Sekalaista keskustelua, suuria tunteita, painimista ja vääntämistä Oulun Kärpistä

  • 496 814
  • 2 253

avail

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Siirsin tämän toiseen ketjuun pois Tähtipelaajat -ketjusta, niin se ketju ei mene ihan solmuun ja sivuraiteille.

Viime vuosina Kärppien osalta positiiviset asiat ovat vain isossa kuvassa olleet sen verran vähissä, että risuja on tullut annettua enemmän kuin ruusuja. Ruusujakin on annettu kyllä avoimella kädellä, kun siihen on ollut paikka. Viime vuodet enää toki harvenmin

Onhan täällä jokunen muukin, joka saman roolin on ottanut ja lampaita jaellut ahkerasti, joten linja ei sinänsä merkittävällä tavalla eroa tai poikkea, vaan ehkö se myös kertoo Kärpistäkin edes jotain, että aika moni muukin on ottanut suht saman linjan. Ja kun katsoo yleistä tunnelmaa palstalla ja millaista asiaa tännekin laitetaan, niin lähestymiseni ei ole likimainkaan sieltä negatiivisimmasta päästä. Pikemminkin jossain siinä välissä oleva realisti: ruusuja jaetaan extra-hyvin kun on aihetta ja risuja myös, kuten tähänkin astikin. Risuille on viime vuosina ja aikoina ollut vain huomattavasti enemmän käyttöä. Ehkä joskus tulevina kausina taas toisinpäin.

Mutta koska päätit tarttua tähän viestiini, niin otan tämän vain ja ainoastaan kohteliaisuutena, että juuri minun nimeni ja aiemmat kirjoitukset ovat jääneet näin hyvin mieleen, että niitä seurataan kohtuu hyvällä tarkuudella. Jotain on tullut tehtyä siis ehdottomasti oikein, koska näin vahva muistijälki. "All publicity is good publicity" ja sitä rataa... :)
Ymmärrän tulokulmasi ja hyvin usein samaistunkin lammasosastoosi. Olen myös samaa mieltä siitä, että positiiviset asiat ovat isossa kuvassa olleet yksittäisten pelaajien(kin) osalta hyvin vähäisiä tuota meidän kapeaa kärkeämme lukuunottamatta.

En kuitenkaan malta olla huomauttamatta kohteliaasti, että kun tehtävänannossa on sanottu, että "anna tähdet pelaajille, jotka ovat mielestäsi kyseisessä ottelussa onnistuneet parhaiten tai ainakin vähiten huonosti", sekä täsmennetty vielä näin; "pelaajien peliesityksiä koskeva keskustelu tulee käydä muissa ketjuissa", niin ainakin minun kouluaikoinani sikäli huolellisesti pohditusta ja hyvin argumentoidusta tehtävästä olisi tullut hylsy kymmenen kertaa kymmenestä.

Tuossa on oikeasti aika pirunmoinen homma käydä tuo ketju läpi jokaisen pelin jälkeen, näppäillä tähtisaalis ylös jokaisen mainitun pelaajan osalta maininta kerrallaan, samalla väistellen ylimääräiset hauskuuttelu- ja sinällään ihan asialliset, mutta väärässä paikassa olevat lammasosastoäänet.

Ehkä ensi kaudelle perustamme lisäksi lammasosastoketjun erikseen? Tuohon en tosin itse lähde sivustoa tekemään, enkä suoraansanottuna usko, että @Oikea Pakki ainakaan niitä ääniä haluaa erikseen laskea. Mutta jos joku innokas haluaa tuon tehtävän ottaa vastaan, niin kukaanhan ei sitäkään kiellä.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
En kuitenkaan malta olla huomauttamatta kohteliaasti, että kun tehtävänannossa on sanottu, että "anna tähdet pelaajille, jotka ovat mielestäsi kyseisessä ottelussa onnistuneet parhaiten tai ainakin vähiten huonosti", sekä täsmennetty vielä näin; "pelaajien peliesityksiä koskeva keskustelu tulee käydä muissa ketjuissa", niin ainakin minun kouluaikoinani sikäli huolellisesti pohditusta ja hyvin argumentoidusta tehtävästä olisi tullut hylsy kymmenen kertaa kymmenestä.
Ensimmäinen tehtävänanto toteutuu jokainen kerta: tähdet ollaan jaettu ennen lammasosastoa.

Ymmärtäisin pointtisi, jos tuo ketju täyttyisi viesteillä koskien peliesityksiä, mutta koska tähtipelaajat-, sekä lammasosasto sisällytetään samaan viestiin, niin ei siitä koidu yhtään mitään haittaa. Asiaan olisi varmasti puututtu jo aikoja sitten, jos näin olisi.

Tuossa on oikeasti aika pirunmoinen homma käydä tuo ketju läpi jokaisen pelin jälkeen, näppäillä tähtisaalis ylös jokaisen mainitun pelaajan osalta maininta kerrallaan, samalla väistellen ylimääräiset hauskuuttelu- ja sinällään ihan asialliset, mutta väärässä paikassa olevat lammasosastoäänet.
Minä taas väitän, että prosessi ei hidastu lainkaan ainakaan lammasosaston vuoksi. Off-topic viestitulva olisi asia erikseen.
 

avail

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Ensimmäinen tehtävänanto toteutuu jokainen kerta: tähdet ollaan jaettu ennen lammasosastoa.
Oot teknisesti oikeassa, mutta mielestäni tehtävänanto ei toteudu jos alkuperäiseen kysymykseen keksii itse lisäkysymyksen.

Minä taas väitän, että prosessi ei hidastu lainkaan ainakaan lammasosaston vuoksi. Off-topic viestitulva olisi asia erikseen.
Mun tarvi edes väittää, vaan voin sen omalta osaltani todeta, koska sivuston kehitysvaiheessa olen itsekin käsipelillä historiadataa tarkistanut ja muutamien kierrosten tähtiä laskenut. En toki voi toisten puolesta puhua, joten en tiedä hidastavatko ne virallista ääntenlaskijaa.

Yleisesti palstalla ollaan kohtalaisen tarkkoja offtopicista. En tiedä miksi tuo ketju on poikkeus.
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Yleisesti palstalla ollaan kohtalaisen tarkkoja offtopicista. En tiedä miksi tuo ketju on poikkeus.
Johtunee siitä, että ketju ei täyty offtopicista. Pari-kolme viestiä per pelikierros, ja nekin ketjun aiheeseen yhteytettynä.

Mun tarvi edes väittää, vaan voin sen omalta osaltani todeta, koska sivuston kehitysvaiheessa olen itsekin käsipelillä historiadataa tarkistanut ja muutamien kierrosten tähtiä laskenut. En toki voi toisten puolesta puhua, joten en tiedä hidastavatko ne virallista ääntenlaskijaa.
Jos takertuu lammasosaston tähtiin laskentavaiheessa, niin silloin on itse laskijassa vikaa. Nimimerkki, tähdet, seuraava. Muistetaan nyt kuitenkin, että lammasosaston anti on hyvin minimaalista. Siksipä siihen ei olla tartuttu myöskään modejen puolelta.
 

1971

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
@HokiJone on lampaanperseilyn isä. Mielestäni ihan hauska ja piristävä lisä, vaikka välillä lammasosaston perustelut ovat vähän hakemalla haettuja ja sitä samaa vanhaa virttä veisataan pelistä toiseen.

Mitä kaipaisin hieman enemmän on se, että ihmiset muutamalla sanalla perustelisivat valintojaan. Oliko tähden antamisen perusteena jokin yksittäinen onnistuminen, vai koko pelin kantava omalla hyvällä tasollaan pelaaminen? Niitä on mukava lukea niin voitto- kuin tappiopelinkin jälkeen.
 

avail

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Johtunee siitä, että ketju ei täyty offtopicista. Pari-kolme viestiä per pelikierros, ja nekin ketjun aiheeseen yhteytettynä.

Jos takertuu lammasosaston tähtiin laskentavaiheessa, niin silloin on itse laskijassa vikaa. Nimimerkki, tähdet, seuraava. Muistetaan nyt kuitenkin, että lammasosaston anti on hyvin minimaalista. Siksipä siihen ei olla tartuttu myöskään modejen puolelta.
Eli ymmärränkö oikein, että lammasosasto on mielestäsi ok niin kauan, kuin sen anti on minimaalista? Näen kyllä pointtisi sinänsä ja myönnän että eihän noita onneksi kuitenkaan paljoa ole. Mutta pitää silti kysyä, että missä määrin tarkoitat? Viesti- vai kokonaisuustasolla? Rivimäärissä laskettuna taitaa kolme riviä tähtiä jäädä aika pieneksi osaksi kokonaisuutta, jolloin sen anti ei ole enää minimaalista, vaan sen sijaan valtaosa viestistä.

Jos taas tarkoitat kokonaisuutta kaikista viesteistä, niin missä menee mielestäsi se raja viesteistä, joissa on hyväksyttävää nostaa esiin lammasosasto? Sitten, kun kolme käyttäjää on lammasosaston kirjoittanut? Kahdeksan jälkeen? Vai lasketaanko kokonaismäärä ja siitä aletaan prosentuaalisesti katsomaan monelleko suodaan oikeus kirjoittaa lammasosasto?

Tuo "nimimerkki, tähdet, seuraava" kuulostaa ihanan simppeliltä. Vähän niinkuin automatka Inarista Raksilaan katsomaan peliä. Lähde, aja, saavu. Välissä kun ei ole muuttujia.

Mielestäni avausviestissä ja otsikossakin on aika selkeästi ilmaistu, että ko. ketjun toivottaisiin olevan positiivislähtöinen ja sitä se suurimmaksi osaksi onkin. Kuten sanoin jo ekassa viestissäni, niin näen sinänsä paikan lammasosastollekin, mutta mielelläni näkisin sen omana topiccinaan. Senkin takia jo, että kuten sanottua, monesti niissä on paljon asiaakin ja siksi olisi mukava, että ne olisivat kootusti jossain tietyssä paikassa.

Enemmänkin pointtini on käytöstavoissa, ei niinkään siinä mikä on "oikein" tai "väärin". En minä suoraan sanottuna usko, että kovin monella tältä palstalta on samanlaista intohimoa, halua tai jaksamista pyörittää tuota hommaa, kuin nykyisellä laskijalla. Siksi soisin hänelle rauhan tehdä hommansa ilman häiriötekijöitä.

Samaan syssyyn sanottakoon, että uskoisin tuon lammasosastoketjun tekemisen jälkeen noiden viestien siirtyvänkin sinne, mutta itse en laiskuuttani jaksa sellaista perustaa saati lammasääniä alkaa laskemaan. Eli käytännössä mulla on tiedossa ongelma ja ratkaisu, muttei halua korjata niitä. Seuransa näköinen fani?
 

Derksen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Lippo
Onhan täällä jokunen muukin, joka saman roolin on ottanut ja lampaita jaellut ahkerasti, joten linja ei sinänsä merkittävällä tavalla eroa tai poikkea, vaan ehkö se myös kertoo Kärpistäkin edes jotain, että aika moni muukin on ottanut suht saman linjan. Ja kun katsoo yleistä tunnelmaa palstalla ja millaista asiaa tännekin laitetaan, niin lähestymiseni ei ole likimainkaan sieltä negatiivisimmasta päästä. Pikemminkin jossain siinä välissä oleva realisti: ruusuja jaetaan extra-hyvin kun on aihetta ja risuja myös, kuten tähänkin astikin.
Yleisellä tasolla on helppo ymmärtää, että kirjoittelu täällä kärppäosion eri ketjuissa on viime aikoina syystäkin ollut negatiivissävytteistä. Tässä tapauksessa tartuinkin tapaasi kirjoittaa nimenomaan tuolla tähtiketjussa, koska siellä se poikkeaa niin paljon muusta sen ketjun sisällöstä. Taitaa siellä toki silloin tällöin joku muukin sinänsä lampaita jakaa. Mutta siellä siis huomio on kiinnittynyt siihen, että lammasosaston osalta viljelet myös pitkiä perusteluja, suorastaan vuodatuksia, mitä taas onnistujien osalta et samassa mitassa tee. Eikö yhtä lailla ne lampaatkin voisi vaan lyhyesti listata siihen alle samaan tyyliin kuin tähdetkin ilman että niitäkään tarvisi niin perusteellisesti ruotia tuossa ketjussa, johon peliesityskeskustelu ei edes varsinaisesti kuuluisi?
 

Huml71

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Eli ymmärränkö oikein, että lammasosasto on mielestäsi ok niin kauan, kuin sen anti on minimaalista? Näen kyllä pointtisi sinänsä ja myönnän että eihän noita onneksi kuitenkaan paljoa ole. Mutta pitää silti kysyä, että missä määrin tarkoitat? Viesti- vai kokonaisuustasolla? Rivimäärissä laskettuna taitaa kolme riviä tähtiä jäädä aika pieneksi osaksi kokonaisuutta, jolloin sen anti ei ole enää minimaalista, vaan sen sijaan valtaosa viestistä.
Kokonaisuustasolla lammasosaston anti on minimaalista, kun useista kymmenistä kirjoittajista lammasosastoa täyttävät vain muutamat nimimerkit.

Jos taas tarkoitat kokonaisuutta kaikista viesteistä, niin missä menee mielestäsi se raja viesteistä, joissa on hyväksyttävää nostaa esiin lammasosasto? Sitten, kun kolme käyttäjää on lammasosaston kirjoittanut? Kahdeksan jälkeen? Vai lasketaanko kokonaismäärä ja siitä aletaan prosentuaalisesti katsomaan monelleko suodaan oikeus kirjoittaa lammasosasto?
Tuomarin virkaa tällä saralla saavat hoitaa muut henkilöt, kuin minä tai sinä. Esimerkiksi arvostettavaa työtä tekevä @Oikea Pakki ei käsittääkseni ole tuominnut lammasosaston antia.

Loppuviimein moderaattorit ovat se taho, joka voi puuttua asiaan.

Tuo "nimimerkki, tähdet, seuraava" kuulostaa ihanan simppeliltä. Vähän niinkuin automatka Inarista Raksilaan katsomaan peliä. Lähde, aja, saavu. Välissä kun ei ole muuttujia.
Hyvin simppeliä se onkin, sillä en usko lainkaan siihen, että lammasosaston anti viivyttäisi tähtien laskentaa yhtään.

Mielestäni avausviestissä ja otsikossakin on aika selkeästi ilmaistu, että ko. ketjun toivottaisiin olevan positiivislähtöinen ja sitä se suurimmaksi osaksi onkin. Kuten sanoin jo ekassa viestissäni, niin näen sinänsä paikan lammasosastollekin, mutta mielelläni näkisin sen omana topiccinaan. Senkin takia jo, että kuten sanottua, monesti niissä on paljon asiaakin ja siksi olisi mukava, että ne olisivat kootusti jossain tietyssä paikassa.
Itse taas en näe omalle topicille aihetta juuri siitä syystä, että lammasosaston anti on hyvinkin marginaalinen osa tuota ketjua. Pari-kolme nimimerkkiä antavat tähtien lisäksi lampaat, ja se siitä.

Enemmänkin pointtini on käytöstavoissa, ei niinkään siinä mikä on "oikein" tai "väärin". En minä suoraan sanottuna usko, että kovin monella tältä palstalta on samanlaista intohimoa, halua tai jaksamista pyörittää tuota hommaa, kuin nykyisellä laskijalla. Siksi soisin hänelle rauhan tehdä hommansa ilman häiriötekijöitä.
Lammasosasto on ollut käytössä oman muistini mukaan jo reippaat vuoden päivät, eikä siitä ole muodostunut minkäänlaista ongelmaa. Asiaan olisi kyllä puututtu, jos näin olisi.
 

avail

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Okei. Antaapa sitten olla, kun emme asiasta yhteisymmärrykseen siis selvästi pääse, vaan menee turhaksi jankkaamiseksi. Modeja tuo ketju tuskin kiinnostaa tuon taivaallista vittuakaan. Korostan vielä kuitenkin että samaa mieltä kanssasi siitä, ettei tuo varsinainen ongelma vielä ole. Se ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö esimerkin perusteella meillä ihmisillä olisi tapana lähteä tekemään ja toteuttamaan asioita kuten toisetkin tekevät, joten tilanne voi joskus muuttua nopeastikin.
 

Fedo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Arizona Coyotes
Ilmeisesti 2014 mestareista paikalle saapuvat seuraavat henkilöt:

"Tavattavissa ovat:

#5 Lasse Kukkonen
#12 Esa Pirnes
#19 Juho Keränen
#24 Jari Viuhkola
#26 Mikko Lehtonen
#29 Mikko Alikoski
#30 Joonas Komulainen
#40 Jussi Rynnäs
#55 Ari Vallin
#71 Ivan Huml
#72 Joonas Donskoi
#85 Toni Kähkönen"


Kyllähän monella poissaolijalla on vielä ura kesken, joten heidän saaminen paikalle luonnollisesti ei onnistu. Mutta harmi, ettei Maxwell ja Masuhr ole vaivautunut paikalle. Pyöräläkin on jostain syystä pois, onkohan valmentamassa junnuja sitten kenties. Se on harmi juttu, kun Spede pelasi kyllä tosi kovan kevään silloin mestaruuteen päättyneessä keväässä. Kiva nähdä #71 kuitenkin Raksilassa.


Tämä Twitterissä vastaan tullut kuva saa kyllä muistoja mieleen.
 
Viimeksi muokattu:

Proffa_20

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Chicago Blackhawks & FC Bayern München
Yleisellä tasolla on helppo ymmärtää, että kirjoittelu täällä kärppäosion eri ketjuissa on viime aikoina syystäkin ollut negatiivissävytteistä. Tässä tapauksessa tartuinkin tapaasi kirjoittaa nimenomaan tuolla tähtiketjussa, koska siellä se poikkeaa niin paljon muusta sen ketjun sisällöstä. Taitaa siellä toki silloin tällöin joku muukin sinänsä lampaita jakaa. Mutta siellä siis huomio on kiinnittynyt siihen, että lammasosaston osalta viljelet myös pitkiä perusteluja, suorastaan vuodatuksia, mitä taas onnistujien osalta et samassa mitassa tee. Eikö yhtä lailla ne lampaatkin voisi vaan lyhyesti listata siihen alle samaan tyyliin kuin tähdetkin ilman että niitäkään tarvisi niin perusteellisesti ruotia tuossa ketjussa, johon peliesityskeskustelu ei edes varsinaisesti kuuluisi?
Niin, välillä kirjoitan pidemmät perustelut tähdille, välillä olen jättänyt lampaatkin jakamatta, ei siinä sen kummallisempaa. Noille tähdille ei ilmeisesti edes olla haluttu tai pyydetty mitään sen kummallisempia perusteluita, juurikin sen takia, että ne oleelliset nimet on vain laskukerralla helppo lukaista viestin alusta ja ynnätä ne. Ja tuo lammasosasto on lähinnä parin-muutaman kirjoittajan 'epävirallinen' hassuttelu, joka siinä ohessa tehdään vähän vapaammin, kun viralliset velvoitteet (tähtinimet) on suoritettu. Se traditio ja tyyli on siinä muodostunut tuollaiseksi, että ne "anti-tähdet" annetaan aina perustelujen kera. Olkoonkin, että välillä tulee itsekin kyllä sorruttua turhaan toistoon ja samojen juttujen kuluneeseen kierrättämiseen, kuten @1971 mainitsi.

Itsekin kannattaisin ensi kaudeksi myös tuota 1971 mainitsemaa tapaa, jossa jokaiselta tähtienkin jakajalta erikseen pyydettäisiin ainakin jonkinmoiset perustelut tähdilleen, mutta tuo tod.näköisesti rajaisi tähtien antajamäärää pois, koska harvempi todennäköisesti jaksaa tuollaista vaivaa nähdä ja oikein pohtimalla pohtia, että miksi juuri näin. Suurin osa haluaa kuitenkin todennäköisesti pelin jälkeen vain käydä laittamassa jotkut nimet sinne ja that's it. Suurempi vaiva voisi siis ehkä karsia tuon @Oikea Pakki loistavasti ideoiman ajatuksen osallistujamäärää alhaisemmaksi.

En itse näe sitä minään vuodatuksena, vaan rehellisyyden nimissä en itse ole tätä asiaa sen koommin tai syvällisemmin aiemmin kyllä pohtinut, nyt kun asiasta kysyit :D Yritän jatkossa jaotella/jäsennellä nuo tähtiketjuviestin paremmin, jotta niistä kukin näkee selvästi halutun tiedon, minkä haluaa.

Toki kaikkia viestejä, jotka eivät miellytä tai kiinnosta ei myöskään tarvitse välttämättä täikamman kera lukaista, vaan ne voi myös silmäillen sivuutta.
 

Kalaverkko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Olipa kerrassaan kiva nähdä mestarit jäällä. Lämmitti nähdä myös Late mestoilla. Vaikka samaa mieltä olen että potkut kuului antaa, mutta Oulu ei todellakaan unohda, mitä Late teki vuosina 2014-2016. Eikä kuulukkaan unohtaa.
Samaa mieltä. Toisaalta näin jälkeenpäin ajateltuna, voi tietyistä asioista antaa kiitosta myös viimekausilta. Esimerkiksi palaaminen Kärppien päävalmentajaksi ja sen jälkeiset haastattelut sekä Kärppäsydämellä toimiva päävalmentaja. Uskon, että siellä on paiskittu ja tehty asioita niin lujaa kuin kykenee - tällä kertaa vain tuloksetta.
 

Oikea Pakki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tuossa on oikeasti aika pirunmoinen homma käydä tuo ketju läpi jokaisen pelin jälkeen, näppäillä tähtisaalis ylös jokaisen mainitun pelaajan osalta maininta kerrallaan, samalla väistellen ylimääräiset hauskuuttelu- ja sinällään ihan asialliset, mutta väärässä paikassa olevat lammasosastoäänet.

Ehkä ensi kaudelle perustamme lisäksi lammasosastoketjun erikseen? Tuohon en tosin itse lähde sivustoa tekemään, enkä suoraansanottuna usko, että @Oikea Pakki ainakaan niitä ääniä haluaa erikseen laskea. Mutta jos joku innokas haluaa tuon tehtävän ottaa vastaan, niin kukaanhan ei sitäkään kiellä.
Minulla on tähtipelaajaketjussa ollut se ajatus, että myönteisestä näkökulmasta nostetaan onnistuneita kärppäpelaajia esille ja tähän ajatukseen eivät lampaanperseet tietenkään isossa kuvassa oikein istu. Se on myös totta, että tähtien laskemisessa on tekemistä ihan runsaasti jo itsessään. Mielellään toki tätä työtä teen ja myös se on mahtavaa, että niin suuri määrä nimimerkkejä haluaa raatiin osallistua kärppäotteluiden jälkeen. Sivustosta on ollut minulle merkittävä apu, kiitos!

Luit ajatukseni, tähtien laskeminen on riittävä urakka minulle...

Jos takertuu lammasosaston tähtiin laskentavaiheessa, niin silloin on itse laskijassa vikaa. Nimimerkki, tähdet, seuraava. Muistetaan nyt kuitenkin, että lammasosaston anti on hyvin minimaalista. Siksipä siihen ei olla tartuttu myöskään modejen puolelta.
Olet tässä oikeassa sillä tavoin, että tiettyä pelisilmää olen käyttänyt viestejä läpikäydessäni. Lammasosasto on tavallisesti tullut samalta, kohtuullisen rajatulta määrältä nimimerkkejä, joten olen viestejä lukiessani poiminut niistä asianmukaisesti annetut tähdet ja hyppinyt sujuvasti lammasosaston yli, jos aikaa tai kiinnostusta ei sen lukemiseen ole ollut.

Mitä kaipaisin hieman enemmän on se, että ihmiset muutamalla sanalla perustelisivat valintojaan. Oliko tähden antamisen perusteena jokin yksittäinen onnistuminen, vai koko pelin kantava omalla hyvällä tasollaan pelaaminen? Niitä on mukava lukea niin voitto- kuin tappiopelinkin jälkeen.
On mukava vertailla annettujen tähtien perusteluja omiin ajatuksiin ja lisäksi niissä on aina silloin tällöin nostoja sekä teräviä havaintoja asioista, jotka ovat saattaneet itsellä jäädä vähemmälle huomiolle. Voisin itsekin kirjoitella perusteluja useammin, joskin melko usein tuntuu siltä, että muut ovat samat perustelut tuoneet jo aiemmin esille.

Itsekin kannattaisin ensi kaudeksi myös tuota 1971 mainitsemaa tapaa, jossa jokaiselta tähtienkin jakajalta erikseen pyydettäisiin ainakin jonkinmoiset perustelut tähdilleen, mutta tuo tod.näköisesti rajaisi tähtien antajamäärää pois, koska harvempi todennäköisesti jaksaa tuollaista vaivaa nähdä ja oikein pohtimalla pohtia, että miksi juuri näin. Suurin osa haluaa kuitenkin todennäköisesti pelin jälkeen vain käydä laittamassa jotkut nimet sinne ja that's it. Suurempi vaiva voisi siis ehkä karsia tuon @Oikea Pakki loistavasti ideoiman ajatuksen osallistujamäärää alhaisemmaksi.
Olet pureskellut tämän asian samaan tyyliin kuin minäkin. Vaikka perusteluja on mukava lukea, ei niiden kirjoittamista mielestäni kannata asettaa vaatimukseksi tähtiraatiin osallistumiselle. Eli tähdet voi jatkossakin jakaa joko perustelujen kanssa tai ilman niitä, jotta raatiin pääsee mukaan mahdollisimman matalalla kynnyksellä. Kiitos kehuista!

Yleisesti haluaisin kommentoida aihetta vielä sen verran, että jos jokainen nimimerkki jakaisi tähtiketjussa lampaanperseitä, olisi se kokonaisuutena raskasta luettavaa ja perimmäinen ideakin hukkuisi. Toistaiseksi lampaanperseet ovat menneet vähän samaan kastiin kuin selkeät protestiäänetkin eli en ole niitä jäänyt sen kummemmin pyörittelemään, vaan mennyt eteenpäin. Jokainen voi tietysti itse miettiä, että jos on esimerkiksi Harri Aholle tai Lauri Marjamäelle jakanut lampaanperseitä 15 kertaa kauden aikana suurin piirtein samoilla perusteluilla, niin alkaako se jossain vaiheessa olla jo vähän ajanhukkaa niin kirjoittajalle itselleen kuin lukijoillekin? Mennään kuitenkin näillä systeemeillä tämä kausi loppuun ja katsotaan tarvittaessa ensi kaudelle jotain viilausta sääntöihin. Sivuhuomiona sanottakoon, että vaikka olen joitakin kertoja muistutellut osallistumisohjeista, en ole kovin innokas sovittelemaan minkäänlaista ketjutuomarin viittaa harteilleni. Kun tavoitteena on myönteisen "kärppäpöhinän" ja yhteisöllisyyden lisääminen, ei säännöistä nillittäminen tunnu mukavalta. Tämän vuoksi ohjeissa on esimerkiksi maininta siitä, että jos tähtikokonaisuutta ei ole jakanut asianmukaisesti, se hylätään automaattisesti eli tähtien jakaja ottaa itse vastuun siitä, menevätkö hänen jakamansa tähdet yhteiseen laskuriin vai eivät. Pahimpiin asiattomuuksiin ovat ketjussa muutkin puuttuneet, kiitos siitä.

Tähtiketju on mielestäni säilynyt suuressa kuvassa asiallisena ja ilahduttavan suuri määrä nimimerkkejä on tälläkin kaudella osallistunut raatiin. Yhdeksän peliä on vielä aikaa jakaa tähtiä, joten viime metreillä alamme olla.
 

Ryskytraktori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, KRP, Höyhtyän Pallo-Eerot
Saattaapi olla tähänki ketjuun hieman ot, mutta menkööt. Oon älyttömän tyytyväinen että Kärppien kannattajat ovat aktiivisia kirjoittelijoita näillä palstoilla. Esim Tampereen joukkueiden ketjut ovat epäaktiivisia, eikä esim otteluseurantaketjua edes ole. Mun mielestä se on älyttömän hyvä juttu että halukkaita kirjoittelijoita piisaa.
 

Aleesa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ville Mäntymaan povitaskut
Saattaapi olla tähänki ketjuun hieman ot, mutta menkööt. Oon älyttömän tyytyväinen että Kärppien kannattajat ovat aktiivisia kirjoittelijoita näillä palstoilla. Esim Tampereen joukkueiden ketjut ovat epäaktiivisia, eikä esim otteluseurantaketjua edes ole. Mun mielestä se on älyttömän hyvä juttu että halukkaita kirjoittelijoita piisaa.
Nämä kaksi nyt johtuvat siitä että Tamperelaiset leikkivät omilla hiekkalaatikoilla (Tapparaco ja Ilvesfoorumi). Mutta samaa mieltä kyllä, keskustelu on aktiivista ja pääosin hyvää, näkökantoja löytyy vaikka tietynlaista vanteen puristamista helposti onkin havaittavissa.
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
Pahoittelut teidän osioihin kirjoittamisesta mutta miksi Verkko heiluu on vaihdettu pois maalilaulun paikalta?
Joukkueen pyynnöstä otettiin käyttöön v. 14 mestaruusjoukkueen tribuutti-illan jälkeen, jossa I Will Survivea käytettiin kertaluontoisesti.
 

Ermine#10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina
En tiedä johtuiko keskiviikosta ja SaiPasta (kaikki kunnia SaiPalle), mutta yleisöä jaksoi taputtaa I Will Survive tahtiin noin 3 sekuntia maalin jälkeen ja sitten kaikki patsasteli kädet puuskassa kuulutukseen saakka. Ei oikein näyttäisi nostattavan yleisön fiilistä tuo kappale, kuten Verkko heiluu on tehnyt ja kantanut maalin jälkeen myös pidemmät taputukset. Rytmisempi kappaleko?
 

HokiJone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Luleå HF
En tiedä johtuiko keskiviikosta ja SaiPasta (kaikki kunnia SaiPalle), mutta yleisöä jaksoi taputtaa I Will Survive tahtiin noin 3 sekuntia maalin jälkeen ja sitten kaikki patsasteli kädet puuskassa kuulutukseen saakka. Ei oikein näyttäisi nostattavan yleisön fiilistä tuo kappale, kuten Verkko heiluu on tehnyt ja kantanut maalin jälkeen myös pidemmät taputukset. Rytmisempi kappaleko?
Vastasit omaan kysymykseesi.

Olen itse läpällä istunut pari peliä J-katsomossa ja onhan tuolla aivan helvetin kuollut meno pelien aikana. En voi käsittää miten jengi voi istua taputtamatta esim maalintekijöiden kuulutuksille tai ylivoimalla kiimaisiin pyörityksiin. Aivan kuollut meno, kuin saattohoitolassa. Tekis mieli sanoa hävetkää J-katsomolaiset, mutta jätetään tällä kertaa sanomatta.

Kyllä, aion jatkossa istua tuolla fanikatsomon läheisyydessä omalla paikallani.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös