Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 7 016 776
  • 47 212

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ilmaan heitetty kysymykseni on, ansaitseeko gurling joukkueemme paikan lentokoneessa joka tuo jääkiekko joukkueemme suomeen takaisin ?

Onko Uusiksen ja jätkien suoritus sitä tasoa, itselläni on oma mielipiteeni asiasta, mitä miettii jääkansa ?

Ps. Onko hävittäjät varattu vastaan turvaamaan sankariemme kotiin paluu ?

veini

Arvostusta voisi ihan ekaksi osoittaa vaikkapa sillä, että onnistuisi kirjoittamaan urheilulajin nimen oikein...

Mutta ei sieltä kumpikaan hopeajoukkue nyt tainnut missään erityisessä juhlakulkueessa tulla kotiin.

Tästä nyt kuitenkin tunnelmapaloja:

 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Miten enchancerin vai mikä oli saa pelittämään Winamppiin?

Laita se sinne root-kansioon, vai mihin se nyt olikaan, ja kysele jatkossa tällaiset kysymykset tietokone-ketjussa.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Voiko vitutukseen kuolla?

Klassikkokysymys. Tähän voisi jo jättää vastaamattakin, sillä tämä toistuu noin 50 sivun välein.

Mutta ainakaan Paavo Väyrynen ei onnistunut kuolemaan vitutukseen, vaikka yritys varmaan olikin kova.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Noup. Ovat bittiavaruudessa (Voin olla väärässäkin, mutta näin väittäisin)

Löytyykö jostain sivustoa, joka kertoo mihin pelaajiin NHL-joukkueilla on vielä oikeudet tallella?

Ilmeisesti Eliteprospects tarjoaa myös tämän tiedon. Tässä esimerkkinä Montreal Canadiens:

 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Suomen jääkiekkomaajoukkueen fanipaita

Latvian MM-kisat lähestyy ja sinne myös tieni vie, joten nyt olisi uusi Suomen maajoukkueen fanipaita hakusessa? Tietääkö kukaan, mistä noita voisi tilailla tai käydä ostamassa? Liiton sivuilta löytyy, mutta myös muita paikkoja kaivattaisiin.

 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Onko koskaan mikään kaupunki saanut triplaa? eli saman kauden aikana kaupungin joukkue on voittanut NHL, NBA ja NFL sarjojen mestaruuden.

Ilmeisesti ei ole. Kahden lajin voittoja sen sijaan on, esimerkiksi 1986 Celtics voitti NBA:n ja New England Patriots NFL:n.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mikä on keskivertomikroaaltouunin vuototeho eli paljonko on mikroaaltouunin lähetysteho 2,45 GHz alueella?

No nyt on sen verran vaikeampi kysymys, että ei mikään ihmekään, ettet ole saanut vastauksia. Etkä taida saada nytkään. Tässä kuitenkin jotain asiaa mikron rf-säteilystä:

 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Minkä hemmetin takia tuo Canal+ katselukortti pitää olla vain antennitalouksiin?
Miksi muutenkin kaapelitalouksia syrjitään aina noissa asioissa, kumpia Suomessa on enemmän?

Kaapelitalouksia näyttäisi olevan himpun verran enemmän:

 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Joku jutteli joskus Mersujen ajovalojen omituisuuksista. Ihan mielenkiinnosta aloin eilen sitten harjoittamaan tutkivaa journalismia tylsän iltapäivä-ajelun ratoksi.

Eli eilen kun ajelin koulusta kotiinpäin, tuli matkan varrella vastaan kuusi Mersua. Näistä kuudesta viisi ajoi niin, etteivät ajovalot olleet päällä. Lisäksi kun kahdelle ensimmäiselle asiasta "ilmoitin" nopeasti pitkiä vilauttamalla, oli kiitoksena asiasta tympeä ja vittumainen kyyläys Mersukuskilta. Ja ei, valot eivät syttyneet ainakaan minun nähteni.

Miksi näin? Onko laadukkaina autoina tunnetuissa Mersuissa todellakin jonkin sortin sähkövikoja valojärjestelmässä, vai onko valojen katkaisin niin vaikeassa paikassa ettei sitä viitsi päiväsaikaan turhaan haroa? Onko tosiaan niin, että minulla on sittenkin jollain tavalla hienompi auto, kun minulla valot syttyvät automaattisesti kun pistän auton käyntiin? Ja miksi kiukkuinen kyyläys, kun hyvää tarkoittava Pösökuski asiasta ilmoittaa? Onko kyse siitä, että Mersukuskit tietävät autoni "hienon" ominaisuuden, jota heidän autostaan ei ilmeisesti löydy? Vai onko kyseessä vittuuntuneisuus ko. sähkövikaan ja vitutus vain kasvaa kun vanhalla ranskis-romulla ajava työväenluokan mies nostaa asian niin näkyvästi tapetille? Vai onko kyseessä jonkin sortin anarkia viranomaisia vastaan?

Joku siinä pitää olla, sillä näiden viiden "pimeän" Mersun lisäksi tuli vastaan ainoastaan yksi toista merkkiä edustava auto ilman valoja. Ja tämän auton kuski pisti kuin pistikin valot päälle ja kiitti vielä moikkaamalla, kun hänellekin hyvien tapojen mukaan asiasta vinkkasin. Tämä toinen auto oli vanha Nissan.

Tämä alkoi todellakin mietityttämään. Etusijassa nyt haluaisin Mersulla ajavilta vastausta tähän, sillä olen itsekin suunnitellut ostavani sellaisen, kunhan vaan koulusta valmistun ja kunnon duuneihin pääsen. En haluaisi sähköistään herkkää autoa ostaa.

Vai tuleeko Mersun ostaessa kaupan tekijäisiksi myöskin sama välinpitämätön/anarkistinen asenne yhteiskuntaa ja viranomaisia kohtaan? Ihmeellistä sinänsä, sillä Mersulla on ainakin minun silmissäni ollut ehdottoman konservatiivisen auton leima, joita ostavat ja käyttävät muunmuassa yhteiskuntamme tukipilareina pidetyt henkilöt yritysjohtajista presidenttiin.

Moikka! Joko on koulut käyty ja johtotähti alla? Jos on, niin tuleeko aina laitettua valot päälle?

Osa mersumiehistä on varmaankin omasta mielestään maailman napoja, joita ei koske samat säännöt kuin muita. Lisäksi, eipä sitä rikas rikkaana pysyisi, jos tuhlaisi rahojaan kaikkeen turhaan - kuten ajovalojen polttamiseen päiväsaikaan.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Häh.

Olen epätoivoisesti yrittänyt etsiä Fifa 05:seen kokoonpano päivitystä. Ei vaan löydy sellaista mikä päivittäis kaikki joukkueet.

Löytyyköhän tälläistä päivitystä edes?

Tässä on listattuna joitain päivityksiä:


Ei vaan ehkä ole täälläkään sellaista, mikä sisältäisi kaikki joukkueet, vaan "Grand Team Patch" sisältänee vain parhaat.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Milloin viimeksi on ollut samanlainen tilanne kuin Jokereilla.

2 "pelaavaa" ulkomaalaiskassaria. Askey ja Passmooore. Itse en muista yhtäkään tälläistä tapausta. Toisaalta muistini on huono.

Oliskohan HIFK:ssä 2004-2005 Dave Stathos ja Tomas Vokoun olleet samaan aikaan kokoonpanossa?
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mistäköhän sanonta perseen-nuolija on oikeastaan lähtöisin. Nyt en odota liutaa nimimerkkejä tai muuta hauskaa vastaukseksi, lähinnä kiinnostaisi kuka tai ketkä tai mikä tämän aikanaan keksi ja kehitti. Tai mistä se on tullut ?

Suurvisiiri veinikretski

Tähän ei ole nyt mitään faktaa tarjolla, mutta voisin kuitenkin veikata jotain. Palvelijat, lakeijat ja hännystelijät polvistuivat tai kumartuivat aikoinaan merkkimiesten eteen, todennäköisesti myös taakse. Sanonta voisi viitata siihen.

EDIT: työkaveri tuosta sivusta huikkasi, että tottahan toki linnanherroilla ja muilla aatelisilla oli ennen vessapaperin keksimistä oma palvelija, joka puhdisti heidän pyllynsä vaikka sitten kielellään. No, ihan en purematta tätä niele (heh), mutta toki sanonta viittaa siihen, että joku on valmis tekemään toisen eteen mitä tahansa nostaakseen samalla omaa asemaansa.
 
Viimeksi muokattu:

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Chelios vs V.Nieminen

Mikäköhän mahtaa olla syynä, että C.Chelios ei kätellyt V.Niemistä olympialaisten ja World Cupin otteluiden jälkeen? Onkohan kätellyt laisinkaan runkosarjan peleissä?
Näin kertoo uusin Jääkiekkolehti.

Ville oli pelannut vähän normaaliakin rouheammin pari vuotta sitten jenkkejä vastaan. Chelious jätti jo tuolloin kättelemättä ja Keith Tkachuk yritti tirvaista turpiin.

 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Mitas Ilosen Mikko tekee nykyaan?

"Kauden 2006 kevään Ilonen pelasi Challenge Tourilla mutta palasi kesällä 2006 ET:lle hyvien peliesitystensä myötä."

Nykyään Mikko on manageritoimiston Sportyardin palkkalistoilla Client Ambassadorina.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Hammaslääkäri valitti, että mulla on hammaskiillettä kadonnut. Eli nyt sitten Fluoritabletteja hampaille?

Vituttaa tollanen.

Voihan sitä yrittää.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Olen antanut itseni ymmärtää, että pankkikortilla tms. muovirahalla maksaminen estää myynnin kirjanpidon ohi (esim. pizzerioissa). Pitääkö tämä paikkansa? Nimittäin jos pitää, en käytä käteistä pizzerioissa enää koskaan, että ne maksaisivat veronsa niin kuin muutkin.

Kyllä ja ei. Ei ne pankkikorttimaksujen tai yrityksen pankkitilin tiedot taida edelleenkään mennä mitenkään automaattisesti verottajan tietoon. Toki niistä sitten totuus paljastuu väkisinkin mahdollisen verotarkistuksen yhteydessä, toisin kuin jos on maksettu käteisellä ja jätetty summa lyömättä kassaan.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Onko olemassa yleisessä käytössä semmoinen sanonta kuin saunatissit? Jos on, mitä se tarkoittaa?

Enpä ole ainakaan itse koskaan kuullut puhuttavan saunatisseistä, vaikka - uskokaa pois - paljon on tullut tisseistä puhuttua.

Urbaanin sanakirjan mukaan saunatissit ovat:

"sellaset armottomat riipparit jotka voi heittää vaikka olan yli"

Googlen kuvahaun tuloksia en kehtaa tähän laittaa.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Googlen kuvahaun tuloksia en kehtaa tähän laittaa.

Hah. Veikkaan että puolet lukijoista ehti jo kokeilla...

Jos haluaa perustaa pändin ja on keksinyt loistavan nimen sille, mutta se nimi onkin jo jollain amerikkalaisella indiehomopändillä, jonka levyjä ei kukaan osta, niin saako sitä nimeä käyttää?

Juu ja ei. Jos se amerikkalainen indiehomopändi saa tietää teistä, niin se voi vaatia teitä muuttamaan nimenne. Jos taas pysyttelette soittelemassa kellarissa tai naapuripizzerian nurkassa, niin tuskin koituu mitään seuraamuksia. Tosin: somenimet, nettiosoitteet ja muut on menetetty, joten ehkä olisi parempi keksiä suosiolla ihan oma ja uniikki nimi yhtyeellenne. Onnea ja menestystä maailmanvalloitukseen!

ps. ootteko The National?
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Kiitos.

Eikös muuten "to break wind" tarkoita piereskelyä? Voiko tästä päätellä tuulipukukansan piereskelevän enemmän kuin esim. kuninkaalliset?

Kyllä tarkoittaa.

Todennäköisesti ei, sillä sanonta on peräisin jo keskiajalta. Toki silloinkin saattoi olla henkistä tuulipukukansaa olemassa, mutta itse tuulipukuja ei luultavasti oltu vielä keksitty.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Äsken sanottiin televisiossa että Kela on pistänyt jäihin myös työkokeilutoiminnan.

No minä olen tällä hetkellä työkokeilussa työvoimatoimiston kautta ja PAM maksaa tällä hetkellä työkokeilusta minulle korvausta. Mutta ei mene enää kauaa kun korvauksen maksajaksi vaihtuu just tuo Kela.

Miten tämä nyt menee? Ovatko epäilykseni ja metintäni aiheellisia? Saanko käydä työkokeilussakaan?

Onko kenelläkään varmaa tietoa näistä asioista? Tai löytääkö joku netistä varmaa tietoa asioista?
 

dingus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Chicago Blackhawks
Enpä ole ainakaan itse koskaan kuullut puhuttavan saunatisseistä, vaikka - uskokaa pois - paljon on tullut tisseistä puhuttua.

Urbaanin sanakirjan mukaan saunatissit ovat:

"sellaset armottomat riipparit jotka voi heittää vaikka olan yli"

Googlen kuvahaun tuloksia en kehtaa tähän laittaa.
Kysyin tätä mielestäni täällä noin 15 vuotta sitten, mutta kiitos vastauksesta!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös