Selviytyjät Suomi

  • 445 952
  • 2 195
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Hussi treenaa varmasti kovempaa, mutta kyllähän tässä sukupuolten välinen kuilu tarkoittaa sitä, että Hussi jää voimassa ja kestävyydessä taakse.
Rohkenen olla eri mieltä tässä vaiheessa. Yllättävän sitkeä toki Juhana ollut, mutta näkisin, että Hussi ainakin kestävyydessä on ihan eri levelillä. Voima varmaan sit hienoisesti Helmenkalastajalle.
 

puuntakaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ipa Ipandeerus
Rohkenen olla eri mieltä tässä vaiheessa. Yllättävän sitkeä toki Juhana ollut, mutta näkisin, että Hussi ainakin kestävyydessä on ihan eri levelillä. Voima varmaan sit hienoisesti Helmenkalastajalle.

Niin, jumalaisen peban omistava Hussi on jumalaisesta pebastaan huolimatta lyhyenläntä nainen. Näillä käsien ja ylävartalon voimat ovat kovin heikot suhteessa miehiin. Lihasvoima ja -kestävyys näinollen tuollaiset 50% heikompi. Hapenottokyky voi olla vastaavasti hieman parempi.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Niin, jumalaisen peban omistava Hussi on jumalaisesta pebastaan huolimatta lyhyenläntä nainen. Näillä käsien ja ylävartalon voimat ovat kovin heikot suhteessa miehiin. Lihasvoima ja -kestävyys näinollen tuollaiset 50% heikompi. Hapenottokyky voi olla vastaavasti hieman parempi.
Kenties näin, en lähde tämän enempää asiasta vääntämään kun en tiedä. Mutta sanotaanko sitten näin päin, mun mielestä Hussi on potentiaalisempi voittamaan kisoja mitä Helmenkalastaja. Mielestäni jo nähdyt kisat myöskin puhuu sen puolesta.
 

Barney

Jäsen
Koirat haukkuu ja karavaani kulkee. Sahamies se vain porskuttaa jaksosta toiseen ja kohta ollaan finaalissa. Varmaan samaan aikaan älyttömin ja huikein strategia koko kisassa, joten pakko arvostaa. Taktiikan älyttömyys ei kyllä sinänsä hirveästi yllätä, kun on miehen uraa sekä elämää seurannut. Itse ainakin antaisin finaalissa ääneni Sahamiehelle ihan siitä syystä, että en ole vastaavaa dominointia nähnyt kisassa ikinä. Chafak oli ihan mietaana, kun hänet äänestettiin ulos, mutta idiootin roolia vetänyt Ziigmund luki tuonkin liikkeen tuosta vain. Voi olla, että Ilarilla on vielä pari ässää hihassa tulevissa jaksoissa.

Saa nähdä milloin tuo Jannin ja Sampon liitto tulee hajoamaan. Kumpikaan tuskin haluaa toista finaaliin asti vastustajaksi, kun tuolla on vaihtoehtoina muuan muassa Katja, Ilari tai Juhana. Se kumpi uskaltaa ensiksi puukottaa toista selkään tulee olemaan kisassa vahvoilla. Jos itse pitäisi toivoa voittajaa, niin Ilari ja Juhana ovat selvästi mieluisimmat voittajaehdokkaat, sillä he ovat tuoneet eniten viihdyttävyyttä ohjelmaan.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Saa nähdä milloin tuo Jannin ja Sampon liitto tulee hajoamaan. Kumpikaan tuskin haluaa toista finaaliin asti vastustajaksi, kun tuolla on vaihtoehtoina muuan muassa Katja, Ilari tai Juhana. Se kumpi uskaltaa ensiksi puukottaa toista selkään tulee olemaan kisassa vahvoilla. Jos itse pitäisi toivoa voittajaa, niin Ilari ja Juhana ovat selvästi mieluisimmat voittajaehdokkaat, sillä he ovat tuoneet eniten viihdyttävyyttä ohjelmaan.
Näkisin, että Sampolla on helpompi reitti metkuilla Hussia vastaan koska hän on kuitenkin edelleen puheissa Vehviläisen kanssa. Kimmo on tällä hetkellä aikalailla villi kortti ja liittojen ulkopuolella. Vehviläisen kautta pystyy jotain kuvioo kehittelemään Helmenkalastajan suuntaan jonka taskussa on myös Sahamiehen ääni. Hussi sen sijaan on enemmän tai vähemmän fakkiutunut Katjan ja Helenan kanssa. Nähtäväksi jää riittääkö lapinmiehen pallit ja äly peliliikkeen tekemiseen. Voi olla, että viekas Juhana vieläpä kalastaa tässä kuviossa, tavalla tai toisella, itselleen maksuksi Sampon kasseista löytyvän helmen jota myös amuletiksi kutsutaan ja nauraa matkalla pankkiin.
 

Barney

Jäsen
Onko missaan kerrottu, mitä koko paskan voittaja saa palkinnoksi? En muista kuulleeni.
30 000 euroa. Jenkeissä jaettavaan miljoonan nähden siis melkoinen huumorisumma. Toki iso raha varmaan jollekin Vehviläiselle, mutta Sahamiestä tuskin hirveästi tuo palkintosumma kiinnostaa. Tuohan menee varmaan yhden illan baarireissulla.
 

Mahteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
30 000 euroa. Jenkeissä jaettavaan miljoonan nähden siis melkoinen huumorisumma. Toki iso raha varmaan jollekin Vehviläiselle, mutta Sahamiestä tuskin hirveästi tuo palkintosumma kiinnostaa. Tuohan menee varmaan yhden illan baarireissulla.

Tätä olen mielessäni miettinyt, että minkähänlaisia betsejä sahamies on kilpailemisestaan mennyt lyömään. Uskoisin hakusessa olleen kilpailuun lähdettäessä muutakin kuin pelkkä 30 000€:n pääpalkinto...
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Sahamies tosiaan on sen verran tienannut urallaan että tuo kolmekymppiä tuskin napostelee hirveästi. Mukavahan tuota on katsella että mitä saa aikaan pokeriässä. Onhan se varmaan jonkun saturaisen betsin lyöny vaikka Antoniuksen kans meneekö esim. 5 sakkiin. Saas nähdä.
 

Theone

Jäsen
Tätä olen mielessäni miettinyt, että minkähänlaisia betsejä sahamies on kilpailemisestaan mennyt lyömään. Uskoisin hakusessa olleen kilpailuun lähdettäessä muutakin kuin pelkkä 30 000€:n pääpalkinto...
Ainakin mies kaupitteli painon tiputukseen liittyviä vetoja aika ahkerasti ja oli kuulemma tuottajaltakin ensimmäisenä kysellyt kuinka paljon tuolla mahtaa paino tippua jos ohjelmaan osallistuu... Tuskin itsekkään on uskonut, että finaaliin pääsee.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Helmis nosti osakkeitaan komeasti. Hussi on varmaan seuraavana liipasimella. Ziigmund ei lähe millään. Hienoa viihdettä kaikinpuolin.
 

Frostbite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Оулун Кäрпäт, Фц Барцелона, РоПС, Rive Kanerva
Hatun nosto tuotantoryhmälle! Onhan saatu loistaa viihdettä tehtyä!
EI kalpene pätkääkään niille jenkkiversioille, päinvastoin.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Ihan mielenkiintoisena tämä on pysynyt, mutta ei saatana miten ärsyttävä tuo Sahamies on. Jätkä on kuin löysä säkki, jota ei kiinnosta mikään tekeminen tuolla. Tuo ensimmäisenä luovuttaminen kilpailuissakin on jotain mikä kyllä saa v-käyrät nousemaan. On todellakin päässyt ihon alle. Sällihän oli niin vetelä, ettei osannut edes punnertaa.

Jannin suoritus koskemattomuus kisassa oli lievä pettymys. Olin varma, että hänen fitness taustallaan ja kehonhallinnallaan, hän olisi pystynyt todella haastamaan muut. Nyt jäi kauas voitosta.

Helmenkalastaja on melko iljettävän oloinen hahmo mutta antaa mainion mausteen tuohon porukkaan.
 
Suosikkijoukkue
Steelborn, Ich bin ein mouhijärveläinen
Hatun nosto tuotantoryhmälle! Onhan saatu loistaa viihdettä tehtyä!
EI kalpene pätkääkään niille jenkkiversioille, päinvastoin.

Isoin syy hyvään kauteen lienee onnistuneet kilpailijavalinnat. Niin kuin täälläkin on ollut puhetta, yleensä julkkisosallistujat eivät toimi. He eivät laita itseään peliin tai heidät on ikään kuin jo nähty.

Lisäksi hyvään viihteeseen vaikuttaa paljon se, että juonittelukeskustelut on saatu hyvin purkkiin.

Nyt on mukana erittäin monta hyvää hahmoa, ei tarvitse edes erikseen tasapuolisuuden vuoksi eritellä.

Helmari vetää kyllä hyvin. En olisi uskonut, että olisi myös noin hyvä kisoissa.

Olen aina pitänyt Katja Ståhlista ihmisenä, heittänyt hyvää huumoria. Tämä ohjelma on kuitenkin näyttänyt hänessä myös toisen puolen. On jotenkin takakireä ja huumorintajuton kun huumori osuu häneen. Ståhl on vaihtanut viime vuosina usein työpaikkaa. Syytä en tietysti tiedä, mutta nyt nähdyn valossa voi kuvitella, että hän ei välttämättä ole ihan helpoin työkaveri tietyissä olosuhteissa. Hyvä lisä ohjelmaan kylläkin.
 
Suosikkijoukkue
Steelborn, Ich bin ein mouhijärveläinen
Jannin suoritus koskemattomuus kisassa oli lievä pettymys. Olin varma, että hänen fitness taustallaan ja kehonhallinnallaan, hän olisi pystynyt todella haastamaan muut. Nyt jäi kauas voitosta.

Voi Jannia, oli stressaavat päivät. Kilpailussakin suusta pääsi v-sana. Ja joutui tarkasti pähkäilemaan strategiaansa. Varmasti olisi vaikkapa hartiahieronta auttanut. Olisin mieluusti vispannut kropan kuntoon ja omin kätösin ilman apuvälineitä napannut pari ahventa ja paistanut ne voin kera rantahietikolla.
 
Suosikkijoukkue
Spartalaiset puukäsiajokoiragladiaattorit
Mitäs vittua Lapin Sampolle kävi? Olin varma että kauppias voittaa koskemattomuuden kun niin ilmeettömästi roikkui Juhanan irvistellessä ja vaihtaessa vähän väliä otteita, mutta niin vaan lappalainen tipahti ensin. Lipesikö Sampon ote vain yksinkertaisesti?

Hyvä lopputulos tuo kilpailun kannalta oli, koska muuten Juhana olisi todennäköisesti äänestetty pihalle. Juhana tuo kuitenkin mukavasti väriä ja säpinää.
 

Stigu

Jäsen
Olen aina pitänyt Katja Ståhlista ihmisenä, heittänyt hyvää huumoria. Tämä ohjelma on kuitenkin näyttänyt hänessä myös toisen puolen. On jotenkin takakireä ja huumorintajuton kun huumori osuu häneen. Ståhl on vaihtanut viime vuosina usein työpaikkaa. Syytä en tietysti tiedä, mutta nyt nähdyn valossa voi kuvitella, että hän ei välttämättä ole ihan helpoin työkaveri tietyissä olosuhteissa. Hyvä lisä ohjelmaan kylläkin.
Sama, mäkin diggaan hänen jutuistaan.

Selviytyjien osalta täytyy muistaa, että noi tyypit on olleet tuolla keskenään 30 päivää 24/7, ja me nähdään tunnin pätkiä heidän toiminnastaan. He ovat nukkuneet huonosti, syöneet vähän ja kuunnelleet toistensa juttuja aamusta iltaan. Jokainen, joka on ollut esim, inter-raililla, intissä, veneilemässä tai retkeilemässä pidempään tai muuten vaan tiiviisti jonkun isomman poppoon kanssa edes viikon hiemankaan askeettisimmissa oloissa, tietää että kyllähän tuolla pinna kiristyy. Kyllä mä voin kuvitella että en esim. itse tulisi tuon Helmenkalastajan kanssa juttuun ollenkaan, besserwisseri kun on, ja ilmeisesti hämmentää koko ajan tuota yhteisöä.

Ja on tosiaan koukuttava sarja, odottakaahan vaan ensi jaksoon!

Ja Chafakin persehän tuolla edelleen on, mutta verhottuna joihinkin ihme nahka- tai muovipöksyihin, eikä sitä näy kuin puoli sekuntia per jakso. Pysäytyskuvakaan ei paljoa auta.
 
Suosikkijoukkue
Steelborn, Ich bin ein mouhijärveläinen
Selviytyjien osalta täytyy muistaa, että noi tyypit on olleet tuolla keskenään 30 päivää 24/7, ja me nähdään tunnin pätkiä heidän toiminnastaan. He ovat nukkuneet huonosti, syöneet vähän ja kuunnelleet toistensa juttuja aamusta iltaan. Jokainen, joka on ollut esim, inter-raililla, intissä, veneilemässä tai retkeilemässä pidempään tai muuten vaan tiiviisti jonkun isomman poppoon kanssa edes viikon hiemankaan askeettisimmissa oloissa, tietää että kyllähän tuolla pinna kiristyy. Kyllä mä voin kuvitella että en esim. itse tulisi tuon Helmenkalastajan kanssa juttuun ollenkaan, besserwisseri kun on, ja ilmeisesti hämmentää koko ajan tuota yhteisöä.

Tämä on tietysti aivan totta ja samaa pohdin, mutta viiden tähden keittiöpsykologina tulin pitkällisen pohdinnan jälkeen siihen lopputulokseen, että ottaen huomioon poikkeukselliset olosuhteet ja Helmenkalastajan ultimaattisen ärsyttävyyden, niin siltikin Ståhlissa on tietynlaista takakireyttä.

Jannikin on takakireä, mutta toisesta päästä.

Ja Chafakin persehän tuolla edelleen on, mutta verhottuna joihinkin ihme nahka- tai muovipöksyihin, eikä sitä näy kuin puoli sekuntia per jakso. Pysäytyskuvakaan ei paljoa auta

Sen verran täytyy tosiaan tuotannolle antaa pyyhkeitä, että niin nopeaa ja väärinajoitettua on leikkaus paikoitellen, että joutuu käyttämään turhan usein 1/8-hidastuksia ja still-kuvia.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Mainiota viihdettähän tuo on. Saa nähä taktikoiko Sampo tai joku muu Juhanan/Ilarin vastaansa finaaliin. Toivottavasti.

Eilisestä pudotuksesta olisi mukava tietää, miten/kuka sai kaikki äänestämään Helenaa. Ilmeisesti Sampo/Kimmo eivät tätä odottaneet kun Sampo antoi amuletin Kimmolle. Eiväthän kilpailijat tienneet, että amuletit menevät tässä vaiheessa arvottomiksi?
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
On kyllä koukuttava sarja ja onnistunut tuotanto. Minusta Sahamies pelaa ihan fiksusti ottaen huomioon miehen koon ja painon. Tuommoisissa roikkumistehtävissä ihan turhaa rimpuilla kun ei kumminkaan tule voittamaan. Onhan se vetelä säkki toki mutta jengi ei pidä Ilaria näköjään minään uhkana kun ääniä ei tule pois lukien tuo Ähti hälperin ääni viime neuvostossa.

Sampo näyttäs alkavan hiukan pehmetä ja samoin Kimmo. Helmari taasen paranee vain pelin edetessä. Mukavaa seurattavaa kaiken puolin ja tosiaan Hussin perse on kyllä ihan buenoa katseltavaa.
 

salama#8

Jäsen
Olen ensimmäisestä jaksosta asti ollut Jannin leirissä, mutta nyt muutamassa viimeisessä jaksossa olen alkanut syttymään myös Sahamiehelle. Mies taitaa olla porukan suurin peluri, vaikka antaa aivan toisen kuvan. Jätkä jatkuvasti tekeytyy tyhmäksi ja on olevinaan joukon jatkona, ilman minkäänlaista uhkaa kenellekään. Todellisuudessa on pelin ytimessä. Ei saa ääniä äänestyksessä ja eikä ole lukkiutunut mihinkään liittoumaan. Sahamiehen asemat senkun paranevat pelin edetessä ja olen jo aika varma, että hän on toinen finalisteista. Noissa kisoissa vetää mielestäni järkevästi, kun ei turhaan hötkyile, eikä näin ollen tee itsestänsä uhkaa muille. Katsokaahan vain, kunhan kisataan viimeisestä koskemattomuudesta, niin Ilari tulee yllättämään ja laittaa kaiken peliin ja nappaa koskemattomuuden :)
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Varmaan ennen pitkää muullekin porukalle valkenee, että Sahamies olisi ihannevastustaja finaaliin, oletusarvoisesti häviäisi kenelle tahansa noista muista. Riskinä Ilarilla tietysti se, jos Juhana voittaa koskemattomuuden. Mutta jos ei, ja Juhana lähtisi himaan, on aika mielenkiintoista nähdä miten loppuviisikko muotoutuu, eli irtoaako Ilarin pariksi kaksi kilpailijaa jotka lopulta keskenään sitten ratkovat finalistin (ts voittajan) sen mukaan kumpi saa viimeisen koskemattomuuden, tai voihan Ilarikin sen saada, höhö. Vai onko koskemattomuuskilpailua enää silloin kun kolme kilpailijaa on jäljellä?
 
Suosikkijoukkue
Steelborn, Ich bin ein mouhijärveläinen
Olen ensimmäisestä jaksosta asti ollut Jannin leirissä, mutta nyt muutamassa viimeisessä jaksossa olen alkanut syttymään myös Sahamiehelle. Mies taitaa olla porukan suurin peluri, vaikka antaa aivan toisen kuvan. Jätkä jatkuvasti tekeytyy tyhmäksi ja on olevinaan joukon jatkona, ilman minkäänlaista uhkaa kenellekään. Todellisuudessa on pelin ytimessä. Ei saa ääniä äänestyksessä ja eikä ole lukkiutunut mihinkään liittoumaan. Sahamiehen asemat senkun paranevat pelin edetessä ja olen jo aika varma, että hän on toinen finalisteista.

Se voi olla, mutta tuollaisella pelillä ei voi kuitenkaan lopulta voittaa. Muut eivät halua häntä äänestää, koska ei ole tehnyt mitään, ei ole voittanut mitään jne. Esim. Helmarikin voittaisi Sahamiehen finaalissa heittämällä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös