Roster Watch 2004-2005

  • 391 764
  • 2 567
Tila
Viestiketju on suljettu.

Mokela

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Menee aika rankasti off topiciksi, mutta kesken kauden Kärppiin hankittiin myös Tenkrat. Itse jäin kylläkin siihen uskoon, että ainoastaan Machuldan palkkaa ei oltu laskettu budjettiin mukaan. Muut hankinnat oli huomioitu budjetissa. Budjetti = ennakkolaskelma tulevan kauden menoista.
 

Oiva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti cobol
Siihen päälle purkurahat Heleniukselle ja Turuselle sekä vähän Pesosellekin ja ollaan noin 2.6 miljoonassa eurossa.


2,6 miljoonaa - 2,2 miljoonaa = 0,4 miljoonaa = Turusesta, Heleniuksesta ja Pesosesta aiheutuvat kulut. Ei voi millään pitää paikkaansa tai muussa tapauksessa nämä pelaajat eivät maksa Ilvekselle yhtään mitään, missä taas ei olisi Jokereiden kannalta järjen hiventäkään.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Oiva
2,6 miljoonaa - 2,2 miljoonaa = 0,4 miljoonaa = Turusesta, Heleniuksesta ja Pesosesta aiheutuvat kulut. Ei voi millään pitää paikkaansa tai muussa tapauksessa nämä pelaajat eivät maksa Ilvekselle yhtään mitään, missä taas ei olisi Jokereiden kannalta järjen hiventäkään.

HN voinee kertoa asiasta enemmän, mutta minun tietojeni mukaan Ilves ei maksa senttiäkään Jokereille Turusesta ja Heleniuksesta. Jokerit joutui maksamaan kavereiden sopparit ulos. Pesosesta saattaa Ipa jotain maksaakin, mutta Jokerit maksaa Pesoselle enemmän kuin saa. Enkä kijoittanut, että 2.6 miljoonaa, vaan kirjoitin, että noin 2.6 miljoonaa. Jossain yli 2.5 ollaan.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Tuskin Jokerit on kuitenkaan Heleniukselle, Turuselle ja Pesoselle maksanut koko ensi kauden liksaa, vaan jonkun tietyn osan. Sen lisäksi pojat kuittaavat Ilvekseltä liksaa. Tuskin yhtälössä muuten olisi juuri kenenkään kannalta järkeä.

Jos Jokerit olisi joutunut maksamaan koko summan, pojathan olisi kannattanut mieluummin pitää.

Peesailen Oivaa, enkä myöskään usko, että tuo sopparien ulosostaminen olisi tullut niin kalliiksi kuin cobol väittää, mutta toisaalta minullahan ei olekaan asiasta yhtä paljon tietoa.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Vakio
Tuskin Jokerit on kuitenkaan Heleniukselle, Turuselle ja Pesoselle maksanut koko ensi kauden liksaa, vaan jonkun tietyn osan. Sen lisäksi pojat kuittaavat Ilvekseltä liksaa. Tuskin yhtälössä muuten olisi juuri kenenkään kannalta järkeä.

Juuri näin.

Mitä muuten tulee koko asiaan eli rosteriin, niin kyllä henki on tällä uudella Jokereiden joukkueella hyvä. Parempi kuin menneellä kaudella. Lindillä on tosi iso rooli ja jos hän pystyy pelaamaan täyden kauden, se on iso etu Jokereille. Toivotaan parasta.

Edit: laitetaan vielä kerran esille se, miten kustannukset pelaajien palkkakuluista muodostuvat. Saman olen periaatteessa kirjoittanut aiemminkin muutaman kerran tässäkin ketjussa:

1. Virmasen mukaan 2004/2005 keväällä esitelty rosteri maksoi 2.2 miljoonaa euroa.
2. Jokeritkaan ei ilmoita oikeaa kokonaiskulua - kuten eivät muutkaan liigaseurat. Muista joukkueista en sano mitään, mutta Jokereiden osalta palkkasummaan pitää lisätä vain 10-15 prosenttia palkkojen sivukuluja. Näin ollaan vajaassa 2.5 miljoonassa eurossa.
3. Siihen päälle soppareiden purkukulut ja ollaan noin 2.6 miljoonassa eurossa.
4. Tähän päälle sitten uudet, tulevat pelaajat. Itse arvioisin, että lisää rahaa tullaan käyttämään noin 0.3-0.4 miljoonaa euroa.
5. Näin laskien todellinen kokonaiskulu pelaajien palkoista on noin 3 miljoonaa euroa palkkojen sivukuluineen.

Todettakoon nyt sekin, että samalla tavalla pitäisi tietysti laskea jokaisen muunkin joukkueen pelaajabudjetti. Useilla seuroilla on kolme erilaista kulukohtaa, josta pelaajien palkat maksetaan. Ensimmäinen on julkisuuteen ilmoitettava pelaajabudjetti. Toinen on sen budjetin lakisääteiset palkkojen sivukulut. Ja kolmas on ns. toinen budjetti, joka koostuu menovarauksesta uusiin pelaajiin joko niin, että seura maksaa sen kokonaan tai sitten niin, että seura maksaa vain hyvin pienen osan. Loppu tulee yhteistyökumppaneilta kauden aikana. Sen osuus voi riippua siitäkin, kuinka seura on menestynyt sarjassa.

Jokerit on ollut aika puhtaasti kahden budjetin joukkue (pelaajabudjetti + sivukulut), mutta tulevana kautena on käytössä tarvittaessa muutakin rahaa. Esimerkiksi HPK taas on ollut malliesimerkki tuosta yhteistyökumppaneiden rahoituksesta, sillä HPK:ssa pelasi esimerkiksi toissa kaudella pelaajia selkeästi yhteistyökumppaneiden rahoituksella - siis kokonaan ohi alkuperäisen, syksyllä ilmoitetun pelaajabudjetin. Samoin teki HIFK toissa kaudella eli otti käyttöön kauden aikana ylimääräistä rahaa, jolla rahoitettiin uusia hankintoja. HIFK:han ilmoitti loukkaantumiset ja niiden paikkaamisen uusilla pelaajilla yhdeksi syyksi isolle alijäämälleen. Samoin heillä oli silloin kustannuksia vanhoista sopimuksista ja Draperin ostamisesta kokonaan ulos alkukaudesta.

- - -

Itse uskon Jokereiden joukkueeseen ja kannatan sitä. Olen kannattanut jo paljon ennen Hjallista. Jokereiden kannattaminen on kokonaan mulle toinen asia - ja vieläpä pyhä asia - kuin joukkueen koonnut henkilö tai joukkueen omistava taho. Niiden toiminnasta on mielestäni hyvä kirjoittaa joskus suoraa asiaakin eikä vain tyytyä hymistelemään Hjallista ja Virmasta. Valitettavasti olen tähän hymistelyyn välillä itsekin syyllistynyt.

Molemmat ovat kyllä päteviä monissa hommissa ja fiksuja kavereita muutenkin, mutta silloin ei puhuta jääkiekkojoukkueen tai jalkapallojoukkueen kokoamisesta tai johtamisesta... Esimerkiksi Hjallis on tehnyt valtavan päivätyön Jokereiden nousun eteen. Ilman häntä joukkuetta tuskin edes olisi enää. Samoin Hjallis on tehnyt miehen työn Areenan rakentamiseksi ja Jokereiden talouden vakauttamisessa.

Mutta viisaasti tekisivät, jos antaisivat joukkueen suunnittelun ja rakentamisen jollekin itseään tässä työssä ammattitaitoisemmalle taholle. Tämä on minun mielipiteeni heistä ja olen heidän työtään seurannut koko sen ajan, jonka he ovat Jokereissa olleet.

Silti Jokerit on mulle aina Jokerit. Se on siinä. Uskonkin, että joukkue on aina tärkempi ja parempi kuin johtajansa.
 
Viimeksi muokattu:

Etsijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti cobol

Molemmat ovat kyllä päteviä monissa hommissa ja fiksuja kavereita muutenkin, mutta silloin ei puhuta jääkiekkojoukkueen tai jalkapallojoukkueen kokoamisesta tai johtamisesta... Esimerkiksi Hjallis on tehnyt valtavan päivätyön Jokereiden nousun eteen. Ilman häntä joukkuetta tuskin edes olisi enää. Samoin Hjallis on tehnyt miehen työn Areenan rakentamiseksi ja Jokereiden talouden vakauttamisessa.

Mutta viisaasti tekisivät, jos antaisivat joukkueen suunnittelun ja rakentamisen jollekin itseään tässä työssä ammattitaitoisemmalle taholle. Tämä on minun mielipiteeni heistä ja olen heidän työtään seurannut koko sen ajan, jonka he ovat Jokereissa olleet.

Silti Jokerit on mulle aina Jokerit. Se on siinä. Uskonkin, että joukkue on aina tärkempi ja parempi kuin johtajansa.

Näin juuri.
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Viestin lähetti cobol
- - -

Itse uskon Jokereiden joukkueeseen ja kannatan sitä. Olen kannattanut jo paljon ennen Hjallista. Jokereiden kannattaminen on kokonaan mulle toinen asia - ja vieläpä pyhä asia - kuin joukkueen koonnut henkilö tai joukkueen omistava taho. Niiden toiminnasta on mielestäni hyvä kirjoittaa joskus suoraa asiaakin eikä vain tyytyä hymistelemään Hjallista ja Virmasta. Valitettavasti olen tähän hymistelyyn välillä itsekin syyllistynyt.

Molemmat ovat kyllä päteviä monissa hommissa ja fiksuja kavereita muutenkin, mutta silloin ei puhuta jääkiekkojoukkueen tai jalkapallojoukkueen kokoamisesta tai johtamisesta... Esimerkiksi Hjallis on tehnyt valtavan päivätyön Jokereiden nousun eteen. Ilman häntä joukkuetta tuskin edes olisi enää. Samoin Hjallis on tehnyt miehen työn Areenan rakentamiseksi ja Jokereiden talouden vakauttamisessa.

Mutta viisaasti tekisivät, jos antaisivat joukkueen suunnittelun ja rakentamisen jollekin itseään tässä työssä ammattitaitoisemmalle taholle. Tämä on minun mielipiteeni heistä ja olen heidän työtään seurannut koko sen ajan, jonka he ovat Jokereissa olleet.

Silti Jokerit on mulle aina Jokerit. Se on siinä. Uskonkin, että joukkue on aina tärkempi ja parempi kuin johtajansa.

Näyttää siltä, että Hjallis ei ole kaikilla osa-alueilla vielä ymmärtänyt sellaista seikkaa, että jääkiekko ei ole enää samanlaista kuin 90-luvun alussa - tai Hjallis on tajunnut tämän asian mainiosti muilla osa-alueilla paitsi tärkeimmällä: pelaajahankinnoissa.

Kuten Hockey-lehdessä agentti Lehto SM-liigasta totesi, on sarjamme ammattilaispelaajien sarja, jota johtavat amatöörit. Mielestäni enemmän kuin naulan kantaan!

Hjalliksen pitäisi palkata uusi, osaava henkilö ja delegoida tälle kaikki pelaajahankinnat. Tietenkin pelaajahankinnoissa mukana olisi myös koutsi, mutta Hjallis toimisi vain ja ainoastaan rahoittajana.

Tällainen osaava ammattilainen voisi olla esimerkiksi juuri mainitsemani Markus Lehto - pelaaja-agentti, joka on vuosikaudet tarkkaillut pelaajia ammatikseen ja neuvotellut hyviä sopimuksia heille. Tietenkin tässä asiassa nousisi esiin eturistiriita, jos kaveri jatkaisi vielä agenttina. Mutta enpä usko, että ketään palkataan tekemään osa-aikaisia urheilutoimenjohtajan/pelaajahankintavastaavan duuneja Jokereihin.
 

Vakio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Man City
Viestin lähetti MC61
Hjalliksen pitäisi palkata uusi, osaava henkilö ja delegoida tälle kaikki pelaajahankinnat. Tietenkin pelaajahankinnoissa mukana olisi myös koutsi, mutta Hjallis toimisi vain ja ainoastaan rahoittajana.


Tässä kappaleessa kiteytyy juuri se ongelma, joka joukkueen kokoamisessa periaatteessa on. Pelaajahankinnoista vastaa joku muu kuin se joka pelaajia valmentaa ja peluuttaa. Okei, jos UTJ:n ja koutsin yhteistyö toimii saumattomasti, tälläkin systeemillä saadaan varmaan harmoninen porukka kasaan.

Itse esittäisin harkittavaksi esim. Englannin valioliigasta tuttua manageri/coach systeemiä, jossa yksi ja sama henkilö ostaa pelaajat ja valmentaa heitä. Tietenkin käytännön valmennuksesta vastaa usein joku aivan muu kuin manageri, mutta hän kuitenkin valitsee kokoonpanon ja taktiikan. Tässä systeemissä on se hyvä puoli, että kaikki pelaajat ovat valmentajan haluamia ja hänellähän on kuitenkin yleensä se paras näkemys siitä, mitä tarvitaan ja mitä hänen hankkimansa pelaaja osaa tai ei osaa.

Eli Jortikalle vastuu pelaajahankinnoista. Tietenkin Hjallis kirstunvartijana siunaisi hankinnat. Toimitusjohtaja Virmanen voisi sitten käydä imuroimassa ulkomalaaispelaajiensa asuntoja ja pesemässä pyykit tarvittaessa.
 

elf

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
samoilla linjoilla

Olen samoilla linjoilla Copolin, Vakion ja MC61:n kanssa, Karkein esimerkki Jortikan ja Virmasen erilinjoista taitaa olla Helenius. Jortikka suosii nopeita ja hyvin liikuvia pakkeja. Helenius on kaikkea muuta. Jortikka taisi vihata koko pelaajaa alusta alkaen, ja peluutti Heleniuksen pihalle Jokereista. Virmanen oli taas niin monta vuotta yrittänyt Heleniusta, joten olisi ollut arvovaltatappio olla ottamatta kaveria, kun kerran Sami oli Suomeen palaamassa. Oikealla peluutuksella olisi Heleniuksesta saatu paljon enemmän irti. Uskon Ilveksen tehneen todella hyvän hankinnan, kuten muissakin ulospotkituissa Jokereissa.

Nyt taas Jortikalla on ollut suurempi rooli pelaajia valittaessa. Täytyy vain toivoa että Lind- Varis akseli pysyy terveenä. Muuten taitaa syksyllä tulla todellisia "helmiä" joukkueeseen. Nyt täytyy toivoa että Jortikka on tyytyväinen kokoonpanoon ja pelaajisto sellaista mikä miellyttää häntä, silloin on mahdollisuus mennä tällä joukkueella pitkälle. Muutoin edessä voi olla sama show kun viime kaudella, jota en kyllä toivo.

Kysymys Turun suuntaan kuuluu. Kuka kokosi mestaruusnippuja kun Jortikka valmensi? Jos en väärin muista niin eikö siellä ollut aika tappeluita välillä että, Jortikka sai haluamiaan pelaajia. Voi olla että muistan väärinkin. Jortikka taitaa olla vaan niin vahva persoona, että hän runnoo haluamansa pelaajat väkisin joukkueeseen, kun joku muu valmentaja mukautuisi tilanteeseen. No en näe tätä Jokereissa välttämättä huonona asiana. Ensi kauden jälkeen ollaan niin paljon viisampia taas.
 

conti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti elf

Nyt taas Jortikalla on ollut suurempi rooli pelaajia valittaessa. Täytyy vain toivoa että Lind- Varis akseli pysyy terveenä. [/B]

Muistelenkohan ihan väärin, mutta eikö kultaisella 90-luvulla Turun suunnalta kosiskeltu sekä Varista että Lindiä. Olisiko juuri Jortikka näiden hankintojen takana? Noh, täytyy vaan toivoa että Jortikka saa kavereista vielä mahdollisimman paljon irti.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti conti
Muistelenkohan ihan väärin, mutta eikö kultaisella 90-luvulla Turun suunnalta kosiskeltu sekä Varista että Lindiä. Olisiko juuri Jortikka näiden hankintojen takana? Noh, täytyy vaan toivoa että Jortikka saa kavereista vielä mahdollisimman paljon irti.

Toivotaan todella, että Jortikka saa kavereista paljon irti ja ainakin minä uskon hänen myös saavan. Paljon toki riippuu siitä, miten Lindin ja Variksen paikat kestävät. Kuulemani mukaan molemmat ovat kuitenkin olleet hyvin tyytyväisiä Jokereiden harjoitteluun ja pitää vaan toivoa, että Variksenkin kunto saadaan kohdalleen.

Noista Jortikan toiveista sen verran, että mun tietääkseni Jortikka halusi koota Jokereiden kauden 2004/2005 joukkueen omien junioreiden ja sitten muualta saatavissa olleiden ex-Jokereiden varaan. Tämä oli ja on se konseptio, jolla Jortikka aikoo laittaa Jokerijunan takaisin raiteilleen.

Edelleen mun tietojen mukaan Jortikka olisi halunnut joukkueeseen myös niitä ex-Jokereita, joiden ura on juuri nyt siinä pisteessä, että heiltä voisi perustellusti odottaa kovaa tulosta myös Jokereissa kaudella 2004/2005. Nimiä ei tarvitse edes arvailla: Santala (viime ja tuleva kausi), Hulkkonen (jo viime kaudeksi), Rita, Somervuori nyt ainakin.

Tässä suhteessa Virmanen petti täysin. Tai pitäisikö paremmin sanoa, että ei pettänyt lainkaan: yhtään varmasti kovassa iskussa olevaa ex-Jokeria ei joukkueeseen hankittu. Osalla pelaajista on henkilökohtaisia kärhämiä Virmasen kanssa. Osan hankinnan estää minun ymmärtääkseni hinta sen jälkeen kun esimerkiksi Timo Vertalan kanssa tehtiin yllättäen yhtä kallis sopimus kuin hänellä on ollut tähänkin asti.

Oma ja aika monen asioista perillä olevan arvio joukkueen rakentamisesta mallia 2004/2005 on se, että Jortikka sai useita haluamiaan pelaajia joukkueeseen, mutta hän ei saanut juuri yhtään niistä pelaajista Jokereihin, jotka Jortikka oli rankannut hankintalistan kärkeen. Jos Metro ei pelaa Jokereissa kaudella 2004/2005, uskon aika vahvasti, että Jortikan hankintalistan kärjessä olleet pelaajat 1-5 (Metro on ensimmäinen) puuttuvat rosterista.

Se on sääli, sillä heistä jokainen olisi ollut aikanaan saatavissa ja useampi vielä viime keväänä. Mistä tämä voi johtua? En usko mihinkään Virmasen vehkeilyyn, vaan pikemminkin siihen, että Virmanen ymmärtää liian vähän joukkueen kokoamisen palapelistä, mutta hän voi Hjalliksen luottomiehenä asioita kuitenkin aivan rauhassa hoidella mielensä mukaan. Jokainen meistä tietää, että Hjalliksen aika ja asiantuntemus eivät riitä pelaajien arviointiin. Niinpä Hjallis on tässä asiassa Virmasen informaation varassa ja kun Virmanen budjettivastuullisena toteaa suunnilleen, että olisihan se Jortikan toivoma Rita aivan hyvä lisä rosteriin, mutta jos verrataan X (nimeä en laita) pelaajaa ja Ritaa keskenään, kyllä X on parempi ja vielä halvempi. OK, sanoo Hjallis, tehdään sitten niin. Tälla tavalla säästettiin XX XXX euroa ja sen säästön Virmanen käyttää sitten jonkun sopivan nöyrän ja kommennettavissa olevan pelaajan (yli)palkkaukseen - ja kas Vertala sai kalliin jatkosopimuksen!

Näin se menee. Tiedän että kovia on sanani, mutta niin on tietolähteenikin. Niihin kuuluu mm. pelaajia ja heidän taustaryhmiään.

Samalla haluan pyytää anteeksi muilta Jokereiden kannattajilta, että tällaista joutuu kirjoittamaan. Mutta eivät asia koskaan muutu ainakaan siten, että niistä ei puhuta. Ja kannattaa myös huomata, että arvosteluni ei suuntaudu Jokereiden joukkueeseen, vaan sen kokoamistapaan ja kokoamisesta vastuussa oleviin, vuodesta toiseen samat virheet tekeviin henkilöihin.
 
Viimeksi muokattu:

Ilmala

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin Jokerit
Viestin lähetti conti
Olisiko juuri Jortikka näiden hankintojen takana? Noh, täytyy vaan toivoa että Jortikka saa kavereista vielä mahdollisimman paljon irti.
Voi hyvinkin olla. Tämän perustan kylläkin vain siihen tietoon mitä autokauppias viimekesänä puhui Variksesta. Piti aivan paskana jätkänä joka ei "meillä" tule enää pelaamaan. No vuodessa autokauppiaan mieli on voinut muuttua..

Loppujen lopuksi aivan sama kuka Variksen ja Lindin on hankkinut, kunhan homma maistuu ja verkot heiluu (muuallakin kuin päätyverkoissa)!

Marskissa saadaan esimakua tulevasta, joten let´s see!

Mianittakoon vielä, että olen täsmälleen samaa mieltä kun kaikki muutkin johtoportaan toimenkuvasta. Ammattireiska tai Jortikka vastaamaan hankinnoista! Ja sitä jatkuvuutta kiitos!
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Ilmala
Voi hyvinkin olla. Tämän perustan kylläkin vain siihen tietoon mitä autokauppias viimekesänä puhui Variksesta. Piti aivan paskana jätkänä joka ei "meillä" tule enää pelaamaan.

Heleniuksesta taas Virmanen sanoi kevättalvella Jatkoajan haastattelussa, että Helenius pelaa Jokereissa kauden loppuun kaikki ottelut ja että Helenius on tehnyt hyvää työtä ja että Virmanen uskoo Heleniuksen päättävän jääkiekkouransa Jokereissa. Samoin Virmanen korosti Jokereiden pelaajien puolustautumista hanskauksin, jos on tarvetta. Tämä siis haastattelussa, joka on tietolähteeni mukaan nauhalla ja jonka Virmanen on erikseen itse hyväksynyt kappale kappaleelta ennen sen julkaisemista.

Samaan aikaan hanskaukset oli Heleniukselta kielletty sillä uhalla, että hän joutuu pelaamaan divariin Vantaalle ja samaan aikaan valmisteltiin jo tulevan kauden rosteria, johon Helenius ei kuulunut.

Sanoisin niin, että erittäin kaksinaamaista touhua. En yhtään ihmettele sitä, että monilla Jokereiden ex-pelaajilla on niin kielteinen kuva Matti Virmasesta, että se vaikuttaa heidän haluunsa pelata enää koskaan Jokereissa. Tässä mielessä Virmanen saattaa jo olla Jokereiden pelaajahankinnoista päättävänä tahona jopa rasite Jokereiden imagolle.
 
Viimeksi muokattu:

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Viestin lähetti cobol
että Virmanen uskoo Heleniuksen päättävän jääkiekkouransa Jokereissa.

Heh, no sehän oli jo lähellä. Ilves kuitenkin innostui miehestä ennen ovien sulkemista.
 

MC61

Jäsen
Suosikkijoukkue
rystylätty
Millä referensseillä eli suosituksilla Virmanen yleensäkään hoitaa pelaajahankintoja? Hän on entinen autokauppias ja jääkiekkoilija. Okei, ne riittävät jollekin tasolle.

Mutta kun puhutaan miljoonaluokan bisneksistä, en ainakaan minä antaisi joukkueeni pelaajahankintoja autokauppiaan harteille.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Viestin lähetti MC61


Mutta kun puhutaan miljoonaluokan bisneksistä, en ainakaan minä antaisi joukkueeni pelaajahankintoja autokauppiaan harteille.

Entisiä ja nykyisiä SM-liigajoukkueiden toimitusjohtajia:

Antti Heikkilä, Risto Jalo, Risto Korpela, Matti Virmanen, Ilkka Kaarna, Jukka Seppänen jne.

Mikä heitä yhdistää?

He kaikki ovat olleet autokauppiaita/myyjiä.
 

Target

Jäsen
Suosikkijoukkue
Löytyy
Cobolilta hyvä teko nostaa kissa pöydälle. Itsekin olen tyytynyt valitettavasti vain mutisemaan Virmasen hankintojen järjettömyyttä. Vuodesta toiseen jatkunut sama kaava kerätä outoja yksilöitä kun pitäisi koota JOUKKUE. Täsmän kaiken kruunaisi Alpon hankinta valmentajaksi.
Ois meinaan muilla hauskaa.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Viestin lähetti dude
Entisiä ja nykyisiä SM-liigajoukkueiden toimitusjohtajia:

Antti Heikkilä, Risto Jalo, Risto Korpela, Matti Virmanen, Ilkka Kaarna, Jukka Seppänen jne.

Mikä heitä yhdistää?

He kaikki ovat olleet autokauppiaita/myyjiä.

Eikä unohdeta itse autokauppiaiden pääjehua, eli hillokuningas The Pena Matikaista. Tosin Pentissä näyttäisi olevan se hyvä puoli, että kun 3 vuotta taotaan päähän, että älä tee noin, niin hän osaa ottaa siitä opikseen. Hyvä, että cobol nosti kissan pöydälle, ehkäpä teilläkin asiat alkaa taas kunnolla luistamaan 3 vuoden päästä.
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Viestin lähetti cobol
Edelleen mun tietojen mukaan Jortikka olisi halunnut joukkueeseen myös niitä ex-Jokereita, joiden ura on juuri nyt siinä pisteessä, että heiltä voisi perustellusti odottaa kovaa tulosta myös Jokereissa kaudella 2004/2005. Nimiä ei tarvitse edes arvailla: Santala (viime ja tuleva kausi), Hulkkonen (jo viime kaudeksi), Rita, Somervuori nyt ainakin.

Tässä suhteessa Virmanen petti täysin. Tai pitäisikö paremmin sanoa, että ei pettänyt lainkaan: yhtään varmasti kovassa iskussa olevaa ex-Jokeria ei joukkueeseen hankittu.

Tästä kuitenkin sen verran että eikös sitä Santalaa kuitenkin yritetty tänne mutta naapurin punapaita oli tuolle ex-Jokerille rakkaanpi niinpä Tommi pelaa siellä, eikä täällä. Ja kuten nyt tiedämme niin Tommi Santala ei pelaa sittenkään myöskään HIFK:ssä vaan Tommi on tehnyt jatkosopparin Atlantaan ja jatkaa uraansa rapakon takana.

Hulkkosen suhteen en tiedä onko kyselyitä ollut mutta joka tapauksessa Hulk jatkaa myös ensi kaudella Turussa. En myöskään muista kuinka tulikivenkatkuinen Hulkkosen lähtö meiltä oli, sen kuitenkin muistan että silloin kun Antti lähti niin eipä meillä kukaan pahemmin jäänyt tuota siirtoa itkemään. Nyt kyllä, myös itse, olisin ottamassa Hulkkosen avosylin takaisin.

Jani Ridan suhteen on aivan sama oltaisiinko Ridan kanssa saatu sopimus aikaan tai ei koska Edmonton teki Janin kanssa jatkosopparin joten joka tapauksessa ura olisi jatkunut rapakon tuolla puolella.

Ja Somervuoren osalta uskon edelleen että Eero voi hyvinkin olla meille tulossa, ainakin Masa tuossa taannoin vihjaili vielä 1-2 laiturin palkkaamisella (ja näiden huhuiltiin silloin olevan Rita ja Somervuori) joten tämän siirron osalta en vielä heittäisi kirvestä kaivoon.

Edit: lisätty Santalan kohdalle lisätietoa.
 
Viimeksi muokattu:

blue line

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Ck
Eikä unohdeta itse autokauppiaiden pääjehua, eli hillokuningas The Pena Matikaista. Tosin Pentissä näyttäisi olevan se hyvä puoli, että kun 3 vuotta taotaan päähän, että älä tee noin, niin hän osaa ottaa siitä opikseen. Hyvä, että cobol nosti kissan pöydälle, ehkäpä teilläkin asiat alkaa taas kunnolla luistamaan 3 vuoden päästä.

Minusta tuntuu siltä. että Penalle oli aika traumaattinen kokemus loppujen lopuksi se tapahtuma, kun ifk kannattajat kääntyivät avoimesti häntä vastaan, jonka me varmaan kaikki muistamme. Hän ei halua varmasti enää koskaan kokea samaa, joten tällä on luultavasti ollut jonkinlainen vaikutus myös siihen, miten pelaajapolitiikka IFK:ssa nykyisin pyörii. Mä vähän luulen, että Masa tarvitsisi samanlaisen herätyksen. En kuitenkaan usko, että tuommoisia protesteja Hartwallilla ihan helposti nähdään.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti flintstone
Hulkkosen suhteen en tiedä onko kyselyitä ollut mutta joka tapauksessa Hulk jatkaa myös ensi kaudella Turussa. En myöskään muista kuinka tulikivenkatkuinen Hulkkosen lähtö meiltä oli, sen kuitenkin muistan että silloin kun Antti lähti niin eipä meillä kukaan pahemmin jäänyt tuota siirtoa itkemään. Nyt kyllä, myös itse, olisin ottamassa Hulkkosen avosylin takaisin.

Tarkistelin asioita ja näin tämä asia menee:

Hulkkonen oli omasta halustaan tulossa Jokereihin tulevaksi kaudeksi. Hän oli siis palaamassa Turusta Helsinkiin. Virmasen tehtäväksi jäi hoitaa asia sovitun aikataulun mukaan eli olla sopimuksesta yhteydessä Hulkin agentin kanssa määräpäivään mennessä. Tätä Virmanen ei tehnyt ja Hulkkosen palaaminen Jokereihin raukesi siihen.
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti flintstone
Tästä kuitenkin sen verran että eikös sitä Santalaa kuitenkin yritetty tänne mutta naapurin punapaita oli tuolle ex-Jokerille rakkaanpi niinpä Tommi pelaa siellä, eikä täällä. Ja kuten nyt tiedämme niin Tommi Santala ei pelaa sittenkään myöskään HIFK:ssä vaan Tommi on tehnyt jatkosopparin Atlantaan ja jatkaa uraansa rapakon takana.

Santalan suhteen Hjallis oli oikeassa sanoessaan keväällä, että ihan turha on Jokereiden Santalan kanssa sopparia tehdä kun se kuitenkin pelaa Atlantassa.
 

Tenkanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Maaseudun Tulevaisuus
Viestin lähetti cobol


Hulkkonen oli omasta halustaan tulossa Jokereihin tulevaksi kaudeksi. Hän oli siis palaamassa Turusta Helsinkiin. Virmasen tehtäväksi jäi hoitaa asia sovitun aikataulun mukaan eli olla sopimuksesta yhteydessä Hulkin agentin kanssa määräpäivään mennessä. Tätä Virmanen ei tehnyt ja Hulkkosen palaaminen Jokereihin raukesi siihen.

Voiko tämä olla totta? Että tuolla puolustuksella liikkeellä olevalle joukkueelle (Jokerit) ei kelpaa hopeajoukkueen paras puolustaja? Ei helvetti! Oma kasvatti ja olisi halunnut tulla?!
 

Cobol

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomalainen jääkiekko
Viestin lähetti Tenkanen
Voiko tämä olla totta? Että tuolla puolustuksella liikkeellä olevalle joukkueelle (Jokerit) ei kelpaa hopeajoukkueen paras puolustaja? Ei helvetti! Oma kasvatti ja olisi halunnut tulla?!

Asian täysin tuntevan ja hyvin luotettavan lähteeni mukaan asia on 100 prosenttisen totta. Hulkkonen oli Jortikan toivepuolustaja, mutta Virmanen ilmeisesti unohti hoitaa asian.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös