Run Forrest Run! – Jatkoajassa lenkkeilijöitä?

  • 569 433
  • 3 894
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mutta ratkaisu ongelmaan on periaatteeltaan hyvin yksinkertainen: pidennät pikku hiljaa lenkkien pituutta. Jos juokset viikossa viisi lenkkiä, yksi niistä saisi olla yli 15 km, ja pidennät sitä asteittain. Aluksi pari kertaa 18 km, sitten 20 km jne. Pitkä lenkki on juoksijalle periaatteessa palauttava, mutta itse en ainakaan pysty vetämään 25 km lenkkiä palauttavana, jos jalkojen lihakset ovet kipeät. Toisin sanoen juokse pitkä lenkki hyvävoimaisena.

Jos tuolla tahdilla olet jaksanut juosta, niin edellytykset lenkkien pidennykselle ovat hyvät. Pari kilometriä päälle jaksaa kyllä juosta, mutta viikon kokonaisrasitustakaan ei saa liian nopeasti kasvattaa.

Tuolla periaatteella olen treenannutkin, peruslenkki on se n. 10-13 km, riippuen fiiliksestä ja kerran viikossa parikymppinen. Ongelmat alkavatkin sen 20 km jälkeen. Tänäänkin yritin kahden täydellisen lepopäivän jälkeen sitä kolmenkympin hölkkää, vaan ei. Voimat lähtee jaloista tyystin. Vedin vielä todella matalalla sykkeellä, eli keskisyke oli vain 135. Kumma homma, kertakaikkiaan.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tuolla periaatteella olen treenannutkin, peruslenkki on se n. 10-13 km, riippuen fiiliksestä ja kerran viikossa parikymppinen. Ongelmat alkavatkin sen 20 km jälkeen. Tänäänkin yritin kahden täydellisen lepopäivän jälkeen sitä kolmenkympin hölkkää, vaan ei. Voimat lähtee jaloista tyystin. Vedin vielä todella matalalla sykkeellä, eli keskisyke oli vain 135. Kumma homma, kertakaikkiaan.
Jos tähän mennessä 20 km on ollut pisin lenkki, voi hyppäys 30 km lenkille olla liian suuri. Kokeile nostaa tuosta 20 km:stä ylöspäin asteittan. Muuten on kyllä vaikea antaa mitään neuvoja, koska tuntuu ihmeelliseltä, että jalat loppuvat totaalisesti. Varsinkin, jos tämä on toistunut usein, koska yleensä ihminen tottuu pitkiin lenkkeihin hyvin tuolla tavalla harjoiteltuna. Toisin sanoen muutaman vaikeamman kerran jälkeen juoksu helpottuu ja lenkkiä voi pidentää. Ehkä kyseessä on vain tilapäinen ongelma ja sitkeällä yrittämisellä juoksu alkaa kulkea.
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Elämäni eka maraton takana. Tällaiselle läskille (178cm/90kg) se on aika rankka jobi. Mutta läpi se meni. Täytyy kokeilla joskus laihempana ja paremmin treenanneena uudelleen, jos silloin tulisi jonkinlainen aikakin...

Mutta nyt tuli tehtyä ihmiskoe, jonka mukaan 100% sohvaperunan on mahdollista päästä maraton läpi 15kk harjoittelulla.
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Elämäni eka maraton takana. Tällaiselle läskille (178cm/90kg) se on aika rankka jobi. Mutta läpi se meni. Täytyy kokeilla joskus laihempana ja paremmin treenanneena uudelleen, jos silloin tulisi jonkinlainen aikakin...

Mutta nyt tuli tehtyä ihmiskoe, jonka mukaan 100% sohvaperunan on mahdollista päästä maraton läpi 15kk harjoittelulla.

Onneksi olkoon hienosta suorituksesta. Varmaan tuntui aika hyvältä kisan jälkeen. Ja kyllä sen ajankin voi laittaa tänne vaikka olisi ihan mikä tahansa.

Itse ilmoittauduin juuri tuosta omasta Ironmanistamme innostuneena elämäni ensimmäiseen viralliseen juoksutapahtumaan, joka on Wihan Kilometrit 24.10 Tampereella. Ja siellä 50km matkalle. Tavoitteena pyyhältää 15 kierroksen matka 22 min per kierros eli alle 5.30. Pari kuukautta on siis aikaa reenailla. Pitäisi olla ihan mahdollinen rasti. Aluksi ajattelin jotain puolimaratonia jossain toisessa tapahtumassa, mutta siellähän pitäisi juosta jo lujaakin. Tuommoinen vähän maltillisempi vauhti sopii meikäläiselle varmaan paremmin. Ja saa tarpeen mukaan kävelläkin. Matka tosin on vähän pidempi, mutta sellaista se välillä on.
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Onneksi olkoon hienosta suorituksesta. Varmaan tuntui aika hyvältä kisan jälkeen. Ja kyllä sen ajankin voi laittaa tänne vaikka olisi ihan mikä tahansa.

Kiitos! Kyllä maalissa oli voittajafiilis - itsensä voittajan fiilis. Aika oli 5:45 paikkeilla, eli melkein koko rahalla tuli "nautittua"...
 

Tombe76

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Pisin lenkki (yhtämittaista juoksua) tässä elämässä takana, ja ihan mukavasti meni. Kyllä juoksu on siinä mielessä joukkuelaji, että jos yksin olisin lähtenyt painamaan, niin periksi olisin antanut. Mutta nyt ei viitsinut, kun oli kaveri (3.18 maraton) mukana.

Klo 8 aamulla startti (7.52 nousin sängystä) ja 25km edessä. Tavoite oli vetää 6.00/km vauhtia, mutta kaveri oli laittanut kompuutteriin virtuaalihemmon vetämään 5.45/km vauhtia. No sekin jäi jälkeen. Rupatellen meni reitti ihan kivasti, tosin loppua kohden (viiminen vitonen) rupesi hieman ahdistamaan. 2:17.15 (5.29/km) on kyllä ihan lupauksia herättävä. Ja jos pystyn vetämään tämän kuun tuolla tekemälläni 200km:n juoksuohjelmallani (+12h kuntopyörällä/uintia), niin eiköhän tuo kunto kasva entisestään.

Puolimaratonenkkakin tuli samalla, kun oli eka kerta +21km lenkki, varmaan jotain 1.56-1.57...
 

scholl

Jäsen
Täsmälleen samaa mieltä. Maratonhan on tällaiselle kuntoilijalle (enkka 3.30.10) enimmäkseen leppoisaa lönköttelyä, kun taas puolikkaalla pitää yrittää oikein tosissaan juosta.

Itse vedin viime sunnuntaina puolimaratonin leppoisasti hölkötellen. Ajattelin säästellä maratonille ja pyrkiä tekemään aika tasaisen juoksun. Kilometrit menivätkin sitten kuin varkain ja matka loppui ennenkuin alkoikaan. Aika meni päälle 1.40. Eli ei sitä puolikastakaan ole pakko repiä, vaikka kunto alkaisikin jo olla vähän parempi.

Fysioterapeutit ja hierojat ovat muuten hauskoja veijareita. Vasen pohje on oireillut viimeisen kuukauden, ollut kireä ja nyt ollut kipeä viimeisen kisan jälkeen niin hieroja ehdottaa harkitsemaan, että jättäisin maratonin väliin. Ihan kuin olisin kuullut tämän ennen. Joka ainoa kerta on joku veijari, joka on sanomassa ei, vaikka pitäisi laittaa jalat kondikseen. Minullahan nimittäin ei ole repertuaarissa mitään periksiantamista, vaan se juostaan läpi vaikka pää lähtisi irti.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Eka puolikas juostu - oli aika kivaa

Tulipahan nyt sitten kierrettyä se ensimmäinen puolimaraton tässä elämässä. Aikaa meni hiukan reilu 1.55, kaksi tuntia kun oli tavoitteena, se siis täyttyi. Oli kyllä yllättävän leppoisaa menoa jonnekin 18 km asti, sen jälkeen tuntui suht pahalta ja vauhti putosi parille viimeiselle kilsalle (alkuvauhti oli 1.50 luokkaa, mutta ehkä siellä puolenvälin jälkeen tuli vedettyä pari noin viiden minuutin kilsaa, jotka olivat turhan tiukkoja). Mutta yllättävän kivasti sen jaksoi kiertää, ja vähän pudottaen vauhtia olisi varmaan jaksanut pidempäänkin. Mitään maratonlupauksia en kyllä tee, mutta eihän sitä koskaan tiedä.

Kaiken kaikkiaan kyllä hauska kokemus, suosittelen. Huomenna en ehkä, kun jalat ei vie mihinkään, mutta vielä...
 
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Tervehdys taas.

Nyt on tullut vedettyä taas intin jälkeen neljä kertaa viikossa lenkkiä, joka on jaoteltu jotenkin seuraavasti:

PK-lenkki
VK+PK
PK+VK+MK
PK

Eli kaksi tunnin mittaista pk-lenkkiä ja sitten kaksi tuntia sellaisia lenkkejä, jossa on vauhtikestävyyttä ja maksimikestävyyttä mukana.

Kysymys kuuluukin, että miten ohjelmaa pitäisi muuttaa, että maksimi sekä vauhtikestävyyttä tulisi enemmän mukaan? Onko se vain niin, että maksimiharjoitteita lisätään vai mitä pitäisi tehdä. Juoksemiseni on tavoitteellista ja hapenottokykyä ja kestävyyttä olisi tarkoitus parantaa.

Juoksen tällä hetkellä cooperissa 2700 metriä ja tavoitteena siintään tuon maagisen 3000 rajan rikkominen. Siis minkälaisella harjoitusohjelmalla te lähtisitte tuota parantamaan?

Lähtökohta on, että olen hyväkuntoinen ja haluan tulla todella hyväkuntoiseksi.
 

Ruutuässä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jos tavoitteena on Cooper-tuloksen parantaminen ja intoa riittää, n. 400 metrin vedot ovat varmaankin aika hyvä harjoitusmuoto. Kerran viikossa 10x400 metriä Cooperin tavoitevauhdilla luulisi toimivan. PK-lenkkien pituutena tunti on ihan hyvä, vaikka Cooperin testiä ajatellen se on tarpeettoman pitkä. Kuitenkin jos haluaa muutenkin olla hyvässä kunnossa, ei tunnin lenkeistä haittaakaan ole. Nykyinen neljän lenkin jakaminen juuri noin kuulostaa ihan järkevältä ja vauhtikestävyyden osuutta ei mielestäni kannata enää kasvattaa. Vaikka juoksisi 7 lenkkiä viikossa, vauhtikestävyyttä ei oikein voi treenata tuota kahta lenkkiä enempää. Enemmänkin vauhtikestävyydessä kannattaa pyrkiä laatuun, eli tekee lenkit niin, että niissä VK:t saa tehtyä tehokkaasti. Matkat voivat olla lyhyitäkin, kunhan vain vauhti on kohdallaan.
 

DAF

Jäsen
Suosikkijoukkue
se kolmikirjaiminen. PISTI PALLON MAALIIN
Hypoteesia hypoteesin perään

Onko jollain joku patentti (netti)treeniohjelmasta, jos nyt sanotaan vaikka että ensi kesään tähtäisi jollekin maratonille? En lukitse vastausta, mutta joku HCM voisi hypoteettisesti olla tähtäimessä. Lähinnä mietin, kun netissä on jos jonkunlaista tarjolla, mikä olisi sellainen palvelu, josta saisi perustiedoilla suht valmiin peruskunto-ohjelman ja maratonvalmistautumisen tästä alkaen 30-40 viikolle? Periaatteessa himottaisi moinen tavoite, vaikka sitä sitten käytännössä suunnistuksen ja hiihdon kanssa soveltaakin...
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Ensimmäisen puolikkaan maratonin olin itsekin juoksemassa viikonloppuna, ensikertalaisena kisoissa. Lähdin juoksemaan liian varovaisesti keskiryhmässä ja oikeastaan vasta melkein kympin kohdalla aloin kasvattamaan vauhtia oikealle tasolle. Ajaksi tuli 1.30 tasan, 4.19 min/km taisi olla vauhti. Ehkä vauhtijako olisi voinut huonomminkin mennä, koska loppua kohden sain kuitenkin kiihdytettyä ja ohitettua porukkaa. Parempi niin kuin liian kova startti kuitenkin.

Tosissaan tuon puolikkaan sai juosta ja kyllä kärki kovaa meni.
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Onko jollain joku patentti (netti)treeniohjelmasta, jos nyt sanotaan vaikka että ensi kesään tähtäisi jollekin maratonille? En lukitse vastausta, mutta joku HCM voisi hypoteettisesti olla tähtäimessä. Lähinnä mietin, kun netissä on jos jonkunlaista tarjolla, mikä olisi sellainen palvelu, josta saisi perustiedoilla suht valmiin peruskunto-ohjelman ja maratonvalmistautumisen tästä alkaen 30-40 viikolle? Periaatteessa himottaisi moinen tavoite, vaikka sitä sitten käytännössä suunnistuksen ja hiihdon kanssa soveltaakin...

Täältä löytyy mun mielestä hyviä ohjelmia useille aikatavoitteille, jos toinen kotimainen taittuu. Ohjelmat on tosin vain 26 viikoksi.
 

Puscutractori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Harri Olli, rahaton ManC, NP#32, DEFC #62
Ensimmäisen puolikkaan maratonin olin itsekin juoksemassa viikonloppuna, ensikertalaisena kisoissa. Lähdin juoksemaan liian varovaisesti keskiryhmässä ja oikeastaan vasta melkein kympin kohdalla aloin kasvattamaan vauhtia oikealle tasolle. Ajaksi tuli 1.30 tasan, 4.19 min/km taisi olla vauhti...

Miksi ihmeessä juoksit ensimmäisen kisasi vasta nyt? 1:30 on huippuaika ensikertalaiselle, ellet sitten ole entinen huippu-urheilija. Huono aika se ei ole kokeneellekaan aktiiviselle harrastajajuoksijalle.
 

1936

Jäsen
Suosikkijoukkue
1963 | 2021
Miksi ihmeessä juoksit ensimmäisen kisasi vasta nyt? 1:30 on huippuaika ensikertalaiselle, ellet sitten ole entinen huippu-urheilija. Huono aika se ei ole kokeneellekaan aktiiviselle harrastajajuoksijalle.

Joskus se ensimmäinen kisa on otettava. Olen "tosissaan" treenannut nyt keväästä asti. En tosiaan ole mikään entinen huippu-urheilija, aika perustaustat. Kovalla treenillä on juoksukunto noussut.

Piristävää kuulla toki, että tyytyväinen voi aikaan olla.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Kysytääns täällä, kun sekalaisten kysymysten ketjusta en vastausta saanut. Eli seuraavanlainen ongelma:
Mikähän mahtaa olla sykemittarissa vikana, kun kello ei löydä enää vyötä? Se ensin pelleili pari kolme viikkoa ja näytti välillä ihan mitä sattuu sykkeitä ja nyt ei ole enää pariin päivään ollenkaan löytänyt vyötä. Vyöstä en löydä mitään kohtaa missä siinä voisi olla patteri ja kellossa kuitenkin aika vielä pelaa joten siinä tuskin vika on. Voiko tuota korjata jotenkin vai onko hankittava uusi mittari? Kyseessä Polarin F6 ja ikää tuotteella noin kolme vuotta.
Onko vastaavasta kokemuksia?
 

MadMike

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HML Huskies, Fremantle Dockers, Western Force
Jos en ole ihan kuutamolla, niin kyllähän lähettimessäkin täytyy olla patteri? Ei kai se millään kosmisella energialla lähetä signaalia. Muistelisin, että myös omaani on tämä patteri vaihdettu.

Kannattaa myös kokeilla Polarin sivuilta huolto-osiota.
 

Travel Boss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, RU-38, NHL
Ensimmäisenä tulee mieleen lähettimen pariston loppuminen.
Vyössä paristo on lähetinyksikössä ja sen pystyy vaihtamaan itse.
Yksikkö on "neppareilla" kiinni vyössä.
Jotenkin kirjoituksestasi saa vaikutelmat ettet ole yksikköä pahemmin irroitellut vyöstä, mikä lisää pariston kuluvuutta, koska käsittääkseni lähetin pyrkii koko ajan vyössä kiinni ollessaan lähettämään signaalia vastaanottimeen.
Sen vuoksi lähetin tulisi aina käytön jälkeen irroittaa vyöstä.

Toinen syy voisi olla vyön ja lähettimen huonohko puhdistaminen, jolloin suolavesi sotkee kosketuspintoja. Vyö ja lähetinyksikkö kannattaa aina käytön jälkeen huuhtaista puhtaaksi vedellä.

Muuta en osaa sanoa. Mikään korjaaja en ole, mutta muutaman Polarin olen omistanut. Hakkaa muuten Suunnon 100-0 :)
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Jos en ole ihan kuutamolla, niin kyllähän lähettimessäkin täytyy olla patteri? Ei kai se millään kosmisella energialla lähetä signaalia. Muistelisin, että myös omaani on tämä patteri vaihdettu.

Kannattaa myös kokeilla Polarin sivuilta huolto-osiota.
No ei tuossa kyllä tunnu mitään patteria olevan. Ehkä se toimii sillä pyhällä hengellä. Polarin huolto-ohjeissakaan ei ole mitään mainintaa lähettimen pariston vaihdosta.

Ensimmäisenä tulee mieleen lähettimen pariston loppuminen.
Vyössä paristo on lähetinyksikössä ja sen pystyy vaihtamaan itse.
Yksikkö on "neppareilla" kiinni vyössä.
Jotenkin kirjoituksestasi saa vaikutelmat ettet ole yksikköä pahemmin irroitellut vyöstä, mikä lisää pariston kuluvuutta, koska käsittääkseni lähetin pyrkii koko ajan vyössä kiinni ollessaan lähettämään signaalia vastaanottimeen.
Sen vuoksi lähetin tulisi aina käytön jälkeen irroittaa vyöstä.

Toinen syy voisi olla vyön ja lähettimen huonohko puhdistaminen, jolloin suolavesi sotkee kosketuspintoja. Vyö ja lähetinyksikkö kannattaa aina käytön jälkeen huuhtaista puhtaaksi vedellä.

Sori pitkä lainaus, mutta en viitsinyt tuota lähteä pätkimäänkään. Eli kuten jo edellä sanoin ei tuosta kyllä mitään pattereita löydy. Sen verran on allekirjoittaneella peukalo oikeassa paikassa että vannon tämän.

Siis nyt kun puhut vyöstä ja yksiköstä. Oletan että yksiköllä tarkoitetaan tässä tapauksessa tätä noin 30cm "lerpukkaa" ja vyöllä kangasvyötä missä on nepparit. Täytyy ensin sanoa etten todellakaan ole niitä toisistaan irroitellut muuta kuin päälle pukiessa ja pois ottaessa. Ei ole tullut itse asiassa edes mieleen. Olen kuvitellut, että vyö aktivoituu kun kellosta nappaa sen haun päälle.

Vyön puhdistan aina käytön jälkeen talouspaperilla hiestä, joten siitä se tuskin on kiinni.

Puhdistin nyt kunnolla vyön ja irroitin sen lähettimestä. Toivotaan parasta, mutta jos ei toimi niin pitää käydä ostamassa uusi. Ja kuvittelen edelleen että kusetatte, jos väitätte et tuossa on vaihdettava patteri.
 

Travel Boss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, RU-38, NHL
OK! Virhe oli minun. Oletin että sinulla on wearlink-mallinen lähetinyksikkö, mutta oletin siis väärin, koska sen lähetin on n.6cm pitkä.

Tässä linkki Polarin F6 tuotetukeen.
Sieltä löytyy lisäapua. Varsinkin kohdan "lähettimen paristo loppunut" valaisee paljon mahdollista tilannetta.


Täytyy hieman korjata tuota edellistä viestiäni.
Lähetin tuskin pyrkii lähettämään signaalia, ennen kuin varmasti rekisteröi jotain lähetettävää, mutta jonkinlainen aktiivinen taso lähettimessä varmasti on päällä sen ollessa kiinni vyössä. Mutta tämä spekulaatio liittyy siis wearlink-mallin vyöhön.
 

AnFa

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
OK! Virhe oli minun. Oletin että sinulla on wearlink-mallinen lähetinyksikkö, mutta oletin siis väärin, koska sen lähetin on n.6cm pitkä.

En nyt oikeasti enää tiedä kuka oli väärässä ja missäkin. Itselläni on siis tällainen vanhempi versio F6:sta.

Pitää huomenna koittaa tuota rassata ja käydä kysymässä Intersportista, että voiko tuolle tehdä enää mitään. Ja edelleen olen sitä mieltä, että tuossa ei ole vaihdettavaa patteria.
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Joskus se ensimmäinen kisa on otettava. Olen "tosissaan" treenannut nyt keväästä asti. En tosiaan ole mikään entinen huippu-urheilija, aika perustaustat. Kovalla treenillä on juoksukunto noussut.

Kyllä sulla ihan selvästi on lahjoja juoksuun, jos vasta keväästä asti olet treenannut ja nyt jo meni puolikas tuohon aikaan. Monet joutuvat treenaamaan tosissaan paljon pidempään (parikin vuotta) päästäkseen samalle tasolle. Osa ei pääse ikinä, vaikka treenaisivat säännöllisesti.

Itse olen pystynyt pitämään yllä viikottaista kolmen juoksukerran tahtia. Siihen päälle muuta liikuntaa noin 3-4 kertaa viikossa. Täältä saaadun neuvon avulla olen myös hiukan saanut parannettua vauhtikestävyyttä, joka oli totaalisen hukassa vielä alkukesästä. Parisen kuukautta aikaa päästä "kuntoon" puolikkaalle, vaikka mitään hurjaa tavoitetta en aseta; 1:45 alitys riittää mulle tässä vaiheessa. Ensi viikosta alkaen nostan juoksukertojen määrän neljään viikossa ja pidennän peruslenkkiä tuntiin ja pitkän lenkin 1 1/2 tuntiin. Vauhtikestävyyslenkin (6x1km vedot kolmen minuutin tauoilla) pidän kerta viikossa. Tavoitteena on, että ensi kesänä menee monen vuoden tauaon jälkeen taas 3:30 rikki täydellä maratonilla. Tosin mulla aika paranisi kaikkein eniten ihan vaan painoa laskemalla, koska lihasmassaa (ja jonkin verran vielä vatsaakin) on juoksemista ajatellen aivan liian (12kg) paljon.

Uusi ihmettelyn (vitutuksen) aihe on se, kuinka valtavat erot juoksukunnossa voi olla eri päivien välillä, vaikka vireystila on kutakuinkin sama, samaan aikaan treenaten ja ruokailustakin on kulunut kutakuinkin sama aika? Muilla samanlaisia huomioita? Esimerkiksi alkuviikosta juoksin nykyisen peruslenkkini (45 min) 12km tuntivaihdilla ilman mitään tuskaa. Tuskin edes hengästyin ja juoksu oli äärimmäisen helppoa. Eilen kävin taas juoksemassa ja tällä kertaa 12km/h vauhti oli liikaa, vaikka edellinen kerta sujui leikiten. Jouduin laskemaan puolen tunnin jälkeen vauhdin 11km/h tasolle ja siitä huolimatta olin lenkin lopuksi aivan puhki?

Olen huomannut myös sen, että ulkona lenkkeillessä pystyn juoksemaan sekä kovempaa, että kauemmin, kuin juoksumatolla, vaikka luulisi, että asia on päinvastoin, koska matto "pakottaa"pitämään vauhdin tasaisena. Musiikin kuuntelu auttaa valtavasti matolla juostessa. En kyllä edelleenkään pidä matolla juoksemisesta yhtään, vaikka olosuhteiden pakosta pääosa lenkeistä tulee siten juostua. Voi olla että pitkäjalkaisena en saa matolla askellusta samalla tavalla luontevaksi kuin ulkona juostessa...?
 

Travel Boss

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, RU-38, NHL
Pitää huomenna koittaa tuota rassata ja käydä kysymässä Intersportista, että voiko tuolle tehdä enää mitään. Ja edelleen olen sitä mieltä, että tuossa ei ole vaihdettavaa patteria.

Tuolla Polarin sivuilla luki, ettei noissa "läpyskä"-lähetinvöissä ole vaihdettavaa paristoa, vaan kun varaus lähettimestä loppuu, niin koko lähetin on vaihdettava uuteen. Intersportissa tosiaan varmasti osaavat sanoa tarkalleen mitä tehdä.
 

MadMike

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, HML Huskies, Fremantle Dockers, Western Force
Tuolla Polarin sivuilla luki, ettei noissa "läpyskä"-lähetinvöissä ole vaihdettavaa paristoa, vaan kun varaus lähettimestä loppuu, niin koko lähetin on vaihdettava uuteen. Intersportissa tosiaan varmasti osaavat sanoa tarkalleen mitä tehdä.

Ok. Hienoa tämä kertakäyttökulttuuri mutta ilmeisesti on halvempaa tosiaan suosia kertakäyttöisiä lähettimiä (Eli ei se nyt pyhällä hengellä kuitenkaan signaalia lähetä). Eiköhän sieltä kaupata vaan uusi lähetin.

Omituinen muistikuva silti vaivaa, että omaan vuosikymmenen takaiseen lähettimeen olisi jotain vaihtotöitä tehty. En tiedä.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös