Sekalaisten kysymysten ketju II

  • 6 974 554
  • 47 167

Jeffrey

Jäsen
Sellainen olisi nyt kysymys, että mikä olisi järkevin tapa kiertää nettistriimien maarajaukset. Eli siis kovasti toivoisin Viaplaysta katselevani KHL pudotuspelejä, mutta ulkomailla nyt majailen. Mikäs tähän olisi nyt siis paras vaihtoehto?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Sellainen olisi nyt kysymys, että mikä olisi järkevin tapa kiertää nettistriimien maarajaukset. Eli siis kovasti toivoisin Viaplaysta katselevani KHL pudotuspelejä, mutta ulkomailla nyt majailen. Mikäs tähän olisi nyt siis paras vaihtoehto?
Toimisiko selaimen Hola-lisäosa? Sitten on tietysti ihan oikeita VPN-ohjelmia, kuten vaikka Cyberghost VPN joka maksaa kuukaudessa about samanverran kuin yksi popcorn-annos leffassa, jos tiedätte mitä tarkoitan.
 

Jeffrey

Jäsen
Toimisiko selaimen Hola-lisäosa? Sitten on tietysti ihan oikeita VPN-ohjelmia, kuten vaikka Cyberghost VPN joka maksaa kuukaudessa about samanverran kuin yksi popcorn-annos leffassa, jos tiedätte mitä tarkoitan.

Noita VPN ohjelmia olen tässä itsekin katsellut. Jos tosiaan nyt vaihdan ilmaiset rybystreemit maksulliseen suomistreemiin, niin ei tuo VPN kustannus siinä enää vaakakupissa paljoa paina. Tuolta Cyberghostilta saisi ilmaisenakin jonkin softan, mutta siinä ei varmaan kaista riitä striimiä pyörittämään?

Tuosta Hola-lisäosasta en ole ollenkaan tietoinen, mutta tarkoituksena nyt tosiaan olisi hoitaa hommat sillein kuntoon, että varmasti toimii.
 

J.Petke

Jäsen
Sellainen olisi nyt kysymys, että mikä olisi järkevin tapa kiertää nettistriimien maarajaukset. Eli siis kovasti toivoisin Viaplaysta katselevani KHL pudotuspelejä, mutta ulkomailla nyt majailen. Mikäs tähän olisi nyt siis paras vaihtoehto?

Itse käytän Hide My Ass! VPN:ää, joka jaksaa kyllä pyörittää PPTP:nä niin Viaplayt kuin Katsomotkin. Äärimmäisen tyytyväinen olen ollut tuohon. Hinta puolen vuoden tilauksessa joku 7e kuussa.
 

Jeffrey

Jäsen
Viimeksi muokattu:

Tinke-80

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Haukat
@Jokeri23 ja @Jeffrey Tuli katsottua väärin että Viaplayn Suomen sisältö näkyisi myös ruotsalaiselle IP:llä (eli ruotsalaisen VPN-serverin kautta).

Viaplay Suomen sisältöön joutuu hankkimaan VPN:n palvelun jolla on Suomessa serveri. Eli esim OverPlay VPN tai Hide My Ass! VPN.

-Tinke
 

Jeffrey

Jäsen
@Jokeri23 ja @Jeffrey Tuli katsottua väärin että Viaplayn Suomen sisältö näkyisi myös ruotsalaiselle IP:llä (eli ruotsalaisen VPN-serverin kautta).

-Tinke

Eipä tuossa mittään. Kyllähän osa Viaplayn Suomen sisällöstä näkyy myös Ruotsissa, KHL ilmeisesti ei.

Hide My Ass! tosiaan toimii, ja kun nimimerkin takaa suosittelut saatiin, niin mennään sillä. Nyt kuitenkin tarvitsee jo baariin joutaa, ja toivottavasti yöllä ollaan siinä kunnossa, että näitä hommia vielä onnistuu säätää, jos ei, niin mennään sitten vielä tämä peli ilmaisilla neukkustriimeillä.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Onko enää missään sivua mistä pystyys tsekkaamaan hallimusiikkeja mitä tietyt joukkueet käyttää pelikatkoillaan?

Ois pari biisiä hukassa. Ja perjantai-lauantaiyönähän tämmöösiä yleensä etitään.
 

Jeffrey

Jäsen
Itse käytän Hide My Ass! VPN:ää, joka jaksaa kyllä pyörittää PPTP:nä niin Viaplayt kuin Katsomotkin. Äärimmäisen tyytyväinen olen ollut tuohon. Hinta puolen vuoden tilauksessa joku 7e kuussa.

HMA! tuli sitten ladattua, muttamutta... Lieneekö olemassa mitään vippaskonsteja tuon kaistan nopeuttamiseen. Noh, eilen taisi koko Viaplay olla alhaalla, mutta tuon HMA:n läpi ei oikein edes kepulistriimit pyörineet, esimerkiksi ISTV antaa mieletöntä kuraa kuvaksi ja netin normikäyttökin melko tuskaista. Eli mahtaako tuota saada jotenkin säädettyä nopeammaksi, vai pitääkö minun vain hyväksyä se, että olen liian kaukana kotoota ja Helsingin servereistä.

Ainakin eiliseen peliin löytyi muutama ihan hyväkin striimi, joista toinen oli se sujuva, ja toinen HD-tason kuvalla. Viaplay on nyt kuitenkin maksettu, ja uskoisin saavani enemmän irti pleijareista Viasatin avulla.
 

J.Petke

Jäsen
HMA! tuli sitten ladattua, muttamutta... Lieneekö olemassa mitään vippaskonsteja tuon kaistan nopeuttamiseen. Noh, eilen taisi koko Viaplay olla alhaalla, mutta tuon HMA:n läpi ei oikein edes kepulistriimit pyörineet, esimerkiksi ISTV antaa mieletöntä kuraa kuvaksi ja netin normikäyttökin melko tuskaista. Eli mahtaako tuota saada jotenkin säädettyä nopeammaksi, vai pitääkö minun vain hyväksyä se, että olen liian kaukana kotoota ja Helsingin servereistä.

Ainakin eiliseen peliin löytyi muutama ihan hyväkin striimi, joista toinen oli se sujuva, ja toinen HD-tason kuvalla. Viaplay on nyt kuitenkin maksettu, ja uskoisin saavani enemmän irti pleijareista Viasatin avulla.

Valitse ohjelman dashboardista protokollaksi PPTP OpenVPN:n sijaan. Jos siis et ole sitä vielä tehnyt. Lisäksi HMA:lla on oikeasti hyvät sivut ja wikiopas, josta voi löytyä apu.
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Lähettääkö LinkedIN omin päin "kaveripyyntöjä" jos huomaa että henkilöillä on yhteinen kontakti vai ovatko nuo aina henkilön itse lähettämiä?
 

Jeffrey

Jäsen
Valitse ohjelman dashboardista protokollaksi PPTP OpenVPN:n sijaan. Jos siis et ole sitä vielä tehnyt. Lisäksi HMA:lla on oikeasti hyvät sivut ja wikiopas, josta voi löytyä apu.

Kiitoksia tästä vielä! Tuon edellisen viestisi perusteella yritinkin etsiä tuota PPTP protokollaa, mutta vasta tämän viestin perusteella sen löysin. Nyt katselen sujuvaa peliä Viaplaylta, kiitos siitä. Wifi vaan on valitettavan heikko siinä, että pitää mennä alhaisimmalla kuvanlaadulla.


Lähettääkö LinkedIN omin päin "kaveripyyntöjä" jos huomaa että henkilöillä on yhteinen kontakti vai ovatko nuo aina henkilön itse lähettämiä?

Kyllä pitäisi olla aina henkilön itsensä lähettämiä. Ainoa poikkeus tähän on se, jos henkilö valitsee kutsua kaikki "kontaktinsa" kavereikseen. Näillä kontakteilla tarkoitan esimerkiksi sähköpostitilin yhteystietoja, jotka LinkedIN saa käyttöönsä, mutta silti, henkilö itse joutuu tämänkin (yhteystietojen hyväksymisen) valitsemaan.
 

Kulttimörkö

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja maajoukkueet
Uutta monitoria etsimässä. Kriteereinä HD-tasoinen kuva, koko noin 24" ja budjetti on 200 euroa. Tämä Sampparin on ainakin arvosteluissa saanut ihan hyviä arvioita. Se on mulle yksi vaihtoehto. Mitä muita hyviä vaihtoehtoja löytyy ja mitä itse suosittelisitte?

Linkki vie sitten verkkokauppa.comin sivuille.
 

Baloun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, sympatiat milloin kenellekkin
Kellään kokemusta kolonoskopiasta? Itselläni tänään töiden jälkeen edessä tyhjennys ja huomenna sitten tuo fyysinen osuus. Ilmeisesti vähän arvalla menee tuo sattuuko vai ei. Kestääkö sen ilman mitään lääkettä?
 

Laha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joensuun Kiekko-Pojat, TPS
Kellään kokemusta kolonoskopiasta? Itselläni tänään töiden jälkeen edessä tyhjennys ja huomenna sitten tuo fyysinen osuus. Ilmeisesti vähän arvalla menee tuo sattuuko vai ei. Kestääkö sen ilman mitään lääkettä?

Vajaa vuosi sitten moisen operaation kävin läpi. Itse toimenpide ei mitenkään sattunut, eikä muutenkaan kummalliselta tuntunut. Mutta tuo tyhjennys operaatio. Se ei ollut mitenkään herkkua, taisi olla 4 litraa edellisenä päivänä ja 2 litraa vielä aamusta semmoista laimeaa suolaliuosta kun piti juoda. Tähänkin olisi kuulemma muita vaihtoehtoja, vähemmällä nestemäärällä ja paremman makuista litkua. Joensuun keskussairaalassa käytetään toki vanhaa "hyväksi" havaittua =)

Meni sekin alas kun suhtautui "on sitä juotu joskus väkisin paljon pahempaakin" (tosin humaltumistarkoituksessa, nuoruuden kiljusäädöt jne.)

Gastroskopia eli yläkautta tähystys on noista kahdesta paljon epämiellyttävämpi kokemus..
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Millä ihmeellä saan peruutettua F-Securen Freedome VPN-ohjelman tilauksen? Tänään viimeinen käyttöpäivä tuollaisella kokeilujaksolla.
En tiedä asiasta mitään, ilmeisesti joku mobiilisovellus kyseessä? Nopea googlaus:
Android:
"Tilauksen voi myös keskeyttää helposti Google Play-kaupassa."
Apple:
"Settings -> Manage subscriptions."
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Joo siis iPhonen mobiilisovillus kyseessä. Menen ohjeiden mukaisesti asetuksiin > iTunes ja App Store > klikkaan tunnustani > ei siellä mitään ole.
Jaa, ite käsitin etttä kyseessä olisi sovelluksen oma Settings-valikko.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
Mitenkäs nuo S-Marketin itsepalvelukassat suhtautuvat pullokuitteihin jos kuitti on arvoltaan maksuja suurempi? Ei aina jaksaisi "pakko-ostaa" jotain varman päälle tai varsinkaan darraisina päivinä mennä hattu kourassa ihmisten palveltavaksi.
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Voiko puhelimen sekoilu johtua siitä, että lasi on rikki? Puhelin tippui ja lasi halkesi muistaakseni kolme viikkoa sitten. Viikon sisällä se on alkanut temppuilemaan, esimerkiksi avaa appeja, lähettää viestejä kesken kirjoituksen, lisää merkkejä ja yrittää edetä valikoissa itsekseen. Mietin vain, että maksaako vaivan viedä luuri lasinvaihtoon, jos sekoilu ei johdukaan siitä. Takuuta on vielä jäljellä mutta lasinvaihtoa se ei vissiin kata, eikä muitakaan vikoja jos lasi on halki. Lasissa on jopa pari kapeaa reikää (sellaisia että melkein saa kynnen tungettua sisään).
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Voiko puhelimen sekoilu johtua siitä, että lasi on rikki?
Voi. Eikä se ole pelkästään tuo lasin rikkoutuminen se juttu vaan melko todennäköisesti näyttöpaneeli (vai mikä sen nimi on) on kiinni tuossa lasissa. Nyt kun lasi on rikki, on myös näyttöä ohjaileva elektroniikka myös ottanut hittiä ja sen takia puhelin temppuilee.

Puhelin tippui ja lasi halkesi muistaakseni kolme viikkoa sitten. ...Takuuta on vielä jäljellä mutta lasinvaihtoa se ei vissiin kata, eikä muitakaan vikoja jos lasi on halki.
Takuu on valmistajan antama lisälupaus tuotteessa mahdollisesti piileviä valmistusvikoja vastaan. Jos puhelin on tippunut ja lasi mennyt siinä rikki, ei kyse ole valmistusviasta. Kyse ei siis ole siitä, etteikö lasinvaihto tai muut viat voisi joissain olosuhteissa takuuseen mennä vaan siitä, että kyse ei ole valmistusviasta vaan ihan vaan käyttäjän virheestä. Ei takuun, virhevastuun tai muunkaan kuluttajansuojan ole tarkoitus kattaa tilanteita, jossa käyttäjä itse rikkoo esineensä.

Mistä näitä ajattelijoita aina nousee, että takuun pitäisi kattaa myös tilanne, jossa on itse esim. puhelimensa rikkonut? (Shardhan ei välttämättä siis näin ajatellut, mutta vastaavia ajatusten Tonavia näkee eri paikoissa usein.)
 

Shard

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Tappara, Laine, Barkov
Mistä näitä ajattelijoita aina nousee, että takuun pitäisi kattaa myös tilanne, jossa on itse esim. puhelimensa rikkonut? (Shardhan ei välttämättä siis näin ajatellut, mutta vastaavia ajatusten Tonavia näkee eri paikoissa usein.)
Juu en näin ajattele, jotain tuon suuntaista ajattelin takuun olevan. Turhaa lisäsin viestiini sanan "vissiin" :)

Kiitos!
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Mitenkäs nuo S-Marketin itsepalvelukassat suhtautuvat pullokuitteihin jos kuitti on arvoltaan maksuja suurempi? Ei aina jaksaisi "pakko-ostaa" jotain varman päälle tai varsinkaan darraisina päivinä mennä hattu kourassa ihmisten palveltavaksi.
En ole S-Marketin vakituinen asiakas, mutta mielestäni olen nähnyt jossain ohjeistuksen, etteivät itsepalvelukassat käsittele pullokuitteja(ja käteistä) ollenkaan, juuri sen vuoksi, ettei pulloista voi antaa rahaa takaisin. Muutenkin vieroksun noita itsepalvelukassoja jokaisessa kaupassa, jossa niitä on ihan vaan sen vuoksi, että noissa menee ihmisiltä duunit alta, kun jotkut haluavat tehdä heidän työnsä ilmaiseksi.
 

Jeffrey

Jäsen

Onkos moby tälläkin hetkellä ulkomaiden pyörteissä, vai muutenko vain valvotuttaa?

Muistelen, että kovasti on sinulle Thaimaa tuttu paikka. Itselleni tulisi tuossa vajaan kahden kuukauden päästä vastaan sellainen 10 päivän jakso Thaikuissa, lentojen ollessa Bangkokista. Bangkokissa olen ajatellut yöpyä muutaman yön, ja metsästää lähes 20 vuoden takaisia muistoja sieltä. Tämän lisäksi kuitenkin olisi tarkoitus käydä noin viikon verran jossain rannalla, mahdollisesti Phuketissa. Mahtaisiko sinulla olla mitään voittamatonta neuvoa tuonne? Yksin olen tosiaan matkassa, joten mihinkään turhan rauhalliseen tai syrjäiseen kylään ei tekisi mieli mennä.

Nuo lähes 20 vuoden takaiset muistot ovat Bangkokista, Kanchanaburista ja Koh Samuilta. Samuin haluan pitää muistoissani sellaisena kun se oli lapsuudessani, autioine hiekkarantoineen ja laajoine viidakkoineen. Kanchanaburiin ei liene enää mitään asiaa ja Krabi tullut myös tutuksi eksän kanssa, joten ei sinnekkään. Olen siis omissa laskuissani tullut siihen johtopäätökseen, että Hua Hin tai Phuket, mutta kerro toki jos tosiaan löytyisi jotain mieletöntä vinkkiä asian tiimoilta.
 

moby

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP(#42)
Onkos moby tälläkin hetkellä ulkomaiden pyörteissä, vai muutenko vain valvotuttaa?

Muistelen, että kovasti on sinulle Thaimaa tuttu paikka. Itselleni tulisi tuossa vajaan kahden kuukauden päästä vastaan sellainen 10 päivän jakso Thaikuissa, lentojen ollessa Bangkokista. Bangkokissa olen ajatellut yöpyä muutaman yön, ja metsästää lähes 20 vuoden takaisia muistoja sieltä. Tämän lisäksi kuitenkin olisi tarkoitus käydä noin viikon verran jossain rannalla, mahdollisesti Phuketissa. Mahtaisiko sinulla olla mitään voittamatonta neuvoa tuonne? Yksin olen tosiaan matkassa, joten mihinkään turhan rauhalliseen tai syrjäiseen kylään ei tekisi mieli mennä.

Nuo lähes 20 vuoden takaiset muistot ovat Bangkokista, Kanchanaburista ja Koh Samuilta. Samuin haluan pitää muistoissani sellaisena kun se oli lapsuudessani, autioine hiekkarantoineen ja laajoine viidakkoineen. Kanchanaburiin ei liene enää mitään asiaa ja Krabi tullut myös tutuksi eksän kanssa, joten ei sinnekkään. Olen siis omissa laskuissani tullut siihen johtopäätökseen, että Hua Hin tai Phuket, mutta kerro toki jos tosiaan löytyisi jotain mieletöntä vinkkiä asian tiimoilta.

Lyhyt on reissu Rahikaisella. Omat ambitiot ovat enemmän siellä Pattayan suunnalla. Phuketissa en ole koskaan käynyt, enkä tule luultavasti siellä koskaan käymäänkään.

Hua Hin ja Cha-Am ovat tuttuja mestoja. Eivät ole minun makuun, mutta jos rantoja haluaa niin miksipäs ei. Tuonnehan pääsee Bangkokista kohtuu nopeasti taksilla tai minivanilla(ei heikkohermoisille) alle kolmessa tunnissa. Perjantaisin kannattaa varata reilusti aikaa, sillä Bangkokista osa porukkaa suuntaa Pattyalle ja osa Hua Hinin suuntaan. Ruuhkia siis tiedossa.

Cha-Amissa lienevät paremmat rannat kuin Hua-Hinissa, mutta muu meno laimeampaa. Hua Hinissa on kunkku aiheista turistinähtävyyttä, sillä kunkun ykköskesämökki on siellä. Molemmat mestat ovat enemmän vanhemman väen suosiossa, eli ne "meno"mestat on ahdettu muutamalle kadulle Hilton-hotellin läheisyyteen.

Kun rannat kerran kiinnostavat, niin oletko miettinyt Koh Sametia Rayongissa tai Koh Changia Tratissa? Tuntuu että sulla olisi tuo länsirannikko aika hyvin hallussa, mutta itärannikko käymättä. Koh Samet on Bangkokista about saman matkan päässä kuin Hua-Hin, eli about 100 km Pattayalta etelään(vähän yli 200km yhteensä). Todella rauhallinen mesta ja sadekausi erittäin lyhyt. Pieni saari mutta rantaa löytyy enemmän kuin tarpeeksi. Koh Changille menisin Bangkokista melkein lentämällä Tratiin Bangkok Airwaysilla. Yli 300km:n autokyyti alkaa jo kuluttamaan takamusta. Löytyy vaihtelevaa maastoa metsää, vesiputousta, hiekkarantoja ja syrjäkyliä etelä/itärannoilla.

Ei siis mielettömiä vinkkejä, mutta itse menisin tuolle tuonne itärannikolle, jos et ole siellä aikaisemmin käynyt. Vaikkapa Bangkokista taksilla Sametille ja siellä muutama päivä. Siitä eteenpäin Changille ja siellä taas muutama päivä. Nämä reissut taksilla/minivanilla ja sitten Tratista lento takaisin Bangkokiin ja Suomeen.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös