Selvinpäin ja asiallisena –ketju

  • 79 286
  • 388

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kunnioitettavaa. Saanko sen verran udella, että onko tuohon raittiuteen joku yksittäinen syy (esim. alkoholismia historiassa), vai oletko muuten vaan sitä mieltä, että parempi ilman alkoholia?

Vastataan, kun kysytään, sehän on asiallista. Huomasin, ettei alkomahooli sovi minulle. Kontrolli juoman määrän ja siitä aiheutuneiden seurausten kanssa pyrki lähtemään lapasesta. Joten päätin itseni kanssa, että olkoon minun osaltani. (Meinasi käydä ISO vahinko, kenties hengenlähtö, eräälle tuntemattomalle.)
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Vastataan, kun kysytään, sehän on asiallista. Huomasin, ettei alkomahooli sovi minulle. Kontrolli juoman määrän ja siitä aiheutuneiden seurausten kanssa pyrki lähtemään lapasesta. Joten päätin itseni kanssa, että olkoon minun osaltani. (Meinasi käydä ISO vahinko, kenties hengenlähtö, eräälle tuntemattomalle.)

OK, eipä sitä kannata pelleillä, jos kontrollin kanssa ongelmia on. Onhan se niin monella muullakin, että alkoholi "antaa luvan" olla hölmö, ja tehdä asioita, mitä ei selvinpäin tekisi.

Oma suhde alkoholiin on pinttyneesti aika lauantaikeskeinen. Minä yhdistän alkoholin rentoutumiseen, ja ns. irtiottoon arjesta. Arjessa ei kuitenkaan ole mitään vikaa, päinvastoin. En sano olevani oikeassa tässä tavassa, mutta jotenkin sitä olutta vaan tarttuu kärryyn lauantain kauppareissulla. Itsellä siis näin. Lisäksi ravintolassa syöminen on lauantaisin aika yleistä, joten kyllä siinä sitten muutamia tuoppejakin menee.

Mutta nämä kommentit siis edelliseen. Selvinpäin ja asiallisena eteenpäin :)
 

Fordél

Jäsen
OK, eipä sitä kannata pelleillä, jos kontrollin kanssa ongelmia on. Onhan se niin monella muullakin, että alkoholi "antaa luvan" olla hölmö, ja tehdä asioita, mitä ei selvinpäin tekisi.

Näinhän se suurimmalla osalla juuri on. Itsellä tulee tätä asiallista selvinpäinoloa täyteen tänä vuonna 10 vuotta. Alkoholilla ja minulla ei ole sitäkään ennen ollut yhteistä taivalta, joten päätös totaalisesta lopettamisesta ei ollut mitenkään vaikea. En vain näe mitään syytä käyttää moista ainetta, sillä jos en asiallisen selvinpäin pysty rentoutumaan tai kohtaamaan asioita, en näe mitään järkeä kohdata niitä ylipäätänsäkään. Rentoutuminen taas tapahtuu asiallisessa kaveriseurassa, jossa tietysti enemmistö nauttii alkomahoolia, mutta pääasillisesti asiallisen hillitysti, tyyliin Larionov.

Muutenkin viime ajat ovat menneet pääosin asiallisesti. Kaikki elämänalueet, muutama ihmissuhdesotukua lukuunottamatta, ovat niin mukavalla mallilla, että ei ole syytä muuhun kuin asialliseen käyttäytymiseen.
 

Lapster

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Maple Leafs, Kärpät NE Patriots, RoPS
Kai tänne pitää kirjoittaa kun olin asiallisesti koko viikonlopun. Peli lauantaina ja sunnuntaina joten kiltisti olin kotona sekä perjantai että lauantai-iltana.

Toki raskaiden pelien jälkeen olo on kuin olisi ollut kartsalla perjantaista sunnuntaihin.. Väsymystä, mustelmia, naarmuja jne...

House of Coffee pahvimukista nautiskelen kaffetta ja työtehtävien niukkuuden vuoksi selailen internetiä A-Ö:hön. Eli kiltisti ja asiallisesti olen työpaikalla. :) Taidanpas kokeilla hieman minigolfia kohta.
 
Suosikkijoukkue
Buffalo Sabres, HIFK, Joe Finley
Onpas hieno aamu tänään, kävin jo ulkoilemassa pakkassäässä ja nyt tuoretta kahvia nokan edessä istuskelen auringon hiljalleen noustessa valaisemaan enemmän ja enemmän. Ihan vaan hiljaisuudessa istun ilman mitään ylimääräistä ääntä.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Olen ollut to ja pe selvinpäin vaikka ois ollu mahdollisuus lähteä kunnolla lotuamaan kavereiden kanssa kumpanakin päivänä, eilen olin autolla ja heitin jätkät baariin ja ihan vaapaehtoisesti vielä. Kyllä kundit ihmetteli, välillä näin. No tänään punaliiteriin katsomaan Phil Anselmoa ja hänen soitin ja lauluyhtyettä DOWN. Tänään en ole selvinpäin, kännipäälle.
 

Isle of Man

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, TuTo
Nyt on sitten ensimmäinen viikonloppu selvinpäin miesmuistiin. Todella asiallisella otteella työstän opinnäytetyön palautuskuntoon tässä pääsiäisen aikana. Vielä on aika runsaasti tekstiä puskematta, mutta kahvin ja tupakin voimalla nää kymmen tunnin kirjoitussessiot ei juuri tunnu miltään.

Harmi vaan kun tää netin ihmeellinen maailma aina houkuttelee pitämään pieniä taukoja tunnin välein. On ihmisluonto heikko ja altis lankeamuksille.
 

tutzba

Jäsen
Vielä ollaankin hyvin asiallisena ja pelaillaan ajan kuluksi pokeria Facebookissa. Illemmalla olisi tarkoitus lähteä kaverille viettämään iltaa, saa nähdä kuinka asiallista meininkiä siellä on.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kappas (ei kippis). Siinä hurahti perjantai-ilta. Terveellisellä ruokavaliolla lähti käyntiin: perunat, uunikala ja paljon salaattia. Näytti jopa aivan oikealta lautasmallilta, josta ne viisaat ovat puhuneet. Maitoa ruokajuomana.

Sitten päivitin videoarkistoani exceliin ja tiskasin astiat.

Kohta on aika hiipiä unten maille, jotta jaksaa heti aamusta lähteä vetäisemään sellaisen 6 kilometrin lenkin. Ja loppupäivä ollaan myös tietenkin harvinaisen kunnolla.

Elääkö kukaan muu ihmisiksi tähän aikaan perjantaina?
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Elääkö kukaan muu ihmisiksi tähän aikaan perjantaina?
Pakkohan se on elää asiallisesti, kun olen lähdössä töihin tossa parin tunnin päästä. Nettipokeria ja FIFA 2008:aa olen pelannut, pizzaa syönyt ja Coca-Colaa, Jaffaa sekä Tehoa juonut. Yleensä olen viikonloppuyöt töissä, joten aika normaali perjantai-ilta taas takanapäin ja yö edessä.

Kova kilpailu on meneillään meillä tässä kalsarikänniketjun kanssa. :) Nyt tähän väliin vähän FIFA 2008:aa Borussia Dortmundilla.
 

ipaz

Jäsen
Elääkö kukaan muu ihmisiksi tähän aikaan perjantaina?

Pari viikkoa sitten kirjoitin Tipaton tammikuu-ketjuun, että aion olla nätisti huhtikuun ajan. En luvannut että olisin täysin ilman alkoholia ja aina silloin tällöin olut tai kaksi onkin tullut otettua. Tänään kuitenkin kilisti kotona selvin päin ja NHL 2K8:ia pelaten. Mikään terveellinen päivä tämä ei kuitenkaan ole ollut. Vapaapäivä ja ainoa aktiviteetti oli käydä isolla hampurilaisaterialla. Loppu aika onkin ollut sohvalla makaamista.

Taitaa olla joku masennus- tai stressisysteemikausi menossa kun oikein mikään asia (pois lukien työt) kiinnosta. Ei juominen, ei treenaaminen, ei kavereiden kanssa hengailu eikä tuo pleikkarillakaan pelaaminen oikein hauskalta tuntunut.

No, josko huominen Kärpät-Blues ja Red Wings-Preds matseineen olisi parempi. Ja voisi vaikka ottaa taas ne kaksi olutta.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Selvinpäin - ja ehkä asiallisena. Oli täysin vapaa perjantai-ilta, kun naisystävälläkin sattui olemaan joku opiskelijaporukan mökkireissu. Vapaasta perjantai-illasta riemastuneena päätin tehdä asian, joka oli odottanut jo vähän turhan pitkään. Eli siivosin vaatehuoneeni. Melkoinen määrä kaikkea turhaa romua sieltä löytyikin. Sen jälkeen olen vain maannut sohvalla tietokone sylissä hörppien laatuteetä yrittäen samalla kirjoittaa biisin tekstiä. Jotain tuntui tulevan paperille (tai tietokoneen ruudulle), mutta ihan valmista jälkeä ei saanut. Nyt alkaa jo väsyttää sen verran, että parempi keskeyttää tuo ja käydä melkeinpä maate.

Ei tehnyt yhtään mieli lähteä baariin juopottelemaan. Ja kalsarikännejä en ole koskaan vetänyt. Tämä oli hyvä vaihtoehto viettää perjantai-iltaa.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Kiltisti ollaan ja kaverin kanssa mätetään X Boxilla LOTR:a. Kohta alkaa kiekkoilu rapakon takana ja silleen. Lasissa on ainoastaan kahvia ja Pepsiä. Melko asiallisesti siis mennään...
 

#31

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Hyvinkään Tahko, Pasi Nurminen
Tämän viikonlopun ajattelin olla tavoistani poiketen selvinpäin ja erittäin asiallisena.. Siivoan kämpän, teen kouluhommia ja voisin vaihtaa autoon kesäkumit alle. Eilen en juonut pisaraakaan alkoholia, ja sama jatkuu tänään.
 

valas

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Pistin juuri pojan päiväunille, tulin alakertaan ja siivosin keittiön. Sen jälkeen aloin valmistella ravitsevaa ateriaa eli liedellä kiehuu hiljakseen lihasoppaa, joka syödään tietenkin sitten kun poika herää.

Kun ollaan syöty, pistetään vaatteet päälle ja lähdetään ulos. Hengitellään syvään ja touhuillaan.

Illalla kun vaimo tulee töistä on poika kylvetetty ja nukutettu, olohuone ja keittiö siivottu, pöydällä höyryävä keittolautanen ja saunakin ehkä lämmin. Sipaisen rouvalle eteisessä ranskalaisen kielisuudelman ja lähden kaverin bileisiin.

Vastaväitteitä ei tule, koska olen kunnon mies joka hoitaa aina hommat himaan tyylillä.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Pistin juuri pojan päiväunille, tulin alakertaan ja siivosin keittiön. Sen jälkeen aloin valmistella ravitsevaa ateriaa eli liedellä kiehuu hiljakseen lihasoppaa, joka syödään tietenkin sitten kun poika herää.

Kun ollaan syöty, pistetään vaatteet päälle ja lähdetään ulos. Hengitellään syvään ja touhuillaan.

Illalla kun vaimo tulee töistä on poika kylvetetty ja nukutettu, olohuone ja keittiö siivottu, pöydällä höyryävä keittolautanen ja saunakin ehkä lämmin. Sipaisen rouvalle eteisessä ranskalaisen kielisuudelman ja lähden kaverin bileisiin.

Vastaväitteitä ei tule, koska olen kunnon mies joka hoitaa aina hommat himaan tyylillä.

Kaunista. Kuin Ruotsissa ikään. Kadehdin.

Vaimo lähti juuri Ranskaan eli taitanee olla ei-niin-asiallisena-ja-ei-niin-selvinpäin -ilta edessä. Mutta vain vähän.
 

Vanha Len

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Boners
Tänään asiallisuus saa hieman väistyä kun kotistudiossa on tarjolla pakastekylmää leijonaa. Luvassa lätkää ja Saw 4. Tai no, asiallista toimintaa mutta muutaman shotin verran sivussa selvänä olemisesta.
 

kamik

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vaimo on poissa kotoa viikonlopun, joten olen ollut pakostakin erittäin asiallisena. Olen laittanut lapsille ruokaa, siivoillut huushollia ja pessyt ja kuivatellut pyykkiä. Ja ulkoilimpa pari tuntia muksujen kanssa loistavan hienossa kevätsäässä. Näitä juttuja ei vaimon ollessa paikalla tule juurikaan tehtyä.

Kyllä mä osaan, kun vaan viitsin. Ja nyt on pakko viitsiä.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei kai paljon asiallisemmin ja selvinpäin voisi olla. Kävin kaupassa ja tein ruokaa. Istuin parvekkeella auringossa ja luin samalla Soundin. Nyt katselen jalkapalloa ja illemmalla sitten vuorossa NHL- pelit. Kahvikin tuossa tippuu, sitä ajattelin pari mukillista juoda. Soitinpa mutsillekin ja vaihdettiin kuulumiset pitkän kaavan mukaan. Alkoholia talossa kyllä on, mutta tänään en sitä tule nauttimaan.
 
Suosikkijoukkue
Turun Palloseura
Oltiin äskettäin pihalla tekemässä puuhaketta hakekoneella kun pihalta jouduttiin isosta poppelista hieman karsimaan oksistoa. Aurinko paistoi jo todella kesäisesti ja t-paidalla pärjäsi oikein mainiosti. Haketta syntyi yhteensä about seitsemän-kahdeksan mustamultasäkillistä ja enin osa siitä meni saman tien pensasaidan alle käyttöön. Nyt sitten surffailen netissä aikani kuluksi, ryystän kahvia ja kulutan muuten vaan aikaa.
 
Suosikkijoukkue
RL, CC, MS, SB-A, MN, CO, GL, ST,HG, BG
Terassilla käytiin yhdellä, ja varmaan ensimmäistä kertaa juuri koskaan, se jäi nimenomaan siihen yhteen. Vaikka mukava keli olisikin ollut istuskella.
 

Hauptmann

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Terassilla käytiin yhdellä, ja varmaan ensimmäistä kertaa juuri koskaan, se jäi nimenomaan siihen yhteen. Vaikka mukava keli olisikin ollut istuskella.
Kohta olet kuitenkin kirjoittamassa kalsarikänniketjuun. Täällä on kyllä tuttuja kasvoja kalsarikänniketjusta viettämässä selvää iltaa asiallisena mikä taitaa olla hyväkin juttu. Katsotaan vain, että kuinka moni pysyy selvinpäin ja asiallisena koko illan ja yön. Jatkakaa! Itse jatkan kkk:ssa.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Uunissa vuolukiven päällä on paistumassa leipä, jääkaapissa odottaa St. Honoren leivos ja kohta olisi tarkoitus tehdä laittaa tuoretta kahvijauhoa keittimeen rupluttamaan. Kävin hakemassa illaksi leffankin. Muuten kaikki oikein mallikkaasti, mutta flunssakin jatkuu melkoisen asiallisena. Kohta alkaa olla jo nenä irti, mutta se taas ei ole tämän ketjun asiaa se.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös