Seksuaalinen häirintä ja ahdistelu

  • 616 675
  • 4 606

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Tämä menee nyt ohi aiheen ja tulkinnasta riippuen ehkä itsemoderoinninkin puolelle, mutta menköön, antakaa kakkua saatana. Näin keskustelun ulkopuolisen, mutta ei tietenkään silti objektiivisen lukijan silmin nuo aiemmat viestit näyttävät siltä, että @Jesus Shaves käytti termiä "ajauduttu", johon @Golden AWe tarttui ja kertoi mitä "ajautuminen" oikeasti (eli hänen mielestään) on. En sivumennen sanoen ymmärrä miksi AWe näki asiakseen tarttua yksittäiseen termiin ja alkaa oikomaan ja vänkäämään siitä, termi kun on sellainen, että sillä ei tietääkseni mitään älyttömän tarkkaa määritelmää ole, ts. se tarkoittaa eri ihmisille eri asioita.

Mitä itse tuohon asiaan tulee, niin meneekö tuollainen oman perseen varmistelu jo liiallisuuden puolelle? Mielestäni menee. Ovatko ne varmistelut yksittäistapauksia? En tiedä mutta mutu on, että ovat. Menikö koko #metoo liiallisuuksiin? Mielestäni meni ja sen seurauksena sitten niitetään tuota bossimiehiltä nähtyä liiallisen varmistelun viljaa. Miten tilanne korjataan? En tosiaankaan tiedä. Tarvitseeko se edes korjata, jos nämä ovat vain yksittäistapauksia ja isossa kuvassa eivät muuta mitään? Vahva ehkä, ts. jottain tarttis tehdä, mutta mitä tai onko edes tehtävissä mitään, en tiedä.

Vain siksi vängättävä asia, että on vaikea nähdä yksilöiden tekemiä reagointeja tai ylireagointeja mitenkään merkityksellisinä kokonaisuuden kannalta. Ne eivät puutu muiden yksilöiden tekemiseen / yksilönvapauteen. Yritysten ja instituutioiden reagoinnit taas vaikuttavat. Lait vaikuttavat.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Toimisiko tämä logiikka toisinpäin?

Olisiko ok että joku johtajana oleva nainen ilmoittaisi ettei voi pitää miesten kanssa palavereja kahden kesken, koska ei voi ottaa riskiä että tulisi raiskatuksi. Tilastojen valossa tuo lienee moninverroin todennäköisempi skenaario.

Tähän tottakai olisi saman logiikan mukaan ratkaisuna että raiskauksien vähentämiseen keskityttäisiin niin tarmokkaasti, ettei kenenkään tarvitsisi tuollaista pelkoa tuntea.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
No huh huh. Kyllä joutuu todella monesti erilaisia lajeja opettaessaan ihan fyysisesti koskemaan toisiin ihmisiin. Esim. ihan käsien otteita pelivälineistä (hihii) on kaikista helpointa korjata fyysisesti koskemalla. Samaten jalkojen asentoja suuntia yms. joutuu fyysisellä kosketuksella usein opastamaan. Tai jos vaikka golffissa se swingi ei lähde tarpeeksi korkealta niin miten sinä voit helpommin sen osoittaa kuin käsillä ohjaamalla sen toisen kädet takana oikeaan asentoon?
Kuten sanoin niin olen ollut kolmen tai neljän golf-pron opastuksessa ja hyvin on onnistunut. Se keino miten se on onnistunut on ollut niinkin seksi-wau -kekseliäs kun verbaalinen kommunikointi. Pro on osannut käyttää termejä kuten ylemmäksi, taakse, eteen, oikeaan, vasempaan jne. Joskus he ovat jopa itse omalla mailallaan näyttäneet mitä ovat tarkoittaneet.
 

RexHex

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL
Olisiko ok että joku johtajana oleva nainen ilmoittaisi ettei voi pitää miesten kanssa palavereja kahden kesken, koska ei voi ottaa riskiä että tulisi raiskatuksi.

Eikös tämä olisi juuri se optimi tilanne. Toinen ei raiskaa ja toinen ei tule raiskatuksi. Aina vain ulkopuolisia mukaan, joka paikkaan.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Toimisiko tämä logiikka toisinpäin?

Olisiko ok että joku johtajana oleva nainen ilmoittaisi ettei voi pitää miesten kanssa palavereja kahden kesken, koska ei voi ottaa riskiä että tulisi raiskatuksi. Tilastojen valossa tuo lienee moninverroin todennäköisempi skenaario.

Tähän tottakai olisi saman logiikan mukaan ratkaisuna että raiskauksien vähentämiseen keskityttäisiin niin tarmokkaasti, ettei kenenkään tarvitsisi tuollaista pelkoa tuntea.
Todennäköisesti. En pidä kumpaakaan logiikkaa kovin kummoisena.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Todennäköisesti. En pidä kumpaakaan logiikkaa kovin kummoisena.
Sama.

Tietyt yksityiset tahot saavat asiakkaansa, mutta muissa tapauksissa nuo ovat lainvastaista syrjintää joista lainmukaiset seuraukset ovat paikoillaan.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Yritysten ja instituutioiden reagoinnit taas vaikuttavat. Lait vaikuttavat.
Somesta on jo tullut instituutio. Ja kuten on huomattu,ei "kansan" raivostumiseen median mielestä tarvita kuin muutama viesti facebookiin, twitteriin, instagramiin tai mitä niitä vielä onkaan.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Toimisiko tämä logiikka toisinpäin?

Olisiko ok että joku johtajana oleva nainen ilmoittaisi ettei voi pitää miesten kanssa palavereja kahden kesken, koska ei voi ottaa riskiä että tulisi raiskatuksi. Tilastojen valossa tuo lienee moninverroin todennäköisempi skenaario.

Tähän tottakai olisi saman logiikan mukaan ratkaisuna että raiskauksien vähentämiseen keskityttäisiin niin tarmokkaasti, ettei kenenkään tarvitsisi tuollaista pelkoa tuntea.

Miksei se olisi OK? Tasa-arvon nimissä toki näinkin voidaan toimia. Kannattaa muistaa että naiset ovat ennenkin kieltäytyneet kahdenkeskisistä tapaamisista miesten kanssa mikäli ovat kokeneet kahdenkeskisten tilanteiden olevan häiritseviä. Nyt se toimii myös toiseen suuntaan - eikö tuo ole tasa-arvoa parhaimmillaan kun mieskin voi kieltäytyä tapaamasta naista mikäli kokee kahdenkeskisen tapaamisen häiritseväksi? Tasa-arvoa parhaimmillaan kun molemmat sukupuolet tekevät yhtä idioottimaisia asioita? Totuuden nimissä on todettava, että on tätä miehet jo aiemminkin tehneet - sitä kutsuttiin Billy Graham säännöksi - hän siis lanseerasi käytännön ettei tapaa kahdenkesken muita naisia kuin oman vaimonsa. Myös Mike Pence sitten otti käyttöön saman homman myöhemmin. Tosin tämä #metoo'n vuoksi tullut kahdenkeskisten tapaamisten välttäminen lienee kuitenkin oma lukunsa, ja on näin ollen - vähintäänkin hieman - eri asia.

Esim. HBR & NYT ovat tuoneet artikkeleissaan esiin tuon miesten kieltäytymisen kahdenkeskisistä tapaamisista naisten kanssa. Näissä tuotiin esille kahdenkeskisistä tapaamisista kieltäytyminen ei-toivottuna sivuilmiönä ahdistelujen ja ahdistelysyytösten seurauksena. Artikkeleissa todettiin ettei miesten pitäisi olla tapaamatta naisia kahdenkesken - tämähän rajoittaa selkeästi naisten uramahdollisuuksia, verkostoitumista jne. Tuo on tietenkin aivan totta ja varsin valitettavaa.

NYT:n tekemän tutkimuksen mukaan lähes 2/3 ihmisistä sanoo että ollessaan töissä tekemisissä vastakkaisen sukupuolen kanssa tulisi olla erityisen varovainen. Enemmistö naisista ja lähes puolet miehistä totesi lounaan, illallisen tai drinkkien muun naisen kuin oman puolison kanssa olevan sopimatonta - siis kun henkilöt ovat kahdenkesken.

Nyt voidaan toki todeta, että kunhan käyttäytyy kunnolla niin voihan sitä ihan hyvin tavata kahdenkesken - ja näin varmasti suuri osa toimiikin edelleen. Tämä nyt lähinnä ilmentää sitä että #metoo'n aallokossa tulee sellaisiakin asioita jotka eivät ole toivottavia - niidenkin kanssa tässä vaan tulee yrittää elää. Omaa elämääni nämä eivät ole mitenkään vaikeuttaneet - oletettavammin sama pätee suurimpaan osaan palstalla kirjoittavista ihmisistä. Joidenkin elämää tuo varmasti on vaikeuttanut - mutta minkäs teet?

Pullasta ei voi poimia vain rusinoita.

Alla pari linkkiä joista voi lukea lisää asian tiimoilta. Linkit vievät NYT:n ja HBR:n sivuille. Artikkelit eivät ole edes eilen kirjoitettuja.

It’s Not Just Mike Pence. Americans Are Wary of Being Alone With the Opposite Sex. - The New York Times

Men Shouldn’t Refuse to Be Alone with Female Colleagues
 
Viimeksi muokattu:

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kuten sanoin niin olen ollut kolmen tai neljän golf-pron opastuksessa ja hyvin on onnistunut. Se keino miten se on onnistunut on ollut niinkin seksi-wau -kekseliäs kun verbaalinen kommunikointi. Pro on osannut käyttää termejä kuten ylemmäksi, taakse, eteen, oikeaan, vasempaan jne. Joskus he ovat jopa itse omalla mailallaan näyttäneet mitä ovat tarkoittaneet.
No minä olen opastanut ihmisille useita eri lajeja ja kyllä se tehokkain keino on edelleen ottaa kädestä kiinni ja siirtää se toisen esim. käsi sinne missä olisi optimaalisin paikka. Varsinkin lapsilla ei tuo kommunikaatio ja äly ole ihan samalla tasolla kuin aikusilla jolloin on usein kaikista helpointa näyttää ihan siirtämällä sen toisen käsi tai jalka oikeaan paikkaan. Vastaavasti kun ei enää olla ihan aloittelijoina, niin monessa asiassa se virheasento ja toiminta on kaikista helpointa osoittaa siirtämällä sitä lähtö/lopputilannetta ihan fyysisesti.

Minä uskallan väittää että sun kokemus moisesta on nolla ja mutuilet vaan vahvasti. Tänään viimeksi otin lasta kiinni olkapäistä ja käänsin rintamasuunnan kohdilleen alle sekunnissa, kun siihen olisi mennyt muutoin aikaa moninkertaisesti kun olisi yrittänyt sille selittää saman verbaalisesti.

Se ihmisen lihasmuisti toimii kaikista parhaiten kun se ulkoapäin asiaa seuraava voi käydä sijoittamassa kropan kohdalleen ja varmistaa että se myös on kohdallaan.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tänään viimeksi otin lasta kiinni olkapäistä ja käänsin rintamasuunnan kohdilleen alle sekunnissa, kun siihen olisi mennyt muutoin aikaa moninkertaisesti kun olisi yrittänyt sille selittää saman verbaalisesti.

Se ihmisen lihasmuisti toimii kaikista parhaiten kun se ulkoapäin asiaa seuraava voi käydä sijoittamassa kropan kohdalleen ja varmistaa että se myös on kohdallaan.

Eihän kukaan väitä, että tuo ei olisi paras toimintatapa. Se ei vain ulospäin näytä aina siltä ja se tässä on se ongelma.

Sitten, jos jostain syystä alkaa joku asia harmittaa vaikka siinä, kun ei itse pärjääkään, niin on aina yksi keino vielä saada kosto. Lapset osaavat myös kertoa kotona miten treeneissä meni, vaikka mitään sellaista ei ollut.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Mä tiedän monta fiksua, korkeestikoulutettua naista, joka saattaa ahdistua, kun mies tulee juttelemaan ja ja koskettaa naista samalla.
Minulle on ihan sama onko se mies vai nainen mutta minua ahdistaa jos joku koskee minuun. En minä sitä minään seksuaalisena ahdisteluna pidä... Minun on vain vaikeaa sietää sitä että keskustelun lomassa kosketellaan kun en tajua mitä lisäarvoa ne hipaisut antaa keskustelulle. Jotkut oppii kerrasta kun kavahdan kosketusta kuin sähköiskuja.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Minä uskallan väittää että sun kokemus moisesta on nolla ja mutuilet vaan vahvasti.
Pitääkö minun todistaa väitteeni pelaamalla hyvin vai päin persettä? Molemmat nimittäin onnistuu. Jopa samalla kierroksella. Taitaa olla neljä eri prota jonka opastuksessa olen ollut. Yksi nainen ja loput miehiä. Yksi näistä miehistä oli melkoinen gigolon maine, mutta näin miespuolisena koin olevani varsin turvassa hänenkin kanssaan.
Mitään yksityistunteja nuo eivät ole olleet enkä omalla rahalla ole niistä maksanut, vaan klinikkoja ovat olleet johon osallistuu useampi kerralla ja pro käy vuorollaan kutakin opastamassa.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Pitääkö minun todistaa väitteeni pelaamalla hyvin vai päin persettä? Molemmat nimittäin onnistuu. Jopa samalla kierroksella. Taitaa olla neljä eri prota jonka opastuksessa olen ollut. Yksi nainen ja loput miehiä. Yksi näistä miehistä oli melkoinen gigolon maine, mutta näin miespuolisena koin olevani varsin turvassa hänenkin kanssaan.
Mitään yksityistunteja nuo eivät ole olleet enkä omalla rahalla ole niistä maksanut, vaan klinikkoja ovat olleet johon osallistuu useampi kerralla ja pro käy vuorollaan kutakin opastamassa.

Come on dana - eikö pieni koskettelu olisi - ihanaa? - upeata?- vapautunutta?

Ehkä se eroottinen lataus sieltä vielä löytyy. Huomaa pieni huumori ja komiikka. OK?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Pitääkö minun todistaa väitteeni pelaamalla hyvin vai päin persettä? Molemmat nimittäin onnistuu. Jopa samalla kierroksella. Taitaa olla neljä eri prota jonka opastuksessa olen ollut. Yksi nainen ja loput miehiä. Yksi näistä miehistä oli melkoinen gigolon maine, mutta näin miespuolisena koin olevani varsin turvassa hänenkin kanssaan.
Mitään yksityistunteja nuo eivät ole olleet enkä omalla rahalla ole niistä maksanut, vaan klinikkoja ovat olleet johon osallistuu useampi kerralla ja pro käy vuorollaan kutakin opastamassa.
Olet siis käynyt yhdessä lajissa pari kertaa klinikalla ja tältä pohjalta linjaat että kaikki lajit ja valmentajat voi toimia kuten noilla parilla klinikalla toimineet? Ei mitään kosketuspintaa muihin lajeihin, yksilövalmennukseen yms. mutta koska tieto on silti vahva niin voit yleistää. Tuli selväksi. Minä muuten tuossa lauseessa viittasin että kokemuksesi lajien opettamisesta on nolla, mutta mikäs siinä asiayhteyksistä repimään vaan lauseita jos hyvältä tuntuu.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Come on dana - eikö pieni koskettelu olisi - ihanaa? - upeata?- vapautunutta?
Ehkä se eroottinen lataus sieltä vielä löytyy. Huomaa pieni huumori ja komiikka. OK?
Kyllähän tuo naispuolinen pro oli sen näköinen tapaus, että pieni koskettelu olisi varmaan ollut ihanaa. Tää äijä ei taas ollut oikein omaan makuuni.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Kyllähän tuo naispuolinen pro oli sen näköinen tapaus, että pieni koskettelu olisi varmaan ollut ihanaa. Tää äijä ei taas ollut oikein omaan makuuni.

Hyvä.

Ehkä pieni koskettelu kuitenkin olisi OK. Vaikka sitä ei pidäkään missään nimessä myöntää. Äijät eivät useinkaan ole omaan makuuni - tunnustan - ehkä sillekin pitäisi antaa oma aikansa ja paikkansa? Kuka tietää.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Olet siis käynyt yhdessä lajissa pari kertaa klinikalla ja tältä pohjalta linjaat että kaikki lajit ja valmentajat voi toimia kuten noilla parilla klinikalla toimineet? Ei mitään kosketuspintaa muihin lajeihin, yksilövalmennukseen yms. mutta koska tieto on silti vahva niin voit yleistää. Tuli selväksi. Minä muuten tuossa lauseessa viittasin että kokemuksesi lajien opettamisesta on nolla, mutta mikäs siinä asiayhteyksistä repimään vaan lauseita jos hyvältä tuntuu.
Ensinnäkin keskustelu nimenomaan oli siitä, että joutuu golf-opettajien kanssa fyysiseen kosketukseen väkisinkin, koska nimeomaan joku foliohattuinen golf-pro oli kieltäytynyt ottamasta naisia oppilakseen välttääkseen ahdistelun ja kerroin, että ei siinä hommassa joudu joudu fyysiseen kontaktiin. Hierojat mainittiin myös ja totesin, että siinä fyysinen kosketus on välttämättömyys. Mitään linjauksia, että miten kaikissa lajeissa voi tai ei voi toimia en ole tehnyt, mutta olen valmentanut itse salibandyäkin ja jääkiekkoa, viimeistä viimeksi tänään ja ei ole tarvinnut pelätä syytöksiä junnujen ahdistelusta.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Hyvä. Ehkä pieni koskettelu kuitenkin olisi OK. Vaikka sitä ei pidäkään missään nimessä myöntää. Äijät eivät useinkaan ole omaan makuuni - tunnustan - ehkä sillekin pitäisi antaa oma aikansa ja paikkansa? Kuka tietää.
Vanha South Parkin sanontahan sanoo, että "there a time and a place for everything and it is called college". Tosin tosi-isot pojat ovat kertoneet, että kovien huumeiden vaikutuksen alla voi tapahtua ihmeitä tälläkin saralla.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Vanha South Parkin sanontahan sanoo, että "there a time and a place for everything and it is called college". Tosin tosi-isot pojat ovat kertoneet, että kovien huumeiden vaikutuksen alla voi tapahtua ihmeitä tälläkin saralla.

Lienet varsin oikeassa tämän suhteen. Varsinkin kovien huimausaineiden suhteen.

Lienet ihan OK tyyppi - ajatuksemme vain lienevät jossain määrin ikävän risteäviä. Valitettavasti.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ensinnäkin keskustelu nimenomaan oli siitä, että joutuu golf-opettajien kanssa fyysiseen kosketukseen väkisinkin, koska nimeomaan joku foliohattuinen golf-pro oli kieltäytynyt ottamasta naisia oppilakseen välttääkseen ahdistelun ja kerroin, että ei siinä hommassa joudu joudu fyysiseen kontaktiin. Hierojat mainittiin myös ja totesin, että siinä fyysinen kosketus on välttämättömyys. Mitään linjauksia, että miten kaikissa lajeissa voi tai ei voi toimia en ole tehnyt, mutta olen valmentanut itse salibandyäkin ja jääkiekkoa, viimeistä viimeksi tänään ja ei ole tarvinnut pelätä syytöksiä junnujen ahdistelusta.
Ensinnäkin... Tässä on suoraan ne aiemmat viestini. Boldattu ne tärkeimmät palaset.
No huh huh. Kyllä joutuu todella monesti erilaisia lajeja opettaessaan ihan fyysisesti koskemaan toisiin ihmisiin. Esim. ihan käsien otteita pelivälineistä (hihii) on kaikista helpointa korjata fyysisesti koskemalla. Samaten jalkojen asentoja suuntia yms. joutuu fyysisellä kosketuksella usein opastamaan. Tai jos vaikka golffissa se swingi ei lähde tarpeeksi korkealta niin miten sinä voit helpommin sen osoittaa kuin käsillä ohjaamalla sen toisen kädet takana oikeaan asentoon?
No minä olen opastanut ihmisille useita eri lajeja ja kyllä se tehokkain keino on edelleen ottaa kädestä kiinni ja siirtää se toisen esim. käsi sinne missä olisi optimaalisin paikka. Varsinkin lapsilla ei tuo kommunikaatio ja äly ole ihan samalla tasolla kuin aikusilla jolloin on usein kaikista helpointa näyttää ihan siirtämällä sen toisen käsi tai jalka oikeaan paikkaan. Vastaavasti kun ei enää olla ihan aloittelijoina, niin monessa asiassa se virheasento ja toiminta on kaikista helpointa osoittaa siirtämällä sitä lähtö/lopputilannetta ihan fyysisesti.

Minä uskallan väittää että sun kokemus moisesta on nolla ja mutuilet vaan vahvasti. Tänään viimeksi otin lasta kiinni olkapäistä ja käänsin rintamasuunnan kohdilleen alle sekunnissa, kun siihen olisi mennyt muutoin aikaa moninkertaisesti kun olisi yrittänyt sille selittää saman verbaalisesti.

Se ihmisen lihasmuisti toimii kaikista parhaiten kun se ulkoapäin asiaa seuraava voi käydä sijoittamassa kropan kohdalleen ja varmistaa että se myös on kohdallaan.
Älä sitten vastaa ja lainaa jos sinä et voi puhua asiasta vaan lainaat ja puhut asian vierestä.
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Älä sitten vastaa ja lainaa jos sinä et voi puhua asiasta vaan lainaat ja puhut asian vierestä.
Sinä olit sekä joka tulit keskusteluun puuttumaan ja lainaamaan viestiäni. Tämä oli lainaus johon vastasin. Älä sitten vastaa ja lainaa jos et voi puhua asiasta, vaan haluat puhua asian vierestä.
Eikä hyvin käyttäytyvien mattimeikäläisten mitään tarvitsekaan pelätä, paitsi fyysiseen kontaktiin ventovieraiden kanssa joutuvien (esim. golfvalmentajat, hierojat, tanssinopettajat jne.)
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Sinä olit sekä joka tulit keskusteluun puuttumaan ja lainaamaan viestiäni. Tämä oli lainaus johon vastasin. Älä sitten vastaa ja lainaa jos et voi puhua asiasta, vaan haluat puhua asian vierestä.
Niin tuossakin oli mainittu ESIM! ja JNE! lisäksi mihin sä tanssinopettajat unohdit?
 

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Niin tuossakin oli mainittu ESIM! ja JNE! lisäksi mihin sä tanssinopettajat unohdit?
Minä olen käynyt golf-opetuksessa ja hieronnassa. Tanssinopetuksessa en ole käynyt. Paitsi vanhojen tanssien harjoituksissa, mutta niistä on jo sen verran aikaa ja toisella kertaa (varusmiehenä) olin lisäksi sen verran humalassa, että en muista kävikö opettajat silloin käpälöimässä. En muista, että olisivat käyneet.
 
Viimeksi muokattu:

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona

dana77

Jäsen
Suosikkijoukkue
vaikea selittää
Jännää miten tätä tapausta ei ole tänne vielä uutisoitu.
Arvostettua naisprofessoria syytetään miesopiskelijan ahdistelusta – Yhdysvalloissa keskustellaan nyt siitä, kuinka paljastusuutiseen reagoidaan naisen ollessa tekijä ja miehen ollessa uhri (linkki helsingin sanomiin)
Eli kun yliopiston naispuoleinen professori ahdistelee miespuoleista opiskelijaa, niin ei ylitä täällä uutiskynnystä?
#metoo
Erikoista tosiaan, että enemmistönä palstalla olevat miesasiamiehet eivät sitä olleet vielä postaamaan.
Ihan perseestä nuo vetoomukset, joissa asiasta mitään tietämättömät vetoavat syytetyn puolesta.
Erikoinen tuo perustelu, että molemmat ovat homoseksuaaleja joten mitä sitten.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös