Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 987 550
  • 47 171
Kiitos! Täytyy laittaa tonne palaute.

En yllättynyt, että viestistäni seuraa huutoa tyyliin "muuta Lappiin", "äänet kuuluu kaupunkiin". Voittoa tavoittelevan organisaation bassojytke ei mielestäni kuulu alueelle, jossa jytke häiritsee varmasti 100.000 ihmisen elämää. Hämeenlinna (kuten joku mainitsikin) olisi hyvä paikka weekendille. Eikös siitä acdc:stä ollut hyviä kokemuksia eikä valituksia tullut. Jos pk-seudulla halutaan järjestää meluisia festareita, miksi niitä ei voida järjestää keskustassa (Kaisaniemen puisto tms.) tai esim. Espoossa, jossa lääniä riittää.

Toisaalta jytkeestä ja tapahtumasta nauttii 60 000 maksavaa asiakasta. Kaisaniemen puisto lienee liian pieni tuollaiselle tapahtumalle. Minä pistin ympäristövirastolle kiitosta, että kerrankin kaupungissa kuulee muitakin kuin ratikan ja juoppojen ääniä. Itse festari ei voisi vähempää kiinnostaa, mutta hienoa, että nuorille järjestetään moisia tapahtumia, joista kymmenen vuotta sitten on voinut täälläpäin vain haaveilla tai sitten on pitänyt lähteä Hollantiin tms.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Toisaalta jytkeestä ja tapahtumasta nauttii 60 000 maksavaa asiakasta. Kaisaniemen puisto lienee liian pieni tuollaiselle tapahtumalle. Minä pistin ympäristövirastolle kiitosta, että kerrankin kaupungissa kuulee muitakin kuin ratikan ja juoppojen ääniä. Itse festari ei voisi vähempää kiinnostaa, mutta hienoa, että nuorille järjestetään moisia tapahtumia, joista kymmenen vuotta sitten on voinut täälläpäin vain haaveilla tai sitten on pitänyt lähteä Hollantiin tms.
Tämmöistä asennetta sais olla enempi. Kukat pois hatusta, hattua löysemmälle ja santa genitaalialueilta pois.

En minäkään suutu vaikka joku luukuttaa jollain festivaalin majoitusalueella yöllä humppaa niin perkeleen lujalla ja örisee pienessä sievässä, koska itse olen moista harrastanut kanssa mm. omakotitaloalueella. (eikä kyllä vieläkään kukaan ole suuttunut moisesta, kumma kyllä vaikka on tullut iskelmääkin soitettua namiskat kaakossa kellon ollessa 23. Pikemminkin päinvastoin, naapuriston vanhapariskunta nosti vaan kättä ja kyseli että mitäs sinä virittelet autosi kimpussa)

Se jotenkin sotisi vastaan että itse vetäisi herneet nenukkiin tuollaisesta toiminnasta ja kummiskin itse tekisi samoin. Ja humalassa saa olla kunhan ei överiksi vedä / rupea räyhäämään ja tappelemaan. Humalaisten kanssa on aikalailla positiivisia kokemuksia. Juttu luistaa ja kyllä se on oma huumorin lajikkeensa kun katsoo humalaisten verbaalista taistelua. Ja sitten kun on hilpeällä mielellä niin sitä voi vaikka auton katolla tanssahdella kaverin kanssa, tai olla munasillaan kaljatölkki kourassa auton karjapuskurin vierellä.
 

zunter

Jäsen
Tietääkö kukaan mistä löytäisi RoKin, Keupa HT:n, Kiekko-Laserin tai Peliittojen logoa vektorimuodossa? Muitten SM-liiga ja Mestis joukkueiden logot olen löytänyt.
 

op777

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juhani Tamminen
Tämähän oli tietenkin "Viihdeohjelma Tukholma". Mieleen ovat jääneet myös (jopa joskus Youtubesta löytynyt) talk show, jossa vieraana Viktor Kallborek, ja joka jaksossa ollut tuskastuttavan pitkä sketsi, jonka ainoa idea oli saada Kivisen hahmo raivostumaan ja riisumaan itsensä munasilleen. Jospa vielä joskus jostain saisi vaikka vhs-nauhoilla näitä jaksoja, ah!

-op

Tulipa mieleen muisto lapsuuden syövereistä. Jokainen detalji ei ole välttämättä täysin kohdallaan, mutta toivottavasti joku saa vihjeistä kiinni.

Mikähän mahtoi olla se tv-sarja/-elokuva, missä esiintyi Mikko Kivisen esittämä "kymmenottelija" painitrikoissa ja VM:n lätkäkypärässä ja miehen nimi oli luokkaa TheLevyPeltiSeppäMiesManBoyGeorge ja vaikka hommat tuntuivat menevän vituralleen, niin kaveri huusi joka tilanteessa "MUTTA EI SE MITÄÄN!!".

Tämä saattoi olla ihan joku yksittäinenkin sketsi jossain ohjelmassa. Kiinnostaisi vaan tietää, että minkänimisessä ohjelmassa!
 

Runtulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuleeko Prinssi Yusufista uusi Bull Mentula?
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Kuka on Prinssi Yusuf ja pitäisikö minun tietää hänet jostain? Onko hän tehnyt jotain merkityksellistä?
 

Anssi #5

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kuka on Prinssi Yusuf ja pitäisikö minun tietää hänet jostain? Onko hän tehnyt jotain merkityksellistä?
Viihdetaiteilijaksi näyttää itseään kutsuvan. En tiedä onko tehnyt mitään merkittävää, mutta esimerkiksi kaikkien isänmaallisten sankareista Olli Immosesta ja Jussi Halla-ahosta tämä mies eroaa siinä, että on käynyt Suomen armeijan, eikä elele veronmaksajien rahoilla. Sai nyt vähän julkisuutta, kun joidenkin maahanmuuttokriittisten mielestä tämä mies ei saa osoittaa kunnioitusta sotaveteraaneille.
 

Kaiuni Alen

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, kaikki menestyksekkäät jalkapallojoukkueet
Kuka on Prinssi Yusuf ja pitäisikö minun tietää hänet jostain? Onko hän tehnyt jotain merkityksellistä?
Käsittääkseni Prinssi Jusuf on artisti ja Mustan Barbaarin kaveri. Jusuf häärää Barbaarin keikoilla, biiseissä ja biisien musavideoilla. Taitaa sillä ainakin yksi oma biisikin olla.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Soittaako UPSn kuriiri ennen kuin hän yrittää toimittaa paketit minulle? UPS Standard käytössä.

-Tinke
Minullekin on soittanut. Paskin firma on FedEx. Eivät koskaan soita, ei voi soittaa palvelukeskukseen ja pyytää kuskia soittamaan. Vasta kun takana on yksi epäonnistunut toimitusyritys (yleensä 8-16 kun normi-ihmiset ovat töissä), voi soittaa ja sopia noudon tai uuden kuljetusajan.
UPS ja DHL ovat kokemukseni mukaan melkoisen hyviä toimijoita, eli aina soitettu ja tultu sovittuun aikaan.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Minullekin on soittanut. Paskin firma on FedEx. Eivät koskaan soita, ei voi soittaa palvelukeskukseen ja pyytää kuskia soittamaan..
Tämä kuriiribusiness ei oikein aukene, luulisi olevan yrityksenkin kannalta edullisempaa tehdä se soitto sen sijaan että oven takana käydään kokeilemassa onko ketään kotona.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
Minullekin on soittanut. Paskin firma on FedEx. Eivät koskaan soita, ei voi soittaa palvelukeskukseen ja pyytää kuskia soittamaan. Vasta kun takana on yksi epäonnistunut toimitusyritys (yleensä 8-16 kun normi-ihmiset ovat töissä), voi soittaa ja sopia noudon tai uuden kuljetusajan.
UPS ja DHL ovat kokemukseni mukaan melkoisen hyviä toimijoita, eli aina soitettu ja tultu sovittuun aikaan.

Kiitos vastauksista. Soitin kuitenkin UPSn asiakaspalveluun niin eivät kuulemma voi luvata että kuriiri soittaa ennen toimitusta. Olen tänään pihatalkoissa kerrostalon sisäpihalla niin asiakaspalvelu laittaa merkinnän tästä järjestelmäänsä että kuriiri tietää tämän. Saa nähdä saanko vielä tänään näitä paketteja.

-Tinke
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tämä kuriiribusiness ei oikein aukene, luulisi olevan yrityksenkin kannalta edullisempaa tehdä se soitto sen sijaan että oven takana käydään kokeilemassa onko ketään kotona.

Tähän erittäin sama. Sitten kun siellä ovella käydään ja sattuukin olemaan kotona, niin on vain sekunteja aikaa ehtiä ovelle. Vaan eihän tuossa soittelussa ja sumplimisessakaan ole mitään järkeä.

Miksei asiakkailta kysytä mitkä ilta-ajat sopivat ja jos sitten ei olekaan kotona, niin joku palvelumaksu siihen päälle turhasta käynnistä. Taas on tehty niin vaikeaksi, että on pakko hankkia sellainen työpaikka mihin voi sinne tilata tavaransa.
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Sitä minäkin olen ihmetellyt, mutta FedExillä on todellakin sääntö ettei soitella eikä asiakas voi sopia toimitusaikaa ennen kuin yksi epäonnistunut jakeluyritys on tehty.
DHL on soittanut ja jos en ole ehtinyt tulla noutamaan on kuski pari kertaa kertonut koska ajaa terminaaliin, missä se on ja milloin voin noutaa sieltä jos haluan.
Tämäkin on ihan ok, koska paketti on usein samana päivänä jo 3-4 aikaan terminaalissa ja duunin jälkeen käy noutamassa.
 

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
UPSn jätkä soitti 5 min ennen toimitusta ja sain hemmetin hyvää palvelua. Kiitos sinne. Nyt on taas pari pulloa viinaa kotona.

-Tinke
 
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, Philadelphia Flyers
Olisi mielenkiintoista tietää noiden kuriirifirmojen prosentit sille, että asiakas tavoitetaan ensimmäisellä käynnillä. Tänäänkin tuli töissä ollessani sähköposti, että ovella käyty, mutta ei oltu kotona. Mitään tietoa ei asiasta sen enempää, että mitä nyt pitäisi tehdä, koska mitään lappuakaan ei voitu jättää, koska meillä on postiluukku eikä alaovesta pääse ilman koodia. Helvetti, kun olisi postin palvelu, niin olisin käynyt paketin hakemassa parin sadan metrin päästä postista, mutta nyt saan huomenna soitella johonkin aspaan ja hakea paketti jostain FedExin Vantaan toimistosta. Käteviä nämä "kotiinkuljetukset".
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Olisi mielenkiintoista tietää noiden kuriirifirmojen prosentit sille, että asiakas tavoitetaan ensimmäisellä käynnillä.

Vaikka se tuskin tavallista kuskia kiinnostaa pätkän vertaa sinänsä, niin voi tällä sekoilulla myös kuitenkin jonkunlainen työviihtyvyyteen vaikuttava seikka olla. Kai työpäivä menisi nopeammin ja mukavammin, kun kaikki saisivat pakettinsa ensimmäisellä kerralla eikä varsinkaan tarvitsisi soitella koko ajan jonnekin ja sitten käydä samoissa osoitteissa.

Kertokaa nyt joku kuski miten asia on? Olin pyörälähettinä 90-luvulla ja kaikki asiakkaat olivat yritysasiakkaita eli aina sai toimituksen perille. Tiedä sitten olisiko ollut väliä, vaikka ei olisi saanut. Jotenkin tuntuu, että olisi ollut typerää käydä vain kolkuttelemassa avaamattomia ovia.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Jonkun aikaa olen ollut työharjoittelussa parissakin kuriirifirmassa ja joskus tehtiin vain niin, että soitettiin vastaanottajalle ja paketti/lava(t) jätettiin vain johonkin sovittuun paikkaan, eikä mitään kuljeteltu edestakaisin, mikä olisi todella hankalaa jo valmiiksi melko kiireisen kuskin työn kannalta. Yrityksissähän sitten on aina joku töissä ja kuittaamassa lähetyksen, joten niiden kanssa ei yleensä ollut mitään ongelmia. Todella harvoin mitään vietiin takaisin terminaaliin.
 

MunkADunk

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jyp, Penguins
Minulle on muutama paketti tullut kesän aikana ulkomailta UPS:n välittämänä, joka kerta on tullut toimituspäivän aamulla tekstiviesti, jossa kysytään, onko kukaan toimitusosoitteessa paikalla tiettyyn kellonaikaan, esim. klo 13-15. Tähän automaattiviestiin vastataan lyhyesti on/ei. Todella toimiva systeemi, joka kerta tosin olen vastannut kyllä ja paketti on tuon aikahaarukan aikana toimitettu. Onkohan tämä UPSilla joku uusi juttu, ainakaan viime talvena ei mitään automaattikyselyä tullut.
 

pyyksteri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ducks, Jokerit
Hommasin töistä sähköpyörän kun sain törkyhalvalla, alta viidenkympin(ovh 549€), saako tuosta jollain ilveellä ohitettua tuon polkemistunnistimen että pääsisi pelkällä kahvan vääntämisellä eteenpäin?
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Tämä menisi varmaan tyhmien kysymysten ketjuun, mutta laitetaan nyt tänne. Pitäisi käydä mummulle hakemassa huomenna uusi televisio, kun vanhaa ei meinaa enää toimia. Onko nyt niin, ettei noihin uusiin telkkareihin tarvi mitään digibokseja vaan toimivat itsellään ilman ongelmia?

Itsehän en ole ostanut televisiota ikinä elämässäni ja telkkaria tai digiboksia en ole ikinä tarvinnut, joten vähän on hämärää aluetta nämä.

E: Vastataan omaan kysymykseen, eli kyllä niissä kaikissa taitaa nykyään virittimet olla. Eli ei taida boksia tarvita.
 
Viimeksi muokattu:

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
E: Vastataan omaan kysymykseen, eli kyllä niissä kaikissa taitaa nykyään virittimet olla. Eli ei taida boksia tarvita.

En ole hyvä näissä asioissa itsekään, mutta varmista vielä ostaessasi että sopii kaapeliin/antenniin, kumpi nyt mummullasi vaan onkaan. Mahdollisesti on vielä sellaisia malleja, jotka on vaan toiselle tarkoitettuja.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
En ole hyvä näissä asioissa itsekään, mutta varmista vielä ostaessasi että sopii kaapeliin/antenniin, kumpi nyt mummullasi vaan onkaan. Mahdollisesti on vielä sellaisia malleja, jotka on vaan toiselle tarkoitettuja.

Joo, hyvä pointti. Onneksi tuo on kaapelialuetta, joten sen kanssa tuskin ongelmia tulee. Yllättävän paljon noiden hinnat näköjään on tullut alas siitä mitä joskus vuosia sitten hintoja ihmettelin.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös