Sinuhe Wallinheimo

  • 24 407
  • 179

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Jatkosopimusketjussa ollaan jo varsin tyytyväisiä Wallinatorin jatkoon ja en voi itsekään tyytyväisyyttäni siihen kieltää.

Mutta kysytään nyt palstalaisilta, ovatko he olleet tyytyväisiä Wallinheimoon?

Minulla ei ainakaan valittamista, jäähyjen määrä ehkä hieman yllättävänkin suuri ja pieniä alkuvaikeuksiahan Sinkulla oli oppia tuntemaan tuomarit(!), mutta kauden edetessä on ottanut sen paikan, mikä hänelle kuuluu: Ykkösmaalivahdin roolin.
 

Seppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Peliitat ja JYP
Kun kuulin tämän kauden alussa, että Wallinheimo tulee takaisin JYPpiin, hypin seinillä. Nyt vielä jatkosopimus, ja kaikki on hyvin. Minun mielestä Wallinheimo on täyttänyt sen paikan mikä hänelle jätettiin täytettäväksi.
 
Viestin lähetti Köpi
Mutta kysytään nyt palstalaisilta, ovatko he olleet tyytyväisiä Wallinheimoon?

Minulla ei ainakaan valittamista [..] kauden edetessä on ottanut sen paikan, mikä hänelle kuuluu: Ykkösmaalivahdin roolin.

Olen ollut tyytyväinen Wallinheimoon, mutten ollut tyytyväinen alkukauden peluuttamiseen. Erityisen kivaksi jälkiviisasteluni tekee, että olin täysin oikeassa. "Sinkku" tarvitsee pelejä ja tykkää pelata paljon. Kun kauden alussa kaveri istui joka toisen pelin penkillä, tämä näkyi pelaamisessa ikävällä tavalla. Välillä tuntui olevan pahasti "off game", kuten ameriikassa sanotaan. Tuli itsekin mietittyä kauden ensimmäisiä liigapelejä nähdessä, että miten mies pelasi vielä aiemmin keväällä Elitserienin finaaleja.

Sinuhe on parantanut peliään kuin sika juoksuaan kauden aikana. Ja onhan se takalinjoilla melkoinen johtajahahmo, jolla on tarpeeksi uskottavuutta antaa kovaakin palautetta joukkueen herättämiseksi.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Viestin lähetti iiron_troikka
Sinuhe on parantanut peliään kuin sika juoksuaan kauden aikana. Ja onhan se takalinjoilla melkoinen johtajahahmo, jolla on tarpeeksi uskottavuutta antaa kovaakin palautetta joukkueen herättämiseksi.

Paransihan tuo, mutta ei kyllä täydellisesti onnistunut pleijareissa. Molemmat kotipelit eivät olleet kyllä Wallinheimolta sitä, mitä minä ainakin odotin. Ensi kautta odotellaan kuitenkin luottavaisin mielin, tuskinpa kaadumme maalivahtiin ensikään kaudella. Tai mistä sen ikuna tietää..
 

Biski

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, The Hammers
Viestin lähetti iiron_troikka
Olen ollut tyytyväinen Wallinheimoon, mutten ollut tyytyväinen alkukauden peluuttamiseen. Erityisen kivaksi jälkiviisasteluni tekee, että olin täysin oikeassa. "Sinkku" tarvitsee pelejä ja tykkää pelata paljon. Kun kauden alussa kaveri istui joka toisen pelin penkillä, tämä näkyi pelaamisessa ikävällä tavalla. Välillä tuntui olevan pahasti "off game", kuten ameriikassa sanotaan. Tuli itsekin mietittyä kauden ensimmäisiä liigapelejä nähdessä, että miten mies pelasi vielä aiemmin keväällä Elitserienin finaaleja.

Sinuhe on parantanut peliään kuin sika juoksuaan kauden aikana. Ja onhan se takalinjoilla melkoinen johtajahahmo, jolla on tarpeeksi uskottavuutta antaa kovaakin palautetta joukkueen herättämiseksi.

Minakin ilmaisen tyytyvaisyyteni Wallinheimon kauteen. Siina olen kuitenkin eri mielta, etta Sinkku olisi parantanut kauden loppua kohti. Playoffseissa Wallinheimon esitykset olivat kuitenkin pettymys. Olisi voinut odottaa kokeneelta kaverilta kovaa kuntoa kauden h-hetkella, mutta nain ei kaynyt. Olisiko Wallinheimo ollut kuitenkin vahan hermona playoffseissa?

Hyva kuitenkin, etta Sinkku jatkaa.
 

FiveHole

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kraken, Giants
Totta kyllä että oli Sinkulta vähän vaisut playoffit. Tosin kyllä oli puolustuskin aika unessa, ei paljoa auttaneet Sinkun rännikatkot, kun aina ensimmäisenä maalin taakse ehtinyt oli tapparalainen. Ihmeellisen flegmaattista touhua. Mutta kyllä mies on sen verran paljon playoffseja nähnyt ruåtsissa, että olisi luullut paineiden olevan helpommat täällä.

Heh, ehkä sitä painetta ei ollut tarpeeksi?

Siltikin, olen iloinen että Wallinheimo jatkaa ensi kaudella Jypissä, kyllä se yleensä tuo taso on hiukkasen parempi.
 

trivekku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, IFK
Kunhan ei tee Stathoseja, eli pelaa kelpo runkosarjan, mutta haparoi play-offeissa. IFK:lla meni kahdet play-offit pieleen tämän takia. Ensin kaudella 2002-2003 ja viime kaudellakin osittain.


Jos ensi kaudella ollaan play-offeissa, niin odotan kovempaa panosta Sinkultakin. Jos play-offeissa taas imuroidaan, on aivan sama mennä Nikkilällä ensi kausi.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti trivekku
Kunhan ei tee Stathoseja, eli pelaa kelpo runkosarjan, mutta haparoi play-offeissa. IFK:lla meni kahdet play-offit pieleen tämän takia. Ensin kaudella 2002-2003 ja viime kaudellakin osittain.


Jos ensi kaudella ollaan play-offeissa, niin odotan kovempaa panosta Sinkultakin. Jos play-offeissa taas imuroidaan, on aivan sama mennä Nikkilällä ensi kausi.

Wallinheimonhan piti olla vain vahvempi pelien kovetessa. Minusta hän pelasi playoffeissa huonommin kuin kertaakaan aiemmin runkosarjassa. Alkukaudesta itkin täällä SW:n ylihypetyksestä, jota ei kukaan tuntunut tajuavan silloin, harmi että SW:n sitten piti osoittaa kuolevaisuutensa juuri tärkeimmissä peleissä (etenkin tämä viimeinen). Sitä epävarmuutta, pomputtelua, keskittymisongelmia, jäätymisiä ja surfailua, joista nähtiin (näin) runkosarjan aikana vain vilahduksia, olikin sitten viimeisessä pelissä hävettävän paljon. Sinuhe oli ihmeellisen hermostunut, sen pystyi aistimaan vaikka naamaa ei maskin takaa näekään. Sinuhen yritykset rentouttaa peliään, kikkailemalle hänelle ominaiseen tapaansa, olivat tuottaa maalin vastustajalle ja nakersivat loputkin itseluottamuksestaan. Toisessa päässä torjunut Lehto oli sitä mitä playoffeissa maalivahdilta odotetaankin. Se sai Sinuhen näyttämään vieläkin surullisemmalta. Harmittaa älyttömästi Sinuhen, pettyneiden fanien ja koko joukkueen puolesta. Enkä minä pelkästään Sinuhen piikkiin tappiota halua vyöryttää, mutta kuten täälläkin on huomattu - maalivahdin epävarmat otteet vaikuttavat koko joukkueen peliin negatiivisesti. Paniikki tarttuu.

Luulisinpa Aleksis Ahlqvistin uran harppaavan ensi kaudella merkittävän ison loikan eteenpäin.

Minusta Tero Leinonen sai "Mikkelin muuri"-lisänimen Tyniltä ansaitusti. Vireessä ollessaan hän oli tosiaan kylmänrauhallinen "muuri" kovassakin paikassa. Ainakin minun muistoissani. Sinuhen lisänimi olkoon vain "sinkku".
 

Leiska

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, SuKiKa
Sinkku tuli Hippokselle ja lunasti ykkösveskarin paikan, vaikkakin peliaikaa tuli Tommi Nikkilän kanssa (jokseenkin) tasaisesti runkosarjassa. Ohjaa peliä kokemuksellaan ja pitää ääntä tolppien välissä. Hienoa, että mies jatkaa Hippoksella myös seuraavina kausina.

Ratkaisevassa Tappara-ottelussa eilen ei Sinkku ollut parhaimmillaan, mutta ei tappiota miehen niskaan voi kokonaan kaataa. Saa nähdä millainen ensi kauden maalivahtikaksikko tulee olemaan. Tommi Nikkilän lähdöllä on kovasti spekuloitu ja A-nuorissa torjuvan Aleksis Ahlqvistin on huhuttu ottavan JYPin kakkosveskarin rooli ensi kaudella. Aika näyttää, millaisella maalivahtikaksikolla ensi kauteen lähdetään.
 

Musta87

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itse koen kuuluvani tähän Wallinheimoa "ylihypettäneeseen" joukkoon, ja myönnän olleeni täysin väärässä siinä, että uskoin Sinkun kokemuksellaan pelastavan joukkueelle voiton jos toisenkin pleijareissa. Tässä Wallinheimo ei kuitenkaan onnistunut, vaan saa ottaa eilisestä tappiosta ison palan omaan piikkinsä, vaikkakaan eivät kenttäpelaajat maalien muodossa voittoa mahdolliseksi tehneet.

Se mitä en ymmärrä on kummituksen jonkinlainen tarve jatkuvasti osoittaa jälkiviisautta ja ns. "puhaltaa omaan torveensa". Omien mielipiteiden (oikeaan osuneita tai ei) korostaminen ja jatkuva esille tuominen jälki käteen useassa ketjussa alkaa mennä naurettavuuksiin. Ok, Sinä tiesit jo runkosarjan aikana, että Sinkku pettää pleijareissa...good for you. Jätetäänkö torvien soittelu siihen?
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Musta87

Se mitä en ymmärrä on kummituksen jonkinlainen tarve jatkuvasti osoittaa jälkiviisautta ja ns. "puhaltaa omaan torveensa". Omien mielipiteiden (oikeaan osuneita tai ei) korostaminen ja jatkuva esille tuominen jälki käteen useassa ketjussa alkaa mennä naurettavuuksiin. Jätetäänkö torvien soittelu siihen?

Pelkkää viisautta. Omasi oli jäljessä.
Mitä tämä "jatkuvasti" ja "jatkuva esille tuominen" oikein ovat? Yhtään ketjua en ole avannut ja kerran yhdyin toiseen mielipiteeseen muistaakseni Matti Alatalo -ketjussa tai -aiheessa tänä vuonna.
Olen tainut astua sinunkin varpaillesi talven aikana, pahoittelut siitä. Hyvät jatkot ja aurinkoista kesää, palataan uusin spekulaatioin syssymmällä.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Vipu
Niin, viisautta tai ei, mutta pessimisti voittaa aina näissä jälkiviisauden karkeloissa.

niin tai näin, en koe hävinneeni tai voittaneeni mitään henkilönä. Jypin kannattajana hävisin Jypin mukana.
 

JypFabu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp
Ajatelkaapas sitä tilannetta vähän toisinpäinkin, kun tuossa jostain menneistä kinastelette.

Yksi osa-alue, joka Jypiltä petti koko kauden osalta, oli juuri maalivahtipeli, joka sitten kulminoitui säälipeleissä, kun Sinkun kunto ei edellyttänyt tolppien väliin, mutta ketään ei ollut laittaa myöskään tilalle!

Useasti puhutaan, että epävarma maalivahti vaikuttaa koko joukkueen esitykseen ja tämä onkin täysin totta, unohdetaan kuitenkin, että maalivahdin paineet kasvaa myös sitämyötä, kun tajuaa, ettei joukkue ole iskussa, toinen tavallaan tartuttaa paniikin toiseen ja tulos on ulos, näin mielestäni kävi juuri jypille, ainakin on paha mennä syyttelemään veskaria, kun kaksi peliä muu joukkue hieroo nolla sarakkeessaan.

Jollain tavoin (sohvavalmentajan angstia) olen vihainen Nikkilän puolesta, kun ei miestä laitettu heti ongelmien tultua alkukaudesta mestikseen pelaamaan ja hakemaan tuntumaa ja itseluottamusta tekemiselleen, luukun saranoita narisuttelemalla mieheltä pilattiin oikeastaan koko kausi ja tärkeimmällä hetkellä ei sitten oikeastaan ollut ketään laittaa tilalle, kun ykkönen haparoi (vrt. Tappara, jossa oli penkiltä laittaa uusi ukko tiukan paikan tullen.)

No virheettä ei vedä kautta mikään joukkue ja ehkä näitäkin siellä toimistolla voi pohdiskella, kun mietitään mitä voi tehdä paremmin.
 

FiveHole

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kraken, Giants
Viestin lähetti kummitus
Alkukaudesta itkin täällä SW:n ylihypetyksestä, jota ei kukaan tuntunut tajuavan silloin, harmi että SW:n sitten piti osoittaa kuolevaisuutensa juuri tärkeimmissä peleissä (etenkin tämä viimeinen). Sitä epävarmuutta, pomputtelua, keskittymisongelmia, jäätymisiä ja surfailua, joista nähtiin (näin) runkosarjan aikana vain vilahduksia, olikin sitten viimeisessä pelissä hävettävän paljon.
Itsekin (yli)hypetin Wallinheimoa kauden aikana, mutta silti seison sanojeni takana, että ei nyt parempaa jälkeä playoffseissa varmaan Nikkilänkään avulla olisi tullut. Tätä toki ei voi todistaa muu kuin joku vieras rinnakkaistodellisuudesta joka kertoisi miten siellä kävi kun Nikkilä oli maalilla.

Luulisinpa Aleksis Ahlqvistin uran harppaavan ensi kaudella merkittävän ison loikan eteenpäin.
Toivotaan näin. Katsomossakin kun olen kuunnellut A ja B junnujen mietteitä Aleksista ja mitä olen miehen pari peliä nähnyt, on siinä liian hyvä lupaus menetettäväksi.

Minusta Tero Leinonen sai "Mikkelin muuri"-lisänimen Tyniltä ansaitusti. Vireessä ollessaan hän oli tosiaan kylmänrauhallinen "muuri" kovassakin paikassa. Ainakin minun muistoissani. Sinuhen lisänimi olkoon vain "sinkku".
Niin, Leinonen torjui itsensä minun sydämeen myös. Mutta Leinonen kärsi eniten Jypin "kaikki pelaa" mentaliteetista, johan mies itsekin totesi kauden jälkeen että on tottunut että saisi pelata enemmän ja etenkin useamman pelin putkeen. Nyt siinä vaihteli Nikkilää, Pitkämäkeä ja Lehtoa, jotka mielestäni olivat paljon heikompia. Lehto muuten on kehittynyt kyllä kovasti, miehellähän kestää jo pällikin. Jypin harmiksi.

Wallinheimo on sopeutunut mielestäni vähän paremmin tuohon peluutustapaan, kun mies laitettiin kentälle Nikkilän pelin jälkeen, ei mies epäröinyt taas näyttää että kuka se ykkönen oikeasti on. Playoffit nyt tosiaan meni sitten kuten meni, no can do.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Wallinheimosta tänään iso juttu Keskisuomalaisessa, kun mies palkittiin Keskisuomalaisen juhlaillallisella kauden parhaana pelaajana.

Luulisin että tämä kommentti pistää ihmettelemään, jos ei muuta:

- Mulla oli nivuset pirun huonossa kunnossa jo ennen pleijareita, enkä pystynyt treenaamaan pudotuspelien aikana ollenkaan. Tein sinänsä virheen, kun ajattelin, että pelit voi kääntää voitoksi pelkällä itseluottamuksella, vaikka tiesin, etten ollut kuitenkaan fyysisesti sellaisessa kunnossa. Vähän hölmöyttäni menin pelaamaan, runkosarjassa peräti kuusi nollapeliä torjunut "Sinkku" puhahtaa.

Ainakin rehellisesti myöntää, että pelasi huonosti.
 

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti FiveHole
Nyt siinä vaihteli Nikkilää, Pitkämäkeä ja Lehtoa, jotka mielestäni olivat paljon heikompia. Lehto muuten on kehittynyt kyllä kovasti, miehellähän kestää jo pällikin. Jypin harmiksi.

Tästä olen siltä osin eri mieltä, että Leinosen aikaisista maalivahtipareista sekä Pitkämäki että Lehto olivat mielestäni Leinosta parempia maalivahteja. Pitkämäen kohdalla ero ei ole mitenkään iso, mutta Lehto oli jo JYPin aikana varsin hyvä maalivahti. Jos Leinosella olisi ollut selkeästi huonompi kakkosvahti kuten tällä kaudella Nikkilä Wallinheimoon nähden, varmasti hän olisi saanut pelata enemmän, mutta näin ei oikein minään vuonna ollut.

Leinosen peleistä mainittakoon vielä sellainenkin juttu, että omista puheistaan huolimatta hän pelasi esimerkiksi viimeisellä JYP-kaudellaan paljon paremmin sellaisina jaksoina, joissa hän pelasi määrällisesti vähemmän. Tämän voi jokainen tarkistaa, jos löytää viime kauden tilastot vielä jostain.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Viestin lähetti FourForty
Tästä olen siltä osin eri mieltä, että Leinosen aikaisista maalivahtipareista sekä Pitkämäki että Lehto olivat mielestäni Leinosta parempia maalivahteja. Pitkämäen kohdalla ero ei ole mitenkään iso, mutta Lehto oli jo JYPin aikana varsin hyvä maalivahti.

Pitkämäki sai aivan kohtuuttoman palautteen yhden Sami Torkin (vai oliko se Torkki) maalin seurauksena. Mikäli sitä yhtä maalia ei olisi Pitkämäelle mennyt, olisi häntä kehuttu aika lailla maasta taivaaseen Jyväskylässä. Lehto oli huomattavasti Leinosta rauhallisempi torjuja, minusta myös Leinosta parempi, mutta niinhän se on, että hyppiminen ja heiluminen sekä teatteritorjunnat tuntuvat vakuuttavan tässä mertarannan kyllästämässä maassa siihen, miten maalivahtia arvostetaan.
 

Suomi-Salama

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Niin no, ei nyt unohdeta niitä kuuluisia Lehdon yläkulmia. Siinä mielessä muistutti Nikkilää: kontillaan jo valmiiksi kun kiekko vastustajalla sen omassa päässä. En sitten tiedä, kuinka suuri osuus tässä on JYPin maalivahtivalmennuksella, mutta en ole ollut havaitsevinani Lehdossa mitenkään erityisesti tätä piirrettä enää Tappara-paidassa.

En oikein osaa yhtyä nyt tähän Leinosen maalivahtilahjojen vähättelyyn. Kun sai paljon peliaikaa, oli jopa maaginen. Siinä mielessä yhdyn kyllä kritiikkiin, että tasaisen peluutuksen kaavalla miehestä ei saatu parasta terää irti. Omalaatuisessa torjuntatyylissä en näe mitään kummallista saati ylihypetyksen aihetta. Kai se on aivan sama miten torjuu, kunhan torjuu.
 

Pauli

Jäsen
Tämä kausi Terolla on mennyt paljon paremmin mitä Lehdolla. Wallinheimo on kuin taivaan lahja jypille. Pelaa tällä tasolla ainakin viisi vuotta vielä, eikä ole lähdössä enään muualle. Lehto parantanut peliä huomattavasti kun playoffit alkoi ja kahvakiekko nousi taas tuloksekkaimmaksi pelityyliksi. Kyllä Lehto on kuitenkin hyvä liigatason maalivahti.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Viestin lähetti Pee
Minun puolestani tämä ns. sosiaalipeluutus, josta yhtenä esimerkkinä olkoon vaikka Wallinheimon pelaamat kauden seitsemän (!!!) viimeistä ottelua, saa vaikka jatkuakin, jos Sinkun otteet ovat myös ensi kaudella yhtä ailahtelevia. Nollapelien määrä on tietenkin hyvää luokkaa, mutta monet keskinkertaiset ottelut ja erityisesti floppaaminen pudotuspeleissä - olipa sitten loukkaantunut tai ei - jättivät kyllä jotenkin vaisun kuvan "Ruotsin sarjaan parhaan molarin" paluukaudesta.

Toivoa sopii, että päättynyt kausi oli Nikkilälle heikko vain "toisen kauden kirouksen" takia ja ensi syksynä hän pystyisi haastamaan kokeneemman ykköskassarin kunnolla. Ikinä en ole arvostanut sukunimikaimani Kengän pelillisiä suorituksia niin paljon kuin yleisesti Jyväskylässä häntä on arvostettu (Marko Leinonen on JYPin historian paras molari), mutta toivoa sopii, että Siekkinen pystyy tuomaan maalivahtivalmennukseen uusia tuulia...

Minä en kyllä tuota ailahtelevuutta allekirjoita. Jos maalivahti pelaa JYP:n tasoisen pakiston takana kuusi nollapeliä ja repäisee runkosarjassa yli 92% torjuntaprosentilla, pitäisin kautta vähintäänkin hyvänä. Tokihan SW:lle huonojakin pelejä mahtui joukkoon, mutta olisimmeko me sitten peluuttamalla enemmän Nikkilää olleet ylempänä?

Toki SW:n ja JYP:n kaudesta jäi kehno maku kahden viimeisen kotipelin epäonnistumisen myötä, mutta siltikään en kyllä tuota Peen teoriaa allekirjoita.
 

kummitus

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti Köpi
Minä en kyllä tuota ailahtelevuutta allekirjoita. Jos maalivahti pelaa JYP:n tasoisen pakiston takana kuusi nollapeliä ja repäisee runkosarjassa yli 92% torjuntaprosentilla, pitäisin kautta vähintäänkin hyvänä.

No ainakin osa noista nollapeleistä oli kyllä enemmän tai vähemmän vastustajan surkeuden ansiota, kuin Sinuhen. Ne nostavat kivasti myös tuota torjuntaprosenttia. Luulisin että Nikkiläkin olisi ollut hyvänä päivänään ainakin lähellä nollaa noissa tapauksissa, voihan toki olla että pelkkä Sinuhen habitus on avittanut joukkuetta juuri noissa Lukko ja Saipa-peleissä jamitäniitänytoli.
Niin, ja mitä Jypin viime kauden puolustukseen tulee, niin kyllä se minusta oli Jypin mittapuussa vähintään hyvä.
 

Köpi

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Buffalo Sabres, Green Bay Packers
Viestin lähetti kummitus
No ainakin osa noista nollapeleistä oli kyllä enemmän tai vähemmän vastustajan surkeuden ansiota, kuin Sinuhen. Ne nostavat kivasti myös tuota torjuntaprosenttia. Luulisin että Nikkiläkin olisi ollut hyvänä päivänään ainakin lähellä nollaa noissa tapauksissa, voihan toki olla että pelkkä Sinuhen habitus on avittanut joukkuetta juuri noissa Lukko ja Saipa-peleissä jamitäniitänytoli.
Niin, ja mitä Jypin viime kauden puolustukseen tulee, niin kyllä se minusta oli Jypin mittapuussa vähintään hyvä.

No otteluohjelmasta voinet tarkistaa, ketä vastaan SW nollan piti. Lähinnä pointti oli kyllä siinä, että en allekirjoita tuota väitettä W:n ailahtelevaisuudesta tämän kauden osalta. Pidän kautta Wallinheimon kohdalta onnistuneena, huolimatta vaikka nollapelit tulivatkin osittain vastustajan surkeuden ansiosta(?).
 

er_bai_wu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, LOFC, JJK, NYR, S.S. Lazio, v. Sacher-Masoch
Viestin lähetti kummitus
No ainakin osa noista nollapeleistä oli kyllä enemmän tai vähemmän vastustajan surkeuden ansiota, kuin Sinuhen. Ne nostavat kivasti myös tuota torjuntaprosenttia.

Minusta tämä on turhanpäiväistä repastelua; mitä väliä sillä on millä tavalla nollapelit tulevat. Pitääkö pelissä torjua 100 laukausta ja 15 läpiajoa, ja sitten vielä kopata kaikki laukaukset 20 minuutin 5-3 yv:llä, että nollapeli on 'ansaittu'? Samalla logiikalla voin sanoa, että suurin osa Tim Thomasin nollapeleistä tuli vastustajan huonouden ansiosta. Nollapeli=vastustajan huonoutta=maalivahdin hyvyyttä, eikös vain?
 

Vipu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Viestin lähetti kummitus
No ainakin osa noista nollapeleistä oli kyllä enemmän tai vähemmän vastustajan surkeuden ansiota, kuin Sinuhen. Ne nostavat kivasti myös tuota torjuntaprosenttia. Luulisin että Nikkiläkin olisi ollut hyvänä päivänään ainakin lähellä nollaa noissa tapauksissa, voihan toki olla että pelkkä Sinuhen habitus on avittanut joukkuetta juuri noissa Lukko ja Saipa-peleissä jamitäniitänytoli.
Niin, ja mitä Jypin viime kauden puolustukseen tulee, niin kyllä se minusta oli Jypin mittapuussa vähintään hyvä.

Ja yhden miehen ristiretki jatkuu.

Ymmärrämme kyllä, että kaikkea ei voi kaataa Tommin niskaan. Vika ei ollut hänessä vaan olosuhteissa. Jos Tommi olisi saanut enemmän vastuuta, niin hän olisi varmasti pelannut monta nollapeliä ja torjuntaprosentti olisi ollut jopa yli 90.

Ymmärrämme myös, että suurin osa Sinuhen saavutuksista ei ollut hänen ansiotaan. Noin hyvän puolustuksen takana pelaa kuka tahansa nollapelin jotain Lukon tasoista joukkuetta vastaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös