Sam Jardine HIFK:hon

  • 58 676
  • 385

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Itselle tulee huonot vibat nimestä. Olin kauan, kauan sitten Playa Del Inglesissä. Heti ekana iltana saapuessa humalluin vahvasti. Yöllä palasin hotellille, enkä löytänyt avainta ja pyysin respan tytöltä uutta.

Hän kertoi että nimeäni ei ole hotellin asukkaissa. Hämmennyin, koska olin jo ollut huoneessani. Tunnin istuin aulassa ja mietin että mitä voi olla tapahtunut. Menin kolmannen kerran tiskille selvittämään asiaa, ja mainitsin hotellin nimen. Tyttö katsoi minua silmiin, ja kertoi että hotellini on kadun toisella puolen.

Hotellin nimi oli Jardin Tropical. Huono enne, olemme kusessa.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Pelkästään tilastoskouttauksella olen äärimmäisen pettynyt tähän hankintaan. Hieman isompaa kalaa odottelin. Jopa Dehnerillä oli aiempia näyttöjä liigatasolta ja ihan kelpostatsit DEL:stä. Kouleskin tuli tänne sentään AHL-pelaajana. Tätä kaveriako tässä on koko syyskausi venattu? En ole edes ikinä kuullut tuollaista kirjainyhdistelmää kuin ICEHL, joka siis on se sarja, josta kyseinen pelaaja meille rekryttiin.

Lisäksi tässä on viime aikoina pakkimarkkinoilla liikahdellut mm. Rindelliä ja Lofquistia, joten ei tässä nyt ihan markkinoiden tyhjyyteenkään voi vedota. Jotenkin ajattelin, että nämä "otettiin kun halvalla saatiin"-kokeilut olisivat olleet jo taakse jäänyttä elämää.

En minäkään hurraata tässä huutele, mutta Salmelainen ei kai missään ole sanonut, että tämä olisi The Pakki, jota on etsitty, mutta samalla varmasti tämä halpuus on ollut iso tekijä.

Ihan varmasti on nuo uusien kokoontumisrajoitusten uhka vaikuttanut budjettiin. Meillä otettiin aika paljon takkiin viime kaudesta ja Valtanen ei tule jättämään seuraajalleen mitään romahdusvaarassa olevaa kassaa. IFK on vielä alle budjetoidun 6000 katsojan keskiarvon ja jos pandemia pahenee ja kevääksi tulee isompia rajoituksia niin otetaan taas tappiota.

Siirtorajaan on vielä pari kuukautta aikaa ja samalla myös Auvitun, Kotkansalon, Schmaltzin ja Lyytisen mahdollisuus näyttää, että tarvitaanko meidän enää ryöstökalastaa kiekollista pakkia pleijareiden ulkopuolelle jäävästä seurasta.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
FARSSI
En minäkään hurraata tässä huutele, mutta Salmelainen ei kai missään ole sanonut, että tämä olisi The Pakki, jota on etsitty, mutta samalla varmasti tämä halpuus on ollut iso tekijä.

Ihan varmasti on nuo uusien kokoontumisrajoitusten uhka vaikuttanut budjettiin. Meillä otettiin aika paljon takkiin viime kaudesta ja Valtanen ei tule jättämään seuraajalleen mitään romahdusvaarassa olevaa kassaa. IFK on vielä alle budjetoidun 6000 katsojan keskiarvon ja jos pandemia pahenee ja kevääksi tulee isompia rajoituksia niin otetaan taas tappiota.

Siirtorajaan on vielä pari kuukautta aikaa ja samalla myös Auvitun, Kotkansalon, Schmaltzin ja Lyytisen mahdollisuus näyttää, että tarvitaanko meidän enää ryöstökalastaa kiekollista pakkia pleijareiden ulkopuolelle jäävästä seurasta.

Ymmärrän pointin, mutta yhteenhitsaantuvuuden ja pelisysteemin sisäänajon näkövinkkelistä on valtaisa merkitys, että onko rosteri valmis nyt vai vasta siirtorajan kynnyksellä. Pakkitarvetta ei kai kukaan voi kiistää kun siellä on ottelusta toiseen hyökkääjät vedelleet pakin tontilla enkä ymmärrä pointtia miksi hankkia tällainen totaalinen arpa kun alakerta huutaa nimenomaan ykköskorin kiekollista osaamista.

Jos täytettä pitää saada rosteriin sen verran, että saadaan hyökkääjät hyökkääjiksi, niin itse olisin nostanut vaikkapa Robert Von Gerdtenin A-junnuista edariin.

Olen kritisoinut vastaavan tyylisiä hankintoja vastaavin perustein aiemminkin kun niitä on tehty, vaikkapa em. Dehnerin ja Koulesin kohdalla, ja harvoinpa kritiikki on aiheettomaksi osoittautunut.

Tämä ei ole myöskään mitään Anti-Tobias -kerhon puheenjohtajan avautumista, sillä kuluvalla kaudella olen antanut vain ja ainoastaan positiivista kommenttia niin pelaaja- kuin valmennusmateriaaliinkin liittyen. Isossa kuvassa Tobias on suoriutunut parin viime kauden ajan varsin erinomaisella tasolla ja sitä paremmalla syyllä tällainen kauneusvirhe häiritsee.
 
Viimeksi muokattu:

kypärä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itselle tulee huonot vibat nimestä. Olin kauan, kauan sitten Playa Del Inglesissä. Heti ekana iltana saapuessa humalluin vahvasti. Yöllä palasin hotellille, enkä löytänyt avainta ja pyysin respan tytöltä uutta.

Hän kertoi että nimeäni ei ole hotellin asukkaissa. Hämmennyin, koska olin jo ollut huoneessani. Tunnin istuin aulassa ja mietin että mitä voi olla tapahtunut. Menin kolmannen kerran tiskille selvittämään asiaa, ja mainitsin hotellin nimen. Tyttö katsoi minua silmiin, ja kertoi että hotellini on kadun toisella puolen.

Hotellin nimi oli Jardin Tropical. Huono enne, olemme kusessa.
Ilman Hotelli Jardiniahan olisit aiheuttanut itsellesi enemmän pahaa, mahdollisesti jopa pysyviä ikäviä seurauksia. Nyt Jardin toimi turvasatamanasi, josta sinun on kiittäminen eikä suinkaan saada huonoja vibroja. Voisit laittaa jatkossa käyttämiesi hotellien nimilistat tänne, niin spekuloinnit tulevista pelaajistakin huhusivuilla saisivat aivan uutta potkua. Toisaalta muut voisivat tehdä listan, mihin hotelleihin et ainakaan saa mennä.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
En usko että enää tulee uusia pakkeja jengiin. Veikkaan että Kotkansalon taso on yksi mitä on seurattu ja todettu se sellaiseksi, että on hankittu yleispakki. Jos Jardine pelaa hyvin maalinedustat ja on kova vääntäjä mutta pystyy pelaamaan myös hyvää perus hyökkäysalueen peliä, niin hän varmasti on hyvä vahvistus kokonaisuutta ajatellen. JS, Auvitu ja Kotkansalo ovat pelanneet kiekollisesti hyvin mutta Motin ainut top 4 puolustava pakki. Jos Jardinella on enemmän annettavaa kuin Ahosella ja Karjalaisella, niin hyvä hankinta. Voihan meillä olla myös tilanne, että Motin ja Karjalainen puuttuvat ja Jardine tuo tätä kautta leveyttä ja syvyyttä.

Luulen että on laskettu, että Lyytinen kuntoutuessaan pystyy pelaamaan ok tasolla ja meillä olisi hyökkääviä pakkeja;

Lyytinen, Auvitu, JS

Kahdensuunnan pakkeja;

Kotkansalo, Winberg

Puolustavia;

Motin, Jardine, Karjalainen, Ahonen

+ Luoto (Mestiksessä) ja Salin (Kolleissa)

Ehkä pystytään kasaamaan

Kotkansalo - JS
Auvitu - Motin
Jardine - Winberg
Karjalainen

Lyytisen palatessa

Kotkansalo - JS
Lyytinen - Motin
Auvitu - Jardine

Mutta aika näyttää. Uskon että on todennäköisemmin hyvä kuin huono pakki. Onhan sitä myös metskattu jo jonkin aikaa. Hymiö.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos Pena olisi vielä puikoissa, voisi epäillä, että tarkoitus oli hankkia Al Jardine vetämään kansallislaulu, mutta tulikin vahingossa sukunimikaima, joka sattuu olemaan lätkänpelaaja. Toinen vaihtoehto on tietysti, että Officella arveltiin tämän olevan Timo Silakan Amerikan-serkku. Kummin päin vain, tervetuloa Stadiin!

Play it again, Sam!
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Ymmärrän pointin, mutta yhteenhitsaantuvuuden ja pelisysteemin sisäänajon näkövinkkelistä on valtaisa merkitys, että onko rosteri valmis nyt vai vasta siirtorajan kynnyksellä. Pakkitarvetta ei kai kukaan voi kiistää kun siellä on ottelusta toiseen hyökkääjät vedelleet pakin tontilla enkä ymmärrä pointtia miksi hankkia tällainen totaalinen arpa kun alakerta huutaa nimenomaan ykköskorin kiekollista osaamista.

Jos täytettä pitää saada rosteriin sen verran, että saadaan hyökkääjät hyökkääjiksi, niin itse olisin nostanut vaikkapa Robert Von Gerdtenin A-junnuista edariin.

Olen kritisoinut vastaavan tyylisiä hankintoja vastaavin perustein aiemminkin kun niitä on tehty, vaikkapa em. Dehnerin ja Koulesin kohdalla, ja harvoinpa kritiikki on aiheettomaksi osoittautunut.

Tämä ei ole myöskään mitään Anti-Tobias -kerhon puheenjohtajan avautumista, sillä kuluvalla kaudella olen antanut vain ja ainoastaan positiivista kommenttia niin pelaaja- kuin valmennusmateriaaliinkin liittyen. Isossa kuvassa Tobias on suoriutunut parin viime kauden ajan varsin erinomaisella tasolla ja sitä paremmalla syyllä tällainen kauneusvirhe häiritsee.

Mä en ole ihan varma huutaako joukkue nimenomaan kiekollista puolustajaa... ja eihän meillä ole hyökkääjä pelannut pakkia kuin parissa pelissä koko kauden Aikana.

Ehkä nimenomaan yleispuolustaja oli se mitä etsittiin...jos Lyytisen kuntoutuminen on hyvällä mallilla, niin enemmänhän tässä ongelma on se jos joku joukosta Motin, Karjalainen tai Ahonen... kyllä Ahonen... loukkaantuisi. Meiltä puuttui Auvitu ja Karjis KooKoota vastaan ja oman pään tai oman maalinedustan puolustaminen oli ihan perseestä.

Kiekollisen pakin puutteesta taas voidaan puida tilastojen kautta.

10 pelin kuntopuntarissa ollaan pisteiden valossa 2. ja ylivoimien suhteen 1. (30,43%) ja 10 pelin aikana, mutta myös koko kautena sarjassa meillä on eniten tehtyjä maaleja.

Mutta meillä on 8. eniten päästettyjä maaleja kauden aikana.

Ja 10 pelin kuntopuntarissa meillä on 9. eniten päästettyjä maaleja. Eli vaikka ollaan kuntopuntarissa toiseksi eniten pisteitä kerännyt joukkue, niin oma pää vuotaa.

Sellaista uutta peruspakkia toi Villen peli ei kestä, niin ehkä Ville halusi kohtuullisen kiekollisen taidon omaavan kaverin (ihan hyvä syöttöpisteiden määrä viime kausilta), joka osaa myös puolustaa. Kokeneempaa versiota Winbergistä, jolle tämä kausi on varmaan lähinnä kuntoutuskausi.

Ja Tobbarihan hankkii tällä hetkellä sitä mitä Ville ja Cory haluaa alakertaan eikä mitä me fanit katsotaan sen tarpeen olevan.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos Pena olisi vielä puikoissa, voisi epäillä, että tarkoitus oli hankkia Al Jardine vetämään kansallislaulu, mutta tulikin vahingossa sukunimikaima, joka sattuu olemaan lätkänpelaaja. Toinen vaihtoehto on tietysti, että Officella arveltiin tämän olevan Timo Silakan Amerikan-serkku. Kummin päin vain, tervetuloa Stadiin!

Play it again, Sam!
Beach Boys-biisit rupesi soimaan päässä, kun luin uutisen. Wilsonin veljeksethän täällä kävi jo 80-luvulla, niin nyt sitten vielä hakuun Love.

Mistäpä sitä tietää vaikka tässä olisi uusi Halkidis, mutta statistiikoista skoutattuna ei vakuuta pätkääkään.
 

Gostisbehere

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia City of Brotherly Love
Ainut mistä olen varma että tulee pelaamaan Hifk:n paidassa useamman minuutin kuin Jeremy Dehner.. muuten kyllä täysi kysymysmerkki..
Annetaan mahdollisuus näyttää taitonsa ennen kuin ihan täysin dumataan
 

hemmo_1973

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No kuule, ihan sama tuli mieleen.
Kova ukkeli oman maalin edessä näyttää olevan.

Muutaman videopalvelusta löytyvän klipin perusteella Jardine vaikuttaa puolustajalta, joka ei tykkää alkuunkaan siitä että oman maalin eteen ajetaan ahnaasti tai että vastustaja suorittaa hieman myöhässä tulevia taklauksia. Eli hankittu ilmeisesti tuomaan lisäjämäkkyyttä oman maalin eteen ja hyvä niin.
 

topdog

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Ei nyt tilastojen perusteella mikään sateentekijä mutta annetaan kaverin näyttää kykynsä ennen kuin dumataan. Ja eihän näistä koskaan tiedä vaikka olisi kovakin seppä liigaan.
 

Vpiiroi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs,
Eiköhän tämä kaveri ole aivan samantekevä kaveri, tuli tai ei. Ei mitään merkitystä joukkueen menestykseen.
tervetuloa ja menoa kun sen aika koittaa.
 

SOF1969

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, KKV
Aika monessa klipissä näytti painavan vastustajan jäähän myllyn päätteeksi. Works for me.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Kyllä nyt jokainen ymmärtää ettei tuon profiilin pelaaja tule kiekolliseen rooliin. Tilastot varmasti kertoo juuri sen mitä sieltä tuloksellisesti on tulossa.

Mitä tulee itse hankitaan. Jos pelaa vahvuuksillaan ja osaa tasapainoilla liigan rankkujen kanssa, on erittäin hyvä ja tarpeellinen lisä.
 

-Kantor-

Jäsen
Suosikkijoukkue
FARSSI
ja eihän meillä ole hyökkääjä pelannut pakkia kuin parissa pelissä koko kauden Aikana.

IFK on lähtenyt tällä kaudella yhteensä 14 otteluun niin, että joku hyökkääjistä on löytänyt itsensä joko 7. pakin paikalta tai 3. parista. Kun takana on nyt 22 ottelua, niin tästä on helppo laskea, että kyseessä on yli puolet pelatuista otteluista. Tällaisia pelaajia ovat mm. Karvinen, Jääskä, Åsten, Väänänen, Hede, Wirtanen ja Teissala. Tämä kertoo lähinnä siitä, että puolustajia on ollut pelkästään määrällisesti aivan liian vähän.

Hyvää pohdintaa toki muuten vallitsevasta tarpeesta, joskin rohkenen kyseenalaistaa ajatusta, että ovatko Ville ja Cory toivoneet pakistoon arpaa ICEHL-liigasta. Siinä voit toki olla oikeassa, että toiveissa on ollut hyökkäävän puolustajan sijaan "allaround".
 
J

Just-Ice-Hockey

Ei kyllä hurraa-huutoja allekirjoittaneessa herätä tämä hankinta. Ensimmäinen ajatus oli, että ainoa positiivinen puoli on pelipaikka. Alkupettymys on hieman laimentunut ja, kuten kaikille muillekin uusille pelaajille, olen valmis antamaan sen parikymmentä peliä ennen kuin lopullisesti tuomitsen hitiksi tai hudiksi.

Vähän olen silti huolestunut Salmelaisen tavasta rakentaa joukkueen puolustus vuosi toisensa perään isompien tai pienempien arpojen varaan. Hyökkäykseen kyllä löytyy taattua laatua yli omien tarpeiden, mutta puolustuksen tuppaa olemaan eri tarina.

Toivottavasti fiilikset ovat positiivisemmat parinkymmenen matsin jälkeen.
 
Suosikkijoukkue
Jokipojat, HIFK, Montreal Canadiens, Liverpool.
Aika monessa klipissä näytti painavan vastustajan jäähän myllyn päätteeksi. Works for me.

Samaa katsoin itsekin tuubista. Pikaisella selailulla > 10 tappeluvideota, mutta seassa harvoja pelillisiä klippejä. Karjalainen sai hyvää stunttiseuraa, mutta onpahan ainakin heittää kaksi riskiä kaveria vaikka toverillisesti yhdessä putsaamaan maalinedustan ulkoisista häiriötekijöistä. Voi vastustajien maalivahtien ajelut ja muutkin häröilyt jäädä HIFK:n maalin edessä vähiin.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
IFK on lähtenyt tällä kaudella yhteensä 14 otteluun niin, että joku hyökkääjistä on löytänyt itsensä joko 7. pakin paikalta tai 3. parista. Kun takana on nyt 22 ottelua, niin tästä on helppo laskea, että kyseessä on yli puolet pelatuista otteluista. Tällaisia pelaajia ovat mm. Karvinen, Jääskä, Åsten, Väänänen, Hede, Wirtanen ja Teissala. Tämä kertoo lähinnä siitä, että puolustajia on ollut pelkästään määrällisesti aivan liian vähän.

Hyvää pohdintaa toki muuten vallitsevasta tarpeesta, joskin rohkenen kyseenalaistaa ajatusta, että ovatko Ville ja Cory toivoneet pakistoon arpaa ICEHL-liigasta. Siinä voit toki olla oikeassa, että toiveissa on ollut hyökkäävän puolustajan sijaan "allaround".

Missä otteluissa Åsten, Karvinen, Väänänen, Hede tai Teissala on merkattu 7. pakiksi tai edes pelanneet pakkina?

Olen nähnyt paria peliä lukuunottamatta, harjoituspelit mukaan lukien, kaikki tämän kauden IFK-pelit ja ainoat hyökkääjät, jotka on joutuneet tuuraamaan pakin paikalla on Jääskä ja Wirtanen. Olisko ollut yhteensä kolmessa pelissä.

Sekoitatkohan sä nyt siihen, että liigan sivuilla ei ole merkattuna sitä, että nuo mainitsemasi pelaajat on olleet 13.hyökkääjä? Sehän mainitaan aina IFKn sivuilla (ks. esimerkki), mutta myös C-Moren juontajan toimesta "Elis Hede on 13.hyökkääjä"

Ja onhan IFKlla ollut käytettävissään Luoto koko ajan. Se on siis ollut valinta, että on pelattu kuudella pakilla ja se on ollut jääkiekossa ihan perinnettäkin. Meillä on myös pari kertaa tippunut pakki tällin takia pois pelistä. Silloinkaan mainitsemasi hyökkääjät ei ole pelanneet puolustajana vaan peli on vedetty 5 pakilla.

Palatakseen aiheeseen eli puutarhuriin: Ihan varmasti Ville on hyväksynyt tuon kaverin. Ihan sama onko joku ICEHL- lyhennekokonaisuus. Lyhennekokonaisuuksista täällä on ihasteltu ECHLn Les Lancasteria. Lancaster ja Jardine pelasivat samaa sarjaa viime kaudella. Näitä kavereita erottaa se, että Jardine on kelvannut kirjain-lyhenteeseen AHLään enemmän.

Näitä kavereita erottaa myös se, että Lancaster tuli ECHLästä Ilveksen ykköskorin pakiksi ja meillä tämä ICEHL-ECHL-AHL-EIHL mies tulee lähtökohtaisesti 3.pariin.

Lancasterin otan esimerkiksi siksi, koska auta armias Jatkiksen huutoa jos Salmelainen olisi roudannut ECHL-miehen ykköskoriin. Ei se kirjainlyhenne mitään tee vaan ne lopulliset teot. Lancaster oli loistava haku, mutta niin voi olla Jardinekin.

Ei mun odotukset ole Jardinen suhteen kovinkaan suuret. Eikä tarvitse olla, koska eiköhän tuo Auvitu-Schmaltz, Kotkansalo-Motin ole ne meidän top-4 pakit. Niin hyvin ovat pareina pelanneet, kun ollaan oltu sarjan kuntonpuntarin kärkijoukkue. Lyytinen tulee sitten tammikuussa siihen 3.pariin hakemaan tuntumaa ja toivottavasti nousee viime kauden tasollen. Jardine kisaa siitä kutospakin paikasta Ahosen, Karjalaisen ja Winbergin kanssa. Näin sen itse näen. Hyvä, jos tästä kuoriutuu se uusi Halkidis. Otan vastaan.

Mutta tottakai mua kirpaisee se, että Kärpät sai Rindellin ja me tää kaveri. Mutta ehkä tämä oli se mitä Ville tai Cory halusi. Mistä sitä tietää. Ehkei Rindell halunnut tulla IFKhon. Jos sitä vitutti, ettei aikoinaan saanut meiltä diiliä..

 
(1)
  • Tykkää
Reactions: BOL
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös