Samuli Jalkasen Ässäaika

  • 3 485
  • 13

kapa76

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ässät on palkannut riveihinsä Samuli Jalkasen. Aki Heino on jättänyt seuran ja sopimus on purettu. Ei tule ikävä...

Jalkanen ei ole mikään isokokoinen pelaaja. On mielenkiintoista nähdä miten mies onnistuu Ässissä. Jokereissa ei homma oikein luonannut alkuunsakaan. Tässä täytyy kuitenkin miettiä mikä on lähtökohta. Ennen Jalkanen pelasi Jokereissa nyt Ässissä. Taso on aika kova Helsingissä ja miehellä on parempi mahdollisuus ansaita paikkansa Porissa. Onnistuihan Santeri Immonenkin täällä... Mies saa nyt elämänsä tilaisuuden. Vastuuta ja näyttöpaikan: onko hän liigapelaaja vai ei ?

Tuntuu paremmalta kuin Purontakanen. Jo nimikin olisi oksettanut. Jotain tuon tasoista tässä odottelin. Jos joku ei ole tyytyväinen niin miksi ei ole. Mitä mahdoitte odottaa epäileväät Tuomaat ?

Itse odotan Samuli Jalkaselta paikkansa lunastamista. Siirtoajan lopussa voidaan sitten vielä tehdä lopullisia ratkaisuja. Jos mies täällä onnistuu, ei taida olla pelkoa että Jokerit miehen takaisin haluaa/mies edes sitä itse tahtoisi.
 

Näkkäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Niin no, miten sen nyt ottais. Ihan jees, että uusia kavereita otetaan mukaan, mutta mikä apu tällä tempulla oli tämän hetken tilanteeseen? Pakisto huutaa leveyttä ja nyt sitä ei tullut yhtään lisää. Jos Toivonen ei pelaa esim. Jyväskylässä, niin pakkeja on 5. Itse kuvittelin, ettei kavereita heitetä pihalle ainakaan ennen kuin Iso-Pauli palaa ruotuun ja siihen menee siis 2 matsia.

Haluan uskotella itselleni, että Heino uskallettiin heittää näin aikaisin pihalle siksi, että joku vielä tulee. Glad tai Harikkala kelpaisi mainiosti ja saataisiin sitä apua tähän akuuttiinkin pakkipulaan. Kun Toivonen ja Levokari ovat molemmat ruodussa on pakkeja siltikin vain 6+lainamies Jalkanen. Moinen leveys ei kertakaikkiaan riitä mihinkään. Loukkaantumisia/pelikieltoja tulee jatkossakin ja sillon kun siirtoaika on ummessa ollaan kusessa ja pahasti. Kusen väkevyyttä lisää toki vielä sekin, ettei valmentajamme anna A-junnuikäisille pakeille yhtään peliaikaa, eikä halua katsella heitä peleissä edes varamiehinä. Käsittämätöntä puusilmäisyyttä mielestäni sekin.

EDIT: Itse Jalkasesta sen verran, että Santeri Immonen tulee nimenomaan mieleen. Pienikokoinen Jokeri, joka ei aivan mahdu narreissa pelaamaan. Kyllä mies varmaan Heinolle vertailussa pärjää ja haluaa varmasti lunastaa paikkansa liigajoukkueessa. Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että mieluummin Jalkanen kuin Puke. Toisaalta Pukesta saattaa vielä tulla minkälainen kiekkotaivaan kiintotähti tahansa, mutta vielä ei ole sen aika.
 
Viimeksi muokattu:

Jallu Koo

Jäsen
Ilmeisesti Heinokaan ei olisi Jyväskylässä pelannut, joten tähän hätään pakkien määrä lisääntyi yhdellä. Luulen Heinolla ja Toivolalla oli sukset niin pahasti ristissä, että Heino päätettiin pistää heti pois. Kyllä Ässien on vielä yksi pakki hommattava tai lainasopimuksen loputtua ollaan 6 pakilla liikkeellä, ja sitten tulee kiire hankkia pakki. Ellei sitten tämä kuuluisa NHL työsulku sekoita kuvioita sitä ennen.
 
No niin. Verrataanpas.

Aki Heino >>> Samuli Jalkanen.

Asenne: Aivan varmasti parempi Jalkasella.
Fyysisyys: Aivan varmasti parempi Jalkasella.
Varmuus: Aivan varmasti parempi Jalkasella.
Kiekollinen peli: En osaa vielä sanoa.
Laukaus: En osaa vielä sanoa.
Työnteko: Aivan varmasti parempi Jalkasella.
Puolustuspeli: Aivan varmasti parempi Jalkasella.
Hyökkäyspeli: Heino saattaa olla hieman parempi.

Ainakin minun silmissäni asennevammaisen Heinon heittäminen ja Jalkasen tilalle ottaminen vahvisti joukkuetta. Ihan ok vahvistus. Rahaa, kun ei ole paljoa parempaan.
 

Zeta03

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, sympatiat KooKoo
Viestin lähetti Patasydän


Ainakin minun silmissäni asennevammaisen Heinon heittäminen ja Jalkasen tilalle ottaminen vahvisti joukkuetta.

Yksi oleellinen kysymys on: Kuinka kauaksi aikaa??

Jalkasen sopimus kattaa 3 ottelua, entäs sen jälkeen?
 

Aces

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät ja Sharks sekä 90-luvun Bruins ja Cam Neely
Jalkasen loppukausi

Jalkasen loppukausi riippunee pitkälti NHL:n peruuntumisesta. Ainakin juttujen perusteella voisi tehdä tällaisen johtopäätöksen eli jos NHL alkaa Jalkanen palaa Jokereihin, mutta jos kausi perutaan Jalkanen jää loppukaudeksi Ässiin.

Jäädään odottelemaan Lindenin & kumppanien tarinatuokion tuloksia... huomenna ollaan jo ehkä viisaampia tai sitten ei:)
 

Dr.Mengele

Jäsen
Suosikkijoukkue
PORIN ÄSSÄT, Pasi Peltonen, Pauli Levokari, RuosV
En menisi heti teilaamaan tätä Jalkasta. Voihan hän osoittautua ihan hyväksi mieheksi. Mistä näistä tietää...
 

eh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Frank Turner Hockey Club
Jos Jalkanen olisi hiukan suurikokoisempi, olisi hän kelpo liigatason puolustava puolustaja. Tuollainen rapiat (jos sitäkään) 170-senttinen varsi on kuitenkin puolustajalle auttamattomasti liian pieni, jos kyseessä ei sitten ole paulcoffeymainen neljäs hyökkääjä, mitä Jalkanen ei tosiaankaan ole. Asenne kuitenkin on kohdallaan ja Ässien ilmeeseen sopii kuin nakutettu. Kuvia ei kumartele ja ketään ei väistele. Kiekon kanssa on välistä vaikeuksia, mutta kun malttaa pitää pelin yksinkertaisena, hoitaa kyllä ruutunsa.
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Hey c'mon.... Jalkanen kävi sentään Heleniuksen goonikoulun läpi viime kaudella, nyt on Paulillakin suojelija jos ei Iso-Pasi ole kentällä samaan aikaan!
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Mielenkiintoinen santerimmosmainen puolustaja. Ei osaa oikein odottaa mitään, joten ei myöskään ole mitään menetettävää tässä lainassa. Toivotaan hyviä pelejä hänelle.
 

Clark Kent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät,Leafs,Everton, MuSa,P-Kärpät, Sea City Storm
Viestin lähetti Cairns
Hey c'mon.... Jalkanen kävi sentään Heleniuksen goonikoulun läpi viime kaudella, nyt on Paulillakin suojelija jos ei Iso-Pasi ole kentällä samaan aikaan!

Niin, onneksi meillä on Pasit Peltonen ja Tuominen. Toivottavasti Jalkanen onnistuu Ässien paidassa. Urallaan tehnyt pisteen per joka kolmas ottelu, joskin suurin osa pisteistä tehty junioreissa. Taisi tosiaan mennä Heinolla ja valmennuksella sukset ristiin joten sinänsä ihan asiallinen siirto. Olegs kun vielä saataisiin pois, niin tuosta puolustuksesta voi tulla ihan "contender"-ainesta.

http://www.eurohockey.net/players/frameset.cgi?page=show_player.cgi?serial=278
 

The Hawks

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Jazz, SBS Masku
Tuntuu Jalkanen ihan ok hankinnalta. Muistelen että aikanaan Jokereiden valmennusjohto on erikseen kehunutkin kaverin otteita jonkin pelin jälkeen. Kunhan Samulilta ei odota mitään ylihuikeita, niin eiköhän jamppa meidät ihan positiivisesti yllätä.

Luonnollisestikin Ässät tarvitsisi sitä kiekollista osaamista vielä Jalkasenkin lisäksi, mutta eri asia on löytyykö sopivaa miestä sillä rahalla mitä käytössä on.
 

Jallu Koo

Jäsen
Jos ajatellaan tilannetta Ässät Heinolla tai Ässät Jalkasella , niin mielestäni Ässät Jalkasella on paljon parempi vaihtoehto. Jalkasen kiekollisesta pelaamisesta ei minulla ole tietoa, mutta siitä olen aivan varma, että oman pään hasardit jäävät paljon, paljon vähemmälle. Jalkanen kuitenkin on pelannut Jokerien liigajoukkueessa 10 peliä ja Jortikan tietäen, siellä ei kovin riskialttiit pelaajat pelaa. Jortikan joukkueessa oppii sitä nöyryyttä, mikä Heinolta puuttui. Jossakin arvosteltiin Jalkasen pelaamista kulmissa ja vääntötilanteissa, tuskinpa Jalkanen niissäkään Heinoa huonompi on, ei kertakaikkiaan voi olla! Toivotaan pojalle onnistumisia. Silti yhtä pakkia kaivataan vielä.
 

Bruins

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pori,Boston,Vaasa
Käyn "luontoisedun" myötä seuramassa Jollojen kaariluistelua Ilmalan Arenassa about 10 matsia per kausi. Niissä matseissa jossa Jalkanen on pelannut olenkin ihmetelly miksei mies saa enempää peliaikaa. Totta, hyvin SanteriImmosmainen pelaaja mutta jotenkin paistaa läpi tuo hyvin rauhallinen KariMartikaismainen ote keikkoon ja peliin yleensä. Nyt kun saa näytön paikan niin luulen että Ässillä tulee olemaan käyttöä miehen "piileville" kyvyille. Toivottavasti ei tule Jollotakki auki vaan todellakin nöyrästi näyttämään mitä osaa. Ihan ok hankinta, Akihitoon verrattuna...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös