Sm-liigan paras kentällinen

  • 11 021
  • 96

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Pota 67:lle

Sulla lukee tuossa suosikkijoukkueen kohdalla sama kuin minulla eli HIFK. Mistä tämä kultinomainen Potaitchukin, Kärppien 2-kentällisen laiturin ja sisäisen pistepörssin nelosen (näinhän joku kertoi), ylistäminen on tullut kuvaan? Oletko oululainen HIFK-fani kun näet Kärppä-matseja ja ko. hemmoa, vaikka periaatteessa kannatat HIFKiä? Eihän yksittäisen pelaajan diggaaminen todellakaan kysy joukkuetta, itse olen Caloun-fani vaikka äijä pelaisi Ässissä, mutta JC onkin pelannut meillä joskus. Potaitchuk, joka ei mielestäni ole lähelläkään Calounia ja Helmistä vaikka miten vääntäisi, ei ole koskaan pelannut HIFKissä. Oulu lienee selitys?

Em. kysymykset ihan positiivisessa hengessä! Rupesin tässä itsekin pohdiskelemaan, että mitä jos elämä heittäisi vaikka Tampereelle asumaan (todennäköisyys tähän on noin 0,67% mutta kuitenkin)?? Kyllähän mä matseissa kävisin varmasti. Siis muissakin kuin HIFKin vierasmatseissa sielläpäin. Löytäisinköhän Ipasta tai Tapparasta jonkun ylimaallisen taiturin, jota ihailisin ilman rajoja ja samaanaikaan kuitenkin kannattaisin HIFKiä?? En usko, omat on aina omia, but you never know...

..Ja loppuun korostan Paavo Petäjän tapaan edelleen, että tiedustelen ihan positiivisessa hengessä, uteliaana...
 

Risa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SoJy vuodesta-61, Jokerit 1972-2013; 2022, Україна
Re: Hmmm...erilaiset mielipiteet pahasta?

Viestin lähetti JHag
Olemme väritöntä kansaa, pakko myöntää. Luulen, että jossain Espanjassa tai Italiassa sijaitseva mahdollinen futisnetti mielipiteenvaihtoineen on aika lailla tulisempaa kuin tämä meidän lätkän tiimoilta tapahtuva ininä.

No näinhän se on ja toivottavasti pysyykin!!!

Mielestäni olen oikeutettu kommentoimaan tätä kyseistä pätkää, kun olen kuitenkin Italiassa asustellut jo yli vuoden..

Täällä kun tuppaa kaikki olemaan aina superlatiivissa, etenkin kaikki urheiluun liittyvä, BELISSIMA, FORTISSIMA ym. Kovin on vaikeaa luoda sitten luoda minkäänlaista kuvaa asioista jos ei ole itse ollut paikan päällä. Tämä pätee myös ja ennenkaikkea sanomalehtiin. Ostakaa joskus jos sattuu kohdalle La Gazzetta dello Sport ja katselkaa... Ei tarvii kovinkaan paljon kielitaitoa kun jo ymmärttää mitä tarkoitan!

Niin täällähän on sellaisia kalojakin joita ei ole missään muualla, ovat muuten vielä hirveitä petoja l. syövät kaiken mikä liikkuu ja niitä kutsutaankin torpedoiksi...:D
 

Potaichuk #67

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kärpät ja Detroit
Olen asunut kaksi vuotta Helsingissä (1997 ja 1998) ja silloin ehkä HIFK jäi sydämeeni. Asun nykyään Oulussa, mutta en minä Kärppiä kannata muuten kuin Potaichukin kannalta. Jos hänet myytäisiin johonkin niin kaikki sidokseni Kärppiin menisivät samalla. No, ihan hyvä vain, että oma suosikkipelaajani ei ole juuri se jota kaikki arvostaa. Kyllästyn aina kaikkeen joka tulee liian suosituksi. Itse pidin Andrein kosketusta kiekkoon jo Ässä-aikoina ainutlaatuisena ja nyt kun hän tuli Kärppiin ja olen päässyt jokaisen kotipelin seuraamaan, niin olen tullut siihen tulokseen, että nähdessäni yli kauden Calounin kiekonkäsittelyä ja kauden Potan kiekonkäsittelyä, niin pidin enemmän Potaichukin vastaavasta. Se on jotenkin "pehmeämpi" ja "nopeampi" tai miten sen voi ilmaista. Ja Potaichukin harhautukset ovat jääneet paremmin mieleen, mutta mielipidekysymyksiä kaikki. Omasta mielestäni Potaichuk on taitavavampi kuin Caloun, mutta kuten on jo monesti nähty, Caloun on parempi pisteidentekijä, sitä en todellakaan kiellä. Jotenkin on myös jäänyt sellainen kuva, että silti Andrei pelaa vielä enemmän kuin "mies" verrattuna Calouniin. No, itse arvostan enemmän Potaichukia ja sillä selvä. Mielipidettäni ei murra mikään. Eli siis suosikkijoukkueeni on oikeasti HIFK ja suosikkipelaajani Potaichuk ja sen takia Kärpät lukee tuolla suosikkijoukkueiden kohdalla. Jos Andrei menisi vaikkapa Ässiin takaisin, niin sinne ilmestyisi Ässät kenties.. Mutta HIFK on silti se varsinainen joukkue mitä kannatan.

Ja unohtakaa jo tuo Jagr. Ei ketään SM-liigapelaajaa voi kokonaisuudessa verrata Jagriin. Tiettyjä ominaisuuksia voi silti verrata. Esimerkiksi Mäkiaho on varmasti parempi tappelija kuin Jagr, mutta häviää 100-0 muilla osa-alueilla. Potaichukin taitavuus (mailankäsittelyssä nimenomaan) on taas se ainoa osa-alue mihin Jagriin voi verrata, mutta en nyt ole sanonut, että Pota siinäkään olisi parempi. Silti hän on ainakin helpompi persoona, se on selvä.
 
Viimeksi muokattu:

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Potaichuk #67
Olen asunut kaksi vuotta Helsingissä (1997 ja 1998) ja silloin ehkä HIFK jäi sydämeeni. Asun nykyään Oulussa, mutta en minä Kärppiä kannata muuten kuin Potaichukin kannalta. .

-Hyvä valinta näistä meidän 3:sta joukkueesta:D


No, itse arvostan enemmän Potaichukia ja sillä selvä. Mielipidettäni ei murra mikään.

-Hyvä meininki, en minä sitä tässä yritäkään. Aiemmin tässä viestiketjussa juuri peräänkuulutin erilaisia, perusteltuja mielipiteitä. Muutenhan näissä viestiketjuissa ei olisi mitään järkeä jos kaikki vain hakkaisivat toisiaan selkään ja veisaisivat samaa säveltä. Tylsä ajatus. Kaikkien ei todellakaan tarvitse olla samaa mieltä ja itse olen 100% eri mieltä kanssasi Potaitchukin kyvyistä SM-liigan tähtiin verrattuna. Rankkaan alemmaksi kuin JC:n, Raipen (kyllä, myös nyky-Raipen, on se ihme äijä) ja Machuldankin mutta toki sijan 10 paikkeille liigassa. Ja jos Bednar olisi jäänyt liigaan ja HIFKiin, olisi hän korvannut Calounin ja ollut liigan paras hyökkääjä...näin niinkuin asiasta kolmanteen vaikkei se kai tähän liitykään...
 

Risa

Jäsen
Suosikkijoukkue
SoJy vuodesta-61, Jokerit 1972-2013; 2022, Україна
Viestin lähetti Potaichuk #67
Ja ymmärrätkö lainkaan mitä vertailet kun puhuit maajoukkueista??!! Voihan Raipe olla OMAN MAANSA kautta aikojen arvokisamitaleja kahminut pelaaja (puhuuko sekään nyt enää edes nykykunnosta?), mutta jos hän olisi syntynyt Neuvostoliittoon niin tilanne olisi HIEMAN eri!! Ymmärrätkö, että Venäjän/Neuvostoliiton ja Suomen jääkiekkosaavutuksilla on yhtä iso ero kuin päivällä ja yöllä samoin kuin pelaajien tasolla

Ei ole tarkoitus antaa enempää puukkoa kuin kaveri kestää, mutta tähän nyt on velvollisuus puuttua!!!

Yllämainittu vättämä kun kaikilla nykytilastoilla kallistuu KIRKKAASTI Raipen hyväksi! Nuo N-liiton meriitit kun tuppaavat olevan jopa niin kaukana historiassa, että tuskin edes minä niitä muistan (tosin olivathan ne silloin vertaansa vailla)!

Suomi on ottanut 5 mitalia "on a row" ja käsittääkseni Venäjällä ei ole tässä vertailussa paljon esittää! Potakin on sen verran nuori, ettei noilla -70 - 80-luvun meriiteillä voi ratsastaa!!

Joten sanoisin, hyvässä hengessä minäkin, Se siitä! ;)
 

Raúl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Käydäänpä vielä kerran reaaliteetit läpi:

Jos sm-liigaseurojen valmentajilta kysyttäisiin kumpi otetaan joukkueeseen vaihtoehdoista

1. Potaitchuk- Helminen, olisi valinta helminen
2. Potaitchuk-Caloun, olisi valinta Caloun
3. Potaitchuk Machulda, olisi valinta Machulda
4. Potaitchuk-Jagr, olisi valinta yllättäen Jagr!

Aivan sama minulle jos kannatat (Potaitchuk#67) Potaa, mutta älä nyt käy omaa suosikkiasi naurettavuuksiin ylistämään. Hän kuuluu sm-liigassa korkeintaan sijoille 10-20! Mutta jos sanon että Raúl on maailman paras pelaaja, ei väittämä kovin kaukaa hae.

Pelicansin Henri Laurila on muuten sm-liigan paras pakki, nhl:äänkin olisi jo päässyt, mutta haluaa jatkaa lahdessa. Vähintään Ray Borquen tasoinen! ;)
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Potaitshukista vielä..

Joopa joo, miten joku voi ko.herrasta, eihän se osaa muuta kuin potkia :) No leikki leikkinä, mutta omasta mielestäni #67 on pelannut esim.juuri Kärpissä paljolti todella hyvien ketjukaverien kanssa (Lievers, Hagman). En vähättele Potan taitoja, mutta silti..kyllä Raimo Helminen on edelleen yksi SM-liigan kirkkaimmista tähdistä, vaikka ikä lähentelee neljääkymmentä. Potaitshuk on hyvä pelaaja, mutta ei kuulu SM-liigan kymmenen parhaan pelaajan joukkoon, pyörii siellä kahdenkympin rajoilla. Kärpistä edelle nostan ainakin Lieversin. Ja Ilveksestä Helmisen, Viitakosken ja Nikon.
 

El Samuel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tähän väittelyyn sen verran, että ainakin henkilökohtaisesti minun on vaikea alkaa vertailleen eri joukkueiden pelaajia, koska en ole nähnyt muiden joukkueiden pelaajien esityksia kovin montaa kertaa vuoden aikana! Veikkaisinpa, että kovinkaan monet, jotka täällä arvostelevat esim. Potaa, eivät ole nähneet häntä tositoimissa, kuin muutaman kerran kaudessa!

Itse seurasin melkein jokaisen kärppien kotipelin viime kaudella ja minun on pakko sanoa, että juuri Pota teki ketjukavereistaan erittäin hyviä, ja ilman Potaa olisi Lievers ja Hagman tehnyt puolet vähemmän pisteitä. Nooh, sehän tietenkin on totta, ettei häntä voida verrata Raipeen ja Jaromiriin. Ihmetyttää vain se, että miten esim. Jypin, Pelicanssin ja muiden joukkueiden kannattajat tuntuvat tietävän näin hyvin pelaajan taidot, vaikka näkevät kyseisen pelaajan muutaman kerran kaudessa.

Sen verran on pakko ylistää Potaa vielä, että Raksilassa on pelannut tasan yksi yhtä hyvä ulkomaalaisvahvistus, ja se on Vlado Kames. Minä pidän Potan pelityylistä ja se on minun mielipide. Joku/jotku eivät varmaankaan pidä, enkä minä vedä siitä pussillista herneitä nenään...
 

Saarinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Muutamia hajakommentteja:

- Potaichukin kädet tekivät ainakin minuun vaikutuksen välittömästi ensimmäisellä SM-liigakaudella. Kyllä hänen mailatekniikkansa ja harhautuksensa erottuivat selvästi
muusta massasta. Minun mielestäni Potaichuk on noilla osa-alueilla SM-liigan aivan ehdotonta huippua. Todelliseen supertähteyteen on silti matkaa, sillä Potaichukin peliäly ei ole huippuluokkaa. Turhaksi näpertelyksi hänen pelinsä usein menee, kun syöttö ei lähde oikea-aikaisesti.

- Helmisen laukauksesta. Raipen rannelaukauksia vuosikausia
nähneenä voin sanoa, että se on aivan onneton. Älkää antako sen yhden uskomattoman Sweden Cup-ranarin hämätä, sillä toista samanlaista en häneltä ole nähnyt. Lämäri Raipella on sen sijaan ihan SM-liigan keskitasoa. Aivan liian harvoin hän vain tätä avuaan käyttää. Mieleen tulee ainakin viime kaudelta
yksi maali, kun Raipe lämäsi heti siniviivan ylityksen jälkeen ja kiekko painui tyylikkäästi grogilasin korkuisena alanurkkaan.
Varsinkin ylivoimalla toivoisi näkevän useammin Raipen lämäreitä.

- Helmisen hitaus: Tästä asiasta keskustelu viriää vähintäänkin kerran kuussa. Ilvesläiset vetoavat aina joihinkin reenien ohittamisiin tai sitten vieläkin legendaarisemmin joihinkin maajoukkueessa vuonna x tehtyihin nopeustesteihin, jotka kiistatta osoittivat, että Raipe on keskimääräistä nopeampi.
Hey c'mon, kyllähän sen nyt jokainen näkee, että Helminen on hidas. Niin hän on kuitenkin ainakin jossain määrin ollut aina, sillä ei nopeus nuorempanakaan hänen vahvuuksiinsa kuulunut. Niin kuin joku totesi niin Raipen liuku on ihan hyvä, mutta liikkeellelähtö ja tilannenopeus ovat heikkoja. Hitauden vaikutusta Raipen peliesityksiin liioitellaan yleisesti, mikä varmaankin johtuu siitä, että hitauden vaikutus näkyy sitten aika räikeästikin joissain tilanteissa (Kuten silloin kun Raipe on seisovilla jaloilla ja Ojanen saa kiekon täyteen vauhtiinsa. Totta kai Raipe jää silloin kuin seisomaan paikoilleen). Noin yleisesti ottaen Raipen pelityylillä hitaus ei ole hänelle mikään katastrofi.

- Helmisen kovuus. Niin kuin täällä monet ovat todenneet niin Helminen on erinomainen kulmapelaaja. Raipe kestää taklauksia todella hyvin eikä pelkää kulmavääntöjä. Minusta siis kovuutta on aivan riittämiin.
 
Viimeksi muokattu:

Reporter

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM-liiga ja Mestis sekä nuorten SM-sarjat
Otsikko taisi olla SM-liigan paras kentällinen

Eikä väittely ala Raipe ja mr,Pota

Kumpikin kuuluu varmasti yhteen parhaista kentällisistä
joukkueissaan.
Nämä molemman herran muodostamat kentälliset
tulevat olemaan kovia kokoonpanoja liigassa.
Siis kyseisten herrojen kannattajat vetäkää tähän viesti-
ketjuun näiden huippukiekkoilijoiden ketjut keskusteluun
perusteluineen.

Oma mielipiteeni edelleen sama
Miettinen -Santala -Vjutek
Peltonen - Tuulola

Perustelut ketjun ensimmäisessä viestissä.;)
 
Viimeksi muokattu:

flegmaattinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Alkuperäinen aihe taisi unohtua...

Eli SM-Liigan paras kentällinen. On aivan selvä, että vertailuja joukkueiden kesken on todella vaikeaa tulevalta kaudelta tehdä. Usealla joukkueella on ykköskenttä kokenut muutoksia edellisestä kaudesta, muutamassa tapauksessa ykkösnyrkki on vaihtunut kokonaan.

Kuitenkin jotain pohjaa näihin mielenkiintoisiin väittelyihin saa tutkimalla viime kauden tilastoja ja laskemalla ns. oman joukkueensa parhaan ketjun tehopisteet yhteen (koko kentällisen puolustajineen vertailu menee jo paljon hankalammaksi, koska pakkiparit ketjujen takana vaihtelevat niin paljon). Numerot kertovat sitten "kiistatta", mikä oli paras ketju kaudella 00-01. (Vai kertovatko?)

Ehdotankin, että laskette oman parhaan ketjunne pisteet yhteen. Voimme edes jollain mittarilla laskettuna julistaa viime kauden parhaat ketjut. Tämän jälkeen on vähän realistisempaa lähteä arvioimaan tulevan kauden menestyjiä, elleivät ketjut juuri eri syistä johtuen ole hajonneet/vaihtuneet täysin (kuten aika monella).

Tilastojen tukemana ja Kärppiä seuranneena rohkenen väittää, että Kärppien ensikauden ykkönen:

Pirjetä-Lievers-Potaichuk

on yksi ennakkosuosikeista kauden 01-02 tehokkaimmista ketjuista.

Perustelut tässä:

Hagman-Lievers-Potaichuk 63 + 78 =141

Ketju oli viime kaudella liigan eliittiä. Tätä tukevat myös tilastot. Kärppien ykkösketju kokonaisuudessaan löytyi henkilökohtaisen pistepörssin TOP 20:stä. Yksikään toinen joukkue ei saanut samalle listalle kahta pelaajaa enempää. Saati sitten koko ketjua! Pelicans oli tosin todella lähellä.

Tällä kaudella uskon ja toivon, että Pirjetä pystyy samoihin lukuihin kuin Hagman ja osaltaan ruokkii koko ketjun entistä kovempaan vauhtiin. Potentiaalia ainakin löytyy.

Kenellä oli sitten viime kauden tehokkain ketju? En jaksanut laskea kaikkien joukkueiden pisteitä parhaiden ketjujen osalta yhteen, joten jätänkin sen muiden tehtäväksi. Tiedän kuitenkin, että viime kauden tehokkain ketju löytyy joltakin näistä kolmesta: Jokerit, TPS tai Pelicans (ehkä monelle yllätyksenä). Tappara oli tasaisen kova, mutta sen tehokkain ketju:

Tarvainen-Barkov-M.Ojanen 52 + 82 = 134

hävisi mm. Kärppien ykköselle.

Jokereiden ja Tepsin ykkösketjun pisteitä en laskenut yhteen. Sen sijaan Pelicansin ykkönen:

Turunen-Jämsen-Peltola 62 + 87 = 149

menee pisteillään Kärppienkin ykkösen ohi. Jos Pelicaanien tapauksessa vertailuun otetaan vielä todella tehokas puolustajapari Latvala-Niskanen, nousee koko kentällinen pisteiden valossa todella koviin lukuihin 82 + 118 = 200!!!

Tulevan kauden parasta ketjua on mahdoton sanoa vielä etukäteen. Veikata toki voi. Joka tapauksessa kaudesta tulee mielenkiintoinen tälläkin mittarilla mitattuna. Löytyykö kauden 01-02 tehokkain ketju kokonaisuudessaan säilyneestä Pelicaanien ykkösestä? Entä TPS ja Nurminen kumppaneineen? Jokereiden ykkönen varmasti kova, mutta kuinka kova? Ilves? Tappara? Kärpät? HPK? Blues? Siinä mielestäni suosikit ei missään järjestyksessä.


PS. Mitä tulee vallinneeseen Potaichuk-Helminen-Caloun-Jagr keskusteluun, niin voitte selata alkuperäisen Potaichuk#67:n viestin läpi. Potaichuk#67 kommentoi Junnon lausuntoa mielestäni varsin asialliseen sävyyn suurempia hehkuttamatta. Hän ei väittänyt Potan olevan Jagria, Calounia tai Helmistä parempi. Ei väittänyt Junnokaan, eikä kukaan muukaan Kärppäfani, joiden kirjoitukset tällä palstalla ovat hyvinkin asiallisia.
 
Viimeksi muokattu:

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Janne Mäkelä - Mika Asikainen - Pasi Nielikäinen
Jani-Matti Loikala - Teemu Aalto.

Enkä selitä.
 

carpenter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Kattokaapas ensin niitten Kärppä ja Pelicans ketjujen tehopörssi lukemia. Ei taida paljoo plussalle päästä. Tapparan "ykköskenttä" on sentään 59 plussalla. Eikös se ole aivan sama kuinka paljon niitä maaleja tekee, jos omassa päässä kolisee jatkuvasti?
 

alpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Tony Arima - Jukka Seppo - Pekka Tuomisto
Raimo Hirvonen- Pertti Lehtonen

Ei vaiskaa..

Luultavasti:

Banham - Rosa - Peltonen olisi lähellä parasta ketjua.
 

Rehtori

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa / Ilves
Tämä nyt on vähän tällaista, mutta; Nurminen-Shearer-Alatalo ja siihen peruspakit taakse. Vähän on semmoinen hytinä, että maaleja tulee niin maan prkleesti...
 

Reporter

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM-liiga ja Mestis sekä nuorten SM-sarjat
Santalan kenttä tänään muuten vertailussa Jokereita vastaan

Tänään tosiaan hyvä vertailu rinkelimäellä
Santalat vastaan Jokerien ykkösnyrkki.;)
HPK - Jokerit Rinkelimäellä klo 1830
 

Mr_T

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Viestin lähetti flegmaattinen

Eli SM-Liigan paras kentällinen.

Hagman-Lievers-Potaichuk 63 + 78 =141
Ketju oli viime kaudella liigan eliittiä. Tätä tukevat myös tilastot.

Tarvainen-Barkov-M.Ojanen 52 + 82 = 134
hävisi mm. Kärppien ykköselle.


Hagman-Lievers-Potaichuk +4

Tarvainen-Barkov-M.Ojanen +44

Etsittiin siis parasta kenttää. Mielestäni Barkovin kenttä oli parempi. Paljon parempi.

Pistetään nyt vielä vertailun vuoksi:

Turunen-Jämsen-Peltola +13

Viitakoski-Helminen-Dahlman +23

Eipä tämäkään kaikkea kerro, moni seikka jää huomioimatta, kuten ylivoiman/alivoiman onnistumisprosentit, paineen alla onnistumiset jne. Väittäisin Barkovien olevan aikas hyviä tarkastellaan asiaa miltä suunnalta hyvänsä.
 

D2

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Jos Jokereiden ykkösketju (Banham-Aalto-Peltonen?) saa yhteispelin jotenkin kulkemaan, tulee se olemaan ehkä kovin. Myös tuo Tapparan Tarvainen-Barkov-Ojanen vaikuttaisi kovalta.

Näiden lisäksi pakko nostaa esille JYPin mahdollinen ensikauden 1. kenttä jossa laidoilla ovat salamannopeat Ton ja Chlubna ja keskellä puolustava, mutta pisteitäkin nakutteleva Voskar. Pakistosta löytyy Tsekin maajoukkuepelaajat Nikolov ja Cech, jotka ovat esiintyneet kuulemma lupaavasti treenipeleissä.
 

Potaichuk #67

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kärpät ja Detroit
El Samuel kirjoitti:
"Tähän väittelyyn sen verran, että ainakin henkilökohtaisesti minun on vaikea alkaa vertailleen eri joukkueiden pelaajia, koska en ole nähnyt muiden joukkueiden pelaajien esityksia kovin montaa kertaa vuoden aikana! Veikkaisinpa, että kovinkaan monet, jotka täällä arvostelevat esim. Potaa, eivät ole nähneet häntä tositoimissa, kuin muutaman kerran kaudessa!

Itse seurasin melkein jokaisen kärppien kotipelin viime kaudella ja minun on pakko sanoa, että juuri Pota teki ketjukavereistaan erittäin hyviä, ja ilman Potaa olisi Lievers ja Hagman tehnyt puolet vähemmän pisteitä. Nooh, sehän tietenkin on totta, ettei häntä voida verrata Raipeen ja Jaromiriin. Ihmetyttää vain se, että miten esim. Jypin, Pelicanssin ja muiden joukkueiden kannattajat tuntuvat tietävän näin hyvin pelaajan taidot, vaikka näkevät kyseisen pelaajan muutaman kerran kaudessa.

Sen verran on pakko ylistää Potaa vielä, että Raksilassa on pelannut tasan yksi yhtä hyvä ulkomaalaisvahvistus, ja se on Vlado Kames. Minä pidän Potan pelityylistä ja se on minun mielipide. Joku/jotku eivät varmaankaan pidä, enkä minä vedä siitä pussillista herneitä nenään..."


-Puhut asiaa.


flegmaattinen kirjoitti:
"
PS. Mitä tulee vallinneeseen Potaichuk-Helminen-Caloun-Jagr keskusteluun, niin voitte selata alkuperäisen Potaichuk#67:n viestin läpi. Potaichuk#67 kommentoi Junnon lausuntoa mielestäni varsin asialliseen sävyyn suurempia hehkuttamatta. Hän ei väittänyt Potan olevan Jagria, Calounia tai Helmistä parempi. Ei väittänyt Junnokaan, eikä kukaan muukaan Kärppäfani, joiden kirjoitukset tällä palstalla ovat hyvinkin asiallisia. "


-Sinäkin puhut asiaa.

:)
 

Kuvernööri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllähän se on aivan faktaa, ettei SM-liigassa tule ensi kaudellakaan olemaan parempaa kentällistä kuin Viitakoski-Raipe-kukatahansa, Nikko-Majesky. Ei siitä mihinkään pääse, viisikko on vaan niin täydellinen kun tähän sarjaan voi saada.
 

Musta87

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
D2:lle

Tuskinpa tulee ainakaan alkukaudesta tuollainen viisikko jäälle luistelemaan. Tono pelailee tod.näk. Ahosen ja Sillgrenin kanssa. Ja pakeista sen verran että Nikolov on harkkapeleissä ollut Poikolaisen pari ja Cehc Gladin kaa....:D
 

Reporter

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM-liiga ja Mestis sekä nuorten SM-sarjat
Alkuperä otsikko pistepörssin valossa tällä hetkellä

Aika lailla on kulkenut veikkaamani tekstin mukaan.

Pieni säätö on kylläkin tehty viimeiseen peliin
Vujtek ja Somervuori vaihtaneet paikkaa.
Näytti toimivan sekin,mutta ei voi olla viittaamatta
ketjuun liigan paras sentteri.

Lukiessa pistepörssiä nimet Vujtek,Miettinen,Santala ja
Somervuori näyttää hyvältä.

Pikku hiljaa on erottunut monta muutakin vitjaa
kilpailemaan sm-liigan parhaan ketjun tittelistä.

Hyvältä kuitenkin näyttää Santalan kenttä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös