi tulla sinitaustainen ja melko suppea valikko, mutta ei sen kanssa räplääminen ainakaan mulla 34%-ongelmaan mitään auttanut. Alkaa jo kyrsiä, kun vikapalvelusta ei kuulu mitään, huoltodudeja ei näy ja tänäänkin jää lätkät näkemättä.
 

JjZz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit. Sympatiat kaikille paskoille.
No nyt selvisi ainakin se, miksi en saanut tuota boottaukseen tarvittavaa valikkoa näkyviin. Nimittäin minun kaukosäätimessäni se tulee menu-painikkeesta, eikä Soneran ohjeen neuvomasta info-painikkeesta.

Boottauksen jälkeen tulee taas latauspalkki, joka 34% kohtaan päästyään kysyy käyttäjätunnusta ja salasanaa. Annan ne ja painan ok, mutta mitään ei tapahdu. Hetken päästä tulee latauspalkki uudestaan aloittaen latauksen alusta ja pysähtyen taas 34% kohdalle, mutta tällä kertaa sitten taas jäädään siihen.

Minun kohdallani tuo liittynee siihen, että sopimus ei ole vielä alkanut. Mutta niillä, joilla sopimus on voimassa ja tulee sama ongelma, heillä tilanne on jo mystisempi.
 

McCracken

Jäsen
Suosikkijoukkue
Koiraporin Marsut
Vihdoinkin koti-tv:n onnellinen (?) omistaja. Tässä yksi ohje asennukseen:

Mikäli modeemina on TW-EA510 v3 (c), siihen pitää asentaa ohjelmistopäivitys, joka löytyy täältä (kohdasta lataukset): TeleWell Oy

HUOM! Kiinteä ethernet yhteys portin nro 1 kautta ja yhteys digiboksiin pitää olla poissa.

Asennusohje löytyy täältä (kohdasta ohjelmiston päivitys): TeleWell Oy

Tämän jälkeen yhteys digiboksiin toimii ainakin portista kaksi (vaikka minun Telewell-oppaassa sanotaan, et yhteys pitää muodostaa joko portista 3 tai 4).
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös