Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 979 674
  • 47 171

Schwalbe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuossa tulevana sunnuntaina joudun viettämään muutaman tunnin niinkin hienolla paikkakunnalla kuin Kerava.
Koska kaupungin kulttuuritarjonta ei aivan kohtaa omien tarpeitteni kanssa, ajattelin pestä (ja vahata) odotellessa autoni. Eli nyt kysymys kuuluu, onko Keravalla tai sen lähistöllä jonkunlaista TI-hallia, missä olisi pesumahdollisuus? Ja jos ei, niin periaatteessa hyvä automaattikin saattaisi riittää.
Kiitos kolleille jo etukäteen!
 

Borgie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ulkomaan rekisterinumeron haku?

Onko Suomessa palvelua, tai voiko Suomesta käsin käyttää ulkomaalaista palvelua, jolla voisi etsiä omistajan ulkomaalaisten rekisterin omaavalle autolle? Britti, tod. näk. Englannin kilpi olisi kyseessä?
 

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Menen parin viikon sisään lääkärintarkastukseen tulevaa duunia varten ja siellä otetaan veritestit.

Kysymys kuuluukin, että jos se lääkäri on huolestunut esim. maksa-arvoista, niin ilmoitteleeko se siitä työnantajalle vai jääkö se valitus vaan itseni ja hänen väliseksi?

Nimimerkillä. Erasmus-vaihdossa oleva.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Onko Suomessa palvelua, tai voiko Suomesta käsin käyttää ulkomaalaista palvelua, jolla voisi etsiä omistajan ulkomaalaisten rekisterin omaavalle autolle? Britti, tod. näk. Englannin kilpi olisi kyseessä?
En valitettavasti osaa vastata, mutta tämä herätti jatkokysymyksen. Onko Englannilla omat kilvet, siis ei koko Britannialla yhteiset?
 

Tuamas

Jäsen
Onko Suomessa palvelua, tai voiko Suomesta käsin käyttää ulkomaalaista palvelua, jolla voisi etsiä omistajan ulkomaalaisten rekisterin omaavalle autolle? Britti, tod. näk. Englannin kilpi olisi kyseessä?

Autotrader Tuolta löytynee.
Tähän on pakko esittää vielä kysymys, että et kai vaan ole ostamassa autoa saksalaisen myyntisivuston kautta siten, että myyjän mukaan auto on Englannissa ja myyjä on saksalainen, joka on muuttanut britteihin?
Nuo ovat sitten 99,9%:n osalta ihan puhtaita kusetusyrityksiä.

Twitelle sen verran, että kyllä brittein saarilla on käsittääkseni yhteiset kilvet.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onko täällä ketään digiboxiasiantuntijaa joka osaisi auttaa? Minulla on vanha Medionin tallentava boxi joka on varmaan ihan ensimmäisiä tallentavia boxeja joita tuli myyntiin, boxi on siis reilusti yli 5 vuotta vanha mutta on toiminut täysin moitteettomasti tähän saakka, koskaan ei ole ollut oikeastaan mitään ongelmia. Nyt viime päivinä boxi on alkanut tehdä sellaista että kun laittaa virran päälle niin se jää jumiin. Ruutuun ilmestyy "TIEDOTUS - Odota hetki" mutta mitään ei tapahdu ja boxi ei reagoi mihinkään, boxia ei saa edes sammumaan muuten kuin vetämällä johdon seinästä. Tätä se on nyt n. viikon ajan tehnyt satunnaisesti, ei kuitenkaan joka kerta. Eilen se sitten teki sellaisen että jäi jumiin tallennuksen alkaessa vaikka boxi oli jo valmiiksi päällä. Sitten kun taas vedin johdon irti seinästä ja laitoin takaisin niin boxi ei enää löytänyt kanavia ollenkaan. Jokaisen kanavan kohdalla tuli vaan "Etsitään signaalia". Palautin laitteen tehdasasetuksille ja nyt siihen ei sitten saa enää edes viritettyä kanavia uudelleen kun signaalia ei edelleenkään löydy. Kovalevylle tallennetut ohjelmat löytyvät sieltä kyllä edelleen ja lähtevät pyörimään mutta niissä ei kuulu ollenkaan ääntä.

Osaako joku diagnosoida tämän perusteella missä tuossa mahtaisi olla vika? Ei varmaan enää kannattane korjauttaa tuonikäistä boxia?
 

fiftyeight

Jäsen
Suosikkijoukkue
Iddrott Förskott Puukädet

Itselläni oli aikoinaan myös Medion kunnes ex-vaimo vei sen mennessään, mutta sen verran sen kanssa puuhanneena tulee mieleen, että oletko päivittänyt sen viimeksi milloin? Tehdasasetuksien palautus kun ei pelkästään auta noihin päivitysjuttuihin. Toinen juttu on koettaa tyhjentää tallennuksista nin paljon kuin sietää, esim. rompulle laittamalla tai muten vaan. Esim. ex-vaimollani oli joskus "kaunareita yms" koneessa n. 95% kapasiteetista, jolloin se myös tökki.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Itselläni oli aikoinaan myös Medion kunnes ex-vaimo vei sen mennessään, mutta sen verran sen kanssa puuhanneena tulee mieleen, että oletko päivittänyt sen viimeksi milloin? Tehdasasetuksien palautus kun ei pelkästään auta noihin päivitysjuttuihin. Toinen juttu on koettaa tyhjentää tallennuksista nin paljon kuin sietää, esim. rompulle laittamalla tai muten vaan. Esim. ex-vaimollani oli joskus "kaunareita yms" koneessa n. 95% kapasiteetista, jolloin se myös tökki.

Rompullehan tuosta Medionista ei voi mitään laittaa, sen verran vanhasta kapistuksesta on jo kyse että siitä ei saa ulos mitään. Ja siitä ei ainakaan ole kiinni että olisi liikaa tallennuksia kun tapanani ei ole säilytellä siellä mitään kovin pitkiä aikoja, nytkin taitaa olla vain n. 20% kiintolevyn kapasiteetista käytössä. Päivitykset olen asentanut aina kun laite on niitä itse ehdotellut, joskus talvella viimeksi. Nythän tuota ei voi edes päivittää kun se ei löydä minkäänlaista signaalia. Kun yrittää hakea kanavia niin laitteen näyttöön ilmestyy teksti "FAIL" ja mitään kanavia ei löydy koska signaali on nollilla. Olisikohan tuosta viritin paskana? Vaan voiko se sitten vaikuttaa tuohon että jo tallennetuissa ohjelmissa ei kuulu ääntä ollenkaan?
 

Buddha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyhjäntoimittajan sijaisnäyttelijä Nybondas.
Olis hyvät neuvot tarpeen, eli miten häätää ampiaiset pois...
Nähtävästi on taas tekemässä pesää kattorakenteisiin ja niitä on sitten ihan perkeleesti.
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
2007 vuosimallin läppäri Packard Bell, muuten hyvä mutta "vain" emolevy sökönä. Pyörii nurkissa turhan päiten, onko kenelläkään ideaa mihin tuollaista voisi tarjota kierrätykseen tms.? Onko mahdollisuutta lainkaan hyötyä siitä taloudellisesti? :)
 

-FNM-

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Partavaaho vs. geeli

Itse olen käyttänyt viime vuosituhannelta saakka geelimuotoista ainetta naamani kampaamiseen. Tähän päivään saakka olen siis geeliä käyttänyt naamaan sekä pääni höyläämiseen lukuunottamatta satunnaisia vaahtoon sekaantumisia. Nyt kuitenkin joutui vaahtoon turvautumaan sekä naaman, että pään siistimisessä. Melko sotkuista hommaahan tuo meinasi olla verrattuna geelillä toimitettuun operaatioon.

Nyt sitten kysymystä. Eli mitä eroa noilla on? Siis käytännön eron tiedän. Ovat eri muodossa, mutta minkä takia kumpiakin valmistetaan? Onko olemassa ns. koulukuntia? Soveltuuko toinen paremmin johonkin toiseen asiaan, kuin toinen? Itse en siis ole muuta eroa huomannut, kuin tuon geelin paljon paremman käytettävyyden ja mukavuuden.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Olis hyvät neuvot tarpeen, eli miten häätää ampiaiset pois...
Nähtävästi on taas tekemässä pesää kattorakenteisiin ja niitä on sitten ihan perkeleesti.

Onko pesä sellaisessa paikassa, että pääset siihen fyysisesti käsiksi? Jos on, niin ensin hankkiudut ampiaisista eroon esimerkiksi savun avulla, ja hävität pesän kokonaan ampiaisten ollessa poissa. Eräs tee-se-itse-mies hävitti pesän ampiaiset näppärästi imuroimalla, mutta en tiedä, lähtisinkö itse tuohon... Jos et pääse pesään käsiksi, niin suosittelen kääntymistä tuholaistorjujan puoleen. Rahaa menee, mutta niin menee ampiaisetkin.
 

Koirapoika

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jutta Grahnin mies, Else-Maj Pontoppidan.
Onko pesä sellaisessa paikassa, että pääset siihen fyysisesti käsiksi? Jos on, niin ensin hankkiudut ampiaisista eroon esimerkiksi savun avulla, ja hävität pesän kokonaan ampiaisten ollessa poissa. Eräs tee-se-itse-mies hävitti pesän ampiaiset näppärästi imuroimalla, mutta en tiedä, lähtisinkö itse tuohon... Jos et pääse pesään käsiksi, niin suosittelen kääntymistä tuholaistorjujan puoleen. Rahaa menee, mutta niin menee ampiaisetkin.

Pölynimuri toimii, en ollut itse todistamassa mutta mummolaa myytäessä pesineet ampiaiset hävitettiin tuolla tapaa. Kermana kakun päälle auto käyntiin ja imurin putki auton pakoputkeen, ne ketkä ei imuroidessa ollut menehtynyt, niiltä loppui pörinä pölypussissa tässä vaiheessa.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
Löytyisikö jostain netin syövereistä helposti tietoa, kuinka moni suomalainen valmistui korkeakouluista ja kuinka moni ammatikoulusta esim. viime keväänä? Oon varmaan vaan tyhmä kun en nopealla etsimisellä itse löytänyt. Ylioppilaiden määrän sentään löysin täältä.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints

Berrie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flyers, Ilves
Liekö jollakin palstalaisella omakohtaista kokemusta siitä missä jamassa lienee Tahkon rinteet tällä hetkellä. Lämmintä tuntuu piisaavan ympäri Suomen eikä Nilsiä taida olla poikkeus. Nettisivujen mukaan ilmeisesti yksi rinne on laitettu sään takia kiinni, mutta missähän jamassa on muutkaan.

Nimimerkillä Viikonlopuksi lumettomiin rinteisiinkö?
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Partavaaho vs. geeli

Itse olen käyttänyt viime vuosituhannelta saakka geelimuotoista ainetta naamani kampaamiseen. Tähän päivään saakka olen siis geeliä käyttänyt naamaan sekä pääni höyläämiseen lukuunottamatta satunnaisia vaahtoon sekaantumisia. Nyt kuitenkin joutui vaahtoon turvautumaan sekä naaman, että pään siistimisessä. Melko sotkuista hommaahan tuo meinasi olla verrattuna geelillä toimitettuun operaatioon.

Nyt sitten kysymystä. Eli mitä eroa noilla on? Siis käytännön eron tiedän. Ovat eri muodossa, mutta minkä takia kumpiakin valmistetaan? Onko olemassa ns. koulukuntia? Soveltuuko toinen paremmin johonkin toiseen asiaan, kuin toinen? Itse en siis ole muuta eroa huomannut, kuin tuon geelin paljon paremman käytettävyyden ja mukavuuden.

Ehkä molempia on myynnissä vain siksi, että tietty osa partaansa ajavista on vanhoja jääriä, jotka eivät mitään homogeeliuutuuksia suostu kokeilemaan.

Tosin täytyy myöntää, että vuosikausia olin käyttänyt Gilletten eri geelejä, mutta tulin vuodenvaihteessa ostaneeksi Nivean partageeliä - joka on osoittautunut selvästi Gilletteä paremmin meikäläisen hipiälle sopivaksi.
 

Danko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Columbus Blue Jackets
Onko vaarallista jos iäkkään kesäauton (Sierra -82) bensapumpun letkun pienestä ventistä vuotaa löpöä? Sitä ei tule paljonkaan, mutta tulee kuitenkin...
 

Mas@

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Lassi Etelätalo
Onko vaarallista jos iäkkään kesäauton (Sierra -82) bensapumpun letkun pienestä ventistä vuotaa löpöä? Sitä ei tule paljonkaan, mutta tulee kuitenkin...

Siis täh?

No joo, ei se ole vakavaa, haisee vain ikävälle.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös