Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 980 979
  • 47 171

Bast

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Trojans, TuTo, Miami Dolphins, FC Inter Turku
Ihan vaan pienenä lisäyksenä sellaista, että nuo tulivat markkinoille noin 20 vuotta sitten. Niin se aika rientää.

Onko siitä tosiaan niin kauan? Kääk! Niin se aika tosiaan rientää, sanoi mummo, kun tuuletinta katseli.
 

stiflat

Jäsen
Suosikkijoukkue
New York Rangers, HIFK
Pari kyssäriä:

Miksi Canalin La Ligaa ei pysty katsomaan heidän WebTV:stään?

Onko NHL:n puolelta tuollaista jotain "fantasiadraftia" tms, jossa tietyn pelaajan pystyy ottamaan vain kerran?
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.

Gianfranco

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit
RÖÖPERI DVD

Onkos kellään tietoa koska on aiottu julkaista Rööperi-leffa DVD:llä niin, että sen voisi itsellensä ostella? Jostain nettikaupasta kesällä muistan lukeneeni, että olisi pitänyt elokuussa tulla ulos, mutta kun ei näyttänyt tulevan, niin tukeudun arvon jatkoaikalaisten apuun...
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Radio Rockilta tulee vähän väliä Bilteman mainoksia, ja minä olen varmaan viimeiset puoli vuotta miettinyt että mitä siinä lopussa olevassa sloganissa sanotaan? Tämä slogan on siis se joka esitetään laulamalla, alkaa ilmeisesti sanalla "Miksi". Ei minusta kovin tehokas slogan kun siitä ei saa mitään selvää.
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Radio Rockilta tulee vähän väliä Bilteman mainoksia, ja minä olen varmaan viimeiset puoli vuotta miettinyt että mitä siinä lopussa olevassa sloganissa sanotaan? Tämä slogan on siis se joka esitetään laulamalla, alkaa ilmeisesti sanalla "Miksi". Ei minusta kovin tehokas slogan kun siitä ei saa mitään selvää.

Jos kyse on samasta mainoksesta, mitä itse kuvittelen, siinä taidetaan sanoa "Miksi maksaisit enemmän?"
 

Ruutiveijari

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Onkos kellään tietoa koska on aiottu julkaista Rööperi-leffa DVD:llä niin, että sen voisi itsellensä ostella? Jostain nettikaupasta kesällä muistan lukeneeni, että olisi pitänyt elokuussa tulla ulos, mutta kun ei näyttänyt tulevan, niin tukeudun arvon jatkoaikalaisten apuun...
Julkaisua voi odottaa lokakuun loppupuolella:

Rööperi DVD, Discshop.fi
 

ditrim

Jäsen
Missä lämpötilassa vaatteet kannattaa pestä pesukoneessa jos haluaa parhaan pesutuloksen eikä haittaa vaikka vaatteet hiukan kutistuisivat?

Onko Hämeenlinnassa mitään paikkaa mistä voisi ostaa edullisesti näyttävän pokaalin lauantain Käikälä-Nummi jalkapallomatsiin?
 

M10

Jäsen
Onko Hämeenlinnassa mitään paikkaa mistä voisi ostaa edullisesti näyttävän pokaalin lauantain Käikälä-Nummi jalkapallomatsiin?

Muistaakseni joskus ainakin Sibeliuksenkadulla oli sellainen jonkinsortin pokaalikauppa (siellä lähempänä Kimeneä ja sitä kukkakauppaa). En tiedä onko enää..

Tuosta pesutuloksesta sen verran, että heitän hatusta 60 astetta.

**

Onko jossain hyvää kuvaa HPK:n pelipaidasta vuodelta 91-92 (Tomas Jelinekin kausi)? Eikös silloin ollut vielä pallologo, eikä mitään Kummila-mainoksia?
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Missä lämpötilassa vaatteet kannattaa pestä pesukoneessa jos haluaa parhaan pesutuloksen eikä haittaa vaikka vaatteet hiukan kutistuisivat?

Itse ainakin pesin joskus vaatteet niin, että katsoin pesulapusta oikean pesulämpötilan ja pesin ne vähän yli sen lämmön.

Ja sitten kysymys:

Ajattelin, että otan viikonlopun jälkeen kalastusvehkeet mukaan kotiin ja menen tuohon läheiseen rantaan narramaan kalaa. Mutta jos kalastan ilman lupia, niin mitä siitä voi seurata? (Olen 16v.) Ja mitä lupia tarvii ja paljon ne maksaa? Niin ja paikkakuntana Tampere, jos sillä on jotain merkitystä.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ajattelin, että otan viikonlopun jälkeen kalastusvehkeet mukaan kotiin ja menen tuohon läheiseen rantaan narramaan kalaa. Mutta jos kalastan ilman lupia, niin mitä siitä voi seurata? (Olen 16v.) Ja mitä lupia tarvii ja paljon ne maksaa? Niin ja paikkakuntana Tampere, jos sillä on jotain merkitystä.

Alle 18-vuotias ei tarvitse maksaa valtion kalastuksenhoitomaksua eikä viehekalastusmaksua. Tämä siis oletuksena ettei kyseessä ole mikään koski ym. erityisluvan alainen paikka. Linkki Kalatalouden keskusliiton sivuille, jossa kerrotaan hieman tarkemmin lupa-asioista.
 

J.Petke

Jäsen
Muistaakseni joskus ainakin Sibeliuksenkadulla oli sellainen jonkinsortin pokaalikauppa (siellä lähempänä Kimeneä ja sitä kukkakauppaa). En tiedä onko enää..

Se oli joskus 90-luvulla se. Nykyään ainakin jotain pokaaleja myy Arvi Karistonkadulla oleva putiikki. Siinä Askartelukaupasta oikeustalollepäin. Kalterit ikkunoissa ja kaikkee.

http://www.kellohotelli.fi/articles/291/ Tuossa on kai sen kotisivu. Sivuilla ei pokaaleja näy mutta ikkunalla olen ainakin niitä nähnyt.
 

Mr.Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS respektit: HIFK ja Ässät
Mikä ihmeen radiokanava kuuluu tällä hetkellä Turun seudulla wanhalla Radio KLF:n taajuudella (101,9MHz)?

Tämän kesän Radio KLF on Turussa kuulunut taajuudella 93,8MHz. Yhdessä virittimessä oli pikavalintana vielä tuo parin vuoden takainen taajuus; yllätys oli suuri, kun kaiuttimista alkoi venäjänkielinen (?) pulputus. Kuulostaa voimakkaasti kuten kyseessä olisi jonkinlainen iltapäiväshow; mies ja nainen juttelevat keskenään, taustalla on letkeätä biittiä, mutta ensimmäistäkään biisiä ei ole vielä kuulunut (n.10min kuuntelulla).

Taajuuslistauksissa tuo 101,9MHz on edelleen merkitty Radio KLF:lle (ei ole ollut tuolla paikalla varmaan pariin vuoteen). Turun Sanomien radiokanavalistauksissakaan tuolle taajuudelle ei ole merkitty mitään.
 

Teho Ton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Rauman seudulla kuuluu ihmeellisiä jymähdyksiä. Voisivat olla räjähdyksiä mahdollisesti, ikkunalasitkin vähän tärisee täällä välillä. Mistä lie kyse?
 

Kummeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Washington Capitals
Rauman seudulla kuuluu ihmeellisiä jymähdyksiä. Voisivat olla räjähdyksiä mahdollisesti, ikkunalasitkin vähän tärisee täällä välillä. Mistä lie kyse?

Nyt on toisen maailmansodan alun vuosipäivä. Olisiko joku sotahullu päättänyt verestää muistoja paukuttelemalla kranaatteja?

Ei vaan, ihan vaan veikkauksena, että jossain työmaalla räjäytellään kalliota.
 

Teho Ton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ei vaan, ihan vaan veikkauksena, että jossain työmaalla räjäytellään kalliota.

Näin voipi olla, olen vaan jotenkin havaitsevinani erilaista soundia kuin normaaleissa kallionräjäyttelyissä. Meren rannassa asustelen, niin saattaa ääni tulla kauempaakin meren välityksellä ja muuttaa sitä kautta volyymia. Ken tietää.
 

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Veroista

Onko jollain tietoa tai omakohtaista kokemusta seuraavanlaisesta tilanteesta.

Sain siis vuoden 2008 veroehdotuksen, jonka mukaan minulle tulee n 90e:n mätkyt, joka sinäänsä on ihan ok. Ehdotuksessa ei ollut minkäänlaista merkintää pääomatuloista, koska en niitä mistään ole saanutkaan. Eilen tuli sitten päätös, että mätkyt ovat nousseet n 230 euroon, koska olen saanut pääomatuloa pikkasen vajaan tonnin. Kyseinen summa on sama minkä saimme mökimme tilille (yhtymä) puun myymisestä. Yhtymä ei siis ole minun nimissäni, vaan yhteinen muutaman muun ihmisen kanssa. Rahat on edelleen tilillä ja käsittääkseni niistä on tehty asiaan kuuluva veroilmoitus yhtymän nimissä. Eikö pääoman nostamisesta pitäisi aina tehdä ilmoitus myös yhtymän puolelta?

Voinko valittaa vielä päätöksestä vai "joudunko" nostamaan rahat nyt tililtä ja törsäämään ne johonkin turhanpäiväiseen?
 

Siri

Jäsen
Missä lämpötilassa vaatteet kannattaa pestä pesukoneessa jos haluaa parhaan pesutuloksen eikä haittaa vaikka vaatteet hiukan kutistuisivat?

Riippuu siitä, mitä materiaalia vaatteet on. Mutta jos on ihan 100% puuvillaa tai pellavaa, niin sitten riippuu taas vaatteen väristä.

Lyhyesti:

valkoinen puuvilla/pellava 90 astetta;
värillinen puuvilla/pellava 60 astetta.

Jos puuvillan seassa on joitain tekokuituja, niin sitten pitää pestä niitten mukaan, eli yleensä 40 astetta. Kerran tai pari voit pestä tällaisiakin vaatteita 60 asteessa, mutta se heikentää tekokuituja, minkä seurauksena vaatteet voivat mennä rikki.

Lopuksi kannattaa muistaa, että pyykinpesussa on kolme tärkeää osatekijää, jotka vaikuttavat pesutulokseen: lämpötila, pesuaine ja pesun kesto. Jos lämpötilaa laskee, pitää lisätä joko pesuainetta tai pesun kestoa.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Voinko valittaa vielä päätöksestä vai "joudunko" nostamaan rahat nyt tililtä ja törsäämään ne johonkin turhanpäiväiseen?
Voit valittaa. Tulos ei vain muutu. Yhtymä ei ole verovelvollinen vaan tulos tai tappio jaetaan osakkaiden kesken. Kyllä ne rahat voi siellä tililläkin olla. Jos kaipaat lisätietoa yhtymästä, etsi vaikka vero.fi -sivuilla olevalla surkealla haulla.
 

Linjatuomari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kravatin väri?

Minkälainen kravatti tulisi valita, kun puvun väri on musta ja kauluspaita on valko-musta pystyraidallinen? Ihan yksivärinen jommankumman raidan värinen? Osaako joku sanoa, vai marssinko vain kauppaan ja luotan myyjän tyylitajuun?
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Minkälainen kravatti tulisi valita, kun puvun väri on musta ja kauluspaita on valko-musta pystyraidallinen? Ihan yksivärinen jommankumman raidan värinen? Osaako joku sanoa, vai marssinko vain kauppaan ja luotan myyjän tyylitajuun?


Ellei tilaisuus, johon olet menossa ole hautajaiset, niin yksivärinen (tumman)punainen olisi oma valinta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös