Ruokaostos, jota häpesit viimeksi?

  • 3 536
  • 51

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Milloin häpesit viimeksi ruokaostostasi?

Jos ei ole koskaan edes vähän hävennyt kantaa koko talouden viittä kiloa viikonloppuherkkuja kerralla, ei ole ollut elossa. Vaikka olisi koko suku syömässä. Saisi hyvän sketsisarjan aiheen siitä, kun kassalla oleva selittää ostoksiaan.

Epäterveellistä einestä - ei liikaa kerralla, muuten hävettää. Tässä mennään varmaan jonnekin lapsuuden painokompleksiin psykologisella puolella. Sitten kotiin itsesäälissä mussuttamaan niitä lihapiirakoita...kierre on valmis.

Alkoholiasiaa ei tunnista kovin herkästi, sillä ajoittaiset poistohintaiset panimotuotteet vaativat kyllä pientä hamstrausta. Vähän kuten punaiset laput, keski-ikäisenä ne kokee saavutukseksi. Olen kuitenkin kuullut tarinoita, kuinka piti vaihtaa kassaa ettei joku tietty henkilö näe ostamassa keppanaläjää.

Mutta kovia lukemia on, kovia on, 82 prosenttia. Tässä ketjussa hävetään, ei kerskuta, joten ollaan armollisia. Kovin suomalaiselta tämä samalla tuntuu.

Paineenaiheuttajien top 5 -lista ei yllätä: Ykkösenä on rahan tienaaminen ja oma taloustilanne, josta ottaa paineita 52 prosenttia suomalaisista, nuorista peräti 71 prosenttia. Oman talouden jälkeen paineita aiheuttaa liikunta (kaikki 38%/ nuoret 57%), ulkonäkö (kaikki 37%/ nuoret 62%), ruokavalio (kaikki 36%/ nuoret 50%) ja koulu- ja uramenestys (kaikki 24% / nuoret 58%).

Paineet näkyvät arkisissa toimissa, kuten kaupan kassalla. Peräti puolet nuorista suomalaisista häpeää ajoittain omia ruokaostoksiaan. Ero kaikkiin suomalaisiin on suuri, sillä vain 27 prosenttia kaikista suomalaisista häpeää kassajonossa.

Kaikissa ikäryhmissä oman syömisen epäterveellisyys hävettää eniten. Jos oma ostoskori on täynnä ruokasuositusten vastaisia tuotteita, häpeää kokee 82 prosenttia suomalaisista.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Kävin tuossa Stockan Herkusta hakemassa iltapalaksi hanhenmaksapalleroita, mutta unohdin ostaa tuoretta tryffeliä siihen päälle raastettavaksi - kylläpä kassalla hävetti maksaa ostokset Nordea Blackilla...
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Hävetti joskus alaikäisenä yrittää ostaa alkoholia tai tupakkia ja kun ei saanut sitä niin hävetti niin maar kauhiasti!!
Nykyään ihan vitun sama mitä ostaa, ne on mun ostoksia eikä Mikkihiirillä ole mitään asiaa niitä tutkia, NIH!!

Edelleen arvon veli Rapeli: Korkki kiinni!!
 

WildCore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kerran hävetti edellä olevan asiakkaan puolesta, kun olin ostamassa kondommeja. Mulla oli siinä hihnalla kaksi pakettia Big Mamba-kondomeja niin sillä kaverilla oli yksi paketti xs kokoisia Sultaneja. Kassaneitikin kysyi siltä jätkältä, että paneeko se ne pieneen pussiin.
 

heketsu88

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dallas Stars Kärpät Joensuun Kiekkopojat ManU
Hävetti joskus alaikäisenä yrittää ostaa alkoholia tai tupakkia ja kun ei saanut sitä niin hävetti niin maar kauhiasti!!
Nykyään ihan vitun sama mitä ostaa, ne on mun ostoksia eikä Mikkihiirillä ole mitään asiaa niitä tutkia, NIH!!

Edelleen arvon veli Rapeli: Korkki kiinni!!
Kerran hävetti edellä olevan asiakkaan puolesta, kun olin ostamassa kondommeja. Mulla oli siinä hihnalla kaksi pakettia Big Mamba-kondomeja niin sillä kaverilla oli yksi paketti xs kokoisia Sultaneja. Kassaneitikin kysyi siltä jätkältä, että paneeko se ne pieneen pussiin.
Näkökulma tuokin, jos nämä tuotteet katsotaan ruokaostoksiksi.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Näkökulma tuokin, jos nämä tuotteet katsotaan ruokaostoksiksi.
Kenties lääkinnällisiin tarkoituksiin?

Nimittäin, kerran eräs vanhempi herrasmies (en siis minä) meni raskaana olevan vaimonsa kanssa lääkäriin, joka totesi, että alkaa olla sitten niitä viimeisiä lapsia eli ei enää raskauksia hänen vaimolleen. Tähän hätääntynyt vanhempi herrasmies kyselemaan, että pitääkö nyt sitten lopettaa intiimi kanssakäyminen kokonaan? Lääkäri naurahti ja sanoi, ettei suinkaan, käyttäkää vaikka näitä ojenntaen samalla pakkauksen kondomeja... ja kaupasta saa lisää, huusi vielä perään...
Aikaa kului vuosi ja mies ja raskaana oleva vaimo tulivat jälleen lääkärin pakeille, jolloin tämä hieman tulistuneena kyselemään, että oliko mies sittenkään käyttänyt kondomeja, kun vaimo on taas raskaana, No, mies siihen vakuuttelemaan, että kyllä olen ja onhan ne vaikuttaneetkin: "Paska tulee kyllä säännöllisesti varttikilon pusseissa.", mies virkkoi...
Lääkäri pillastui ja huusi, ettettekö te mies tiedä, miten noita käytetään, pyysi vaimon huoneen ulkopuolelle ja näytti asiasta tehden, kuinka kondomia käytetään. Mies lupasi pyhästi kayttää siitä lähtien kondomeja oikein, kun lähtivät taas kotiinsa.
Aikaa kului taas vuosi ja mies ja raskaana oleva vaimo tulivat jälleen lääkärin pakeille, jolloin tämä karjui ihan hiilenä, että oliko mies ihan hullu vai miksei ollut taaskaan älynnyt käyttää kondomeja, kun vaimo on jälleen raskaana, No, mies lähes itkua vääntäen siihen vakuuttelemaan, että kyllä olen ihan takuulla, vaimo voi todistaa: "Olen käyttänyt koko ajan niitä ja ottanut pois vain kustessa ja naidessa...", mies vaikersi.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ostin eilen ketjun linjasta poiketen ihan oikeasti nakkeja ja papuja (tomaattikastikkeessa). Onneksi on itsepalvelukassat. Minkä mä sille voin, että niistä tulee hyvä ja nopea safka!
 

axe

Jäsen
Emmää ny tiä onko se ollut varsinaisesti häpeää mutta kyllä sitä joskus on silleen sisäisesti hymyillyt kassalla, kun on latonut harvinaisen poikamiesviikonlopun ostoksia tiskiin: lihaa, kanaa, ranskalaisia, suklaata, pizzaa, karkkia, donitseja, jotain mozzarellatikku-cheddarjalapeno-hässäkkää, Coca-Colaa, sipsejä jne. Vielä kun ei oikein edes kalja maistu, niin mennään ihan 15-vuotiaan pököjantterin linjalla.

Mutta nykyäänhän saa kaiken ostoshäpeän helpolla pois, kun pääsee käyttämään jo hyllyvaiheessa viivakoodipistoolia ja piilottamaan kamansa heti jonnekin kassiin. Sitten vaan itsepalvelukassan kautta pois.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Emmää ny tiä onko se ollut varsinaisesti häpeää mutta kyllä sitä joskus on silleen sisäisesti hymyillyt kassalla, kun on latonut harvinaisen poikamiesviikonlopun ostoksia tiskiin: lihaa, kanaa, ranskalaisia, suklaata, pizzaa, karkkia, donitseja, jotain mozzarellatikku-cheddarjalapeno-hässäkkää, Coca-Colaa, sipsejä jne. Vielä kun ei oikein edes kalja maistu, niin mennään ihan 15-vuotiaan pököjantterin linjalla.

Mutta nykyäänhän saa kaiken ostoshäpeän helpolla pois, kun pääsee käyttämään jo hyllyvaiheessa viivakoodipistoolia ja piilottamaan kamansa heti jonnekin kassiin. Sitten vaan itsepalvelukassan kautta pois.


 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Noh, naiset voivat kertoa, että miltä se suussa maistuu. Toki miehetkin, kysy kymmeneltä vastaantulijalta niin yksi voi kertoa.
Joskus jotain makukondomeja tuli ostettua. Tajusin, että enpä itse taida saada tästä mitään irti.


Joskus on tullut ostettua jotain X-tra tuotteita ja kyllä on hävettänyt. Luulevat vielä köyhäksi siellä kaupassa.
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Muistan kuinka nuorempana hävetti ostaa WC-paperia, joten hain sitä aina jostain syrjäisestä tarjoustalosta jonkun hervottoman tarjouspaalin, ettei siis tarttenut ostaa kyseistä tuotetta kuin kerran pari vuodessa.

Nykyään ei hävetä yhtään mikään. Pitäis varmaan, mut ei...
 

Malkkinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Muistan kuinka nuorempana hävetti ostaa WC-paperia, joten hain sitä aina jostain syrjäisestä tarjoustalosta jonkun hervottoman tarjouspaalin, ettei siis tarttenut ostaa kyseistä tuotetta kuin kerran pari vuodessa.

Nykyään ei hävetä yhtään mikään. Pitäis varmaan, mut ei...
Ja yhtään ei hävettänyt polkea 3 kilometriä kotiin paskapaperipaali tarakalla...
 

Ann Arbor

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Joskus olen "hävennyt" itsestään selviä ruokaostoksia. Ostan spagettia, jauhelihaa, tomaattipyreetä ja juustoraastetta, niin ajattelin kassahenkilön hymähtelevän mielessään. Riisipaketti, kanan koipireidet, kookosmaito, currytahna vastaava. Itsepalvelukassat ovat olleet pelastukseni.

Joskus taannoin myös kun tarkoitukseni on ollut vetää rehelliset kännit, en ole kehdannut ostaa liian montaa kaljaa samasta kaupasta, vaan muutama sieltä ja muutama täältä.
 

jäämies-70

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Die Mannschaft
Ei varsinaisesti liity ostoksiin tämä minun ”häpeämiseni”, mutta ruokakaupan pihalla tapahtunutta.
Eli koronapaskan alkaessa oli lasten koululuokka suorittanut vessapaperimyyntiä tulevaa lerikoulua silmälläpitäen (joka peruttiin tietysti).
Kylän K-supermarketin omistaja oli hommassa mukana, hänen kauttaan tuli nuo myydyt Lambi-paketit ja lastauslaiturilta ne noudettiin.
Samaan aikaan porukka alkoi siis hamstrata vähän kaikkea, vessapaperit oli kaupoista hyvin kadonneet yms. hyvin säilyvät tuotteet.
No pahaa silmää sain osakseni kun lastasin perheen bemarin täyteen tuota persposkia hivelevää lammaslogoista luksustuotetta.
 

msg

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sopimustekninen verovelka

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Kondomien ostaminen itsessään ei ole koskaan nolottanut, mutta toisinaan on käynyt niin, että niiden kanssa samaan aikaan ostettavat tuotteet muodostavat yhdessä kokonaisuuden, joka nostaa niin kovan punan poskille, ettei verta riitäkään enää aikoihin mihinkään muualle. Eli ne kortsutkin on sitten voinut heittää menemään viimeistään kaupan eteisen roskikseen. Yleensä nämä ovat puhtaita sattumia, jotka huomaa vasta kun katsoo omien ostostensa lipuvan kassahihnaa pitkin kohti usein varsin hyvännäköistä myyjätärtä.

Tai siis... Viikon ruokaostokset, joissa kortsupaketti: ok.

Sixpack kaljaa poikien iltaa varten, mutakakku pakkasesta tarjottavaksi ensi maanantaina kun appivanhemmat tulevat kylään ja paketti kondomeja: ehhh.

Pirkka reilun kaupan ruusukimppu matkalla kohti kummilapsen siskon 4-vuotispäiviä ja nypytetty extra thin -sulttaani: impotenssi ja terapiaa vähintään kolme vuotta.
 

Everton

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Sixpack kaljaa poikien iltaa varten, mutakakku pakkasesta tarjottavaksi ensi maanantaina kun appivanhemmat tulevat kylään ja paketti kondomeja: ehhh.

Pirkka reilun kaupan ruusukimppu matkalla kohti kummilapsen siskon 4-vuotispäiviä ja nypytetty extra thin -sulttaani: impotenssi ja terapiaa vähintään kolme vuotta.

Eihän noissa nyt vielä mitään. Ajattele vaan sitä, että olet aikeissa tehdä jotain salaattia tai kesäkeittoa, ja otat siinä sitten kassalta samalle hihnalle kurkun, kesäkurpitsan ja muiden veikeänmallisten vihannesten seuraksi paketillisen juomutettuja. Lopuksi vielä vieno silmänisku kassalla vuorossa olevalle nuorelle kesätyöntekijälle.
 

Bunder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Coyotes, Thrashers
Joskus olen "hävennyt" itsestään selviä ruokaostoksia. Ostan spagettia, jauhelihaa, tomaattipyreetä ja juustoraastetta, niin ajattelin kassahenkilön hymähtelevän mielessään. Riisipaketti, kanan koipireidet, kookosmaito, currytahna vastaava. Itsepalvelukassat ovat olleet pelastukseni.

Joskus taannoin myös kun tarkoitukseni on ollut vetää rehelliset kännit, en ole kehdannut ostaa liian montaa kaljaa samasta kaupasta, vaan muutama sieltä ja muutama täältä.
Tuli mieleen, että joskus lähikaupassa käydessä on myyjä, joka kommentoi ostoksia joka kerta. Kahvia ja munkkeja ostaessa heittää, että "Nyt on herkkukahvit". Ruokaostoksia tehdessä "näistä saa hyvän aterian" ja muita kommentteja satelee pyytämättä.
 

V-G-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна | is
Eihän noissa nyt vielä mitään. Ajattele vaan sitä, että olet aikeissa tehdä jotain salaattia tai kesäkeittoa, ja otat siinä sitten kassalta samalle hihnalle kurkun, kesäkurpitsan ja muiden veikeänmallisten vihannesten seuraksi paketillisen juomutettuja. Lopuksi vielä vieno silmänisku kassalla vuorossa olevalle nuorelle kesätyöntekijälle.
Joo, oma osastonsa ovat nämä "ainiin, kesäkurpitsa puuttuu ja vaimolle piti viedä vaseliini".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös