Setämies-ilmiö

  • 37 413
  • 217

Rushlow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Viimeisimmän hallituksen tiedotustilaisuuden jälkeen sai somesta lukea paljon setämiehiltä ja tätinaisilta kommentteja, että tiedotustilaisuudessa puhuttiin liian selkeällä ja rauhallisella kielellä.
Näiden kommentoijien profiileita, kun katseli niin aika usein sieltä perussuomalaisuus nousi esiin. Kun ei muusta asiasta päästä öyhöttämään, niin puututaan täysin turhiin asioihin ja unohdetaan samalla, että heidän oma "mestarinsa" puhuu juuri samalla tavalla, missä ei siinäkään tietysti mitään pahaa ole.

Öyhöttämisen tila pitää olla vakio ja aina sitä jostain keksitään.

Näinhän tämä tuntuu olevan. Olen myös huomannut, että täällä Jatkoajassa eräät Sauli Niinistöä liiasta selkeydestä (esim. Uuden vuoden puheessa) ivanneet ovat nyt kehuneet Marinia selkeästä ulosannista. Jos et tykkää jostain henkilöstä niin keksit kyllä aina jotain kritisoitavaa ja sama ominaisuus tykkäämässäsi ihmisessä ei haittaa yhtään.
 

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Myös Ville Niinistö laittoi mielenkiintoisen kuvan 5v takaisista hallitusneuvotteluista:
Niinistönkin kohdalla kannattaa muistaa, että hän tekee tuota hommaa täysin laskelmoidusti. Hän on tavallaan lanseerannut uuden tyyppisen poliitikkomallin, eli vasemmistofeministisen populismin. Puree samalla sekä naisiin että osaan miehistä.

Niinistöön on vaikea suhtautua muutoin kuin jonkinlaisena politiikan pölynimurikauppiaana, jolta tulee omalle äänestäjäsegmentille (20-40-vuotiaat kaupunkilaisvihreät) räätäilöityjä iskulauseita.

No, tämä ei varmaan liity mitenkään mihinkään, mutta kunhan totesin.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Niinistönkin kohdalla kannattaa muistaa, että hän tekee tuota hommaa täysin laskelmoidusti. Hän on tavallaan lanseerannut uuden tyyppisen poliitikkomallin, eli vasemmistofeministisen populismin. Puree samalla sekä naisiin että osaan miehistä.

Niinistöön on vaikea suhtautua muutoin kuin jonkinlaisena politiikan pölynimurikauppiaana, jolta tulee omalle äänestäjäsegmentille (20-40-vuotiaat kaupunkilaisvihreät) räätäilöityjä iskulauseita.

No, tämä ei varmaan liity mitenkään mihinkään, mutta kunhan totesin.

Avaatko vähän tätä? Vasemmistofeministinen populismi? Niinistöhän otti tän sekamelskan alkuvaiheessa asiaan kantaa, mutta hänen esittämänsä "nyrkin"jälkeen ja sen tyrmäämisen jälkeen on ollu vähän hiljaisempaa. Vai elänkö jossain kuplassa, minne Salen kannanotot ei kuulu eikä näy?
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Vähän jo ihmettelin tota @Walrus :in kommenttia.

Kieltämättä omatkin kulmakarvat kohosivat, kun luulin ensiksi, että kuningas Saulia syytetään vasemmistofeministisestä populismista. Johtunee tuo väärinkäsitys siitä etten juurikaan keskittynyt lukemaani ja kun mainitaan Niinistö, yhdistän sen automaattisesti ensimmäisenä Saukkiin. Vaati toisen lukukerran jotta avautui, että tässä ei nyt viitata herra presidenttiin.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Lasse Lehtisen setämiehisyys saattaapi heittää tässä jutussa hieman yli ( ketju alkaa löystyä eli myös rattaatkin kuluneet)


Setämiehien puolueen perustamisen wannabee-arkkitekti-kiimalaisena jouduin nyt tiiraamaan itseäni oudosta valosta:

voiko Lasse Lehtinen olla nykyään jotenkin sittenkin vanha käpy? Tuo järkevän sosiaalidemokratian eli kuopiolaisen suomalaisuuden PaavoLipposmaisesti Yleissivistynyt Viisasten Kerholainen?

Minä olen ollut Lasse Lehtisen fanipoikasetä. Nyt tuli särö maailmaani koska olen snadisti erimielipideinen, nyyh.
Setämiesten Puolue, sen perustaminen otti pienen taka-askeleen tämän Lehtisen lehtimöläyksen takia.

Olin Lassen nimekkyyteen laskenut Puolueeni menestyksen. Vaaleissa tulevissa.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Tämä ketju saattaapi kärkkäisille olla sopiva paikka ihmettelyyn.
Tai ainakin minulle, koska siinä on jotain kiinnostavaa, setämiestä huvittavaa:


Operetin hahmojen syventämiseksi linkkaan


Dodiin eli se arveen setämiehistely päätelmä:

Prahassa on jokin seks-tiedeihmisten symposiumi ja amk-taustainen Marja on saanut merkittävän puheajan primetimeen.

Osmo-setä neuvoo, että mieti huolellisesti mitä aiot Marja sanoa, esittää tiedeyhteisölle. "Älä mene munaamaan itseäsi"
Marja loukkaantuu, kokee itsensä ja osaamisensa dissatuksi.

Väärin teki Osmo. Suomalaisten nuorehkojen naisoletettujen kyvykkyyksiä ei saa missään tapauksessa ikinä kyseenalaistaa.

Naiset ovat tasa-arvoisia mutta suojeltuja.
Naisten tekemisen tason arvostelu on törkeää, ainakin mikäli miesoletettujen taholta kritiikkiä esiintyy.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Hyvä että tälläiset asiat tulee esiin, ihmettelen edelleen kuinka harvoin näitä silti tulee. Olen aivan varma että Suomi on täynnä näitä huonolla tavalla vanhanliiton miehiä, suurin osa Ruuhka-Suomen ulkopuolella.
Nämä ovat onneksi vähenemään päin ja suurin osa heistä jo yli 60v. Mennään parikymmentä vuotta eteenpäin niin silloin alkaa olemaan harvinaista että törmäät isommissa yhteisöissä tälläisiin tapauksiin, ainakaan johtotehtävissä.

Itse olen tehnyt yli 20 vuoden työuran Helsingissä niin isoissa kuin pienemmissäkin yrityksissä, ihan vastaavia häiriintyneitä setämiehiä on ollut johtotehtävissä näissäkin yrityksissä. Selvää tytöttelyä, varovaisuutta mikä kohdistuu nuorempiin naisiin jos ottavat työpaikalla roolia.
Jos omalla otannalla näitä on tullut eteen niin veikkaan että Suomessa on tuhansia vastaavia patruunoita edelleen.
 

HPL76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Täällä kolhoosissa on vähän vaikea itseasiassa tunnistaa tätä ilmiötä. Johtuu siitä, että täällä naisen paikka on pitkään ollut kotona. Nykyään naisia on todella paljon työelämässä ja ihan hyvilläkin paikoilla, mutta silti isoimmista asioista päättävät yleensä miehet.

Kävin tuossa viime vuonna eräällä lääkärillä. Oli naislääkäri ja oikein asiantunteva ja pätevä. Vaimo oli mukana tulkkina kun ei tuo oikein enkkua osannut. Tutkimusten jälkeen ojensin normaalisti kättä ja kiitin. Ulos päästyämme sain vaimolta kuittia että ei olisi saanut kätellä. On kuulemma naisen alistamista jos mies kättelee. Totesin että olen kätellyt naisia pikkupojasta lähtien, ja meillä se kuuluu hyviin tapoihin.

Noh, naisten kättelyt olen sitten jättänyt vähemmälle. Kai se pitää sitten siirtyä perseen puristeluun niinkuin suurin osa tuntuu tekevän.

Mutta tosiaan, ei näitä setämiehiä oikein täällä erota. Tai siis ei erota tekevätkö setämies-juttuja sen takia että ovat sellaisia, vai siksi että maan tapana on ollut vähätellä naisia.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Taas meitä sorretaan.
 

Liitteet

  • 2CF3DDCC-79AD-4BF4-A63A-003A3943E54E.jpeg
    2CF3DDCC-79AD-4BF4-A63A-003A3943E54E.jpeg
    140,5 KB · kertaa luettu: 1 156

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Nostanpa tällaisen, koska Persu-ketjussa bongasin näin hehkeän pätkän (sopii mielestäni tännekin):

Persut kannattajineen on yleensä näitä sossun luukulla kusenpolttamissa verkkareissa ulisevia keskikaljan lipittäjiä, jotka uhoaa landella tai lähiökuppilan nurkassa, että neekeri ja musulmaani vei työn ja naisen, joita ei kyllä oikein missään vaiheessa ollutkaan. Mutta hyvä, että on löydetty oikein tunnollinen veronmaksaja. Pienet sille.

FB:ssa naurattaa näiden järjenjuoksu. Kun feministit purkaa setämiesten järjettömiä kommentteja omassa ryhmässään, setämiehet koittavat käydä uhriutumassa tuolla. Setämiehet keksi perustaa tuosta oman ryhmän (heitä alkoi surettaa, kun eivät saaneetkaan vapaasti kommentoida). Sisältönä heillä on feministien ryhmästä kuvakaapatut julkaisut, joihin saateteksti ehkä osastoa "öyh". Kertoo paljon setämiehistä.

Ainiin, palstallehan piti harkita jäljittelyä Huonosti kirjoitetut järjettömät kommentit -ryhmästä. Pitkälle meinasin jo ehtiä.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nostanpa tällaisen, koska Persu-ketjussa bongasin näin hehkeän pätkän (sopii mielestäni tännekin):



FB:ssa naurattaa näiden järjenjuoksu. Kun feministit purkaa setämiesten järjettömiä kommentteja omassa ryhmässään, setämiehet koittavat käydä uhriutumassa tuolla. Setämiehet keksi perustaa tuosta oman ryhmän (heitä alkoi surettaa, kun eivät saaneetkaan vapaasti kommentoida). Sisältönä heillä on feministien ryhmästä kuvakaapatut julkaisut, joihin saateteksti ehkä osastoa "öyh". Kertoo paljon setämiehistä.

Ainiin, palstallehan piti harkita jäljittelyä Huonosti kirjoitetut järjettömät kommentit -ryhmästä. Pitkälle meinasin jo ehtiä.
Palstapreesensin perusteella voisi jopa luulla, että tuo lainaamasi nimimerkki kuvailee tuossa itseään ja oman pahan olonsa purkamista.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Nostanpa tällaisen, koska Persu-ketjussa bongasin näin hehkeän pätkän (sopii mielestäni tännekin):

FB:ssa naurattaa näiden järjenjuoksu. Kun feministit purkaa setämiesten järjettömiä kommentteja omassa ryhmässään, setämiehet koittavat käydä uhriutumassa tuolla. Setämiehet keksi perustaa tuosta oman ryhmän (heitä alkoi surettaa, kun eivät saaneetkaan vapaasti kommentoida). Sisältönä heillä on feministien ryhmästä kuvakaapatut julkaisut, joihin saateteksti ehkä osastoa "öyh". Kertoo paljon setämiehistä.

Ainiin, palstallehan piti harkita jäljittelyä Huonosti kirjoitetut järjettömät kommentit -ryhmästä. Pitkälle meinasin jo ehtiä.
Mikä sinä olet minun kokemustani persusta ja persujen äänestäjäkunnasta analysoimaan päättömästi poukkoilevalla viestilläsi? Kuvailemani kaltaisia ovat ne yksilöt, jotka tunnen/tiedän, jotka persuja ovat ”mainostaneet äänestäneensä”. Niin syvällä landella asuvia, että mustaa miestä tai arabia ei joudu kotikylillään ikinä näkemään, silti kovasti pelottaa. Tietämäni kaupunkipersut taas ovat jollain lailla natsimielisiä ja/tai jollain lailla syrjäytyneitä ja osin alkoholisoituneita. Toki tiedän myös pari korkeamman aseman kokoomuslaista, jotka ovat sliipatun ulkokuorensa alla ihan totaalisia rajakkeja, kutsuisin jopa vähintään puoli- ellei täysnatseiksi ajattelumaailmaltaan.

Jos sinua tuo retoriikka ahdistaa, niin eikäs tuollaisen ilmaisun pitäisi olla kuin mannaa taivaalta persuille? Sanotaan asiat suoraan ja niin että kansa ymmärtää! Persereikäkin on ihan ok sana tuoda päivänpolitiikkaan. Pitää puhua samaa kieltä, jos haluaa saada viestinsä perille.

Palstapreesensin perusteella voisi jopa luulla, että tuo lainaamasi nimimerkki kuvailee tuossa itseään ja oman pahan olonsa purkamista.
Hei, olet näemmä edennyt psykologian opinnoissasi keittiöön asti. Jatka toki vielä pänttäämistä. Tsemppiterveiset ja jaxuhalit!
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Tätä ketjua lukiessa tuli hassu fiilis. Olen kuvitellut termin "setämies" täysin eri tavalla, kuin koko ketju. Ehdin jo naureskella päässäni aloitusviestille, että nyt on ketju nimetty vähän hassusti väärällä termillä, mutta kun täällä on jo melkein 10 sivua jauhettu asiasta ja kaikki komppaavat aloittajaa, niin luultavasti minä olen ollut pahasti väärässä.

Olen käsittänyt "setämiesten" olevan niitä vähintään keski-ikäisiä miehiä, jotka kuolaavat avoimesti sosiaalisessa mediassa nuorempia tyttöjä. Kun menet katsomaan esimerkiksi Iida Palosaaren, Maisa Torpan tai Cindy Sunin Instagram-kuvia, noin puolet kommenteista on setämiesten kirjoittamia. Kommentit saattavat olla tasoa "ihana kuva muru <3", "kauniit "silmät" sinulla hani ;)" tai "kauniit rinnat tytöllä". Parhaimmat jopa sanovat suoraan miten "tekisi mieli vähän sexiä".

Vaikka aihe on vakava, nuo kommentit aiheuttavat joskus jopa huvitusta kaikessa oksettavuudessaan. Kuka helvetti kirjoittaa omia seksifantasioitaan omalla nimellä ja naamalla? Instagramin puolella on huvittavaa katsoa kommentoijien avoimia profiileja, joiden kuvissa saattaa vilistä omat lapset tai jopa lapsenlapset. Toisella puolella internettiä isä tai pappa sitten vikittelee jotain lapsensa ikäistä naista. Voin vain kuvitella minkälaista meno on yksityisviestien puolella, jos julkisissa kommenteissa viljellään jo omia mielihaluja.

Anteeksi offtopicista, piti vain tulla mainitsemaan oma ihmetykseni.
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Mikä sinä olet minun kokemustani persusta ja persujen äänestäjäkunnasta analysoimaan päättömästi poukkoilevalla viestilläsi? Kuvailemani kaltaisia ovat ne yksilöt, jotka tunnen/tiedän, jotka persuja ovat ”mainostaneet äänestäneensä”. Niin syvällä landella asuvia, että mustaa miestä tai arabia ei joudu kotikylillään ikinä näkemään, silti kovasti pelottaa. Tietämäni kaupunkipersut taas ovat jollain lailla natsimielisiä ja/tai jollain lailla syrjäytyneitä ja osin alkoholisoituneita. Toki tiedän myös pari korkeamman aseman kokoomuslaista, jotka ovat sliipatun ulkokuorensa alla ihan totaalisia rajakkeja, kutsuisin jopa vähintään puoli- ellei täysnatseiksi ajattelumaailmaltaan.

Jos sinua tuo retoriikka ahdistaa, niin eikäs tuollaisen ilmaisun pitäisi olla kuin mannaa taivaalta persuille? Sanotaan asiat suoraan ja niin että kansa ymmärtää! Persereikäkin on ihan ok sana tuoda päivänpolitiikkaan. Pitää puhua samaa kieltä, jos haluaa saada viestinsä perille.!

Hymyilen. Kiitos.

Tätä ketjua lukiessa tuli hassu fiilis. Olen kuvitellut termin "setämies" täysin eri tavalla, kuin koko ketju. Ehdin jo naureskella päässäni aloitusviestille, että nyt on ketju nimetty vähän hassusti väärällä termillä, mutta kun täällä on jo melkein 10 sivua jauhettu asiasta ja kaikki komppaavat aloittajaa, niin luultavasti minä olen ollut pahasti väärässä.

Olen käsittänyt "setämiesten" olevan niitä vähintään keski-ikäisiä miehiä, jotka kuolaavat avoimesti sosiaalisessa mediassa nuorempia tyttöjä. Kun menet katsomaan esimerkiksi Iida Palosaaren, Maisa Torpan tai Cindy Sunin Instagram-kuvia, noin puolet kommenteista on setämiesten kirjoittamia. Kommentit saattavat olla tasoa "ihana kuva muru <3", "kauniit "silmät" sinulla hani ;)" tai "kauniit rinnat tytöllä". Parhaimmat jopa sanovat suoraan miten "tekisi mieli vähän sexiä".

Vaikka aihe on vakava, nuo kommentit aiheuttavat joskus jopa huvitusta kaikessa oksettavuudessaan. Kuka helvetti kirjoittaa omia seksifantasioitaan omalla nimellä ja naamalla? Instagramin puolella on huvittavaa katsoa kommentoijien avoimia profiileja, joiden kuvissa saattaa vilistä omat lapset tai jopa lapsenlapset. Toisella puolella internettiä isä tai pappa sitten vikittelee jotain lapsensa ikäistä naista. Voin vain kuvitella minkälaista meno on yksityisviestien puolella, jos julkisissa kommenteissa viljellään jo omia mielihaluja.

Anteeksi offtopicista, piti vain tulla mainitsemaan oma ihmetykseni.

Ja joo, juurikin tämä siis minunkin kuvitelma. Vielä näin reilu kolmekymppisenä on joskus epämukavaa istua itsekseen pubissa.
 

Kale

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Tom Laaksonen
Tätä ketjua lukiessa tuli hassu fiilis. Olen kuvitellut termin "setämies" täysin eri tavalla, kuin koko ketju. Ehdin jo naureskella päässäni aloitusviestille, että nyt on ketju nimetty vähän hassusti väärällä termillä, mutta kun täällä on jo melkein 10 sivua jauhettu asiasta ja kaikki komppaavat aloittajaa, niin luultavasti minä olen ollut pahasti väärässä.

Olen käsittänyt "setämiesten" olevan niitä vähintään keski-ikäisiä miehiä, jotka kuolaavat avoimesti sosiaalisessa mediassa nuorempia tyttöjä. Kun menet katsomaan esimerkiksi Iida Palosaaren, Maisa Torpan tai Cindy Sunin Instagram-kuvia, noin puolet kommenteista on setämiesten kirjoittamia. Kommentit saattavat olla tasoa "ihana kuva muru <3", "kauniit "silmät" sinulla hani ;)" tai "kauniit rinnat tytöllä". Parhaimmat jopa sanovat suoraan miten "tekisi mieli vähän sexiä".

Vaikka aihe on vakava, nuo kommentit aiheuttavat joskus jopa huvitusta kaikessa oksettavuudessaan. Kuka helvetti kirjoittaa omia seksifantasioitaan omalla nimellä ja naamalla? Instagramin puolella on huvittavaa katsoa kommentoijien avoimia profiileja, joiden kuvissa saattaa vilistä omat lapset tai jopa lapsenlapset. Toisella puolella internettiä isä tai pappa sitten vikittelee jotain lapsensa ikäistä naista. Voin vain kuvitella minkälaista meno on yksityisviestien puolella, jos julkisissa kommenteissa viljellään jo omia mielihaluja.

Anteeksi offtopicista, piti vain tulla mainitsemaan oma ihmetykseni.

Kiitti vinkistä. En ollut ennen kuullutkaan tästä Iida Palosaaresta. Kävin tsekkaamassa. En kommentoinut.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Jupe

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Hymyilen. Kiitos.
Kieltämättä vaikutat sellaiselta kaverilta, joka on vähästä onnellinen ja jota vähäpätöisemmätkin asiat hymyilyttävät. Sopii varmasti sinun kirjollesi. Jaksamista, ja pidä mieli iloisena. :)
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Olen käsittänyt "setämiesten" olevan niitä vähintään keski-ikäisiä miehiä, jotka kuolaavat avoimesti sosiaalisessa mediassa nuorempia tyttöjä. Kun menet katsomaan esimerkiksi Iida Palosaaren, Maisa Torpan tai Cindy Sunin Instagram-kuvia, noin puolet kommenteista on setämiesten kirjoittamia. Kommentit saattavat olla tasoa "ihana kuva muru <3", "kauniit "silmät" sinulla hani ;)" tai "kauniit rinnat tytöllä". Parhaimmat jopa sanovat suoraan miten "tekisi mieli vähän sexiä".
Voi olla, että setämiehiä on eri tyyppisiä. Perinteinen setämies ei käytä internettiä saati sitten sosiaalista mediaa. Toki jotkut kolme-neljäkymppiset peräkammarin pojat tai ihmissuhteisiin kykenemättömät voivat asenteiltaan olla tuollaisia törkykommenttien suoltajia.
 

Uncle Leo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat altavastaajille
Setämiehistä on vaikea keskustella koska kunnon määritelmää ei ole. Itselleni setämies on jonkinlainen sekoitus tytöttelevää, kaikentietävää keski-ikäistä heteromiestä ja @JYP#44 mainitsemaa sexiviesti -ukkoa. Sexiwau-aspektia ehdottomasti tarvitaan, se tuo setämiehiin sopivan verran huumoria eikä setämies jää pelkäksi vanhan maailman öykkäriksi.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Minun setämiehistelyni taisin tajuta kai jostain Iiris Suomelan tai Rosa Meriläisen jutusta. Tai jonkun vastaavan iiriksen, veronikan jne. poliittisesta tunnemielipiteestä, he toivat nuoren voiman tiedostavina edustajina tämän Setämies-kuvitelman minua ärsyttävästi esiin.
Timo Haapala on leimattu setämies, Lasse Lehtinen on leimattu setämies, arvee on setämies omasta halustaan.

Kaikki vanhemmat miehet, joille toisinaan saattaa mielenperukassa pilkahtaa epäilys että kaikki nuoret poliittisesti aktiiviset Naiset eivät tiedäkään aivan kaikkea aina oikein, maailman ihmisten monimutkaisuutta, ovat setämiehiä.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Setämiehet ovat niitä vanhoja käppyröitä jotka pitävät vain ennen 2000-lukua tehdystä musiikista, kunnioittavat eläinrasvoja, käyttävät kainostelematta alkoholia, arvostelevat kaikkia itseään nuorempia ja kuolaavat muodokkaiden naisten perään. Tämä toki hyvin yleistetysti :)
Ja setämiehet ovat ylipainoisia ja pukeutuvat 90-luvulla tehtyyn pukuun. Jos hiuksia on niin ne leikataan kuten viimeiset 40 vuotta silloin harvoin kun setämies viitsii parturiin mennä. Setämies ei mene miesparturin leikattavaksi, koska parturin pitää olla isotissinen blondi. Homofobiootikkona hän ei voi sietää ajatusta, että mies koskisi häntä puhumattakaan siitä, että tuo mies olisi ulkomaalainen.

Jos haluaa nähdä, miltä setämies ulkoisesti näyttää, voi katsoa politiikan toimittaja Timo Haapalan kuvaa.

Tämäkin näin yleistetysti.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Minusta varsin hyvä määritelmä setämies termille on "henkilö joka pahastuu setämies-termin käytöstä yleisesti".
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Minusta varsin hyvä määritelmä setämies termille on "henkilö joka pahastuu setämies-termin käytöstä yleisesti".
Ja määritelmä setämiehen unelmien daamille on "naishenkilö joka pahastuu setämies-termin käytöstä yleisesti"
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Jaa, tietty täysin näköalaton ja täysin ylimielinen konservatiivisuus taitaa nykyään leimata termiä enemmän kuin rasvaiset ehdottelut ja sovinismi. Ajattelu että minä jo kaiken tiedän ja ennen oli paremmin ja kaikkein viimeksi nuoremmat sukupolvet, etenkään nuoret naiset mitään mistään tietävät. Suut kiinni siellä lastetarhassa. Maailma tuli valmiiksi kun täytti aikoinaan 40, eikä sen jälkeen ole tarvinnut mitään oppia tai mitään mielipidettä muuttaa... @arvee - et taida ihan tähän sopia, Timo Haapala kylläkin, mutta lienet liian älykkö, kyseleväinen ja pohdiskelevainen muottiin.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös