SaiPa kaudella 2013–2014

  • 622 499
  • 1 735

fourtyone

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Nieminen ja Markkanen?

En tosin ole varma hatun sopparista.

Niemisen sopimus purettiin KHL-siirron yhteydessä, joten sen voit unohtaa. Markkasen näkisin oikein mielelläni ensi kaudella SaiPassa. Aisapariksi Andy Bernard.

Sopimusuutisia luvassa kunhan pöly kerkeää laskeutua, näin SaiPan Q&A tietää kertoa. Harmi että Löfman sekä Jekimovs vaihtavat maisemaa, korvaavat pelaajat pitäisi jostain löytää.
 

Mälkiä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilmoitetaan lähiviikkoina
Olenko ainut, jonka mielestä Markkasta ei kannattaisi hankkia ensi kaudeksi? Se on nähty mihin nämä jäähdyttelevät toskalat ja niittymäet ja muut 35+ maalivahdit pystyvät. Jos Markkanen ei koskaan olisi pelannut SaiPassa, niin tuskinpa häntä tänne haluttaisiin. Onhan ne omat pojat aina plussaa, mutta jäähdyttelijämaalivahdeille ehdoton ei täältä.
 

Samppakanki

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Olenko ainut, jonka mielestä Markkasta ei kannattaisi hankkia ensi kaudeksi? Se on nähty mihin nämä jäähdyttelevät toskalat ja niittymäet ja muut 35+ maalivahdit pystyvät. Jos Markkanen ei koskaan olisi pelannut SaiPassa, niin tuskinpa häntä tänne haluttaisiin. Onhan ne omat pojat aina plussaa, mutta jäähdyttelijämaalivahdeille ehdoton ei täältä.


Ketkä kannattaisi hankkia SaiPaan ensi kaudeksi?
 

Tpip

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, L'equip blaugrana, La Albiceleste, Raiders
Kallioniemen kommentti joukkueen vahvistamisesta voisi viitata jo pelkkään pelaajabudjetin nostoon, mutta eiköhän siellä pöytälaatikossa odota jo pari valmistakin sopimusta.

Eräälle yhteistyökumppanille oli kerrottu pelaajabudjetin nousevan ~300000e, kyllähän sillä jo joukkuetta jonkun verran kohentelee.
 

ahal

Jäsen
Olenko ainut, jonka mielestä Markkasta ei kannattaisi hankkia ensi kaudeksi? Se on nähty mihin nämä jäähdyttelevät toskalat ja niittymäet ja muut 35+ maalivahdit pystyvät. Jos Markkanen ei koskaan olisi pelannut SaiPassa, niin tuskinpa häntä tänne haluttaisiin. Onhan ne omat pojat aina plussaa, mutta jäähdyttelijämaalivahdeille ehdoton ei täältä.
Komppaan. Mielestäni SaiPa tarvitsee voittavan 1-veskarin, iältään n. 25-30, kokemusta jonkin verran mutta potentiaalia vielä kehittyä. Siis sellaisen Niemisen tapaisen kaverin. Hyvässä valmennuksessa voi aiemmin keskinkertaisestakin kaverista (tyyliin Raanta, Metsola) kasvaa luottovahti. Nuo ikämiehet tahtovat olla loukkaantumisalttiita ja pelit jäävät usein vähiin. Pelkkään nimeen en luottaisi. Kaikki veteraanit eivät ole arisulandereita.

Andy Bernardin huolisin entistä valmiimpana takaisin, mutta suostuuko ilman kisaa kakkoseksi? Tuskin. No harkkapelit ovat näytönpaikkoja. Mika Norjalla on soppari katkolla Hifkissä, ja olisi Andylle oiva pari. Norja pystyy parhaimmillaan ja terveenä pitämään hyvän tasonsa illasta toiseen. Olen itse nähnyt.

Ikänsä ja meriittiensä puolesta myös Petri Koivisto olisi kova sana, mutta ei ole tainnut pelata henkilökohtaisten syiden vuoksi missään tällä kaudella. Pelaako enää vastakaan? Tappara-lähtöinen Harri Säteri on puskenut pari kautta AHL:ää. Olisikohan aika hakea vauhtia kotimaasta? Tässä jokunen vaihtoehto nykyparille. Ja voihan olla, että Ulle palaa itseluottamusta uhkuen takaisin Kisapuistoon...
 

Ferris

Jäsen
Andy Bernardin huolisin entistä valmiimpana takaisin, mutta suostuuko ilman kisaa kakkoseksi? Tuskin. No harkkapelit ovat näytönpaikkoja. Mika Norjalla on soppari katkolla Hifkissä, ja olisi Andylle oiva pari. Norja pystyy parhaimmillaan ja terveenä pitämään hyvän tasonsa illasta toiseen. Olen itse nähnyt.

Ikänsä ja meriittiensä puolesta myös Petri Koivisto olisi kova sana, mutta ei ole tainnut pelata henkilökohtaisten syiden vuoksi missään tällä kaudella. Pelaako enää vastakaan? Tappara-lähtöinen Harri Säteri on puskenut pari kautta AHL:ää. Olisikohan aika hakea vauhtia kotimaasta? Tässä jokunen vaihtoehto nykyparille. Ja voihan olla, että Ulle palaa itseluottamusta uhkuen takaisin Kisapuistoon...

Bernard tuntuisi loogiselta vaihtoehdolta toiseksi ensi kauden maalivahdeista, mikäli ei siltoja polteltu edelllisen käynnin aikana? Jos Bernard on toinen veska, niin silloin mielestäni Norjat pitää unohtaa, koska toisen veskarin täytyy olla kokeneempi kaveri kyllä. Muuten mennään liian riskillä.

Säteri voisi olla hyvä haku, koska soppari menossa umpeen. Toisaalta en tiedä onko kenties jatkoa tulossa San Josen suunnalta (onko nuorempia prospekteja tyrkyllä farmiin), aika tasapäin on tällä kaudella AHL-joukkueessaan toisen veskan kanssa pelit pelannut.

Toinen suomalaisveskari, jolla näyttäisi sopimus olevan katkolla on Jussi Rynnäs. Hänenkään tilanteestaan Toronton organisaatiossa en osaa mitään sanoa.

Ylläolevat jannut ovat ehkä kuitenkin sen tason kavereita, että SaiPa ei olisi ykkösvaihtoehto heille jos Suomeen ovat palaamassa.

Muille pelipaikoille harkitsisin uusiksi kavereiksi esim. seuraavia pelureita:

- Kalle Kaijomaa
- Jyri Niemi
- Sami Sandell

Kaikkia jannuja yhdistää ymmärrykseni mukaan taipumus/kyky fyysiseen pelaamiseen yhdistettynä vähintään kohtuullisiin kiekollisiin taitoihin. Tätä yhdistelmää tämän vuoden joukkuekin mielestäni paljon kaipasi. Erityisesti Kaijomaassa näkisin todellisen kulmakiven ensi kauden puolustukseen.


------------------------

Nykyisistä pelureista Salcidon sopparia harkitsisin kyllä todella tarkkaan. Mies oli loppukaudesta todella sukka omassa päässä eikä mielestäni ollut kovinkaan edukseen HIFK-sarjassakaan. Tänäänkin katseli (tai ei edes katsellut) avopaikalta kun oma jannunsa iski maalinkulmalta tyhjiin. Todella paljon luokattomia avauksia nähdään Salcidon lavasta kiekolliseksi pakiksi. Hyökkäysalueella on parhaimmillaan kyllä viekas, mutta kompensoiko se tarpeeksi sitä että on toisessa päädyssä todella heikko sekä puolustamisessa että avauksissa? Ehkä Salcidolle sopisi paremmin pelipaikka kakkosparissa ilman av-minuutteja...
 

Tuen Vety

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lätkä Lentää Oy
Andy Bernard voi nyt näyttää karsinnoissa miten kiekot jää hanskaa vähän kovempivauhtisissa koitoksissa. Vaikka Mestiksessä torjuntaprosentti olikin kova, niin tippuuko taso sen 10 prosenttiyksikköä kun Lekin tilalla vastaan tuleekin Ilves.

Jussi Markkaselle nyt ja aina: Mene takaisin sinne Jokereihin. (Ja kyllä, tiedän ettei seuran osakkeiden omistaminen velvoita tulla firmaan duuniin.)

Jussi Rynnäs on pataosion mukaan hinnoitellut itsensä pois Ässien ensi kauden maalivahtikuvioista. Tuskin siis meidän massit riittää ja onko hinta/laatukaan kohdallaan?

Miulla on ihan täysi luotto Tuomenoksa-Kallioniemi pakkipariin, joka hoitaa meille potentiaalisen ykkösveskan ensi kaudelle.
 

Wagneri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki tulevat mestarit
Minkälaisia huhuja Löfmannista on kuulunu Lappeenrannan suunnalla? Oliko jossain vaiheessa yhdistetty Jyväskylään, vai muistanko väärin?
 

koutsiman

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Hokki, Man Utd
Olenko ainut, jonka mielestä Markkasta ei kannattaisi hankkia ensi kaudeksi? Se on nähty mihin nämä jäähdyttelevät toskalat ja niittymäet ja muut 35+ maalivahdit pystyvät. Jos Markkanen ei koskaan olisi pelannut SaiPassa, niin tuskinpa häntä tänne haluttaisiin. Onhan ne omat pojat aina plussaa, mutta jäähdyttelijämaalivahdeille ehdoton ei täältä.

Riippuu paljonko Markkanen vaatii liksaa, ei kai hän kuitenkaan ilmaiseksi tule vaikka onkin osaomistaja.

Mutta joku kunnon mokke on saatava ykköseksi, ei mitään Wiikmaneja tai Toivosia.

Itse olen sitä mieltä, että jos Niemistä ei olisi myyty niin oltaisiin oltu 4:n sakissa. Toki varmaksi sitä ei voi sanoa. Niemisen myynti ratkaisi tämän kauden päättymisen tähän - tää on vaan mun mielipide.
 

Marre

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, (HIFK)
Itse olen sitä mieltä, että jos Niemistä ei olisi myyty niin oltaisiin oltu 4:n sakissa. Toki varmaksi sitä ei voi sanoa. Niemisen myynti ratkaisi tämän kauden päättymisen tähän - tää on vaan mun mielipide.

Toisaalta kun Niemistä myymään alettiin oltiin sukeltamassa kovaa vauhtia ulos sääleistä. Jos Nieminen olisi eilen tai perjantaina ollut maalissa (ja alkukauden tasollaan, hänkään ei siinä pahimmassa syöksykierteessä varsinaisesti loistanut), niin toki olisi puolivälieriin menty. Niistä tosin tuskin eteenpäin ja tosiaan hieman epäilen, että SaiPan kesäloma olisi alkanut jo viime tiistaina, jos Niemistä ei olisi myyty ja Morania saatu tilalle.

Ensi kaudella näkisin Markkasen mielelläni maalissa. Muuta vastaanvan tasoista veskaa tuskin saadaan, jos häntäkään. Nieminen oli tullessaan arpa ja vaikka voittoarvaksi osoittautuikin, niin tuurillakin on rajansa. Bernard voisi olla mielenkiintoinen kakkonen, tosin en tätä mielipidettä suostu lyömään lukkoon ennen kuin nähdään, miltä näyttää Ilveksen kynsissä. Heikohko sivuttaisliike keskikokoisella vahdilla, joka sylkee paljon kiekkoja eteen (ja jotka jukuripuolustus on pystynyt hyvin hoitamaan) ei nyt varsinaisesti kuulosta aivan parhaalta kuvaukselta SaiPa-vahdille.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Itse olen sitä mieltä, että jos Niemistä ei olisi myyty niin oltaisiin oltu 4:n sakissa. Toki varmaksi sitä ei voi sanoa. Niemisen myynti ratkaisi tämän kauden päättymisen tähän - tää on vaan mun mielipide.
Jani Nieminen pelasi viimeisen ottelunsa SaiPassa 12.1. SaiPan hävitessä HPK:lle vieraissa. Tuon ottelun jälkeen SaiPa oli voittanut yhden kahdeksasta edellisestä pelistään.

Niemisen myynti ei aiheuttanut SaiPan putoamista kärkikahinoista. Sen aiheutti materiaalireaaliteetit.
 
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ketterä, Bunch of Jerks
Bernard voisi olla mielenkiintoinen kakkonen, tosin en tätä mielipidettä suostu lyömään lukkoon ennen kuin nähdään, miltä näyttää Ilveksen kynsissä.
On tosiaan mielenkiintoista nähdä miten Bernard pärjää Ilvestä vastaan. Toivottavasti hyvin, mutta ei sentään niin hyvin että Andyn markkinahinta nousisi liikaa! Jos Andy hoitaa karsinat vakuuttavasti, niin duunia voisi olla tarjolla useammastakin seurasta. Kolppanen ja Hübl ovat hyviä mittatikkuja.

Myös Samuli Piipposen otteet Ilvestä vastaan kiinnostavat kovasti, ja toivottavasti Roope Hämäläinenkin saa peliaikaa.
 

Cream

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Jesse Niinimäki
Wiikman palaa Tampereelle ja Toivonen Jenkkeihin. Olisiko sitten Markkasen paluun aika? Toivottavasti siellä Lappeenrannassa ei liikaa lasketa Ullbegin varaan.

Wiikman menee siis Metsolan tilalle Tapparaan? Ipassa ei Miikalle ole tilaa, eikä varsinkaan tarvetta.
 

Wolves

Jäsen
Sopimusuutisia luvassa kunhan pöly kerkeää laskeutua, näin SaiPan Q&A tietää kertoa. Harmi että Löfman sekä Jekimovs vaihtavat maisemaa, korvaavat pelaajat pitäisi jostain löytää.

Löfmanistahan pyöri kahdenlaista tarinaa, toisessa mies suuntaa Jyväskylään ja toisessa jää vielä vuodeksi Lappeenrantaan. Kumpaa sitten uskoa. (Ja tähän en sitten kaipaa "Usko vaan minua" lausetta)

Jekimovsista sensijaan ei ole minkäänlaista huhua ollut liikkeellä. Mihin mies olisi suuntaamassa?
 

Jubomir

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Harmi että Löfman sekä Jekimovs vaihtavat maisemaa, korvaavat pelaajat pitäisi jostain löytää.
Jekimovsin korvaajahan löytyy jo omasta takaa, eli Piitulainen voi hypätä niihin saappaisiin. Se mitä ulkoapäin tarvitaan riippuu sitten kuinka paljon jatkajia löytyy vanhoista eli Moran, Flinck, Jokinen, Vauhkonen, Paalanen, Koivisto ja Poukkula.
 

Haske

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Jekimovsista sensijaan ei ole minkäänlaista huhua ollut liikkeellä. Mihin mies olisi suuntaamassa?

Kylillä puhutaan, että mahdollisesti Pelicansiin menisi. Mitään luotettavaa huhua ei ole kantautunut kuitenkaan ainakaan allekirjoittaneen korviin.

Onkohan mahdollisista SaiPaan tulijoista liikkunut minkäänlaisia huhuja? En ole ainakaan törmännyt vielä ainoaankaan.
 

Eleanor

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Devils
Onkohan mahdollisista SaiPaan tulijoista liikkunut minkäänlaisia huhuja? En ole ainakaan törmännyt vielä ainoaankaan.
Harri Tikkanen taitaa olla ainut kenestä olen itse lukenut jostakin.

E: Ja nyt kun muistelinkin tarkemmin, niin tämän tiedonhan luin aina luotettavalta Suomi24:n foorumilta. Tiedä vaikka olisi tottakin, mutta enpä tiedä kannattaako tuosta alkaa kohista ennenkuin mistään luotettavammalta taholta saadaan infoa.
 
Viimeksi muokattu:

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Hapan kyllä mielellään ottaisi SaiPaan takaisin. Toisi runsaasti kokemusta puolustuspäähän ja vieläpä omia kasvatteja. Jos Löfman lähtee niin osaltaan korvaisi sitä puolta.

Jotenkin närästää ajatus Löfmanin lähdöstä ja etenkin jos suunta on joku JYP:n kaltainen kotimaan jengi...
 

ahal

Jäsen
Harri Tikkanen taitaa olla ainut kenestä olen itse lukenut jostakin.
Tikkas-Harri on pelannut hyvän session kanaalin varrella, mutta nyt tähti on laskussa. Ei kuulema pärjää laitaväännöissä, eikä kiekollinen osaaminenkaan ihan huippua ole, joten Raumalla katsellaan muita vaihtoehtoja. Jos HT tekee hämäläiset eli suurella sydämellä ja kovalla asenteella pistää itseään likoon illasta toiseen, 2-3 parissa saattaa olla paikka sputnikeissa. Ykköspariin tarvitaan kovempia hemmoja. Pukan korvannee silti helposti, mutta Maalahden, Huhtasen ja Taipaluksen urakehitys saattaa puolestaan tökkiä.

Bruun pelasi kyllä loppukaudesta yleisöön menevästi ja pitäisin mukana. Riikola saisi hommata kesän aikana 10 kg lisää papua ja Jere säkillisen malttia, niin tilanne olisi syksyllä maukas. Lähiviikkoina saamme seurata vielä Piipposenkin edesottamuksia, siitä kaverista saattaa tulla vielä vaikka mitä. Pärrestä en ole enää niin innostunut, mutta kaverista saattaisi olla enemmän hyötyä esim. 3-parissa n. 15 minuutin peliajalla. Nyt tuo joukkueen kantaminen isolla peliajalla ei oikein onnistunut.

Sokerina pohjalla: mitä tekee BS?
 

lautamies

Jäsen
Suosikkijoukkue
Itäsuomalainen jääkiekko.
Salcidon varaan en aivan hirveitä laskisi, on jonkinverran epävarmaa jatkaminen.
Päivän Etelä-Saimaasta lainaus: Pidän Suomesta, Lappeenrannasta ja SaiPasta, sekä kiekosta jota täällä pelataan, mutta keskitalven pimeys on raskas, miksi sarjaa ei pelata kesällä. Vaimo ollut myös talven täällä ja pimeydestä samat ajatukset miehensä kanssa.
Joten voi olla, että Salcidon perhe saattaa siirtyä valoisammille seuduille, pienellä varauksella, "pidetään nyt pari viikkoa lomaa ja katsotaan sitten".

Ja, Harri Tikkanen ei ole minkäänlainen vastaus, jos joukkuetta aiotaan vahvistaa, parempaa on löydyttävä.
Ei minulla Tikkasta vastaan mitään ole, mutta ei hän joukkuetta millään tavalla vahvista.
 

fourtyone

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Salcidon varaan en aivan hirveitä laskisi, on jonkinverran epävarmaa jatkaminen.
...

Itse olen varsin luottavainen Salcidon jatkamisen suhteen. Mitä olen muutaman kerran herran kanssa päässyt juttelemaan, niin viihtyy vaimonsa kanssa erinomaisesti Lappeenrannassa. KHL:ssä pelaaminen ei Brianin omien sanojen mukaan kiinnosta. Uskon että jatkaa meillä, kunhan ei pyydä palkkaneuvotteluissa ihan kuuta taivaalta. Eikä Brian muutenkaan vaikuta ihmiseltä, joka juoksisi sinne mistä saa eniten palkkaa. On lisäksi erinomaisen pidetty henkilö myös joukkueen sisällä, kaukalossa sekä sen ulkopuolella.
 

atsku

Jäsen
Eikä Brian muutenkaan vaikuta ihmiseltä, joka juoksisi sinne mistä saa eniten palkkaa.

Vaikkei kovin paljon rahan perässä juoksisikaan, nykykursseilla Brian vetäisee SaiPassakin melko mukavan tilin. Jos vaikkapa hinta olisi vajaasta kaudesta 150 000e, niin tämän hetken euro/dollari kurssilla Brian saa n.200 000 taalaa. Jos hinta on lähempänä 200 000e-> n.250 000 dollaria. Ei huonosti, jos vaikkapa verrataan AHL:ssa maksettaviin liksoihin.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös