SaiPa 2003-2004

  • 63 925
  • 572
Tila
Viestiketju on suljettu.

Machulda

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
No se Naumenko ei sit tule Saimaan rannalle, joka on tietyst vähän harmi, mut se Myllys taas on erittäin kiinnostunut tulemaan tänne ja vaik sitä ei missään luekaan, ni mie epäilen et soppari on nimeä vaille valmis.
Etelä-Saimaas myös luki et asia ratkeaa luultavasti täs viikon vaihteessa. Hyvä niin !

Tuon Buströmin ottaisin meille kyl ihan mieluusti jakelemaan lättyjä Vallun lapaan. =)

Odotetaan ja toivotaan !
 

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
Tämän aamun E-S:ssa Myllys oli jo tunnustanut neuvottelevansa SaiPan kanssa.Tosin muutama muukin vaihtoehto löytyy.
Kun ajattelee, että tuskin Jamo enää ulkomaille lähtee,niin eiköhän vaihtoehdot löydy SM-liigasta.

Tässä kun liigajoukkueiden maalivahtitilanteita kelaa, niin oikeastaan ainoat realistiset on Ässät ja SaiPa.

Jutussa lukee myös että tilanne ratkeaa mahdollisesti jo viikonlopun aikana.Jännää tulee olemaan, kun Burströmkin selviää samoihin aikoihin.Tuosta Sistiksen laittamista Burström-arvailuista tuo Lukko tuntuísi sopivan yhteen.Lukko kun ilmeisesti tarvitsee sentteriä kun Akiakin yrittivät.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Viestin lähetti Bauer
Tämän aamun E-S:ssa Myllys oli jo tunnustanut neuvottelevansa SaiPan kanssa.Tosin muutama muukin vaihtoehto löytyy.
Kun ajattelee, että tuskin Jamo enää ulkomaille lähtee,niin eiköhän vaihtoehdot löydy SM-liigasta.

Tässä kun liigajoukkueiden maalivahtitilanteita kelaa, niin oikeastaan ainoat realistiset on Ässät ja SaiPa.

Kovasti oli kaupungilla huhua liikkeellä, että olis Myllyksellä jo asunto hankittu Lappeenrannasta, mut aika näyttää oliko ihan ankka vai ei...
 

Aksu

Jäsen
Viestin lähetti avatar
Kovasti oli kaupungilla huhua liikkeellä, että olis Myllyksellä jo asunto hankittu Lappeenrannasta, mut aika näyttää oliko ihan ankka vai ei...

Huhua olen kuullut asunnon etsimisestä, mutta en hankinnasta. Jos näin on niin kyseessä on joko peliuran jälkeisen ajan ratkaisu tai sitten peliuraan littyvä. Ken tietää. Jamon veri vetää Savonlinnaan, tai sitten ei.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Minun puolestani Jamo en erittäin tervetullut! Kokemusta maalivahtiosastolle tarvitaankin, kun nuori lahjakkuus sen osalta onkin jo kunnossa. Nyt tarvitaan kokenutta lahjakkuutta ja ne molemmat täydentävät toisiaan hyvin. Saadaan ehkäpä ripaus media-arvoakin SaiPaan. Onhan Myllys kuitenkin eräänl. persoona ja yksi näitä harvoja suomalaisia jääkiekon maailmanmestareita, joita toki tämän kevään jälkeen on liuta lisää... ;)
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Viestin lähetti Aksu
Huhua olen kuullut asunnon etsimisestä, mutta en hankinnasta. Jos näin on niin kyseessä on joko peliuran jälkeisen ajan ratkaisu tai sitten peliuraan littyvä. Ken tietää. Jamon veri vetää Savonlinnaan, tai sitten ei.

...juu siis voi olla ihan ankka koko juttu, näin vaan kaupungilla puhuivat, toisin kuin nutikalla, voi olla ettei jamolla mitään kämppää vielä ole, odotellaan...
 

Aksu

Jäsen
Jamon pelitasosta en ole henkilökohtaisesti kovin vakuuttunut. Jäi tästäkin vuodesta epätasainen kuva, mutta tedin mainitsemat plussat ovat merkittäviä. Kahdella nuorella veskarilla emme toista kertaa voi lähteä ja jos Kuokkasen lahjakkuuteen uskotaan seurajohdossa syvästi niin Myllyksen kokemus ja pelitaso ovat varmasti seikkoja, joista voi oppia paljon.

Lisäksi on tuo mainittu mediarvo. Hän on yksi harvoista persoonista suomen kaukaloissa. Luulisi sidosryhmien pitävän.
 

Nikke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sinivalkokeltainen
Viestin lähetti Aksu
Jamon pelitasosta en ole henkilökohtaisesti kovin vakuuttunut. Jäi tästäkin vuodesta epätasainen kuva, mutta tedin mainitsemat plussat ovat merkittäviä.

Ei ei. Mies piti kyllä tällä kaudella Bluesissa useaan otteeseen pystyssä ja pelasi mielestäni hienon kauden. Se, mikä miehen ensi kauden hintalappu on, sitä en tiedä.
 

Aksu

Jäsen
Viestin lähetti Nikke
Ei ei. Mies piti kyllä tällä kaudella Bluesissa useaan otteeseen pystyssä ja pelasi mielestäni hienon kauden. Se, mikä miehen ensi kauden hintalappu on, sitä en tiedä.

Tiedän kyllä mitä Bluesin fanit asiasta ajattelevat. Puhuinkin siitä mikä vaikutelma minulle jäi ja se on ilmeisen virheellinen kokonaisuus huomioiden.
 

Bauer

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool
Aika outoa jos Myllys on jo näin nopeasti ostamassa asuntoa täältä.Ja eikös SaiPa yleensä hommaa pelaajilleen asunnot?
 

Ronnie

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Hifk
Viestin lähetti Nikke
. Se, mikä miehen ensi kauden hintalappu on, sitä en tiedä.

Tässä on vähän sellaista odottelun meininkiä. Tuntuu, että Jamo on Kaarnan hankintalistalla ykkösenä, mikä meinaa sitä ettei muita isompia hankintoja tehdä ennen kuin tästä asiasta saadaan selvyys. SaiPan budjetilla tämä johtaa siihen, että mikäli Myllys pistää nimen paperiin niin muut tähtihankinnat saavat mitä ilmeisimmin jäädä.

Itse en turhaan Myllyksestä intoilisi. PR-arvoahan mies tuo enemmän kuin muu joukkue yhteensä, mutta maalinteko-ongelmaa ei tälläisellä hankinnalla ratkaista - vaikka kelpo mailankäyttäjä Myllys onkin.
 

aHab

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Montreal Canadiens
Viestin lähetti Ronnie
Tässä on vähän sellaista odottelun meininkiä. Tuntuu, että Jamo on Kaarnan hankintalistalla ykkösenä, mikä meinaa sitä ettei muita isompia hankintoja tehdä ennen kuin tästä asiasta saadaan selvyys. SaiPan budjetilla tämä johtaa siihen, että mikäli Myllys pistää nimen paperiin niin muut tähtihankinnat saavat mitä ilmeisimmin jäädä.

Itse en turhaan Myllyksestä intoilisi. PR-arvoahan mies tuo enemmän kuin muu joukkue yhteensä, mutta maalinteko-ongelmaa ei tälläisellä hankinnalla ratkaista - vaikka kelpo mailankäyttäjä Myllys onkin.

Nimenomaan. SaiPan ongelmia ei yksi Myllys ratkaise, päinvastoin. Puolustus on tällä hetkellä jopa kädettömämpi kuin viime kaudella. Joukkueen kahdesta ensimmäisestä ketjusta puuttuu vielä puolet. Eiköhän tuo tulos olisi ollut ihan samanlainen vaikka SaiPan maalilla olisi torjunut viime kaudella Jarmo Myllys...

Kuokkasen kannalta kokenut maalivahti kuten Myllys olisi tietty hyvä asia, mutta jos ne isot eurot meinataan käyttää maalivahdin tontille, niin kyseessä tulisi olla muuta kuin nimekäs mutta uraansa pikku hiljaa lopetteleva maalivahti.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Ronnie
SaiPan budjetilla tämä johtaa siihen, että mikäli Myllys pistää nimen paperiin niin muut tähtihankinnat saavat mitä ilmeisimmin jäädä.
Ei nyt hätäillä etukäteen. Ei sitä vielä tiedä ketä SaiPaan on tulossa ja ketä ei?
Eikä Myllyksen palkastakaan (SaiPassa?) varmaan kukaan ole tietoinen, ainakaan täällä jatkoajassa. En usko että se nyt niin suuri voi olla kuin Bluesissa, mutta toki varmasti hyvätasoinen. Luulisi että SaiPassa tajutaan muutenkin että missä ollaan menossa ja mitä tarvitaan. Tuskin sille tielle lähdetään että iso osa budjetista käytetään maalivahtiin, vaikka sitten Myllykseen. SaiPalla voi olla tarjolla miehelle muitakin etuja kuin iso tilipussi...
 

Pietari02

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mutta jos Myllys on tulossa SaiPaan en itse kyllä usko että Myllys vaatii palkkaa niin paljon ettei SaiPalla olisi varaa muihin hyviin vahvistuksiin.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Ronnie
Itse en turhaan Myllyksestä intoilisi. PR-arvoahan mies tuo enemmän kuin muu joukkue yhteensä, mutta maalinteko-ongelmaa ei tälläisellä hankinnalla ratkaista - vaikka kelpo mailankäyttäjä Myllys onkin.

Myllys olisi kyllä oiva hankinta Saipalta. Jamo toisi uskottavuutta Saipan takalinjoille, niin maagisesti hän pelasi välillä mm. Tapparaa vastaan. Myllys on myös paras Suomen ja ilmeisesti myös Euroopan kaukaloissa oleva mailankäyttäjä, joka paitsi katkoo rännikiekot, myös avaa hyökkäykset uskomattoman hyvin. Aika monta kertaa olen nähnyt Espoossa kun Jamo heittää lätyn ja tarjoilee omalle hyökkääjälle läpiajon. Jos Jokereiden Kari Lehtonen nosti joukkueensa huipulle, niin miksipä Jamo ei tekisi samaa Saipalle?
 

ElBimbo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Mielestäni SaiPan ei kannattaisi hankkia Myllystä maalilleen, vaikka saisikin hänet kohtuu hintaan. Vanhalle miehelle n. 40 laukausta/peli, mitä muuta siitä seuraa kuin nivusten paukkumista ja kiukuttelua.

SaiPan kannattaa sijoittaa vähäiset pelimerkkinsä "johtavaan" sentteriin tai puolustajaan. Kaudella 01-02 kautta pitemmän kontrahtin saaneesta Petri Kokosta ilmeisesti odotettiin johtajaa alakertaan, mutta jotenkin vaillinaiseksi kulunut kausi jäi hänenkin kohdaltaan. Jotenkin viime kaudelta jäi kaivelemaan myös Bombicin siirto. Vaikka Bombicilla oli ilmeisesti valmentajien tappelukielto, niin paremmin Vallu pelasi ennen Bombicin lähtöä kuin sen jälkeen. Jälkiviisaana voi kysyä olisiko kannattanut antaa Bombicin "muistuttaa" kaikkia Vallun virpojia ja hankkia esim. Virkkusen tilalle joku pakki.

Kaikki, jotka ovat seuranneet SaiPan otteita 80-luvun puolivälillä muistanevat, että SaiPassa pelasi NHL:ssäkin pelannut maajoukkuetähti Hannu "huoltajien paras kaveri" Kamppuri. Kamppuri ei kevättä SaiPaan tuonut, vaan SaiPa tipahti divariin. Jos SaiPaan pitää joku MM-95 pelaaja saada, niin minun ehdotus on Tero Lehterä.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti ElBimbo

Jos SaiPaan pitää joku MM-95 pelaaja saada, niin minun ehdotus on Tero Lehterä.
Tertsin suhteen minulla on sellainen mielikuva että pelaaja olisi taannoin ollut SaiPan kiikarissa jollain tapaa. Muistelisin jossain kuulleeni että Skrikon ja Lehterän välinen henkilökemia ei kuitenkaan ole ihan parasta laatuaan, eli siltä pohjalta kyseenalaistaisin Lehterän kannattavuuden...
 

Pioneer

Jäsen
Viestin lähetti ElBimbo
Mielestäni SaiPan ei kannattaisi hankkia Myllystä maalilleen, vaikka saisikin hänet kohtuu hintaan. Vanhalle miehelle n. 40 laukausta/peli, mitä muuta siitä seuraa kuin nivusten paukkumista ja kiukuttelua.

Jos SaiPaan pitää joku MM-95 pelaaja saada, niin minun ehdotus on Tero Lehterä.

En tiedä minkälainen jääkiekon tuntija on kyseessä, mutta olihan Myllys menneellä kaudella täysin eri sarjassa kuin 'never famous' Lehterä. Myllys voitti Bluesille otteluita ja jatkoi mainioita otteitaan, joita oli esittänyt Ruotsin pääsarjassa edellisinä kausina. Myllys on pitänyt itsensä lähellä maailman huippua maailmanmestaruuden jälkeen, kun taas Lehterä on hiipunut kohti loputonta yötä tasaisesti tuon yllättävän maailmanmestaruuden saavuttamisensa jälkeen.

Tero Lehterä veisi arvokasta peliaikaa SaiPan tulevaisuuden nimiltä: Kaartinen, Qvist, Yli-Torkko ja Koho. Koska Nutikka on ilmeisesti tulossa nelosketjun laitaan, olisi Lehterä mielestäni täydellinen katastrofihankinta SaiPan johdolta.
 

Murmeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Vancouver Canucks
Myllyksen suurimmat plussat verrattuna SaiPassa aiemmin pelanneisiin maalivahteihin olisivat ehdottomasti tasaisuus ja mailapeli. Duba / Kuokkanen parivaljakko oli aina arvoitus. Sattuiko maalille nyt kuuma mokke vai vaihdetaanko ajassa 2.51 tilanteessa 0-3 maalivahtia.

Myllyksen suoritustaso on tasaisuudellaan aivan eri luokkaa kuin Duban. Kuokkanenkin on varmasti paremmin latautunut niihin matseihin mitä hänen pelattavaksi tulee.

Entäs mailapeli? Myllys tuo käytännössä kolmannen puolustajan alakertaan. Duba, Kuokkanen, Markkanen, Viitakoski, Häkkinen.. täydellisen kädettömiä mailankäsittelijöitä liigatasolla SaiPassa pelatessaan. Markkasen ja Duban seikkailut antoivat Kisapuistossa useita kauhun hetkiä kotikatsojille.
 

ElBimbo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pioneer: En ainakaan yrittänyt verrata Jamoa Lehterään pelillisesti. Aikaisemmin tässä ketjussa mainittiin Myllyksen arvo SaiPalle myös pr- mielessä, niin Lehterä oli minun ns. vastaheitto (ilmeisesti epäonnistunut) kyseiseen asiaan.

Valitettavasti olen vieläkin sitä mieltä, että Myllystä SaiPan ei kannata hankkia jos se vaatii ns. "huippusatsauksia". Luottoa Kuokkaseen ja johonkin halpaan "haamuhanskaan" ja satsaus pakkiin ja/tai sentteriin.

Skrikon ja Lehterän suhteesta minulla ei ole tietoa, joten niinkuin em. Tero Lehterän nimi oli vain heitto Myllyksen pr-arvoon.
 

Ted Raikas

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Viestin lähetti Murmeli
Entäs mailapeli? Myllys tuo käytännössä kolmannen puolustajan alakertaan. Duba, Kuokkanen, Markkanen, Viitakoski, Häkkinen.. täydellisen kädettömiä mailankäsittelijöitä liigatasolla SaiPassa pelatessaan.
Ainoana poikkeuksena tuosta voisi mainita tämän loistavan Bäckströmin, jonka loistokkaita otteita ollaan nähty tässä kevään mittaan. Ukkoa ei ehkä laajemmin osattu SaiPan aikoina arvostaa tarpeeksi, mutta siinäpä vasta oli maalivahti, varmasti lahjakkaimpia SaiPassa koskaan. Bäckström osasi ja osaa mailapelin loistavasti. Jos Myllys tänne tulee, niin siltä osalta saadaan jotain samantapaista ja toivon tosiaan että Myllyksestä olisi Kuokkaselle oppi-isää tuolla osastolla.
 

avatar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aidosti Sysipaska
Viestin lähetti Ted Raikas
Ainoana poikkeuksena tuosta voisi mainita tämän loistavan Bäckströmin, jonka loistokkaita otteita ollaan nähty tässä kevään mittaan. Ukkoa ei ehkä laajemmin osattu SaiPan aikoina arvostaa tarpeeksi, mutta siinäpä vasta oli maalivahti, varmasti lahjakkaimpia SaiPassa koskaan. Bäckström osasi ja osaa mailapelin loistavasti. Jos Myllys tänne tulee, niin siltä osalta saadaan jotain samantapaista ja toivon tosiaan että Myllyksestä olisi Kuokkaselle oppi-isää tuolla osastolla.

Totta on se, että Myllys osaa tuon mailapelin ja minusta jos kyseinen mies ei liian suurta palkkaa hae, niin pitäisi ehdottomasti hankkia. Bäckströn oli todella hyvä maalivahti, olen pitänyt hänestä siitä saakka kun saipassa YHDEN kauden oli. Siis yhden. Miksi siis SaiPa ei häntä pitänyt?? Ei yksinkertaisesti rahat riittäneet, vaan Hjal... öö sori, siis AIK vei miehen. Kyllä Ile varmasti olisi miehen halunnut vielä pitää riveissä, mutta raha ratkaisi. Jamo olisi kyllä omalla tavallaan todella hyvä oppi-isä niinsanotusti Kuokkaselle, vaikka itsekin olen pitkään joskus kyseistä "vanhusta" kritisoinut. Tulkoon vaan jos on tullakseen.
 

theref

Jäsen
Itse löydän moniakin puolia tukemaan tätä Myllyksen palkkaamista eikä toisaalta mieleen tule kuin kaksi negatiivista puolta, ikä ja mahdollinen palkkapyyntö.

Mailapeli, kokemus, tasaisuus, oppi-isä Kuokkaselle, nimekäs jne jne löytyy kyllä Jamon palkkaamisen tueksi.

Itse asiassa toivoisin että Jamo SaiPaan tulisi, koska markkina-arvoltaankin mies on iästään huolimatta aika kovan luokan kaveri. SaiPa saattaisi tarvita juuri tällaista miestä.
 

Dieppe

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Itse toivon ehdottomasti Jamon saapumista Saimaan rannalle keltapaitaan. Käsitykseni mukaan miehen hintalappu on aivan asiallinen. Eihän toki tuon tason veskari ilmaiseksi pelaa, mutta uskon vakaasti hinta/laatu suhteen olevan kohdallaan. Toivottavasti viikonloppuna asia ratkeaa meidän kannalta myönteisesti.
 

Aksu

Jäsen
Viestin lähetti Murmeli

Entäs mailapeli? Myllys tuo käytännössä kolmannen puolustajan alakertaan. Duba, Kuokkanen, Markkanen, Viitakoski, Häkkinen.. täydellisen kädettömiä mailankäsittelijöitä liigatasolla SaiPassa pelatessaan. Markkasen ja Duban seikkailut antoivat Kisapuistossa useita kauhun hetkiä kotikatsojille.

Tätä on ihmetelty ja hämmästelty vuosikausia. Ilmeisesti marski on maalivahtivalmentajana niin perinteisen koulukunnan jätkä, että perustehtävä eli kiekkojen torjuminen on hänen arvostuksissaan niin suuri tekijä ettei mailapelin parantamiseen riitä kiinnostusta. Toisaalta eräs Saipan pelaaja sanoi tässä taannoin että loppujen lopuksi asia on kiinni veskarin omasta kiinnostuksesta. Lukuisia toistoja omalla ajalla ja harjoitusten ulkopuolella tarvitaan eikä siihen sen ihmeempiä poppaskonsteja tarvita.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös