Siirtoikkuna sulkeutuu – Tobbarin viimeiset peliliikkeet?

  • 111 891
  • 1 005

Sikariporras

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sikariporras
Eli minkä faktan olet nyt siis kertonut? +- tilastot jonkin oman ottelumäärän perusteella?
Vastustajan maalipaikat Ilvestä vastaan ja vastustajan maaliodottama Ilvestä vastaan. Ei kelpaa näytöksi. Pitäisi vain uskoa hokemaa Ilveksen puolustuspeli on sarjan parasta ja HIFK:n puolustupeli on ihan paskaa?

Vain JYP:n ja Saipan vastustajat ovat luoneet enemmän maaliodottamaa kuin Ilveksen vastustajat. HIFK vastustajat viidenneksi vähiten.Ilves siis sijalla 13. Myös maalipaikat kertovat, ettei Ilveksen vahvuus ole puolustuksessa. Kevään peleissä tämä tulee korostumaan. HIFK-Ilves pelissä saatiin esimakua, kun HIFK alisti fyysisesti Ilvestä 6-0.
 

Hokipedia

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, LA Kings, Underdog
Olivatko nuo pakit vapaana kun Manninen hankittiin? Se on tietysti helppo ostella stigaukkoja joukkueeseen, kun ei ole huolta budjeteista. Voidaan me sopia, että täällä jatkoajassa osataan paremmin joukkueen kokoaminen ja valmennus, kuin siihen palkatut ammattilaiset. Ihan miten vain. Kerrotko vielä miksi sinun hehkuttamasi Ilveksen puolustus antaa vastustajille niin paljon enemmän maaliodottamaa- ja paikkoja?
Noista osa on siirtynyt ennen Mannista, osa Mannisen jälkeen. Mutta eihän se pakiston valuvika ollut ajankohtainen vasta Mannisen kohdalla, vaan heti alkukaudesta.

Boldattu kohta on klassikkoajattelua, jolla logiikalla emme voisi kritisoida edes pelaajia, koska muuten ”voidaan me sopia, että täällä jatkoajalla osataan paremmin jääkiekon pelaaminen, kuin siihen palkatut ammattilaiset.”
 

skattankundi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Röda
Fiksusti myös Kiviharju nimetty tuolle listalle jolloin pelikuntoa voidaan ajaa Mestiksen puolella sisään ja ylläpitää esim. välipäivinä
Onkohan tässä määritelty mihin joukkueeseen menee mestiksen puolella, jos vaikka kuntoutuu mestiksen välierävaiheessa ja jäljellä ei ole näitä IFK:n ns. yhteistyöseuroja KiVaa ja JoKP:ia.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Leffakerhossa on kuitenkin vain kourallinen jäseniä ja sen vaikutus leffatuotantoon ja näyttelijöihin on pyöreä 0.
Jos haluaa vaikuttaa siihen leffatuotantoon, pitää osoittaa palaute sinne. Tämä leffakerho onkin lähinnä keskustelukerho jossa vittuuntuneet katsojat hakevat vertaistukea toisistaan ja jonne toisinaan ilmaantuu trolleja haastamaan riitaa.

Muuten monesko nimimerkki on menossa ja muistatko miten ne aiemmat trollaus-performanssit ovat täällä päättyneet?
 

C2 huutelija

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
@C2 huutelija Itse uskon vahvasti että Kiviharju oli laskettu pelaavaan kuusikkoon. Ja aivan varmasti edelle esim Kotkansaloa. Sieltä puuttuu siis kaksi peliätekevää puolustajaa. Kukaan täysjärkinen UTJ ei ole voinut lähteä rakentamaan pakistoa sen varaan, että siellä olisi Kotkansalon aiemmilla esityksillä ja loukeilla paikka vakiona avaavassa kuusikossa

Melart-Lindbohm
Sund-Martin/Salin
Kotkansalo-Motin
Kiviharju/Salin

Näin mä uskon Peltosen ajatelleen. Et jompikumpi nuorista breikkaisi.

Kotkansalo on kuitenkin ollut jo maajoukkueessa.
 

Synyster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Minusta jengi on oikein hyvä, mutta Martinin loukkaantumisen päässä isoista ongelmista. Sen vuoksi itse olisin toivonut ns. vakuutusta, jolla vahvuudet ovat selkeästi hyökkäyspäässä.
 

tommy36

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Sisääntulosi on muuten ollut hieno! Suorilta Tobiaksen ketjuun puolustamaan HIFK:n hienosti rakennettua alakertaa. Hiukan epäilyttää onko tässä jokin salainen tehtävä annettu vai sama kirjoittaja kuka puskee jälleen uudella nimimerkillä. Meinaan kirjoitustapa ja tyyli alkaa olemaan jo liian lähellä aiempia trolleja.
Juu alkaa tosiaan vaikuttamaan, että tämä hiihtopainin suomen mestari on luonut tänne itselleen kymmeniä, ellei jopa satoja nimimerkkejä, joita sitä mukaa ottaa käyttöön, kun edellisen kanssa lentää painitrikoot lepattaen sinne tatamille.
 

Sikariporras

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sikariporras
Pitänee alkaa hokemaan "HIFK on paskaa" ja heittelemään ala-asten tason mukahauskoja painitrikoojuttuja,niin jos sitten agressiivisuus minua kohti laimenisi.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Pitänee alkaa hokemaan "HIFK on paskaa" ja heittelemään ala-asten tason mukahauskoja painitrikoojuttuja,niin jos sitten agressiivisuus minua kohti laimenisi.
Se olisi jo jotain uutta agendassasi. Kokeile
 

Helsingforce

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ilman Ville Peltosta ja Tobias Salmelaista
Pointti oli ettei yksi riitä.
Se ei ollut lainaamani viestin kirjoitettu pointti.

Ei kun siis nimenomaan se minun pointti oli ja on koko ajan ollut, että yksi kiekollinen puolustaja ei riitä.

En ole juuri puhunut loukkaantumisista tässä yhteydessä, mutta tietenkin sekin on osa yhtälöä. Täytyy senkin puoleen olla enemmän kuin yksi kiekollinen puolustaja, koska jos Martin loukkaantuu niin sitten se on siinä, YV on sen verran tärkeä osa pudotuspeleissä, että kun ykkösylivoimasta tippuu yksi kulmakivi, niin voi sanoa hyvästit menestystavoittelulle.

Ja tartuin tuohon viestiin nimenomaisesti, koska siinä oli myös Lepistö mainittu. Lepistö on korvattu,

Lepistö ei ole korvattu hankinnalla. Hänen bubbling under oli Kiviharju, joka olisi saattanut vetää tuon roolin melko hyvin ja kasvaa kauden aikana siihen rooliin, mutta hänen loukkaannuttua ei ole yhtään ketään kiekollista pakkia vasemmalla.

ja kun pelaajatyyppi oli mainittu, niin nimenomaisesti vielä Martinilla. Höpöttelyt oikeista ja vasemmista puolista jätän tässä kontekstissa olaan arvoonsa.

Höpöttelyt oikeista ja vasemmista puolista ovat oleellisia, koska vasen ei ole oikea, eikä oikea ole vasen. Tällainen olisi ollut oikein mallikas pakisto:

Lindbohm - Martin
Lepistö - Motin
Melart - Salin
Kiviharju, Sund, Luhanka, (Kotkansalo? Lehmus?)

Sitten jos kukaan ei loukkaannu, Kiviharju ja Salin onnistuu, Kotkansalo kuntoutuu ja kaikki menee mallikkaasti, olisi esim. Sund ja Kotkansalo olleet myös hyvää potentiaalista kauppatavaraa, jos esim. tarvitaan kevääksi joku "Gardiner".

Sinun kanssa olen samaa mieltä, että yksi kiekollinen pakki ei riitä, ja siksi Salin & Kiviharju olisi pitänyt korvata yhdellä laadukkaalla kiekollisella puolustajalla.

Vai niin. Mutta tämä oli ja on ollut väitteeni koko ajan. Vähintään yhdellä, mutta mielestäni Kiviharju olisi pitänyt korvata jo alkusyksystä ja jos sitten olisi tullut eteen tämä tarve korvata myös Salin, niin sekin olisi pitänyt tehdä.

Se mitä tuolta nyt jäi uupumaan on toinen ylivoimapakki, mitä Sund tai Seppälä ei mielestäni hyvällä tahdollakaan ole.

Nimenomaan. Tätähän tässä on syksystä lähtien sanottu.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Pitänee alkaa hokemaan "HIFK on paskaa" ja heittelemään ala-asten tason mukahauskoja painitrikoojuttuja,niin jos sitten agressiivisuus minua kohti laimenisi.
Kahden päivän saldo: Meuhkattu kuinka surkeita kannattajia HIFK:lla on, kehutaan pakisto parhaaksi ikinä missään, kehotetaan rakentamaan itse parempi jos ei napostele ja lopuksi heittäydytään marttyyriksi. Jäikö jotain välistä? Sama kaava toistuu jälleen kerran.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kahden päivän saldo: Meuhkattu kuinka surkeita kannattajia HIFK:lla on, kehutaan pakisto parhaaksi ikinä missään, kehotetaan rakentamaan itse parempi jos ei napostele ja lopuksi heittäydytään marttyyriksi.
Eikä pelkästään tässä HIFK-osiossa.
 

Sikariporras

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sikariporras
Kahden päivän saldo: Meuhkattu kuinka surkeita kannattajia HIFK:lla on, kehutaan pakisto parhaaksi ikinä missään, kehotetaan rakentamaan itse parempi jos ei napostele ja lopuksi heittäydytään marttyyriksi. Jäikö jotain välistä? Sama kaava toistuu jälleen kerran.
Mikäs nyt kiukuttaa? HIFK:n neljäs peräkkäinen voittoko? Perusta minulle oma ketju, jossa voit keskittyä minun ruotimiseen. Itse pysyttelen asiassa. Vaikka HIFK:n pakisto kalpenee Ilveksen vastaavaan niin ei ole HIFK:lle tehty kuin kaksi maalia sarjajohtajaa ja kolmosta vastaan.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Mikäs nyt kiukuttaa? HIFK:n neljäs peräkkäinen voittoko? Perusta minulle oma ketju, jossa voit keskittyä minun ruotimiseen. Itse pysyttelen asiassa. Vaikka HIFK:n pakisto kalpenee Ilveksen vastaavaan niin ei ole HIFK:lle tehty kuin kaksi maalia sarjajohtajaa ja kolmosta vastaan.
Sinua ei hirveästi näkynyt IFKn vaikean jakson aikana. Hiihtäjäpainijalle uskolliseen tapaan saavut paikalle hyvän jakson aikana trollaamaan. Jokainen tyylillään.
 

Sikariporras

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sikariporras
Sinua ei hirveästi näkynyt IFKn vaikean jakson aikana. Hiihtäjäpainijalle uskolliseen tapaan saavut paikalle hyvän jakson aikana trollaamaan. Jokainen tyylillään.
Varmaan siksi koska en ollut hankkinut kirjoitusoikeuksia. Vaikeita hetkiä tulee joka joukkueelle, ne kuuluvat urheiluun. Ala-aste läpät ei ole oikein mun juttuni. Minä pyrin katsomaan asioita objektiivisesti, faktoihin perustuen. Myöskään öyhöttäminen ei ole minun juttuni, mutta jokainen tyylillään. Mikä teitä risoo, että pitää vieläkin jauhaa henkilötason juttuja?

Jutellaan ennemmin HIFK:n puolustuksen tasosta versus muut, vaikka se Ilves.
 
Minusta jengi on oikein hyvä, mutta Martinin loukkaantumisen päässä isoista ongelmista. Sen vuoksi itse olisin toivonut ns. vakuutusta, jolla vahvuudet ovat selkeästi hyökkäyspäässä.

Olen tästä kanssasi samaa mieltä, yksi kiekollinen puolustaja tuonne alakertaan olisi ollut syytä hankkia. Silloin olisi helpompi hengittää. Toisaalta on se niinkin, että ei mikään joukkue kestä parhaan kiekollisen puolustajansa pitkää poissaoloa keväällä, ei edes Ilves. Just nyt alakerrassa tulee onnistumisia kiekollisessa pelissä varsin laajalla rintamalla. Itse henkilökohtaisesti pidän tätä parempana tilanteena, kuin sitä, että alakerran kiekollinen peli ja pistepotentiaali olisi terävän mutta kapean kärjen varassa. Sund, Seppälä, Lindbohm ja Bourque tuovat tältä osin paljon tilaa hengittää just nyt.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Varmaan siksi koska en ollut hankkinut kirjoitusoikeuksia. Vaikeita hetkiä tulee joka joukkueelle, ne kuuluvat urheiluun. Ala-aste läpät ei ole oikein mun juttuni. Minä pyrin katsomaan asioita objektiivisesti, faktoihin perustuen. Myöskään öyhöttäminen ei ole minun juttuni, mutta jokainen tyylillään. Mikä teitä risoo, että pitää vieläkin jauhaa henkilötason juttuja?

Jutellaan ennemmin HIFK:n puolustuksen tasosta versus muut, vaikka se Ilves.
Vastaatko sitten kysymyksiin, kun sinulle esitetään vastapallona, etkä valitse sieltä täältä sopivia?
 

Sikariporras

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sikariporras
Vastaatko sitten kysymyksiin, kun sinulle esitetään vastapallona, etkä valitse sieltä täältä sopivia?
Mitä sinä minulta haluat kysyä? Toimiiko tämä niin, että kun minä kysyn, niihin ei tarvitse vastata, mutta minun täytyy jokaiseen heittoon esittää vastaus? Tuo sinun minuun kohdistuva ajojahti alkaa olla sillä tasolla, että kohta olen pakotettu raportoimaan moderaattoreille. Itselleni sopisi, että keskusteltaisiin jääkiekosta ja HIFK:sta.
 

Sp#16

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK aina välillä, EPS jalkapallo
Mitä sinä minulta haluat kysyä? Toimiiko tämä niin, että kun minä kysyn, niihin ei tarvitse vastata, mutta minun täytyy jokaiseen heittoon esittää vastaus? Tuo sinun minuun kohdistuva ajojahti alkaa olla sillä tasolla, että kohta olen pakotettu raportoimaan moderaattoreille. Itselleni sopisi, että keskusteltaisiin jääkiekosta ja HIFK:sta.
Minusta olisi ihan reilua, jos heittelet asioita faktoina ja samaan asiayhteyteen sinulta kysytään jotain, vastaat muihinkin kysymyksiin, kuin mikä nyt sinua sattuu kiinnostamaan?
 

Sikariporras

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sikariporras
Ei ole brändin mukaista tällainen.
Luuletko,ettei näppäimistöt ole olleet kuumina minun kohdistuvista "ilmiannoista"? Keskustellaan jääkiekosta jatkossa. Edelleen odottelisin sitä perustelua miksi Ilveksen pakisto olisi niin paljon parempi kuin HIFK:n? Ei pakisto heillä näytä kovin kevään kestäviltä, varsinkin kun juuri puolustuspeli on ollut Ilveksen suurin ongelma tällä kaudella. Se on selkeästi faktojen valossa heikoin osa-alue Ilveksellä.
 

Sikariporras

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sikariporras
Minusta olisi ihan reilua. Heittelet asioita faktoina ja samaan asiayhteyteen sinulta kysytään jotain, vastaat muihinkin kysymyksiin, kuin mikä nyt sinua sattuu kiinnostamaan? Minusta ei kovin reilua.
No kysy nyt ja jatketaan eteenpäin. Ketjun nimi on kylläkin "

Siirtoikkuna sulkeutuu – Tobbarin viimeiset peliliikkeet?"​


Ei Sikariportaan viimeiset peliliikkeet.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös