Selkäänpuukottajat

  • 2 235
  • 3

Ilpo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Omaamatta kirjoitusoikeutta Tapparan keskustelupalstalle vuodan ajatuksiani tänne.

Eli huvittuneena olen seurannut ja seuraan tapparalaisten kommentteja nykyjoukkueesta ja etenkin sen valmennuksesta. Selkäänpuukotusta tulee valmennusjohdolle ja urakalla. Muutosvastarinta näyttää olevan kovaa ja monen hemmon päiväunien kakkossijalla on valmennusduon korvaaminen Kuortane-Seinäjoki-akselilla. Balsamia haavoille sai moni Sirenin Jaska paluun myötä.

Mielestäni kunnon fani (siis ei nämä "on muotia olla mestarin tai menestyjän matkassa" tyypit) seisoo AINA joukkueensa ja seuransa takana ja tukena. Sekä heikkona hetkenä että menestyksen valokeilassa. Elämässä on kaksi helppoa asiaa ; syöminen ja arvostelu. Arvostelussa kannattaa muistaa, että jos osaat jotain paremmin kuin arvostelusi kohde - astu remmiin, ota vastuu ja hoida homma !

Itse perustan elämäni kahteen prinsiippiin ;
- vuodet eivät ole veljeksiä keskenään
- Kalevankangas on täynnä korvaamattomia ihmisiä.

Yo teesien lisäksi hyvä fani ei mollaa toisten joukkueiden faneja vaan kunnioittaa näitä tasavertaisina. Olipa kyseessä hieno paikallisseura Ilves tai pääkaupungin porukat.

Yksikään joukkue tässä maailmassa (p.l. itäblokin armeijatiimit) eivät ole kyenneet hallitsemaan lajiaan suvereenisti pitkiä aikoja. (En väitä, että Tapparakaan olisi hallinnut, mutta tulosta tuli viime vuosina.) 80-luvun Ranen menestytsjakson ja 90-luvun vajoamisen kokeneena - keskittyykää kannattamaan omia, vaikka jokainen päivä ei olisikaan päivänpaistetta !!!

Toiseksi, kukaan koutsi (tai koutsiryhmä) ei ole ikuisesti ruorissa tai tuo ikuisesti menestystä. On pelkästään hyvä, että veri vaihtuu ja tyyli muuttuu aika ajoin. Jopa Ajax on joutunut muuttamaan aikojen saatossa pelitapaansa, vaikka yhä seura sitä vahvasti ohjaa - ei valmentaja.

Kaikille omiensa kannattajille hyvää syksyn jatkoa ja morjestetaan, kun tavataan ja kannustetaan omiamme joka käänteessä.
 

axe

Jäsen
Huomaa kuitenkin se, että luultavasti valtaosa niistä, jotka nyt puukottavat Saarista joka käänteessä ja kaipaavat wanhoja kunnon aikoja kun Rautakorpi oli valmentajana, ovat samoja kirjoittajia, jotka viimeiset neljä vuotta puukottivat selkään Rautakorpeakin, hänen systeemejään, pelaajavalintojaan ym.

Ei se negatiivisuus ja puukottaminen ole kiinni siitä, kuka ja koska, vaan se on kuka tahansa ja aina. Sen yhden fanityypin täytyy vain saada aina olla potkimassa pois niin valmentajia kuin pelaajiakin. He eivät puheissaan ja kirjoituksissaan ole koskaan positiivisesti joukkueen tukena, vaan kaikki hyvä oli ennen tai tulisi jos nyt tehtäisiin niin ja niin.

Mutta kaikesta valituksestaan huolimatta myös tämä fanityyppi on mukana torilla juhlimassa, jos menestystä tulee, vaikka se tulisi "väärinkin".

Minä en vain aina ymmärrä kuinka nämä negafanit jaksavat vuodesta toiseen, kun he kuitenkin ihan oikeasti kannattavat sitä seuraansa missä mikään ei ole ikinä sillä hetkellä hyvin. Luulisi sen sortin kannattamisen olevan ainakin henkisesti hyvin raskasta.
 

jannu72

Jäsen
Mielestäni kyse on kuitenkin siitä, että faneilla on oikeus ja jopa velvollisuus kommentoida seurajohdon ja valmentajien tekemiä valintoja. Meitä vartenhan tätä peliä pelataan!

Itse olen jo reilut 20 vuotta kannustanut Tapparaa sen ylä- ja alamäissä, joten kyse ei välttämättä ole aina takinkääntämisestä tai että "voittajan perässä on kiva hiihdellä".

Enkä vielä haluaisi Saarista pihalle, mutta kyllä tuolla materiaalilla pitäisi paremminkin pärjätä.
Mielestäni "muutamat" profiilipelaajan statuksella sirklailevat kaverit ovat pelanneet reilusti alle taitotasonsa/odotusten.

Näistä kavereista ainakin Variksen Pete ansaitsee eniten "keppiä". Jos kaveri hankitaan seuraan maalintekijäksi, niin missä ne maalit oikeen luuraa??
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Kyllä olen axen kanssa täysin samoilla linjoilla sen suhteen, että juuri näinhän se menee. Samat kaverit huutavat nyt nykyisen valmennusjohdon mestausta jotka viime kaudella tahtoivat mestata Rautakorven. Samanlaista itkua aina kun menee huonosti. Itse en jaksa oikein välittää edes. Niin surkeata on pelit olleet, mutta toisaalta kun tuli mestaruus viime vuonna, niin ei pahemmin edes harmita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös