Selinille kenkää!

  • 181 543
  • 625

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Joopa joo. Näin juuri.
Tietty mentaliteetti vaan jyllää E-Karjalassa ja sen tuloksia voidaan nähdä monella sektorilla. Kai se korostuu siinäkin, miten kahtiajakautunutta ja eripuraista myös kannattajakunta tuntuu olevan? En aisti ihan samaa fiilistä muissa seuroissa, mutta voi olla, että olen sen verran "lähellä" tätä mein meininkiä. Toisaalta tämä pitkäaikainen menestymättömyys korostaa ääripäitä. Ei osata vetää yhtä köyttä, kun tahdotaan vaan nähdä se oma kanta ja toiset, ne ei sitten tajua yhtään mistään mitään. Eikä oikeasti rakasta joukkuettaan.

Olen varmasti syyllistynyt siihen itsekin, en kiistä.

Sitä mieltä vaan olen, että Selinin kanssa ei kannata vetää kautta loppuun jos ei oikeasti selkeätä muutosta parempaan tule. Se on edelleenkin ihan yleinen tapa yrittää kääntää kurssi, ei siis mitään uutta auringon alla. Kyllä se pätee mein SaiPaan myös ihan siinä missä muihin seuroihin joissa nuo valmentajavaihdokset on loppujen lopuksi aika yleisiä.

Jos nyt ei tästä tämän enempää tältä osin. Nukkumaan ja kohti parempia huomenia.
 

mirasane

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Penguins, sympatiat Ässille
Eri valmentaja voisi antaa tärkeän signaalin jostain muusta. Niin se on vaan jääkiekossa mennyt ennenkin ja tulee menemään.

Aina kaivataan näitä "signaaleja". Johto antoi vuosi sitten signaalia panostamalla siten, että pidettiin kaikki avainpelaajat ja hommattiin messias-McTavish takaisin, mutta se ei näkynyt millään tavalla yleisömäärissä, kausikorttimyynnissä tai menestyksessä. Sitten annettiin signaalia tekemällä jatkosopimus Lintnerin kanssa ja sillä myytiin muutama t-paita. Miten oikeasti kuvittelisit, että valmentajan vaihdon antama signaali nyt sitten vaikuttaisi mihinkään konkreettisesti, kun eivät nuo aiemmatkaan signaalit ole muuttaneet mitään?!?

On näitä tapauksia nähty, missä murheenkryynistä on saatu voittava sakki kun oikea mies on tullut ruoriin.

Vaikka muuta väität, niin aika harvassa taitavat olla tapaukset, joissa liigan pienimmän pelaajabudjetin joukkue nousee valmentajanvaihdoksella menestyväksi voittajajoukkueeksi. Suikkanen tosiaan nosti TPS:ään tullessaan joukkueen viimeiseltä sijalta pudotuspeleihin, mutta muita edes lähes vastaavia esimerkkejä ei taida tältä vuosituhannelta ollakaan. Ja Suikkasen edeltäjän Hannu Virran luotsaamana TPS:n peli oli kyllä sen luokan kuraa, ettei SaiPan tämän syksyn otteita voi tuohon verrata. Silloin muun muassa TPS:n ylivoima taisi olla koko liigan luokattominta, kun taas esimerkiksi SaiPa on sarjasijoituksestaan huolimatta pelannut tänä syksynä liigan tehokkainta ylivoimaa nimettömästä hyökkäysrosteristaan huolimatta.
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Aina kaivataan näitä "signaaleja". Johto antoi vuosi sitten signaalia panostamalla siten, että pidettiin kaikki avainpelaajat ja hommattiin messias-McTavish takaisin, mutta se ei näkynyt millään tavalla yleisömäärissä, kausikorttimyynnissä tai menestyksessä. Sitten annettiin signaalia tekemällä jatkosopimus Lintnerin kanssa ja sillä myytiin muutama t-paita. Miten oikeasti kuvittelisit, että valmentajan vaihdon antama signaali nyt sitten vaikuttaisi mihinkään konkreettisesti, kun eivät nuo aiemmatkaan signaalit ole muuttaneet mitään?!?

Jospa suurin osa Saipan yleisöstäkin on jo tajunnut, että se on ihan sama minkälaiset pelaajat eli työkalut Selinille antaa, niin siitä ei vaan tule mitään. Ei sitten yhtään mitään.

Eikä tässä nyt pidä todellakaan yleisöä syyttää, jos eivät tuosta halua maksaa. Päinvastoin, maksava yleisö äänestää aina jaloillaan, se pitäisi jo Saipassakin tajuta ja ottaa siitä opiksi ja vetää sen mukaiset johtopäätökset. Joo, bisnestähän tämä nykyään on mutta fanit eli yleisö sen bisneksen kustantaa. Jos kustantaa. Jos ei sitä ota huomioon, niin silloin loppuu se bisneskin.
 

jussi61

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eikä tässä nyt pidä todellakaan yleisöä syyttää, jos eivät tuosta halua maksaa. Päinvastoin, maksava yleisö äänestää aina jaloillaan, se pitäisi jo Saipassakin tajuta ja ottaa siitä opiksi ja vetää sen mukaiset johtopäätökset. Joo, bisnestähän tämä nykyään on mutta fanit eli yleisö sen bisneksen kustantaa. Jos kustantaa. Jos ei sitä ota huomioon, niin silloin loppuu se bisneskin.

Otin riskin ja tulin katsomaan, mitä ollaan illan pelin jälkeen mieltä, vaikka olisi pitänyt jo olla nukkumassa. Nyt totean, että ei olisi pitänyt avata konetta enää yöllä....

Olen sun kanssa samaa mieltä, ei yleisöä kannata syyttää. Vaikka toivon toki että Etelä-Karjalassa ei joukkuetta hylättäisi. Eikä ainakaan illan pelin jälkeen pitäisi hylätä. Hävittiin siis hallitsevalle mestarille 0-1, pelissä jossa tilastojen valossa (en nähnyt peliä) oli kaikki mahdollisuudet pinnoja napsia.

Lauantaina (en nähnyt peliä) teki toki mieli vedellä ranteita auki, kun todella tärkeässä pelissä 4-0 johto hukattiin. No, maanantaina sitten katselin maalikoosteen ja totesin, että yksi mies (Myllyniemi) oli kyllä aika iso syyllinen siihen, että johto hukattiin. Selin ei sille voi mitään, jos ykkösmaalivahdille menee viidessä minuutissa kolme maalia, joista kaksi varsin helpon oloisesti.

Ei se Jerekään varmaan tahallaan huonosti pelannut tuota viisiminuuttista, mutta pahaan paikkaan tuollainen synkkä hetki tuli.

Sitten taloudellisista tuloksista: SaiPa teki viime talvena 900k€ tappiot. Omistajat tekivät johtopäätöksensä ja antoivat (näin oletan) Koikkalaiselle potkut. Tilalle palkattiin Kallioniemi, jolle varmasti SaiPa on sydämen asia. Sitä minä olen väärä mies kommentoimaan, kuinka hyvä talous- ja myyntimies Riku on, toivottavasti hyvä.

Sitten signaaleista; Myös se on signaali, että Selin ei saa potkuja. Jos SaiPa haluaa (kyllä Etelä-Karjalan ulkopuolella tiedetään, että SaiPan valmentajan on keskimäärin tyydyttävä vaatimattomampaan pelaajamateriaaliin) kamppailla valmentajamarkkinoilla hyvistä ja urallaan eteenpäin pyrkivistä valmentajista, on meillä se potkukynnys oltava korkeammalla kuin Helsingin Jokereissa. Ei kukaan valmentaja, joka aikoo pitkään tienata leipänsä jääkiekkojoukkuetta valmentamalla, tule pienellä palkalla SaiPaan töihin, jos hän tietää että omistajien "liipasinsormi" on herkässä. Ei ne saadut potkut koskaan hyviltä siellä ammattivalmentajan CV:ssä näytä.

Viimeisen viikon aikana ollaan saatu kolmesta pelistä (kaikissa maalin tappio) vain yksi piste. Luulen, että yleisö, pelaajat, Selin ja omistajat ovat kaikki samaa mieltä: Se on jäällä nähtyyn verrattuna surkea saldo. Koska resurssit ovat ne mitkä ovat, on vaan laitettava uutta matoa koukkuun ja pyrittävä nyt miettimään, miten viikonloppuna saataisiin sarjajohtajalta enemmän pisteitä kuin noissa kolmessa edellisessä pelissä.

Loppuun vielä Tedille:

Olet lisännyt suosikkijoukkueeksesi HIFK:n, miksi? Eikö sydän syki enää kotiseutusi joukkueelle?

Olet etäfani, niin kuin minäkin. Paljastapa nyt rehellisesti, mitkä SaiPan pelit olet tällä kaudella NÄHNYT? Autan sinua ja kerron omani:

24.09.2011 Jokerit - SaiPa 4 - 3 (Perhana, Jokerit tuli rinnalle ja ohi kolmannessa)
06.10.2011 SaiPa - Lukko 7 - 2 (Loistava voitto!)
20.10.2011 SaiPa - Ässät 3 - 6 (Hajanainen esitys, ei ansaittu pisteitä)
22.10.2011 HIFK - SaiPa 2 - 4 (Kauden toistaiseksi paras peli, lyötiin selityksittä hallitseva mestari!)
25.10.2011 SaiPa - HPK 1 - 2 (Täysin voitettavissa ollut peli, mutta maalinteko tökki)

Nuo näkemäni viisi peliä eivät oikeuta minua vaatimaan Selinille potkuja, ilmeisesti sinä olet nähnyt huonompia suorituksia?
 

startin13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Itse en näe valmentajan vaihdolla tässä vaiheessa enää merkitystä.

Kevään kannalta ratkaisevat ottelut on käynnissä ja tuttuun tyyliin SaiPan meno on tökkii. Pisteitä pitää pystyä napsimaan peruspelillä, ja välillä saada joku parempi päänahka vyölle. Muutoin ollaan taas jatkopeleistä, pl karsinnat auttamatta pihalla.

Mitä taas tulee seudun kiekkokulttuuriin, eilen Lallin juhlaottelussa tupa täynnä, ja silti täällä pelejä näkemättömät kirjoittelivat valmentajan erotuksesta taas eilisen perusteella.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Itse en näe valmentajan vaihdolla tässä vaiheessa enää merkitystä.

Mikäli Juha Pajuoja on yksi Kallioniemen listaamista vaihtoehdoista niin valmentajan vaihdolla tässä vaiheessa on merkitystä. Itse asiassa olen varma että Pajuojan nimi löytyy listasta ja siitäkin 95%:n varma että kaveri valmentaa joko SaiPaa tai Kerhoa ensi kaudella.
 

atsku

Jäsen
Seliniä voidaan puolustella miten halutaan, mutta ehkä nyt tekin, ketkä olette Selinin "kykyjä" vuodesta toiseen puolustelleet, voisitte viimeinkin avata silmänne ja tunnustaa tosiasian, minkä jotkut ovat nähneet jo kaksi vuotta sitten. Eli se, että Selin on totaalisen tyhjä arpa kaikin puolin.

Eikä Saipakaan voi olla tyytyväinen siihen, että vuodesta toiseen ollaan sijoilla 11-13. Ei ne sijat voi olla yhdenkään sm-liigajoukkueen tavoite. Näin kuitenkin on vaikuttanut Saipan kohdalla olevan viimeiset 4 vuotta. Sitten vielä ihmetellään, miksi yleisöä ei kiinnosta? Ihanko tosiaan sitä pitää ihmetellä?

Ihan loistavasti puettu koko kuvio näihin lauseisiin. Miettikääpä noita lauseita, jotka kaatavat koko paskan yleisön ja fanien niskaan.
 

Salt

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Taistelevat Irlantilaiset & Golden Boys
Paskanjauhaminen voidaan lopettaa. Selin ei jatka tämän kauden jälkeen. Loppukausi voidaan ihailla pelinsisäisesti ailahtelevaa SaiPan peliä Selinin opein. Ainakin miehen omin sanoin kuvailtuna. Se, että Selin ei kelpaa urheilutoimenjohtajaksi, kertoo että seurajohto haluaa unohtaa tämän aikakauden ja jatkaa eteenpäin. Se on hyvä se. Ei mulla muuta. Katellaan taas ensi kaudella kun toivo on taas tullut kylään.
 

atsku

Jäsen
http://www.iltalehti.fi/jaakiekko/2011112214806821_jk.shtml

Siis tämä on varmaan joku vitsi:

"Ari-Pekka Selinin sopimus päättyy tämän kauden jälkeen, eikä loistavaa työtä tammikuusta 2008 asti tehnyt porilainen jatka lappeenrantalaisjoukkueen valmentajana."

Vielä se yrittää suojatyöpaikkaakin saatana:

"Iltalehden tietojen mukaan Selin olisi kiinnostunut toimimaan jatkossa SaiPan urheilutoimenjohtajana, mutta tiettävästi seura ei ole lämmennyt ajatukselle."
 

Kisapuisto

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Siis tämä on varmaan joku vitsi:

"Ari-Pekka Selinin sopimus päättyy tämän kauden jälkeen, eikä loistavaa työtä tammikuusta 2008 asti tehnyt porilainen jatka lappeenrantalaisjoukkueen valmentajana."

Vielä se yrittää suojatyöpaikkaakin saatana:

"Iltalehden tietojen mukaan Selin olisi kiinnostunut toimimaan jatkossa SaiPan urheilutoimenjohtajana, mutta tiettävästi seura ei ole lämmennyt ajatukselle."

Loistavaa työtä? Voihan vittu, hiljaiseksi vetää toimittajien ammattitaito.

Mitä tuohon urheilutoimenjohtajan vakanssiin tulee, niin jos Selin jotenkin onnistuu itsensä moiseen virkaan keplottelemaan, niin silloin on kyllä hyvä veli -järjestelmä ollut huipussaan ja kertoo osaltaan, miksei Selinille ole potkuja annettu. Mutta ei kai Saipassakaan nyt ihan niin kuutamolla voida olla, että moinen olisi mahdollista edes huonona vitsinä?
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olet lisännyt suosikkijoukkueeksesi HIFK:n, miksi? Eikö sydän syki enää kotiseutusi joukkueelle?
Totta kai sykkii. Miksi ei sykkisi? Tuossahan se SaiPa lukee edelleen. Kai sitä silti saa olla sympatioita toisillekin joukkueille, en kai tiettävästi ole ainoa jolla näin on.

En ymmärrä mihin tuo kommenttisi ylipäätään liittyi? Joku vihjailu kenties? SaiPa on ja tulee olemaan ykkösjoukkue jota kannatan joka tilanteessa. Kyllä sen kai huomaa, vaikka antifaniksi minut moni taitaa määritellä jos rivien välistä lukee... no, tälläistä se on.

Nuo näkemäni viisi peliä eivät oikeuta minua vaatimaan Selinille potkuja, ilmeisesti sinä olet nähnyt huonompia suorituksia?
Ainakin jonkun Pelicansia vastaan käydyn ottelun olen nähnyt, en nyt muista oliko se koti- vai vierasottelu, mutta nekkuun siinä tuli. En sen perusteella vaadi mitään. Vaikka olikin todella paska ottelu SaiPalta.

Mielestäni tulokset useamman kauden osalta on ihan riittäviä. Jos se ei riitä perusteluksi joillekin, niin sille en kai sitten voi yhtikäs mitään.

***

Ja ei todellakaan miksikään urheilutoimenjohtajaksi Seliniä. Toivon mukaan ei ole SaiPan kanssa tekemisissä enää tämän kauden jälkeen mitenkään. Tosin tuossa uutisessa onneksi taidettiin mainita, että SaiPa ei ole kiinnostunutkaan miehen palveluksista.
 

Keltainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lautp, Saipa ja Veiterä. Ja Hakalin vosut
Sen verran täytyy puolustella, että eilinen tappio ei missään nimessä mene Selinin piikkiin. Koholla selkeitä paikkoja 4 ja Koskirannalla 3. Jos ei kuusivuotiaasta harjoitellut kaveri saa kiekkoa nousemaan, niin ei edustusjoukkueen valmentajalla ole enää mitään tehtävissä.
3-1 ja 4-0 johtoaseman menettäminen kyllä voidaan laittaa valmentajan piikkiin.
 

Melarus

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Itse asiassa olen varma että Pajuojan nimi löytyy listasta ja siitäkin 95%:n varma että kaveri valmentaa joko SaiPaa tai Kerhoa ensi kaudella.

Minusta taas tuntuu, että Pajuojan liittyminen Saipan puikkoihin on äärimmäisen epätodennäköistä. Pajuoja tuntuu asettavan perheen siinä määrin etusijalle, että valmentaminen paikkakunnalla jonne ei pysty päivittäin ajamaan Tampereelta ei tule kuuloon. HPK taas voi hyvinkin olla mahdollinen.
 

koutsiman

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Hokki, Man Utd
Itse toivoisin, että kuka nyt ikinä tuleekin Selinin tilalle...niin aloittaisi hommat välittömästi ja alkaisi ajoissa kokoamaan palapeliä ensi kautta varten. Tämä kausi on jo menetetty, taistellaan vaan siitä ettei olla jumboja kauden päätyttyä.

Selin on niin nähty toivoton tapaus. Ainut muutos nykyään on se että ottaa useammin aikalisän kuin ennen....mutta yleensä liian myöhään pelin kannalta.
 
Viimeksi muokattu:

juhana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1975-2013, 2023-, Roihuttaret, K-Vantaa
Taas Lappeenrannan ulkopuolelta keskusteluun, jos sallitaan. Eli nyt sitten varmistui se, ettei Selin jatka tämän kauden jälkeen, kävi SaiPalle miten tahansa. Tosin aina luotettava Hevosmiesten Tietotoimisto ehti jo laittaa liikkeelle viestiä, että Atu jatkaisi Lappeenrannassa - urheilutoimenjohtajana...!!! En sitten tiedä onko tuossa mitään perää ja onko SaiPan puolelta intressiä tähän.

Tämän kauden osalta tuskin kukaan kadehtii materiaalia, joka Selinillä on käytössä. Tämä on ihan fakta eikä tarkoitus ole mitenkään dissata SaiPaa - sympatiani seuraa kohtaan ovat isot, vaikkei esim. Jokereita Lappeenrannassa arvosteta pätkääkään. Tällä ei kuitenkaan ole mitään merkitystä siihen,ettenkö toivoisi SaiPalle parempaa menestystä.

Eli olisiko se valmentaja "joku muu" pystynyt parempaan SaiPan materiaalilla? Minä epäilen, mutta tietysti who knows...

Se mistä Seliniä voi syyttää, kun VASTUUvalmentaja on, ettei joukkue saisi menettää tuommoisia johtoasemia kuin Kerhoa ja Ilvestä vastan. En nyt halua taas nostaa omaa joukkuettani, mutta jos SaiPa menettäisi useamman maalin johdon Jokereille, se ei olisi niin karua kuin menettää se pääkilpailjoille Kerholle ja Ilvekselle. Tässä kohdassa voidaan kyllä kysellä valmennuksen perään, vaikka pelaajat sen pelin tietysti aina tekevät ja pelaavat.

Selinistä vielä sananmukaisesti köyhän miehen psykologinen arvio - ehkä mies on sittenkin liian kiltti SaiPan valmentajaksi ja ylipäätään VASTUUvalmentajaksi. Vaikka välillä tuomareille ärhenteleekin, niin minulle Atusta on tullut kuva enempi mukavana ja vähän hassunnäköisenä, silmälasipäisenä veikkona - ei sillä, että kukaan valmentaisi ulkonäöllään ja itse olisin toki mitään sanomaan tämännäköisenä, hymiö hymiö... kuin ärhentelevänä koutsina. Olisiko sittenkin vähän liikaa kaverityyppi ja sikäli parempi esim. Mälkiän kakkosvalmentajaksi - kuten aiemmin olikin SaiPassakin.

Ja olisiko SaiPalle sitten parempi jos puikoissa olisi Piku Pikkaraisen tai Pekka Virran tapainen koutsi, joka ei totisesti sanoja säästele ja pistäisi kaverit ojennukseen? Tai millainen särmä olikaan Heikki Mälkiä...Vai menisikö silloin lopullisesti esim. Levokarin peli ja itseluottamus sekaisin, koska Paulilla tuntuu itseluottamus olevan nykyisin todella "häilyvä".

Vielä loppuun veikkaukseni, SaiPa ja KooKoo vaihtaa valmentajia kauden jälkeen. Atu valmentaa Kouvolassa Mestiksessä kaudella 2012-13 ja Lehkosen Ika on SaiPan puikoissa liigassa ensi kaudella.
 
Vielä loppuun veikkaukseni, SaiPa ja KooKoo vaihtaa valmentajia kauden jälkeen. Atu valmentaa Kouvolassa Mestiksessä kaudella 2012-13 ja Lehkosen Ika on SaiPan puikoissa liigassa ensi kaudella.

SaiPan kannalta toivon, että eivät ikinä palkkaa Ismo "Paska" Lehkosta. Tosin voi olla saatavissa jo tällä kaudella mikäli viimeaikainen tahti ei parane Kouvolassa.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minä nimenomaan haluaisin nähdä SaiPassa vaihteen vuoksi käskyttäjän. Veikkaan, että ennakkoon hiukan vaatimattomammalla materiaalilla sellainen koutsi voisi saada keskimäärin enemmän aikaan. Tosin en tiedä onko esim. Suikkanen sellainen, on toki pelottavan yrmyn näköinen, mutta ilmeisesti aika leppoisa luonne? Näin olen ymmärtänyt. Toisaalta Suikkasen kaltaiset valmentajat taitaa olla aika vähissä. Kertoo kuitenkin sen, että Mestiksestä voi pelaajien tapaan myös valmentajia tulla liigaan jotka tekee aivan huikeata tulosta.

Selin on aivan varmasti hieno tyyppi, eikä minulla ole häntä henkilönä mitään vastaan. SaiPa vaan tuntuu tarviavan "mälkiämäisiä" valmentajia, joilla on tietty kusipäisyys veressä, ainakin niin kauan kuin pelataan pienillä pelinappuloilla.

Noh, Selin nyt kuitenkin mitä todennäköisimmin jatkaa rauhassa kauden loppuun, kuten tuo Jatkoajan uutinenkin tahtoo kertoa. Vanhoin sanoin: näillä mennään.

Toivotaan parasta.
 

Deko

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Tosin voi olla saatavissa jo tällä kaudella mikäli viimeaikainen tahti ei parane Kouvolassa.

Ai sarjajohdossa ja 5 viime peliin 7 pistettä? Tehän alatte olla siellä Kouvolassa merkein kärsimättömämpiä kuin me täällä Helsingissä! :D

Eikös se jonkinlainen julkinen salaisuus ole että Mestiksessä erinomaista työtä useamman kauden ajan tehnyt Jarno Pikkarainen ottaisi SaiPan komentoonsa ensi kesänä?

Hyviä pointteja tullut paljon, ja yhtenä nostaisin esiin, että vaikea on vaatia kauhalla sellaista mitä on lusikalla annettu. Tällä tarkoitan sitä, että SaiPan hyökkäyksestä, monista positiivista yllättäjistä huolimatta, puuttuvat pitkälti taloudellisista syistä sellaiset pelaajat jotka omalla panoksellaan ja esimerkillään kääntäisivät juuri tuollaiset maalin pelit voitokkaiksi. Kärjistetysti SaiPalla on liigatasolle täysin riittävät ketjut nro 2-4, mutta se tiukkoja pelejä ratkova ykköskenttä puuttuu.
 
Ai sarjajohdossa ja 5 viime peliin 7 pistettä? Tehän alatte olla siellä Kouvolassa merkein kärsimättömämpiä kuin me täällä Helsingissä! :D

Eikös se jonkinlainen julkinen salaisuus ole että Mestiksessä erinomaista työtä useamman kauden ajan tehnyt Jarno Pikkarainen ottaisi SaiPan komentoonsa ensi kesänä?

No viimeksi täällä sai valmentaja kenkää 2 vuotta sitten kun joukkue oli sarjassa neljäntenä. Tosiasia on vaan se, että Ika saanut hassata rahaa, mutta tuloksia ei tule, jos ei runkosarjan voittoja lasketa, mutta ne ei kauheasti lämmitä sitten kun ollaan aina välierissä laulukuorossa.

Itse voisin lyödä suuremmastakin summasta vetoa tuosta Pikkaraista. Sitten jääkin nähtäväksi miten valmentaminen sujuu liigassa. Nythän miehellä on omat suosikin Mestiksessä mitkä hän on kasannut vuodesta toiseen yhteen, mutta liigassa tuo ei kyllä sitten enään onnistukkaan.
 

Theofilus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Eikös se jonkinlainen julkinen salaisuus ole että Mestiksessä erinomaista työtä useamman kauden ajan tehnyt Jarno Pikkarainen ottaisi SaiPan komentoonsa ensi kesänä?

No ei ainakaan mitään nimiä ole papereissa. Toki näistä asioista on keskusteltu Rikun ja Pikun (heh) välillä, mutta ihan varmasti on muitakin vaihtoehtoja (Ika, Pajuoja, ?) ja hallitus nimenomaan antaa sen lopullisen siunauksen. Tottakai, todennäköisintä lienee, että Piku ottaa SaiPan ohjat ensi kaudella, sillä mies lienee vaihtoehdoista myös halvin. Mies on kieltämättä myös sopiva SaiPan valmentajaksi rautaisella otteellaan, ja mielestäni hänen suoraviivainen stiga-kiekkonsa voisi toimia Lappeenrannassa.

Hyviä pointteja tullut paljon, ja yhtenä nostaisin esiin, että vaikea on vaatia kauhalla sellaista mitä on lusikalla annettu. Tällä tarkoitan sitä, että SaiPan hyökkäyksestä, monista positiivista yllättäjistä huolimatta, puuttuvat pitkälti taloudellisista syistä sellaiset pelaajat jotka omalla panoksellaan ja esimerkillään kääntäisivät juuri tuollaiset maalin pelit voitokkaiksi. Kärjistetysti SaiPalla on liigatasolle täysin riittävät ketjut nro 2-4, mutta se tiukkoja pelejä ratkova ykköskenttä puuttuu.

Allekirjoitan kyllä tämän täysin, mutta tässä onkin Seliniä nimenomaan kritisoitu siitä, että noita 4-0 ja 3-1 johtoja kustaan aivan liikaa. Toki pelaajilla on iso vastuu tässä, mutta pitäisi siellä penkin päässäkin jumalauta pystyä jäädyttämään tilanne jotenkin.
 

startin13

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saimaan Pallo
Valmentajan vaihto ei tässä vaiheessa auta mitään, koska Selinille pitäisi maksaa palkka kuitenkin, olipa hän penkinpäässä tai ei.

SaiPan talous ei kestä ko, tempausta eikä siinä enää olisi mitään järkeä, enemmin uuden valmentajan sijaan kannattaisi nekin rahat sijoittaa johonkin voimahyökkääjään joka voisi oikaista syöksykierrettä.

Uskon ettei mitään vahvistuksia ole kuitenkaan enää tulossa, loukkaantumissuma on ainut mikä voisi mahdollistaa vahvistukset.

Mitään ei ole enää hävittävänä, joten antaa mennä näillä.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Laitetaas sitten faktaa peliin spekuloinnin tueksi. Alla olevassa listassa kaikkien joukkueiden osalta kahden tai kolmen maalin johtoasemien menetykset kaudesta 2008-09 lähtien. Otteluita kaikilla n. 200 riippuen vähän tämän kauden tilanteesta.

Koodi:
Blues        4 / 1
HIFK         6 / 1
HPK          4 / 1
Ilves        4 / 2
Jokerit     13 / 1
JYP          6 / 1
KalPa        5 / 0
Kärpät       5 / 0
Lukko        8 / 1
Pelicans    15 / 0
[B]SaiPa        9 / 4[/B]
Tappara      7 / 2
TPS          8 / 1
Ässät       11 / 3
Ensin siis tietysti menetetyt kahden maalin johdot ja sitten kolmen maalin johdot. Listalle on luonnollisesti päässyt vain jos ottelun on hävinnyt noista johtoasemista. Ensimmäisestä luvusta on jälkimmäinen vähennetty, eli kahden maalin johdon menetykseksi ei lasketa otteluita, joissa joukkue on menettänyt kolmen maalin johdon.

Disclaimer: Jos tilastoissa on virheitä, se johtuu puutteellisista tietokantaohjelmointitaidoista.
Saa korjata, jos on tarvetta.
 
Viimeksi muokattu:

Fordél

Jäsen
Oli tavallaan ihan hyvä veto koittaa jollain tapaa edes reagoida tähän SaiPan tilanteeseen tuomalla esiin, että Selin ei jatka seurassa. Seuralla on perse auki, joten sillä ei ole varmaankaan varaa antaa Selinille potkuja ja palkata uutta miestä tilalle. Eikä tälläistä miestä ole edes saatavilla. Markkinat on aika tyhjät. Parempi siis tehdä edes jotain fanien rauhoittamiseksi eli ilmoittaa, että Selinillä ei jatketa.

Sen mitä itse olen muutaman pelin SaiPalta nähnyt niin mielestäni sen peli on ollut materiaaliin nähden ihan hyvää. Eikä SaiPalla ole suurta pelkoa tippua edes Mestikseen, koska ei se ole kuitenkaan mikään kriisijoukkue. Nyt vain pitäisi saada loppukaudella peli kulkemaan sen verran, että a) karsinnat vältettäisiin ja b) yleisöä kävisi hallilla sen verran, ettei talous mene ainakaan huonompaan suuntaan.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Fordélilta jälleen hyvää, kiihkotonta ja puolueetonta analyysiä. High rispect!

Varmaan tämän aiheen kannattaa pääpiirteissään olla, koska johdon signaali on nyt selvä. Toivotaan tosiaan, että karsinnat vältettäisiin. Siinä mielessä olen jonkun edelläkirjoittaneen kanssa eri mieltä, että hävittävää kyllä on.
 

Hamraan

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, Edmonton
Vaihdan minäkin valmentajaa toiveikkain mielin kauden jälkeen, mutta pelottaa tuleeko sieltä mansikka/räsänen/skrikomainen muniinpuhaltelija joka vetää vieraspeleissä sumpun omalle siniselle ja toivoo ettei pelin jälkeen taululla loista kotijoukkueen suorittaman persraiskauksen jälkeen rumat lukemat. Selinin pelikirja Mälkiän aktiivinen karvaus yhdistettynä aktiivisempaan ja rohkeampaan kiekolliseen peliin on uponnut minulle ainakin.

Eiköhän Selinillekkin jää näistä vuosista SaiPan peräsimessä takaraivoon monia "mitä jos olisin silloin tehnyt" toisin juttuja, kesäharjoittelut, primadonnien kohtelut sun muut. Tuskin Selin halusi potkia esim Barneytä pihalle. Näillä pelaajabudjeteilla vaan on kaikkien tähtien osuttava kohdilleen, jälkikäteen voidaan sanoa että nyt ei niin käynyt.

Sikariportaan on katsottava peiliin ja harkittava seuraavia riskihankintoja hieman tarkemmin. Tuntuu että siellä on nyt innokas henkilö vetovuorossa, mutta jolta puuttuu jotain, ehkä pelisilmää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös