Satakunnan herruus – Ässät vs. Lukko

  • 1 494 305
  • 15 415
Suosikkijoukkue
Goldie Goldthorpe
Täällä on taas näköjään porilaiset lempipuuhissaan eli muistelemassa vanhoja asioita mikä on kyllä ihan ymmärrettävää kun nykyisissä ei ole paljon kehumista. Maalivahdeista kun täällä on jauhettu jo monta sivua niin itse pidän vähintään erikoisena että sellaisen joukkueen fanit vaahtoavat asiasta jonka oma maalivahtituotanto on säälittävän ja välttävän välimaastossa. Tälläkin kaudella ässissä on käynyt tolppien välissä jos mitäkin suharia, koska ässät seuraavan kerran mahtaa päästää oman kasvattinsa maaliin? Aika moni sm-liigajoukkue luottaa omaan tuotantoonsa ja antaa heille myös peliaikaa, ässissä tämä ei kuitenkaan mene näin ja nytkin ilmeisesti a-junnukassari on siirtymässä Raumalle. Alex Mäkelän jalanjäljissä hänestä todennäköisesti Raumalla kasvatetaan seuraava a-junnujen runkosarjan paras maalivahti, mikä on vialla ässien maalivahtivalmennuksessa kun jo juniorina sieltä halutaan pois? porilaiset voivat myös kertoa että koska on odotettavissa seuraava oma ässäkasvatti tolppien välissä sm-liigaottelussa?
 
Suosikkijoukkue
Lukko, Lämsän kaljaveikot
Täällä on taas näköjään porilaiset lempipuuhissaan eli muistelemassa vanhoja asioita mikä on kyllä ihan ymmärrettävää kun nykyisissä ei ole paljon kehumista. Maalivahdeista kun täällä on jauhettu jo monta sivua niin itse pidän vähintään erikoisena että sellaisen joukkueen fanit vaahtoavat asiasta jonka oma maalivahtituotanto on säälittävän ja välttävän välimaastossa. Tälläkin kaudella ässissä on käynyt tolppien välissä jos mitäkin suharia, koska ässät seuraavan kerran mahtaa päästää oman kasvattinsa maaliin? Aika moni sm-liigajoukkue luottaa omaan tuotantoonsa ja antaa heille myös peliaikaa, ässissä tämä ei kuitenkaan mene näin ja nytkin ilmeisesti a-junnukassari on siirtymässä Raumalle. Alex Mäkelän jalanjäljissä hänestä todennäköisesti Raumalla kasvatetaan seuraava a-junnujen runkosarjan paras maalivahti, mikä on vialla ässien maalivahtivalmennuksessa kun jo juniorina sieltä halutaan pois? porilaiset voivat myös kertoa että koska on odotettavissa seuraava oma ässäkasvatti tolppien välissä sm-liigaottelussa?
Tätä itsekkin olen kummastellut. Hitsarit vaahtoaa Lukon maalivahdeista (jotka kaikki ovat omia kasvatteja), mutta milloin viimeksi suipoilla olisi ollut oma kasvatti tolppien välissä? Joka olisi päässyt pelaamaan enemmän kuin muutaman pelin. Tälläkin kaudella siellä on ollut jos jonkun näköistä reppanaa. Mahtoikoihan olla muuten Juha Järvenpää edellinen suippojen oma kasvatti joka oli isommassa roolissa?
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tätä itsekkin olen kummastellut. Hitsarit vaahtoaa Lukon maalivahdeista (jotka kaikki ovat omia kasvatteja), mutta milloin viimeksi suipoilla olisi ollut oma kasvatti tolppien välissä? Joka olisi päässyt pelaamaan enemmän kuin muutaman pelin. Tälläkin kaudella siellä on ollut jos jonkun näköistä reppanaa. Mahtoikoihan olla muuten Juha Järvenpää edellinen suippojen oma kasvatti joka oli isommassa roolissa?

Lukkoon on tosiaankin siirtymässä Juuso Helomaa, jolla on taustaa myös junnumaajoukkueissa. Tämä kausi on ollut hänellä vaikeahko ja tilastot ovat heikommat kuin A:n toisella maalivahdilla Rasmus Korhosella, joka on ollut tällä kaudella parempi. Korhosella oli kaamea se yksi Tps-peli liigassa, mutta hän on tämän kauden perusteella Ässien lupaavin nuori maalivahti.

Molemmat ovat 18-vuotiaita ja molemmat lähtöisin muualta kuin Porista. Korhoselle suunnitellaan ensi kaudeksi Mestistä, koska aikuisten pelejä pitää päästä pelaamaan. Sitä en tiedä, että ketkä ovat Ässien U20-moket ensi kaudella. Liigajoukkueen maalivahtitilanne on ainakin virallisesti vielä auki. Kevään kuluessa ollaan viisaampia.
 

lexhockey

Jäsen
Olin aikoinaan tosi tyytyväinen, kun Raannan Antti johdatti Ässät mestaruuteen. Hienoa, että mestaruus Ässissä avasi Antille reitin uralla eteenpäin. Lukon ja Ässien kannattajien välillä on aito "viharakkaussuhde". Silloin kun pelataan vastakkain "vihataan", mutta muuten "rakastetaan". Niin kävi myös Ässien mestaruuskeväänä 2013, jolloin moni tuntemani Lukkofani fanitti Ässiä.
 

Darumax

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Ainakin 2006 keväällä kun vielä kouluikäisiä oltiin, niin enemmistö kaveriporukasta asettui finaalissa Ässien puolelle. 2013 finaalisarja oli itselle aika hmv, vaikka Elo ja Raanta pelasikin.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Vaikka Ässille toisinaan menestystä toivon, niin koskaan en sentään ole Ässien mestaruutta toivonut, kuten en myöskään ollut porilaisten bandwagonissa Herran vuonna 2013.

Jossain se raja sentään menee.

Joo. Ei voi käsittää.

Vai ollaanko noissa bandwagoneissa sen takia, että voidaan sanoa, että olin teidän puolella, ettei kukaan ymmärtäisi, kuinka paljon oikeasti ottaa päähän, jos toinen voittaa mestaruuden.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Vaikka Ässille toisinaan menestystä toivon, niin koskaan en sentään ole Ässien mestaruutta toivonut, kuten en myöskään ollut porilaisten bandwagonissa Herran vuonna 2013.

Jossain se raja sentään menee.
Juuri näin. Mutta päin vastoin kuin moni Ässien kannattajaystäväni luuli, että tuo mestaruus 2013 olisi mua vituttanut, niin ei se kyllä. Onnittelin kaikkia ja kerroin, että ei vituta vaan olen kateellinen. Olis se kiva kerran elämässä kokea, kun nyt semmoset +40 vuotta odottanut.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Joo. Ei voi käsittää.

Vai ollaanko noissa bandwagoneissa sen takia, että voidaan sanoa, että olin teidän puolella, ettei kukaan ymmärtäisi, kuinka paljon oikeasti ottaa päähän, jos toinen voittaa mestaruuden.
Mä en ollut ässien puolella 2006 enkä 2013. Ässät saa menestyä kuinka paljon vaan kunhan Lukko on ylempänä ja menestyy enemmän.
 

Yuppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Johtaja Virran Dream Team, Україна
Ässät o vetäny viime matseissa sellaset nåytöt pöytään, että taitaa alkaa Raumalla jo vähän palli tutisemaan!

Enpä tiedä mitä nämä nåytöt lienevät, enkä oikeastaan tämän viestin perusteella ilkene edes alkaa arvailemaan. Porissa nämä miesten genitaalit voivat olla jotain huutokauppatavaraakin, tiedä häntä.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Juuri näin. Mutta päin vastoin kuin moni Ässien kannattajaystäväni luuli, että tuo mestaruus 2013 olisi mua vituttanut, niin ei se kyllä. Onnittelin kaikkia ja kerroin, että ei vituta vaan olen kateellinen. Olis se kiva kerran elämässä kokea, kun nyt semmoset +40 vuotta odottanut.

Ässien mestaruuden jälkeen olen vähän toivonut myös Lukolle mestaruutta.

Ihan vaan siksi, että moni ihminen pääsisi kokemaan sen saman fiiliksen mikä itsellä oli mestaruuden jälkeen. Ei voi sanoin kuvailla. Vaikka olettekin liejua ja lehmänpaskaa sieluiltanne täynnä (hehe) , niin tuon tunteen haluaisin kaikkien urheilufanien pääsevän kokemaan edes kerran elämässään.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Tuokaa Hakulinen, tuokaa Hymypoika!

Raumalla alotettiin jo psyykkaaminen menettämällä selvä johto ja antamalla Immosen Jaken järjestää tasoitus ilman veskaa.
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Tuokaa Hakulinen, tuokaa Hymypoika!

Raumalla alotettiin jo psyykkaaminen menettämällä selvä johto ja antamalla Immosen Jaken järjestää tasoitus ilman veskaa.

Meillä onkin pistää Niämi, joka saa Revon nulikan virneen pois nassulta.

Hakulinenkin on heikompi kuin nimikaima-Jussi.
 

Villi-Länsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Anaheim Ducks, Leijonat, Real Madrid
Ai ettien että.

Pyhät tulossa, Repon Sebu reenaa jo hymyä, Tiivolan Päätter valitsee parasta kevät hametta päällensä Yyteriin ja Satakunta on vieläkin Sinikeltainen.
 

ValkMan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Onko Seniilin jatkopahvi jo julkaistu?

Ei tarvitse julkaista, koska Atun kanssa tehtiin keväällä 2019 suora kolmivuotinen sopimus. Yksi kausi siis jäljellä, mikäli Kerttulan ja Atun kauden jälkeiset kehityskeskustelut sujuvat hyvässä hengessä ja valmennuksen toimintaan tulee jotain muutosta.

Sopimuksen purku on tässä taloustilanteessa Ässille vaikeaa, koska sopimus ei ole tiettävästi ihan halpa. Tietysti Atun siirtyminen jonnekin muualle pistäisi pakan uusiksi. Onhan se nyt maajoukkuekoutsi kuitenkin, joten toivottavasti KHL:stä on jo soiteltu.

Muistaakseni Lukon palstalla on toivottu nyt valmennukseen jotain piristystä, kun Virta on poissa. Kelpaisiko Selin sinne jo loppukaudeksi Virran sijaiseksi? Voisi olla ihan match made in heaven.
 

Siklenka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En suoraan sanottuna edes odota voittoa illan pelistä, Ässien kevään ainut tavoite lienee enää voittaa yksi paikallinen, tahtotaso Ässillä varmaan on tänään kova. Sakari "super-Sakke" Salmisella saattaa olla hyvät mahdollisuudet tehdä kauden kolmas piste.

Ainoa mikä Ässien jo muutenkin surkuhupaisassa tilanteessa on vieläkin surkuhupaisampaa on se, että Ässien mahdollisesti voittaessa ja siitä Ässien kertoessa, täyttyy sosiaalisen median alustat tutulla fraasilla "Lähe ny menee". Olisi meinaan vuosikymmenen paras aprillipila jopa Kokemäen suiston asukkaille. Kukaan ei kuitenkaan uskois, ei edes suipot itte.
 
Suosikkijoukkue
Naurettavat agendat
En suoraan sanottuna edes odota voittoa illan pelistä, Ässien kevään ainut tavoite lienee enää voittaa yksi paikallinen, tahtotaso Ässillä varmaan on tänään kova. Sakari "super-Sakke" Salmisella saattaa olla hyvät mahdollisuudet tehdä kauden kolmas piste.

Ainoa mikä Ässien jo muutenkin surkuhupaisassa tilanteessa on vieläkin surkuhupaisampaa on se, että Ässien mahdollisesti voittaessa ja siitä Ässien kertoessa, täyttyy sosiaalisen median alustat tutulla fraasilla "Lähe ny menee". Olisi meinaan vuosikymmenen paras aprillipila jopa Kokemäen suiston asukkaille. Kukaan ei kuitenkaan uskois, ei edes suipot itte.


Luulen että Lukolla myös on se tahtotaso tänään kohtalaisen kova, mikäs sen mukavampaa olisi kuin runkkarin voitto ja kaikki paikalliset puhtaalla pelillä.

Katellaan silti, kaikkea voi tapahtua pienessä ajassa. Päästäänkö edes pelaamaan tätä viimeistä...

Ite haluaisin nähdä kyllä tämän päiväisen pelin (ainakin ekan erän ja jos huonolta näyttää niin valot pois ja peiton alle kesäksi odottamaan syksyä ja mahdollisesti parempia aikoja)
 
Suosikkijoukkue
Goldie Goldthorpe
Itse uskon että ässät pelaa niin isoista asioista että Lukko häviää tänään kauden ensimmäisen kohtaamisen. Pistekeskiarvoa kun tuossa on pyöritellyt niin uskon että Lukolle riittää 116 pistettä runkosarjan voittoon, epäilen että HIFK saa neljästä pelistään 6 pistettä ja jää näin ollen Lukon taakse.
 

Janiz80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Olisi meinaan vuosikymmenen paras aprillipila jopa Kokemäen suiston asukkaille. Kukaan ei kuitenkaan uskois, ei edes suipot itte.

Ihan perinteitä kunnoittaen:
Yritätkö nyt siis sanoa, että raumalaiset eivät uskoisi voittoon?
Kieltämättä teidän palstaa lukiessa olen ollut aistivinani pientä paniikintynkää.

NE ON PANIIKISSA?

Kaikesta huolimatta ihan kivalla fiiliksellä kohti iltaa. En ajatellut mennä hallille, mutta telkkarista voisi väijyä sen verran, mitä nyt lapsiperheen arjessa ehtii.
 

teemu73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ainakin kerran aiemmin on Lukko-Ässät pelattu aprillipäivänä. Silloin Ässät voitti 0-3 ja kuittasi pronssimitalit. Jonnet ei muista.

Silloin olin paikalla. Tänään en ole minäkään hallille menossa, mutta eiköhän siellä tunnelmaa ole yllin kyllin. Ticketmasterin mukaan ei lippuja ole saatavilla, eli matsi lienee loppuunmyyty?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös