SM-liigan fanitoiminta; Missä mennään kaudella 2012-2013 SM-liigan katsomokulttuuri?

  • 1 057 915
  • 3 930

k0l1kk0

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Oma näkemykseni Porin hallista on se, että hyvä meno siellä on ja ainakin parempi kuin eilen Jyväskylässä, mutta ei todellakaan niin hyvä mitä puhutaan tai no porilaiset puhuvat. Ei todellakaan mikään liigan paras. Ja Porissa on myös näitä ns. gloryhuntereita ihan yhtä paljon kuin muuallakin.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Jääkiekko on tätä nykyä - halusimme me sitä tai emme - ennen kaikkea viihdebisnestä ja lätkäseurat kilpailevat tasapäin muiden tapahtumien, konserttien ja "markkinahumun" kanssa siitä suuresta, maksavasta yleisöstä. Toki varmaan minä tai sinä löydämme hallille joka tapauksessa, vaikkei tapahtuma sisältäisi yhtään mitään muuta kuin kiekkopelin ja kaksi erilaista chanttia.

Typeryydestä en tiedä, mutta mielestäni seuroilla on suoranainen velvollisuus tehdä ihan kaikki mahdollinen ja mahdoton sen eteen, että yleisö hallilla viihtyy.
Asiaintilat voi hyväksyä, tai niitä vastaan voi kamppailla. Minä en ole valmis hyväksymään sitä, että parasta jääkiekolle olisi seurojen roolin kasvattaminen tunnelmanluonnissa. Haluaisin nähdä seurat pelin tarjoajina ja katsojat tunnelman tarjoajina. Se on minulle ainoa luonnollinen jako.
Oletko muuten koskaan käynyt vaikkapa Karjala-turnauksessa? Itsekään en sinällään kovasti tykkää "mediakuutio-kannustuksesta" ja mielestäni se on jopa lapsellista. Kuitenkin näyttää olevan näissäkin peleissä monen pikkunassikan ja perheellisen mieleen, että erilaiset "Angry Birds" ja "kannustuskilpailut" pauhaavat hallin ämyreistä.
Hyvin valittu esimerkki! Kävin nimittäin viime kaudella katsomassa yhden ottelun paikan päällä. Totesin, että jääkiekko-nimisestä tuotteesta on revitty irti sen koossa pitävä voima, tunne, eikä tapahtumalla ole minulle mitään tarjottavaa. Kaikki oli ihanan vaaleanpunaista, oheiskannustukset eivät kannustaneet joukkuetta vaan jotain Biltemaa ja kenellekään ei tuntunut olevan mitään väliä, kumpi voittaa. Ottelun jälkeen pelaajat kävivät (varmaan käskystä) kiittämässä yleisöä, ja meinasin oksentaa.

Tapahtumalla ei ollut jääkiekon kanssa mitään tekemistä. Se itse asiassa vei maun Suomen maajoukkueesta niin pahasti, että tulevien mm-kisojen seuraaminen on vakavan harkinnan alla. Ei vaan kiinnosta tukea millään lailla saunarahojenhankkimissampoa.

Sori lievä aiheen vaihtaminen.
 

Malmi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sympatiat: DIF
Pori, Ässät, Karjala-turnaus ja fanikulttuuri. Täällä ollaan päästy patojen ääreltä jo itse sopan kimppuun. Voi veljet. Eikös sitä nyt varsinkin Ässien tapauksessa tulisi saada aikaan jonkunlainen aselepo kun oma joukkue taistelee kannusta. Brousseau pomppii ja chänttää koko matsin, Näkkäri huutaa Ässät *taptaptap* ja TosiFani taputtaa kun vastustaja saa rangaistuksen. Kaikki ovat tyytyväisiä.
 
Viimeksi muokattu:

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Täältä tuo tempaus saa ainakin täyden hyväksynnän. Hakametsä on yleensä aika hiljainen paikka ja kaikki ääni mitä siitä yleisöstä saadaan irti on plussaa. Yksinkertaiset "taistele Tappara", "maalia Tappara" ja tietenkin "Tappara" -huudot kunnon taputuksen kera ovat parasta. Pelkkä taputtaminenkin tuo ihan riittävästi tunnelmaa.

Tämä koko juttu tuntuu hieman tyhmältä, koska kaikki haluavat sitä ääntä halliin ja sitten, kun sitä yritetään sinne saada, niin sitä yritettiinkin saada väärin tavoin.

Juuri tälläistä taputtelua ilmeni raumallakin ennen RB:tä. Toivottavasti ei koskaan enää palata niihin aikoihin sillä se kymmenen henkilön Lukko-huutelu oli kyllä niin alkeellista touhua. Kuten jo aiemmin sanoin niin se oli tuolloin ainoa tapa tuoda edes vähän ääntä halliin mutta silti kyllä nykyään on paremmin.

Ihmettelen kyllä sitä, että kaikki porilaiset täällä kannattavat omaa joukkuettaan mutta yksi joka yrittää sitä kannatusta viedä enemmän nykyisyyteen ja äänekkäämpään suuntaan, häntä kritisoivat ne "omat"... Kuitenkin he kannattavat siellä etulinjassa ässiä mutta onko muut kuin tämän ryhmittymän porukat itse osallistuneet ässien pelissä kannattamiseen mitenkään vai onko parempi, että kerran erässä huudetaan se ÄSSÄT tap tap ÄSSÄT... ja sitten vain keskitytään peliin puuttumatta ottelutapahtumaan sen enenpää?!

Ihan mielenkiinnosta tätä kysyn sillä en oikein ymmärrä, että miksi se etulinjan meininki on jotenkin joltain pois, vai olenko ymmärtänyt tähän mennessä jotain väärin...
 
Juuri tälläistä taputtelua ilmeni raumallakin ennen RB:tä. Toivottavasti ei koskaan enää palata niihin aikoihin sillä se kymmenen henkilön Lukko-huutelu oli kyllä niin alkeellista touhua. Kuten jo aiemmin sanoin niin se oli tuolloin ainoa tapa tuoda edes vähän ääntä halliin mutta silti kyllä nykyään on paremmin.

Ihmettelen kyllä sitä, että kaikki porilaiset täällä kannattavat omaa joukkuettaan mutta yksi joka yrittää sitä kannatusta viedä enemmän nykyisyyteen ja äänekkäämpään suuntaan, häntä kritisoivat ne "omat"... Kuitenkin he kannattavat siellä etulinjassa ässiä mutta onko muut kuin tämän ryhmittymän porukat itse osallistuneet ässien pelissä kannattamiseen mitenkään vai onko parempi, että kerran erässä huudetaan se ÄSSÄT tap tap ÄSSÄT... ja sitten vain keskitytään peliin puuttumatta ottelutapahtumaan sen enenpää?!

Ihan mielenkiinnosta tätä kysyn sillä en oikein ymmärrä, että miksi se etulinjan meininki on jotenkin joltain pois, vai olenko ymmärtänyt tähän mennessä jotain väärin...

Ei ole keltään pois. Lukisit nyt näitä viestejä vähän.

Porukka on siitä pääosin valittanut, että Brousseau vihjaisi perinteisen kannustamisen olevan joltain pois.

Kyllä siellä erinäistä meteliä, huutoja ja taputusta on hieman useammin kuin kerran erässä. Toki tämä ei nyt joidenkaan mielestä ole nykyään oikein kannustamista.
 

ss74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jokerit FC
Mitä taistelua?

Vääntää muun etulinjan tavoin keskustelupalstoilla ja puolustelee etulinjan toimintaa kokoajan. Kritiikkiä toimintaa kohtaan ei saa esittää jos ei ole itse mukana. Hallilla kuitenkin näkyvyys ja kuuluvuus on todella pientä.

Itsekin yritän siellä kehittää kun huudan jotakin. Voin vaan ihmetellä miksei kansa lähde mukaan ja syyttää heitä paskasta kulttuurista. Minussahan ei ole mitään vikaa.

Eiköhän Brousseau olisi aika tyytyväinen, jos jotakin tunnelmaa saataisiin aikaiseksi edes sillä perinteillä tavalla, sekä on ottanut kritiikkiäkin vastaan.

Ehkäpä Porissa suurin ongelma perinteisen ja modernin kannattajakulttuurin välillä on se, että perinteinen ei saa aikaiseksi tunnelmaa.

Tässäkin ketjussa kehuttu Porin perinteisen tyylin kannattajakulttuuri on omien kokemusten perusteella äänekkäimmillään erätaukojen aikana muodossa: "Jokerit saa kohta turpaan" tms. huutoina. Muuten on ollut aika hiljaista. Toki Porissa tulee vierailtua vain 1-2 kertaa kaudessa, joten olen varmaan ollut ne vähiten Porilaisia kiinnostavat ottelut paikalla.
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Eiköhän Brousseau olisi aika tyytyväinen, jos jotakin tunnelmaa saataisiin aikaiseksi edes sillä perinteillä tavalla, sekä on ottanut kritiikkiäkin vastaan.

Toki olisin tyytyväinen siihenkin, mutta tietysti nyt halajan myös sitä modernin meiningin mukanaan tuomaa monipuolisuutta esim. äänenkäytölliseen valikoimaan. Aluksi haluaisin nähdä täysillä sitoutuneen porukan (edes muutaman kymmentä henkilöä, joilla kohtaa ideologinenkin puoli toiminnan suhteen) itse toimintaan eikä niin, että yritetään asioita pakkosyöttää sellaisille, joita ei pätkääkään kiinnosta.

Tässäkin ketjussa kehuttu Porin perinteisen tyylin kannattajakulttuuri on omien kokemusten perusteella äänekkäimmillään erätaukojen aikana muodossa: "Jokerit saa kohta turpaan" tms. huutoina. Muuten on ollut aika hiljaista. Toki Porissa tulee vierailtua vain 1-2 kertaa kaudessa, joten olen varmaan ollut ne vähiten Porilaisia kiinnostavat ottelut paikalla.

Havaintosi tuskin poikkeavat tämän kauden muistakaan runkosarjan matseista, kovin vaisua. Nyt sitten muutamia matseja otetaan pyrähdystä pleijareiden kunniaksi, mutta itselle se on ainakin laiha lohtu kun runkosarja ei enää kiinnosta. Mutta antaa niiden olla iloisia joille riittää tämä tilanne kun joukkue ansaitsee raikuvan kannatuksen kouralliseen kotiotteluita kaudessa ja ollaan vaisummin sitten taas suurimman osan pelattavista otteluista.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Ei ole keltään pois. Lukisit nyt näitä viestejä vähän.

Porukka on siitä pääosin valittanut, että Brousseau vihjaisi perinteisen kannustamisen olevan joltain pois.

Kyllä siellä erinäistä meteliä, huutoja ja taputusta on hieman useammin kuin kerran erässä. Toki tämä ei nyt joidenkaan mielestä ole nykyään oikein kannustamista.

Olen kyllä lukenut näitä viestejä ja siksi ymmärsinkin, että häntä oli nimenomaan kritisoitu mutta en viitsi nyt ihan yli 120 sivua lukea vain tämän tiedon tähden.

Eli siis ongelma on, että toiset haluaa kannustaa toisella tavalla ja toiset sitten hiukan seesteisemmin. Ymmärrän sinänsä brosseauta, että jos saa noihin omiin meiningin päälle, niin isompi ryhmittymä rupeaa vieressä huutamaan sitä ÄSSÄT-huutoa ja peittää näin ollen sen meluavamman joukon omallaan. Ongelma voisi olla periaatteessa ratkaistavissa siten, että joko etulinja menee meuhkaamaan toiselle puolelle hallia tai sitten muut yhtyvät kyseiseen ryhmittymään. Kuitenkin luettuani näitä vuodatuksia sain sen käsityksen, että nimenomaan halutaan kannustaa tällä seesteisemmällä tavalla mutta tämä aktiivinen ryhmä kärsii tästä taasen omassa jutussaan. Ei ole mitään väärin tai oikeaa kannattamista mutta onhan se pakko todeta, että mitä enemmän meininkiä halliin saadaan, sitä enemmän se luo energiaa pelaajiin. Ja nyt tullaan siihen mitä jo aiemmin sanoin, että miten ketäkin sen äänen haluaa halliin tehdä on jokaisen paikkakunnan oma asia. Kunhan se ääni jotenkin saadaan aikaiseksi. Porissa ilmeisesti homma kusee siinä, että siellä tätä ns. vastakkainasettelua.

Itse kyllä tälläkin kaudella 2 kertaa isomäessä käyneenä en kyllä havainnut kuin käytännössä sen n. pari kertaa erässä ÄSSÄT tap tap ÄSSÄT...-HUUTOA... Ilmeisesti minäkin olin sitten mukana jossain ei niin mielenkiintoisessa pelissä vaikka mökki taisi jopa olla molemmilla kerroilla täynnä.
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ongelma voisi olla periaatteessa ratkaistavissa siten, että joko etulinja menee meuhkaamaan toiselle puolelle hallia tai sitten muut yhtyvät kyseiseen ryhmittymään. Kuitenkin luettuani näitä vuodatuksia sain sen käsityksen, että nimenomaan halutaan kannustaa tällä seesteisemmällä tavalla mutta tämä aktiivinen ryhmä kärsii tästä taasen omassa jutussaan.

Olet asian ytimessä. Juuri tästä syystä painuimme omaan katsomonosaan, koska sieltä massan keskeltä ei erotuta eikä kuuluta yhtään mihinkään muutamalla kymmenellä henkilöllä. Eikä kasvua tapahtunut toivottua tahtia, niinpä lähdettiin hakemaan vauhtia muualta ja ennen kaikkea erottumaan paremmin, koska sen jälkeen tiedettiin mikä on Etulinja. Vaikka kuuluvuus oli toki edelleen rajallista muutamalla kymmenellä hengellä, niin edistystä tuli tuohonkin puoleen paremman sijainnin ansiosta.

Ensi kauden osalta eletään siis kriittisiä hetkiä myös tästä näkövinkkelistä, että mikä se sijaintimme tulee olemaan. Ja kun sijainti olisi betonoitu, niin tämän jälkeen olisi huomattavasti helpompaa keskittyä taas ryhmän kasvua ja kehitystä edistäviin seikkoihin.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Olet asian ytimessä. Juuri tästä syystä painuimme omaan katsomonosaan, koska sieltä massan keskeltä ei erotuta eikä kuuluta yhtään mihinkään muutamalla kymmenellä henkilöllä. Eikä kasvua tapahtunut toivottua tahtia, niinpä lähdettiin hakemaan vauhtia muualta ja ennen kaikkea erottumaan paremmin, koska sen jälkeen tiedettiin mikä on Etulinja. Vaikka kuuluvuus oli toki edelleen rajallista muutamalla kymmenellä hengellä, niin edistystä tuli tuohonkin puoleen paremman sijainnin ansiosta.

Ensi kauden osalta eletään siis kriittisiä hetkiä myös tästä näkövinkkelistä, että mikä se sijaintimme tulee olemaan. Ja kun sijainti olisi betonoitu, niin tämän jälkeen olisi huomattavasti helpompaa keskittyä taas ryhmän kasvua ja kehitystä edistäviin seikkoihin.

Teillähän on käsittämättömän iso seisomakatsomo. Miksette yritä/yrittäneet ratkaisua, että teidän porukka menee toiseen päähän katsomoa?! Tuskin teidän vieressä seisovat ainakaan kritisoisi...
 

Pohjanpoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Omat ajatukseni tunnelmasta Porissa:

Synnynnäisenä porilaisena, pienestä saakka seisomakatsomossa käyneenä itselleni se perinteinen porilainen kannatuskulttuuri on se asia mikä saa kylmät väreet menemään pitkin selkärankaa. Mulle on henkilökohtaisesti aivan sama kuinka paljon ääntä raumalaiset ovat pitäneet omassa ottelussaan Jokereita vastaan ja millä tavalla.

Eikä mulle ole paskankaan väliä, mitä mieltä joku muu on Isomäen tunnelmasta verrattuna muihin halleihin. Se on mulle ollut aina riittävän hyvä. Runkosarjassa on usein verrattain hiljaista, mutta niissä ratkaisevissa peleissä, playoffeissa, sitä piisaa. Kunhan menee itse seisomakatsomoon sinne tunnelman keskelle.

Ajatelkaa nyt perus porilaista ottelussa kävijää: Työtön hitsari, 20v vanha nahkarotsi päällä, peruskoulupohjalta (5.3 keskiarvolla - laulussa vitonen), puoli pulloa kossua pohjilla hallille saapuessa. Ei tällaiset kaverit lähde mitään chantteja vetämään, mutta sitä "tylsää" Ässät-tap-tap huutoa, nuijaa ja seulaa jaksetaan kyllä huutaa, vieläpä melko kovilla desibeleillä.

Jos katson telkusta jotain futismatsia, jossa kannattajat vetävät laulua kovalla sykkeellä koko ottelun läpi, niin kyllä minä pidän sitä ihan hienona asiana, mutta ei se oikeastaan sen ihmeempiä väristyksiä saa aikaan. Jos taas katson Ässien kotipeliä telkkarista, olen aina ihan fiiliksissä kun yleisö edes sen yhden kerran erässä syttyy siihen vanhaan kunnon meininkiin. Niitä otteluitakin on ollut, joissa sitä jaksetaan vetää ennen peliä ja vielä pelin jälkeenkin, kuten kävi 2006. Se tunne on sanoinkuvaamaton.

Mulle on ok jos joku ryhmä vetää niitä laulujansa siellä hallissa. Itse otan 'alkulämmöt' kotona ensi lauantaina ja sitten menen vetämään sitä vanhaa kannattamismuotoa hallille, sitä joka tulee jostain niin syvältä sielun sopukoista. Siinä on jotain brutaalia, hullua, porilaista parhaimmillaan. Tää on vittu meidän Ässät!

Ni!
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Teillähän on käsittämättömän iso seisomakatsomo. Miksette yritä/yrittäneet ratkaisua, että teidän porukka menee toiseen päähän katsomoa?! Tuskin teidän vieressä seisovat ainakaan kritisoisi...

Ensin oltiin patalogolla (seisomakatsomon keskiosa) ja sitten mentiin kokeilemaan seisomakatsomon päädyissä. Tilanne hieman parani päädyissä, mutta suuri ihmismassa ympärillä myös eristää hyvinkin tehokkaasti äänen kulkua. Jotain pihausta toki kuului istumakatsomoonkin, mutta heikkoa tuo puoli kuitenkin oli ja edelleen kun valtavan monet valittelivat, että mikä ihmeen Etulinja kun ei kuulu eikä näy. Ensimmäiset istumakatsomovisiitit (siellä tietysti seistiin) antoivat kuitenkin osviittaa jostain tyystin muusta kun kuuluvuuspuoli parantui täten merkittävästi. Toimintaan pitäisi saada nyt ensin kunnolla betonoitua riittävästi jengiä, jonka jälkeen paluuta voisi etäisesti alkaa miettimään kun tietäisi, ettei homma tukahtuisi välittömästi seisomakatsomossakaan.

Toki yksittäisten otteluiden visiitit voisivat olla sitten hyvää kuulostelua sen osalta, että välillä mentäisiin pyörähtämään betonilla ja kuulostelemaan, että miten homma ottaa tuulta siipiensä alle jne.
 

Oto Hascak

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllä on mennyt maailma vaikeaksi, kun pitää väitellä siitä, millä tavalla saa kannattaa, mikä on sallittua kannattamista ja mikä ei. Mitä jos kannattaisimme omaa joukkuetta sillä tavalla, minkä parhaaksi koemme. Itse haluan seurata peliä, joskus hieman kiroilla ehkä, mutta päähuomio on kyllä kentän tapahtumissa. Minulle Joppen onnistunut jalkakynä on moninverroin upeampi juttu, kuin se että laulellaan kuin alakoululaiset muovisten, Saksasta tilattujen, paloturvallisten, muka näköisten lakanoiden alla. Siinä sivussa otetaan kantaa, vaikka mölyämällä, että "haistakaa vittu sm- liiga", sitten aletaankin ehkä heitteleen senttejä jäälle.

Itse siis pidän tästä vanhanaikaisesta, kotoperäisestä kannatus tavasta. Peliä huomattavasti omalla tyylillä helpompi seurata. Ja kyllä mä näitä ÄR BEE huppareitakin ymmärrän, jumalauta, mitä muutakaan vois Raumossa tehdä.

Tietty nyt tänne puskee jos jonkinlaista Mahapöpöä ja Siivouspalvelua kertoon, että me ollaan niin in, me ollaan eurooppalaisia moderneja kannattijia, meillä on kivaa, me ollaan upean hyviä, hienoja kannattajia, me taputetaankin oikein!
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Kyllä on mennyt maailma vaikeaksi, kun pitää väitellä siitä, millä tavalla saa kannattaa, mikä on sallittua kannattamista ja mikä ei. Mitä jos kannattaisimme omaa joukkuetta sillä tavalla, minkä parhaaksi koemme. Itse haluan seurata peliä, joskus hieman kiroilla ehkä, mutta päähuomio on kyllä kentän tapahtumissa. Minulle Joppen onnistunut jalkakynä on moninverroin upeampi juttu, kuin se että laulellaan kuin alakoululaiset muovisten, Saksasta tilattujen, paloturvallisten, muka näköisten lakanoiden alla. Siinä sivussa otetaan kantaa, vaikka mölyämällä, että "haistakaa vittu sm- liiga", sitten aletaankin ehkä heitteleen senttejä jäälle.

Itse siis pidän tästä vanhanaikaisesta, kotoperäisestä kannatus tavasta. Peliä huomattavasti omalla tyylillä helpompi seurata. Ja kyllä mä näitä ÄR BEE huppareitakin ymmärrän, jumalauta, mitä muutakaan vois Raumossa tehdä.

Tietty nyt tänne puskee jos jonkinlaista Mahapöpöä ja Siivouspalvelua kertoon, että me ollaan niin in, me ollaan eurooppalaisia moderneja kannattijia, meillä on kivaa, me ollaan upean hyviä, hienoja kannattajia, me taputetaankin oikein!

TUo kaikki on vain ympäroivässä jääkiekko-maailmassa tätä päivää. Eikä kukaan ole tullut kertomaan, että "miten taputetaan oikein", ainakaan tältä suunnalta vaan pikemminkin ihmtelty, että miksi porissa on jumiuduttu kastomotoiminalla samaan vuoteen kuin hallin viimeisin yleis-remonttikin... Oikeastaan on myös muualla tätä samaa kannattamis-tyyliä SUomessa mm. TPS, jokerit, saipa etunenässä lukon kannattajien lisäksi kannattavat suurilta osin chänttäämällä(anteeksi jos joku unohtui).

Mutta sanon taas, että jos ei sitä ääntä saa chänteillä aikaan niin sitten se tehdään jotekin muuten ja se minun mielesti OK. Kuitenkin pitäisi antaa respectiä niille jotka yrittävät karistaa vanhaa ja tuoda tilalle uutta.

Ja kantaa pitää ottaa tai herrat pääkallo-paikalla kuvittelee, että mitä vain päättävät ja tekevät on ihan JEES. Mitä muutakaan voi pelkkä rivi-kannattaja tehdä?!...Niinpä, ei mitään joten sitten kritisoidaan porukalla.
 

ss74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Jokerit FC
Havaintosi tuskin poikkeavat tämän kauden muistakaan runkosarjan matseista, kovin vaisua. .

Etulinjan meno on puolestaan näyttänyt ihan hyvältä, sen perustella mitä olen nähnyt. En osaa sanoa miten ääntä on riittänyt, kun on hukkunut oman porukan huudon alle. Visuaalinen puoli ainakin on ollut kunnossa, josta ISO peukku.

Porukkan väkilukuun, kun saatte vähän kasvua niin hyvä tulee.
 

asyouwere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Kyllä on mennyt maailma vaikeaksi, kun pitää väitellä siitä, millä tavalla saa kannattaa, mikä on sallittua kannattamista ja mikä ei. Mitä jos kannattaisimme omaa joukkuetta sillä tavalla, minkä parhaaksi koemme. Itse haluan seurata peliä, joskus hieman kiroilla ehkä, mutta päähuomio on kyllä kentän tapahtumissa. Minulle Joppen onnistunut jalkakynä on moninverroin upeampi juttu, kuin se että laulellaan kuin alakoululaiset muovisten, Saksasta tilattujen, paloturvallisten, muka näköisten lakanoiden alla. Siinä sivussa otetaan kantaa, vaikka mölyämällä, että "haistakaa vittu sm- liiga", sitten aletaankin ehkä heitteleen senttejä jäälle.

Itse siis pidän tästä vanhanaikaisesta, kotoperäisestä kannatus tavasta. Peliä huomattavasti omalla tyylillä helpompi seurata. Ja kyllä mä näitä ÄR BEE huppareitakin ymmärrän, jumalauta, mitä muutakaan vois Raumossa tehdä.

Tietty nyt tänne puskee jos jonkinlaista Mahapöpöä ja Siivouspalvelua kertoon, että me ollaan niin in, me ollaan eurooppalaisia moderneja kannattijia, meillä on kivaa, me ollaan upean hyviä, hienoja kannattajia, me taputetaankin oikein!



Ja Siivouspalveluhan puskee.


Tehdään se nyt heti selväksi, että mulla ei ole mitään tätä ns. perinteistä parin chantin kannattamista vastaan, enkä pidä sitä väärinkannattamisena. Muutenkin tämä väärin-oikein -vääntö alkaa lähes poikkeuksetta sieltä pertsatyylin suosioiden puolelta, kun ollaan ymmärretty pointti väärin. Näiden ns. modernien kannattajaryhmien chanttivalikomaan kyllä kuuluvat ne perushuudotkin. Ja kaikilla on oikeus kannattaa miten tahtovat, mutta niinikään mulla on oikeus ilmaista mielipiteeni esim. läpsyttimien typeryyden suhteen.

Ja kyllä niitä kolikoita on lentänyt jäälle maailmansivu, paljon ennen näitä ko. kannattajaryhmiä. Typerää edes yrittää leimata näitä kannattajaryhmiä tuollaisella. Ja minä ainakaan en pidä itseäni parempana kannattajana kuin vaikka sinua, vaikka sinä huutaisit kerran pelissä "haist sääki Laaksone vittu" ja avaisit muuten äänijänteitäsi ainoastaan kotijoukkueen tehdessä maalin. Kukin tavallaan, ja kaikki kannattajat ovat tärkeitä seuralle.

Pahoittelut mahd. kirjotusvirheistä ja vähän kömpelöstä lainaamisesta, kännykällä kirjoittelen.

e. sen verran vielä, että sekin on aika iso myytti etteikö sieltä kannattajakatsomosta pystyisi peliä seuraamaan. Välillä toki menee jotain ohi, mutta isossa kuvassa suurta eroa ei ns. normikatsomoon ole. Ja ainakin minulle se peli on kuitenkin aina pääosassa, väittäisin että valtaosalle muistakin tähän ketjuun kirjoittavista.
 
Viimeksi muokattu:

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Etulinjan meno on puolestaan näyttänyt ihan hyvältä, sen perustella mitä olen nähnyt. En osaa sanoa miten ääntä on riittänyt, kun on hukkunut oman porukan huudon alle. Visuaalinen puoli ainakin on ollut kunnossa, josta ISO peukku.

Tattista. Viilailua tietysti tarvitaan koko ajan. Uudet liput ja huivit oli jo iso edistysaskel, mutta hiomista tarvitaan ja esim. kebuvalikoima on valitettavan heikko.

Porukkan väkilukuun, kun saatte vähän kasvua niin hyvä tulee.

Kun pienet asiat saatais kondikseen, niin sitten tosissaan tätä puolta.
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mikäs tää on? Mitä isot edellä, sitä pienet perässä?

Muuta samaa RB:hen tuolla porukalla ei taida olla kuin samanoloinen nimi. Kannatusmateriaaliakaan ei olla matkittu muovisesti Saksasta. Taidetaan ennemminkin naureskella näille "moterneille" ryhmille.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Muuta samaa RB:hen tuolla porukalla ei taida olla kuin samanoloinen nimi. Kannatusmateriaaliakaan ei olla matkittu muovisesti Saksasta. Taidetaan ennemminkin naureskella näille "moterneille" ryhmille.

Ai nyt se onkin muovisesti matkittua. Taidat kuulua tuohon paskajengiin.

HOMO! Tällää homo!

Ei jumalauta mitä spedeilyä. Hyvä Pori!
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ai nyt se onkin muovisesti matkittua. Taidat kuulua tuohon paskajengiin.

Heh, viittasin nyt ihan yleisesti näihin ryhmiin enkä vain RB:hen. Me ollaan käyty Etulinjan kanssa yhtälailla troolaamassa mm. Saksalaisten ryhmien chänttiapajilla ja käydään jatkossakin, jos tarvetta tulee.
 
Viimeksi muokattu:

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Teillähän on käsittämättömän iso seisomakatsomo. Miksette yritä/yrittäneet ratkaisua, että teidän porukka menee toiseen päähän katsomoa?! Tuskin teidän vieressä seisovat ainakaan kritisoisi...

Kun ongelmahan on juuri siinä että että ne vieressä olevat kritisoi. Eikä siinä mitään, se on heidän oikeutensa, mutta oman toiminnan kehityksen kannalta se on hieman huono.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös