Roster watch 2003-2004

  • 421 802
  • 2 893

Kempes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Ei me vi**u mitään "Marde" Keinäsiä tarvita. Keinänen on parempi puolustuspäässä, hän ei ole mikään pistenikkari ja yv:n pyörittäjä. Vahvistuksen pitää olla kyllä hieman korkeamman profiilin kaveri.
 

Shayne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vihreäpaitainen mies & Petun pelistragedia
Viestin lähetti mikaw
Grunn Pelicansiin kolmen ottelun ajaksi.

http://www.hifk.fi/news/files/3914.html
No nyt ymmärrän paremmin, miksi torstaisen Blues-Pelicans-matsin jälkeen Grunn norkoili niin pitkään pukukoppien oven suussa ja asiaa tuntui riittävän Pellu-pelaajien kanssa. Capon mukana oli myös Vihko, mutta hän tuskin oli siellä pelipaikkaa kärkkymässä...
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti Pärde
En nyt pitäisi ihan huononakaan vaihtona. Keinäsestä saisi ehkä kakkoseen sentterin


Onko tää jotain huumoria vai? Häh?!
Vai että Keinäsestä ratkaisu ongelmaan. Ei jumalauta, nyt herätys!!! Värvätään saman tien Aarne Honkavaara ja Rami Renko, musiikin monitoimimies.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
PAM!

Kävin vain ampumassa itseäni jalkaan siitä hyvästä, että olen ollut pistämässä Vopatia ulos. Eipä tässä kummempia, onnun pois paikalta.
 

J-Ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: PAM!

Viestin lähetti JHag
Kävin vain ampumassa itseäni jalkaan siitä hyvästä, että olen ollut pistämässä Vopatia ulos. Eipä tässä kummempia, onnun pois paikalta.
Etkös sä joskus ollut ulostamassa Kibeäkin? Ammu toki toiseenkin jalkaan!
Olen pahoillani jos olen väärässä.
 

Vopat#38

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk ja New Jersey
Bednar on huhujen(huom.pelkkä huhu) mukaan pakkaamassa kasseja ja tulossa Europpaan päin joten föönin kannattais olla nyt hereillä ja jos me saadaan Bednari takas niin ei muuta kuin lentolippua Spanhelin käteen ja mieluiten pelkkä menolippu ettei tule enään koskaan takaisin meille!
Capoki lähti pussileukoihin lainalle kolmen pelin ajaks!
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Re: Re: PAM!

Viestin lähetti J-Ko
Etkös sä joskus ollut ulostamassa Kibeäkin? Ammu toki toiseenkin jalkaan!
Olen pahoillani jos olen väärässä.

No no! Tekevälle sattuu ja sen laukauksen olen ampunut jo! Olin myös se, joka näki Pasi Saarisessa potentiaalia koko viime kauden ajan, samoin Grunnissa ENNEN hänen kultakypäräaikaansa. Lisäksi olen Pauli Levokari Klubin kantava voima ja olin koko ajan voimakkaasti ulostamassa Nicceä. Kelpaako?

Vopatista vielä; pelillisiä ansioita ei edelleenkään kauheasti ole tullut lisää, mutta muu esitys jäällä perjantaina toi hänelle ns. mandaattipaikan meille. Tästä ei enää mun puolestani kahta sanaa. Yksi kuitenkin; ugh!
 

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
QUOTE]Viestin lähetti JHag
No no! Tekevälle sattuu ja sen laukauksen olen ampunut jo! [/QUOTE]

Kyllä mä uskon, että uskallat ampua kahteen jalkaan, mutta ammupas kolmanteen. Taitaa pysyä kieli keskellä suuta pelaaja-arvosteluissa. : )

Grunn ja Viitaluoma ovat sitten tämän viikon pelikaaneja ja IPikkarainen on rapakon takana. Tuntuu kuin yksi osa nuorennusprojektista olisi lähellä päätöspistettään. Pena vetäisi hihastaan nämä pelaajat keväällä 2001 ja lomautti Calounin (+ Uusi-Kartanon).
 

WPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK , Chicago Blackhawks, Leeds United
jos sittenkin vielä jotain kaupasta

Neljän parhaan hyökkääjän maalisaldo per joukkue SM-liigassa:

HIFK: 13 – 9 – 2 - 2
Kärpät: 9 – 8 – 5 - 4
TPS: 7 – 6 – 5 – 3
Ässät : 7 – 7 – 4 – 4
HPK: 5 – 4 – 4 – 2
Ilves: 5 – 5 – 4 – 3
Jokerit: 6 – 6 – 3 – 3
JYP: 9 – 8 – 6 – 6
Lukko: 6 – 6 – 6 – 4
Tappara: 6 – 4 – 4 – 3
Blues: 6 – 6 – 5 – 4
Saipa: 5 – 5 - 4 – 3
Pelicans: 7 – 3 – 3 - 3

Tämän perusteella voi tosiaan toistaa sen yleisen totuuden, että HIFKillä on vihdoinkin kunnollinen ykkösketju. Sen sijaan se paljon mainostettu kakkosketjun puuttuminen näkyy tilastosta selvästi. HIFKin kolmanneksi ja neljänneksi "maaliahneimmat" hyökkääjät ovat liigan huonoimpia. Rosteriin siis tarvitaan ehdottomasti ainakin yksi kohtuulliseen maalintekotahtiin kykenevä hyökkääjä (+ se sentteri, joka myös saa osua, jos siltä tuntuu…). Joku Bednar yksin olisi taivaan lahja tähän tilanteeseen : Vopat – Bednar – Vihko , mutta taitaa olla epärealistista odottaa tuollaista joululahjaa. Muualle ulostetuista ex-junnuistamme kakkosketjun laitaan sopisivat nykyään mm. Rajamäki (5 maalia) , Väisänen (4) tai tietenkin Korpisalo (7 !) : ) , mutta menneet on menneitä. Kaikkia junnuja ei voida pitää loputtomiin ringissä. Jotkut onnistuvat lopulta muualla ja jotkut eivät koskaan.

No, paremman puutteessa ollaan kuitenkin saatu nauttia puolustajien tehokkuudesta, mikä itse asiassa on usein ollut menestyvän HIFKin tavaramerkki (Rafalski, Rautakallio, Lehtonen, Neal, Rantasila,...). Kun tämä osasto on tökkinyt, ei jengi ole yleensä sarjataulukossakaan juhlinut. Toisaalta se, että muuan Z dominoi tehoillaan liigassa, ei yksin auttanut joukkuetta huipulle. Joka tapauksessa Söderholm on nyt liigapakkien maaliykkönen (7 byyriä) ja Saarinen jaetulla viidennellä sijalla (4) – joukkueen sisäisessä maalipörssissä hemmot ovat kolmantena ja neljäntenä. Ja Jerekin jää maalintekotaidossa vain kahta HIFK-hyökkääjää huonommaksi, onko se sitten jonkun hyvyyttä vai muiden huonoutta … Lisäksi on hauska huomata, että pakkimme osaavat myös puolustaa, koska omiinhan on päästetty viime aikoina vain pari maalia per matsi.

Eli ei tässä tarvitsisi kovinkaan paljon muutoksia tehdä, niin paikka huipulla olisi pysyvä. Jotain kuitenkin, koska kuten jo narrien kohdalla nähtiin, tasaisessa liigassa voimasuhteet vaihtuvat yhdenkin hyvän värväyksen myötä ja moni joukkue tulee vielä tekemään hankintoja.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: jos sittenkin vielä jotain kaupasta

Viestin lähetti WPK

Rosteriin siis tarvitaan ehdottomasti ainakin yksi kohtuulliseen maalintekotahtiin kykenevä hyökkääjä (+ se sentteri, joka myös saa osua, jos siltä tuntuu…). Joku Bednar yksin olisi taivaan lahja tähän tilanteeseen : Vopat – Bednar – Vihko , mutta taitaa olla epärealistista odottaa tuollaista joululahjaa.

Tämähän on joko-tai -tilanne:

Joko seurassa ajatellaan niin, että miksi hankkia ketään, kun tuntuu tämäkin rosteri SM-Liigaan riittävän ihanjees

tai sitten

Kun kerran tämäkin rosteri jo riittää näinkin hyvin, hankitaan veretseisauttava sentteri, jotta meillä on keväällä todelliset mahdollisuudet jopa mestaruuteen.

Puoltoääni jälkimmäiselle ajattelulle.
 

jake

Jäsen
Suosikkijoukkue
hifk
Monet täällä ovat antamassa lähtölippua Spanhelille. Minä olen jyrkästi asiasta eri mieltä.

Katsotaanpas tilannetta. Joukkue johtaa liigaa ja pelikin on näyttänyt erittäin valmiilta useimmissa otteluissa. Totta on, että pisteiden teko on ollut yhden kentällisen varassa tähän asti. Mutta jos peli jatkuu tuon näköisenä, olen vakuuttunut, että onnistumisia tulee muillekin kentällisille.

Muistellaanpas taas sitä edellistä kertaa, kun IFK on johtanut sarjaa. Silloin joukkueen sisäinen toimivuus onnistuttiin hajoittamaan, kun vähintäänkin fanien painostamana joukkueeseen hankittiin Jan Caloun. Peli toki ei ollut silloin näyttävän näköistä. Mutta näkihän sen, mitä tapahtui. Alisuorittanut mutta kuitenkin hyvin rosteriin mahtunut pakki jouduttiin antamaan perusvihollisen leiriin. Joukkueen entinen ykköshyökkääjä turhautui täydellisesti, kun hänen paikkaansa tuli ottamaan siinä vaiheessa heikossa pelikunnossa ollut ulkomaalaisvahvistus. Lopputuloksen noutajineen, kaksine valmentajan vaihdoksineen ja loppukevään huippuykköskentällisineen (Hucko, Kautonen, Nielikäinen) kaikki maistavat.

Spanhel ei täydellisesti ole onnistunut muttei epäonnistunutkaan. Ulkomaalaisten pistepörssissä kaveri on kuitenkin sijalla 16 pisteillä 2+6=8.

Miksi vaihtaa toimivaa joukkuetta, en ole koskaan ymmärtänyt.

Edit: täydennetty kiireessä keskeneräiseksi jäänyt lause.
 
Viimeksi muokattu:

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Viestin lähetti jake

Miksi vaihtaa toimivaa joukkuetta, en ole koskaan ymmärtänyt.

Joukkueen rakentaminen on nykyään prosessi, jossa ei taukoja tunneta. Kun viimeksi voitimme mestaruuden kaudella 97-98, hankittiin joukkueeseen kauden aikana Tim Thomas, Bob Halkidis, Olli Jokinen ja Miika Elomo.

Jos teemme 31.1.04 mennessä 2-4 oikeaa muutosta joukkueeseen, voi olla että taistelemme mestaruudesta ensi keväänä. Nykyinen kokoonpano on venynyt hienoon suoritukseen koko alkukauden ajan, mutta sen rajat tulivat taas esiin viime perjantaina.
 

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
Viestin lähetti Johannes
Joukkueen rakentaminen on nykyään prosessi, jossa ei taukoja tunneta. Kun viimeksi voitimme mestaruuden kaudella 97-98, hankittiin joukkueeseen kauden aikana Tim Thomas, Bob Halkidis, Olli Jokinen ja Miika Elomo.

Voi perkele tätä muistia. Uncle Bob tuli kesken kauden? Ootkos nääs ihan varma?

Ihan ajatusleikkinä voisi todeta, että nyt, 5 vuotta The Kauden jälkeen, nämä hankinnat Melomoa lukuunottamatta olisivat edelleenkin tervetulleita. Bob on tosin lopettanut, mutta mahtuisi silti mukaan :)

Mun mielestä tässä olisi hyvä ykkösketju:
Vopat - Vopat - Vopat

Huomenna näemme pitkästä aikaa Nivalan Cowboyn Jäähallissa. Tosin väärässä paidassa, mutta mitäpä pienistä!
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti JHag
Mun mielestä tässä olisi hyvä ykkösketju:
Vopat - Vopat - Vopat

Eikä toisiinsa tottuminen veisi montaakaan peliä. Vaihtaisin kuitenkin oikeasta laidasta Vopatin esimerkiksi Vopatiin, joka tukisi Vopatia ja Vopatia.
 
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Viestin lähetti JHag
Voi perkele tätä muistia. Uncle Bob tuli kesken kauden? Ootkos nääs ihan varma?

Kyllä Bobi kesken kauden tuli. Eikä edes aluksi vakuuttanut meikäläistä, kun meni häviämään tappelun jollekin lukkolaiselle tuossa iki-ihanassa ottelussa, jossa 6 äijää lensi suihkuun tappeluiden takia :-). Kyseinen Lukko-pelaaja veti tyylipuhtaasti Bobin paidan pään yli ja tappelu, jonka Bobi aloitti, loppui lyhyeen. Ei ainakaan saanut mairittelevia kommentteja siitä katsomonosasta missä istuin. No loppu olikin sitten jo toisenlaista ;-)...
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti jake
.
Mutta jos peli jatkuu tuon näköisenä, olen vakuuttunut, että onnistumisia tulee muillekin kentällisille.

Höpö höpö! Liigaa neljännes takana, eikä onnistumisia juuri ole tullut. Satunnaisia väläyksiä, mutta se ei ikävä kyllä riitä jos halutaan mestaruudesta taistella. Suorituksen pitää olla suht tasainen illasta toiseen



Viestin lähetti jake
.
Spanhel ei täydellisesti ole onnistunut muttei epäonnistunutkaan. Ulkomaalaisten pistepörssissä kaveri on kuitenkin sijalla 16 pisteillä 2+6=8.

Jes, ulkomaalaisten pistepörssin 16. Siinä vasta saavutus, kyllähän tästä miehestä kannattaa kiinni pitää ja tarjota kauden päätteeksi vielä palkankorotuskin. Spanhel hankkittiin tekemään niitä maaleja, ei ole onnistunut siinä, joten todellinen epäonnistuja on tässä. Monoa vaan nopeasti!!!


Viestin lähetti jake

Miksi vaihtaa toimivaa joukkuetta, en ole koskaan ymmärtänyt.
Mun mielestä pitää katsoa vähän pidemmällä tähtäimellä tätä jengiä. Tämän hetkinen piikkipaikka liigassa ei merkitse juuri mitään, jos keväällä uidaan ja kontataan.
Toimivasta joukkueesta voi saada vieläkin paremman onnistuneilla pelaajahankinnoilla. Mestarijengejä on aina hiotto kesken kauden pelaajiston osalta kuntoon, ja niiden tapahtuu tänäkin vuonna.

Bednar olisi loistovahvistus, tiedetään mitä saadaan(maaleja tekevä sentteri) Ja mies on taatusti kunnossa toisin kuin JCaloun aikoinaan.
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Viestin lähetti Johannes
Jos teemme 31.1.04 mennessä 2-4 oikeaa muutosta joukkueeseen, voi olla että taistelemme mestaruudesta ensi keväänä. Nykyinen kokoonpano on venynyt hienoon suoritukseen koko alkukauden ajan, mutta sen rajat tulivat taas esiin viime perjantaina.

Tästä olen ehdottoman samaa mieltä. Vaikka jengi onkin nyt pelannut hyvin ja (vihdoin!) hintalapun mukaisesti, ei pidä fakkiutua ajatukseen, että mestaruuspokali on jo kaapissa (=in the bag). Naapurit vahvistuivat jo ja varmasti muut seuraavat perästä. Ovatko Oulun Kärpät jo latoneet kaikki hitecheuronsa tiskiin vai vieläkö sinnekin tulee porukkaa lisää. Entäs HPK, muuttuuko miehistö ja mihin suuntaan.

Spanhel on kerännyt ihan kivat pisteet, juu, mutta se ei poista sitä tosiasiaa, että -as of now- meiltä puuttuu kakkosketju. Spanhelista ei kuitenkaan ole siksi tarpeelliseksi primus motor -pelaajaksi. Jos meiltä löytyisi tällainen, voisi Marty puolestani jäädä ja varmasti takoisi jonkinlaiset pojot siinä sivussa.

Jos Jarda tosiaan on kypsymässä rapakon takana, on Penan kaivettava tarvittavat hillot vaikka ****rei’ästään, jotta kaveri saadaan takaisin. Uskoisin jopa, että Bednarilla on sen verran hyvät muistot edellisvisiitiltä, että ns. Vujtek-pykälä voisi olla käytössä.

PS. Huomenna keltaisessa pelipaidassa luistelee muuan herra, jonka näkisin mielelläni kevään saadessa IFK-paidassa. Enkä nyt puhu (niisk) The Pasista.

edit: pieni korjaus
 
Viimeksi muokattu:

Konalan Kettu

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti JHag
Voi perkele tätä muistia. Uncle Bob tuli kesken kauden? Ootkos nääs ihan varma?

Robobob tuli kesken kauden ja ainvan historiallisen valituksen saattelemana. Kukaan ei puolustanut ja kommentit täällä (vai kiekkopesässä?) olivat luokkaa:
"onko Keklu menettänyt järkensä?"
"Ei tänne mitään kreikkalaisia kalastajia tarvita"
"Mikä kehäraakki tää on?"
 

Pärde

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Colorado Avalanche
Jahas, tänään nähtiin taas, että muista kentistä ei välttämättä apuja tule, jos ykkösellä ei kulje. Spanhel pelasi jälleen hyvin, mustakin on pikkuhiljaa tulossa vani. Tarvis vaan saada siihen joku parempi sentteri kuin Häbä.

Saipassa oli sitten toinenkin pelaaja, joka kelpaisi tänne tammikuussa (miksei vaikka heti, ainakin toinen). Ja hehän ovat Aki Uusikartano ja Jarmo Myllys.

Suomalainen sentteri kakkoseen tarvittaisiin. Spanhel ja Vopi rakentavat ihan hyvin siinä, Häppölä hukkaa paikkoja minun mielestäni eniten.

Kuten sanottua, parilla vaihdolla saataisiin hyvää jälkeä aikaan.

PS. Kimi voisi tästä lähin keskittyä taklaamiseen, se sujuu parhaiten.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Kuinkahan moni näistä nuorista jatkaa ensi kaudella,tuskin kovin moni kun
näyttää siltä että Nhl:ssä on työnseisaus niin pelaajia on saatavilla pilvin pimein.

Ilmeisesti Ruotsistakin päin tulee paluumuuttajia joten paljon saa Häppölä ja
kumppanit parantaa mikäli pelaavat ensi kaudella punapaidoissa.

Ei voi ainakaan Hifkiä syyttää että ei annettu pelimahdollisuuksia mutta kun
ei osata maalinetekoa niin ei sitä sitten osata.

Tällä vauhdilla Häpä tekee ruhtinaalliset 3 maalia tällä kaudella ja Vihko peräti 5.

Mitä voi voittaa joukkue jolla on yksi huippuketju ja 3 nelosketjua?
Ei mitään.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti mixu

Mitä voi voittaa joukkue jolla on yksi huippuketju ja 3 nelosketjua?
Ei mitään.

''Vuoden pitkäpinnaisin tilaisuudenantaja omille kasvateille'' -palkinnon.

Hyvä vielä muistaa, että ykkösketjun rinnalla aina joku ketju on pelannut yyveetä, joten ei puolta sanaa, etteikö joka jannu ole saanut mahdollisuuksia. Mutta kun ei kiinnosta likapyykki...
 

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Viestin lähetti mixu


Mitä voi voittaa joukkue jolla on yksi huippuketju ja 3 nelosketjua?
Ei mitään.

Tästä asiasta on puhuttu jo ennenkuin kausi alkoi. Selkeä toisen hyvän ketjun puuttuminen on tosiasia.

Omille nuorille kaikki kunnia, mutta kaikki eivät yksinkertaisesti mahdu pelaamaan joukkueeseen. Vuokralle tai lainaan. Uskon kuitenkin, että monesta tulee vielä hyviä pelimiehiä, loistavia pistenikkareita. Katsokaa esim. Pärssistä.
 

mixu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk
Ja kun vielä lisätään että takana on pelannut ihan kohtuullisia pakkeja on se kumma kun ei kukaan nuorista onnistu.
Mikä maksaa???
 
Suosikkijoukkue
HIFK
QUOTE]Viestin lähetti Kempes

En tiedä miksi Stathos on jumala IFK:n fanien keskuudessa? Keskinkertainen maalivahti, joka floppasi viime vuoden pleijareissa ja tälläkin kaudella on haparoinut aika pahoin.
Järjetöntä käyttää ulkomaalaispaikka tuollaiseen tusinakanukkiin.
[/QUOTE]

Samaa mieltä, joukkueen pelin kulkiessa ja voittojen napsahdellessa kukaan ei kiinnitä huomiota mv-peliin. Mitäs väliä sillä on kun pisteitä tulee, mutta kun ykkösketju yskii niinkuin eilen maalivahdin on onnistuttava loistamaan ja pelaamaan pisteet jengille(niin kuin joku täällä aiemmin jo totesi).

Suurempana ongelma mä pitäisin tätä iänikuista kakkosketjun puutetta. En näe tällä hetkellä toivoa paremmasta nykyisellä miehistöllä. Siellä Ei vaan ole niitä käsiä joita tarvitaan kakkos-ketjun tuloksekkaaseen johtamiseen. Kaikkia vaihtoehtoja on jo kokeiltu ja huonoksi havaittu, joten olisiko se uusi ulkomaalaispelaaja tähän väliin kova juttu!? Tämän hetken tasosta kertoo hyvin se että Toni"turha"Häppölä pelaa kakkosen sentterinä. Ei jeesus! Kaverilla ei ole käsiä, jalkoja, eikä liiemmin pelisilmää. Ai niin on todella Ifk-henkinen kaveri, sillähän pötkii jo pitkälle....

Kakkosketjun puutteesta puhuttiin jo ennen kautta!
 

Vopat#38

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hifk ja New Jersey
Uutta miestä tilalle?

Voi ku sais vaikka ton Keinäsen Janin pelicansista vaihdossa jos jättäis ne kaks(Grünn,Viitaluoma)sinne!
Sitten vielä uus SUOMALAINEN maalivahti(kuka?) ja Bednarin poika takas niin olis asiat vähän paremmin!
Tämänhetkisellä kokoonpanolla ei todennäköisesti mennä ku alas päin koska ei ole kuin kolme kaveria ketkä tekee pisteitä ja niistäkin se yksi nimeltä mainitsematon ei tykkää tehdä maaleja!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös