Sekametelisoppaa ja sälää KooKoosta

  • 665 165
  • 2 832

Kurt

Jäsen
Sen verran tuo ottelu on vuosien saatossa puhetta herättänyt, että varmasti on useissa saunailloissa asiasta yritetty kysellä sellaisilta, jotka varmuudella asian tietävät. Aloin pohtimaan, että ketä pelaajistosta, valmennuksesta tai toimihenkilöistä ovat vielä Kouvolassa jututettavissa. Mikko Laaksonen ainakin varmuudella. Jani Luoma-Aho nousi edustukseen tuolla kaudella. Varmasti moni muukin on edelleen Kouvolassa jututettavissa, jos vaikka kesäterassilla tarjoaisi muutaman oluen…
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Jesse Nurmen varauksen jälkimainingeissa on noussut Carl Grahnin nimi esiin, koska on yksi (nyt) viidestä KooKoo-kasvatista, joiden nimet on huudettu NHL-draftissä. Internetistä en löytänyt oikein mitään kättä pidempää tietoa ja hän on lopettanut uransa silloin, kun itse olen paskonut vielä vaippaan. Osaisikohan joku kertoa miehestä jotain? Etenkin kiinnostaisi tietää, miksi ura loppui niin kauhean lyhyeen.
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell
Jesse Nurmen varauksen jälkimainingeissa on noussut Carl Grahnin nimi esiin, koska on yksi (nyt) viidestä KooKoo-kasvatista, joiden nimet on huudettu NHL-draftissä. Internetistä en löytänyt oikein mitään kättä pidempää tietoa ja hän on lopettanut uransa silloin, kun itse olen paskonut vielä vaippaan. Osaisikohan joku kertoa miehestä jotain? Etenkin kiinnostaisi tietää, miksi ura loppui niin kauhean lyhyeen.

Ihan lempipelaajiani oli. Tuntui, että oli kaikki avaimet, mutta fokus lipsui ja näkyi äärimmäisinä heittelyinä uran loppuun asti. Oli sellaista taiteilijaluonnetta, saattoi kurvailla keskialuetta kohti kiekon kanssa jne.

Raaka luontainen lahjakkuus, jos olisi löytänyt myös sellaisen rautaisen urheilijan rutiinin niin taivas olisi ollut rajana. Losin kesäleirillä kävi ainakin pari kertaa, 17 vuotiaana nappasi voiton liigassa Jokereita vastaan KalPan paidassa.
 

HogiBoi

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ihan lempipelaajiani oli. Tuntui, että oli kaikki avaimet, mutta fokus lipsui ja näkyi äärimmäisinä heittelyinä uran loppuun asti. Oli sellaista taiteilijaluonnetta, saattoi kurvailla keskialuetta kohti kiekon kanssa jne.

Raaka luontainen lahjakkuus, jos olisi löytänyt myös sellaisen rautaisen urheilijan rutiinin niin taivas olisi ollut rajana. Losin kesäleirillä kävi ainakin pari kertaa, 17 vuotiaana nappasi voiton liigassa Jokereita vastaan KalPan paidassa.
Kiitokset tästä, kuulostaa ainakin kaikin puolin viihdyttävältä tapaukselta, mutta samaan aikaan turhauttavaa ollut varmaan seurata, kun "tuhlaa" lahjakkuuttaan.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Callesta oli pari vuotta sitten juttu Kouvolan Sanomissa:


Mitään ei jäänyt uralta omien sanojensa mukaan hampaankoloon.

Carl Grahn kirjoitti:
– Olen tosi tyytyväinen siitä, että olen saanut pitkän aikaa tehdä sellaista asiaa, josta olen tykännyt. Se on päällimmäisenä mielessä.

Olisiko liigassa ollut saumoja pärjätä paremmin? Sain omat mahdollisuuteni. Urheilu on siinä mielessä rehellistä, että siinä saa paikan näyttää, ja ne paikat pitää käyttää tehokkaasti.

Calle oli luonnonlahjakkuus ja helvetin mukava kaveri, mutta kai sitä ihan lopullista paloa ei löytynyt nousta aivan huipulle. Toki maalivahti on vielä erikoisvaativa pelipaikka, kun niitä, noh niitä pelipaikkoja, on selkeästi vähemmän kuin kenttäpelaajilla.

Carl Grahn kirjoitti:
– Siitä oli monta kertaa puhetta, että pelityyliä pitäisi rajoittaa, jotta pelistä tulisi varmempaa. Itse halusin pelata omalla tyylillä loppuun asti. Kun homma toimi, peli oli näyttävää, mutta vastakohtana jälki oli aika rumaa kun ei kulkenut.

Grahn sanoo eläneensä junioriajoista lähtien kausi kerrallaan.

– Minulle on aina ollut tärkeää, että joukkue pärjää. Halusin myös elää pelaamisen ohessa kuten kuka tahansa muu sen ikäinen nuori

@teroz @HogiBoi
 

Rupture

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, WPG

Ehdottomasti lisää taas tälläistä! 2021/22 kaudellahan oli vastaavanlaista mutta se oli vain treeniringin sisältä. Olisihan se mukava kuulla mitä pelin aikana oranssimustat sanelevat itselleen, toisilleen, vastustajille ja tuomareille. Alkuperäinenhän idea tämä Mic'd up ei ole, mutta harva Liigajoukkue tätä tekee, en tiedä tekeekö yksikään...

Jos otteluista alkaisi välillä tulemaan näitä mikitettyjä dialogeja niin se olisi aika kova.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Tota noin... Sattuneesta syystä pitäisi vierailla KooKoon nettisivuilla. Miten kummassa joukkueen viralliset sivut eivät pomppaa Google haussa ykköseksi?

Joutuu ohittamaan wikipedia, facet ja instat jotta tulee tämä sivu


Jopa MTV:n uutinenkin tulee tuota ennen. :D
 

Popi Orri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, HV71
Tota noin... Sattuneesta syystä pitäisi vierailla KooKoon nettisivuilla. Miten kummassa joukkueen viralliset sivut eivät pomppaa Google haussa ykköseksi?
Nettisivut ainakin päivitettiin aika lailla kokonaan tässä muutama viikko sitten, en tiedä johtuisiko tuosta.
 

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Nettisivut ainakin päivitettiin aika lailla kokonaan tässä muutama viikko sitten, en tiedä johtuisiko tuosta.
Joo etusivulla uutinen tuosta näkyi olevan. Jotenki huvittava vaan.

Oli mul asiaaki! Onko vieraskannattajille omaa seisomakatsomoa? Vai pistetäänkö reteesti patapaidat päälle ja teidän sekaan vaa?
 

Popi Orri

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, HV71
Oli mul asiaaki! Onko vieraskannattajille omaa seisomakatsomoa? Vai pistetäänkö reteesti patapaidat päälle ja teidän sekaan vaa?
Varsinaista seisomakatsomoa ei ole, mutta Lumon Areenalla vieraskannattajat sijoitetaan D1- ja D2-katsomoihin. Kyseessä siis "tavallinen" katsomonosa jossa kuppipenkit, mutta seisoa saa totta kai. Tervetuloa ja tulkaahan isolla porukalla!
 

Liitteet

  • unnamed (7).jpg
    unnamed (7).jpg
    71,1 KB · kertaa luettu: 90

Raimoton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers, La Albiceleste
Varsinaista seisomakatsomoa ei ole, mutta Lumon Areenalla vieraskannattajat sijoitetaan D1- ja D2-katsomoihin. Kyseessä siis "tavallinen" katsomonosa jossa kuppipenkit, mutta seisoa saa totta kai. Tervetuloa ja tulkaahan isolla porukalla!
Vähän pienemmällä omakustantaisella mitä parit kerrat ollaan vedetty, mutta hauskaa on taatusti. Menee vasta kauden loppuun tämä vierailu, toivottavasti on panosta silloin vielä molemmilla :D.

Eikä meitä kannata ottaa liian vakavasti, hölmöilyiltä ollaan suurimmaksi osaksi osattu välttyä. Kouvola reissu on pitänyt jo monta kautta tehdä ja nyt vihdoin viimein se saadaan maaliin.
 
Uutta raflaa pukkaa ja sijaintina tällä kertaa Veturi. Aika isolta stepiltä vaikuttaa, koska käsittääkseni tuon ravintolatilan vuokra on melkoisen suuri.

Toivotaan, että lähtee rullaamaan… asiakkaita pitäisi ainakin olla paljon, mutta löytävätkö he sitten paikan on toinen kysymys?
 

teroz

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, KPU, Eno Jets & Jan Lundell

Uutta raflaa pukkaa ja sijaintina tällä kertaa Veturi. Aika isolta stepiltä vaikuttaa, koska käsittääkseni tuon ravintolatilan vuokra on melkoisen suuri.

Toivotaan, että lähtee rullaamaan… asiakkaita pitäisi ainakin olla paljon, mutta löytävätkö he sitten paikan on toinen kysymys?

Onnea matkaan, onko kolmas yrittäjä tilassa ja kahdella aiemmalla mennyt päin honkia, toinen vielä oli Sinuhe - kokenut alan toimija ennen koronaa. Ei kuulosta kultakaivokselta, mutta kunhan riski on hallinnassa.
 
Onnea matkaan, onko kolmas yrittäjä tilassa ja kahdella aiemmalla mennyt päin honkia, toinen vielä oli Sinuhe - kokenut alan toimija ennen koronaa. Ei kuulosta kultakaivokselta, mutta kunhan riski on hallinnassa.
Siinä käsityksessä olen ollut, että ei vaan kertakaikkiaan ole pelkät lounastulot riittäneet edellisille toimijoille, kun kulut ovat melkoisen suuret kuukausitasolla. Toki nyt elokuun jälkeen avautuu lounasmonopoli Marion lopettaessa kauppakeskuksessa.

Toivotaan, että riski on kalkuloitu ja että paikka menestyy. Baaribisneksiin ei onneksi lähdetty, se on tuhontie.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Minkä verran on samaa porukkaa KooKoon ja KPL:n fanibusseissa? Pelkästä "soundista" päätellen päällekkäisyyttä on.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Minkä verran on samaa porukkaa KooKoon ja KPL:n fanibusseissa? Pelkästä "soundista" päätellen päällekkäisyyttä on.
Uskaltaisin väittää, että samaa porukkaa on yllättävän vähän, vaikka toki sitä on. Perustan väitteeni siihen, että betonilta on aika moni naama tuttu, mutta Koplan faniporukka on minulle aika vierasta. Johtuu toki siitäkin, että kannatan itse pesiksessä sukutaustan vuoksi IPV:tä, mutta esimerkiksi se Imatralla vieraspeleissä käyvä Koplan jengi ei ole kovin tuttua. Ja vieraspelit kertovat juuri sen, mikä on sitä hc-jengiä.

Lätkä- ja pesisfaneissa on toki päällekkäisyyttä, koska pesis on lätkän seuraajille yhtä luonteva kesälaji kuin futiskin, mutta silti sitä päällekkäisyyttä taitaa olla yllättävän vähän. Jopa niissäkin kaupungeissa, joissa on uskottava joukkue molemmissa lajeissa. Sitä paitsi Kouvolassa on vielä koriskin, ja Kouvojen kannattajatkin taitavat olla pitkälti omaa jengiään.

Kyllä porukasta suurin osa varmaan kannattaa mitä tahansa kouvolalaista joukkuetta, mutta sääntö lienee se, että monilla on yksi ylitse muiden. Kouvolassa en ole kuitenkaan kuullut sellaisesta riitaisuudesta kuin vaikka Lahdessa, jossa korisniilot boikotoivat ainakin takavuosina Pelicansia kaikin tavoin. Eikä futisjengikään yleensä lätkään kovin myönteisesti suhtaudu.
 
Suosikkijoukkue
KooKoo, Änäri
Uusi kausi lähestyy ja kysyisin palstalaisilta toimiiko KooKoo-äppi kännyköissänne moitteetta? Itselläni vain pyörii, eikä etene/valmistu sivu ollenkaan. Päivitykset tehty ja kone sammutettu ja käynnistetty tms. Kiinnostaisi tietää, onko muilla samoja ongelmia, vai onko ihan oma ongelma...
 

John Lidgett

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo, Vilmos Gallo
Uusi kausi lähestyy ja kysyisin palstalaisilta toimiiko KooKoo-äppi kännyköissänne moitteetta? Itselläni vain pyörii, eikä etene/valmistu sivu ollenkaan. Päivitykset tehty ja kone sammutettu ja käynnistetty tms. Kiinnostaisi tietää, onko muilla samoja ongelmia, vai onko ihan oma ongelma...

Ei ole käyttäjäperäisestä ongelmasta kyse. KooKoo on julkaisemassa uutta KooKoo-äppiä aivan tässä lähiaikoina, siksi tuo on nyt poissa käytöstä.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olen jutellut ChatGPT:n kanssa paljon KooKoosta, ja kyllähän sieltä on paljastunut kovaa asiantuntemusta:

Minä: Ketä ruotsalaisia pelaajia KooKoossa on pelannut?

ChatGPT: KooKoossa on pelannut useita ruotsalaisia jääkiekkoilijoita vuosien varrella. Joitakin tunnettuja ruotsalaispelaajia, jotka ovat edustaneet KooKoota, ovat muun muassa:
  1. Björn Nord
  2. Jonas Andersson
  3. Anton Grundel
  4. Johan Andersson
  5. Jacob Lundegård
Nämä ovat vain muutamia esimerkkejä ruotsalaisista pelaajista, jotka ovat edustaneet KooKoota. Seurassa on ollut useita ruotsalaisia pelaajia eri aikakausina.

Minä: Ketä unkarilaisia pelaajia KooKoossa on pelannut?

ChatGPT: KooKoossa ei ole tiedossani olevien tietojen perusteella pelannut unkarilaisia jääkiekkoilijoita. KooKoon joukkueet ovat pääasiassa koostuneet suomalaisista ja ulkomaisista pelaajista, mutta unkarilaisten pelaajien läsnäolo seurassa ei ole ollut merkittävää tai tunnettua ainakaan viime vuosina.

Björn Nord, miten voisin unohtaa! Paita kattoon! Niin kova KooKoo-legenda, ettei ihme, jos Vilmos unohtuu.

ChatGPT sanoo myös, että SaiPa voitti mestaruuden 1965-66. Siitä toivoa itänaapuriin.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olen jutellut ChatGPT:n kanssa paljon KooKoosta, ja kyllähän sieltä on paljastunut kovaa asiantuntemusta

Minun KooKoo-keskusteluni samaisen tekoälyn kanssa loppui yhteen kokeilukysymykseen:

Minä: Ketkä ovat KooKoon kaikkien aikojen legendaarisimmat pelaajat?

Chat GPT: Kookoo on Kouvolaan sijoittuva jääkiekkoseura Suomessa. Vaikka minun tietoni päättyvät vuoteen 2021, voin silti jakaa muutamia nimiä, jotka olivat KooKoon legendaarisimpia pelaajia sen historian varrella. Huomioithan kuitenkin, että tämä ei välttämättä ole täydellinen tai ajantasainen lista:


  1. Mikko Leinonen: Leinonen oli KooKoon pitkäaikainen pelaaja ja yksi seuran ikonisimmista pelaajista. Hän edusti KooKoota usean kauden ajan ja oli tunnettu hyökkäyspäässä tehokkaana pelaajana.
  2. Petri Skriko: Skriko oli suomalainen jääkiekkoilija, joka pelasi sekä NHL:ssä että Euroopassa. Hän pelasi osan urastaan KooKoossa ja teki vaikutuksen tehokkaalla maalintekotaidollaan.
  3. Jere Karalahti: Karalahti on puolustajana tunnettu pelaaja, joka pelasi myös KooKoossa osan urastaan. Hän oli tunnettu fyysisestä pelityylistään ja oli tärkeä osa joukkuetta.
  4. Ville Vahalahti: Vahalahti oli monipuolinen hyökkääjä, joka pelasi KooKoossa uransa alkuvaiheessa. Hän oli taitava pelaaja ja merkittävä osa KooKoon hyökkäysvoimaa.
  5. Pasi Saarela: Saarela oli KooKoossa pelaajauransa aikana ja myöhemmin myös seuran valmennuksessa mukana. Hän oli arvostettu pelaaja ja myöhemmin myös valmentaja.

Huomio 1: tekoäly tykkää tehdä top-5 -listoja, mutta ei ole siinä lähelläkään sitä tasoa, mitä esim. tämän palstan kierrätyskeskuksessa on totuttu näkemään. Huomio 2: Lisäksi se on aika veijari lasettelemaan silkkaa sontaa pokerinaamalla. Näihin oli vielä kaivanut perustelujakin mukaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös