Sharksin ykkösvaraus 2014 Nikolai Goldobin HIFK:hon

  • 151 417
  • 409

The Loft

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, VfB Stuttgart, QPR
Goldobinilla oli kyllä paikat eilen useampaankin tehopisteeseen, siitä yhdestä paikasta olisi voinut laittaa kaksikin kertaa sisään. Tarjoilu Ikoselle oli todella komea.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Olenko ainoa, joka ihmettelee iltapäivälehtien tänään julkaisemia "herää goldobin"-otsikoita? Oli mielestäni eilen hyvällä pelipäällä. Ei mitään maagista, mutta ei kyllä todellakaan ansaitse noita sanomien lampaan perseitä. Jotkut toimittajat ilmeisesti kuvittelivat, että alle kaksikymppinen nikolai on joku supermies. Kun nyt ei sitten ole, on joutunut puusilmien silmätikuksi.

Miilestäni mennyt hyvää tahtia eteenpäin pelillisesti.
 

The Loft

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, VfB Stuttgart, QPR
Olenko ainoa, joka ihmettelee iltapäivälehtien tänään julkaisemia "herää goldobin"-otsikoita? Oli mielestäni eilen hyvällä pelipäällä. Ei mitään maagista, mutta ei kyllä todellakaan ansaitse noita sanomien lampaan perseitä. Jotkut toimittajat ilmeisesti kuvittelivat, että alle kaksikymppinen nikolai on joku supermies. Kun nyt ei sitten ole, on joutunut puusilmien silmätikuksi.

Miilestäni mennyt hyvää tahtia eteenpäin pelillisesti.
Lähinnä näiden otsikoiden takia tulin miestä tänne palstalle kehumaan. Kyllä Goldie on täysin aikataulussa kehityskaarellaan.
 

Seesam

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Olenko ainoa, joka ihmettelee iltapäivälehtien tänään julkaisemia "herää goldobin"-otsikoita?

Et ole. Minustakin Goldie oli eilen hyvällä pelipäällä: hän oli parin sentin päässä 1+1 tehoista, jonka lisäksi hän hankki Tapparalle kaksi jäähyä (= HIFK:lle kaksi ylivoimaa). Huonoa uutisointia.
 

KwutsNI

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Komppaan edellisiä kirjoittajia. Mielestäni (vain osan pelistä nähneenä tosin) varsinkin Goldien kiekoton pelaaminen on kehittynyt, ja hän on koko ajan paremmin mukana viisikon toiminnassa. Jos samalla tavalla jatkaa, niin kyllä niitä tehojakin taas tulee.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Goldobin parantaa peli peliltä sitä, että hän on enemmän pelin sisällä kuin ensimmäisissä peleissä. Goldobin sai alkuun kuudessa pelissä yhteensä -5 lukeman, jossa hän edelleen, kun on pelattu viisi peliä lisää.. Parannusta on siis jo nähtävissä, kun pelaa nyt plus/miinusta nollan tasolla. Eilen Metsola ryösti Goldobilta varman maalin ja pari syöttöpinnaa olisi saattanut tulla, jos ketjukavereille maalinteko olisi maistunut. Lisäksi Tappara sai kaksi jäähyä, kun joutui roikkumalla kaatamaan Goldobinin, Nyt jäätiin kahteen maaliin ja voitettiin 3 pistettä. Goldobin ei loistanut, mutta täytti pelipaikkansa ihan hyvin. Veikkaan, että nykyiset Goldobinin mollaajat olisivat noin 35 vuotta sitten Oilers-kannattajina vaatineet Gretzkyn lähettämistä farmiin, kun se vaan hyökkää. Viimeinen lause on osittain ironiaa, mutta vain osin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Tietenkin NHL:n ykköskierroksen varauksen pitää herätä, kun se ei ole tehnyt Liigassa joka kierroksella hattutemppua. Surkeasti se silloin on pelannut!

Eilen oli tosiaan hyviä paikkoja kasvattaa pistesaldoa, mutta Metsola venyi huippupelastuksiin. Tappara on päästänyt alkukaudella todella vähän maaleja, joten ei ole pelkkää IFK:n huonoutta, että eilen jäätiin kahteen maaliin. Vastaavasti Ässien verkkoon on tehty viidenneksi eniten maaleja, joten Goldie voi hyvinkin päästä huomenna taas pisteille. Mun mielestäni on kuitenkin tärkeämpää, että kundi saa kiekottoman pelaamisen ja puolustuspelaamisen kuntoon, sillä kiekottomat taidot ei ihan hetkessä katoa. Jos Goldobin kehittyy tämän kauden aikana niin paljon, että on ensi syksynä valmis pelaamaan NHL-pelejä, niin IFK:n riveihin saatetaan jatkossa lähettää lisää vastaavanlaisia huippuprospekteja kehittymään.
 

Wiltord

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Goldobin ei loistanut, mutta täytti pelipaikkansa ihan hyvin. Veikkaan, että nykyiset Goldobinin mollaajat olisivat noin 35 vuotta sitten Oilers-kannattajina vaatineet Gretzkyn lähettämistä farmiin, kun se vaan hyökkää. Viimeinen lause on osittain ironiaa, mutta vain osin.

Olen mollannut Goldobinia paljon, mutta nyt viimeiset pelit tauon jälkeen hän on pelannut hyvin. Parantanut aivan silmissä pelaamistaan, vaikka tehoja ei ole tullutkaan piste per ottelu. En uskonut, että pystyy kiekottomana varsinkaan näin nopeasti kehittymään nykyiselle tasolle. Nyt Goldobin ei ole enää pakollinen paha kun joukkueella ei ole kiekkoa. Tehoja noilla taidoilla tulee varmasti, hienointa on se että omissa ei enää soi.

Loistava parannus, media hehkutti silloin kun pelaaminen oli vielä surkeaa. Nyt kun on nostanut roimasti tasoaan, niin haukutaan. Outoa, mutta pääasia että on oikeasti parantanut paljon.
 

Jymäkkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, NY Rangers, Ketterä, Saksa (futis), IPV
IFK:n alkukauden sysipaska YV alkoi muuten toimia sillä samalla hetkellä, kun Goldie liittyi jengiin.
Tosin se yv on vieläkin monesti pääosin ihan sysipaskaa, vaikka tilastollisesti on parantunutkin. Eikä siinä, kyllä se riittää, että verkko heiluu yv:lla tarpeeksi usein, vaikka vaikeuksia vähän olisikin. Tappara- matsissa nimenomaan Goldien viisikko epäonnistui yv- pelissä eikä vähiten Goldien huoimattomien ja löysien syöttöjen takia. Eilen oli muutenkin vähän sellaista huolimatonta tekemistä, vaikka kokonaisuutena olen kaverin kehitykseen ja pelaamiseen tyytyväinen itsekin.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Kaipasiko kukaan eilen Goldobinia kentälle?

Kommentoinkin jo tuonne otteluketjuun että IFK:han toimi jokaisella osa-alueella, myös YV:llä kiekko liikkui todella hyvin välillä jopa neliön läpi ja one timereita. Selkä suorassa surffaava Goldie ei oikein tuohon eiliseen IFK:hon olisi sopinut, toistan mitä sanoin toisessa ketjussa, rumasti sanottu mutta toivottavasti flunssa jatkuu vielä ensi tiistaille.

Mulla vähän kaksijakoiset fiilikset tästä jätkästä kun ei liike tunnu parantuvan sitten millään ja pelithän kovenee koko ajan.

_
 

LP#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eilinen kovaa paineistava ja luisteluvoimainen vastustaja on mitä suurinta myrkkyä ko. taiteilijalle, jolla ei olisi liike ja fysiikka riittänyt vastaan kamppailemiseen. Tämä oli playoffia, jossa pelataan parhaalla mahdollisella. Sopivasti sattunut flunssa...veikkaisin.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Minä kaipasin. Niin kauan kun Mika Partanen viilettää kentällä tekemässä ei mitään tai hallaa omalle joukkueelle, on kokoonpanossa tilaa Nikolai Goldobinin kaltaiselle pelaajalle.
 

Petrell#32

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Mikael Granlund
Kyllä taisi nikolai olla kipeänä ihan aikuisten oikeesti. Ei ollut hallilla, vaikka paikalla olivat kyllä muut kokoonpanon ulkopuolella olleet pelaajat.
 

444

Jäsen
Minä kaipasin. Niin kauan kun Mika Partanen viilettää kentällä tekemässä ei mitään tai hallaa omalle joukkueelle, on kokoonpanossa tilaa Nikolai Goldobinin kaltaiselle pelaajalle.
Tämä. Toki Partasen tilalle voisi työntää vaikka Åsteninkin, tekemisen taso ei kuitenkaan heikentyisi tippaakaan.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Minä kaipasin. Niin kauan kun Mika Partanen viilettää kentällä tekemässä ei mitään tai hallaa omalle joukkueelle, on kokoonpanossa tilaa Nikolai Goldobinin kaltaiselle pelaajalle.

Tämä vertaus ei oikein toimi, Partanen ei vie tällä hetkellä YV-aikaa eikä myöskään Ramun tehoja. Partanen hakee vauhtiaan lähinnä kolmoskentästä ja pelasi oman tonttinsa ihan ok eilen. Katsokaapa seuraavassa pelissä kuinka paljon Goldie vie Ramulta(meidän parhaalta sentteriltä) huomiota, eli hyökkäyskuviot pelataan monesti loppuun asti näiden kautta. Eilen Ramun kenttä oli 5 vs 5 ja YV:llä paljon vapautuneempi ja toimi paremmin.

_
 

McLovin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Vegas Golden Knights
Nikolai löytyy Venäjän U20-maajoukkueen alustavasta kokoonpanosta, joten mies surffannee junnujen MM-skaboissa.
 

Justice

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Cowboys, Man Utd, Devils, Jazz
Tämä vertaus ei oikein toimi, Partanen ei vie tällä hetkellä YV-aikaa eikä myöskään Ramun tehoja. Partanen hakee vauhtiaan lähinnä kolmoskentästä ja pelasi oman tonttinsa ihan ok eilen. Katsokaapa seuraavassa pelissä kuinka paljon Goldie vie Ramulta(meidän parhaalta sentteriltä) huomiota, eli hyökkäyskuviot pelataan monesti loppuun asti näiden kautta. Eilen Ramun kenttä oli 5 vs 5 ja YV:llä paljon vapautuneempi ja toimi paremmin.

_

Tästä kyllä kovastikin eri mieltä. Ensinnäkin, mikä pakko sitä Goldobinia on peluuttaa Ramstedtin ketjussa? Sinä kysyit kuka kaipasi eilen Goldobinia ja minä vastasin, että minä kaipasin. Itse olisin mielelläni nähnyt Goldien Blomqvistin tilalla Elkinsin ja Puustisen ketjussa. Blomqvistin olisin puolestaan siirtänyt neloseen Partasen tilalle.

Toisekseen olen täysin eri mieltä tuosta Ramun ketjun toimimisesta eilisessä pelissä. Eilen Ramu toi kiekon hyökkäysalueelle hienosti kuljetuksilla, kuten on tuonut tähänkin asti, vaikka Goldobin on viilettänyt laidalla. Tällä kertaa ei vaan löytynyt sitä pelikaveria siihen pienen tilan pallotteluun, jolla niitä maalipaikkoja on syntynyt. Eilenhän Ramun kentän peli meni liian usein siihen, että Leino lähti vetämään isoa kaarrosta kuin Somervuori ikään. Omiin silmiini eilinen oli Ramulta ja hänen ketjultaan heikoin ottelu 5 vs 5 -pelissä pitkään aikaan. Ylivoimaa mies vastaavasti pyöritti pirun nätisti. Ylivoimalla vaan Goldie ja Ramu on erotettu jo aikapäivää sitten, joten tältä osin YV:n toimiminen liittyy kyllä muihin seikkoihin kuin Goldien puuttumiseen.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Katsokaapa seuraavassa pelissä kuinka paljon Goldie vie Ramulta(meidän parhaalta sentteriltä) huomiota, eli hyökkäyskuviot pelataan monesti loppuun asti näiden kautta. Eilen Ramun kenttä oli 5 vs 5 ja YV:llä paljon vapautuneempi ja toimi paremmin.

_

Tästä olen osittain samaa mieltä, mutta mielestäni tämä on roolituskysymys. Sekä Goldie että Ramu ovat peliä tekeviä pelaajia, jotka tykkäävät pitää kiekkoa, eli toisin sanoen syövät toisiaan samassa ketjussa. Goldobin on ollut viimeisissä pelaamissaan peleissä todella vaarallinen ja yleensä hän on ollut se pelaaja, joka on saanut luotua tilanteita kuin tyhjästä. Huonoa tuuriakin ollut siinä, ettei tehopisteitä ole kertynyt näissä peleissä.

Ainakin itse olisin valmis kokeilemaan Goldieta Elkinsin tai Kuparisen kanssa samassa ketjussa.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Ihan hyviä pointteja. Mutta mielestäni moni näkee Goldista vain positiiviset asiat ja vain sen hetken kun pitää kiekkoa ylhäällä, sekin monesti Ramun ylöstuonnin ja syötön jälkeen, takaisinhan menetettyä kiekkoa se ei kyllä saa. Laidan vieressä ja kulmissa monesti suurissa vaikeuksissa. Ei tunnu haittaavan porukkaa selkäsuorassa surffailu, tottahan se on että se pääsee unohtumaan jos vaikka heittää rysän tai pari pelissä mutta ei nyt niin jäätävästä pelaajasta ole kyse ja veikkaan että tila vain vähenee koko ajan kun pelit kovenee, avainasiaksi nousee liike molempiin suuntiin ja kaksinkamppailut.

5 vs 5 peli Ramun kentällä oli eilen hyvää ja nimenomaan molempiin suuntiin, Goldie ei tuo tähän merkittävää lisää kun vastustaja on huippuluokaa ja vauhti eilisen kaltaista. Sen myönnän että kevyempää Liiga-jengiä vastaan hyöty on suurempi Goldiesta, silloin on myös enemmän aikaa kiekollisena.

En ole missään nimessä potkimassa pelaajaa pihalle, halusin vain herättää keskustelua koska mielestäni Goldiella on osa-alueita jotka ei riitä Liiga-tasollekaan ja vauhdikkaaseen 5 vs 5 peliin, sekä vie mun mielestä meidän ykkössentteriltä potentiaalia. Peluutusta kannattaa kokeilla muissa kentissä, nyt on aika nähdä Ramun taso muiden kanssa. Paras ratkaisu ongelmaan olisi jos saisi jostain pari naksua lisää liikettä ja lihaa.

_
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
En ole missään nimessä potkimassa pelaajaa pihalle, halusin vain herättää keskustelua koska mielestäni Goldiella on osa-alueita jotka ei riitä Liiga-tasollekaan ja vauhdikkaaseen 5 vs 5 peliin, sekä vie mun mielestä meidän ykkössentteriltä potentiaalia. Peluutusta kannattaa kokeilla muissa kentissä, nyt on aika nähdä Ramun taso muiden kanssa. Paras ratkaisu ongelmaan olisi jos saisi jostain pari naksua lisää liikettä ja lihaa.

_

Juuri näiden osa-alueiden takia Goldie on IFK:ssa kehittymässä. Nimenomaan kaksikamppailu- ja puolustuspelaaminen ovat niitä elementtejä hänen pelissään, jotka kaipaavat parannusta ja toisaalta mikäli ne olisivat kunnossa, niin ei häntä ikinä täällä oltaisi nähtykään. Kyseessä on kuitenkin nuori ja erittäin kehityskelpoinen pelaaja, enkä epäile etteikö hän kykenisi jo kuluvan kauden aikana kehittämään puutteitaan. Kunhan vastuuta uskalletaan antaa rohkeasti, niin kuin tähän asti on tehtykin, uskon että kyseisestä pelaajasta on valtavasti hyötyä joukkueelleen mitä pidemmälle kausi etenee. Edelleen se henkilökohtainen taitotaso on aivan huikealla tasolla ja tällaisissa tapauksissa itse ainakin olen valmis antamaan tiettyjä puutteita anteeksi jo matseissa viihtymisen takia, sillä nämä pelaajat ovat niitä yksilöitä, jotka saavat ihmiset raahautumaan hallille harmaina arki-iltoinakin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös