Sampo / Danskebank integraatio

  • 93 891
  • 492

Koskenkorva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Verkkopankin tilitiedot on aivan päin persettä. Ei mitään haisua paljonko mun tilillä on massia. Tiedän vain sen ettei mistään ole tullut rahaa eilisen klo 12. ja tämän päivän klo 13. välillä. Silti verkkopankin mukaan tilillä on käyttövaraa 72 euroa enemmän kuin eilen, vaikka siellä pitäisi olla itseasiassa 42 euroa vähemmän.

Otapa tuostakin saatana selvää. Asiakaspalvelusta käskivät odottaa huomiseen ja katsoa varantoja sitten uudelleen. Katsotaanpa joo, voi olla että katson kohta uutta pankkia jos epäselvyydet jatkuu. Tuskin maltan odottaa ensimmäistä laskunmaksua ja sen mukanaan tuomaa ihanuutta.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Uudistuksen myötä omaan verkkopankkiin ilmaantui lasten tilit. Tilit, joihin oman käyttöoikeuteni poistin noin kymmenen vuotta sitten.

Eikös tuosta voisi jo nostaa syyteen pankkisalaisuuden rikkomisesta tjsp?
 

.jarska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pata

Nettikeskustelupalstoilla esiin tullutta ongelmaa väärennetyistä URL-osoitteista ei ole vielä kokonaan korjattu.
-Mutta se ei ole verkkopankin ongelma, se on ulkopuolinen ongelma, Vuola kuittaa.


Ostaisitko käytetyn auton tältä mieheltä? Verkkopankista luodaan oikein esimerkkitapaus sivustosta jonka kautta voidaan kalastella hyvin helposti käyttäjien salasanat esille. Mutta eihän se ole pankin vika. Käyttäjien pitää kattella mitä klikkaa, vaikkakin tässä tapauksessa homma menee heidän järjestelmien läpi. Juu kyllä.


- Eilen oli normaalia ihan täysin.

Niin oli. Kaikki käyttäjäkokemukset, avautumiset ja palautteet ovat paskapuhetta ja kateellisten panettelua jotka eivät edes ole asiakkaitamme. Wincapitan uudistetut nettisivut aukeavat ensi viikolla. Eiku hitto, sehän oli eri kusetus.

- Verkkopankki toimii normaalisti. Muutamia asiakkaita on, joilla se ei toimi, mutta minä epäilen että siinä voi olla kysymys yhteensopivuudesta tietokoneen kanssa. Meillä ei ole mitään teknistä ongelmaa verkkopankissa olemassa.

Joo teidän järjestelmässä ei ole mitään vikaa, kaikki on tyhmien asiakkaiden syytä. Harmi että teillä on asiakkaita. Tosin tämä ongelma toivottavasti poistuu vähitellen.

Vuola ei pysty veikkaamaan, kuinka monta ongelma-asiakasta on vielä jäljellä.

Aika monta luultavasti koska rahoja ei tileiltä saa tällä hetkellä välttämättä edes ulos. Jahka tuo toiminta ehkä joskus alkaa toimimaan niin ongelma-asiakkaat varmaan poistuvat. Harmi vaan että siinä taitaa olla miltei kaikki asiakkaat. Sampo Pankin nykylinjauksen mukaan ongelma-asiakashan on asiakas jolla on jotain valitettavaa.
 

olkikuukkeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Carolina Hurricanes, NHL:n suomalaiset
Heh heh:D Ei ole mitään ongelmia tosiaan. Järkyttävää paskaa tuollainen peittely. Jos jotain ryssitään niin kasvot voisi ehkä pestä kertomalla rehellisesti tilanteen kehittymisestä. Nyt sitten ihan suoraan valehdellaan asiakkaille. Nyt meni sitten ihan oikeasti pankki vaihtoon. Jos johtaja(vai mikä lie heppu onkaan) on tuollainen valehtelija niin en tunne rahojeni, niiden vähäistenkään, olevan turvassa.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
- Verkkopankki toimii normaalisti. Muutamia asiakkaita on, joilla se ei toimi, mutta minä epäilen että siinä voi olla kysymys yhteensopivuudesta tietokoneen kanssa. Meillä ei ole mitään teknistä ongelmaa verkkopankissa olemassa.

Tyhmä tahtoisi nyt tietää, miten verkkopankki voi olla ei-yhteensopiva asiakkaan tietokoneen kanssa? Tajuan kyllä, että jos ei ole uusinta flässiä tai vastaavaa, niin kaikki sivut eivät näy kunnolla, mutta eihän silloin tietokone ole se, joka ei sovi yhteen verkkopankin kanssa.

Kiinnostaisi kamalasti myös tietää, miten asiakkaan tietokoneen merkki, vuosimalli tai vaikka jeesuksen aikainen selain vaikuttaa siihen, että asiakas näkee muiden asiakkaiden tietoja ja/tai omat tietonsa virheellisinä?
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Saa nähdä kumpi lopulta nousee Sampopankin suuremmaksi ongelmaksi, verkkopankin lukuisat isot jatkuvat ongelmat vai Vuolan järjestelmällinen ja törkeä valehtelu sekä asiakkaiden vähättely.

Joo sampodanske tosiaan nappaa asiakkaidensa Visat itselleen joten taas pelottaa enemmän. En ole varma tapahtuiko se jo vaiko 1.4.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Olisi aivan huikeeta, jos joku Sampon asiakas olisi viettänyt viime viikon talvilomaa + pääsiäisen aivan tuhannen jurrissa aamusta iltaan jossain Levillä, täysin tietämättömänä mistään Hullun Poron ulkopuolisesta elämästä tai organismeista. Sitten tiistaiaamuna duunissa krapulaista kylmänhikeä puskien ja kädet vapisten varovasti tunnareilla verkkopankkiin.."...ka-ka-katotaas nyt sitte...että paljon saldo...e-ei kai sitä nyt niin paljon voinu mennä...tai no ky-ky-kyllähän sitä voi mennä, mut toivotaanny...et-ettei hirveesti kuitenkaan...EI VITTU!!! EI VITUN VITTU!! 12 TONNIA MIINUKSELLA!! VITTUU!!...siis mitä helvettiä, huh-huh, on vissiin taas saatana tarjoiltu vähän kierroksia joo...eijjumalauta...siis mitä vittua täällä on...mä olen näköjään ostanut jotain sijoitusrahastojakin...ja-ja mitäs vitun..arvo-osuustilejä täällä, e-ei saatana...ei vittu niin mitään muistikuvaa tämmöisistä...mitä vittua mä olen oikein vetänyt taas...e-eiks mun lainanlyhennys...mi-milläs mä nyt...maksan sen...mi-mi-mi...e-e-ei tästä voi kotona pu-puhua...mi-mitä vittua mä-mä nyt..."

Ja niin uutisiin päätyi Espoon Keskuksen Nordea, keskiviikko 26.3. klo 13.50.
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Nordealle ei tee mieli vaihtaa koska sieltä käytännössä juostiin pois aikaisemmin mutta nyt tosiaan kartoitetaan uusia vaihtoehtoja.

Näin sivumennen kysyen... mikäs teidät sieltä Nordeasta pois ajoi? Tällä hetkellä kyseinen laitos on päivän kyselyn perusteella ykkösvaihtoehtona, mutta jos siellä on jotain todella kauheaa tapahtunut, hyvä sekin olisi kuulla.

EDIT: Yleisenä lisäsivukysymyksenä, jos oletan, että Visan siirtäminen Sammosta uuteen pankkiin ei ole minkäänlainen ongelma, olenko oikeassa? Kyseessähän on kuitenkin Luottokunnan eikä Sammon myöntämä kortti (ainakin siis toistaiseksi).
 

Viljuri

Jäsen
Tämä on siinäkin mielessä huono juttu, että vakavasti otettavia pankkeja ja muita rahoituslaitoksia Suomen markkinoille kyllä tarvitaan. Ihan jo pankkikilpailun illuusion ylläpitämiseksi jos ei muusta syystä.

Toivottavasti hommat skulaavat jossain vaiheessa entisessä Postipankissakin, jonka muinaiset toimintatavat ja jopa (tili)ehdot vuosina miekka ja kivi olivat kirosana monien näkövinkkelistä, näyttäähän valitettavasti ainakin osa yrityskulttuurista periytyvän edelleen noilta ajoilta tai jotain.

Johtajan tai kahden on kyllä lähdettävä, eikä tosiaan myöskään näytä hyvältä se, että pankkisalaisuus on murtunut prosessin aikana useaan otteeseen.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
EDIT: Yleisenä lisäsivukysymyksenä, jos oletan, että Visan siirtäminen Sammosta uuteen pankkiin ei ole minkäänlainen ongelma, olenko oikeassa? Kyseessähän on kuitenkin Luottokunnan eikä Sammon myöntämä kortti (ainakin siis toistaiseksi).
Toivottavasti ei ole ongelma. Säilyttäisin mielellään ainakin saman nelinumeroisen tunnuksen, kun siihen on tottunut. Ei nyt ongelma, mutta helpottaisi asioita.

Meinaan siis todellakin vaihtaa pankkia. Parasta mielenilmaisua kun laittaa firman vaihtoon.
 

TQoFE

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK, FREE SCHOLL!
Yleisenä lisäsivukysymyksenä, jos oletan, että Visan siirtäminen Sammosta uuteen pankkiin ei ole minkäänlainen ongelma, olenko oikeassa? Kyseessähän on kuitenkin Luottokunnan eikä Sammon myöntämä kortti (ainakin siis toistaiseksi).

Kortti varmaan vaihtuu, mutta etköhän saa Luottokunnalta uuden tilalle, uuden pankin logoilla. Ellet siis ole ehtinyt sössimään mitään.

Sivumennen sanoen, mielenkiintoista miten helpolla Visan nykyään saa, jopa useita. Sivuunkirjoittaneella on kahden eri pankin Visa ja yksi MasterCard, joiden kuukausittainen luottoraja on melkein tuplat kuukausittaisiin tuloihini verrattuna. Ja jotain pientä lainaakin on vielä päälle. Eikä kukaan ole missään vaiheessa edes kysynyt, tarvitsenko kolmea luottokorttia (no en, mutta kun on jäänyt lakkauttamatta).
 

Riz

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers
Näin sivumennen kysyen... mikäs teidät sieltä Nordeasta pois ajoi? Tällä hetkellä kyseinen laitos on päivän kyselyn perusteella ykkösvaihtoehtona, mutta jos siellä on jotain todella kauheaa tapahtunut, hyvä sekin olisi kuulla.

Varmasti ihan mielipidekysymys jokaisen kohdalla ja varmasti myös konttorikohtainenkin juttu. Omalla kohdalla syynä oli täysin ylimielinen ja ala-arvoinen kohtelu eräässä konttorissa asuntolainaa haettaessa muutama vuosi takaperin. Silloin käytiin kyselemässä muutamasta eri pankista ja sekä kohtelun että korkojen yms. kohdalla Nordea jäi silloin pahasti muiden jalkoihin. Sammon konttorissa kohdeltiin erittäin hyvin ja hommat hoidettiin joustavasti mutta nyt ollaan jo muutettu toisille nurkille, joten pääasiallinen ikkuna pankin suuntaan on ollut juuri tuo verkkopankki ja se ei juuri nyt kauheasti vakuuta. OP oli tuolloin selkeä kakkosvaihtoehto ja sinne on jo otettu yhteyttä nytkin.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka
Näin sivumennen kysyen... mikäs teidät sieltä Nordeasta pois ajoi? Tällä hetkellä kyseinen laitos on päivän kyselyn perusteella ykkösvaihtoehtona, mutta jos siellä on jotain todella kauheaa tapahtunut, hyvä sekin olisi kuulla.

Lähettivät joku vuosi sitten sävyltään tylyn kirjeen, jossa uhkasivat irtisanoa tilit, jos en hyväksy koron alennusta.
No enpä hyväksynyt ja vaihdoin Nooaan. Toisaalta eivätpä ole raukat ruotsalaiset mitään tilejä irtisanoneet. Sanoivat vain, että mun pitää itse lopettaa tilit. Vitut viitsin lopettaa. Roikkukoon siellä. Korkoa eivät toki enää maksa, mutta ei mulla niillä tileillä ole centtiäkään.
 

Ender00

Jäsen
Itsekin pari vuotta sitten arvoin, että mihin pankkiin rahansa laittaisi ja asuntolainan ottaisi. Sammossa sai ehkä parasta henkilökohtaista palvelua, mutta rahallisesti Nordea oli paras, joten sinne meni lainat ja tilit.

Osuuspankin, tai oikeammin sanottuna osuuspankkien, asiakkaana tuli sitä ennen oltua pari vuosikymmentä, mutta se ei enää ollut vaihtoehto. Tuli niin tympäännyttyä siihen, että OP:t ovat kaikki omia yksiköitään. Aina kun muutti paikkakuntaa (tuli muutettua usein) niin aiheutti suuria ongelmia, kun vanha tili/laina olikin vanhan paikkakunnan OP:ssa, ja uuden paikan OP ei ollut käytännössä missään yhteyksissä siihen ja pankit eivät halunneet esimerkiksi postitella velkakirjojaan vaan olisi pitänyt erikseen matkustella eri paikkakunnille allekirjoittelemaan papereita jne. Se oli todella syvältä.

Siitä perintönä taitaa edelleen olla lainoja ja tilit kolmessa (3) osuuspankissa, vaikka päivittäinen asiointini ja asuntolaina onkin nyt Nordeassa.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Varmasti ihan mielipidekysymys jokaisen kohdalla ja varmasti myös konttorikohtainenkin juttu. Omalla kohdalla syynä oli täysin ylimielinen ja ala-arvoinen kohtelu eräässä konttorissa asuntolainaa haettaessa...

Todellakin, itse hain asuntolainaa pari vuotta sitten. Vanha laina oli Nordeasta ja ihan huvikseni kävin Sammosta kysymässä tarjousta uudesta lainasta. Lupasin siirtää kaikki palkat, kortit yms. sampoon, mikäli sopimukseen päästään. Lupasivat tehdä tarjouksen, mutta kun ei viikkoon kuulunut mitään, menin nordeaan. Itse asiassa soitin ensin, kävin seuraavana päivänä sopimassa lainasta ja lainapäätöksenkin sain samalla käynnillä. Kun vihdoin noin viikko tästä olin päässyt ex. muijasta lopullisesti eroon, soittivat sammosta ja tarjosivat 0,25% korkeammalla marginaalilla lainaa.

Nordeassa on tuo verkkopankkikin toiminut ihan kiitettävästi, vaikka onkin noita yhdistämisiä muihin pankkeihin tullut ja varmaan kaiken maailman päivitystä vuosien varrella. En ole ikinä tuntenut olevani testaaja, vaikka tunnarit hain muistaakseni -95.

Off topic: kun hain noi pankkitunnarit aikoinaan, niin mukaan sai myös jonkun terminaaliohjelman, joten ajat ovat siitä hieman muuttuneet.
 

Silvio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blackhawks
Me kaikki tiedämme, että rahat eivät ole oikeasti missään vaarassa, antaa niiden nyt korjata tuo pankki rauhassa. Ei sinne tarvitse mennä tunnin välein katsomaan toimiiko se.


Tähän luotetaan. Itse olen hämmästyksellä lukenut näitä muiden ongelmia. Tiistaina itse kävin vilasemassa verkkopankkia ensi kerran - ei ongelmia: tilit löytyi, saldot ok ja hyväksytyt erääntyvät laskut löytyi.
Keskiviikkona tein tilisiirron itseltä pois - ei ongelmia ja saldot edelleen kunnossa.
Tänään kävin katselemassa jokos olisi jotain jo vihdoin viturallaan - ei ole!


Lisäksi positiivisuutta nostaa se, että pari viikkoa sitten kysyin (vielä vanhan verkkopankin kautta,) mahdollisuutta poistaa kuukausittaiset palvelumaksut (kun eräs kilpailija sellaista tyrkyttää) käymättä konttorissa kun ei viitsis. Sanoivat että jepulis, laitamme paperit allekirjoitetavaksi palautuskuoren kera. Tänks!
OP:ssa tosiaan edes tilin lopetus ei onnistunut käymättä konttorissa.

Eli luovutan, olen edelleen tyytyväinen: omalla kohdalla kaikki toimii kuin junan vessa. Ainoa näköjään?
 

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Todellakin, itse hain asuntolainaa pari vuotta sitten. Vanha laina oli Nordeasta ja ihan huvikseni kävin Sammosta kysymässä tarjousta uudesta lainasta. Lupasin siirtää kaikki palkat, kortit yms. sampoon, mikäli sopimukseen päästään. Lupasivat tehdä tarjouksen, mutta kun ei viikkoon kuulunut mitään, menin nordeaan.

Kaverilla samanlaiset kokemukset. Laillani ollut kersasta asti Sammon asiakas, mutta kun piti lainaa mennä hakemaan, kaikki oli niin helvetin hankalaa, että kaveri ei jaksanut vääntää. Käveli Nordeaan ja sai ensimmäisellä käynnillä hyvän tarjouksen. Kaipa näitä löytyy suuntaan jos toiseen, eikä itselläni ole tähän saakka ollut ongelmia Sammon kanssa. Tämä uusi perseily vain huolestuttaa ja asian hoitaminen suorastaan harmittaa.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Ihan kiva kun aiemmin verkkopankki toimi operan selaimella. Eipä toimi enään ja äsken ei toiminut explorerillakaan.
Onneksi ei ole erääntyviä laskuja muutamaan päivään, mutta jos olisi niin voisiko tiskillä maksaa ilmaiseksi? Pankki on "pakottanut" asiakkaan asioimaan tiskille. Maksaisitko itse 8 e palvelumaksun 10 e laskusta vai odottaisitko pari päivää ja maksaisit sitten viivästyskoron mukaisen summan ?

Mutta muistetaan armottoman vitutuksen keskellä että ne pankintädit siellä tiskillä ovat syyttömiä. He eivät keksineet tätä fiaskoa, he joutuvat ottamaan vittuilut vastaan kun "johto" voi vottelee?
 

oukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mikko Kaukokari
Eli luovutan, olen edelleen tyytyväinen: omalla kohdalla kaikki toimii kuin junan vessa. Ainoa näköjään?

No kun et ole. Itsellä on ihan sama tilanne.

Totta kai uuden verkkopankin käyttöliittymässä on muutamia juttuja joista en tykkää, mutta kyllä siellä saldot ja tilitapahtumat on ihan oikein. Ei minkäänlaisia ongelmia.
 

Riz

Jäsen
Suosikkijoukkue
NY Rangers
Todellakin, itse hain asuntolainaa pari vuotta sitten. Vanha laina oli Nordeasta ja ihan huvikseni kävin Sammosta kysymässä tarjousta uudesta lainasta. Lupasin siirtää kaikki palkat, kortit yms. sampoon, mikäli sopimukseen päästään. Lupasivat tehdä tarjouksen, mutta kun ei viikkoon kuulunut mitään, menin nordeaan. Itse asiassa soitin ensin, kävin seuraavana päivänä sopimassa lainasta ja lainapäätöksenkin sain samalla käynnillä. Kun vihdoin noin viikko tästä olin päässyt ex. muijasta lopullisesti eroon, soittivat sammosta ja tarjosivat 0,25% korkeammalla marginaalilla lainaa.

Kuten sanoin, varmasti hyvin konttorikohtaista. Itse olin Nordean ja sen edeltäjien asiakas pitkään ennen tuota asuntolaina episodia ja sillä kerralla palvelu oli niin paljon parempaa ja laina irtosi sen verran paremmilla ehdoilla kuin vanhassa pankissa, että vaihto oli edessä. Noin muuten ei ollut mitään valittamista, tosin Nordean aikana suurin osa ajasta meni ulkomailla asuessa. Voisihan sitä nyt vaikka kilpailuttaa tuonkin vaihtoehdon samalla. Verkkopankki on kuitenkin se tärkein yhteys pankkiin omalla kohdalla.
 

hanu

Jäsen
Suosikkijoukkue
raitapaita
Menee OT ja modet reagoikoot jos mainostuspykälät rikkoutuvat, mutta juurikin vaihtelin päivittäiset raha-asiani Nordeasta uuteen S-Pankkiin. Lainatarvetta ei toivottavasti enää loppuelämäni aikana ole, joten siitä en osaa sanoa mitään. Korkotarjoukset kuitenkin niin käyttötilille kuin määräaikaistilille olivat parhaat. Samoin palvelumaksuttomuus painoi hiukan.

Tuotannon jäsenyyden hankin jo -70-luvulla, isäukko kun oli SOK:lla töissä ja kotimaan hotellimajoitusta aika-ajoin tarvitsi. Silloin jäsenetuna oli hotellihuone puoleen hintaan. Schollille tiedoksi, etten ole silti kepuli, enkä koskaan heitä äänestänyt. En tiedä vaikuttaako pitkä jäsenyys nykyetuihin.

Nettipankki, verkkolaskut ja suoraveloitukset ovat toimineet moitteitta. Ja tarvittaessa pankkikonttori on auki arkisin 7 - 21 ja lauantaisinkin 7 - 18, hätätilassa Salessa sunnuntainakin. Maksutonta käteisen nostoa kaupan kassalta olen pari kertaa käyttänyt, hoituu samalla kun ruokaostokset.

t. hanu
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
OT:na tänne, kun tietojärjestelmistä puhutaan. Heathrown uusi vitosterminaali kyykkäsi näyttävästi heti ensimmäisenä päivänä ja kaaos on melkoinen.

Pankin bittirahat ovat aivan varmasti turvassa, mutta tuolla on ihmisiä ja miljoona kiloa tavaraa mitä pitäisi saada liikuteltua.

Noin se vain menee isoissa uudistuksissa, lopetatteko nyt myös BA:n käytön (ainoa terminaalia käyttävä yhtiö), jos niiden lentokoneetkin alkavat vaikka putoilla?
 

wilco

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK,LiPu
Noin se vain menee isoissa uudistuksissa, lopetatteko nyt myös BA:n käytön (ainoa terminaalia käyttävä yhtiö), jos niiden lentokoneetkin alkavat vaikka putoilla?

Oletettavasti ainakin juuri koneen kyydissä olleet matkustajat lopettavat kyseisen yhtiön käytön.

Sama kuin tässä pankkijutussa. He tuntevat sen hetkiset vaikeudet konkreettisimmin.

Että silleen...
 

Vinyl

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aravirran kovuus
Noin se vain menee isoissa uudistuksissa, lopetatteko nyt myös BA:n käytön (ainoa terminaalia käyttävä yhtiö), jos niiden lentokoneetkin alkavat vaikka putoilla?

No jos ihan hitusen jatketaan tuota OT:ta, niin aivan varmasti lopetan BA:lla matkustamisen jos niiden koneet eivät pysy ilmassa.

Frendeiltä tuossa juuri kyselin niin yhdellä ollut jotain ongelmia uudistuksen jälkeen. Vituttaahan se tietty jos omalle kohdalle osuu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös