Silloin huomasin, että aika on kulunut nopeasti

  • 28 126
  • 131

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Se on karmea tunne, kun aina välillä tajuaa, että jostain tapahtumasta on useampi vuosi aikaa. Äsken se yllätti taas, aivan puskista, kun tajusin, että ensi vuonna on taas USA:n presidentinvaalit. Helvetti, juurihan ne oli. Ja itse tapahtumaa edelsi useampi kuukausi järjetöntä möllytystä TV:ssä ja palstoilla. Sen käynnistymistä taas odotellessa.

Millaisia puuskahduksia vuosien katoamisesta muilta löytyy?
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Karsinnat jalkapallon vuoden 2014 MM-kisoihin alkoivat viime keskiviikkona. Oli kyllä aika hämmentynyt olo, kun vielä n. viikko sitten tiedotettiin että Suomi tippuu vitoskoriin MM-karsintojen arvonnassa. Niin, eihän tässä ole kuin vuosi ja pari kuukautta päälle kun karsinnat taas käynnistyvät meidänkin kohdalla.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Jokaisen draftin aikaan huomaa ajan kiitäneen todella nopeasti. Eihän tästä ole kuin muutama vuosi, kun Kari, Mikko ja Tuomo valittiin ekalla kierroksella.

Eniten kuitenkin huomaan ajan muuttuneen, kun ajelen läpi vanhojen lapsuuteniaikaisten alueiden eli Keravan, Hyrylän ja Nummelan. Näistä kolmesta Kerava on muuttunut todella paljon edukseen. Moni 80-luvulla ja aiemminkin siellä asunut muistaa hyvin Kurkelan, Ahjon sekä Ali-Keravan. Noista ajoista on muistuttamassa enää vain rippeet, jotka nekin ovat muuttuneet huomattavasti.
Hyrylän keskusta sekä Nummela edustavat puolestaan täysin päinvastaista trendiä.
 

ufon_kaakao

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Sebastian Aho
Kyllähän näitä pysäyttäviä hetkiä tulee jolloin valkenee kuinka lyhyt ihmiselämä on.

Itselleni ensimmäisenä tulee mieleen, että 2011 Euroviisufinaalista on jo yli kuukausi. Aika tuntuu kuin lentävän siivillä. Entä onko kukaan miettinyt, että Rob Valicevicin sopimuksen purkamisesta on jo yli 6,5 vuotta? Välillä ihminen tuntee vaan itsensä niin pieneksi ja merkityksettömäksi tämän suuren maailman keskellä. Juuri siksi vuosi-ym merkkipäivät ovat niin tärkeitä, kyetäksemme pysähtymään ja pohtimaan tärkeitä ja meille merkittäviä asioita elämämme eri vaiheilta.
 

Nume

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, FC Bayern München, SoJy
Välillä ihminen tuntee vaan itsensä niin pieneksi ja merkityksettömäksi tämän suuren maailman keskellä. Juuri siksi vuosi-ym merkkipäivät ovat niin tärkeitä, kyetäksemme pysähtymään ja pohtimaan tärkeitä ja meille merkittäviä asioita elämämme eri vaiheilta.

Tämä oli todella hienosti kuvailtu mitä itsekin monesti olen miettinyt! Välillä tuntuu pahalta, kun tajuaa ettei ole oikeastaan edes tajunnut, että mitä on viimeisen kuukauden aikana tehnyt jne.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Yleensä noita aina miettii kun on vaikka serkun rippijuhlissa tai lakkiaisissa ja sitten alkaa muistelemaan montakos vuotta omista vastaavista juhlista oli. Esimerkiksi nyt juuri serkun lakkiaisissa älysin, että on vierähtänyt 8 vuotta omista yo-juhlista. Melko nopeasti meni sekin aika.

Myös SC-finaalien aikana tuli huomattua, että Selänne nosteli kannua 4 vuotta sitten. Sehän oli lähes eilen.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Intistä kotiutumisestani on kulunut heinäkuun alussa 10 vuotta, ja onhan tuo jo jonkinlainen aika kun kuitenkin silloinkin ollaan ihan aikuisiässä oltu eli vanhojahan tässä perkele kaikesta päätellen ollaan.

Ja ehkä siitä saa parin viikon kuluttua vielä konkreettisemman todisteen, kun rävähtää tasan 30 mittariin.

Tänään puolestaan tuntui viimeinen vuosi kuluneen varsin hätäisesti, kun vietettiin vaimon kanssa ensimmäistä hääpäivää eli siitäkin viime kesän juhlapäivästä on jo vuosi painettu menemään.
 

Jack DiBiase

Jäsen
Suosikkijoukkue
WiFi Password: XHeKaJ#72
Liittykö tämä topic sattumoisin tämän illan Nelosen leffaan (Click)?

Sitten asiaan. Juurihan Jets siirtyi Phoenixiin, mutta todellisuudessa Winnipeg on ollut jo ilman seuraa lähes yhtä kauan kuin Jetsin NHL-historia kesti (17 ja 15 vuotta).
 

AJTSS

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars, TPS
Peruskoulu loppui, kyllä se 9 vuotta meni nopeasti, täytyy myöntää.

Nyt kohti uusia tuulia, jännä nähä mitä tulevaisuus tuo tullessaan!
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Olin eilen Turun lentokentällä katsomassa amerikkalaista osastotaitolentämistä (Thunderbirds). Olen aikaisemminkin ollut Turun lentokentällä katsomassa amerikkalaista osastotaitolentämistä (Blue Angels). Huimaa on ajatella, että tässä välissä on aikaa ehtinyt kulua 20 vuotta.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Mun elämäni on pelkkää ajan nopeasti kulumista. Parhaiten sen ymmärsin (taas) kun katselin South Parkin jaksoa You're getting old. I have this condition, it's called "being a cynical asshole".

Ylempänä mainittu osastotaitolentäminen jäi tällä kertaa kokematta, mikä hyvä onkin, jotta vältyn muistelemasta sitä, että tulihan ne siniset enkelitkin silloin joskus jo nähtyä. Eilen katselin parvekkeelta kyllä, oli hienon näköistä. Tänään en katsellut parvekkeelta, tosin ei katsellut kukaan muukaan, mistään. Oli huonon sään vuoksi peruutettu koko näytös. Ilmeisesti hävittäjällä ei voi lentää sateella.

Aika tuntuu yleisesti menevän paljon nopeammin nykyään. Kyynisenä persreikänä uskon sen johtuvan siitä, että kaikki kokemisen arvoinen on kuitenkin jo koettu ja nyt lasketellaan pikavauhtia tämä loppuelämä pois kuleksimasta.
 

H.J.Simpson

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Barça, Tahko, Flyers
Niin, avasin Iltalehden nettisivut ja huomasin, että Victorian ja Danielin häistä on kulunut vuosi. Mediaa seuranneena tuntuu, että häistä olisi kulunut noin viikko.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eikö ne 18-kesäiset tytöt enää meitsistä tykkää? Kymmenen vuotta tässä välissä ryypiskelin ja mitä hittoa on tapahtunut..
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Se on karmea tunne, kun aina välillä tajuaa, että jostain tapahtumasta on useampi vuosi aikaa. Äsken se yllätti taas, aivan puskista, kun tajusin, että ensi vuonna on taas USA:n presidentinvaalit. Helvetti, juurihan ne oli. Ja itse tapahtumaa edelsi useampi kuukausi järjetöntä möllytystä TV:ssä ja palstoilla.

Heh, pakko myöntää että ei olisi tullut mieleenkään, että nuo vaalit olisivat näin pian. Vaikka onhan tässä aikaa jo mennyt...Syksystä tähän päivään tuntuu myös todella lyhyeltä ajalta, vaikka onhan tuossa ollut päiviä välissä.
 

Benny

Jäsen
Suosikkijoukkue
Byllistys
Siitä on jo 25 vuotta kun Mauri Eivola pelasi hetken SaPKossa. Siitäkin on jo 20 vuotta kun joku äiti sanoi lapselleen, joka hyppäsi eteeni, että "Annapa setä menee ensin!"
 

Rocco

Jäsen
Törmäsin (en kirjaimellisesti) baarissa kaverini tyttäreen. En iskenyt, mutta pantava oli.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kummityttö sai ajokortin joku ajast`aika sitten... Vastahan niitä ristiäisiä vietettiin. Ja oma muksu siirtyy yläkouluun syksyllä.

Aika on saanut siivet.
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Niin. Oma poikani aloittaa syksyllä yläasteen. Eihän siitä ole pitkä aika, kun junnu vielä konttasi. Peilin edessä huomaa myös ajan kuluneen - valitettavasti. Ennen olin nuori ja nätti. Nyt olen enää ja. Kohta en ole enää sitäkään...
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Nuorin poika pääsee ripille kolmen viikon kuluttua ja nyt väännetään kättä mopoasioista. Ei saatana.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Broidin ipanat ovat molemmat täysi-ikäisiä. Eihän siitä ole aikaakaan, kun makasivat huovan päällä lattialla vaipoissa...
 
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers
Sukulaistytön rippijuhlat saivat minutkin ajattelemaan ajan kulumista. Ei siitä kuitenkaan niin kauaa uskonut olevan kun laitoksellakin käytiin häntä katsomassa.

Myös tädin vanhentuminen ja sairastelut siitä johtuen on toinen juttu. Tuntuu ettei siitä ole kun muutama vuosi kun hänkin oli vielä pirteä nelikymppinen, ja nyt onkin kaikki toisin.

Niin, ja nyt saa panna MM-95 ikäisiä tyttöjä. Nevö föget!
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Pikkuserkkutyttö tms. joku sukulaisteini pääsee kesällä ripille. Justiinhan mä olin siellä himassa lapsenvahtina kun kakara oli vielä taaperoiässä. Ei siitä voi olla niin kauaa kun mä kerran kumminkin kävin jo ammattikorkeakoulua silloin.

Vaan taitaa siitä se 14-15 vuotta olla.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös