SM-liigan fanitoiminta; Missä mennään kaudella 2012-2013 SM-liigan katsomokulttuuri?

  • 1 057 671
  • 3 930

Lätkäjope

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Armia #10, Matushkin #43
Kiva sulle mutta en tiedä miten liittyy asiaan.

2006, 2013. Siinä on kaksi vuosilukua jolloin lähihistoriassa Isomäen tunnelmasta on puhuttu ilman naureskelua. Tämä on nimenomaan sitä glory hunt-kulttuuria jota kollektiivisesti paheksutaan, toki voi olla ihan sattumaakin että ainoastaan menestyksen kiimassa herää kotiyleisökin eloon.

Raumalaisen piikittelyn riemuvoitto. Kuitenkin ihan itse onnistuit keksimään noinkin sukkelan vastaheiton lainaukseen vai saitko apua? Hyvää kiekkokevättä sinnekin.


Eiku......


Kis :)
 

Zaari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kiva sulle mutta en tiedä miten liittyy asiaan.

2006, 2013. Siinä on kaksi vuosilukua jolloin lähihistoriassa Isomäen tunnelmasta on puhuttu ilman naureskelua. Tämä on nimenomaan sitä glory hunt-kulttuuria jota kollektiivisesti paheksutaan, toki voi olla ihan sattumaakin että ainoastaan menestyksen kiimassa herää kotiyleisökin eloon.

Sulla on siellä nyt lomilla hyvää aikaa nauraa partaas, vai oletko kenties tullut ihastelemaan meininkiä?
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Porissa on finaalihuumassa saatu jos jonkinlaista eläinpukua, hassuhattua ja peruukkipäätä halli täyteen. Jollain tais jumalauta olla joku ihan aito PASUUNA siellä mukana. Sit ne kasaantuu tänne vittuilemaan kuinka missään ei ikinä päästä tämän tunnelman tasolle. Kaikkea sitä näkee..
 

Miksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Porissa on finaalihuumassa saatu jos jonkinlaista eläinpukua, hassuhattua ja peruukkipäätä halli täyteen. Jollain tais jumalauta olla joku ihan aito PASUUNA siellä mukana. Sit ne kasaantuu tänne vittuilemaan kuinka missään ei ikinä päästä tämän tunnelman tasolle. Kaikkea sitä näkee..

Kyllähän täällä vittuilua esiintyy puolin ja toisin, vähemmän yllättäen myös sieltä suunnalta. Mutta tämä on taas tätä, oikein ja väärin kannattamista. Itse en näe mitään pahaa mainitsemissasi asioissa, enkä myöskään "modernimmassa" kannattamisessa. Ihmetyttää vain tämä vastakkainasettelu, kuka saa päättää mikä on oikea tapa kannustaa.

Ja kyllä, esimerkiksi lauantaina oli loistava tunnelma hallissa. Vai oletko eri mieltä?
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Ja kyllä, esimerkiksi lauantaina oli loistava tunnelma hallissa. Vai oletko eri mieltä?

En tiedä, en ollut paikalla. Kokemukseni rajoittuu tämän kauden osalta paikallisderbyihin, joissa parisataa vieraskannattajaa otti hallin suvereenisti haltuunsa. Ja näin asia tulee olemaan jatkossakin. Nauttikaa nyt jos teillä siellä yksien pleijareiden aikana on tunnelmaa hallissa. Ensi kaudella siellä on kuitenkin taas paluu arkeen.
 
En tiedä, en ollut paikalla. Kokemukseni rajoittuu tämän kauden osalta paikallisderbyihin, joissa parisataa vieraskannattajaa otti hallin suvereenisti haltuunsa. Ja näin asia tulee olemaan jatkossakin. Nauttikaa nyt jos teillä siellä yksien pleijareiden aikana on tunnelmaa hallissa. Ensi kaudella siellä on kuitenkin taas paluu arkeen.

Kovin tärkeää sitten vittuilla asiasta ja kitistä väärin kannattamisesta, jos ei itse edes ole paikalla. Helvetin hyvä tunnelma ja me kaikki kyllä nautitaan teidänkin puolesta.

Paluu arkeen tulee toki tapahtumaan, mutta mitä sitten?
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Missä kohtaa vittuilin tunnelmasta lauantain ottelusta tai puhuin väärinkannattamisesta? Vaikka mun mielestä onkin junttia lähteä kiekkomatsiin sirkusapinaksi pukeutuneena niin ei se suoraan tarkoita että se olisi mun mielestä jotenkin väärin tai keneltäkään pois.
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Vaikka mun mielestä onkin junttia lähteä kiekkomatsiin sirkusapinaksi pukeutuneena niin ei se suoraan tarkoita että se olisi mun mielestä jotenkin väärin tai keneltäkään pois.

Eli et siis pidä Lukon fanivermeitä päällä hallissa? No okei ei edes kannattais lähteä tähän mukaan, mutta sen sanon, että turha vissiin tulla leijumaan jollain 200 ihmisen kuorolaulannalla, jotka päätyi kesälomille jo aikoja sitten, kun yli 6 000 ihmistä ahtautuu Porissa jäälatoon "kannustamaan". Anteeksi, oli pakko käyttää lainausmerkkejä, kun Porissa ei osata kannustaa.

Varmaan paskanhelvettiä ketään kiinnosta muutaman sadan ihmisen laulanta, kun halli on muuten ratkaisupeleissä puolityhjä. Jos onnistuu hädintuskin 4 000 ihmistä saamaan pleijareihin halliin, niin olkoon se sitten sitä "fanikulttuuria", muut ei vaan osaa.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eli et siis pidä Lukon fanivermeitä päällä hallissa? No okei ei edes kannattais lähteä tähän mukaan, mutta sen sanon, että turha vissiin tulla leijumaan jollain 200 ihmisen kuorolaulannalla, jotka päätyi kesälomille jo aikoja sitten, kun yli 6 000 ihmistä ahtautuu Porissa jäälatoon "kannustamaan". Anteeksi, oli pakko käyttää lainausmerkkejä, kun Porissa ei osata kannustaa.

Varmaan paskanhelvettiä ketään kiinnosta muutaman sadan ihmisen laulanta, kun halli on muuten ratkaisupeleissä puolityhjä. Jos onnistuu hädintuskin 4 000 ihmistä saamaan pleijareihin halliin, niin olkoon se sitten sitä "fanikulttuuria", muut ei vaan osaa.

Ne 200 kuorolaulajaa otti Isomäen suvereenisti haltuun runkosarjassa. Miten se liittyy tähän otsikkoon että Lukon pelit tältä kaudelta on jo ohi?
 

Karhunkulta

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Skellefteå AIK
Ne 200 kuorolaulajaa otti Isomäen suvereenisti haltuun runkosarjassa. Miten se liittyy tähän otsikkoon että Lukon pelit tältä kaudelta on jo ohi?

Tulet tänne provoileimaan Isomäen tunnelmasta, joka oli joskus marraskuun höntsässä ihan suolesta mikä on ilmiselvää. Sitten porukka puhuu finaalien tunnelmasta ja toteat, ettei vakuuta. Kysytään miksei ja vastaus on "en ollut paikalla, en tiedä"

Siis et ollut finaaleissa paikalla keskiviikkona, mutta silti tartut aiheeseen, jossa puhutaan finaalien tunnelmasta Isomäessä? Sitten alat vielä heittää noita muka sivistyneitä kommentteja:" En toki sanonut niin. En ainakaan noin sitä tarkoittanut. Miksi sitten niin ja näin ja noin".

P.S noista suurin osa on vapaasti lainattuja sanoja. Ei siis sanatarkkoja lainauksia. Ettei jää epäselväksi. Oli Lukkokin huudettu usein suohon Äijänsuolla vielä tuossa vuosituhannen vaihteessa! NI! Lälläslää me kannatettiiki sillo paremmi!! Hää Hää...

Okei mä rauhotun. Sori jo etukätee. Vaadin saada tsorit....
 

sandaali

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vladimir Vujtek
Niin ne aika kuultaa muistot. Porilaiset on kyykyttäneet raumalaisia katsomossa ainakin neljällä vuosikymmenellä mitä minä olen pelejä ollut katsomassa. Se mitä kaksi vuotta on ollut, on eri juttu ja homma on kääntynyt päälaelleen. Se on sitä elämän kiertokulkua. Ensin on ilves, tappara ja ässät dynastiaa sitten tuli tps ja jokerit, kärpät jatkoi, kunnes tuli jypin vuoro. Nyt vain odotellaan sitä raumalaisten alkua. eläkää omassa haavemaailmassa siihen asti. Onneksi kohta alkaa pesäpallo niin saa siinäkin kyykyyttää roomalaisia.
 

Burns Red

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Los Angeles Kings, HIFK, ManC
Mihin kitinöihin ja missä topicissa tämä nyt liittyy edes vähää alusta?

No sä muunmuassa kritisoit Porin poff-pelien tunnelmaa, vaikkei sulla ole siitä mitään hajua. Samalla kerrot, kuinka 200 raumalaista on laulanut koko pelin porissa joskus marraskuisessa tiistaipelissä ja ottanut hallin haltuun. Mun mielestä noilla ei ole mitään tekemistä keskenään. Yhtälailla mun kommentti Lukon pärjäämisestä liittyy otsikkoon, kun sun vertailus noista mun yllämainitsemista tilanteista. Ei tässä nyt kerkeä sen enempää syväluotaamaan, hauskaa vaan, että raumalaisia nyt noin liikuttaa.
 

SJK10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
No sä muunmuassa kritisoit Porin poff-pelien tunnelmaa, vaikkei sulla ole siitä mitään hajua. Samalla kerrot, kuinka 200 raumalaista on laulanut koko pelin porissa joskus marraskuisessa tiistaipelissä ja ottanut hallin haltuun. Mun mielestä noilla ei ole mitään tekemistä keskenään. Yhtälailla mun kommentti Lukon pärjäämisestä liittyy otsikkoon, kun sun vertailus noista mun yllämainitsemista tilanteista. Ei tässä nyt kerkeä sen enempää syväluotaamaan, hauskaa vaan, että raumalaisia nyt noin liikuttaa.

Minähän nimenomaan sanoin, että jos teillä nyt kerran on tunnelmaa, niin nauttikaa siitä? En tiedä mitä siihen vaaditaan että näkee tuon lauseen kritisoimisena. Varmaankin pelkkä porilaisuus taitaa riittää.

Joku nimimerkki otti puheeksi 200 laulavaa raumalaista ja kertoi ettei niillä ole paskankaan väliä, johon totesin näiden ottaneen isomäen suvereenisti haltuun. Otsikonmukaista keskustelua aiheessa. Sitten sinä pamahdat paikalle vetämään lällättelyt peliesityksistä, nyt kun ässät kerrankin on päässyt finaaliin.

Kommentti finaalin tunnelmasta, kommentti runkosarjassa pelattujen otteluiden tunnelmasta, lällättelyt missä on Lukko kun pelataan finaaleita. Yksi näistä on väärässä otsikossa, ja uskon että jopa sinä tajuat mikä.
 

Värilasiton

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
En tiedä vittuilusta, mutta viime lauantain ja tulevan keskiviikon tunnelma on kovinta tässä sarjassa.

Ihan tosi? Tälläiset kommentit ovat ketjun paskinta antia. Totta vitussa finaalissa kuuluukin olla sarjan paras tunnelma, mutta sillä leveily on oikeasti ihan pelkkää paskaa. Kun muuten tilanne on se, että koko runkosarjan siellä istuu jokainen turvat ummessa muutamaa poikkeusta lukuunottamatta, niin ei tämä paljoa juhlan aihetta anna.

Finaaleihin mikä tahansa joukkue saa vedettyä normaalia enemmän porukkaa ja kyllä niissä on joukkueesta riippumatta normaalia parempi tunnelma.

Lähtee vähän keulimaan porilaisilla nyt, kun siellä on ilmeisesti hyvin harvinainen tilanne, eli oikeasti meteliä siellä katsomossa.

Totta kai tuosta tilanteesta pitää nauttia, kun finaaleissa ollaan ja meininki on hyvä, mut ei sillä nyt tartte keulimaan lähteä.
 

charger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Se Puree! , Україна
Näissä mestaruus katkolla peleissä on aina riski että porukka alkaa jännittää liikaa ja turvat menee tukkoon. En tosin usko että vaikuttaa porilaisiin niin paljon kuin muualla.
 
Suosikkijoukkue
AIK
Hauska seurata tätä vääntöä varsinkin raumalaisten osalta, vaikka siellä onkin tehty paljon asioita hyvin ja saatu nopeasti tuloksia aikaan niin aika koomista se on kun koko kylässä on vuoden ajan ollut katsomoskene pystyssä niin jeesustellaan joka vitun foorumilla kaikkitietävinä skenepoliiseina.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Mitä ne siellä Raumalla on saanut aikaan? Rahaa palaa ja tulos 0
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös