Sailio, Wirtanen, Hietanen ja muut nykyajan nuoret

  • 15 652
  • 60

Pitkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Tässä ketjussa keskustellaan Kerhon kasivitosista ja nuoremmista.

Liigan alun ottelut ovat näyttäneet, että kaksikolta Sailio - Wirtanen voidaan odottaa paljon myös huipputasolla. Wirtasta on verrattu nuoreen Juha Ylöseen, ja hanakasti karvaava Sailio on ollut ensimmäisissä peleissä yksi näkyvimmistä hyökkääjistä. Avausosumaa odotetaan vesi kielellä.

Asia, josta pidän Sailiossa, on nykyliigassa harvinainen ominaisuus. Miestä saa taklata, ja vaikka junnu onkin tämän takia kumossa melkein joka vaihdossa, pomppaa hän takaisin luistimille alta aikayksikön ja jatkaa peliä antamatta osumien vaikuttaa. Kaverilla on tukka kuin Trackersin valmentajalla, mutta muuten Sailio on Kerhon paras takiainen Laineen kanssa.

Jalonen on tällä kaudella laittanut nelosketjun pelaamaan jopa ylivoimaa, joten luottoa tuntuu olevan valmentajillakin.

Juuso Hietanen on myös mielenkiintoinen tapaus. Lahjoja riittää kehittyä huipputason kiekolliseksi pakiksi, mutta ainakin voimaa tarvitaan huomattavasti enemmän. Pidän Hietasta tällä hetkellä parempana pakkina kuin tämän paria Immosta.

Tällä kaudella nuorissa ei taida olla yhtään suunnistajaakaan mukana, vai tietääkö joku paremmin?
 

M10

Jäsen
Pitkä kirjoitti:
Kaverilla on tukka kuin Trackersin valmentajalla

Tuo on kyllä iso miinus.

Kieltämättä energisiä kavereita nämä Sailio ja Wirtanen ovat. Toivotaan että kehityskäyrä heidän kohdalla pysyy jatkossakin samanlaisena.

Pitkä kirjoitti:
Pidän Hietasta tällä hetkellä parempana pakkina kuin tämän paria Immosta.

Tästä olen eri mieltä. Hietanen on ihan hyvä luistelija ja taitava kaveri, mutta puolustamisessa tuo kukkakeppi ei ole vielä samalla tasolla kuin kokoajan pikkuhiljaa kehittyvä Immonen.
 

Daemon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Juventus, FC Slayer
Asia, mikä tuossa Lukko-pelissä ainakin meikäläistä ihmetytti, oli Immosen vähäinen peliaika.

Sailio pelaa juuri sellaista kiekkoa, mitä SM-liigakuvioihin totuttelevan nuoren miehen pitääkin; energistä, röyhkeätä ja joka tilanne mennään loppuun, vaikka vastassa olisikin 15 vuotta vanhempi ja 25 kiloa painavempi ukko. Virheitä ei tuossa vaiheessa kannata pelätä, koska niitä saa nyt enemmän anteeksi, kuin jokusen vuoden päästä. Hiukan tulee kyllä nuori Jyrki Louhi mieleen... Wirtanenkin vaikuttaa äärimmäisen järjestelmälliseltä ja fiksulta pelaajalta. Ei turhia liikkeitä, hyvää ja varmaa sijoittumista. Hyvä siitä tulee...
 

Boldin

Jäsen
Tästä olen eri mieltä. Hietanen on ihan hyvä luistelija ja taitava kaveri, mutta puolustamisessa tuo kukkakeppi ei ole vielä samalla tasolla kuin kokoajan pikkuhiljaa kehittyvä Immonen.[/QUOTE]


Onko Morrow nähnyt Hietasta lähempääkin vai mistä päättelet, että hän on kukkakeppi? Edes jääkiekkoilijaksi hän ei ole pieni, saati kukkakeppi. Oletko kuullut
Kerhon voimamieskisoista? Muuan Hietanen ei ollut ihan hunoimpia. Ei muuta.
 

Pitkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Hietanen voi olla voimakas, mutta hän ei tunnu oikein hyödyntävän voimaansa kentällä. Olisiko käsitys kovuuden puuttumisesta minulle syntynyt siitä, että Juuso ei pahemmin ylimääräisiä huido, ronki eikä tuupi päin vastoin kuin esimerkiksi joku Schneider.
 

Desperaado

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Spurs
Pitkä kirjoitti:
Hietanen voi olla voimakas, mutta hän ei tunnu oikein hyödyntävän voimaansa kentällä. Olisiko käsitys kovuuden puuttumisesta minulle syntynyt siitä, että Juuso ei pahemmin ylimääräisiä huido, ronki eikä tuupi päin vastoin kuin esimerkiksi joku Schneider.

Nyt pitää sanoo että Jusen pelityyli on kyllä aika kahvaamista ja piilosikaa. Schneideri kyllä tökkii kanssa mutta kyllä jusekin aika hyvää mailapeliä pelaa niin kiekon kanssa kun ilmankin..
 

M10

Jäsen
Sori Boldin, ei ollut tarkoitus pahoittaa kenenkään mieltä kukkakeppi-nimityksellä. En todellakaan tiedä miten Hietanen on pärjännyt voimamieskisoissa enkä tiedä minkälainen kaappi hän on siviilissä.

Ilves ja Linköping-pelien perusteella häntä nimittelin. Mies oli noissa otteluissa jäällä todellinen kukkakeppi, kaatuen pienestäkin hipaisusta.

Hienoa jos olen väärässä, ja Hietasesta löytyykin ruutia!
 

Desperaado

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Spurs
Morrow10 kirjoitti:
Sori Boldin, ei ollut tarkoitus pahoittaa kenenkään mieltä kukkakeppi-nimityksellä. En todellakaan tiedä miten Hietanen on pärjännyt voimamieskisoissa enkä tiedä minkälainen kaappi hän on siviilissä.

Ilves ja Linköping-pelien perusteella häntä nimittelin. Mies oli noissa otteluissa jäällä todellinen kukkakeppi, kaatuen pienestäkin hipaisusta.

Hienoa jos olen väärässä, ja Hietasesta löytyykin ruutia!

:)
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Itseä kiinnostaisi A-junnuista kaveri nimeltä Joona Karevaara. Johtaa joukkuuen sisäistä pistepörssiä, kokoa löytyy ja rightin kätisyys. Minkälaisesta kaverista on kysymys ja onko miehestä odotettavissa tulevaisuudessa liigatason peluri?
 

retro

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Rinksu kirjoitti:
onko miehestä odotettavissa tulevaisuudessa liigatason peluri?
On. Voimapuoli ei vielä taida ihan olla "liigatasolla", mutta sitä nyt on helppo parantaa. Itse kyllä ihmettelen, mikäli mies ei liigapaikkaa lunastaisi.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
retro kirjoitti:
On. Voimapuoli ei vielä taida ihan olla "liigatasolla", mutta sitä nyt on helppo parantaa. Itse kyllä ihmettelen, mikäli mies ei liigapaikkaa lunastaisi.

Sitäkään en ole mistään saanut ongittua, että onko kyseessä sentteri vai laituri?
 

Mahola

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Hc Andersen, Valencia CF
Yksi pelaaja jonka haluaisin myös nähdä kokeilemassa liigapelejä on A:n kapteeni Matias Peltoniemi. Kokoakin löytyisi mukavasti. En tiedä paljonko kaverilla on painoa mutta pituutta on about 190 cm.
Mukavaa nähdä kuinka entiset pelikaverit kolkuttelevat sm-liigan ovia. Itsekin saattaisin olla samassa tilanteessa jos olisin ollut lahjakas, kookas, taitava ja tunnollinen harjoittelija. Eipä vaan käynyt flaksi :)
 
F

Flonaldo

Karevaara on itse huikeus. Isokokoinen rightin maalintekijälaituri. Maajoukkueen vakiokalustoa. Juuri vasta täysi-ikäistynyt, mutta kykyjä on vaikka kuinka pitkälle. Sellainen pelaajatyyppi, jonka perään liiga-Kerhossa on haikailtu oikeastaan joka kaudella.
 

Daemon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Juventus, FC Slayer
Karevaara, kuten jo jossain toisessa ketjussa joskus mainitsin, treenaili jo viime kaudella joulutauon edustuksen mukana. Pomminvarma liigakiekkoilija lähitulevaisuudessa. Neppaa muuten totaalisesti joka jampan Hämeensaaren jäillä ; ) Käsiä, kokoa ja suukin taitaa hanakasti käydä...
 

igge56

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
HPK:n nuori ikäluokka -85 ja ylöspäin...

Huomion arvoinen kannanotto nuorista pelaajistamme!

Olen liigapelien lisäksi seurannut HPK:n A-junnujen SM-liigaa niin koti- kuin vieraspeleissäkin ja tietenkin seurannut mitä heidän peleistään kirjoitetaan lehdistössä ja muissa tiedotusvälineissä.
Syksyllä 2003 kiinnitin huomiota näilläkin keskustelupalstoilla aiemmin esille tulleeseen mielenkiintoiseen pelaajaan, nimittäin kookkaaseen (reilusti yli 190 senttiä ja painoakin kohta riittämiin) ja erinomaisen pelisilmän omaavaan Matias Peltoniemeen. Hän on muistaakseni juuri tuota -85 ikäryhmää.
Seurasin tuohon aikaan erityisellä mielenkiinnolla ylipäätään -84-85 ikäryhmien kykyjä ja Peltoniemi kuului tarkkailemiini pelaajiin.
Sitten hänelle tuli loukkaantumissuma, josta luulin jo seuranneen jääkiekosta luopumisen ja minua kiinnosti kovasti mitä on tapahtunut? No sittemmin asia selvisi kun hän oli käsi lastassa jäähallilla seuraamassa A:n peliä ja kuulin eräältä junioiriasioista perillä olevalta lähteeltä, että olkapään sijoiltaanmenosta oli kyse.
Nyt kuluvan syksyn aikana Peltoniemi on palannut jäälle, ilmiselvästi kuitenkin vielä vajailla kesäharjoituksilla, koska olkapäähän on kuulemma tehty kolme leikkausta, joista viimeisin tammikuussa 2005.

On ollut ilo nähdä hänen pelaamistaan. Selkeästi HPK:n A-nuorten ykköspakki. Loistava peliäly, joka ilmene erityisesti erinomaisina syöttöinä. Mielenkiintoinen piirre on sekin, että häneltä puuttuu kokonaan "jälkipelaamiset ja koiruus".
Todella mielenkiintoista seurata draftauksia ja joukkueiden mielenkkiinto, kun talvi etenee ja Petoniemi saavuttaa täyden pelikunnon.

Tällä palstalla Peltoniemeä ehdotettiin edustusjoukkueen pakkipulaan auttajaksi ja olen asiasta ehdottoman samaa mieltä. Tuon kokoinen ja erinomaisesti liikkuva oikealta ampuva pakki on harvinaista herkkua.

Toivottavasti vammasta toipuminen ja itseluottamus nousevat pelikunnon myötä ja hänestä on vielä paljon iloa kovan tason jääkiekolle.

Igge56



Pitkä kirjoitti:
Tässä ketjussa keskustellaan Kerhon kasivitosista ja nuoremmista.

Liigan alun ottelut ovat näyttäneet, että kaksikolta Sailio - Wirtanen voidaan odottaa paljon myös huipputasolla. Wirtasta on verrattu nuoreen Juha Ylöseen, ja hanakasti karvaava Sailio on ollut ensimmäisissä peleissä yksi näkyvimmistä hyökkääjistä. Avausosumaa odotetaan vesi kielellä.

Asia, josta pidän Sailiossa, on nykyliigassa harvinainen ominaisuus. Miestä saa taklata, ja vaikka junnu onkin tämän takia kumossa melkein joka vaihdossa, pomppaa hän takaisin luistimille alta aikayksikön ja jatkaa peliä antamatta osumien vaikuttaa. Kaverilla on tukka kuin Trackersin valmentajalla, mutta muuten Sailio on Kerhon paras takiainen Laineen kanssa.

Jalonen on tällä kaudella laittanut nelosketjun pelaamaan jopa ylivoimaa, joten luottoa tuntuu olevan valmentajillakin.

Juuso Hietanen on myös mielenkiintoinen tapaus. Lahjoja riittää kehittyä huipputason kiekolliseksi pakiksi, mutta ainakin voimaa tarvitaan huomattavasti enemmän. Pidän Hietasta tällä hetkellä parempana pakkina kuin tämän paria Immosta.

Tällä kaudella nuorissa ei taida olla yhtään suunnistajaakaan mukana, vai tietääkö joku paremmin?
 

igge56

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
J.Karevaara

Moi Rinksu!

Raukka vasta hiljattain kirjauduin tän palstan käyttäjäksi, koska lukiessani eri joukkueista ja heidän pelaajistaan kommentteja - ajattelin olevan paikallaan tuoda esiin ajatuksiani.
Karevaarakin olen seurannut erityisesti, mutta vasta tällä kaudella. Ahne maalintekijä, mutta pelaa mielestäni liikaa itselleen. Pelikäsitys tai halukkuus uhrautua joukkueen puolesta oman pään ja hyökkääjillekin kuuluvan puolustamisen saralla ontuu. Ehkä aristaa kovia tilanteita?
Pisteet syntyvät siitä että jäällä oleva viisikko rakentaa mahdollisuuden maalintekijälle.
Oletteko muute huomannut että kun joku nimi tulee pistepörssissä kärkipäähän, niin sen jälkeen pelaaja on "aina" hyvä.

Karevaara on ollut leirityksissäkin. Seurataan mitä kaukalossa tapahtuu. Toivotaan junnuille terveyttä ja nupin kestävyyttä kun nimi alkaa olla lähes joka otteluselosteessa.

HPK A:n valmentaja Kivelän otteita on ilo seurata. Rauhallinen. Ei korosta itseään. Peleissä aitiosijoittuminen kertoo paljon. Menestystä!
Igge56


Rinksu kirjoitti:
Itseä kiinnostaisi A-junnuista kaveri nimeltä Joona Karevaara. Johtaa joukkuuen sisäistä pistepörssiä, kokoa löytyy ja rightin kätisyys. Minkälaisesta kaverista on kysymys ja onko miehestä odotettavissa tulevaisuudessa liigatason peluri?
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
igge56 kirjoitti:
Karevaarakin olen seurannut erityisesti, mutta vasta tällä kaudella. Ahne maalintekijä, mutta pelaa mielestäni liikaa itselleen. Pelikäsitys tai halukkuus uhrautua joukkueen puolesta oman pään ja hyökkääjillekin kuuluvan puolustamisen saralla ontuu. Ehkä aristaa kovia tilanteita?
Pisteet syntyvät siitä että jäällä oleva viisikko rakentaa mahdollisuuden maalintekijälle.
Tässä on yleensä kaksi mahdollisuutta. Joko innostus hiipuu, kun tosipeleissä ei teekään 2+1 joka matsissa, tai sitten oikealla valmennuksella itsekkyydet ja aristelut karkotetaan huitsin nevadaan. Itse olen sitä mieltä, että jossain sopivassa välissä tällä kaudella hiukan liigaympyröitä ja ensi kaudella vakkariin, jos kehitys jatkuu suotuisana. Mutta ei missään nimessä liian paljon liian aikaisin.
 

Rinksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
igge56 kirjoitti:
Pelikäsitys tai halukkuus uhrautua joukkueen puolesta oman pään ja hyökkääjillekin kuuluvan puolustamisen saralla ontuu.

Tämän pistäisin vielä nuoruuden piikkiin. Uskon että kerhon hyvä valmennus pystyy tällaiset piirteet miehestä kitkemään. Mutta kiitoksia hyvistä vastauksista. Taidan tästä lähteä johonkin sopivaan A- junnujen peliin "katsomoscoutiksi" Karevaaran ja muidenkin nuorten otteita tarkkailemaan.
 

igge56

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Moro taas!
Juuri niin kannattaa tehdä. Kun katselee ilman värillisä laseja poikien edesottamuksia, niin johan kirkastuu kuka mitä keitä on nousemassa. Mulla tuli sellainen ajatus Ossin kommentin tälkeen, että taidan mennä tsekkailemaan myöskin C:n ja B:n pelejä, koska sieltä saattaa löytyä jo asenteeltaan ja tulevalta kehitykseltään mielenkiintoista jengiä.
Aika vain on niin rajallinen, kun pitäs hiukan duunaillakin...

Olen Ossi samaa mieltä, että mitään ei saisi tapahtua noille kolleille liia aikaisin, joillakin esim. ns. maajoukkuekomennus tai muutamat harkat edustuksessa saa aikaan sellaisen tyylin, että ei tarvii enää joukkueen eteen juuri mitään tehdä - kunhan kärkkyy pisteitä...

Onneksi ylemmissä joukkueissa on ammattitaustaiset valmentajat ja edustuksen valmentajatrio taustajoukkoineen valiotasoa - etten sanois mestaruustasoa!
igge56



Rinksu kirjoitti:
Tämän pistäisin vielä nuoruuden piikkiin. Uskon että kerhon hyvä valmennus pystyy tällaiset piirteet miehestä kitkemään. Mutta kiitoksia hyvistä vastauksista. Taidan tästä lähteä johonkin sopivaan A- junnujen peliin "katsomoscoutiksi" Karevaaran ja muidenkin nuorten otteita tarkkailemaan.
 

BitterX

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, FC Wacker, Punaportin vapaakaupunki
Hietasesta

Juuso Hietanenhan sälli on. Rookie vetää päälle 20min per ottelu äijämäisen luotettavasti ja noussut runkopakiksi. Pelien kovetessa ja injury-listin tyhjentyessä luotto varmasti vähenee, mutta kokemattoman kaverin ollessa kyseessä, näin tietenkin kuuluu menetelläkin.

Tässä tuntee itsensä vanhaksi, kun on aikanaan tullut seurattua HPK:ta, jossa isä-Hietanen luuti luottopakkina...
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
BitterX kirjoitti:
Juuso Hietanenhan sälli on. Rookie vetää päälle 20min per ottelu äijämäisen luotettavasti ja noussut runkopakiksi. Pelien kovetessa ja injury-listin tyhjentyessä luotto varmasti vähenee, mutta kokemattoman kaverin ollessa kyseessä, näin tietenkin kuuluu menetelläkin.

Tässä tuntee itsensä vanhaksi, kun on aikanaan tullut seurattua HPK:ta, jossa isä-Hietanen luuti luottopakkina...

Mielestäni Hietasen näkyvin puute on sijoittumisessa, ajoittain liikkuminen on hortoilua tilanteista ohi. Kokemuksen ja virheiden kautta oppii, tulokset ovat viime aikoina olleet hyviä mutta kyllä välillä on tuntunut siltä että mies saa peliaikaa ja anteeksi vain ja ainoastaan loukkaantumisten ja sen takia, että isän nimi komeilee katossa. Potentiaalia kyllä on muttei läheskään valmis pelimies vielä.
 

D.O.C.

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Minusta Hietasen paras ominaisuus on pelin lukeminen. Toiseksi paras ominaisuus on nopea hanskakäsi: eilenkin pään korkeudelta 3 tai 4 koppia! Vitsivitsi... mutta todellakin se näkee aika hyvin, miten vastustaja aikoo purkaa ja sijoittuu sen mukaan. Hyvä esimerkki eilen se 4-1 maalin alkutilanne. Ja hakeutuu myös maalille, kun näkee, että siihen on hyvä tilaisuus.
Kokemusta ja yhteispelin hiomista kaipaa kyllä vielä ja niiden puute näkyy välillä "hortoiluna". Mä kyllä luulen, että Jalosen perusteet pojan peluuttamiselle ja luotolle on syntynyt jostain muusta kuin jonkun paidan roikkumisesta siellä katossa... ja tulostakin alkaa syntyä (tilastojenkin perusteella).
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
D.O.C. kirjoitti:
Minusta Hietasen paras ominaisuus on pelin lukeminen. Toiseksi paras ominaisuus on nopea hanskakäsi: eilenkin pään korkeudelta 3 tai 4 koppia! Vitsivitsi... mutta todellakin se näkee aika hyvin, miten vastustaja aikoo purkaa ja sijoittuu sen mukaan. Hyvä esimerkki eilen se 4-1 maalin alkutilanne. Ja hakeutuu myös maalille, kun näkee, että siihen on hyvä tilaisuus.
Kokemusta ja yhteispelin hiomista kaipaa kyllä vielä ja niiden puute näkyy välillä "hortoiluna". Mä kyllä luulen, että Jalosen perusteet pojan peluuttamiselle ja luotolle on syntynyt jostain muusta kuin jonkun paidan roikkumisesta siellä katossa... ja tulostakin alkaa syntyä (tilastojenkin perusteella).

Ja kolmanneksi paras ominaisuus sukulaisuus minulle? No ei vaan leikki leikkinä. Sukulainen hän on kyllä,ei ihan lähisukulainen,mutta kuiteskin ei varmaankaan tärkeä ominaisuus...

Kyllä uskon,että Hietasesta tulee kovan luokan puolustaja lähitulevaisuudessa. Kunhan saa vaan luottoa ja peliaikaa.
 

Dante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
D.O.C. kirjoitti:
Mä kyllä luulen, että Jalosen perusteet pojan peluuttamiselle ja luotolle on syntynyt jostain muusta kuin jonkun paidan roikkumisesta siellä katossa... ja tulostakin alkaa syntyä (tilastojenkin perusteella).
Turha kuvitella, etteikö iskän paidan roikkuminen katossa olisi HPKn kokoisessa organisaatiossa HYVIN MERKITTÄVÄ syy sille, että poika on saanut antaa näyttöjä näin pitkään. Loukkaantumisten jälkeen ei tietysti vaihtoehtoja ole ollut ja Hietanen on parantanut lisääntyneen peliajan myötä todella reilusti otteitaan ja hyvä niin. Jopa niin paljon, että sivullekirjoittanut on joutunut perumaan pahoja puheitaan pojasta. Alkukaudella jätkä oli kuitenkin tosi hazardi ja sai peliaikansa huomattavasti varmemman Korhosen kustannuksella. Kärsivällisyyttä kuitenkin riitti sukurasitteiden ansiosta ja nyt tulokset alkavat näkyä. Selvä kuitenkin on, että kuka tahansa muu Lasse Lupaus olisi ollut alkukauden pelien jälkeen nopeasti A:ssa, Forssassa tai Haukoissa.

Hietanen on kuitenkin parantanut pirusti ja kaverista tulee vielä Nummelin/Rafalski-tyyppinen stara, kunhan fyysisyyttä saadaan lisää ja pää kestää. Itseluottamuksen puutteesta poika ei ainakaan kärsi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös