Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 011 224
  • 47 206

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
En ole hankkinut.

Kävin tänään Työvoimatoimistossa ja en siis ollut kuitannut netissä jotain työnhakuinfojuttua. Netissä siis piti tutustua sellaiseen ja kuitata sitten, että on siihen tutustunut ja lukenut asiat läpi. Ei siellä toimistossa kuitenkaan mitään siitä asiasta kyselty, joten ehkä se ei sitten niin vakavaa ollutkaan ja elämä jatkuu.

Käy huomenna kuittaamassa itsellesi pankista ne pankkitunnukset, niin voit niillä hoitaa asioita netin kautta. Ne Kelan asiatkin helpottuu, kun sinulla on pankkitunnukset.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Käy huomenna kuittaamassa itsellesi pankista ne pankkitunnukset, niin voit niillä hoitaa asioita netin kautta. Ne Kelan asiatkin helpottuu, kun sinulla on pankkitunnukset.

Juuri näin!
Pääset Kelan sivuilta tarkastamaan mm. maksupäivät noille korvauksille.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kävin tänään Työvoimatoimistossa ja en siis ollut kuitannut netissä jotain työnhakuinfojuttua. Netissä siis piti tutustua sellaiseen ja kuitata sitten, että on siihen tutustunut ja lukenut asiat läpi. Ei siellä toimistossa kuitenkaan mitään siitä asiasta kyselty, joten ehkä se ei sitten niin vakavaa ollutkaan ja elämä jatkuu.
Työttömällä ei ole pelkästään oikeuksia, esimerkiksi saada rahaa, vaan sen lisäksi on myös velvollisuuksia. Jos sun käsketään tehdä jotain, et sä voi jäädä odottamaan että ne kysyy sitä uudestaan. Tuosta työnhakuinfon kuittaamisesta en osaa sanoa mitään, mutta noiden juttujen kanssa kannattaa olla aina tarkkana tai voi käydä niin, että et saa sieltä rahaa. Monelle avuttomalle reppanalle on käynyt niin.
 
On minulla ollut amiksessa varmaan 500 tuntia P-poissaoloja ja siitä huolimatta sain rahaa Kelalta, vaikka jossain uhattiin silloin että rahat jää saamatta jos sama meno jatkuu. Ja jatkuihan se. Eikä tarvinnut edes korvata poissaoloja, vaan niin kävi että nyt on paperit käsissä ja hymy herkässä...

Kiitos muuten Petelle kannustuksesta elämän vaikeilla poluilla...!
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
On minulla ollut amiksessa varmaan 500 tuntia P-poissaoloja ja siitä huolimatta sain rahaa Kelalta, vaikka jossain uhattiin silloin että rahat jää saamatta jos sama meno jatkuu. Ja jatkuihan se. Eikä tarvinnut edes korvata poissaoloja, vaan niin kävi että nyt on paperit käsissä ja hymy herkässä...

Kiitos muuten Petelle kannustuksesta elämän vaikeilla poluilla...!

No on tämä sekalainenkin kysymys, mutta kysytään nyt Jomppa_Koolta, että aiotko hankkia nämä pankkitunnukset tällä viikolla?
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
On minulla ollut amiksessa varmaan 500 tuntia P-poissaoloja ja siitä huolimatta sain rahaa Kelalta, vaikka jossain uhattiin silloin että rahat jää saamatta jos sama meno jatkuu.

Kokeile vapaasti rajojasi, ei siinä. Enää et kuitenkaan opiskele, eikä kukaan taputtele sua päähän. Yksi ruksaamaton laatikko hakemuksessa, eikä rahoja näy. Jätä tekemättä jotain mitä työkkäri vaatii ja olet karenssilla ennen kuin huomaatkaan. Mutta edelleen, jokainen tyylillään.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Kysytään nyt vielä uudestaan. Saa vastata, vaikka ei olisi ammattilainen. Jos nyt jollakulla olisi käyttökokemuksia noista vempeleistä.

Halvahkoa piirtopöytää etsiskelen ja tällaiseen törmäsin. Olisiko palstan ammattilaisilla antaa kommenttia ko. värkistä?
 
No on tämä sekalainenkin kysymys, mutta kysytään nyt Jomppa_Koolta, että aiotko hankkia nämä pankkitunnukset tällä viikolla?

En. Miksi se on niin kiinnostava asia? "Omapa on elämäni" on tästä lähtien minun mottoni.

Ei se minua kauheasti hetkauta, jos joutuu Kelan toimistossa käymään enemmän kuin yhden kerran hoitamassa tätä asiaa.
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
En. Miksi se on niin kiinnostava asia? "Omapa on elämäni" on tästä lähtien minun mottoni.

Ei se minua kauheasti hetkauta, jos joutuu Kelan toimistossa käymään enemmän kuin yhden kerran hoitamassa tätä asiaa.

Et ole siis hankkimassa niitä nettipankkitunnuksia. Ymmärrän, onhan siinä omat ongelmansa. Kun et hanki niitä tunnuksia, niin neuvoni on, että varaudu siihen, että vierailet todella usein erilaisissa virastoissa. Sinun onni, ettei pankkitunnukset ole pakolliset kaikille. Aika kovaa mielipahaa saattaisi aiheuttaa.
 

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
En. Miksi se on niin kiinnostava asia? "Omapa on elämäni" on tästä lähtien minun mottoni.

Ei se minua kauheasti hetkauta, jos joutuu Kelan toimistossa käymään enemmän kuin yhden kerran hoitamassa tätä asiaa.

Grow up! Tervetuloa aikuisten maailmaan. Täällä sinua palvelevat monenlaiset virastot, jotka kyllä juoksuttavat sinua ja tuhlaavat aikaasi byrokratiaan, vaikka et itse olisi syytä edes antanutkaan. Odotapas, kun virkamiehille paljastuu, että sulla on asennevamma. Paljonko luulet, että vietät tulevina kuukausina erilaisissa virastoissa saadaksesi edes sen, mikä sulle lain mukaan kuuluu?

Täällä aikuisten maailmassa asiat eivät mene tasan. Täällä rulaa virastot, byrokratia ja muuten vain vittumaiset ihmiset. Jos olet saamapuolella kuntaa/valtiota vastaan, sulla on max. pari viikkoa aikaa toimittaa vastineet yms. kirjallisena. Mutta annas olla, kun tulee tilanne, missä sun pitäisi saada jotain. Tällöin kunnalla/valtiolla on pahimillaan jopa kuukausia aikaa valmistella valituksiaan ja vastineitaan. Mitäs sitten vaikka yksittäinen Jomppa__Koo näkee nälkää? Ei mitään, onhan niitä muita paikkoja, missä autetaan. Ehkä. Jos olet täyttänyt sata ja yksi lippulappua oikeassa järjestyksessä ja oikein.

Hae ne vitun nettipankkitunnukset ja lopeta toi niskojen nakkelu.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ei se minua kauheasti hetkauta, jos joutuu Kelan toimistossa käymään enemmän kuin yhden kerran hoitamassa tätä asiaa.

Ei härregud mikä jätkä sä olet. Vaikka toisaalta, ei kukaan voi sua pakottaa nettipankkia käyttämään tai edes hakemaan niitä tunnuksia. KELAn kanssa asiointi on verkossa vaivattomampaa ja nopeampaa ja lisäksi pysyy koko ajan kartalla siinä, että missä omien etuuksien kanssa mennään. Näkee maksupäivät, seuraavan hakemuksen jättöpäivän jne. Muutenkin tuo sähköinen asiointi eri virastoissa on aivan saatanan kätevä asia, toki siinä ei kukaan sitten kädestä pitäen opasta ja se sun ongelmasi varmaan onkin?

Tiesitkö muuten, että myös sähköisellä henkilökortilla pääsee noihin kirjautumaan? Meinaan vaan, jos nettipankkitunnukset tuntuvat liian isolta hypyltä aikuisten maailmaan.

Mutta edelleen, ei siinä. Onnea matkaan, kun sua juoksutetaan luukulta toiselle loputtomasti. Ehdit siinä sitä sähköistä asiointia ja sen vaivattomuutta kyllä kaipailemaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Tunkekaa nyt ne pankkitunnuksenne Perseen Reikään™ ja vastatkaa tuohon piirtopöytäkysymykseeni. Ja koska niin moni tulee tottelemaan kehotustani, heitän toiseksi vaihtoehdoksi Wacom Bamboo Fun Small Pen & Touchin. Siinä olisi etuna tuo sormien tunnistus. Vaan kelpaakop speksit?
 

tiuke

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa

Jos Jomppa_Koo tykkää niin paljon enemmän hoitaa näitä asioita kasvotusten, niin antaa hänen toki tehdä se. Ainiin, päästiinkös tässä nyt taas alkuun ja sama jankkaaminen jatkuu loputtomiin. Sen verran Jomppa_Koo ainakin sulki jo tietään, että häntä ei haittaa ollenkaan käydä virastossa hoitamassa asiaa. Niitähän on ihan muutama vaan. Ja sitten huomataan, että pitäsköhän ne nettitunnukset hankkia, kun ei jaksaisi juosta virastoissa. Ai, mutta kun ei ole nettitunnuksia. Mites ne sellaset saa?
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Tunkekaa nyt ne pankkitunnuksenne Perseen Reikään™ ja vastatkaa tuohon piirtopöytäkysymykseeni. Ja koska niin moni tulee tottelemaan kehotustani, heitän toiseksi vaihtoehdoksi Wacom Bamboo Fun Small Pen & Touchin. Siinä olisi etuna tuo sormien tunnistus. Vaan kelpaakop speksit?

Meillä oli joskus töissä testissä joku Aiptekin pöytä ja en ainakaan minä tykännyt. Ei sitä ainakaan mihinkään kovin tarkkaan työhön pystynyt käyttämään. Kynä oli minun makuuni liian kevyt ja jotenkin oudosti tasapainotettu joten kynätuntuma ei ollut paras mahdollinen. Ja se jotenkin ihmeellisesti "tökki" ja jälki oli jotenkin kulmikasta. En sitten tiedä onko tuossa linkittämässäsi pöydässä tehty parannuksia noihin asioihin. Aika vähän tulee käytettyä noita pöytiä mutta Wacomin pöydät on aina toimineet erinomaisesti joten melkeinpä suosittelisin tuota merkkiä.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Tunkekaa nyt ne pankkitunnuksenne Perseen Reikään™ ja vastatkaa tuohon piirtopöytäkysymykseeni. Ja koska niin moni tulee tottelemaan kehotustani, heitän toiseksi vaihtoehdoksi Wacom Bamboo Fun Small Pen & Touchin. Siinä olisi etuna tuo sormien tunnistus. Vaan kelpaakop speksit?

Ei ole pankkitunnukset missään reiässä, tuolle ne kirjahyllyssä on. En ole pro asian suhteen, oma Wacom Bamboo Pen tuli myytyä kun en tottunut käyttämään, kynän ja paperin ystävä enemmän. Hyviä vehkeitä on varmasti molemmat ja harrastekäyttöön ihan riittäviä. Aiptekissa on tuplasti paineentunnistustasoja, kaksi kynää sun muuta, hintakin on lähes sama. Valintojen maailma.

Treeniähän noiden käyttö vaatii mutta mahdollisuudet on rajattomat hyvällä piirto-ohjelmalla, itsellä oli käytössä Corel Painter 9.
 

lexicon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, THFC
Jos joku siirtää "vahingossa" rahaa mun tilille, niin pitääkö mun maksaa ne takaisin?

Tätä nyt käytiin jo läpi edellisellä sivulla, mutta muistaakseni näissä tapauksissa on yksi mielenkiintoinen piirre, joka tavallaan sivuaa myös pettterin kommenttia kadunmiehelle annetusta satasesta ja sen takaisinperinnästä. Eli jos laitat väärälle tilille rahaa, pankki lähettää pyynnön tilinhaltijalle palauttaa kyseinen summa, ehkäpä toisenkin jos ei mitään tapahdu. Tämän jälkeen, jos nyt muistan oikein, sinä olet oikeutettu saamaan pankista tämän kyseisen henkilön nimen ja osoitteen. Tämän käytännön funktio ei ole minulle täysin selvä, kai se on siksi, että voi pesäpallomailan kanssa mennä koputtelemaan oikein kotiovelle.
 

Pottakameli

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
En. Miksi se on niin kiinnostava asia? "Omapa on elämäni" on tästä lähtien minun mottoni.

Ei se minua kauheasti hetkauta, jos joutuu Kelan toimistossa käymään enemmän kuin yhden kerran hoitamassa tätä asiaa.

Nuo pankkitunnukset ovat vähän kuin naishommia. Tavallaan pärjäät ilman, mutta et sitten kuitenkaan. Eikä niitä saa runoilla!

Uskomattoman moni asia on niin paljon helpompi hoitaa, kun sinulla on nuo tunnukset. Meinaatko mennä maksamaan jokaisen laskun jonnekkin maksuautomaatille? Mieti miten mukavaa olisikaan maksaa laskunsa kylpytakissa, kylmä olut kädessä ja ylipäätänsä lämpöisessä. Ulkona sataa paskaa ja tuulee kovaa.

Voisit siirtää rahaa pelitilille ja tehdä vaikka vähän pitkävetoa. Hirveä matka jonnekkin Ärrälle! Tee se netissä.

Miksi et hankkisi niitä?
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Steve Clarkes tartan army
Nuo pankkitunnukset ovat vähän kuin naishommia. Tavallaan pärjäät ilman, mutta et sitten kuitenkaan. Eikä niitä saa runoilla!
...

Ehkä nimimerkeiltä CaptainSlow ja HIFK löytyisi tähän Jomppa Koolle jotain neuvoja?
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Pointtihan tässä Jomppa_Koo jutussa on se, että mies(?) itse kyseli ensin, että miten nuo tunnukset saa ja, kun häntä useampikin neuvoi niin eipä miestä enää kiinnostakaan kyseiset tunnukset.
Trolli mikä trolli.

2006 Nevö Forget
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Ensimmäinen askel Jompan pankkitunnusten hommaamiselle on tietenkin varmistaa, ettei tunnukset myöntävä virkailija vain ole nainen. Ainakaan nuori ja kaunis nainen, luoja paratkoon. Jos tämä ehto ei kuitenkaan täyty, voi Jomppa toki asioida siten, että kirjoittaa haluamansa asian (eli ne pankkitunnukset, Jomppa, nyt ei puhuta pimperosta) paperille, sujauttaa paperin kuoreen ja ojentaa sen pankkineidille. Homma tehostuu, kun pukee päähänsä sukkahousut ja käyttäytyy uhkaavasti.

No okei, oli ehkä vanhan toistoa, mutta Jomppa aloitti. Pitäkää tunkki(pannukse)nne.
 

d2uce

Jäsen
Ensimmäinen askel Jompan pankkitunnusten hommaamiselle on tietenkin varmistaa, ettei tunnukset myöntävä virkailija vain ole nainen. Ainakaan nuori ja kaunis nainen, luoja paratkoon. Jos tämä ehto ei kuitenkaan täyty, voi Jomppa toki asioida siten, että kirjoittaa haluamansa asian (eli ne pankkitunnukset, Jomppa, nyt ei puhuta pimperosta) paperille, sujauttaa paperin kuoreen ja ojentaa sen pankkineidille. Homma tehostuu, kun pukee päähänsä sukkahousut ja käyttäytyy uhkaavasti.

Mahdollisuushan tässä kuitenkin on vielä lyödä kaksi kärpästä yhdellä iskulla, jos sujauttaa sinne kirjekuoreen vielä 50e.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ensimmäinen askel Jompan pankkitunnusten hommaamiselle on tietenkin varmistaa, ettei tunnukset myöntävä virkailija vain ole nainen.....

Hommasin muuten lapsilleni kortit tuossa joku aika sitten ja asiaa hoitanut virkailija oli jumalattoman kauniin näköinen. Kortit tuli hommattua, vaikka jonkun verran siinä olikin säätämistä.
 

Petski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hermes, Avalanche
Voiko lämpömuotoiltaviin luistimiin tehdä uuni&muotoilu-prosessin uudestaan jos se on jo kerran tehty? Lähinnä ajattelin, miten luistimien rakenne tms. kestää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös