Sami Helenius - Seitsemäs Puolustaja kirjan infoketju

  • 49 676
  • 348

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Viestin lähetti bitnir
Kirja ostettu, luettu. Ainoa miinus kirjalle lyhyydestä. Hinnastakin nurisisin, jos en tietäisi, mitä tuollaisen kirjan julkaisusta jää tekijälle käteen.

Lyhyt, heh, vertailin huvikseen tuota kirjaa ja paria muuta suomalaisen kiekkoilijan/urheilijan kirjaa keskenään. Kun tossa ei ole isoja hienoja värikuvia tms. mutta kiltisti tekstiä selviytyi oma rakas kirjani voittajaksi - tekstiä oli eniten.

Juu, kirjakaupat vetäsevät välistä oman siivunsa kirjojen hinnoista (melkein 50%), lisäksi kuvien julkaisu on aika kallista (100e-160e/kpl). Tekijälle/tekijöille jää noin suurinpiirtein painoksen verran olutpulloja mikäli painos myydään loppuun ;) Kartano tais jäädä haaveeksi tällä erää...


Playmaker
pari pientä ristiriitaa osui silmään (ei tullut merkittyä enkä nyt muista), joissa selvästi huomasi toisen virkkeen olleen Samin suusta ja toisen Suutarin kynästä.

Virheitä ja epäkohtia on jonkin verran, muutama "muiden pelaajien kommentti" loppuu liian aikaisin ja mukautuu tekstissä jälleen "Samin puheeksi", hämää itseäni ainakin aivan pirusti. Lisäksi muutamat asiavirheet (joita tapahtuu helposti klo 03-08 yöllä pienessä pöhnässä kirjoittaessa) harmittavat, edellämainittu Frank Bialowas juttu esimerkiksi, siellähän PITI lukea että 'ensimmäisessä tappelussaan nhl:ssä bialowas tappeli tony twistin kanssa" tms. blaa blaa seliseli nyyh nyyh.

Viestin lähetti SaiPa2000
Sait tuosta lauluesityksestä kehuja aina kustantajalta asti :)

Hmm...hmm.... Suosikkijoukkue PuHu? Hmm...hmm.... *aivot raksuttaa*

Onks kukaan Jatkoaikalaisista muuten nähnyt Mervi Tapolaa livenä?

Helsingissä taiteiden yönä kirjailija aikoo ainakin olla humalassa kun haastatteluhetki koittaa. Oletko Sinäkin?
 

Tormentori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eli herätellään nyt vähän tätäkin ketjua: ensviikolla siis luvassa faktaa ja fiktiota helsingissä. Kirja on kuulemani mukaan myynyt yllättävän hyvin ja kirjan lukeneena en tätä ihmettele. Kirjailijalle ja heleniukselle on allekirjoittaneella muutama kiperä kysymys..
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Viestin lähetti Tormentori
Eli herätellään nyt vähän tätäkin ketjua: ensviikolla siis luvassa faktaa ja fiktiota helsingissä. Kirja on kuulemani mukaan myynyt yllättävän hyvin ja kirjan lukeneena en tätä ihmettele. Kirjailijalle ja heleniukselle on allekirjoittaneella muutama kiperä kysymys..

Faktaa ja fiktiota? Mähän puhun vain paskaa, eli vastaus on fiktiota.

Kirjako myyny hyvin? NÄIN VOI SANOA JOO MUTTA EI NÄY MUN ELINTASOSSA, HÄHÄHÄHÄHÄ! Ei pääse nousemaan huppuun nii.

Ai kiperä kysymys? SINULTA? Ei varmasti onnistu, mä pistän 100-0 takaisin.

Mitä tämä on, että kuulemma päämajasta käsin on kehoitettu häiriköimään nöyrää ja rumaa punkkaria joka laittoi aakkosia eri järjestykseen ja teki pienen ja vaatimattoman kiekkokirjan. MITÄ TÄMÄ ON? Millä oikeudella minulle luodaan paineita, hä? Ei varmana tule jatko osaa vaikka saisin sata vauhdikasta ja hengenvaarallista kyytiä akselilla helsinki-tampere.... isältä tai tyttäreltä. Nii että terveisiä 'iskälle' ja 'painajaiselle', ootte ihania <3.

Oliks täs muuta?
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Onko näitä jopa hurmoshenkiseksi luonnehdittuja tilaisuuksia tiedossa useampi Helsingissä? Nyt näyttää pahalta tuon torstain suhteen allekirjoittaneen osalta...
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Syyskuussa olemme - vielä määrittelemättömänä päivänä/päivinä - Helsingin Akateemisessa Kirjakaupassa.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Viestin lähetti Cairns
Onks kukaan Jatkoaikalaisista muuten nähnyt Mervi Tapolaa livenä?

En tiedä miten tää liittyy mihinkään, mutta nähty on tossa noin vuosi sitten ja sanotaanko, että ei ollu kyllä kaunista katseltavaa.

-ipa rules
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Toivuttuani 2.9. olevista syntymäpäivistäni järjestän perjantaina 3.9.2004 klo 19:00 eteenpäin kaukana sivistyksestä Helsingissä Sörnäisten kaupunginosassa megapippalot.

Kahdeksan ensimmäistä yksityisviestitse ilmoittautunutta pääsevät suureen tapahtumaan, jossa katsomme oluen ja muiden alkoholipitoisten tuotteiden voimalla 2h pituisen nauhan Sami Heleniuksen urasta. Nauhalla on maaleja 0kpl, tappeluita 62kpl. Matka jatkuu 10min matkan päähän Alppilan sydämeen Ravintola Weeruskaan, joka ilahduttaa meitä ilmaisella biljardilla sekä halvalla viinalla & hyvällä ruualla (kaksi jälkimmäistä maksullisia).
 

Animal

Jäsen
Viestin lähetti Cairns

... jossa katsomme oluen ja muiden alkoholipitoisten tuotteiden voimalla 2h pituisen nauhan Sami Heleniuksen urasta. Nauhalla on maaleja 0kpl, tappeluita 62kpl...

Siinähän onkin sulle seuraava homma! Välppäät tuon kirjan jälkeen Helniuksen urasta kertovan DVD:n...
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Viestin lähetti Animal
Siinähän onkin sulle seuraava homma! Välppäät tuon kirjan jälkeen Helniuksen urasta kertovan DVD:n...

Muuten kyllä, mutta videomateriaalin käyttö voisi koitua turhan kalliiksi.
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Lupauduin radiohaastatteluun Samin kanssa... katsoin ohjelmatietoja ja...

YleX
Torstaina 26.8.
9.15 Vieraana goonitutkija-jääkiekkokirjailija Jukka Suutari. "Sami Helenius-Seitsemäs puolustaja" -kirja juuri kauppoihin.


..pitäis kai tehdä väitöskirja :D
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
Nyt tarvisi vain tietää mitä goonitutkija käytännössä tekee? Cairns?
 

pygmalion

Jäsen
Viestin lähetti secord
Nyt tarvisi vain tietää mitä goonitutkija käytännössä tekee? Cairns?

Tämä on helppo. Ottaa tietysti lukua ykkösellä aina, kun sattuu oikea gooni kohdalle. Siinä sitä on empiiristä tutkimusta raadollisimmillaan.
 

Ferris

Jäsen
Ylex-aamun omalla sivulla pistetään vielä paremmaksi:

TULEVIA VIERAITA:

To 26.8 klo 9.10

Vieraana lätkätutkija Jukka Suutari.
Hän on tutustunut Pohjois-Amerikan jääkiekkomaailmaan, ja tehnyt kirjan jääkiekkoilija Sami Heleniuksesta. Jukka Suutari kertoo ja tietää kaiken "pahamaineisesta goonikulttuurista".
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Iishk! Jukka tietää kaiken! Ja ihan oman äimistelysi jatkeeksi vinkki: on sitä turhemmistakin aiheista väikkäri väännetty :)
 

Lawless

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Vai että oikein lätkä/goonitutkija! Tuohan kuulostaa hyvältä ammatilta. Hyvä Jukka, noin sitä pitää! :)

Pitänee muuten minunkin hankkia tuo kirja. On muuten tullut pari kertaa juteltua Samin kanssa Järvenpään yöelämässä, kun on siellä päin tullut käytyä. Vaikutti aika isolta, mutta reilulta jätkältä. Georges Laraqueta tuntui kovasti kehuvan, sanoi ettei sille mahda mitään.

Offtopic:
Jännä paikka tuo Järvenpää muuten, pari viikkoa sitten tuli itse Vellu Kautonen vastaan. Vaikuttaa kuulemma St. Louisin organisaatiossa kykyjenetsintähommissa itse isoherra Kekäläisen alaisuudessa.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
No niin, huomenna vihdoin on sitten se suuri päivä taitokiekon ystäville Suomalaisessa. Toivottavasti äijät todella on siellä paikalla klo 21, muuten vedän herneen nenään, jos joudun lähtemään turhaan pissisten kansoittamille taiteiden yök-kaduille... Perkele.
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Joo joo ollaan ollaan, mä oon sit varmaan pleksit mutta eihän se haittaa varmaan ketään?

BigRedBob & pissikset olis kyllä huikea näky :D
 

Pleksi(t)

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Viestin lähetti Cairns
Joo joo ollaan ollaan, mä oon sit varmaan pleksit mutta eihän se haittaa varmaan ketään?

No jaa... Olenko mä sen aikaa sitten sä vai? Vai enkö ole ollenkaan? Vai ollaanko me yksi ja sama?

Muut saattaa tosin vähän pettyä jos minä sinne tulen, enhän ole vielä lukenut kyseistä kirjaakaan. Mutta kai se nyt yksi keikka aina menee. Laulamaan en tosin ala...
 

MrFrost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät
Tänään olisi tarkoitus tehdä invaasio pissisten keskelle taiteiden yöhön. Tosin autolla tuskin uskaltaa lähteä, kun viimeksi siitä torturoitiin peili kalliossa, kun sattui vielä silloin olemaan iso kärppätarra takaikkunassa :(

Mihin aikaan BigRedBob(by Ewing :P ) ajatteli olla paikalla? Entäs Tormentori? Voitas törmäillä jossain?

-T
 

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Viestin lähetti Cairns
Joo joo ollaan ollaan, mä oon sit varmaan pleksit mutta eihän se haittaa varmaan ketään?

Kello 21 vaiko 20 ? Jossain mainoksessa olin näkeväni tuon kellonajan 20:00. Missä tarkkaan ottaen olette Akateemisessa?
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Viestin lähetti Gags
Kello 21 vaiko 20 ? Jossain mainoksessa olin näkeväni tuon kellonajan 20:00. Missä tarkkaan ottaen olette Akateemisessa?

Kyllä, Suutari on tänään suomalaisessa klo 20. Hänet tunnistaa, kun etsii Jörn Donnerin näköistä miestä. Pyytäkää rohkeasti nimikirjoitusta kirjaan "7. puolustaja".
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Re: Suutari YleX:ssä

Viestin lähetti trumppa
Herra Suutari on kohta haastateltavana YleX-kanavalla. Kuunelkaahan pois...
Kertokaapa nyt joku mitä haastattelussa oli. Tai ehkä Cairns itse raportoi...
 

Cairns

Jäsen
Suosikkijoukkue
Miesten ringettemaajoukkue
Re: Re: Suutari YleX:ssä

Viestin lähetti Nikke
Kertokaapa nyt joku mitä haastattelussa oli. Tai ehkä Cairns itse raportoi...

Matti & Mervi!! Joo, oli oli!!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös