Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 977 546
  • 47 170

jäämies-70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Die Mannschaft

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Hyvin olet vaimosi kouluttanut. Omaani en saa tottelemaan, että voisin viedä edes aloittelijoiden kisaan.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Onko netissä asiantuntevaa foorumia jonne voi postata vaikkapa vanhan maljakon tai astiakaapin kuvan ja saada rehellisen hinta-arvion? Ettei tule vietyä 2000 euron maljakkoa antiikkiliikkeeseen ja poistua onnellisena 300 euroa taskussa.
 

Jeffrey

Jäsen
Joo riisin sekaan sen nyt pariksi päiväksi upotin ja tuon tieteellisen kokeen lopputulos on se, että puhelin on paskana. Käy pikku hiljaa lompakon päälle tää leikkiminen, kun edellinen älyluuri putosi baarissa wc pönttöön ja hajosi.

Tuo koe olisi pitänyt tehdä ennen kuin yritit sitä puhelinta käynnistää.

Puhelimia menee täälläkin risaksi keskimäärin noin 9kk välein. Osin tuota varten minulla toki on kotivakuutus, jonka kanssa oikein pelaillessa voi puhelimista jopa jäädä voitolle.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Osin tuota varten minulla toki on kotivakuutus, jonka kanssa oikein pelaillessa voi puhelimista jopa jäädä voitolle.

Kansankielellä tuollaista toimintaa kutsutaan vakuutuspetokseksi.
 

Bacon

Jäsen
Tuo koe olisi pitänyt tehdä ennen kuin yritit sitä puhelinta käynnistää.
No siis yritin lähinnä sammutttaa sitä tärinää niin tuli samalla todettua, ettei se edes käynnisty. Takakannen alla olevan kannen irroittamiseen tarvittiin pientä ruuvimeisseliä eikä sellaista tietenkään ollut rannalla mukana, joten puhelin kerkesi varmasti jo hajoamaan matkalla kotiin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kansankielellä tuollaista toimintaa kutsutaan vakuutuspetokseksi.

Ei välttämättä, sehän riippuu missä oloissa se puhelin hajosi. Vakuutuspetos tosin tulee siinä kohtaa, kun ruksii "ei" kohtaan oliko alkoholilla osuutta asiaan.

Vai onko joku muka oikeasti hajoittanut tai hukannut luurin selvinpäin.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Ei välttämättä, sehän riippuu missä oloissa se puhelin hajosi. Vakuutuspetos tosin tulee siinä kohtaa, kun ruksii "ei" kohtaan oliko alkoholilla osuutta asiaan.

Vai onko joku muka oikeasti hajoittanut tai hukannut luurin selvinpäin.

Rikastumiskielto sanoo moi, kotivakuutus ei korvaa yli aiheutuneen vahingon.
 

Jeffrey

Jäsen
Kansankielellä tuollaista toimintaa kutsutaan vakuutuspetokseksi.

Rikastumiskielto sanoo moi, kotivakuutus ei korvaa yli aiheutuneen vahingon.

Sä taidat olla vähän pihalla. Kotivakuutus korvaa mulla uuden vastaavan hinnan, miinus omavastuu.

Eli, mikäli rikkoutuneen kännykän hankintahinta < uuden vastaavan hinta - omavastuu, niin jäät voitolle. Ääs simpel Ääs.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights
Sä taidat olla vähän pihalla. Kotivakuutus korvaa mulla uuden vastaavan hinnan, miinus omavastuu.

Eli, mikäli rikkoutuneen kännykän hankintahinta < uuden vastaavan hinta - omavastuu, niin jäät voitolle. Ääs simpel Ääs.

Kuullostaapa hyvältä, mikä yhtiö?
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers
Kotivakuutus korvaa mulla uuden vastaavan hinnan, miinus omavastuu.

Riippuu toki vakuutuksen ehdoista, mutta eikös puhelinten ja muun vanhenevan elektroniikan kohdalla ole lähes aina joku vuotuinen arvonalenemisprosentti, jolloin esim. pari vuotta sitten 500€ maksaneen puhelimen nykyarvo lasketaan sen mukaan ja siitä miinustetaan omavastuu?
 

Jeffrey

Jäsen
Kuullostaapa hyvältä, mikä yhtiö?

If

Riippuu toki vakuutuksen ehdoista, mutta eikös puhelinten ja muun vanhenevan elektroniikan kohdalla ole lähes aina joku vuotuinen arvonalenemisprosentti, jolloin esim. pari vuotta sitten 500€ maksaneen puhelimen nykyarvo lasketaan sen mukaan ja siitä miinustetaan omavastuu?

Kyllä joo siitä on iästä tulee vähennys. Mulla vaan tuppaa puhelin kestämään noin 9kk, eikä niistä kerkiä vähennyksiä menemään. Kaksi edellistä on rikkoutunut salilla, ja uskoisin sen olevan jatkossakin todennäköisin paikka.
 

Kanerva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vegas Golden Knights

Eli IF etsii halvimman hinnan, miinus ikävähennys, miinus omavastuu. Silti jäät voitolle. Loistavaa.

Kyllä joo siitä on iästä tulee vähennys. Mulla vaan tuppaa puhelin kestämään noin 9kk, eikä niistä kerkiä vähennyksiä menemään. Kaksi edellistä on rikkoutunut salilla, ja uskoisin sen olevan jatkossakin todennäköisin paikka.

Kohta ne alkaa sua epäilemään.
 

Jeffrey

Jäsen
Eli IF etsii halvimman hinnan, miinus ikävähennys, miinus omavastuu. Silti jäät voitolle. Loistavaa.



Kohta ne alkaa sua epäilemään.

Molemmissa tapauksissa itse olen uuden hinnan netistä kaivanut, heille ilmoittanut (pyytävät ilmoittamaan) ja he ovat sen hyväksyneet.

Siinäpähän epäilevät mun puolesta. Käyn salilla sen kuusi kertaa viikossa, eli vietän siellä kymmenisen tuntia viikossa. Työn puolesta mulla pitää olla puhelin mukava, ja salilla puhelin nyt välillä taskusta tipuu ja kolahtelee sinne ja tänne.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
salilla puhelin nyt välillä taskusta tipuu ja kolahtelee sinne ja tänne.

Miksi salilla pitää olla puhelin mukana? Onko se myös uidessa uimahousujen taskussa?

Ne ihan todella alkaa kohta epäillä ja toivottavasti alkaisivatkin, koska eihän tuossa ole mitään järkeä eikä tolkkua.
 

Jeffrey

Jäsen
Miksi salilla pitää olla puhelin mukana? Onko se myös uidessa uimahousujen taskussa?

Ne ihan todella alkaa kohta epäillä ja toivottavasti alkaisivatkin, koska eihän tuossa ole mitään järkeä eikä tolkkua.

Jos pitkää uin, niin puhelin on altaan reunalla vedenkestävässä pussissa. Ja siis meillä on työpaikalla uimamahdollisuus, en mä varmaan missään itiksen uimahallissa kännykkääni jättäisi. Mulla nyt sattuu olemaan duuni jossa mun pitää olla tavoitettavissa käytännössä aina. Lisäksi se nyt on mun mielestäni ihan nykyaikaa, että kännykkä nyt on mukana salilla.

Miksi tässä touhussa nyt ei ole järkeä tai tolkkua? Ihan lain ja asetuksien mukaan tässä mennään ja täysin rehellinen olen ollut vakuutusyhtiön suuntaan. Enkä mä nyt edes usko, että se mun noin 9kk/kännykkä nyt niin kova tahti kuitenkaan on.

Uudessa kännykässä (n. 5kk) on yksi elämisen jälki. Se tuli kun puhelin tippui verkkareiden taskusta noustessani autosta ylös.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Miksi tässä touhussa nyt ei ole järkeä tai tolkkua? Ihan lain ja asetuksien mukaan tässä mennään ja täysin rehellinen olen ollut vakuutusyhtiön suuntaan. Enkä mä nyt edes usko, että se mun noin 9kk/kännykkä nyt niin kova tahti kuitenkaan on.

Jos etsit joka kerta kalleimman hinnan netistä, et toimi lain ja asetusten mukaan. Ja käsittääkseni ihmiset pääosin ostavat omat kännykkänsä, eikä vakuutusyhtiöt, joten tahtisi on varsin kova.
 

Jeffrey

Jäsen
Jos etsit joka kerta kalleimman hinnan netistä, et toimi lain ja asetusten mukaan. Ja käsittääkseni ihmiset pääosin ostavat omat kännykkänsä, eikä vakuutusyhtiöt, joten tahtisi on varsin kova.

Mä etsin sen uuden vastaavan puhelimen hinnan suomalaisesta kaupasta. Ja sen vakuutusyhtiön käsittelijät ovat hyväksyneet. Mä en nyt ihan oikeasti ymmärrä mikä tässä on se ongelma? Pitäisikö mun kaivaa jostain kiinasta puhelin halvemmalla, ja sanoa että mä tyydyn siihen hintaan? Sitten venailla viikkoja tuleeko se puhelin vai ei.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Mä etsin sen uuden vastaavan puhelimen hinnan suomalaisesta kaupasta. Ja sen vakuutusyhtiön käsittelijät ovat hyväksyneet. Mä en nyt ihan oikeasti ymmärrä mikä tässä on se ongelma? Pitäisikö mun kaivaa jostain kiinasta puhelin halvemmalla, ja sanoa että mä tyydyn siihen hintaan? Sitten venailla viikkoja tuleeko se puhelin vai ei.

Ei, sinun pitäisi kertoa se hinta, jolla vastaavan puhelimen saat. Jos kerran teet voittoa vakuutuskorvauksilla, sinun on laitettava korvaushakemukseen hinta, joka on sinun oikea ostohinta + omavastuu + voitto. Kyllä tätä ihan pienimuotoiseksi vakuutuspetokseksi voi sanoa.
 

Jeffrey

Jäsen
Ei, sinun pitäisi kertoa se hinta, jolla vastaavan puhelimen saat. Jos kerran teet voittoa vakuutuskorvauksilla, sinun on laitettava korvaushakemukseen hinta, joka on sinun oikea ostohinta + omavastuu + voitto. Kyllä tätä ihan pienimuotoiseksi vakuutuspetokseksi voi sanoa.

Se voitto tehdään siinä vaiheessa kun ostan sen rikkimenevän puhelimen alta markkinahinnan. Sitten kun se on mulla käyttössä tämän hetkisellä tiedolla sen noin 9kk ja menee rikki, minulle korvaataan se uuden vastaavan hinta - omavastuu.

En edelleenkään keksi miten tästä nyt saat vakuutuspetoksen. Vakuutusyhtiö korvaa uuden vastaavan hinnan, eikä rikkimenneen hankintahintaa. Sama päätee ihan kaikissa. Sen hyödykkeen arvo on määritävä tekijä, ei sen hankintahinta. Tämä päätee asunnoista polkupyöriin. Esimerkiksi fillareissa ja puhelimissa sen tuotteen arvo alenee iän myötä, ja edelleen korvataan sitä sen tavaran arvoa ja uuden vastaavan hintaa, ei hävinneen/varastetun/rikkoutuneen hankintahintaa.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
...Eli, mikäli rikkoutuneen kännykän hankintahinta < uuden vastaavan hinta - omavastuu, niin jäät voitolle. Ääs simpel Ääs.

Se voitto tehdään siinä vaiheessa kun ostan sen rikkimenevän puhelimen alta markkinahinnan. Sitten kun se on mulla käyttössä tämän hetkisellä tiedolla sen noin 9kk ja menee rikki, minulle korvaataan se uuden vastaavan hinta - omavastuu...

Eikö sinun kuuluisi kertoa se "alta markkinahinnan" oleva hinta? Varsinkin kun kerrot ostavasti puhelimen aina alle markkinahinnan.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ja jos kerran puhelin tippuu vaikka jossain kuntosalin laitteessa niin eihän fiksu ihminen toista kertaa pistä sitä taskuun. Monet ei edes ensimmäistä kertaa pistäisi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös