Seisomakatsomo palaa Nordikselle

  • 63 178
  • 225

Isokissa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
HAHAhaha. Eli tämä on nyt sitten sitä väärinkannattamista? Voi helvetti sentään oikeesti. Vuosia itketään kun hallissa meno hiipuu ja sittenkun saadaan järjestettyä edes jonkinlaiset puitteet kannustukselle ja hallissa vihdoin kuuluu chantteja, niin sitten ruvetaan itkemään jos ei koko ajan seuraa peliä.

Ei tässä nyt mistäänkuka kannattaa oikein kuka väärin ole kysymys. Vanhoja IFK-chantteja ei kannata kuopata ja unohtaa, jotta saadaan koko halli mukaan. Kestää usseeman pelin ennenkuin tällänen vanhus oppii uusia chantteja.

Hyvin kuuluu Porissa laulu raikaavan.


Onko tässä nyt oikeesti kyse siitä että vanhat b2reds parrat ei tykkää ns. uudesta kannatustyylistä? Mun puolesta nää kaikki ifk klap klap klap läpsyttelijät voi mennä takaisin sinne b2 päätyyn seuraamaan peliä.

Itse en ole b2 vanhaparta, mutta en usko että siitä on kysymys, homma toimi ennenkin, esim. viime kaudella Kärppä pelissä. Nyt on ollut vähän pallo hukassa kun ääni ei tulekkaan selän takaa.

Joku tuolla mainitsi että jengi vaan laulaa eikä reagoi pelitilanteisiin. WTF? Ensinnäkin ei siihen huokailuun ja buuaukseen fanikatsomoa tarvita onhan siellä hallissa 5-6k muuta ihmistä jotka seuraavat peliä.

On siinä enemmän potkua jos kaikki on mukana. Kun ollaan av:lla, itse en osaa yhtyä “taputus”- chantteihin, samoin jos vastustaja pyörittää oikein kunnolla; mielestäni siinä zemppaa väärää porukkaa, mutta se nyt vaan on mun mielipide. Eri asia on omalla yv:llä. Kunnon vislaus ja buuaus av:lla on aina yes!

Toisekseen miksi laulun pitäisi lakata esim silloin kun vastustaja tekee maaliin, niinkuin tuppasi tapahtumaan b2 aikana. Eihän se yksi maali suuntaan tai toiseen muuta sitä asiaa, että IFK:n vuoksi siellä ollaan.

Ei missään tapauksessa laulun pidä lakata!

Capollla ei ole helppo jobi, nyt seisomakatsomo on ikäänkuin luupin alla.

Ei muuta, tehdään hyvästä yhdessä vieläkin parempi!
 

Kaunis-Jorma

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse en kuulu kumpaakaan leiriin vaan istun kutakuinkin keskellä hallia:

Ihan hyvä meininki siellä seisomakatsomossa näytti tänään olevan, mutta kannustettiinko siellä joukkuetta vai ollaanko siellä enemmän esiintymässä/pitämässä hauskaa keskenään? Mitään vikaa ei toki ole keskenään hauskaa pitämisessä.

Välillä vaikutti, ettei se teidän hienoa meteliä pitävä katsomo reagoi itse pelin tapahtumiin millään lailla, kunhan nyt laulaa ja tanssii ja pitää keskenään kivaa. Tällaiset fiilikset tuli lähinnä toisessa erässä, kolmannessa ja varsinkin rankuissa keskityttiin olennaisiin.

Toinen asia, jonka muuttuminen ei minua henkilökohtaisesti lämmitä on ruotsinkielisten laulujen radikaali lisääntyminen. Tiedän toki, että kaksikielinen maa ja seura+all that.

Ei siis kiva, että meteliä katsomossa vaan pitää kannustaa vain kun oma joukkue painostaa. Tässähän ero tulee juuri jääkiekon ja fudis kannattajien kanssa.Tunnustaudun jälkimmäisten kannattajaksi.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

rafalski77

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Ac Milan ,
Tuli nähtyä ensinmäinen peli paikanpäällä Blues matsi.Kyllähän tämä itkeminen täällä on vähän jakomielitautista , toisaalta vieraspäädyssä on hyvä meininki , mutta näin irtolipun ostajana ei toi fanipääty houkuta, jos maaleja haluaa nähdä .

Siitä olen samaa mieltä , että jos laulu on yhtämittäista 1min asti loppuun eikä mihinkään reagoida pellin sisällä en itsekkään siitä pidä , mutta jos tämä on nykysuunta niin sitten se kanssa pitää elää.Te kaikki muut jotka istutte B päädyssä aukaiskaa nyt perhana ne äänijänteenne .Ihanne tilanteessa kumpikin puoli huutaa , mutta tätä ei tapahdu jos aloitetta ei uskolleta ottaa.

Jokapuolella Suomea on sama tilanne yksi pieni porukka pitää ääntä , muut on hiljaa , jos Nordiksella saataisiin kumpikin pää mukaan olisi tämä jotain ainutlaatuista ja tämän takia voisi jo tulla vaikka niihin kalpa ja jyppi matseihin.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
On se perkele (ihan suoraan sanottuna) ettei tämä nykyinenkään meininki kaikille kelpaa! Ja tämän ei ole tarkoitus olla hyökkäys ketään kohtaan erityisesti. En vaan näe mitään negatiivista tässä kannustuksessa. Lieveilmiöt ovat toki sitten omat lukunsa. Niitä ei toivottavasti tule ja homma toimii. Ainakin näissä kahdessa kotimatsissa meininki stondiksessa on ollut hanskassa. Blues-matsissakin puututtiin siihen, että nuorempia varotaan maalikarkeloissa, etteivät jää jalkoihin. Juuri näin. Eihän kova meteli ole keneltäkään pois? Kukin kannattaa niin kuin parhaaksi näkee, mutta vain meillä (tai siltä ainakin tuntuu) edes mietitään tällaisia asioita. Siis nimenomaan tuota olemista seisomakatsomossa. Sen kyllä vielä ymmärtää, jos vierasfanit mollaavat jotenkin meitä. Kritiikkiä saa ja pitääkin antaa, mutta tuntuu jotenkin hullulta, että heti kahden matsin jälkeen ollaan jo kitisemässä... Meno on todella äänekästä ja iloista ja kaikilla tuntuu olevan hauskaa. Siis mikä mättää?! Väärin kannatettu?

Stondiksessa seurataan, kyllä peliä siinä missä muuallakin katsomossa. Sehän on paljon henkilöstä itsestään kiinni, miten stondiksessa toimii (heh). Itse ainakin seuraan peliä todella intensiivisesti, MUTTA osallistun samalla myös lauluihin, taputuksiin tms. Ei ole vaikea homma tehdä kahta/kolmea asiaa yhtä aikaa ainakaan minulle ja tuskin on muillekaan... ; ) Ainut huono puoli tuossa katsomossa on tosiaan sen korkeus, tai lähinnä sen korkeuden puute. Peliä ei pysty samalla tavalla analysoimaan kuin ylhäältä, koska ollaan pelaajien tasolla. Esim. syöttösuunnat eivät avaudu samalla tavalla kun ei näe kenttää ylhäältä käsin. Toisaalta taas stondiksen päädyssä näkee maalivahtien toimintaa ja torjuntoja todella hyvin. Myös pelaajien otteet, ilmeet, eleet ja keskustelut näkyvät hyvin. Lisäksi muun hallin kannustamista ei juurikaan kuule, kun ollaan "poterossa". Näin ollen yhteys yläkatsomon fanipaikoillekin on huono. Meidänkin ääntä taitaa tuo pleksi viedä aikalailla. Sen kyllä huomasi perjantaina, että kuntohan tässä meinaa nousta ja täytynee ens matsiin laittaa pitkähihaisen sijaan t-paita... ; )

On todella kunnioitettavaa, että porukasta löytyy henkilö/henkilöitä jo(t)ka viitsi(i)vät ja jaksa(a)vat hommaa vetää! Tämä "megafonihenkilö" ei ehkä ihan joka tilannetta näe, koska on selkä kaukaloon päin osan ottelusta, mutta homma toimii erittäin hyvin kun se on kunnolla organisoitu. Kaikki laulavat, taputtavat ja hyppivät samaan aikaan ja meno on näyttävää! Voin vain kuvitella, mikä möly siitä(kin) syntyisi jos kaikki hoilaisivat eri tahtiin ja pahimmassa tapauksessa eri lauluja...

ISO KIITOS kaikille meiningissä mukana oleville ja jatketaan samaan malliin! Samaa jengiähän me kaikki kannatetaan joten annetaan kaikkien kukkien kukkia, etenkin kun kyse on ihan positiivisesta jutusta!
 
Viimeksi muokattu:

Bruno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingfors IFK, NP#4, Україна
Tiesitkö, että D4:ssa istuvat kutsuvieraat (pelaajien vaimot muksuineen ja vanhoja HIFK-pelureita...

Kiitos tästä tiedosta. Olen tähän päivään saakka luullut, että pelaajien vaimot ja skidit istuvat D2-D3 katsomossa. Mikäli siellä jotkut vanhat IFK-pelurit istuvat, niin miksi meidän fanikatsomo on sellaisessa paikassa, missä tiedetään jo etukäteen, että siellä istuu sellaista porukkaa kenestä ei ääntä lähde.
 

Aurinkotuuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK & useat muut punapaidat & Pallopojat
Nordiska Kompaniet = NK

Kiitos ja kunnia sille, että nuoret miehet ja naiset saavat aikaan kunnon äänivallin. Ainoat moitteen sanat kohdistuvat hoilotukseen "Helsingin Ii-äf-koo", koska ei ole olemassa muita IFK:ta kuin se ainoa oikea stadilainen. Pelkkä II-ÄF-KOO riittää aivan hyvin ainakin minun kaltaiselleni starbulle.
 

Bedrock

Jäsen
Tiesitkö, että D4:ssa istuvat kutsuvieraat (pelaajien vaimot muksuineen ja vanhoja HIFK-pelureita. Pidän suht epätodennäköisenä, että esim. Seppo Pakola nähtäisiin laulamassa ja karjumassa siellä katsomossa. Hakki antaisi taustatukea torvella ja näyttäisi muuten vaan mureenalta...
Korjatkaa toki, jos olen väärässä mutta mainitsemasi kutsuvieraat istuvat mielestäni katsomossa D1. Ainakin ovat istuneet siellä viimeiset vuodet enkä ainakaan ole tietoinen, että näitä olisi minnekkään muualle siirretty.
 

ORK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No niin, taas tuntuu ajautuvan oudoille poluille nämä tulkinnat. Ei kai kukaan oikeasti ole moittinut sitä miten seisomakatsomo kannustaa (loistava meininki!, kiva katella yläpuolelta ja välillä myös osallistua menoon) vaan lähinnä täällä ollaan kai puolustauduttu sellaisia syytöksiä kohtaan että muut eivät yhtä innokkaasti osallistu seisomakatsomon lauluihin ja kannusta juuri siten kuin he. Hallissa nimenomaan on varmasti tilaa monenlaiselle kannustukselle eikä mielestäni ole mitään syytä mollata niitä jotka kannustavat eri tavalla. Ei edes niitä jotka kannustavat hiljaa. Ei tarvitse mollata. Saa toki yrittää innostaa, mutta mielestäni mollaus on lähinnä typerää (mikset kannusta niin kuin mä, koska mun tapani on ainoa oikea koska mä oon tosifani/kannattanu seuraa sentään x vuotta). Tämän takia esim. pieni herättely megafonimieheltä yläkatsomoon on ihan ok (pieni kuittailu on lähinnä ehkä innostavaa, jatkuva on vain vittuilua), ei kuitenkaan kannata vetää överiksi koska silloin tulee juuri semmoinen olo että miksi minä en perkele saa kannustaa juuri niin kuin haluan?

Eli kaikki hallille kannustamaan, yhtään laulua ei tarvitse osata, ja taputtaakin saa ihan omaan tahtiin kun siltä tuntuu!
 

Uncle Becker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Україна
Eikös seisomakatsomon tulon yhteydessä puhuttu vieraiden siirtämisestä F1:seen. Onko jollain yhen matsin perusteella tähän näkemystä, oliko F1:sessä Kerholaisia?

Koska itse istun siinä noin F2:ssa hyökkäyssuunnan takia niin kiinnostaisi tietää totuus tästä vierasfanien sijoittelusta.


Sama homma täällä. F2-F3 on ollut meikäläisen suosikkimestoja. Täytyy vaihtaa maisemaa, sillä sain oheisen meilin toimistolta. Hyvä, että sain tiedon ajoissa. Olin juuri varannut nipun lippuja syksyn peleihin ja siellä olisin sitten istunut junttien seassa...



Hei,
olemme juuri valmistelemassa nettiin juttua fanikatsomotilanteen muutoksista. Vierasjoukkueiden Fan clubeille varaamme todellakin tällä kaudella paikat F1-katsomosta. Kestää varmasti aikansa niin vieraille kuin omille irtolipun ostajille tottua uuteen tilanteeseen. Pyrimme tiedottamaan asiasta enemmän, ja muistutamme jälleen myös Lippupalvelun myyntiä aiheesta.

Luonnollinen vaihtoehto tilanteessa on E9, jossa yli puolet paikoista on irtolippumyynnissä tai E8-E7. Myös F3-katsomo on jo kohtuullisella etäisyydellä vierasfaneista.

Toistaiseksi F1-F2 on lukittu kauden myöhempiin otteluihin, kunnes kunkin vastustajan fan club on tehnyt varauksensa. Lähes aina heille riittävät F1-paikat, mutta jossain poikkeustapauksissa heitä voi olla F2-katsomonkin puolella.

E-puoli on hallissa myös muuttunut, eli osa sisääntuloaulan ilmatilasta on katettu ja E-aulasta löytyy nyt uusi baari, jossa on jopa tuoleja ja baarijakkaroita. Joten palvelu on siellä hieman parantunut.

Pidämme vielä ”parhaita paikkoja” varattuina kausikorttimyyntiä varten, joka meillä on aina jatkunut vilkkaana vielä lokakuulle. Niitä vapautuu pikkuhiljaa, ja aina hyvissä ajoin ennen seuraavaa ottelua.

Toivottavasti sinäkin löydät uuden mielipaikkasi hallistamme!


Kiekkoterveisin,
Oy HIFK-Hockey Ab
Pia Viitanen
Helsingin Jäähalli
00250 Helsinki
+358-9-4777 0223
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Jaahas, oman kausaripaikan arvo C-puolella laski kyllä huomattavasti, varsinkin kun se sijaitsee suhteellisen lähellä noita F1-F2 katsomoita(melkein suoraan alla). Ei vaan voi ymmärtää miksi vieraita ei voinut ohjata F8-F9 akselille minne muutenkin menisivät. Poissa kausarilaisten silmistä, ja kumminkin sopiva hajurako seisoma- ja fanikatsomoihin. Samalla tsemppaisivat kotijoukkueen faneja entistäkin kovempaan kannustukseen.

Suunta on oikea näissä muutoksissa, mutta liikaa säätöä ja kasvukipuja. Vähän suunnittelua ja kompromisseja niin olisi useampi tyytyväinen. "Ehän mie valita, vaa kyllähän se kyrsii", kun takaviistossa rumpu paukkaa ja huudetaan jotain Eskon Bluussia. Toimistoltahan se selviää mutta onko muilla kokemusta paikkojen vaihdosta kesken kauden, luulisi onnistuvan?

Kiitokset vielä seisomokatsomon suuntaan, hyvältä näyttää/kuulostaa.
 

HemmoP

Jäsen
Itse majaillut F4-F5 akselilla, täytynee vaihtaa toiselle puolelle kun ei oikein jaksa mitään rummulla kotiinsoittelua kuunnella. Ai niin, toisella puolellahan ei olekkaan baaritarjoilu aivan parhaimmillaan.

F8-9 olisi sikälikin ollut loogisempi, että osaavat tulla suoraan parkkipaikalta kulmaansa ja näkevät oman joukkueensa hyökkäyssuuntaan x 2.

Mitäs sitä nyt asioita omien fanien kautta ajattelemaan... nöyrä kiitos taas.
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Seisomakatsomo on ollut hieno juttu ja tuonut paljon uutta meteliä Nordikselle.

Kaikki tämä on toki vasta alkua ja esimerkiksi tottuminen uuteen järjestelyyn vie aikaa. Blues-pelissä tosin jo fanikatsomossakin alettiin päästä seisomakatsomon biiseihin mukaan. Ongelmana toki on se, ettei capon ääni edes megafonin kautta kuulu fanikatsomoon asti, joten tähän pitäisi jotain ratkaisua keksiä. (Ja ei, "tuu ite sinne alas" tai "ei seisomakatsomoa kiinnosta fanikatsomon apatia" ei ole tähän ratkaisu.) Myös biisejä viime keväältä on tullut valtavasti lisää ja noiden oppimiseen menee aikaa, tällä hetkellä West Virginia ja St. Paulin fanien laulamana "We follow" soivat päässäni, mutta uudet sanat tulevat varmaan pian tutuiksi.

Mutta kannattajakulttuurin kannalta olisi loistavaa, että jotenkin yläkerran ja alakerran yhteistyötä saataisiin tiivistettyä. Siis että katsomo olisi jääntasosta sinne ylimmille riveille yhtä suurta merta. Fanikatsomostakin löytyy kyllä möykkääjiä, se on varma homma.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
B-päätyyn pitäisi saada lisää "huutajia". Minä kyllä yritän parhaani (ja olen kovaääninen), mutta tarvitsisin enemmän apua muilta.

D-päädyn toimintaan olen erittäin tyytyväinen, kuulostaa ja näyttää hyvältä kotipäätyyn asti.
 

Sonic Empire

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämän iltaisen perusteella: ei toimi. Ei se vaan toimi, että on noin 50 tyyppiä jotka jotain mölisevät mutta loput peesaavat. Ja missä on B2 reds?

Nyt pitäisi saada seisomokatsomon taakse yhteneväinen massa, jotka ovat valmiita kannustamaan. Tällä hetkellä on se seisomakatsomo...eikä muuta.
 

JJ IFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sunderland
Tämän iltaisen perusteella: ei toimi. Ei se vaan toimi, että on noin 50 tyyppiä jotka jotain mölisevät mutta loput peesaavat. Ja missä on B2 reds?

Nyt pitäisi saada seisomokatsomon taakse yhteneväinen massa, jotka ovat valmiita kannustamaan. Tällä hetkellä on se seisomakatsomo...eikä muuta.

Eihän B2:n äänettömyys mikään uutinen ole, eihän siltä suunnalta ole ääntä vuosiin kuulunutkaan.

Ennen ei tullut ääntä mistään, nyt edes seisomakatsomosta. Ehkä joskus muualtakin, ainakaan meistä stondaajista ei homma ole kiinni, jälleen aivan uskomaton meno, eikä tuollaisen jälkeen pelin lopputulollakaan ole merkitystä, etenkään kun HIFK voitti jo aiemmin päivällä tärkeämmän pelinsä (ÅIFK kaatui kakkosen karsinnoissa 3-0). Hieno päivä.
 

MISTER X

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK ja ARSENAL
Seisomakatsomo toimii erinomaisesti, mutta miten saada muu yleisö mukaan. Tänään IFK:n selviydyttyä kasittämättömästi puhalletusta 5-3 tilanteesta muukin yleisö innostui.

Tänään stondis usein kannusti hyvin yksinkertaisilla IFK -huudoilla, joihin muiden olisi helppo yhtyä. Stadionilla yleisurheilu-, fudis- ja jopa konserttitapahtumissa tunnelman nostattaminen on jonkun toimesta hyvin suunniteltua ja aaltojen käynnistäjät on ohjelmoitu tarkasti.
Ei IFK:n tavallisiin peleihin aaltoja tarvita, mutta kai täälläkin asiaa voisi toteuttaa suunnitellusti muuallakin kuin seisomakatsomossa.
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Eihän B2:n äänettömyys mikään uutinen ole, eihän siltä suunnalta ole ääntä vuosiin kuulunutkaan.

Ennen ei tullut ääntä mistään, nyt edes seisomakatsomosta. Ehkä joskus muualtakin, ainakaan meistä stondaajista ei homma ole kiinni, jälleen aivan uskomaton meno, eikä tuollaisen jälkeen pelin lopputulollakaan ole merkitystä, etenkään kun HIFK voitti jo aiemmin päivällä tärkeämmän pelinsä (ÅIFK kaatui kakkosen karsinnoissa 3-0). Hieno päivä.

Tämä juuri voi koitua HIFK-fanien (ei IFK-fanien) ongelmaksi.
Ennen koko hallissa ollut kohtuullisen hyvä tunnelma, nyt yhdessä päässä pienessä katsomossa todella hyvä tunnelma.

Parikymppiset ovat jyränneet 70/80-luvulta HIFK:ta kannattaneet fanit. Lajilla ei ilmeisesti väliä, mutta mikäköhän on näiden fanien oikea sitoutuminen jääkiekkoa pelaavaan Helsingin IFK:hon? Kiinnostaako menestys ollenkaan, ainoastaan katsomon hyvä "breno"? Kuinka moni tietää mikä on paitsio?

Omasta mielestäni tämän kauden tunnelma on reilusti huonompi kuin viime kaudella. Se yläkerta/alakerta toimi oikeasti hyvin ja muukin halli lähti kannatukseen mukaan. Nyt yksi pieni katsomo möykkää ja muut ihmettelevät vierestä.

Kova urakka tuossa on saada muu yleisö mukaan. Missä B2 on? Onko edes fanikatsomo virallisesti? Tuostahan voisi tulla jotain jos IFK:ta kannattavat ovat seisomakatsomossa ja HIFK:ta kannattavat olisivat edelleen B2:ssa.
 

ultrar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal
Samaa mieltä edellisen kanssa, että ei vaan toimi eikä syy ole seisomakatsomon, vaan siinä, että se on väärässä paikassa. Alhaalta pleksien takaa ääni ei kuulu kuin siihen yhteen katsomon osaan ja muualla on tunnelma kuin hautajaisissa tai nyt oli kuin vieraspelissä. Suunnitteluvirhe ja sillä hyvä, seuraavassa kotiottelussa nareja vastaan huomaatte kaikki, kuinka pelaamme kuin vierashallissa.
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Samaa itkua olen vääntänyt aiemminkin ja jatkuu vaan.
Lähdetään ensin hyvästä niin ei niin pahalta näytä:

Pienellä porukalla tosi hyvä meno.

Muut miettii ja kuuntelee Lukko-rumpua, ei niin hyvä.

Aivan perseestä tämä nykyinen tilanne. Massa (kausarilaiset, kaiutin) kumminkin edelleen hyökkäyspäässä, ydinryhmä (fanikatsomo, vahvistin) aivan väärässä. Väliin vielä vierasfanit kotijoukkueen hyökkäyspäässä(neula johdossa), niin ei hyvä.
"Läpsyttelyä" on haukuttu, nyt jää sekin pois.
Oli tarkoitus avautua enemmänkin mutta jatkan huomenna.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Raivostuttamaan pisti taas eilen, että miten nämä katsomojärjestelyt on pystytty ryssimään yhtä pahasti, kuin joukkueen kasaaminenkin viime vuosina. No ei kai samoilta tekijöiltä jotka joukkueen kasaavat päin persettä voi odottaa tuloksia muillakaan sektoreilla.

Kyllähän sen jumalauta tiesi jo ennen kauden alkua, että hommassa käy niin, kun nyt on käynyt, eli se on hyvä porukka, joka siinä seisomakatsomossa vetää, mutta loput faniporukasta on ripoteltu pitkin hallia ja se on täysin ymmärrettävää. En minäkään halua mennä istumaan sinne toiselle puolle hallia, kun IFK pelaa kaksi erää siihen B-päätyyn ja moni muu on tehnyt saman valinnan. Lopputulos: IFK:lla on tällä hetkellä se seisomakatsomo, mutta muuten IFK:lla ei ole fanikatsomoa lainkaan. Enkä usko, että tulee olemaankaan niin pitkään, kunnes se älytään siirtää takaisin B-päätyyn tai ottelusuunta käännetään. Ei ole vaihtoehtoja.

Olen ihan varma, että jos olisi hieman järkeä käytetty (taas kerran) niin olisi saatu jokin muu ratkaisu. Kyllä sieltä B-päädystä yksi seisomakatsomo olisi irronnut. Itse olisin yhden kulmakatsomon (A7-B1 alueelta) muokannut seisomakatsomoksi. Se ei olisi ollut kenenkään näköesteenä ja nyt meillä olisi valtakunnan paras fanikatsomo. Nyt IFK on samassa tilanteessa, kun Jokerit Ilmalaan muuton jälkeen.
 

JJ IFK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Sunderland
Parikymppiset ovat jyränneet 70/80-luvulta HIFK:ta kannattaneet fanit. Lajilla ei ilmeisesti väliä, mutta mikäköhän on näiden fanien oikea sitoutuminen jääkiekkoa pelaavaan Helsingin IFK:hon? Kiinnostaako menestys ollenkaan, ainoastaan katsomon hyvä "breno"? Kuinka moni tietää mikä on paitsio?

Sukupolvenvaihdoksia tapahtuu, mikäs siinä mättää? Onhan se selvää, ettei nämä vuosikymmeniä hallilla notkuneet enää jaksa sitä tunnelmaa luoda, ja on hienoa, että HIFK:lla on myös nuoria faneja. Ja mikä sitoutuminen jääkiekkoon? Mahtaa siellä Espoossa vaan vituttaa kun on jengi vain yhdessä kansainvälisesti täysin merkityksettömässä lajissa. HIFK on paljon enemmän kuin joku kendoseura. Perinteitä löytyy useasta lajista, ja on hienoa, että tämä älytön kendon palvominen on etenkin nuorten keskuudessa vähentynyt, ja fanit kannustavat HIFK:ta nykyään muissakin lajeissa.

Huvittavaa, että hauskanpito yhdessä seisomakatsomossa aiheuttaa näin paljon närää, sillä hallissa on 8000 istumapaikkaa, missä voi rauhassa keskittyä katsomaan tätä "upeaa" peliä. Jos näillä muilla ei ole mitään innostusta kannustaa omaa seuraansa, niin se on kaikkea muuta kuin meidän seisomakatsomossaolijoiden vika.

PS. hauskin oli se tyyppi, joka fanikatsomosta huuteli pitämään lippuja alhaalla. Jumalauta jos ei kannustaminen kiinnosta, niin kandee painua jonnekkin ihan muualle, kuin fanikatsomoon.
 

Punakone

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Toivottavasti saadaan tohon seisomakatsomon porrastukseen parannus, että stondaajat olisivat lähempänä fanclubilaisia. Samat naamathan siellä istumapaikoilla on, ku viime vuosinakin. Sillo sentää taputettiin edes. Jos ei sekään auta, niin jokanen siellä FANIKATSOMOSSA voi kattoa peiliin ja kysyä, että miksi istua siellä?. Halvat kausarit?
 

Tommy

Jäsen
Suosikkijoukkue
#17
Sukupolvenvaihdoksia tapahtuu, mikäs siinä mättää? Onhan se selvää, ettei nämä vuosikymmeniä hallilla notkuneet enää jaksa sitä tunnelmaa luoda, ja on hienoa, että HIFK:lla on myös nuoria faneja. Ja mikä sitoutuminen jääkiekkoon? Mahtaa siellä Espoossa vaan vituttaa kun on jengi vain yhdessä kansainvälisesti täysin merkityksettömässä lajissa. HIFK on paljon enemmän kuin joku kendoseura. Perinteitä löytyy useasta lajista, ja on hienoa, että tämä älytön kendon palvominen on etenkin nuorten keskuudessa vähentynyt, ja fanit kannustavat HIFK:ta nykyään muissakin lajeissa.

Ei tietenkään sukupolvenvaihdoksissa ole mitään vikaa, arvuuttelin vain syytä "B2:n" kuolemaan. Itse en edes tiedä onko B2 vielä HIFK:n fanikatsomo. Ei siellä ainakaan Blues-ottelussa ollut juuri ketään. Todennäköisesti B2 on siirtynyt seisomakatsomon yläpuolelle mutta siellä meininki oli kuin Hartwall Areenan klubikatsomossa.

Eiköhän koko halli lähde taas mukaan "läpsyttelyyn" kun ensiksi seisomakatsomo läpsyttää jotain yksinkertaista, sen jälkeen B2:n jäärät uskaltavat lähteä mukaan ja sen myötä koko halli. Seisomakatsomo on huonosti sijoitettu, väärälle puolelle ja suoraan pleksin taakse joka imee suuren osan äänestä.

Ei minua vituta se ettei FC Honka, Tapiolan Honka tai SC Oilers ole Blues. Jos olisi niin eivät varmasti pärjäisi noin hyvin. Ei minua kiinnosta jalkapallo, käsipallo, lentopallo tai kaukalopallo. En itse vaan ymmärrä kannattamista jossa ainoa motiivi on kannattaminen, ihan sama voittaako vai häviääkö suosikkijoukkue, ihan sama ketä siellä pelaa (kun en pelaajien nimiä muista kuitenkaan). Mutta se on mun mielipide.

Joka tapauksessa Stadin Kingit tekevät todella hyvää työtä ja ihan varmasti jos riviin laitetaan 1500 jokerifania tai 1500 "Stadin Kingiä" niin Kingien suunnasta lähtee kovempi meteli ja parempi "breno".
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Seisomakatsomohan on typerästi väärässä päädyssä eli HIFKin vieraspäädyssä. Vieraspäätyyn sijoitetaan yleensä vierasjoukkueen fanit. Tämä on ihan peruslajikoodistoa kautta NHL/AHL:n ja muidenkin pääsarjojen. Koskee myös fudista. Satavarmasti vaikuttaa tunnelmaan tämäkin idioottimainen perusvirhe. En ole pahemmin seurannut seisomakatsomon syntyä, mutta veikkaan, että Pena ei ole pahemmin ajatellut hardcorefanien etuja.
 

kaizu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Canucks
Minusta on päivänselvää, että seisomakatsomo on "väärässä" päässä rahan takia. Näin IFK sai siirrettyä halvimmat paikat (=seisomakatsomo+fanikausarit) siihen paikkaan, jossa muutenkin on vähiten jengiä ja sai taas nostaa noiden B-päädyn hyvän katsomoalueen hintoja. Se, että konserteissa lava on B-päädyssä on pelkkä tekosyy ja nyanssi.

Minun täytyy kyllä olla Tommyn kanssa aika samoilla linjoilla. Kovin vähän kiinnostaa IFK:n menestys marginaalilajeissa (käsipallo, jääpallo) tai jalkapallon mutasarjassa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös