Roster watch 2003-2004

  • 421 325
  • 2 893

Borsato

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, NYR
Re: JHag

Viestin lähetti mixu
Ymmärrän täysin sun perusidean mutta kun ongelma on se että kotimaasta on niin vaikea löytää noita ykkös,kakkosketjun tasoisia pelaajia tässä vaiheessa vuotta niin sen takia en ymmärrä että se kallisarvoinen ulkomaalaispaikka uhrataan Spanhelin tasoiseen kaveriin.

JA kyllä ihan periaatteellisellakin tasolla olen sitä mieltä että pelaajassa täytyy olla jotain erityisosaamista jotta hänet kannattaa tänne ulkomailta rahjata.
Benysekillä on varma oman päänpeluu,Halkidiksen tiedämme kaikki mutta Spanhelilla ei ole missään asiassa kovinkaan hyvä.
Miksi hukataan joku Rajamäki hämeeseen joka on todellinen roolipelaaja ja uskon että kotimaasta olisi löydetty vähintään saman tasoisia kavereita kun Spanhel on.

Täytyy aina muistaa ettei meistä ole kukaan ollut mukana kun sopimuksista on neuvoteltu. Esim. tapaukset Rajamäki, Eskelinen, jne... voihan olla etteivät vaan sopinut a' hinnan tai persoonan takia jengiin ? Kyllä maailma on täynnä pelimiehiä jotka ei syystä tai toisesta istu joka jengiin.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Niinpä minun skenaariossani ei ole mitään väliä sillä, onko pelaaja ulkomainen vai kotimainen, mikäli hän tekee duuninsa. Mikä se ikinä onkaan. Siksi vertaan huoletta Spanhelia ja Mäkiahoa, Pärssistä ja Calounia, Stathosia ja Ahosta. Minusta on pääasia, että meillä on a) senttereitä b) snaippereita c) hyvä mv d) loistava puolustus e) tanakka fyysinen pelitapa ja siihen sopivat pelurit. Aivan sama, täyttävätkö ulkomaiset sentterin paikat. Vai peruspakkien. Vai snaipperien. Vai duunarien. Ja Spanhelin lasken monipuoliseksi duunariksi, joka tekee työnsä hyvin.

Mutta ajatelutapasi ei ollenkaan ota huomioon joukkueen tarpeita. IFK:ssa on 1-3 hyökkääjän tarve. Martin Spanhel tekee ehkä oman hommansa, mutta joukke tarvitsee jotain muuta.

Ja kun joukkue tarvitsee kipeästi jotain, on mietittävä mistä luovutaan. Kotimaisia ei taida olla saatavilla ja ulkomaalaiskiintiö täynnä. Tämä on realiteetti. Kuka ulkomaalaisista antaa pienimmän lisäarvon joukkueelle?

Jos Spanhel korvataan sentterillä joka tekee pisteen per peli, voidan huoletta korvata Spanhell vaikka Luttisella. Laituri osasto ehkä vähän heikkenee, mutta keskellä vahvistutaan. Et voi arvostella Spanhellia, ja antaa hänelle synninpäästöä ottamatta huomioon joukkueen puutteita ja tarpeita.

Me emme tarvitse "pikkusika" laituria niin kipeästi kuin kakkossentteriä.
 

Brewer

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK,ARSENAL
Sehän ny o ihan sama !

Ei sillä ole mitään väliä onko pelaaja ULKOmaalainen tai muuten vaan MAALAINEN ! Sentteri ( 2. tai 3. makuasia / mielipide ) puuttuu ja se hankitaan ennen tammikuun loppua ihan varmasti !
 

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: mixu ja RoopeS

Viestin lähetti JHag
Ja jos Spanhel on ulkomaisen HUIPPU sentterin hankinnan este, niin ilman muuta pois. Näin olen koko ajan sanonut. Ja voitte olla varmoja, että HIFKin riveihin ilmestyy sentteri ennen tammikuun loppua. Todennäköisimmin kotimainen.

Kuulostaa hyvältä! Onko sinulla tietoa siitä, että rattaat rullaa ja faksi laulaa, vai onko tämä vain sinulta harras toivomus ?
Jos se on kotimainen niin sen täytyy ainakin tällä hetkellä olla ulkomailla, koska en näe, että häntäpään joukkueissa olisi ketään suurta sentteriä meille.

ÄLÄKÄ TYÖNNÄ SITÄ KAUPPILAA MEILLE SEN TAKIA, ETTÄ SILLOIN VOISIMME PITÄÄ SPANHELIN...:-)
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viesti siirretty oikeaan ketjuun!

Viestin lähetti Johannes

Totuus on kuitenkin se, että nykyisellä hyökkäyskalustolla ei HIFK tule keväällä pelaamaan mestaruudesta. Pari palikkaa todellisesta huippujengistä uupuu.

Nyt on tekojen aika HIFK:n johto. Pari todellista huippuhyökkääjää on joukkueeseen hankittava tai voimme unohtaa mestaruushaaveet kauden 2003-04 osalta.
--------------------------------------------------------------------------------




Puhut enemmän kuin totta, itse olen koko syksyn jauhanut tätä samaa asiaa jopa kyllästymiseen asti. Eikä mielipiteeseeni ole vaikuttanut edes liigan piikkipaikka.
Mun mielestä hyökkäyspään kärjen ohut leveys paistaa Jupiteriin asti, on paistanut koko alku kauden ja paistaa kevääseen saakka jos ei vahvistusta jengiin tule.
Ei sitä mestaruutta voiteta yhdellä hyvällä ketjulla,hyvällä joukkuehengellä, eikä liigan parhaalla puolustuksella.
Ifk tarvitsee lisää taitoa on itse asiassa tarvinnut jo monta vuotta. Tälle kaudelle on menty askel eteenpäin joten miksi ei voitaisi ottaa sitä seuraavaa, mahdollisesti, ratkaisevaa askelta eteenpäin. Runko tämän kauden jengissä on ok. Kakun päältä puuttuu koriste, joulukuusesta tähti, naapurin yh-äidiltä estot, multa rahat, Janina Frostellilta pillukarvat jne. Onhan noita vertauskuvia.
Ifk ei tarvitse mitään Toni Mäkiahon* kaltaisia kaatuilevia jääkiekon irvikuvia, joilla ei ole käsiä eikä jalkoja vaan taitoa ja vielä kerran taitoa sekä nopeutta.

Kohta joku tulee sanomaan ettei eihän Ifkin tarvitse voittaa Detroitia,Coloradoa, Pelicansia. Joo ei tarvitse ei, mutta Kärpät ja Jokerit pitää keväällä voittaa oikeissa peleissä. Tällä nykyisellä jengillä siihen ei katsoakseni ole eväitä.

*laita tähän haluamasi pelaaja



Jhag: Ei kai kukaan ole vaatinut neljää huippuketjua jengiin. Kaksi maalintekoon kykenevää ketjua tarvitsee myös Ifk, ainakin viimeistään keväällä.
 

DefJam

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hata hata HIFK!
-----------------

XXXXXXXXX

----------------

Kalkun Rusakko!

Asiaa! Joku muukin on oppinut noi "kat-ko-vii-va-lai-nauk-set" :=)

Maailma tarvitsee esikuvia!!!
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
N.Nelson: Tuo on järkevää, hyvin perusteltua reaalipolitiikkaa ja valitettavan usein totta. Meillä on kuitenkin se onni, että joukkueessamme on jo kolmesta kotimaisesta huippusnaipperista kaksi; Pärä ja Kibe. Vain Jantunen puuttuu. Niin ja se Kärppien nro 20. Näin ollen minusta meillä on nyt niin hyvä paketti, että se tarvitsee ensisijaisesti täydennystä. Vasta sitten jostain luopumista. Niinpä jonkun ilmiselvän ulkomaisen tulijan, kuten Bednarin joka meni jo, sijaan haettaneen ensisijaisesti kotimaista täydennystä. Jotta ei tarvitsisi luopua kenestäkään. RoopeS:lle sanoisin, että tämä ei ole ihan täysin pelkkä luulo, että kotimaista katsellaan. Yksi vaihtoehto on juuri se, mitä pelkäät viestisi lopussa! Mutta ei mua siitä kannata tappaa, jos...kyllä ne valmennustiimin äijät hommansa tällä kaudella osaavat. Ja kenenkäs kanssa se Kuhtakin on pelannut pirun hyvin yhteen? Ja miten hyvin pelaisikaan nykykunnossaan?

HIFKiä lähellä olevia kotimaisia ulkomailla pelaavia senttereitä on kaksi: Tuomo ja Santala. Siitä voinee päätellä minnepäin katseet reaalimaailmassa kuitenkin kohdistuvat. SM-liigaan ja alakastin joukkueisiin.

Mutta jos kotimaiset kuviot eivät toteudukaan ja katsotaan ulkomaista? Nyt saan puolet tyypeistä niskaani, kun sanon, että ulkomaisen sentterin tullessa luopuisin ennemmin Vopatista kuin Spanhelista! Mutta näin on. Vopathan tekee nyt otona sentterin hommia. Ja huom! En luopuisi mielelläni kummastakaan näistä jannuista.

Luttinen on suosikkipelaajiani nuorista laitureista. Mutta en usko hänen jaksavan Spanhelin duunia, johon liittyy vaeltaminen ketjusta ja roolista toiseen. Siis tätä duunia pari kuukautta putkeen.

Rusakko; jep jep. Harkins - Pärä tekee maaleja. Kuhta - X tekee toivon mukaan myöskin maaleja. Eikös se näin näyttäisi aika mallikkaalta?
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Viestin lähetti JHag
Mutta jos kotimaiset kuviot eivät toteudukaan ja katsotaan ulkomaista? Nyt saan puolet tyypeistä niskaani, kun sanon, että ulkomaisen sentterin tullessa luopuisin ennemmin Vopatista kuin Spanhelista! Mutta näin on. Vopathan tekee nyt otona sentterin hommia. Ja huom! En luopuisi mielelläni kummastakaan näistä jannuista.

JHag:

I got your point. En minä sua vielä tuosta kommentistasi pahoinpitele ;-) mutta perustele vielä, miksi mielummin Vopat sun kirjoissa ulos kuin Spanhel?

Mielestäni Vopat on vielä Spanheliakin kertaluokkaa parempi - ja ennenkaikkea monipuolisempi - siinä roolissa, mitä Spanhel tekee. Tiedän kyllä, että tyyli ei ole sama, mutta voihan sitä roolia hoitaa usealla eri tyylillä? Ainoa 'este', minkä minä voin kuvitella on se, että Vopat nykyään kuvittelee satunnaisten ykkösketju-kutsujen vuoksi omaavansa 'pehmeät kädet', eikä duunarin haalari enää kelpaa päälle? Silloin hänellä kyllä on pehmennyt jokin muu kuin kädet...

Vopat on mun kirjoissa niin pirun monipuolinen pelaaja, ettei sellaista kannata laittaa ulos. Vopat on porukan virallinen 'juttukaveri' vastustajan Heleniuksille, Nielikäisille ym. Tämän lisäksi Wombat tekee maaleja hiukan paremmalla prosentilla kuin Spanhel. Kolmanneksi Vopin kaltainen pelaaja laidassa on todellinen vakuutus kolmannen erän viimeisillä minuuteilla, kun vastustaja hakee vimmatusti tasoitusta ja aloitus on meidän päässä ja meidän aloittaja pitää vaihtaa. Niin ja vielä se 'tärkein': väitän, että Vopat pystyy halutessaan pelaamaan myös sitä pyyteetöntä jarru/varmistavan miehen duunia lähes tai kokonaan samalla tasolla kuin Mr. Spanhel? En siis ymmärrä tuota kommenttiasi noilla perusteluilla. Vai voiko 'rakkaus' tosiaan olla noin sokeaa, heh?
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti JHag
Nyt saan puolet tyypeistä niskaani, kun sanon, että ulkomaisen sentterin tullessa luopuisin ennemmin Vopatista kuin Spanhelista! Mutta näin on. Vopathan tekee nyt otona sentterin hommia. Ja huom! En luopuisi mielelläni kummastakaan näistä jannuista.

Voihan vinde. Jannulta on katkennut jokin suoni päästä tän Spanhelin kanssa. Ettäkö Vopat pois Sun mielestä ennen Spanhelia? Vopatia tarvitaan keväällä The Peleissä. Pultataan se vaikka maalin eteen, jos ei muuten mene.

Tässä täytyy olla salaliitto takana. Sut on lahjottu? Tämä juttu döfää pilaantuneelta, mään.
 

Tormentori

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Senior
Voihan vinde. Jannulta on katkennut jokin suoni päästä tän Spanhelin kanssa. Ettäkö Vopat pois Sun mielestä ennen Spanhelia? Vopatia tarvitaan keväällä The Peleissä. Pultataan se vaikka maalin eteen, jos ei muuten mene.

Tässä täytyy olla salaliitto takana. Sut on lahjottu? Tämä juttu döfää pilaantuneelta, mään.

Njuu aika pahalta näyttää. Meinas kolat mennä väärään kurkkuun kun luin Jhagin kirjoituksen. Joku raja sentään :)
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Heh! Mitä? Vain 3 soturia vastassa?

No, minä vähän perustelen; Vopatilla on omat riskinsä liittyen esimerkiksi tähän loukkaantumisalttiuteen. Nyt kun kaveri taas on ottanut oikeaa otetta, kasvaa hänen loukkaantumisriskinsä eksponentiaalisesti nimenomaan kohti kevättä. Yksi aivotärähdys lisää, ja....Ei pitäisi olla pessimisti, mutta olen realisti. Jani Nikon uran lopettavaa kolausta odotettiin, se tuli. Vopatin pelityyli on alituinen riski, niin hienoa kuin se onkin. Eikä se aivotärähdys missään kiekkotappelussa tule. Se tulee ohimenneessä taklauksessa tai itse saadussa taklauksessa. Pelkään tällaista skenaariota: helmikuun puolivälissä naps ja kops ja ulos. Ja kova älämölö päälle, että mites nyt pleijareissa.

Näin ollen uskon, että Vopat hieman ajelee käsijarru päällä ja se vaikuttaa kaikkeen. Lisäksi Vopat on arvonsa tunteva = kallis, vielä ainakin ja näin ollen ns. kelpoinen kauppatavara, jos tarvetta tulee. Spanhelia ei saa niin helposti kaupaksi, kun sen arvoa ei tajuta :)

Järkisyitä enemmänkin kuin tunnesyitä.
 

Ck

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, NHL suomalaiset
Täytyy näköjään meikäläisenkin kirjoittaa pitkästä aikaa kun täällä ruvetaan ulostelemaan Vopatia joukkueesta ja vieläpä ennen Spanielia. Nyt on kyllä tainnut mennä JHag:lla puurot ja vellit (puurot ja vellit on kuvaus Spanhelin pelityylistä) sekaisin täydellisesti kun rupeaa tuommoisia hulluuksia täällä ehdottelemaan.

Vopat on Harkinsin jälkeen tasan viimeinen ulkomaalaisista jonka pitää lähteä. Spanhel sensijaan on ensimmäinen lähtijä ja minä ainakin olisin valmis ulostamaan tämän taklauksia väistelevän liehuletin vaikka heti. HIFK tarvitsee edelleenkin sen 1-2 sentterin ja 2 maalivahdin. Spanhel ulos ja sentteriä tilalle ja 2 maalivahdiksi pitää hommata jostain Suomalainen veskari.

Ps. Prof. Puckilta hyvä kuvaus Vopatin monipuolisuudesta, mutta lisäisin siihen vielä maskissa seisoskelun, jota hän tekee lähes ainoana joukkueessa. Eikä nuo hanskaushommatkaan Vopatille vissiin ihan tuntemattomia ole.
 

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Psykoterapiaa haussa!

Apua! JHagilta ei ole vain suoni katkennut päässä, kysymyksessä on jotain pahempaa. Näin pahaa sekoilua en ole koskaan ennen lukenut JHagin teksteissä. Mies on selvästi puhumassa itsensä sellaiseen suohon josta ulospääsyä ei ole. Nyt on psykoapu tarpeessa. Tunteeko joku jonkun joka voisi auttaa...?

Ellei kysymyksessä ole JHagin depressiotila tai pesoonallisuuden hajoaminen en voi keksiä muuta kuin että cobol/bozik ovat jollain tavalla saaneet lahjomalla, KOFFilla douppaamalla tai taikomalla JHagin mukaan salaliittoon jonka tarkoituksena on levittää epävarmuutta ja sekaannusta HIFK fanien joukkoon....:-)

Good God help us! Arvostamani JHag joka on ylläpitänyt "väkivaltaketjua" ja puhunut voimapelin puolestapuhujana, hakee Kake Kauppilaa sentteriksi ja on valmis myymään Vopatin (HIFK:n pelote 1 tai 2 ihan miten haluat). Tämän lisäksi hän on rakastunut Spanhelin ja tarjoaa varmasti meille kohta Kiprua (huom. lettietu) Benysekin tilalle. ...:-)
 
Viimeksi muokattu:

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ettekö te tajua, että JHag vedättää kaikkia meitä näillä Spanhel-ylistyksillä. Voidaan kyllä antaa JHagille titteli Jatkoajan Vuoden Vedättäjä!
 

tiki10

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nybbe Ja Tobbe All-Stars
Täytyy sanoa...

...että Jhagilla viiraa päässä tällä hetkellä oikein mukavasti. En tiedä mitä vedät, mutta anna mulle sitä samaa! :)

Oikeesti...JHagin kanssa olen sen verran ollut tekemisissä, että en todellakaan usko tähän Spanhel-ylistykseen. Joku juttu tässä mättää... Avaudu JHag ja kerro: Mitä se Spanheli sulle maksaa tästä???

Spanielia ei tarvita. Kakkosketju tarvitaan. Piste. Gretzky tai Iso E meille...heti!
 

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Viestin lähetti Kempes
Ettekö te tajua, että JHag vedättää kaikkia meitä näillä Spanhel-ylistyksillä. Voidaan kyllä antaa JHagille titteli Jatkoajan Vuoden Vedättäjä!

Totta turiset Kempes. Viimeistään tuo JääHakin viimeinen vastaus paljasti miehen ;-) Ja minua vietiin 6-0. Voihan kerpele. Mulla kun on niin hyväuskoinen ja viaton luonne. :-)
 

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Kempes
Ettekö te tajua, että JHag vedättää kaikkia meitä näillä Spanhel-ylistyksillä. Voidaan kyllä antaa JHagille titteli Jatkoajan Vuoden Vedättäjä!

Ahaa, kysymyksessä onkin joku tällainen, "miten tyhmiä hanhilaumoja nää fanit oikein ovat"-testi. JHag on toistaiseksi löytänyt yhden liittolaisen (Pärde) ja kolme vastaantaistelevaa soturia. Hmmm kumman ohut tämä kannanottoporukka. Ovatko muut panneet päänsä pensaaseen, odottaen kumpi puoli voittaa....:-)

Mutta aiheesta toiseen. Olen, (kuten moni muukin) miettinyt miksi viime vuoden pörrääjät Capo, Joni ja Vili eivät oikein ole päässeet sinuksi pelin kanssa Aran alaisuudessa. Se että Pikkarainen häipyi vetten taa on ehkä yksi syy, mutta en usko että se on se ratkaiseva. En usko myöskään että vika on pelaajissa. Ja valmentajana Ara on varmasti henkilö ja leadertasolla parasta mahdollista. Syyn täytyy siis olla pelisysteemissä. Olen siis sitä mieltä että jollain tavalla, pojille on tehty joko sellainen pelisysteemi että maaleja ei edes ole tarkoitus tehdä, tai että he eivät vielä ole tulleet tutuiksi pelisysteeminsä kanssa. +/- tilastohan on ollut koko ajan ihan kunnossa näitten kavereitten kohdalla. Pelaavat koko ajan 0/0 peliä. Mielipiteitä?
 

HotShot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti RoopeS
Ahaa, kysymyksessä onkin joku tällainen, "miten tyhmiä hanhilaumoja nää fanit oikein ovat"-testi. JHag on toistaiseksi löytänyt yhden liittolaisen (Pärde) ja kolme vastaantaistelevaa soturia. Hmmm kumman ohut tämä kannanottoporukka. Ovatko muut panneet päänsä pensaaseen, odottaen kumpi puoli voittaa....:-)

Pelatkoon Spanhel vaan niin kauan joukkueessa, kun tilalle ei saada varmaa tekijämiestä. Jos jostain saataisiin joku tasokas ja varma pistemies, joka olisi ulkolainen niin sitten vaan näkemiin...

Mutta aiheesta toiseen...Mielipiteitä?

Tuntuu olevan kaverien ongelma se viimeisen syötön antaminen maalipaikkaan. Hyvin tulee kiekko alueella ja sitä saadaan jopa pidettyä hallussa/pyöriteltyä, mutta kun pitäis antaa maalille niin sitten se menetetään. Tietysti harvemmin näistä kukaan päivystää siellä maalin edessä silloin, kun pitäisi, sekin on tietty yksi ongelma. Niin ja onhan noita paikkoja aina välillä tullutkin, mutta sitten on onnistuttu sohimaan kiekon ohi maalin. Paineita, apinoita selässä...??
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
HEE :) Hienoa, HotShot. Sulla on myös realismia mukana. Nythän on niin, että itse asiassa Spanhelin vastustajalauma on jonkunlaisen joukkopsykoosin vallassa ja fokusoi kaiken kritiikkinsä / voimansa pelkästään yhteen pelaajaan. Ts. koko rosterikeskustelu käydään sen perusteella, onko Spanhel joukkueessa vai ei...? Sehän, jos mikä, nostaa Spanhelin suorastaan kulttimaiseen asemaan.

Yritin ed. viestissäni viileän rauhallisesti perustella mielestäni Vopatiin liittyviä riskejä. Nämä riskit ovat olemassa myös silloin, jos Spanhel ei pelaa. Mielestäni Vopatin hinnalla (sorry, ajattelen hieman myös taloutta) pitäisi saada parempi / vähemmän riskialtis pf.

Mitä tulee väkivaltakiekon kannatukseen, täällä ollaan edelleen eturintamassa. Spanhel johtaa toistaiseksi Vopatia tyhmien kostojen teossa vieraspelitkin huomioon ottaen noin 5-1. Fakta. Viime kaudella huudettiin, että miksei meillä ole kuittivihkoa, miksei kukaan tee mitään kun meitä tönitään, miksi käännetään toinen poski etc...??Nyt joukkueessamme on Spanhelin lisäksi Jere, Järvinen, Laine (!?), jotka takuuvarmasti kuittaavat saamansa kolhut. Laine jopa kaverin saamat (2+10 TPS -matsissa). Tämä nimenomaan maustettuna "turhuus" ja "Typeryys" -elementillä on nähdäkseni sitä arvaamatonta HIFK-meininkiä parhaimmillaan, josta minä tykkään. Zidlickyhän oli tyhmien kostojäähyjen mestari. Nyt kun kuittivihko on, se on vääränlainen. Koska sitä kantaa väärä jätkä? Ja kyllä, paras tapa kuitata on ottaa sitten puhtaasti vähän myöhemmin, mutta paikan päällä jaettava ns. pikaoikeus on myös pitemmän päälle toimivaa. Ja typerää :) which is nice.

Vopat käy huomauttamassa sanallisesti. Sekin on hienoa. Mutta Vopat voisi taklata vieläkin enemmän, tulla pois pelkästä pelotteen roolista ja ottaa mukaan myös ryminää. Mutta se on vaikeaa tuossa terveystilanteessa, vai.....?

HotShot ja RoopeS: edelleen samaa mieltä kanssanne; jos tilalle saadaan pomminvarma HUIPPU, Spanhel pois. Ja Kauppilan "kauppaaminen" HIFKiin ei ole minun hommiani / syytäni. Kerron vain, kuinka tilanteet markkinoilla ovat - ts. spekuloin oikeasti saatavana olevilla nimillä. Olisi se kiva, jos Kasparaitis olisi oikeasti saatavana heitellä hänenkin nimeään. Mutta se aiheuttaisi vain lyhtaikaista iloa, joka loppuu "taas turhaa vedätystä jäkäjäkä...".

Katsokaa ikkunasta ulos. Siellä on reaalimaailma. Fantasiamaailma toimii täällä - ja se on hienoa! :)

Ja mitä tekemistä netissä seikkailevilla HIFK-nickeillä ja heidän mielipiteillään on sen kanssa, mitä HIFK oikeasti tekee?
 

Jake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Viestin lähetti HotShot
Pelatkoon Spanhel vaan niin kauan joukkueessa, kun tilalle ei saada varmaa tekijämiestä. Jos jostain saataisiin joku tasokas ja varma pistemies, joka olisi ulkolainen niin sitten vaan näkemiin...
Mun mielestä Spanhelia pitäisi kaupata jo tällä hetkellä, eikä vasta sitten, kun uusi vahvistus on hankittu. Se aiheuttaa sitten epätietoisuutta jengin sisällä, kun hankitaan se 6. ulkomaalainen ja ruvetaan arvuuttelemaan, kuka lähtee ja kuka ei. Tulee kiukutteluja yms, jotka voivat huonontaa joukkuehenkeä. Homma voidaan hoitaa tyylikkäämmin ulostamalla Spanhel jo nyt joukkueesta ja ilmoittamalla, ettei Spanhel tuonut tarvittavaa lisäarvoa joukkueeseen. Jos uusi vahvistus löytyisi jo ennen joulutaukoa, niin hänet saataisiin tauon aikana perehdytettyä joukkueen pelisysteemiin.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Realismia ovat spanhelin tilastot jotka kertovat että hän on tehnyt tällä vuosituhannella huimat 27 maalia joista 11 tuli 2000-01 kaudella ahl:ssä.
Kuka hoitaa hanskaamiset jos Vopat on poissa?
Laine?Järvinen?Jere vai Spanhel?
Kukaan heistä ei ole mikään hanskaaja ja Jere on ihan liian tärkeä laittaa tappelemaan jonkun Heleniuksen kanssa.

Vopatilla on omat erikoisosaamisensa tähän joukkueeseen ja jos hän on poissa niin sen tunteen hyvin nahoissaan Pärssiset ja muut taitopelaajat.
Spanhel ei tuo tähän joukkueeseen mitään sellaista mitä siellä jo ennestään ei ole mutta Vopi tuo.
 

RoopeS

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Yhteenveto ?

Hyvä JHag.

Olemme varmasti lähes samaa mieltä kaikesta. Kysymyksessä on lähinnä erilaiset painotukset.

Spanhel oli alusta lähtien avoin kortti, (ainakin suurimmalle osalle meistä). Toivottiin, odotettiin ja annettiin lisäaikaa. Spanhelin peli on joskus vähän parempaa, joskus huonompaa. Odotukset olivat varmasti "sateentekijän" tasolla. Nyttemin on käynyt ilmi, että Spanhel on ihan tavallinen jätkä joka hoitaa hommansa (näkymätön häirikkörooli) kohtuullisesti, mutta vie yhden joukkueen ulkomaalaispaikoista.

Vopat on roolipelaaja sanan varsinaisessa merkityksessä. Vopat hoitaa hommansa kohtuullisen tasaisesti illasta toiseen. Odotukset hänen suhteen ovat myös olleet korkeammalla kuin mitä hänen pelinsä tänään on, ja loukkaantumisriski on kaikkien tiedossa. Vopat vie myös yhden ulkomaalaispaikan.

Näillä kahdella kaverilla on kuitenkin aivan erilainen pelityyli kuten olet itsekin määritellyt, joskus "liiankin tyhjentävästi" :-). Vopat taklaa, menee suoraan päälle, käy "puhuttelemassa" vastustajien pelaajia, ja on valmis miehekkäästi hoitamaan oikeudenjakoa mikäli tuomarit eivät hommansa hoida. Spanhel vuorostaan välttää kontaktia tai jos joutuu sellaiseen niin nostaa kädet ylös vastustajan pään tasolle, hakkaa pohkeisiin, roikkuu, kepittää jne. mutta ei koskaan puhuttele tai haastaa, eikä varmasti menisi hanskaushommiin, jos ei ole aivan pakko. Erilaisia kuittivihkoja siis.

Minulle Vopat on enemmän HIFK tyylinen pelaaja, kun taas Spanhel on TPS:mäinen (ei millään pahalla). Vopat ajaa itsensä harvemmin ulos tilanteista, Spanhel päinvastoin. Vopat menee maalin eteen hakattavaksi, Spanhel on siellä harvoin, jos ollenkaan.

Rosterimme kaipaa hyökkäyspäässä lisää leveyttä, lähinnä yhtä pelintekijää, joka on haalittava kotimaasta tai ulkomailta. Mikäli kyseinen pelaaja on kotimainen löytyy varmasti tilaa sekä Vopatille, että Spanhelille. Ainoa kriteeri on silloin lisäarvo/hinta.

Mikäli pelintekijä on ulkomailta hankittava on tod.näk uhrattava yksi ulkolainen. Vopat on mielestäni silloin tärkeämpi pelaaja meille kuin Spanhel. Lähinnä maalineduspelinsä ja kovuutensa ansiosta.

Minulla ei ole mitään henkilökohtaista Spanhelia vastaan, enkä syytä häntä mistään erillisestä tappiosta. Minusta hän on ihan samaa tasoa Capon, Vilin, Jonen, Hirson, Luttisen jne kanssa. Peruspeliä pelaava kaveri joka ei tällä hetkellä mitenkään häikäise. Sen lisäksi hän on korvattavissa helpostikin.

En usko, että muillakaan kirjoittajilla on mitään agressioita Spanhelia vastaan, lähinnä olemme varmasti ihmetelleet sinun ja Pärden Spanhel ylistyksiä ja hänen tärkeytensä esillenostamista, (jotka varmasti ovat osittain vain tasapainoilujuttuja massan kriittisiä kommentteja vastaan). Teitä kahta täytyy kohta verrata Cairnsin Hirsojuttuihin...:-)

Aivan varmaa on mielestäni, että Spanhel ei ole ykkös- tai kakkoskentän sateentekijä, ja kuten olen sanonut akaisemmin, (ja josta olet samaa mieltä mikäli uymmärsin oikein), pörrätköön siellä muitten joukossa kunnes nähdään mistä tuo kakkossentteri löytyy. Ja jos se on Kake kaaneista, joka sitten tottakai harmikseni onnistuu hyvin Kiben kanssa niin minua harmittaa suunnattomasti. P...rkl.
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Minä luopuisin aika helpolla sekä Vopatista että Spanhelista. Toisaalta voisin pitääkin heidät.

Vopat pitää järjestystä nykyään kaukalossa keskustelemalla. Hänen rooliinsa kotimaasta voi hankkia esim. Santeri Heiskasen tai (niih) Timo Willmanin, kun en nyt viitsi mainita Pasi Nielikäistä.

Vopat ei ole korvaamaton. Pelillisesti hänen panostaan tarvitaan aloituksissa, muuten on aika hiljaista ollut. Vopat kuuluu fanien suosikkipelaajiin ja sellaisiin pelaajiin, jotka tuovat väriä sm-liigaan. Vopatille ei vaan näytä löytyvän itselleen ja joukkueelle sopivaa roolia HIFK:n jääkiekkojoukkueesta 2003-04.

Jos Vopat lähtee, niin Spanhel ei korvaa häntä järjestyksenpitäjänä. Spanhel ei tee maaleja riittävästi. Syöttöpisteitä tulee ihan kohtuullisesti. Muutamaa ratkaisumaalia hän on ollut pohjustamassa ihan hienosti. Siltä on haluttu täällä ummistaa silmät, kun Spanhel on joutunut sylkykupiksi. Spanhel hiipii 90% ajasta jäällä niin näkymättömästi, että usein tuntuu pelin jälkeen, että käviköhän se kaukalossa ollenkaan. Spanhel ei ole ihan niin huono kuin täällä halutaan nähdä, mutta helppo hänestäkin olisi luopua.

Se mikä oikeasti on Aravirran ja kumppaneiden näkemys Spanhelista ja Vopatista tällä hetkellä, on vaikea analysoida täältä virtuaalimaailmasta. Nähdäänkö siellä, että kehitystä on/voi/tulee tapahtumaan vai onko jo luovuttu toivosta.

Itse en usko Vopatin parantavan peliään, mutta tarvitseeko edes. Hän on se mikä on. Spanhelista en osaa sanoa. Jos hän parantaisi kaikkea tekemistään vähän. Minä antaisin hänelle aikaa tammikuun puoliväliin saakka nostaa tasoaan. Kyllä silloinkin saa varmasti hyvän pelaajan tilalle, jos halutaan.

HIFK joka tapauksessa tarvitsee 1-2 taitohyökkäjää joukkueeseen lisää. On ne sitten koti- tai ulkomaan eläviä. Ja niiden pitää olla hyviä, jos meidän tavoitteena on mestaruus kaudella 2003-04. Pelaako keväällä HIFK:ssa Spanhel ja/tai Vopat ei liity siihen asiaan kuin ulkolaiskiintiön rajoituksen kautta.
 

HotShot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Jake74
Mun mielestä Spanhelia pitäisi kaupata jo tällä hetkellä, eikä vasta sitten, kun uusi vahvistus on hankittu. Se aiheuttaa sitten epätietoisuutta jengin sisällä, kun hankitaan se 6. ulkomaalainen ja ruvetaan arvuuttelemaan, kuka lähtee ja kuka ei. Tulee kiukutteluja yms, jotka voivat huonontaa joukkuehenkeä. Homma voidaan hoitaa tyylikkäämmin ulostamalla Spanhel jo nyt joukkueesta ja ilmoittamalla, ettei Spanhel tuonut tarvittavaa lisäarvoa joukkueeseen. Jos uusi vahvistus löytyisi jo ennen joulutaukoa, niin hänet saataisiin tauon aikana perehdytettyä joukkueen pelisysteemiin.

Joukkueen johdon tulee hoittaa pelaajavaihdokset niin ettei turhaa epätietoisuutta/kiukuttelua pääse syntymään, eikä näin ollen joukkuehengenkään pitäisi päästä huonontumaan.

Se onko IFK myymässä/vaihtamassa Spanhelia pois on sitten toinen juttu. Valmennusjohto on varmastikin asettanut jokaiselle pelaajalle tietyt tavoitteet ja ruudun, jonka tulee kunkin hoitaa.
Ara puheista päätellen Spanhel on hoitanut omat hommansa, ainakin tähän mennessä niin kuten pitääkin, joten en usko että häntä ollaan lähettämässä tällä hetkellä yhtään mihinkään joukkueesta. Ainoastaan jo aiemmin mainittu varma ulkolainen pisteidentekijä voi aiheuttaa nopeita siirtoja joukkueen ulkomaalaisissa...
 

marek

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Johannes
Minä luopuisin aika helpolla sekä Vopatista että Spanhelista. Toisaalta voisin pitääkin heidät.

Vopat pitää järjestystä nykyään kaukalossa keskustelemalla. Hänen rooliinsa kotimaasta voi hankkia esim. Santeri Heiskasen tai (niih) Timo Willmanin, kun en nyt viitsi mainita Pasi Nielikäistä.

Vopat ei ole korvaamaton. Pelillisesti hänen panostaan tarvitaan aloituksissa, muuten on aika hiljaista ollut. Vopat kuuluu fanien suosikkipelaajiin ja sellaisiin pelaajiin, jotka tuovat väriä sm-liigaan. Vopatille ei vaan näytä löytyvän itselleen ja joukkueelle sopivaa roolia HIFK:n jääkiekkojoukkueesta 2003-04.

Jos Vopat lähtee, niin Spanhel ei korvaa häntä järjestyksenpitäjänä. Spanhel ei tee maaleja riittävästi. Syöttöpisteitä tulee ihan kohtuullisesti. Muutamaa ratkaisumaalia hän on ollut pohjustamassa ihan hienosti. Siltä on haluttu täällä ummistaa silmät, kun Spanhel on joutunut sylkykupiksi. Spanhel hiipii 90% ajasta jäällä niin näkymättömästi, että usein tuntuu pelin jälkeen, että käviköhän se kaukalossa ollenkaan. Spanhel ei ole ihan niin huono kuin täällä halutaan nähdä, mutta helppo hänestäkin olisi luopua.

Se mikä oikeasti on Aravirran ja kumppaneiden näkemys Spanhelista ja Vopatista tällä hetkellä, on vaikea analysoida täältä virtuaalimaailmasta. Nähdäänkö siellä, että kehitystä on/voi/tulee tapahtumaan vai onko jo luovuttu toivosta.

Itse en usko Vopatin parantavan peliään, mutta tarvitseeko edes. Hän on se mikä on. Spanhelista en osaa sanoa. Jos hän parantaisi kaikkea tekemistään vähän. Minä antaisin hänelle aikaa tammikuun puoliväliin saakka nostaa tasoaan. Kyllä silloinkin saa varmasti hyvän pelaajan tilalle, jos halutaan.

HIFK joka tapauksessa tarvitsee 1-2 taitohyökkäjää joukkueeseen lisää. On ne sitten koti- tai ulkomaan eläviä. Ja niiden pitää olla hyviä, jos meidän tavoitteena on mestaruus kaudella 2003-04. Pelaako keväällä HIFK:ssa Spanhel ja/tai Vopat ei liity siihen asiaan kuin ulkolaiskiintiön rajoituksen kautta.


Sorry CHAT, pikaisesti haluan kommentoida,että ei hyvät hyssykät luovuta Vopatista! Vopat on aina ollut enemmänkin yksi niitä kevät kauden pelaajia odottakaa vaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös