SM-liigan otteluohjelma 2010 - 2011

  • 34 540
  • 115
Suosikkijoukkue
HIFK,Nashville Predators ja Nurmijärven Kurra
Milloin julkaistaan tulevan sm-liigan peliohjelma?? harkitsen kausarin ostamista, mutta myös jälkikasvu tarvitsee autokyytejä harrastuksiinsa. Jos junioreiden harrastukset osuvat pahasti päällekkäin HIFK:n kotimatsien kanssa, niin tyydyn irtolippuihin. Kausari pitäisi uusia 18.6 mennessä.
 

ferro

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, NY Rangers, Liverpool, 49ers
Viimeksi muokattu:

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mun laskujen mukaan Lukolla on ensi kaudella 29 kotiottelua ja 27 vierasottelua. 90 prosentin mahdollisuus on tietysti että tuosta Lukon sivujen uutisesta laskin pelit väärin, mutta ei tuohon ihan vielä kannata luottaa.

Esimerkiksi sarja-avaus siirretään varmasti perjantaiksi.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Bluesin kausikorttimainoksessa lukee isolla 30 kotiottelua, pitääkö tuo siis varmasti paikkansa? Ei kai koti- ja vieraspelejä voi olla eri määrä? Tai sit oon pahasti pihalla...

Ja en tiedä kuinka paljon tuohon Lukon alustavaan ohjelmaan voi luottaa kun he pelaavat mm. HYPiä vastaan yhden pelin tammikuussa...
 

Kude

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, SuomU
Eikös ottelumäärä nouse 60:een, joten tuo 30 tulee silloin kotipelien määräksi. Korjatkaa, jos olen väärässä.
 

Toni85

Jäsen
Suosikkijoukkue
Espoolainen jääkiekko oikeissa käsissä
Mielenkiintoista on se, että eikö osa (2?) peleistä pitänyt olla näitä, missä valitaan itse vastustaja? Ei kai silloin voi julkistaa koko otteluohjelmaa ainakaan vastustajien suhteen jo nyt? Lukolta saattoi siis puuttua juuri nämä pelit ja joku muukin.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Esimerkiksi sarja-avaus siirretään varmasti perjantaiksi.
Ei siirretäkään. Lukolla on lauantaina peli Lappeenrannassa, joten siirto perjantaille ei kannata.

Timo Rajala sanoo lisäksi tämän päivän Länsi-Suomessa että kotipelejä on edelleen 29.

Mielenkiintoiseksi tuon tekee se että kausikorttien hinnat nousee ensi kaudeksi, kuten ne yleensä parin vuoden välein tekevät, mutta nousua perusteltiin sillä että yksi kotipeli tulee lisää.

Olikohan Rajala sittenkin väärässä ja pelejä pelattaisiin se 30 kuten maaliskuun alussa kausikorttikaupustelun yhteydessä tiedotettiin?
 

axe

Jäsen
Olikohan Rajala sittenkin väärässä ja pelejä pelattaisiin se 30 kuten maaliskuun alussa kausikorttikaupustelun yhteydessä tiedotettiin?

Kyllä se taitaa väärässä olla ja kotipelejä joukkueilla on 30. Taisi laskea pelimäärän liigan alustavasta listasta mistä puuttuu se kuuluisa valintatuplakierros.
 

blackhawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Chicago
Mielenkiintoista on se, että eikö osa (2?) peleistä pitänyt olla näitä, missä valitaan itse vastustaja? Ei kai silloin voi julkistaa koko otteluohjelmaa ainakaan vastustajien suhteen jo nyt? Lukolta saattoi siis puuttua juuri nämä pelit ja joku muukin.

Juuri näin. Tämä tuplakierros pelataan to 27. 1. ja la 29. 1. Kyseisten kierrosten ohjelma määräytyy vasta ma 3. 1., jolloin sarjataulukossa viimeisenä oleva saa ensimmäisenä valita vastustajansa, jäljellä olevista viimeinen valitsee seuraavaksi, jne.
 

blackhawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Chicago
Mitenkäs siellä nyt taas on kolme Lukko-Ässät peliä ja kaksi Ässät-Lukko peliä? Juurihan viime kaudella pelattiin näin päin.

Viime kauden otteluohjelma ei vaikuta tulevaan kauteen mitenkään. Koti- ja vierasotteluiden tasaus tehdään kahden kauden jaksoissa siten, että kaudet 2008-09 ja 2009-10 kuuluivat samaan jaksoon.

Nyt alkaa uusi kahden kauden jakso puhtaalta pöydältä eli kausien 2010-11 ja 2011-12 aikana pelattujen koti- ja vierasotteluiden pitäisi mennä tasan.

Myös uusi lohkojako on arvottu alkavalle kahden kauden jaksolle:

HPK
Ilves
Kärpät
Lukko
Tappara
TPS
Ässät

Blues
HIFK
Jokerit
JYP
KalPa
Pelicans
SaiPa

Käytännössä muutos kahteen edelliseen kauteen on, että kolmikot HPK/Ilves/Tappara ja Blues/HIFK/Jokerit vaihtoivat lohkoja.

Arvonnassa oli siis reunaehtona, että kolmikot Lukko/TPS/Ässät, HPK/Ilves/Tappara, Blues/HIFK/Jokerit ja JYP/KalPa/SaiPa päätyvät samaan lohkoon. Koti- ja vierasotteluiden tasauksen takia nyt arvotulla lohkojaolla mennään myös kausi 2011-12 (paitsi jos jokin joukkue putoaa, jolloin nousija korvaa putoajan).
 
Viimeksi muokattu:

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä se taitaa väärässä olla ja kotipelejä joukkueilla on 30.
Jep. Tiedustin asiaa Rajalalta itseltään ja 30 kotipeliä pelataan ja lehteen oli päässyt painovirhepaholainen.
 

blackhawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Chicago
Mun laskujen mukaan Lukolla on ensi kaudella 29 kotiottelua ja 27 vierasottelua. 90 prosentin mahdollisuus on tietysti että tuosta Lukon sivujen uutisesta laskin pelit väärin, mutta ei tuohon ihan vielä kannata luottaa.

Laskit aivan oikein. Lukon julkaisemasta listasta puuttuu TPS-Lukko (to 3. 2.), HPK-Lukko (?) sekä 27./29.1. pelattava tuplakierros, jonka vastustaja selviää tammikuun alussa.
 

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mielenkiintoista on se, että eikö osa (2?) peleistä pitänyt olla näitä, missä valitaan itse vastustaja?
Mitenköhän tämä toimii ? Tässähän voi käydä niin, että löytyy joku "suosikkijoukkue", jota vastaan kaikki haluavat pelata :)

Jokerien kannalta ratkaisu olisi varmaan aika selvä, eiköhän lisätä paikallispeli. Vaihtoehtona Kärpät, jos ne kerran on ulkoistettu "Stadin lohkosta".
 

blackhawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Chicago
Mitenköhän tämä toimii ? Tässähän voi käydä niin, että löytyy joku "suosikkijoukkue", jota vastaan kaikki haluavat pelata :)

Vastustajan valinta 27./29.1. pelattavalle tuplakierrokselle tapahtuu ma 3. 1. seuraavasti:

1. Sarjataulukossa viimeisenä oleva joukkue valitsee itselleen vastustajan.
2. Jäljellä olevista kahdestatoista joukkueesta heikoimmin sijoittunut valitsee itselleen vastustajan vapaana olevista joukkueista.
3. Jäljellä olevista kymmenestä joukkueesta heikoimmin sijoittunut valitsee itselleen vastustajan vapaana olevista joukkueista.
4. Jäljellä olevista kahdeksasta joukkueesta heikoimmin sijoittunut valitsee itselleen vastustajan vapaana olevista joukkueista.
5. Jäljellä olevista kuudesta joukkueesta heikoimmin sijoittunut valitsee itselleen vastustajan vapaana olevista joukkueista.
6. Jäljellä olevista neljästä joukkueesta heikoimmin sijoittunut valitsee itselleen vastustajan vapaana olevista joukkueista.
7. Jäljellä olevat kaksi joukkuetta pelaavat toisiaan vastaan.

Käytännössä ainoastaan viimeisenä oleva saa täysin varmasti haluamansa vastustajan. Ainakaan kolme parasta eivät pääse valitsemaan vastustajaa lainkaan, vaan heidän vastustajansa määräytyvät muiden joukkueiden tekemien valintojen perusteella.

On mielenkiintoista nähdä, millä kriteereillä joukkueet valitsevat vastustajansa. Halutaanko pisteitä vai yleisöä? Itse varmaan lähtisin hakemaan yleisöä, koska nykyisessä varsin tasaisessa liigassa pisteitä voi saada tai olla saamatta keneltä tahansa.
 
Viimeksi muokattu:

bozik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kiitokset blackhawkille. Tuolla lailla se tosiaan onnistuu ja toisaalta onhan tuo ihan mielenkiintoinen viritelmä, mutta ehkä kuitenkin vähän liikaa turhaa kikkailua. Eiköhän siellä viimeinen valitse toiseksi viimeisen ja sitä rataa. Toki poikkeuksiakin voi tulla, mutta valitsijaa (viimeistä) takuulla kiinnostaa pisteet.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Kukahan tuon valinnan muuten tekee kussakin seurassa? Esimerkiksi Jokereissa Harkimoa varmaan kiinnostaisi rahanhimossaan saada mahdollisimman "yleisöystävällinen" vastustaja. Valmentaja Jortikka varmaan ottaisi paskimman mahdollisen vastustajan pisteiden toivossa. Ehkä Kekäläinen päättää. Hän onkin mielenkiintoisessa tilanteessa, koska sekä iso yleisömäärä että "helpot" pisteet olisivat tärkeitä hänen toimenkuvassaan.

Edit.: Tämä tietysti siinä tapauksessa, että Jokerit edes pääsee valitsemaan.
 

blackhawk

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Chicago
Kannattaa huomata, että jos itse pääsee valitsemaan, tarjolla on vain omaa joukkuetta paremmin sijoittuneita vastustajia. Sellaista valintavaihtoehtoa kuin "helpot pisteet" ei siis periaatteessa ole. Sarjataulukon perusteella huonompaa vastaan pääsee pelaamaan vain, jos itse tulee jonkin heikommin sijoittuneen joukkueen valitsemaksi.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Kannattaa huomata, että jos itse pääsee valitsemaan, tarjolla on vain omaa joukkuetta paremmin sijoittuneita vastustajia. Sellaista valintavaihtoehtoa kuin "helpot pisteet" ei siis periaatteessa ole.

Jos minulle sanasi osoitit, pyydän huomauttamaan, että juuri tuosta syystä sana "helpot" oli lainausmerkeissä. Uskoisin, että pointtini tuli kuitenkin selväksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös