Ryan Zapolski Lukkoon

  • 291 942
  • 1 286

hjalmar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Juutinrauman Lukko ja Unajan Urheilijat.
Zapo on iskussa, kuin uudesti syntynyt. Ja se lupaa hyvää Lukon keväälle. Kaveri on helvetin tarkkana koko ajan ja pelaa aktiivisesti. Ja mikä tärkeintä Lukon jätkät estää todelliset maalipaikat, paitsi todella tänään munivat toka erän alussa. Mutta Ryan hoiti. Kiitos.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Ja tämän kanssa pitäisi mennä ensi kausikin. Ehkä historian isoin virhe tehdä myös ensi kauden lappu.Tämän hetken Zapolskilla ei saavuteta kyllä yhtään mitään. Rehellisesti sanottuna onhan Zapolski ihan paska! Katsokaa nyt niitä TILASTOJA. Liigan surkein maalivahti!!! Mikä idea on peluuttaa huonompaa maalivahtia. Setänen maaliin!!

Meinaatko, että jatkuva trollaus tekee sinusta jotenkin varteenotettavan?

Eikös jo ole todettu, että millainen virhe oli tehdä ensikaudelle sopimus vai etkä osaa lukea viestejä?

Ja katsoppa nimneomaan niitä tilastoja ja lopeta spämmääminen.
 

Sashmowitz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Meinaatko, että jatkuva trollaus tekee sinusta jotenkin varteenotettavan?

Eikös jo ole todettu, että millainen virhe oli tehdä ensikaudelle sopimus vai etkä osaa lukea viestejä?

Ja katsoppa nimneomaan niitä tilastoja ja lopeta spämmääminen.

Mä olen aivan täydellisesti nostanut sun ja kryptisten viestiesi kanssa kädet pystyyn liittyen aiheeseen Ryan Zapolski ja Lukon maalivahtipeluutus. Ja tämän jälkeen en sinua asialla vaivaa, lupaan sen.

Mutta yhden huomion ja yhden kysymyksen haluaisin sinulle vielä esittää.

Huomio. Oletko pannut merkille, että olet tässä täysin käsittämättömässä Zapolski-vihassa kutakuinkin ainoana soihdunkantajana äänessä? Ne muutamat kanssanillittäjätkin ovat viimeisen parin viikon aikana poistuneet vähin äänin takavasemmalle.

Sit se kysymys. Vastaa rehellisesti. Toivotko Zalmonella Zapolskin ollessa maalissa hänen epäonnistuvan?

Ei mulla muuta.
 

Bakaun Imaami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, NY Rangers
Ne muutamat kanssanillittäjätkin ovat viimeisen parin viikon aikana poistuneet vähin äänin takavasemmalle.

Olen varmaan mielestäsi yksi noista kanssanillittöjistä, kun arvostelin Zapolskin peliä ja toivoin Setäselle enemmän näyttöpaikkoja?

Silloin kun maalivahti on niin paska mitä Zapo oli tuossa muutama viikko sitten, niin kyllä sitä arvostella sai. Eikö vain?

Kukaan muu ei täällä ole kyllä päässyt lähellekään Zalmonellan tasoa.

Kyllä minä myönnän, että Zapo on tällä hetkellä yksi liigan kuumimmista maalivahdeista. Kuten koko joukkue on tällä hetkellä yksi kuumimmista joukkueista. Toivottavasti voin sanoa noin myös kauden päätyttyä.
 

Sashmowitz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Olen varmaan mielestäsi yksi noista kanssanillittöjistä, kun arvostelin Zapolskin peliä ja toivoin Setäselle enemmän näyttöpaikkoja?

Vaikka koenkin turhiksi ja lyhytnäköisiksi kommentit tyyliin 'Zapolski on liigan paskin ykköskassari' ja 'eikö sitä saada vittuun sieltä' niin sä omaat selkeästi edes jonkinlaista kykyä analysoida mikä esim. mahdollisesti maalivahdin pelissä on vialla ja pohdit mitä veskarin ruumiinkieli kertoo yms. Se on jo hyvä peruste hedelmälliselle keskustelulle plus olet kyllä osoittanut kykeneväsi positiivisienkin seikkojen esiin tuontiin. Joten pahoittelut, ehkä sorruin myös vähän raffiin ilmaisuun.

Sen verran vielä omaa pointtiani tarkennan, että huonosti pelaavaa pelaajaa saa tietysti arvostella. Ei kai nyt kellään ole hartioita määrittää ketä saa arvostella ja ketä ei. On vain niin monia tapoja ulostaa arvostelu ja sen perustelu. Ja mä henk.koht. kaipaisin yleisesti enemmän positiivisuutta ja uskoa siihen et askissa ja vaihtoaitiossakin on luojan kiitos aivan helvetin paljon meitä paremmin pelin nimeltä jääkiekko hallitsevia tyyppejä.
 

Myyrä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Spurs
Zapolski on nyt saanut planeetat ja kuut oikeaan asentoon lähes viimeisellä mahdollisella hetkellä. Ei se jääräpäinen huonomman maalivahdin peluutus tainnut sittenkään hukkaan mennä, vaikka siihen pisteitä Lukko on hävinnytkin. Mutta ei sillä väliä, jos Zapolski aikoo pelata lopppukaudenkin nykytasollaan. Peukut pystyyn vaan, että tämä pysyy!
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Huomio. Oletko pannut merkille, että olet tässä täysin käsittämättömässä Zapolski-vihassa kutakuinkin ainoana soihdunkantajana äänessä? Ne muutamat kanssanillittäjätkin ovat viimeisen parin viikon aikana poistuneet vähin äänin takavasemmalle.

Sit se kysymys. Vastaa rehellisesti. Toivotko Zalmonella Zapolskin ollessa maalissa hänen epäonnistuvan?

Ei mulla muuta.

tämä oli tyhjänpäiväiväinen kirjoitus, että piti miettiä viitsinkö vastata tähän lainkaan.

En ole täällä kirjoittamassa siksi, että saisin aikaan jonkun ryhmittymän ihmisiä saman asian taakse. Mielestäni faktat on vain kerrottava faktoina.

Ja en tietenkään toivo, että hän epäonnistuu ja melkein pakko kysyä, että missä olen näin väittänyt tai antanut ymmärtää, että haluaisin hänen epäonnistuvan?

Olen toivonut, että hän ei pelaisi silloin kun hänen ei pidä pelata johtuen surkeista peli-esityksistä.
 

Sashmowitz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
tämä oli tyhjänpäiväiväinen kirjoitus, että piti miettiä viitsinkö vastata tähän lainkaan.

En ole täällä kirjoittamassa siksi, että saisin aikaan jonkun ryhmittymän ihmisiä saman asian taakse. Mielestäni faktat on vain kerrottava faktoina.

Lähinnä tarkoitus tällä mun tyhjänpäiväisellä kirjoituksella oli saada sut fundeeraamaan et voisko olla häviävän pientä mahdollisuutta et nää sun faktat faktoina ei oliskaan aivan yleispäteviä ja vedenpitäviä?

Ja mä en usko et olen ainoa jolle on välittynyt kuva susta jostain kumman syystä Zapolskia aliarvioivana/dissaavana/väheksyvänä/perusteettomasti tuomitsevana persoonana. Ja edellä mainituilla ja perustellulla asiantuntevalla kritiikillä on melko suuri ero.

Toisaalta sä oot viime kaudella ilmottanut Zapolskin olevan 'Lukon paskin kassari Pasi Häkkisen jälkeen' joten ymmärrän antipatian olevan todella selkärangassa.

Mut joo, olen vilpittömästi pahoillani jos olen kyseenalaistanut ja tuominnut liian herkästi. Annetaan tän asian olla ja hyväksytään se et mielipiteemme ja näkökantamme asiaan ovat valovuosien päässä toisistaan. Piis.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Lähinnä tarkoitus tällä mun tyhjänpäiväisellä kirjoituksella oli saada sut fundeeraamaan et voisko olla häviävän pientä mahdollisuutta et nää sun faktat faktoina ei oliskaan aivan yleispäteviä ja vedenpitäviä?

Ja mä en usko et olen ainoa jolle on välittynyt kuva susta jostain kumman syystä Zapolskia aliarvioivana/dissaavana/väheksyvänä/perusteettomasti tuomitsevana persoonana. Ja edellä mainituilla ja perustellulla asiantuntevalla kritiikillä on melko suuri ero.

Toisaalta sä oot viime kaudella ilmottanut Zapolskin olevan 'Lukon paskin kassari Pasi Häkkisen jälkeen' joten ymmärrän antipatian olevan todella selkärangassa.

Mut joo, olen vilpittömästi pahoillani jos olen kyseenalaistanut ja tuominnut liian herkästi. Annetaan tän asian olla ja hyväksytään se et mielipiteemme ja näkökantamme asiaan ovat valovuosien päässä toisistaan. Piis.

On valitettavaa, että useilla menee fanittaminen selvänäköisyyden edelle.

Ja vedenpitävää on se, että Zapolski ei ole tällä eikä viime kaudella niin paljon ansaitusti peliaikaa mitän sai ja on saanut. Se ei toki ole hänen itsensä vika vaan valmennuksen. En ole ikinä perusteettomasti häntä dissanut ja jos olen niin mielenkiinnolla näkisin, että missä näin on käynyt.

Ja kun kirjoitin viime kauden alussa tuon kommentin niin se meni aika pitkälle nappiin koska Zapolso ei ollut tuolloin kuin luukkuvahdin arvoinen. Kuitenkaan sillä ei ole merkitystä tämän kauden ja tämän hetken kanssa joten ei kannata vetää sellaisia asioita tähän kun ihan samanlaisesti voisi väittää, että "Martin Brodeur oli huikeassa vedossa 2000-luvun alussa muttei enään viime kaudella". Eli siis tarkoitan ettei tämmöisellä argumentoinnilla ole mitään käyttöä nykyajassa.

Ja ainakin tilasto on kanssani samaa mieltä kun katsot, että millä sijalla Zapolski majailee torjunta-tilastossa.
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
On valitettavaa, että useilla menee fanittaminen selvänäköisyyden edelle.

Näillä viesteilläsi välität itsestäsi pelkän trollin kuvan. Mielestäni keskusteluun ei kuulu edelleenkään suorainainen veetuilu. Se on toisten keskustelijoiden aliarvioimista ja trollausta. Jotenkin sinun kirjoituksista ja kirjoitustavasta tulee vähään aikaan palstalta pois pysynyt nimimerkki 1963.

Ja ainakin tilasto on kanssani samaa mieltä kun katsot, että millä sijalla Zapolski majailee torjunta-tilastossa.

Niin on tilastoja ja on tilastoja ja niitten jälkeenkin on tilastoja. On koko uran pituisia tilastoja, kauden pituisia tilastoja ja erilaisia kuntopuntareita. Onko asialla merkitystä miten siihen päästään jos kuitenkin loppuviimein suoritetaan paremmin kuin aikaisempina vuosina? Ja jos vielä lopussa seisoo finaalipaikka, niin itselleni on ainakin se ja sama miten sinne päästiin. On tavoitteita ja tavoitteita. Nyt vedetään tavoitteella, että voitto tai kuolema. Ensi kaudella ehken jollain toisella teemalla. Mutta sitä teemaa en lähde vielä maalailemaan.

Ja miksi tyydyn finaaliin. Finaalin lopputuloksella omasta mielestäni on niin paljon henkimaailman asioita, etten osaa sanoa muuta kuin jos tulee tappio, että saappaat jalassa kaaduttiin ja voitossa olen vain onnellinen kuin ilmapallo. Finaalin 7 pelissä, kun peli on tasan ja jatkoaikaa väännetään on sattumalla niin suuria merkityksiä, ettei siinä enää puhuta paremmuudesta.

En fanita kumpaakaan maalivahtia, vaan itse odotan lopputulosta tästä kaudesta. Joskus menee pesuvesien mukana tärkeitäkin asioita. Maailma on valintoja ja ne tekee nyt joku muu kuin me. Ellei sitten joku meistä satu olemaan valmennuksessa päättävässä asemassa oleva. Toisaalta kumman päätös oli nyt lähteä maailmalle? Valmennus ilmoitti ettei luottoa ole vai ei ole halua yrittää jatkaa vastuun hakemista? Faktaa ei tästä ole kukaan esittänyt, pelkkiä valistuneita omia johtopäätöksiä. On olemassa hyviä maalivahteja jotka hakivat vastuuta muualta ja onnistuivat, sekä on olemassa maalivahteja jotka olivat kärsivällisiä ja onnistuivat. Kumpi on parempi tapa? En minä tiedä. Molemmista esimerkeistä on onnistujia ja epäonnistujia.
 

Sashmowitz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En mä kyllä itsekään ymmärrä miksi vieläkin sorrun tähän vääntämiseen mutta ehkä tässäkin ilmenee tää sun peura ajovaloissa-henkinen puolustautuminen ja argumentointi. Viime kaudella kun joku vihjasi Zapon tilastojen olevan liigan kärkipäässä nollasit tämän perustelun seuraavasti.
JA sitten noihin tilastoihin jotka eivät kerro juuri mitään. Nimittäin hän on torjunut paljon kiekkoja eteen sekä pelattavaksi joista on syntynyt lukematon määrä maalipaaikkoja vastustajille sekä hässäkkää lukon maalille.

Tällä kaudella taasen käytät tilastoja lyömäaseena osoittaaksesi maalivahtimme olevan sarjan heikoimpia.
Ja ainakin tilasto on kanssani samaa mieltä kun katsot, että millä sijalla Zapolski majailee torjunta-tilastossa.

Eli onko tilastojen tarkastelu validia tässä tapauksessa vai ei?
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Zapon hyvät otteet jatkuu ja jatkuu, pari kertaa pomputti mutta ei paniikkia..niin ja sitten se maali meni tietenkin kun jostain luin että Zapolla on eräänlainen vamma että se ei saa ylöslauottuja vetoja kiinni.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Hyvä peli tänäänkin. Ei ollut Zapolskin vika että hävittiin. Harmittaa, kahdeksas nollapeli olisi kelvannut kyllä.
 

Madfexx

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jäi kyllä tosiaan korpeamaan tuo Kosken lopun hölmöily, koska muuten Zapolla olisi hyvinkin saattanut olla kahdeksas nollapeli plakkarissa. Mikäs se olikaan se Lukon nollapeliennätys?
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Seitsemänhän se on, ja siihen on pystynyt sekä tällä että viime kaudella tämä Pasi Häkkisen jälkeen paskin Lukkomaalivahti Ryan Zapolski.
 

Zalmonella

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman lukko
Näillä viesteilläsi välität itsestäsi pelkän trollin kuvan. Mielestäni keskusteluun ei kuulu edelleenkään suorainainen veetuilu. Se on toisten keskustelijoiden aliarvioimista ja trollausta. Jotenkin sinun kirjoituksista ja kirjoitustavasta tulee vähään aikaan palstalta pois pysynyt nimimerkki 1963.

En kylläkkään välitä koska jos trollaisin niin tarkoitukseni olisi luoda mielipahaa ja provoja tänne joita en tee joten tarkisteleppa vähän niitä trollauksen määritteitä. En myöskään vittuile kenellekkään ellei teksi ole jotain niin älytöntä, että on pakko huomuttaa. Täällä en ole näin tehnyt.

Niin on tilastoja ja on tilastoja ja niitten jälkeenkin on tilastoja. On koko uran pituisia tilastoja, kauden pituisia tilastoja ja erilaisia kuntopuntareita. Onko asialla merkitystä miten siihen päästään jos kuitenkin loppuviimein suoritetaan paremmin kuin aikaisempina vuosina? Ja jos vielä lopussa seisoo finaalipaikka, niin itselleni on ainakin se ja sama miten sinne päästiin. On tavoitteita ja tavoitteita. Nyt vedetään tavoitteella, että voitto tai kuolema. Ensi kaudella ehken jollain toisella teemalla. Mutta sitä teemaa en lähde vielä maalailemaan.

Ja miksi tyydyn finaaliin. Finaalin lopputuloksella omasta mielestäni on niin paljon henkimaailman asioita, etten osaa sanoa muuta kuin jos tulee tappio, että saappaat jalassa kaaduttiin ja voitossa olen vain onnellinen kuin ilmapallo. Finaalin 7 pelissä, kun peli on tasan ja jatkoaikaa väännetään on sattumalla niin suuria merkityksiä, ettei siinä enää puhuta paremmuudesta.

Nyt puhutaan henkilökohtaisesta tilastosta joka osoittaa, että millä tasolla pelaaja on pelannut. Zapolskilla on melkoisen kurjaa luettavaa tuo tilasto enkä ihmettele yhtään.

Ja kyllä, kaikki liittyy kaikkeen mutta jos et ole huomannut niin tässä ketjussa keskustellaan henkilökohtaisesti yhden pelaajan otteista joten kokonaiskuva ei näyttele niin suurta roolia täällä

En mä kyllä itsekään ymmärrä miksi vieläkin sorrun tähän vääntämiseen mutta ehkä tässäkin ilmenee tää sun peura ajovaloissa-henkinen puolustautuminen ja argumentointi. Viime kaudella kun joku vihjasi Zapon tilastojen olevan liigan kärkipäässä nollasit tämän perustelun seuraavasti.


Tällä kaudella taasen käytät tilastoja lyömäaseena osoittaaksesi maalivahtimme olevan sarjan heikoimpia.


Eli onko tilastojen tarkastelu validia tässä tapauksessa vai ei?

Eri asia. Tuolloin tuossa kommentissa käsiteltiin Zapolskin tyyliä torjua eli siis hänen torjuntatyylinsä oli se, että torjui kiekkoja paljon pelattavaksi eikä saanut niitä kiinni. Nyt puhuttiin Zapolskin yleisestä tasosta saada edes kiekkoja kiinni.

Melko "jännästi" vertaat vanhoja asioita tähän päivään.
 

sem

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Nyt puhutaan henkilökohtaisesta tilastosta joka osoittaa, että millä tasolla pelaaja on pelannut. Zapolskilla on melkoisen kurjaa luettavaa tuo tilasto enkä ihmettele yhtään.

Pääasiassa pelanneista maalivahdeista päästettyjen maalien keskiarvossa 9. (2,21 parhaalla 1,85), torjuntaprosenteissa 14. (91,65 parhaalla 93,61), voittoprosenteissa 5. (59 tasan, parhaalla 63,51) ja nollapelejä toiseksi eniten.

Ei tämä häikäise ja parantamisen varaa on (kaikilla) mutta että "melkoisen kurjaa luettavaa"?
 

hokkikokki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En kylläkkään välitä koska jos trollaisin niin tarkoitukseni olisi luoda mielipahaa ja provoja tänne joita en tee joten tarkisteleppa vähän niitä trollauksen määritteitä. En myöskään vittuile kenellekkään ellei teksi ole jotain niin älytöntä, että on pakko huomuttaa. Täällä en ole näin tehnyt.

Jokainen joka on lähtenyt sinun kanssa keskustelemaan pitemmälti on tuonut eri näkökantoja, ehdotuksia, sekä myös faktoja keskusteluun. Sinä leimaat jokaisen vasta-argumentin ymmärtämättömäksi, sokeaksi tosiasioille ja vähättelet heidän mielipiteitä olemattomina. Ainoa fakta minkä olet tuonut pöytää on torjuntatilasto. Tuota tilastoa käytät tilanteen ja ajankohdan mukaan kun se sopivimmin sinun tulkinnoille soveltuu. Laitatko kerrankin faktoja etkä vain vänkää vänkäämisen ilosta vastaan. Toki wikipedia ei ole kaiken oikean tiedon kehto, mutta tässä lainaus Wikpedian (linkki Wikipediaan mistä lainattu teksti) sivuilta määritelmästä trolli:

"Trollaava henkilö kuvainnollisesti vetää viehettä saalisparven läpi toivoen, että joku tarttuu siihen. Myös viestejä, jotka näyttävät kokemattoman tai lapsellisen kirjoittajan postaamilta, on syytä epäillä, sillä tyhmää esittäviä trolleja esiintyy keskustelupalstoilla ja irkissä jatkuvasti. Trollaukseen voi liittyä myös viestien massalähetystä, jolloin trolli lisää foorumeille tahallaan useita samoja puheenvuoroja toisten keskustelijoiden ärsyttämiseksi.

Sanaa käytetään usein väärin tahattomasti, mutta joskus myös tahallisesti lyömäaseena kanssakirjoittajia vastaan. Pelkkä kritiikki tai eriävä mielipide, radikaalikaan sellainen, ei vielä ole trollausta, ellei tavoitteena ole ärsyttäminen."
Kritiikkiä on otettu vastaan ja radikaaleja mielipiteitä, mutta lähes jokaisen viestiin onnistut lisäämään seuraavia ajatuksia: "fanittaminen, sokaisee", "fanklub lynkkaa", "jääkiekosta mitään ymmärtämätön" tai "et ilmeisesti ole pitkään jääkiekkoa seurannut". Nuo eivät ole lauseita joilla pyritään kohottamaan keskustelun tasoa, tai joilla kunnioitetaan vastakirjoittajan mielipidettä.

Nyt puhutaan henkilökohtaisesta tilastosta joka osoittaa, että millä tasolla pelaaja on pelannut. Zapolskilla on melkoisen kurjaa luettavaa tuo tilasto enkä ihmettele yhtään.

Ja kyllä, kaikki liittyy kaikkeen mutta jos et ole huomannut niin tässä ketjussa keskustellaan henkilökohtaisesti yhden pelaajan otteista joten kokonaiskuva ei näyttele niin suurta roolia täällä

Ehkä tuo ei tullut tekstistäni ihan selvästi esille, pahoittelut. Tarkoitin, että kyllä vuoden tilastot näyttelee myös tärkeää osaa henkilön tekemisessä. Kysymys onkin näytteleekö tuo koko kuvaa. Kokonaiskuvalla ajoin takaa sitä, että kyllä peluutettiin erikoisesti (myös minun mielestäni), mutta ilmeisesti haluttuun tulokseen on päästy. Sinänsä harmi, ettei nykyisestä liigastamme löydy kunnon tilastoja, mutta omalla mutullani taitaisi Zapolskin esim. 10 viime pelin "kuntopuntari" olla aika yläpäässä. Ja jos samat otteet jatkuvat kuin tähän saakka, niin olen levollisin mielin. On toki mahdollista, että Zapolski romahtaa täydellisesti uudelleen, mutta niin voi käydä kenelle tahansa yksittäisessä ottelussa. Ihan finaalivastustajien maalivahdeille on näin käynyt ihan takavuosina.

Tuosta olen kuitenkin eri mieltä, ettei kokonaiskuva näyttele suurta roolia. Kyseessä on kuitenkin joukkueurheilu. Kaikki vaikuttaa kaikkeen ja mitä nyt jääkiekkoa olen seurannut ja ainakin urallaan menestyneitä haastatellut ovat sitä mieltä, että jos maalivahti ei ole luotettavalla tasolla, niin koko joukkueen peli kärsii. Samoin toisin päin jos maalivahti onnistuu. Ja vielä kolmanteen suuntaan. Jos puolustus ei toimi on tilanteita joissa myös maalivahti alkaa haparoimaan. Eli mielestäni kokonaiskuva tältä kantilta on erittäin tärkeä. Toisaalta myös se miten tähän on päästy, tai miten on tästä tarkoitus mennä eteenpäin on erittäin tärkeitä asioita. Saati se, miksi näin on menetelty. Ei tuossa peluuttamisessa tuntunut olevan päätä eikä häntää matkan varrella, mutta näin sivullisena asiaa tuomitakseni nyt näyttäisi kiitos lopussa seisovan. Näin ollen yksittäisen pelaajan otteita mielestäni ei voi katsella muutoin kuin ison kuvan läpi kun joukkueurheilussa ollaan. Vaikkakin joukkueurheilussa iso vaikuttava tekijä on maalivahti.

Eri asia. Tuolloin tuossa kommentissa käsiteltiin Zapolskin tyyliä torjua eli siis hänen torjuntatyylinsä oli se, että torjui kiekkoja paljon pelattavaksi eikä saanut niitä kiinni. Nyt puhuttiin Zapolskin yleisestä tasosta saada edes kiekkoja kiinni.

Melko "jännästi" vertaat vanhoja asioita tähän päivään.

Nyt on koppi tarttunut, joten asia on kunnossa. Samalla tavalla viime vuonna saatiin mies muiden maalivahtien tasolle, jopa ison osan yli. Kaksi kertaa peräkkäin ei kuullosta suonenvedolta ja tämän takia todennäköisyys, että onnistutaan ensi vuonnakin on aika iso. Olisihan se tietenkin kiva, mutta jos koppi tarttuisi aina näin hyvin kuin nyt. Ongelma vain on, että jos tarttuisi yhtä hyvin niin ei Zapolski olisi edes nyt arvosteltavana. Ei hän pelaisi liigaa, vaan jotain parempaa sarjaa. Näin ollen tiukka tuomio ettei olisi pitänyt allekirjoittaa jatkoa tai miksi yleensäkään peluutetaan ei mielestäni ole täysin validi ja vaatii taas suuremman kuvan ottamista keskusteluun. Arvostella saa ja pitää, mutta pelkkä haukkuminen haukkumisen ilosta ei vie asiaa mihinkään ja on huonoa argumentointia, saalisparven kalastelua ja loppuviimein trollausta. Monet ovat jo huomauttaneet, että tuo jotain parannusehdotuksia, pohdi asioita vähän syvällisemmin, niin saat vastakaikua asioille. Samalla keskustelun taso paranee ja Lukko-osion tekstit paranevat ja osallistujamäärät kohoavat.
 

Sashmowitz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Eri asia. Tuolloin tuossa kommentissa käsiteltiin Zapolskin tyyliä torjua eli siis hänen torjuntatyylinsä oli se, että torjui kiekkoja paljon pelattavaksi eikä saanut niitä kiinni. Nyt puhuttiin Zapolskin yleisestä tasosta saada edes kiekkoja kiinni.

Melko "jännästi" vertaat vanhoja asioita tähän päivään.

Nyt sä Zalmonella aivan selvästi (taas) vääristelet asioita omaksi eduksesi. Jos luet keskustelun kulun tuolta edellissyksyltä niin kirjoittajat Walrus21 ja Jyty eivät puhuneet sanallakaan mistään torjuntatyylistä vaan nostivat torjuntatilastoja esiin yrittäessään vääntää sinulle rautalangasta, että ihan hyvin on mennyt maalivahdilla tilastojen(kin) valossa. Sen sijaan sä kuittasit tilastot melko kattavalla 'ne ei kerro juuri mitään'-kommentilla ja aloit itse julistaa mielestäsi vääränlaisesta torjuntatyylistä.

Enkä mä näitä vuoden takaisia kaivele ilostani tai ilkeyttäni. Ne vaan osoittavat kuinka kujalla olet ollut jo tuolloin ja kyllähän hyvän keskustelun siemen on siinä, että pystyy tulemaan ripauksen vastaan omista luutuneista pakkomielteisistä mielipiteistä. Ja on tullut selväksi, et pysty.

Ja kyllä, kaikki liittyy kaikkeen mutta jos et ole huomannut niin tässä ketjussa keskustellaan henkilökohtaisesti yhden pelaajan otteista joten kokonaiskuva ei näyttele niin suurta roolia täällä

Tässähän tää kommunikaatio-ongelma nyt varmaan kaikkein konkreettisimmin kiteytyy. Kokonaiskuva ei näyttele niin suurta roolia täällä? Just.

Ja tuossa yläpuolella on Hokkikokin toimesta taas erittäin ansiokkaasti perusteltu perustellun kritiikin näköalaista antamista jne. Lue vaikka joutessas se ajatuksella vielä kerran.
 

Tifosi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Home Box Office
Onhan tämä häpeällistä että liigan timanttiseen maalivahtieliittiin tällä hetkellä kuuluvan veskarin omassa ketjussa puhutaan yhden kirjoittajan otteista enemmän kuin mistään muusta.

Unohtakaamme hänet ja nautitaan Zapon huippuotteista!
 

Sashmowitz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Onhan tämä häpeällistä että liigan timanttiseen maalivahtieliittiin tällä hetkellä kuuluvan veskarin omassa ketjussa puhutaan yhden kirjoittajan otteista enemmän kuin mistään muusta.

Unohtakaamme hänet ja nautitaan Zapon huippuotteista!

Osuit kyllä harvinaisen naulankantaan. Ja itse nostan koripallohenkisesti käden pystyyn, liiaksi olen tarttunut Veli Z:n kohtuuttomaan 'Zapojahtiin'. Mutta kuten sanottu, nautitaan tästedes liigan yhden kuumimman maalivahdin otteista.

Itse ketjun aiheesta pari sanaa. Omaan silmiini ihan oikeastaan tämän jenkin saapumisesta asti on pistänyt se palava keskittyminen ja voitontahtokin, joka silmistänsä maskin takaa ja olemuksestaan paistaa. Ja joku kirjoittaja aiemmin tarkkanäköisesti analysoikin miten kaikkein heikoimman ja raskaimman kauden (vuodenvaihteen molemmin puolin, kun voitot kiersivät Zapoa ja helppojakin maaleja meni) aikana olemus ei ollut se normi Zapo. Mies näytti välillä jopa hieman alistuneelta ja tuskaiselta. Tätä saattaa toki tuo huhuttu pieni vammakin selittää. Käsittämättömän hienosti on kyllä mies paketin kasannut ja tuo sama palo on palannut tekemiseensä. Keskittyminen tuntuu olevan täydellistä ja suunnattu vaan siihen omaan tekemiseen. En pistä pahakseni jos veskari joskus hieman tulistuu, mutta on monia esimerkkejä lähimenneisyydestäkin jolloin turha vadin kaatuminen saattaa sotkea oman tekemisenkin. Tulee mieleen ainakin ajoittain Noronen, Norrena ja Kolmen Metrin Koskinen KalPassa pelatessaan pleijarisarjassa Bluesia vastaan. Seuratkaapa Zapon viilipyttymäistä toimintaa kun pelien kovetessa kevättä kohden päälle yritetään ajaa joskus todella lujaakin. Mies yleensä kerää kamansa, poistuu polttopisteestä ja keskittyy jo seuraavaan kiekkoon.

Tämä pienenä aasinsiltana eroihin suomalaisen ja p-amerikkalaisen maalivahtikulttuurien välillä. Suomalainen maalivahtivalmennushan on kiistatta loistavaa ja viime vuosina on noussut siitä oivia esimerkkejä aivan maailman huipulle asti. Pieni ongelmakohta minusta kuitenkin on ollut tuo henkinen puoli joka ilmentyy nimenomaan voittamisen haluna ja oikeanlaisena aggressiivisuutena. Välillä tuntuu, että suomalaisessa maalivahtivalmennuksessa tärkeintä on, että tekniikka säilyy ehjänä hamaan tappiin asti. Tottakai tämä onkin elintärkeä palanen mv-peliä mutta kun kannuja jaetaan ratkaisevien finaalien jatkoerissä, ratkaisee maalivahtien osalta yleensä se kenen kuula kestää ja kuka palavasti on valmis vaikka syömään kiekon estääkseen maalin. Siinä vaiheessa on aivan sama millä ruumiinosalla kiekon pysäytät. Ja tätä palavaa halua ratkaista ottelu ja olla voittaja kaipaan hieman enemmän nykyajan suomalaisissa plus 185cm tyylivalioissa maalivahdeissa. Poikkeuksiakin toki on, mm.Tuukka Raskissa ja Juuse Saroksessa olen tätä vimmaa näkevinäni. Heillä myös on tekniikkapuoli lähes täydellisessä kuosissa ja tuloksia on jo nähtykin. Ja tosiaan melkein poikkeuksetta Pohjois-Amerikasta tulevissa veskareissa tuo palo on, mm. Ryan Zapolskissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös