Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 982 015
  • 47 171

Rafael

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Bristol City
Tuolla toisessa ketjussa Trenchtown puhui larppaamisesta. Anteeksi nyt vain, mutta olen aivan vitusti jäljessä nykymaailman menosta, mutta selittäkää joku minulle, mitä ovat larppaaminen, roolipelit, anime yms..? Minulla on vain jonkinsortin käsitys millainen osa väestöstä näitä harrastaa. Onko kyseessä joku nörttien leikki? Tämä on askarruttanut minua pitkään. Siis ketkä harrastaa, mitä noissa tehdään jne...?
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Rafael kirjoitti:
Tuolla toisessa ketjussa Trenchtown puhui larppaamisesta. Anteeksi nyt vain, mutta olen aivan vitusti jäljessä nykymaailman menosta, mutta selittäkää joku minulle, mitä ovat larppaaminen, roolipelit, anime yms..?
No jospa minä vastaan kun sain ihmettelemäänkin:

Roolipelaaminen.

Larppaaminen.

En minä noista sen enempää tiedä. Eukon pikkuveli tuota joskus harrasti ja se oli ainakin melkoinen nörtin sterotyyppi silloin, istui koneella vuorokausia putkeen jne. Se juoksi pitkin metsiä omatekemä puumiekka tanassa. Ja niitä keijun ja ritarinleikkijöitä on oikeasti todella paljon. Niitä saattoi kerääntyä johonkin metsään viikonlopuksi mestaamaan toisiaan tai sitten isoon, tyhjään teollisuushalliin jossa ne kaikki olivat tulevaisuudesta ja laserpyssyt sauhusivat 48 tuntia putkeen. Todella omituista jengiä jolla ei ole mielikuvituksesta puutetta.

Tunnetussa Kummelin sketsissähän aihetta ruoditaan melko mehukkaasti.
 

Vintsukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Suomi, Panthers
avatar kirjoitti:
Kumminpäin se Tappuran laulu oikein menee? "Life is live" vaiko "Live is life"?
Kuten sanottua, biisin nimi on Live Is Life. Ja korjattakoon vielä että sen paremman tamperelaisjoukkueen nimi on Tappara. Mutta älä sure, tuo on yleinen virhe, menee melkein yhtä usein väärin kuin tuo biisinkin nimi.
 

Rafael

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Bristol City
Trenchtown kirjoitti:
No jospa minä vastaan kun sain ihmettelemäänkin:

Roolipelaaminen.

Larppaaminen.

En minä noista sen enempää tiedä. Eukon pikkuveli tuota joskus harrasti ja se oli ainakin melkoinen nörtin sterotyyppi silloin, istui koneella vuorokausia putkeen jne. Se juoksi pitkin metsiä omatekemä puumiekka tanassa. Ja niitä keijun ja ritarinleikkijöitä on oikeasti todella paljon. Niitä saattoi kerääntyä johonkin metsään viikonlopuksi mestaamaan toisiaan tai sitten isoon, tyhjään teollisuushalliin jossa ne kaikki olivat tulevaisuudesta ja laserpyssyt sauhusivat 48 tuntia putkeen. Todella omituista jengiä jolla ei ole mielikuvituksesta puutetta.

Tunnetussa Kummelin sketsissähän aihetta ruoditaan melko mehukkaasti.

Kiitos paljon infosta.
Aika omituiseltahan tuo vaikuttaa, varsinkin tuo larppaaminen. Itsellä ei oikein mielenkiinto riittäisi leikkiä, mitään keskiaikaista seppää ihan muuten vaan. On tuossa varmasti silti ihan mielenkiintoisiakin puolia. Varmasti tuon larppaamisen harrastajille tuo arkimaailmasta pois pääsy on se tärkeä asia. Aikalailla tuntuu historiaan ja scifiin nuo leikit tuntuvat painottuvan. Kaiketi ei tunnu siltä, että itse lähtisin tuollaiseen mukaan. Leikin mieluummin John Holmesia eukkoni kanssa salaa.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Rafael kirjoitti:
Leikin mieluummin John Holmesia eukkoni kanssa salaa.

Sanotaan nyt vielä kerran tännekin vanha lausahdus...

"LARP:ssa sinullakin voi olla tyttöystävä."

Joopa. Larppaaminen ei nappaa. Perinteisiä roolipelejä on tullut ala-asteikäisestä hakattua ihan miltei näihin vuosiin saakka joskaan nyt ei ole kohta kahteen vuoteen tullut pelattua kun porukka hajosi. Pari jannua sai perheenlisäystä ja viikonloput tulivat liian täyteen ja yksi jannu valmistui ja reissaa duunimatkoja ympäri maata koko ajan. Henkilökohtaisesti se on hyvin mielekästä puuhaa, joskin toki ymmärrän jos jotain ei nappaa. Ei tarvitsekaan kaikkien napata, mutta pakko sanoa, että ennakkokäsitykset ovat ihmisillä ehkä hiukan vääriä, mutta sehän ei ole mikään yllätys. Niinhän ne ovat yleensä mitä tahansa uutta ja ihmeellistä kohtaan.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
avatar kirjoitti:
Ei tarvitsekaan kaikkien napata, mutta pakko sanoa, että ennakkokäsitykset ovat ihmisillä ehkä hiukan vääriä, mutta sehän ei ole mikään yllätys.
Täytyy sanoa, että itselläni ei ole oikein minkäänlaista negatiivista sanottavaa niistä roolipelaajista joiden kanssa olen ollut tekemisissä. Pikkuisen outoa porukkaa mikä toisaalta ei ole ihme, kun mielikuvitus on sitä luokkaa että pystyy ilman häiriöitä elämään jonain toisena monta päivää putkeen.

Tuo mainitsemani eukon pikkuvelikin oli joskus monta päivää suruissaan kun joku vitun ryökäle oli tappanut sen vaimon jossain tietokonepelissä. Tällaisella mielikuvituksella ja eläytymiskyvyllä varustetut ihmiset ovat hyvin usein vähän erikoisia tapauksia, mutta ei se ainakaan omalla kohdallani edesauta minkäänlaisen negatiivisen mielikuvan muodostamista heistä.

Ennakkokäsityksistä en tiedä, mutta yleinen mielipide tuosta jengistä taitaa sijoittua sinne hyväntahtoisen ja harmittoman kohdille.
 

Vaughan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
HerraHermanni kirjoitti:
Mikähän perskeleen möykky mulla on kielessä tuolla kielen sivulla/alla. Pirun kipeä ja sellanen melkein pikkurillinpään kokone. Möykky on taaimmaisten hampaiden kohilla apaut. Mikä se on ja mistä tullut ja miten sen saa fittuhun?

Tuolta Naisasiat -ketjusta löytyy kaiken muun materiaalin seasta myös vinkkejä kuinka kyseisen elimen saa - sanojasi lainaten - "fittuhun". Toiset vinkeistä ovat parempia kuin toiset, mutta silti lisäisin vielä, että älä mainitse mitään möykystä ainakaan ennen tunkemistoimenpidettä, tai se saattaa karkottaa potentiaalisia kandidaatteja. Tai no, voihan siitä joku kinkymmän puoleinen innostuakin...
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
HerraHermanni kirjoitti:
Mikähän perskeleen möykky mulla on kielessä tuolla kielen sivulla/alla. Pirun kipeä ja sellanen melkein pikkurillinpään kokone. Möykky on taaimmaisten hampaiden kohilla apaut. Mikä se on ja mistä tullut ja miten sen saa fittuhun?

Hermanni hei mulla on samoja onkelmia ollut nuorempana, tuli ihme möykkyjä kieleen ja poskiin mutta johtui vain siitä kun yöllä tulee pureskeltua kaikkea siellä suussa.

Myöskin afta voi olla erittäin lähellä totuutta.
 

proffa#8

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, Kai Suikkanen, Pool ja NHL
Kertokaas tyhymälle..

Unibetillä oli tarjous kun tallentaa 50e saa 25e siihen päälle. Tein talletuksen ja nyt on 25e ylimääräistä tilillä, tarkoittaako toi bonuksen kierrättäminen kolme kertaa sitä että minun täytyy laittaa toi 25e kierrätykseen ennen kuin saan tehdä kotiutuksia? Uskon että se on niin mutta pakko vielä varmistaa.
 

Romppanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers, Jokerit, Inter Milan, RoPS
proffa#8 kirjoitti:
Unibetillä oli tarjous kun tallentaa 50e saa 25e siihen päälle. Tein talletuksen ja nyt on 25e ylimääräistä tilillä, tarkoittaako toi bonuksen kierrättäminen kolme kertaa sitä että minun täytyy laittaa toi 25e kierrätykseen ennen kuin saan tehdä kotiutuksia? Uskon että se on niin mutta pakko vielä varmistaa.

Tarkottaa sitä, että sinun tätyy tehdä vetoja 3X25€=75€ edestä, enne kuin voit tehdä kotiutuksen. Voit lyödä vaikka 75 1€ vetoja tai tintata yhden 75€ vedon, sillä ei ole mitään merkitystä.


Kysymys.

Mikä homma se on, kun kossupullon pohjaan lyödään kyynerspäällä ennen sen avaamista? Miksi siitä kuuluu sellainen ihmeellinen ääni?

Nimim. Tulipahan kokeiltua

edit: lisäyksiä ja virheitä
 

Olkku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen mestarit 20-21
Poimin tuolta "kalsarikänneistä" mielenkiintoisen viestin.

Jääkoneenkuljettaja kirjoitti:
Piruakos kyselet, luet vastaukset kuitenkin vasta aamulla. Nääpäle.

Nyt haluaisin tietää, mikä tai kuka on Nääpäle?
 

-Niks-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit.
Millä musaplayerillä porukat kuuntelee nykyisin musiikkia koneella? Itse olen tykittänyt media playerillä pitkän aikaa ja jotkut on ihmetelly sitä ja ovat haukkuneet paskaksi media playeriä? Itse en kyllä ole huomannut mitään erikoista puutetta.
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
-Niks- kirjoitti:
Millä musaplayerillä porukat kuuntelee nykyisin musiikkia koneella?
En tiedä, mitä tarkoitat porukoilla, mutta itse olen tykittänyt Winampilla jo vuodesta yks ja kaks. Mutta jos tykkäät käyttää Windows Media Playeria, niin käytä ihmeessä.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
ELÄKELÄINEN kirjoitti:
Joko johtopäätöset voi tehdä ja voiko vaalitulosta pitää lopullisena?
Pitää napsutella kynällä muutama kerta asiantuntevasti. Mitä ovat vaalit ilman Tarmo Ropposta?
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Ajattelin kysäistä täältä, koska Kelan sivuja en vielä jaksa ruveta tavaamaan.. Eli, opintotuista kyse, itselläni on pari ylinmääräistä tukikuukautta tullut. Tai toisin sanoen opintopisteet, joita 3,5pistettä/kk pitäisi olla, ei riitä.

Kun joudun takaisin opintotukea maksamaan, niin laskutetaanko minulta pelkästään opintotuki, vai lisätäänkö siihen vielä asumislisä?!? Eli selvinkö parilla sadalla, vai joudunko koko 400 ja rapiat takaisin maksamaan?!?
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Orman Mollis kirjoitti:
Ajattelin kysäistä täältä, koska Kelan sivuja en vielä jaksa ruveta tavaamaan.. Eli, opintotuista kyse, itselläni on pari ylinmääräistä tukikuukautta tullut. Tai toisin sanoen opintopisteet, joita 3,5pistettä/kk pitäisi olla, ei riitä.

Kun joudun takaisin opintotukea maksamaan, niin laskutetaanko minulta pelkästään opintotuki, vai lisätäänkö siihen vielä asumislisä?!? Eli selvinkö parilla sadalla, vai joudunko koko 400 ja rapiat takaisin maksamaan?!?
Käsittääkseni joudut maksamaan myös asumislisät, koska et ole oikeutettu minkäälaiseen opintotukeen ajalta, jolla opintomenestys ei ole riittävä. Kannattaa muistaa, että noita opintopisteitä ei tarkastella kuukausittain, vaan koko vuoden osalta, jolloin keskimmääräisen suorituksen tulee olla tuo 3,5 pistettä/kuukausi. Ensimmäiseen kommenttiin, jonka Kelan virkailija antaa, ei kannata missään nimessä uskoa, vaan tutkia tarkkaan onko asiat todellakin niin kuin he väittävät. Itselläni meinasi aikoinaan jäädä useamman kuukauden asumislisät saamatta virkailijan tietämättömyyden takia. Mitään ei pidä myöskään maksella takaisin ennen kuin niitä aletaan kyselemään.
 

Orman Mollis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins
Vesuri kirjoitti:
Käsittääkseni joudut maksamaan myös asumislisät, koska et ole oikeutettu minkäälaiseen opintotukeen ajalta, jolla opintomenestys ei ole riittävä.
No näin vähän pelkäsinkin.. Isompi lasku odottaa..
 

Rok

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat
On sellainen tilanne, että stereoiden cd-soitin lienee likainen eikä sen takia suostu "lukemaan" levyjä ilman mittavaa taistelua. Onko kenelläkään tietoa, mitä asialle voisi kotikonstein tehdä? On aika rasittavaa nimittäin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös