Samalta kuulostavat laulut

  • 122 148
  • 371

Da-Capo

Jäsen
Mulle tulee mieleen suht helpot kappaleet, mutta kokeillaan nyt niitäkin.

Hausmylly - Älä sano huomisesta: https://www.youtube.com/watch?v=oaAW-8w0d2A
Back Street Boys - Drowning: https://www.youtube.com/watch?v=GZXHBgjQjNM

Ei nämäkään. Drowning ehkä paras haku tähän mennessä. Puoli vuotta (tuon firetriben levyn ilmestymisestä saakka) olen kavereiden kanssa tätä pohtinut ja mysteeri on edelleen. Jokainen pitää helvetin tuttuna, mutta ei löydy biisi ei. Siksi pitää jo koittaa laajempaa apua saada. Menee kohta yöunet.
 

Baldrick

Jäsen
Kari Tyni tänä ja viime vuonna.
 
Ei nämäkään. Drowning ehkä paras haku tähän mennessä. Puoli vuotta (tuon firetriben levyn ilmestymisestä saakka) olen kavereiden kanssa tätä pohtinut ja mysteeri on edelleen. Jokainen pitää helvetin tuttuna, mutta ei löydy biisi ei. Siksi pitää jo koittaa laajempaa apua saada. Menee kohta yöunet.
No eihän se mikään plagiaatti välttämättä ole, muutamalla soinnulla kun tehdään miljoonia biisejä niin väkisinhän niihin samoja kulkuja ja harmonioita tulee. Mulle tuli linkittämästäsi biisistä ensinnä mieleen tämä VIRSI: https://www.youtube.com/watch?v=_IBzyE-FWEo&t=1m1s
 

Da-Capo

Jäsen
No eihän se mikään plagiaatti välttämättä ole, muutamalla soinnulla kun tehdään miljoonia biisejä niin väkisinhän niihin samoja kulkuja ja harmonioita tulee. Mulle tuli linkittämästäsi biisistä ensinnä mieleen tämä VIRSI: https://www.youtube.com/watch?v=_IBzyE-FWEo&t=1m1s
Kyllä sointukulkuja varmasti tulee samoja helposti, mutta haen nimenomaan samaa laulumelodiaa kyseisestä kohdasta. Btw, kiitoksia ehdotuksista, kun jaksatte niitä laitella, vielä ei ole kuitenkaan tuska helpottanut.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Tuleeko kellään muulla Wiskarin biisin säkeistön soinnuista mieleen "Tervetuloa länteen Andrej" (en muista alkuperäistä esittäjää) tähän hätää?
Vilperin Perikunta ja tuo kyseinen biisi tietty käännös Men at Workin Down Underista.

En kyllä tuosta biisistä löytänyt juurikaan yhtymäkohtia tuohon mainitsemaasi kappaleeseen, mutta Leevi and the Leavingilstä tuo tyyli lauluineen kaikkineen tosiaan muistutti varsin paljon.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Yanni - One Man's Dream

Nobuo Uematsu - Prologue (Lost Odyssey)

Toki varsin simppeli melodia sinänsä, että tuollaisen voi keksiä kuulematta alkuperäistäkin, mutta varsin lähellä ovat toisiaan kuitenkin... joten herää epäilys, että Japanin "John Williams" on saattanut kuulla tuon sävellyksen ja jäänyt alitajuntaan kummittelemaan.

Muutenkin luulen, että osassa tapauksia on käynyt juuri niin, että joku on ohi mennen kuullut melodian jossain ja se on jäänyt pyörimään alitajuntaan ja sävellyshetkellä kuvittelee keksineensä itse sen sävelmän.
 

Schadowan

Jäsen
PMMP:n lautturin kertosäkeen alun melodianpätkä on näemmä kelvannut aika moneen biisiin:
Coldplay - Paradise, viulut siellä introssa vetävät saman tuon tyditiidididyyy kuvion heti kärkeen.
Haloo Helsinki - Kuussa Tuulee.. tässä vedetään ihan ronskisti myös sama kuvio, vähän jopa pidemmälle.
Pariisin Kevät - Kesäyö, kitarasoolon alussa vähän samaa melodiapätkää, tosin vain parin tahdin verran.

Ihan hyviä biisejä kaikki, ei siinä.

Tänään kuulin Jonne Aaronin uuden(?) biisin radiossa, jossa oli samantyylinen laskeva kertsimelodia kuin Anssi Kelan Rock-Unelmassa. Jonnen biisi ei ollut kyllä kovin onnistunut.
 

Schadowan

Jäsen
Vilperin Perikunta ja tuo kyseinen biisi tietty käännös Men at Workin Down Underista.

En kyllä tuosta biisistä löytänyt juurikaan yhtymäkohtia tuohon mainitsemaasi kappaleeseen, mutta Leevi and the Leavingilstä tuo tyyli lauluineen kaikkineen tosiaan muistutti varsin paljon.

Sirpa-biisissä on haettu aika selkeästi Elina, mitä mä teen-biisin fiilistä, tarinaa ja vähän ne melodiatkin muistuttavat toisiaan. Vähän siellä Turkmenialainen tyttöystäväkin näkyy versessä. Eli aika selkeä kumarrus Göstan suuntaan tuo Sirpa, noin yleisesti sanottuna.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Vilperin Perikunta ja tuo kyseinen biisi tietty käännös Men at Workin Down Underista.
Ja kuten kaikki tietävät, ko. biiisistä tuli ihan oikeusjuttu, koska siinä on "lainattu" vanhaa lastenlaulua nimeltään Kookaburra.
 
Suosikkijoukkue
Newcastle United, Duane Allman, LP-levyt
Eilen tuli teemalta mainion dokkarin ensimmäinen osa missä Dave Grohl kävi chicagossa kuuluisassa studiossa nauhoittamassa Foo Fightersille kappaleen, jossa soitti myös Cheap Trickin Rick Nielsen. Kappale oli varsin mainio mutta yhdessä kohtaa vetivät suoraan Dion Holy Diveria. Oli niin suora kopio kuin vaan voi olla.
 

Captain Slow

Jäsen
Suosikkijoukkue
KR69, K11ng Perrin, Bratislavan mm-miehistö 2019
Suosikkijoukkue
MacKinnon & Rantanen
En tiedä onko näitä täällä mainittu, mutta tässä pari mitä korvan takana on :
Slayer - Spirit In Black / BFMV - Waking The Demon <---- Tuossa siis Slayerin biisi on vielä nopeutettu saman tahtiin, kuin BFMV:n versio.

New Metallica VS. Old Metallica <---- Tuossa aika paljon hauskoja samankaltaisuuksia. Tarkoituksella vai vahingossa, ken tietää. Kyseisiä videoita taisi olla samalta käyttäjältä peräti neljä kappaletta.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kuuntelin tuossa pitkät pätkät ryssäpoppia. Jokainen biisi on samanlainen ja kertoo samasta asiasta eli rakkaudesta ja sen sellaisista jutuista. Ymmärrän venäjää auttavasti ja taatusti hyvä, että ei tiedä sen enempää mistä noissa lauletaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös