Saab ysikutosen lempinimet

  • 14 763
  • 45

TM

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Tulipa inspiraatio tuosta Designerin viestistä toisessa ketjussa. Minun mielestäni Saab 96 on huvittavimman näköisiä autoja mitä koskaan on maailmassa tehdastuotannossa ollut. Pienenä jopa kahden kaveriini isällä oli kyseinen auto joten kyydissäkin on tullut oltua ja ostihan yksi kaveri vielä parikymppisenäkin kyseisen kapistuksen. Ainakin seuraavat lempinimet minä olen kyseisestä autosta kuullut: syöksysämpylä, peräpuikko, banaani. Kertokaa lisää jos tiedätte. Aina kun ysikutonen tulee tiellä vastaan niin alkaa naurattaa. :D
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Jäätelötikkuauto

Kuulemma jäätelötikulla saa oven auki... :D
 

Isokissa

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Porkkanasorvi
Sukellusvene
Kajakkikaksikkko

Se oli hauska auto kun sitä ajettiin vähän sivuttain, ratti ja polkimet ei ollu linjassa.
 

ELÄKELÄINEN

Jäsen
Suosikkijoukkue
Keski- Uudenmaan muoviseurat
Mun ensimmäinen auto oli Saab 95 vm.72.Erikoisuutena 2 lisäpaikkaa,jotka kääntyivät tavaratilan alta,sekä vaakatasoon kääntyvät penkit,josta ´perheenperustamisauto´.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Hieno peli...

...tuo 96:n.Meilläpäin kyseinen "auto" kulkee nimellä rynnäkköpäärynä.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Vielä muutama lempinimi...

Meilläpäin puhuttiin aikoinaan "torbeedomallista" ja "ruotsalaisesta hyökkäysvaunusta"...
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Saab 96 on kieltämättä tunteita herättävä auto. Yleensä tunteet ovat hilpeitä, mutta itse koin myös syviä raivon hetkiä sen oman kapineeni kanssa...

Kaverini antoivat autolleni silloin nimen Pommikone. En tiedä, onko kyseinen nimi käytössä missään muualla.
 

tsei_tsei

Jäsen
Ysikuuppa ja kylpyamme tulee ainakin mieleen. Inttikaverin ysikuupalla tuli kuljettua matkoja lomille ja takaisin. Vatkasi niin helvetisti sivusuunnassa kovassa vauhdissa ja iskareita ei ollut nimeksikään. Hieno peli!
 

Hiili

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähettänyt käyttäjä Designer
Kaverini antoivat autolleni silloin nimen Pommikone. En tiedä, onko kyseinen nimi käytössä missään muualla.

Autokoulunopettajani käytti kyseistä pommikone ilmausta kaikista vanhoista romuista. Usein siihen oli liitettynä vielä etuliite "kahden tonnin", jolla viitattiin auton hintaan. Usein kuultu lause: "Kun ostat ensimmäisen kahden tonnin pommikoneesi..."

Isäni kutsuu Saab 96:sta kanootiksi.
 

JanJ

Jäsen
kyllä se on Läskisiivu. :)
 

Kaivanto

Jäsen
Puukenkää ei ole vielä mainittu.

Itselläni näitä vekkuleita härveleitä oli muinoin kaksikin. Sukellusveneeksi tai lyhyemmin suklariksi noita tuli kutsuttua. Ensimmäisen ajoin festarireissun alkajaisiksi peltoon. Meni sen verran lyttyyn, että ostin toisen. Mukavasti persoonallinen menopeli. Auton ajo-ominaisuudet ovat yhtä normaalit kuin ulkonäkö. V4 käyntiäänineen, vapaakytkin... outouksia riitti. Aivan mahtava auto, nyt tuli ikävä. Vieläköhän jostain hyväkuntoisen tuollaisen saisi.
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
"Panssarivaunuksi" tuota on tullut itse kutsuttua. Tuima peli, jossa kääntösäde noin kilometrin luokkaa mutta eipä lähtenyt tuulisella tiellä lapasestakaan edes ratista heivaamalla.
 

pasil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Hintti-iglu
Kajakki
Porkkanasorvi (johtunee tosin joskus jossain nähdystä kasviksen värisestä yksilöstä)
Kuuppa
Veltto-nelonen (konehan Fjoordilta lainattu V-4)
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Sinappituubi näköjään puuttuu...;-)
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös